Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Fenix paljon halauksia ja voimia teille!!! Tosi musertava tunne varmasti :hug:

Lilja mulla tuli just keltaista valkovuotoa, eli juurikin ennen kuukautisia. Ja on se muutenkin joskus saattanut hetken aikaa olla kellertävää. En usko, että on merkki tulehduksesta tms. jos ei haise ja vuoda ihan solkenaan. Mä saan yleensä ovistikkuihin jonkun haalean hailuran viivan aina kun testaan. Kenties tuo lievä pco vaikuttaa siihen.

Täällä kp 1 :(
 
Kiitos teille ihanat kaikista kauniista lohdutuksen sanoista.
Nyt alkaa vähitellen helpottaan; itkut itketty ja ajatukset kohti kohta alkavaa kesälomaa. Ei enää kipuja, mutta vuotoa vielä jonkinverran.

Maanantaina soittelen vielä klinikallemme ja kyselen miten syksyllä hommat alkaa sen ainokaisen huurunenämme kanssa.

Nyt jätän kuitenkin hoito-ajatukset sivummalle ja keskityn toipumaan, voimistumaan ja nauttimaan kesästä.

Kaikkea hyvää teille :flower:! Taustailen täällä kyllä, luen kuulumisia ja varmaan viskelen juttujakin aina silloin tällöin tänne, mutta ehkä vähän vaisummin nyt...

Heippati:wave:!
 
Jatkampa taas itseni perään...
Osaisiko joku kertoa miten asiat etenevät passissa?
Eli tuleeko ensin hoidonsuunnittelukäynti?
Ja omaan kiertoon se tehtaisiin kun mulla se on niin säännöllinen.
Mutta mitä sitten tapahtuu ja milloin/millaisella aikataululla normisti?
 
fenix hienoa kuulla sinusta. :hug: oletteko muuten ajatellu, et nyt vois tärpätä ihan luomusti? Kuulemma, kun keskenmenon jälkeen raskautuu paljon helpommin. :)

Minä nyt vielä olen raskaana tää kipuili vaan säikyttelee. Ei tuu verta ja lämmötkin on pysynyt ylhäällä, et kai se siellä kyydissä vielä on. Huomenna olis rv4 täynnä. Hui! Maanantaina soitan sinne neuvolaan ja jos sieltä ei päästä vu:hun niin sitten Turkuun klinikalle. Kyllä kaikki tehdään kunhan maksetaan. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Fenix-78 ja Mandala
Kyllä me silleen miehen kans juteltiin että ovista tikutetaan taas ensviikolla ja "täsmätykitetään" pupuilemalla harva se päivä :D !!! Nyt kun tässä on "paastoiltu" sänkyhommien kans noiden lugesteronien ja nyt tietty tuon verenvuodon vuoksi ni nyt otetaan kyl vahinko takas ;)...

Mut edelleen kaipaisin vastauksia tuohon pas-asiaan...
 
  • Tykkää
Reactions: Heilanga
ONNEA MINÄ! Wuhuu se päivä on vihdoinkin koittanut. Tänään vietetään 1-vuosipäivää. Vuosi kulunut yrityksestä ja ollaan virallisesti lapsettomia :'(

Kiitti vastauksista vuotoon liittyen :) Vuoto loppui kuten alkoikin! Toki tämän päivän kunniaksi alkoi sitten tuttu ruskea välivuoto oikein kunnolla. Se tästäkin kierrosta sitten. Eipä tartte enää viikkoa miettiä onko sitä raskaana vai ei. Mä en tiedä voiko mitään enää yrittää ton välivuodon poistamiseksi. Ehkä se koituu mun kohtaloksi enkä koskaan saa lapsia.
 
_Lilja_:hug:!
En oikein tiedä mitä sanoa...Meillä on "tulee jos on tullakseen"-vuosia takana jo 14 ja tiedossa oli kyllä että tuskinpa tulee itsekseen kun ne miehen simpat niin vähissä on ja laadullakaan ei juhlimaan pääse.
Kaikkea parasta toivon teille ja ennenkaikkea voimia jotta jaksatte jatkaa!
Älkää luovuttako:heart:!

Ollaan mekin suunniteltu kesälle kaikkea mukavaa tekemistä, mutta silti toivon että olisi jo elokuu... Silloin päästään näkemään selviytyykö se meidän ainokainen sulatuksesta vai ei. Alkaako raskaus vai ei. Ja jos ei niin mitäs sitten. No sitten alkaa uusi icsi-hoitorumba. Huhhuh...
 
