Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat


Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat


Mukana kuumeilemassa

Caro87 ya 1/14, esikoinen toiveissa. PCO diagnoosi. Tammi-/helmikuun vaihteeseen asti Divina hormoonikorvaushoito, jonka jälkeen luomumenkkojen odottelua 3kk.

Fenix-78 Esikoinen toiveissa. Miehellä aikaisemmin havaittu ongelmaa simppojen laadussa. 1.icsi toukokuussa -> km. PAS elokuussa.

Enneliina ya 2/11, toinen toiveissa. Selittämätön lapsettomuus. Takana luomuplussa, joka kohdunulkoinen jonka seurauksena toinen johdin jouduttu poistamaan, sekä ivf ja tuotesiirto, joka kemiallinen. Takana useita kemiallisia.

-bella Kilpirauhasen vajaatoiminta. Syytä myös gynekologisten vaivojen epäilyyn, mutta tätä ei vielä tutkittu.

Sofi12 ya1/13. Toiveissa toinen yhteinen. Laproskopia 06/14-> dg. endo + vaurioituneet munanjohtimet poistettu. Jonossa 2.ivf:ään julkisella, 1.ivf:stä syntynyt tyttö.

Katjusca ya1/13. Esikoinen toiveissa. Diagnoosina: pcos ja miehellä vähän liikkuvia hyviä simppoja. Hoitona inseminaatio, tästä alkanut yksi raskaus joka keskeytynyt heti alussa. Nyt hoitotauolla.

diadora ya 02/13. Esikoinen toiveissa. Jatkotutkimuksiin menossa.

Miukula Toinen lapsi toiveissa, esikoinen 7/10. Pco, kilpirauhasen vajaatoiminta ja prolaktiini koholla. Kierrot menee miten sattuu ja käynnistelen niitä noin 3kk välein teroluteilla

bumpy ya 1/13. Esikoinen toiveissa. PCO, takana yksi kohdunulkoinen ja käytössä toistaiseksi clomit ja terot.

Merope ya 8/13. Esikoinen toiveissa. Kilpirauhasen vajaatoiminta rasitteena. Minkäänlaisia tärppejä ei ole ollut.

Rouva Hattara ivf-hoidot alkamassa, punktio huhtikuussa.

esikoinenhaaveissa ya 07/2012. Esikoinen toiveissa. Miehellä on todettu oligoasthenozoospermia. Elokuussa 2014 alkaa ICSI-hoidot. Lääkkeinä Gonal-F ja Orgalutran.

_Lilja_ ya 6/2013. Esikoinen toiveissa. Alkuraskauden km 9/2013. Haittana loppukierron välivuodot, joita hoidettu ilman tulosta. Omat ja miehen labrat ok. Ehkä pco?! Syksyllä jonoon kunnalliselle.

Mandala Esikoinen toiveissa. Munajohtimet poistettu laproskopiassa, ivf-hoidot alkamassa kesällä.

StellaIEsikoinen toiveissa. ya 6/12. Kilpirauhasen vajaatoiminta, endo ja ovulointiongelmat. Km 4/14. 2.OI + inssi tulossa.


Mukana myös:
- mymosa
-Ricardina

Kadonneet/ taustalla
- vanilla lady
- Nenni88
-ninkku (plussannut ivf-hoidosta??)
- jemil
-Memmo
-Sunflower11



Plussanneet :heart: :heart:

Tammikuu

*Stiina la?

Helmikuu

Penni79 La Lokakuun lopussa (yk16 ja 1.clomikuuri)

Maaliskuu

moon stars la 27.11 (6.clomikuuri)
kosmo la 6.12 (yritystä takana 2v, 2.clomi+metformini+terolut)

Toukokuu

Heilanga ya 9/11. Plussa 2.OI-hoidosta.

Ilmoitathan listaan toivomasi muutokset punaisella!

