Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Heippa vaan kaikille täällä! Olen pitänyt hiljaiseloa täällä, sekä lukemisen että omien kuulumisten jakamisen suhteen. On vaan mitta niin täynnä tätä koko lapsettomuusasiaa.. Meillä nyt siis takana 5 inseminaatiota keskenmenon jälkeen ilman plussauutisia. Tai tästä viimeisestä nyt en vielä ole testannut, mutta siihen tuskin tarvetta tulee, siihen malliin on tiputteluvuotoa tullut, että onnistuminen ei taida olla todennäköistä. Nyt sitten seuraava hoito olis IVF, johon sitten pakko hakeutua julkiselle puolelle. Jos hakeudutaan, on siis todellakin jo mitta niin täynnä pettymyksiä, että tällä hetkellä tuntuu siltä että tämä leikki on jätettävä kesken. Vaikka vielä joku aika sitten luulin että kaikkemme tehdään. Ehkä joskus (iän puolesta ei tosin kannattas hukata aikaa), mutta ei nyt. Nyt on vaan yritettävä löytää onni elämään jostain muusta kuin omasta lapsesta. Helpolla luovutan, mutta enempää ei ole antaa. Aurinkoista kesää silti jokaiselle täällä ja onnistumisia ennen kaikkea!
 
Sofille kiitos ihanasta tsemppipuheesta! Meille on tulossa ravintoterapeutille aika, joskin pelkään sitä ihan kamalasti kun tiedän jo valmiiksi mitä teen väärin. :D Ja tiedän kyllä miten pitäisi syödä. Olen lähinnä masennuskauteni huonojen tapojen uhri. Ja ne tavat on tiukassa, kun kroppa tietenkin taistelee muutosta vastaan. En tuu vielä listalle. Katsotaan sitten jos saisin tätä painoa pois ja alkaisi ne hoidot olee lähempänä.

Katjuscalle toivon kovasti jaksamista ja elämäniloa!
 
Sofi kiitos tervetulotoivotuksista ja peukuista =) Hyvä, että pääset laparoskopiaan - toivottavasti ei tarvi enää kauaa jonottaa.

diadora: Parisen viikkoa meillä meni julkisella spermanäytevastauksiin.

Ihanaa kesää sinullekkin Fenix :kiss:

Katjuscalle kaikkea hyvää tulevaan :hug:

Taidan paremmalla aikaa lueskella vanhempia juttuja, jotta pääsen vähän kärryille =)
 
Nyt on ensimmäinen lapsettomuuslääkäri takana. Olen kyllä todella tyytyväinen yksityiseen. Menkööt rahaa ihan sama. Elikkä sain nyt letrotsolit niin kuin halusinkin. Enkä edes painostanut :D Noh tästä aiheesta burana taas kerran. Tää lääkäri sanoi että vedä vaan kuukautisten aikaan. Jee olen vapautettu. Jos ei muuta hyvää tästä seurannut niin ainakaan mulla ei ole kerran kuussa kotipäivää kovien kipujen takia. Pco tyyppiset edelleen on munasarjat ja sanoi ilman mitään mainintaa edes aiheesta kun kuunteli mun kiertoa ja oireita. Että kuulostaa niin tyypilliseltä. Ultrattiin ja näytti aika paljon olevan juuri munsasoluja. Oli todella optimistinen ja miksi ei olisi, meillä ei ole mitään erikoista syytä miksi ei saataisi lasta. Oli vähän ihmeissään miksi mulle on syötetty noin pitkään keltarauhashormonia. Tämänkin tiesin että tulee näin sanomaan. Hänen mielestään pitää siis hoitaa ensin alkukierrossa asiat kuntoon ja sitten katsoa lähteekö vuoto pois. Eli ovulaatiota avittaa sillä letrotsolilla. Teki mieli huutaa NIINPÄ! Oon yrittänyt omalta gyneltä saada näitä muita lääkkeitä mutta ei ole suostunut määräämään. Noh tää olisi halunnut heti tästä kierrosta aloittaa letrotsolit mulle, mutta kun lähdetään matkalle niin ultraaminen ei onnistu. Ei uskaltanut antaa ilman ultraa siis aloittaa, ihanaa koska se oikeesti tiesi mitä se teki. En mä niitä olisi suostunut syömäänkään ilman ekaa ultraa. No ultrassa näytti siltä että ei olisi kp5. Sanoi että jotain pitäisi jo tapahtua ja limakalvo pitäisi olla jo paksumpi. Eli tämänkin kertoo että mun edelliset lääkärit on vaan toistelleet sitä että hyvältä näyttää… Ja kun ei näytä. Sanoi vielä lopuksi että kyllä me teille lapsi saadaan, mutta sen näkee sitten millä keinolla. Tiedän kyllä että meijän tilanne ei ole kovin paha, mutta ei toi nyt ihan hirveesti silti auttanut. Oon niin skeptinen kaiken kanssa. Heinäkuussa siis aloitan lääkkeen ja katotaan miten mun käy. Laihduttamisesta ei todellakaan painostanut ja kyseli vain painoa ja kun sanoi tiputtaneeni jo vähän se sanoi että noh sähän siis tiedät että niin pitää tehdä. Eikä siitä sen enempää. Nyt siis kovat kuurit päälle, mutta vasta loman jälkeen :D Joo no pitää lomallakin vähän yrittää ajatella eikä vaan syödä koko Italiaa tyhjäksi. Vitsi mä oon ihan poikki nyt kun jännitin niin kovasti tuota käyntiä. Mitäköhän tästä työpäivästä oikeen tulee…