Fenix Kyllähän niitä kuulee, että on sanottu ettei luomu raskaus mahdollinen ja kuitenkin tullut raskaaksi :)

Heilanga Ihanaa, kovasti peukutuksia että pieni pysyy mukana :)

_Lilja_
:hug: Meillekkin tulee elokuussa vuosi täyteen. Tosin nyt on eka kerta, kun päätiin yrittämään, kun ovista ei ole aikaisemmin ollut. Toki ei se nytkään ihan 100% varmaa ole, kun en ole saanut vielä vastauksia verikokeista.

ON. Aattelinpa tänään pissiä tikkuun ihan huvikseen. Dpo kai nyt 9, en odota siinä mitään näkeväni, mutta kokeillaan nyt, kun uusia testejäkin tuli postissa. Ihana positiivinen ajattelu eikö. Ei ole oikein ihmeemmin mitään tuntemuksia niin en osaa odottaa muuta.

Muoks. Nega tuli niinkun odotetusti. Toki dpo niin aikainen ettei vielä pitäskään vältämättä näkyä mutta en usko että muuksi muuttuu. En taida testailla ennenku menkkojen pitäs alkaa. Niin kyllästyny noita negoja saamaan kun facebookissakin koko ajan näkee vauva uutisia..
 
Viimeksi muokattu:
Caro dpo 9 on liian aikasta vielä, ihan hyvin voi muuttua plussaksi! Tsempit sinne venailuun. Mullakin menossa nyt dpo 8, mutta kun vuodot alkoivat niin en aio ees testata. Perjantaina tai lauantaina alkaa menkat. Huomenna vika primo kesän kunniaksi, jes, en millään halua/jaksa syödä niitä enää.



Fenix niin ymmärrän ton fiiliksen. Mä olin alkuun ihan fine, että kesätaukoa pidetään ja näin. Eilen se vaan löi vasten kasvoja, en mä mitään taukoa halua pitää. Toivottavasti me saataisiin kaikki vietettyä rentouttava kesä eikä turhaan miettiä näitä ihan typeriä juttuja. Ei nää miettimällä paljon miksikään muutu :(



Eniten ehkä ärsyttää kun voisin ihan hyvin kokeilla kesällä clomeja, mutta kun kukaan ei määrää niitä mulle. En kehtaa taas yrittää eri gynekologia! Ja mä pääsen vasta syyskuun alussa jonoon hoitoihin. Oon yrittäny miehelle puhua josko käytäisiin vaikka lapsettomuusklinikalta hakemassa clomit, mutta kyllä toi hinta on riistoa. Lähinnä siis että ensin eka käynti, sitten kaikenmaailman labroja ja clomin kanssa vielä ultrat. Tähän mennessä olen saanut kaikki yksityiset takaisin vakuutuksesta välivuodon siivin, mutta noita lapsettomuushoitoja kun ei saa. Mulla ei ole yhtään kärsivällisyyttä enää jäljellä. Itse asiassa sitä ei oo koskaan ollutkaan, ehkä tää on mulle ihan oikein, tälläistä kärsivällisyyden opettelua :/ Välillä mietin jo että määräisikö joku tuttu lääkäri mulle vaan ne clomit mutta en kyllä kehtaa ees kysyä!
 
Lilja saattaa olla että olet jossain kohtaa ketjussa siitä jo maininnut, mutta miksi et saa clomeja?? Itse menin siis yksityiselle pitkittyneiden kiertojen takia ja hän määräsi terot. Teroja söin ihan pari kiertoa, kun hän ehdotti että avuksi voisi vielä rinnalle laittaa clomit. terolut kyllä tasasi kierron eikä mikään vihjannut siihen, etten ovuloisi ilmankin clomeja. Gyne määräsi ne ikäänkuin "buustaamaan" ovulaatiota, ehkä ikäänkuin lisävarmistukseksi. Ja ultrassa käyn aina kahden clomikierron välein eli en ravaa joka kuukausi. Noh, ehkä hän olisi käskenyt ravata jos en ovuloisi ja se pitäisi joka kierrossa tarkistaa. Pointtina siis, että mulle määrättiin tosi helposti ilman mitään hirveitä tutkimuksia ne clomit, niin siksi olen utelias siitä miksi sinä et niitä saa. Ja vakuutuksesta olen muuten saanut aikast hyvin korvaukset lähes kaikista käynneistä yms. koska kyse on lapsettomuushoidon lisäksi kuukautiskierron häiriöstä.
 