Halutessasi voit päivittää listan itse..:)
Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta (QUOTE). Siis kaikki se joka on ekojen ja viimeisten hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä". Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä kaikille hoitoon lähtijöille! onko teillä suunnittelukäynti edessä vai aloitetaanko jo lääkerumba?

Mä käytän sellasta kännykkäsoftaa menkkojen merkkaamiseen kuin iPeriod ja kun kurkkasin sitä tuossa niin alkoi jännittämään itseäkin kun näyttäisi seuraavien menkkojen alkuun olla about viikko enää, sitten pitää soittaa naistenklinikalle ja selvittää milloin aloitan nenäsumuttelut! sekin jännittää, se oman hormonitoiminnan lamaaminen kun olen kuullut, että siitä voi tulla vaihdevuosioireita yms kaikenlaista.

Onko tällä ketään muuta aloittamassa pitkällä lääkekaavalla IVF/ICSI hoitoja nyt lähiaikoina? Onhan se kivempaa varmasti jännäillä täällä täysin uusien juttujen parissa jos on muitakin aloittelemassa :)

Oi hitsi vie, lomakin alkaisi tämän viikon jälkeen. Katsoo jos tämä isoin rumba sitten ajoittuu lomalle vai vasta töihin palatessa!
 
Mandala, kovasti tsemppiä hoidon aloitukseen..:hug: Voi kun tietäiskin omaa aikataulua tarkemmin, mutta menee varmasti lähemmäs loppuvuotta, että ei päästä samaan aikatauluun millään.. Mutta oma 1.ivf oli pitkällä kaavalla, joten jotain hajua on noista ja kovasti jännäämässä mukana!!!
Itelle ei tullut sen kummempia oireita lamautuksesta, procren-piikillä lamauttelin, ei sumuista kokemusta.. Se oli ainakin kätevä tapa, 1.piikki riittää, eikä tarvi koko ajan muistaa niitä sumuja...

Täällä toipuminen sujunut hyvin, myös henkinen!!
Mitäs muille??? Taitaa porukka olla aikalailla lomalla?? Hyvä niinkin!!:D
 
Ai niin Sofi sulla oli se laparoskopia? itse sen läpi käyneenä täytyy kyllä sanoa, että yksi hurjimmista kokemuksista ihan fyysisesti jos ei edes laske sitä järkytystä kun tajusin että normaaliin raskautumiseen on sen jälkeen 0% mahdollisuus.

Diacorissa leikattiin ja kotiin lähetettiin heti kun pystyi itse kävelemään vessaan. Noh meinasinhan mä siinäkin pyörtyä tokalla kerralla mutta ärsytti maata siellä, joten sanoin että hyvin meni ja miehen kanssa lähdettiin kotiin. Kotona vielä varmasti se fentanyyli vaikutti ja popsin myös yhden saamista panacodeista niin en kai tajunnut yhtään tilanteen "vakavuutta" vaan sohvalta nousin vessan kuin normaalisti samana iltana. Noh, havahdun siihen että kauhistuneen näköinen mies ravistelee ja huutaa mun nimeä. Olin tippunut suorin jaloin pyörtyneenä lattialle. Pari kertaa kävi sama juttu kunnes mies sanoi, että mä en nouse sängystä mihinkään ilman hänen valvontaa.
Oli aika kauheaa, etten pysynyt pystyssä pyörtymättä paria minuuttia enempää, joten vessahommat oli mietittävä uusiksi koska matkaa sängystä tai jopa sohvalta ois ollut liian pitkä tähän. Ainoa vaihtoehto oli ottaa ämpäri (siis kuvitelkaa, ämpäri....) sängyn viereen ja mies joutui aina nostamaan pissalle ämpärille ja takaisin sänkyyn..... Onneksi niistä kipulääkkeistä meni maha tukkoon moneksi päiväksi, ettei ämpärillä sitä täytynyt hoitaa, mutta kyllä aikuisen ihmisen on vaikea sulattaa sellasta tilannetta. Pari päivää oli se pahin pyörtyily vaihe jolloin mies ei uskaltanut töihin mennä edes. Sitten uskalsi jo jättää kotiinkin ja soitteli koko ajan raukka.
Leikkaava lääkäri sanoi, että buranalla pärjää kotona, mutta paskan marjat. Jos mulla ei olisi ollut varastossa opiaattipohjaisia kipulääkkeitä, en olisi ilman pärjännyt yhtään, ainakaan muuten kuin sängyssä maaten, niiden avulla pystyin jopa istumaan sitten muutama päivän päästä. Tosin siihen olkapääpistokseen ei kyllä mitkään hevosen määrätkään auttanut, se oli jotain aivan omaa luokkaansa. Haukoin vain henkeä sängyllä kun "kohtaus" tuli, ja mies melkein itkee kun ei voi auttaa vaan katsoo vierestä avuttomana. Otin vielä toisen viikon sairaslomaa sen annetun yhden viikon lisäksi, koska selvästi en ollut vielä työkuntoinen ekan viikon jälkeen.
Helposti pitää muistaa pyytää lisää lomaa, koska on tuo aikamoinen operaatio kuitenkin. Mahan turvotuskin laski tosi hitaasti.