Nyt aion pitää palstailutaukoa ainakin yhden kuukauden! Yritän pysyä poissa myös pidempään, koska mun miehen mielestä tää ei auta mun stressiä. Toki tässä on suuri vertaistuki ja jos sitä tarvitsen, tulen kyllä sanoi mies mitä tahansa. Nyt vaan ehkä mustakin on vähän hyvä tuulettaa aivoja ja lähteä viettämään villiä lomaa Italiaan :D

Koittakaahan nyt lisääntyä kuin puput täällä sillä välin kun mä olen poissa! Olette rakkaita ja mielessäni vaikka en täällä roikkuisikaan enää! Oikein hauskaa kesää teille kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala ja Katey
Lilja: Olipa ihanan positiivinen lääkärikäynti! Hitsi, kun kaikki lääkärit olisivat yhtä ammattitaitoisia! Nyt aivan hurjan ihanaa lomaa ja palstavapaata! Nauttikaa munkin puolesta Italian kauneudesta ja annista :kiss:
 
sofi12 Mullaki pistänyt silmään miten paljon raskaana olevia joka puolella. Välillä oon ihan varma, että se on joku salaliitto mua vastaan :LOL: Yritin tänään polille soitella, en päässyt läpi, mutta polilta olikin tullut kirje. Ovis oli tosiaankin tapahtunut, prog arvo 106,7 :O Varmaan siis parikin follia irronnut.. Harmi vaan ettei sit tosta super oviksesta tärpännyt.

StellaI Tervetuloa! :) Kiva, kun tulee uutta porukkaa vaikkei kellekkään sois ongelmia lapsen saamisessa :)

Katjusca :hug:

_Lilja_ Onnea kivasta ensi käynnistä :) Lomailkaahan ja koita jättää vauva asiat taka-alalle siksi aikaa :)

Tosissaan sain labravastaukset ja ovis oli. Vähän ihmettelen näitä menkkoja, ekan päivän vuosi suht reilusti, mutta muuten vaan kolme päivää ja sen jälkeen tuhrua. Olisko limis kuitenkin ollut liian ohut. Tai sitten ei ollu laadukkaita munasolut jotka irronneet. Harmittaa ettei tuosta tärpännyt, no pitää toivoa, että ilman pregnyliä irtoaa tässä kierrossa.
 