Bumpy en tiedä :/ ei vaan suostu määräämään. Kysyin siltä viimeksi ja se sanoi ettei vielä kannata aloittaa. Puhui niistä haitoista ja syöpäriskeistä jos käyttää pitkään. Kai se meinas että yritetään nyt loppuun asti ja sitten aloitetaan vasta. Yksityinen gyne siis joka erikoistunut kyllä näihin juttuhin. Ei siis halunnut että joudun käyttämään pitkään. Ehkä sillä on osasyynä ajatuksena se, että olin jo kerran raskaana niin voin tulla uudestaankin luomusti. Nyt oon taas pohtinut pääni rikki ja tullut siihen tulokseen että mun kohdun limakalvossa on varmaan jotain vikaa. Viimeksi kun olin raskaana oli pitkä kierto joka päättyi siis kp 60, silloin siis limakalvo ehtinyt kasvaa tarpeeksi. Nyt näillä 27 päivän kierroilla ei ehkä sitten ehdi ja kun se kuitenkin vuotaa ulos jo viikko ovulaation jälkeen. Plaah tiedä sitä sitten. Pitäisköhän mun sittenkin käydä jollain toisella lääkäriasemalla kyselemässä niitä clomeja!?

Nii joo ja vielä, luulen että vakuutusyhtiö ei maksa jos laskut alkaa tulemaan vaikka lapsettomuusklinikka felicitakselta :D Clomeja tuskin säkään oot saanut takaisin vai kuinka?
 
Viimeksi muokattu:
Musta tuntuu että muhun puri nyt joku kärpänen. Kun mies tulee kotiin yritän kyllä nyt suostutella, että lähdettäisiin viikon päästä yhdessä dextran lapsettomuusklinikalle. Siellä hinnat on ihan eriluokkaa mitä muualla ja saisin ajan sellaselle josta löytyy vaan kehuja keskustelupalstoilta... Voi kun tuo ukko nyt suostuisi lähtemään. Onkohan teistä kellään kokemusta kyseisestä paikasta ? Mieheni kävi siellä spermatesteissä ja tulokset ainakin tulivat todella nopsaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Fenix-78
Mä pidän teillekin peukkuja _Lilja_ että saatte sykäyksen eteenpäin nyt vielä ennen pitkää kesää :)!

Mä soitin klinikalle tänään ja juteltiin jatkosta. Eli pas on mahdollisesti elokuussa, joko omaan tai lääkkeeliseen kiertoon. Opin tänään uutena asiana senkin että nuo lääkärit suosii lääkkeellisiä kiertoja pas:seissa vaikka oma kierto säännöllinen olisikin ja tämä siis siksi kun niissä saadaan kohdun olosuhteet vielä otollisemmiksi kuin mitä se tämmöisellä "vanhalla ämmällä" enää olisi :D !

Ensiviikolla soittelen omalääkärille vielä lääkityksistä, aikatauluista ja muista käytännön asioistaja sit alkaa kesätauko. Nyt jännätään tuleeko tällä viikolla ovista vai ei. Seuraavaksi jännätään miten sekaisin kuukautiskierto tästä ekasta hoitorumbasta ja keskenmenosta meni...

Auringon paistetta ja plussatuulia jokaiselle:whistle:!
 
Lilja minulla myös yksityinen ja ymmärtääkseni erittäin asiantunteva gyne ja minä olen myös ollut raskaana jo kerran aikaisemminkin. Aika jännä että toinen määrää niin herkästi ja toinen ei millään. Ja olen itseasiassa saanut clomitkin korvattua. Riippuu aikalailla siitä, minkä lekuri ilmoittaa diagnoosiksi potilaskertomuksessa. Mulla ensisijaisesti kuukautishäiriöt, sekundaarisena hedelmättömyys. Mutta tuskjnpa joo korvaavat jos lasku tulee lapsettomuusklinikalta.
Joka tapauksessa hirmuisesti tsemppiä teille!!!
 
Heilanga,ihana uutinen!! Onnea odotukseen :)
Minulla olikin tänä aamuna polikäynti; sieltä paukahti ihan yllättäen PCO-diagnoosi. Vielä gyne ei halunnut aloittaa clomeja, miehen spermanäytevastaus kuullaan ensin. Kierto heilahtanut vuoden aikana muutamilla päivillä, ollut tunne siitä että en ole ovuloinut läheskään joka kuukausi ja se nyt ilmeisesti on pitänyt paikkaansa! Paino on normaali mutta pudotettavaa on silti. Eipä tässä nyt auta kun odotella vastauksia niin päästään etenemään...
 