Toivottavasti sulla menee hurjan paljon helpommin parantuminen siellä! :)
 
Viimeksi muokattu:
Hui, onneksi kerroit Mandala tuon toipumiskokemuksen vasta mun leikkauksen jälkeen!! Pahoin kyllä kuulostaa, että et ollut kotiutuskunnossa..: /
Mä pääsin heräämöstä vasta viiden maissa, eivätkä edes puhuneet kotiuttamisesta vaan sain jäädä makoilemaan ja kipulääkkeet oli napin soiton päässä.. Torstaina tulin kotiin ja pari päivää otin iisimmin, lepäilin ja varoin turhaa nostelua, mutta nyt viikon päästä olo ok, vain vähän aristaa haavat.. Nuo hartiapistokset ovat olleet kyllä pahin kipu tässä!
Henkisestä puolesta sen verran, että jotenkin "helpottava" tieto tuo, ettei voi tulla enää luomusti raskaaksi.. Tyttöä ehdittiin yrittää tosiaan sen 3v11kk ja nyt oltu ilman ehkäisyä 1v6kk, joten moooooonta kertaa pudottu, petytty ja itketty.. Jotenkin mua auttaa se tieto, ettei noita romahduksia tarvi enää kärsiä.. Ja uskon ivf:n voimaan, (kun se meillä toimi), että me se yksi muru vielä saadaan..
Semmosia...:)
 
Ompas hiljaista keskustelu, veikkaisin kuitenkin että lomalla lapsiasiat pysyy vahvasti mielessä, halusi tai ei mutta toivottavasti vähän löysemmin pipoin :)
Mandala, tuo sinun leikkauksesta toipuminen kuulostaa melko traagiselta, hui!

Itsellä tuntuu että mitään reissuja ei haluttaisi lyödä lukkoon ennen kuin tietää miten meillä hoidot jatkuvast nyt kesän aikana. Olen odottanut lääkärin soittoa miehen spermanäytteestä kuin kuuta nousevaa! Näytteen viennistä tosiaan reilu viikko, toivon että lääkäri ehtisi soittaa loppuviikosta tai ensi viikon alusta koska menkat ilmeisesti nyt pitäisi alkaa. Eikö clomit aloiteta aika alkukierrosta? Niitä lääkäri minulle aikoi aloitella mikäli simppanäyte on ok. Aukkaria ei luultavasti tehdäkään kun minulla ei ole tulehduksia ym taustalla..
Viimeiset pari päivää on ollut huonoa oloa jaksottain, menee ohi ja tulee välillä takaisin. Eilen vaikutti että menkat alkaa, mutta muutama tippa tuli pyyhittäessä ja siihen jäi. Raskaana en usko olevani, tietysti tuollaisista oloista toivo herää..
Mites muilla menee? :)
 
Mandalan kertomus kuulostaa hurjalta.