Hyvä että tykkäsit Lilja! Mä kävin samassa paikassa eilen ja vaikka lääkärissä ei vikaa ollut niin vähän paha mieli jäi. Ei nimittäin näkynyt johtofollia kp 12, vaikka lääkitys oli sama kuin viime kierrossa, jossa ovuloin kp 16 : / pelkkiä 9-10mm pikkufolleja useampi. Sain ohjeeksi ottaa letrozolia eilen ja tänään ja ylihuomenna uusi ultra, että jos olis lähtenyt kasvamaan. Inssi siirtyy siis... Miten tämä nyt on näin vaikeeta.
 
Ricardina voi ei mä oon niin pahoillani sun puolesta :/ Miten se ei nyt toiminutkaan toisella kerralla ollenkaan!? Hämmentävää! Mä en enää muista lukeneeni siis teillä on inssi? Oliko miehen simpoissa jotain vikaa vai mikä tässä on ideana?
 
lilja simpat on ok, siksi tehdään vaan yksi inssi ja jo tähän neljänteen lääkekiertoon. Jos nyt päästään ylipäätään tekemään siis.. Mäkin oon ihan ymmälläni että miksei nyt toiminut kun aiemmilla kierroilla on onnistunut (1.kierto clomit, 2.kierto letrot 2kpl/vrk ja 3.kierto letrot 1 tabl/vrk) Ehkä mulle se yks tabletti päivässä on sit ihan siinä rajalla että riittääkö, ja viimeks riitti mutta nyt ei. Jos nyt saadaan ovis ja inssi aikaiseksi muttei tärppää niin puheissa on seuraavaksi sitten ivf.
 
Lilja: Onpa hienoa, että on ollut onnistunut lapsettomuuslääkärikäynti =) Hauskaa kesää siullekkin =)

Caro: Kiitos tervetulotoivotuksista =) Harmi toillaan, ettei tärpännyt : /

Inssiketjussa kommentoinkin jo Ricardinalle.

Oma napanen: Uutta kiertoa odottelen alkavaksi huomiselle tai viimeistään perjantaille. Sitten soittoa polille, että onnistuuko inssi. Varmistetaan heti, että kemisti on käytettävissä, ettei mene taas kalliit lääkkeet hukkaan, niin kuin tässä kierrossa kävi : / Varsinaista kesäsulkua ei ole (viime vuonna poli oli heinäkuun kiinni) mutta kesän ajan on vain yksi kemisti, niin on tuurissaan, miten inssit onnistuu.
 
Myötätuntoa täältä tulee kaikille uuteen kiertoon joutuneille ja kiertoon liittyvien asioiden kanssa painijoille!

Heilangalle ISOT onnentoivotukset, pysykin sitten poissa se 9kk ainakin ;)

Joku kyseli polin ivf maksuista. Meillä lääkäri suunnittelukäynnillä sanoi, että poliklinikkamaksut ja lääkkeet tekee noin 700 euroa yhteensä yhdeltä tuoresiirtohoitokerralta. Onhan tuo HYVIN paljon huokeampi hinta kuin mitä laskeskelin yksityisellä maksavan.
Olisinhan mä tietyllä tapaa halunnut mennä samalle lääkärille kellä tutkimuksissa kävin (jotka siihen laparoskopiaan ja johdinten poistoon johti), oli mahtavan mukava ja ammattitaitoinen herrasmies siellä Graviditaksella. Vähän nyt arponut vielä asian välillä tässä kun tiedän, että julkisella puolella ei lääkekaavaa muuteta eli ei lähdetä kokeilemaan mitään erityisiä toisia lääkkeitä jos ei vaikka onnistu, vaan mennään jokaiset hoidot aivan samalla kaavalla. Eli tosi paljon jäykempäähän se on. Mutta he vain niin luottavat omiin tutkimustuloksiin, että heidän tapansa on ihan tarpeeksi hyvä raskautumiseen ja jos ei toimi niin sitten raskauden aikaan saaminen on heidän mielestään jo suhteellisen mahdotonta. Toisaalta sitten yksityisellä puolella voisi jäädä sellaiseen looppiin ja jatkaa ja jatkaa vaan. En kuitenkaan aio vuosikausia itse ivf hoidoissa ravata ja itseäni rikkoa, joten se on ihan hyvä toisaalta tietää, että 3 tuoresiirtoa käydään ja jos ei onnistu niin sitten ei ole tarkoitus.