  • Tykkää
Reactions: Heilanga
Diadora mikä on sun painoindeksi jos saan kysyä? Ärsyttää moinen koska mäkin olen todella yrittänyt laihduttaa ja jatkan taas matkan jälkeen. Pelkään et joku ääliö sanoo mulle jossain hoidoissa sillain ärsyttävästi sen, että oon liian lihava. Ihan kun mä en itse sitä tietäisi. Toivottavasti mulle tulee sellaset tyypit jotka on kannustavia eikä syyllistäviä!

Heilanga kovasti onnea sulle :) valat toivoa meille muille, että kyllä se onnistuu! Pidähän visusti nyt kiinni siitä mussukasta siellä massussa!

Bumpy niin joo sulla oli aika sama tilanne. No joo erot on näköjään suuria gynejen kanssa. Mä itseasiassa tutkiskelun jälkeen toivon saavani käyttöön letrotsolia enkä klomifeeniä. Ja tää klinikkakin suosii nettisivujen mukaan sitä!

Aika varattu ensi viikon tiistaille! Mulla ei oo ehkä menkat viel silloin ohi, mutta katotaan. Saan vielä peruttua sen ajan jos se alkaa ahdistamaan. Ukko suostui kynsin hampain lähtemään, raha siis tekee juuri nyt tiukkaa. Nyt mua alkoi pelottamaan kun se on niin lähellä ja ihan oikeesti mennään tutkimuksiin/hoitoihin.
 
  • Tykkää
Reactions: Heilanga
Lilja: BMI näyttää olevan 23.4. Minua ei kehotettu laihduttamaan, mutta itse ajattelen että mitä paremmin paino on hallinnassa niin kroppa pelaa paremmin ja pco mahd vähän helpottaa=ovis voisi ihan luonnollisesti tulla. Mahdollisesti mun kierto voisi olla vielä enemmän sekaisin jos painoa olisi enempi! Aika lohdutonta oli lukea että "PCOS merkitsee naiselle lisääntynyttä sairastavuutta elämän eri vaiheissa". :/ mutta juu tarkempana saa olla hiilareiden kanssa ja liikkua säännöllisemmin ni rakkulat saa kyytiä ;)
 
diadora sinähän vaikuttaisit olevan aikalailla ihannepainossa, jos normaali painoindeksi on 19-25. Ehkä laihduttamisen sijaan voisit muuttaa ruokavalioa siten, että karsit hiilarit ja sokerit pois. Senhän väitetään auttavan pco:hon. Oma painoindeksi alkaa hilautumaan sinne 30 tienoille ja nyt tulikin hirveä "paniikki" pudottaa sitä, etteivät syksyllä siellä tyksissä sit huutais mulle :D
 

Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat


Mukana kuumeilemassa

Caro87 ya 1/14, esikoinen toiveissa. PCO diagnoosi. Tammi-/helmikuun vaihteeseen asti Divina hormoonikorvaushoito, jonka jälkeen luomumenkkojen odottelua 3kk.

Fenix-78 Esikoinen toiveissa. Miehellä aikaisemmin havaittu ongelmaa simppojen laadussa. 1.icsi toukokuussa -> km. PAS elokuussa.

Enneliina ya 2/11, toinen toiveissa. Selittämätön lapsettomuus. Takana luomuplussa, joka kohdunulkoinen jonka seurauksena toinen johdin jouduttu poistamaan, sekä ivf ja tuotesiirto, joka kemiallinen. Takana useita kemiallisia.

-bella Kilpirauhasen vajaatoiminta. Syytä myös gynekologisten vaivojen epäilyyn, mutta tätä ei vielä tutkittu.

Sofi12 ya1/13. Toiveissa toinen yhteinen. Mahdollinen endo-dg, laproskopia tulossa kesällä/alkusyksystä. Jonossa 2.ivf:ään julkisella, 1.ivf:stä syntynyt tyttö.

Katjusca ya1/13. Esikoinen toiveissa. Diagnoosina: pcos ja miehellä vähän liikkuvia hyviä simppoja. Hoitona inseminaatio, tästä alkanut yksi raskaus joka keskeytynyt heti alussa.

diadora ya 02/13. Esikoinen toiveissa. Jatkotutkimuksiin menossa.

Miukula Toinen lapsi toiveissa, esikoinen 7/10. Pco, kilpirauhasen vajaatoiminta ja prolaktiini koholla. Kierrot menee miten sattuu ja käynnistelen niitä noin 3kk välein teroluteilla

bumpy ya 1/13. Esikoinen toiveissa. PCO, takana yksi kohdunulkoinen ja käytössä toistaiseksi clomit ja terot.