Täälä on kieltämättä ollut nyt hiljaista. Itse olen yrittänyt unohtaa lapsihaaveilut ja omat ajatukset on nyt elo-syyskuun ICSI:ssa. Toivon olen heittänyt, että lapsi tulisi normaalin keinoin ja en usko jotta joudun ehkäisyä käyttämään enää koskaan. Siinä on minun ajatuksia. Eipä tarvi miettiä onko sielä vällyjen välissä, vaikka joka päivä kun ei raskauduta siitä huolimatta. Toivon kuitenkin, että nämä hoidot tuottaisi meille toivottua tulosta ja saataisiin se nyytti jonain päivänä syliin. :)
 
Sunflower11
:wave: Moi taas!
Täällä ollaan. En muista koska mä viimeksi olenkaan kirjoittanut.

Viime kierrossa oli tunne et jos ois onnistunut, no ei. yk 45 alkoi ja nyt ois menossa yk45.
 
Vähän omanapailua tähän väliin, jos sallitte :)

Ärsyttää! Kierto on ollut terojen + clomien avulla niin kiltisti 31 päiväinen ja ovis tullut aina samoilla kiertopäivillä. Noh tässä kierrossa alkoi verinen vuoto siinä oviksen kynnyksellä kp 15. Luulin ensin että liittyy kenties ovikseen, mutta ei kun jatkui vaan ja välillä aika runsaana. Lisäksi kovasti tuntemuksia alavatsalla ja muniksissa koko ajan. Oiskos nyt kp 30 ja eka päivä kun ei vuoda. Siis WTF??? Ei hajuakaan mitä tuolla alakerrassa tapahtuu, oiskos vaikka joku kysta sekoittanut paikat. Tyksiin menossa tossa kuukauden päästä. Ajattelin että jospas pitäisin nyt luomukierron. En vuotojen takia oikein varmaan edes osais laskea oikeita kiertopäiviä clomien aloittamiseen... Eli ajattelin olla syömättä yhden kierron kumpaakaan lääkettä ja mietin sitten tyksissä lääkärin kanssa että miten edetään. Kuulostaiskos tää järkevältä?

Muoks: nyt kp 30, ovistestiin plussa ja muniksissa onkin paljon tuntemuksia! Eli siis mitvit???!
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan teille kaikille, pitkästä aikaa :).
Olen lomaillut, irtaantunut kaikesta, ja se on kyllä tehnyt hyvää!

Täällä on näemmä uusia ihmisiä, joten tervetuloa mukaan myös minun puolesta. Olkoon lapsettomuutenne vain lyhytaikaista:heart:!

Sen verran omaanapaa että ovista yritin bongata peräti kahden viikon ajan, mutten saanut ovisplussaa missään vaiheessa. Taitaa tämä kroppa olla vieläkin aika sekaisin siitä varhaisesta keskenmenosta. Edelliset kuukautiset (jos niitä kuukautisiksi voi tässä tapauksessa sanoa) oli siis silloin kun keskenmeno alkoi eli 24.5. Sitä vuotoa kestikin sitten kamalat 8päivää enkä koskaan ole vuotanut niin runsaasti, rajusti ja kivuliaasti :(.

Seuraavia kuukautisia siis odotellaan. Syksyllä, elokuussa ilmeisesti olisi sitten se ainokaisen huurunenän nouto. Odotukset ei mitenkään korkeella ole... mutta katsotaan, eihän sitä koskaan tiedä ;).

Mites teillä muilla, jos olette kokeneet varhaisen keskenmenon niin miten kauan olette joutuneet seuraavia mooniksia odottelemaan?
 
Mahtuisiko mukaan kuumeilemaan vielä yksi lapsettomuudesta kärsivä pariskunta.