Tsemppiä myös kaikille hoitoihin ja mahtavaa viikonloppua :)
 
Niin Mandalalta hyvä lisäys noihin hintoihin! Tuo 700 per hoitokerta on hyvä arvio, itselle pitkän kaavan ivf maksoi lääkkeet 700e ja polikäynnit 200€...

StellaI, toivottasti saatte inssin osumaan tähän kiertoon!

Liljalla kuulostaa olleen tosi hyvä lääkärikäynti, hienoa! Ihanaa lomaa!!!

Katjusca :hug: Nämä ovat äärimmäisen vaikeita asioita ja jokaisen omalle kohdalle tulee päättää kuinka pitkälle hoidoissa on valmis etenemään.. Itse jaksan olla ivf:n kannalla, mutta se ei teitenkään tarkoita, että se tie sopii jokaiselle! Kaikkea hyvää teidän tulevaisuuteen, ehkä se totaalinen irtiotto tästä selkeyttää ajatuksia ja löydätte joko toisen tien tai voimia ivf:n aloitukseen!

Hyvää viikonloppua itsekullekin!!!:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Hui että nuo ivf -hoidot tulee kalliiksi julkisellakin :O

Huomenna juuri sopivasti synttäreiden kunniaksi alan taas mussuttaan clomeja ja juhannus piikitellään. Folliultra on ma 23. päivä ja kemistille käy kaikki muut päivät, paitsi torstai. Eli näillä näkymin toinen inssi onnistuu!

Nyt alankin lueskelemaan teijän vanhempia kirjotuksia, että pääsen vähän kärryille =)

Hyvää viikonloppua myös täältä kaikille! :wave:
 
heippa kanssasisaret, kuikuilen tuolta lapsettomuuspuolen ivf/icsi pitkänmatkalaisista. tänään haettiin kaksoset kyytille, meillä siis kolmannen icsin toinen ja se viimeinen pas. nyt siis aikamoista piinailua pari viikkoa :)

hurjasti teille muillekin onnea vaiheisiinne
 
Kertomisesta olitte jutelleet aika alussa. Mie kuulun siihen sakkiin, joka on kertonut avoimesti kaikille esim. työpaikalla. Kun asiasta on jutellut, niin yllättävän paljon sitten on löytynyt työtovereistakin niitä, joilla on ollut aikanaan ongelmia lasten saamisessa. Se luo toivoa itellekkin ja on mukava kuulla, ettei kaikki pidäkkään asiaa itsestään selvänä. Kun niitä idiootteja on paljon, jotka luulee lasten tulevan kuin tilauksesta, "tilaavat" sen tietylle kuukaudelle kun "yllättäen" onnistuvat siinä :headwall:


Burana ja muut tulehduskipulääkkeet: Itse asiassa viime viikolla työterveyslääkäri määräsi minulle kahen viikon Burana -kuurin. Kun kysyin, että onko sitä "turvallista" käyttää tässä vaiheessa, että häiritseekö ovulaatiota, kiinnittymistä yms. Niin lääkäri oli sitä mieltä, ettei siitä ole mitään haittaa. Sanoi, että voin halutessani varmistaa asian polilta ja kysyin asiaa sieltäkin hoitajalta. Aluksi päätin uskoa tuota kokenutta hoitajaa, mutta sitten törmäsin tähän lääkeinfoon, jossa sanottiin Buranan vaikeuttavan raskaaksi tuloa. Tiä nyt tässä sitten, mitä uskoa.

Lääkeinfo.fi - Burana 200 mg ja 400 mg tabletti, kalvopäällysteinen, ilman reseptiä (ORION PHARMA)


Useammalla tuntuu olevan kilpirauhasen vajaatoiminta. Millaisia arvoja teillä muilla on? Ja onko kellään muulla vasta-aineita? Itellä on korkeat vasta-ainetasot ja se osaltaan nostaa keskenmenoriskiä :ashamed:


ON: Voiko samalla hoitomuodolla (tässä tapauksessa siis inssillä) onnistua kahdesti?! Inssin onnistumisprosenttihan on 10-15. Jos me onnistuttaisiin sillä taas tässä kierrossa, niin onnistumisprosentti olisi silloin täydet 100! Aika mahdottomalta kuullostaa. Vai aattelenko mie tämän jotenkin pöliästi nyt :confused:
 
Sofi12 jaa kappas se olikin siis että 700 lääkkeet ja polimaksut päälle. Olin varmaan jännityspäissäni ymmärtänyt lääkärissä sen väärin :D Mutta ei se silti aivan järkyttävän pahalta kuulosta, ja kun ei tule kerralla maksettavaksi vain osissa.