Merope ya 8/13. Esikoinen toiveissa. Kilpirauhasen vajaatoiminta rasitteena. Minkäänlaisia tärppejä ei ole ollut.

Rouva Hattara ivf-hoidot alkamassa, punktio huhtikuussa.

esikoinenhaaveissa ya 07/2012. Esikoinen toiveissa. Miehellä on todettu oligoasthenozoospermia ja itselläni tällä hetkellä kaikki tutkimukset olleet ihan ok. Syksyllä/talvella hedelmöityshoitojen aloitus.

_Lilja_ ya 6/2013. Esikoinen toiveissa. Alkuraskauden km 9/2013. Haittana loppukierron välivuodot, joita hoidettu ilman tulosta. Omat ja miehen labrat ok. Ehkä pco?! Syksyllä jonoon kunnalliselle.

Mandala Esikoinen toiveissa. Munajohtimet poistettu laparoskopiassa, ivf-hoidot alkamassa kesällä.

Mukana myös:
- mymosa
- jemil
-Memmo
-Sunflower11

Kadonneet/ taustalla
- vanilla lady
- Nenni88
-ninkku (plussannut ivf-hoidosta??)



Plussanneet :heart: :heart:

Tammikuu

*Stiina la?

Helmikuu

Penni79 La Lokakuun lopussa (yk16 ja 1.clomikuuri)

Maaliskuu

moon stars la 27.11 (6.clomikuuri)
kosmo la 6.12 (yritystä takana 2v, 2.clomi+metformini+terolut)

Toukokuu

Heilanga ya 9/11. Plussa 2.OI-hoidosta.

Ilmoitathan listaan toivomasi muutokset punaisella!

Halutessasi voit päivittää listan itse..:)
Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta (QUOTE). Siis kaikki se joka on ekojen ja viimeisten hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä". Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
 
Ricardina sepä kiva kuulla, että ootte ollu tyytyväisiä. Mites tuo Letrotsoli sulle sopii ja kuinka pitkään oot nyt napsinut niitä? Kun kävitte ekaa kertaa varasitko tunnin ajan? Mä nimittäin varasin ja en oo nyt ihan varma että pitääkö se olla se eka käynti tuo pitkä aika...? Mua jännittää se tosi paljon, onko jotain millä voit rauhottaa mun mieltä :D ?

Nii Diadora kato vaan ettei mee alipainon puolelle kun ei sekään tietty hyvä homma oo :) Toi PCO on kyllä masentavaa, vielä kun mäkin tietäisin onko se nyt mulla vai ei (varmasti on!). Tsemppiä sulle!

Bumpy mehän mennään näköjään aika samoilla linjoilla sun kanssa yrittämisen suhteen :) paino ja pco samaa sekä yksi raskaus takana...
 
Lilja no niinpä ollaan ihan samikset :D :D

Juuri kun pääsin samonasta, että syksyyn mennessä pitää pudottaa painoa etteivät huuda mulle tutkimuksissa... No sieltähän se kutsu tipahti luukusta tänään ja aika on 22.7. Jaiks! Vähän sekava fiilis; ollakko tästä nyt sit iloinen vai surullinen että "pääsee" lapsettomuustutkimuksiin...
Onneks painonpudotusprojekti on alkanut hyvin ja puhtia on.
Terveisiä salilta yli vuoden tauon jälkeen... huomisesta ei tule mukava... :p
 
lilja joo ensikäynti ois tarkoitus olla se pitempi aika niin ehditte kunnolla käydä asiat läpi. Jos sulla on vanhoja gynenlausuntoja tai labratuloksia, niin ota mukaan. Yleensä myös mies on mukana ensikäynnillä, meillä ei päässyt niin tuli sitten seuraavalla. Puhelimeen vastaa aina kätilö, joka osaa neuvoa käytännön asioissa, siitä olen tykännyt. Meidän hoitokierrot alkoivat maaliskuussa, nyt menossa 4. ovulaation indektio johon yhdistetään ensimmäistä kertaa inssi. Niitä lääkäri ei suositellut useampia (sperma ok) niin jos nyt ei tärppää niin sitten mietitään jo ivf:ää. Letroilla on ovis on tapahtunut aina. (Ilman niitä ei kai koskaan), yleensä kypsynyt 1 folli, isommalla annoksella ensin 3. En tiedä johtuuko lääkkeistä vai yrityksestä ylipäätään, mutta oon aika itkuinen ollut viime aikoina.

Oon näemmä tippunut listalta, mut ei se haittaa, voisin palata taustailemaan kun ei oikein palstailu ole viime aikoina sujunut.
 

Yhteistyössä