Elikkäs molemmat ollaan 31 v. Ensimmäistä yheistä nyyttiä aloitettu yrittämään 5/2013. Km 10/2013 rv7+. Km jälkeen ei kuukautisia kuulunut, joten gyneltä terot ja samalla clomit. PCO diagnoosi jo useamman vuoden takaa. Viime viikolla kävin toisella gynellä, kun ei tärpännyt, ei clomit auttanut ovista ollenkaan. 5 kiertoa clomeja takana ja nyt odotellaan että terokuuri loppuu ja uus kierto vois alkaa. Uudes kierros sitte femar käyttöön.
Gyne myös suositteli syömään foolihappoa annoksella 2g päivässä. Toki olin jo syönytkin mutta en noin isolla annoksella. Sain lisäksi vielä metformiini lääkityksen.
Aukiolo tutkimus tulossa samalla reissulla kun ultrataan femareitten toimivuus.
 
haaveilija 83 Tervetuloa! Miksi noin iso annos foolihappoa? Mielenkiinnosta kysyn, kun itsellänikin PCO.

Mulle ei uutta. Nyt kp 26 ja en tiedä onko ovista edes ollut, epäilen että ei. Jaksa r-testiä varmaan tehdä ihan heti. Varmaan otan yhteyttä polille, että pitääkö odottaa elokuulle, teroja ainakin tarviisin jos tarvii menkkoja käynnistellä. Tuntemuksia kyllä oli ja limojakin paljon, että jos ovista ei ole ollut niin oisko jäänyt irtoamatta.

Olen kyllä säännöllisesti lueskellut muiden kuulumisia :) tuntuu vaan siltä, että pitäisi ottaa tähän hommaan vähän etäisyyttä, kun ei oikein asiat etene.
 
Caro87 Kiitos :) Syytä tuohon isoon foolihappo annokseen en tiedä, mutta gyne jolla kävin on keskussairaalas naistentaudeilla ylilääkärinä niin luotan kyllä hänen sanaansa. Voisin koittaa seuraavalla kerralla kysäistä asiaa häneltä. Oon kyllä tienny että on hyvä syödä soolihappoa, mutta en nyt noin isolla annoksella ilman lekurin määräystä olisi uskaltanu syödä.
 
Heissan taas.. Hiljaista on ollut.. Johtunee taatusti tästä kesästä, polit lomilla ja hoidoissa ei tapahdu mitään ja ihmiset muutenkin lomailee.. Varmasti kaikille tekee pieni tuuletus hyvää, että ihana jos osaatte nauttia lomasta ja lämmöstä, nyt kun sitä vihdoin saatiin..:)
Itse en oo jaksanu viikolla kirjotella, kun oon odottanut tätä yövuoroa, että on taas aikaa kirjoitella..;)

Haaveilija83 Tervetuloa!!!:wave: Haluatko että laitan sut meidän listalle??
Kuinka sun kiertojen kävi, ootko päässyt uuteen kiertoon ja niitä Femaria kokeilemaan??

Mites Caro? Alkoiko uusi kierto itsestään, ettei teroja tarvinnut??

Fenix, ihana kuulla sun kuulumisia, että oot toipumisen puolella kmstä..:heart: Toivottavasti sun kierrot on palautunut normiksi..

Bumpy, Mikäs sun tilanne?? Kuulosti kovin oudolta sun kierto ja ovisplussa noilla päivillä?! Tuliko joku ennätyspitkä kierto vai kuinka kävi?

Sunflower, kiva kuulla sustakin..:) Pahoittelut taas uudesta kierrosta.. Ehdin siirtää sut jo taustalle, kun muistelin ettei susta oo aikoihin kuulunut mitään.. Siirrän taas pois sieltä kun listaa päivittelen..

Diadora, te varmaan ootte saanut jo ne tulokset?? Oliko niissä jotain? Joo, oikeassa oot, clomit otetaan alkukiertoon, joko 3-7(vaikutta määrään) tai 5-9(vaikuttaa enemmän laatuun) kiertopäivillä..