Tuosta kertomisesta, silloin kun jätettiin ehkäisy pois, en halunnut kertoa yhtään kellekään asiasta. Tuntui niin hurjalta kuitenkin ja ajattelin, että jos tulisi raskaaksi niin olisipa iso yllätys kaikille niille ihmisille ketkä on jo vuosia toivoneet että saataisiin lapsi (monet kaverit siis kellä ei itsellä edes vielä ole :D ). Miehen vanhemmat sitten sai jossain vaiheessa tietää sekä kourallinen läheisiä kavereita. Laparoskopian jälkeen ja nyt sitten kun oltiin suunnittelukäynnille menossa niin on jotenkin ollut jostain syystä helppo puhua avoimemmin. Mun vanhemmat sai myös tietää sekä omalle pomolle kerroin, koska voi tulla random sairaslomia (punktiopäivä jne), ettei tule ihmettelyä tiiviissä työporukassa kun ei flunssaakaan ole :D ja kun ihmiset kysyneet kesäsuunnitelmia niin sanottu ettei mitään erityistä olla plänätty, esim ulkomaanreissuja tms festareita kun hoidot alkaa.

Mukavaa alkanutta viikkoa!
 
Mandala, et välttämättä ymmärtänyt väärin, koska ivf:ään lähdetään vähän eri lääkkeillä ja annostuksilla, että se tekee sitä hintaeroa..

Pikainen omanapapäivitys: Mä meen ylihuomenna peruutuspaikalle siihen lapasroskopiaan!!! Iiik...:eek: Soittivat polilta aamulla, että onnistuuko... Onneksi ei ollut sen kummempia juhannussuunnitelmia, koska nyt se menee toipuessa...
 
L@ura82 Kovasti tarrauksia kyytiläisille! :)

StellaI Miksei voisi onnistua, kun teillä ekallakin inssillä tärppäsi :) Hoitomuoto taitaa sopia teille. Onko ollut puhetta montako kertaa vielä inssiä kokeilette?

sofi12 Tsemppiä laproskopiaan!

Täällä kp 13. Mitään ihmeempiä tuntemuksia ei ole oviksen suhteen ollut. Tässä vaiheessa viime kierrossa oli jo iso folli ja irtoamisen pregnylillä tunsin järkyttävänä kylkikipuna n. 36h myöhemmin. Pari kertaa ovista testailin, mutta siitä tulee liikaa stressiä niin en niilläkään nyt testaa. Voi kunpa sais ajatukset pois näistä vauva touhuista.
 
Täälä alkoi maanantaina vuoto. Kuukautiset oli pari päivää myöhässä ja aloin jo kuvittelemaan jos olisin sittenkin raskaana. Jälleen sitä tiputtiin korkealta ja kovaa. Ei tämä mun paska kroppa vain raskaudu. Onneksi hoidot alkaa elo-syyskuussa, niin ehkä tääläkin vihdoin jotain tapahtuu. Yk 25 lähti käyntiin..
 
Täällä toipilas kotona jo eilisestä leikkauksesta..

Endometrioosi-diagnoosi sieltä tuli, lisäksi molemmat munanjohtimet jäi sille tielle.. Olivat niin huonokuntoiset, ettei kannattanut säästää.. Eli nyt alkaa surutyö sen suhteen, että luomaraskaus mahdoton.. Tosin ivf:ssä nyt paremmat mahdollisuudet..

Hyvää jussia kaikille!!:wave: Tuun paremmalla aikaa kertomaan lisää...
 

Yhteistyössä