StellaI, sulla oli inssi tässä kierrossa(?), mikäs teidän tilanne on?:hug:

Mitäs muuta?? Mitäs muille??

Hyvää heinäkuuta toivotteleepi Sofi, jonka elämässä ja odotuksen odotuksessa ei tapahdu juuri nyt kummempia..:)
 
Sofi12, Kiitos, kiitos. Voihan mut listoille laittaa :) Täälä kans yövuoroa vietän työmaalla.
Edelleen odotellaan tätiä kylään, pientä tuhrua vain nyt yön aikana, jospa tässä nyt tän päivän aikana alkais kunnolla. Pääsis vihdoin uus kierto käyntiin, turhauttaa tää odottelu :headwall:
 
Moikka! Oon tässä viime viikot keskittynyt kuntokuureiluun, ajatuksena et olis kiva olla raskaana sutjakammassa kunnossa ;-) mulle voi laittaa tuohon listaan et PCO. Miehen spermanäytevastaukset ovat varmasti jo tulleet, mutta lääkäri ei ole ehtinyt niistä soittaa.. tuntuu et tää kierto meni ihan harakoille kun en päässut clomeja aloittamaan mutta ei voi mitään!
 
sofi12 Minäkin oon koko kesän töissä niin ei jaksa aina hirveästi kirjoitella. Vuorotkin välillä menee niin, että tuntuu, että aina on töissä :D Joo mulla alkoi uusi kierto, kierron pituudeksi tuli 27, en kyllä tiedä millon ovis on ollut. Kattellaan taas mitä tämä kierto tuo tullessaan.

haaveilija 83 Jospa tuhru merkkaa sitä, että menkat kohta alkaa :) Osaan kyllä samaistua siihen, että menkkojen odottelu on turhauttavaa :D

diadora
Onko sulla suunnitelmissa sitten ensi kiertoon clomit aloittaa?

ON. Mulla kp 7 tänään. Letroja vielä keskiviikkoon asti otettava. Eilen tein jo ovis testin, kun alussa ollut paljon tuntemuksia munasarjoissa. Oli jo vahvaa viivaa muttei plussa, tänään tein aamu pissasta ja suht vahva viiva. Mut ei kait se ovis nyt vielä voi tulla näin aikaisin :confused: Vai voikohan nuo letrot nostaa lh:ta sen verran, että kuurin aikana näyttää jo vahvaa viivaa?
 
Caro87: Gyne tuumaili että jos miehen simpat on kunnossa niin mulle aloitetaan clomit. Jännässä nyt sitten odotellaan vastausta, mielessä kaihertaa tietty että mitä jos miehestäkin jotain todettavaa "vikaa" löytyy mutta hope not.

Täytyy ilmeisesti alkaa clomikierron alkaessa perehtymään ovistesteihin. Davidin testejä kokeilin pari kiertoa, mutta se digitesti houkuttelee helppokäyttöisyydellään. Hinta tietty on toinen juttu.

Asiasta ihan toiseen: Miten olette jakaneet lapsettomuushoitoihin liittyvät kustannukset? Kuulostaa kylmältä, mutta olen miettinyt mikä osuus on kenenkin maksettava (kuten lääkkeet maksan tietysti itse jos clomit aloitetaan, polikäynnit puoliksi jne)? Miten teillä? Emme ole vielä naimisissa, yhteinen taloustili löytyy, muuten omat tilit. Minulla palkka about 2/3 miehen palkan suuruudesta :)
 
Lääkäri soitti! Tuomio tuli, miehen simpat suurelta osin epänormaalin muotoisia, normaalejakin oli mutta suhteessa vähemmän. Nyt uusi näyte ja mulle aukkari+lääkkeet ja inseminaario. Oon vähän ällikällä lyöty. Mutta hyvä kun asiat etenee... valotteli isommista hoidoista, mutta asia kerrallaan. Voi paska! Jännää ja ahdistavaa!
 
diadora, tuosta rahapolitiikasta, meillä mä oon tähän asti maksanu ite kaikki yksityisella gynellä käynnit ja lääkkeet. Me yhdessä asutaan ilman papin aamenta ja molemmilla omat tilit. Koskaan ei oo ollu kinaa kuka maksaa ja mitä, se maksaa jolla rahaa on ja välillä sitte maksellaan "velkoja" toisillemme.

Sitte vähän omia kuulumisia. Äsken soitin ja kysyin kilpparikokeiden tulokset. Kaikki kuulemma normaaleja. No on ainakin nyt se suljettu pois. Saamattomuus ja väsymys siis joshtuu vissiin ihan ittestäni. Samalla soitolla varasin ajan gynelle seuranta ultraan ja aukiolotutkimukseen.
Tänään siis kp 3 ja ekat femarit aamulla otettu. Tiedä johtuuko helteestä vai femareista tämä ylenpalittinen ketutus ja itkuherkkyys :confused:
Miehen simppanäytekin pitäis saada otettua ja kiikutettua labraan, mutta mitenkähän se onnistuu näillä helteillä. Niin kypsä tähän kuumuuteen.
No jospas nyt sitte avautumisen jälkeen jaksaa jatkaa duunia. :wave: nähdään taas
 
sofi12 on tullut vähemmän nyt seurattua tätä ketjua ja tuolla "vakkariketjussakin" eli Esikoinen vuodelle 2015 olen piipahdellut aina melko nopsaan. Kesä sen tekee :) Outo kierto siis jatkuu. En aloittanut teroja enkä clomeja koska en olisi edes tajunnut koska aloittaa ne... Tuhruvuotoahan mulla tuli kp 15-28 mut ei ne kyllä menkat voineet olla, ja sitten ovisplussa kp 29-30, vaikka luulen oviksen tulleen myös kp 16 (tuntemuksia oli mutta en tikutellut). Kaiken järjen mukaan kyllä ovis jäi väliin ja tulikin vasta sitten myöhemmin. Mutta todella vaan ihmetyttää, että se noin sekoili teroista ja clomeista huolimatta. Ne kun on pitänyt mun kiertoni ja ovulaationi oikein kellon tarkkoina. Nyt siis kp 43 muistaakseni ja oviksesta 12 päivää. Vähän jo menkkatuntemuksia on eli eiköhän ne sieltä ala parin päivän päästä (eli kiltisti kaks viikkoa oviksesta).
Noh, en ole kuitenkaan jaksanut stressata asiasta hirveästi koska pianhan me päästään tyksiin tutkimuksiin. Ihmetellään siellä sitten lisää :)
 
Heipä hei, nyt on lomailut lomailtu.

Diadora no ainakin selvisi missä vika! Nyt vaan tuulta päin ja parhaimmat simpat inssillä sisään! Tsemppiä teille! Meillä maksetaan kummalla on varaa eli toisin sanoen miehellä :D No joo siis maksetaan ne yhteiseltä luotolta ja sitten se kumpi maksaa pois niin maksaa. Meillä on myös vauvarahaa säästössä joten ollaan otettu jonkun verran sieltäkin. Toivottavasti muutkin jakavat kustannuksia, sillä ei tää musta ihan pelkkä naisen juttu ole maksaa. Varsinkin kun aletaan puhua useimmista tonneista.

Ensimmäinen letrotsoli kierto käynnissä ja kp10 tänään. Ultrattu tänään ja eipä ollut tarpeeksi iso munasolu. Lääkäri kaikeksi yllätykseksi pisti mulle reseptin ovitrellestä, jota alan pistämään jo tänään. Onko tämä tuttu jollekin täällä? Eli tarkoitus on aloittaa pienellä annoksella 3 päivää ja lauantaina pistän loput joka saa aikaan munasolun irtoamisen. Kääk. Sunnuntaina olisi sitten tiukat paikat sen suhteen että pitäisi peittoa heilutella. Ja kuulema lauantaina ja maanantainakin olisi ihan hyvä. Mua jännittää ja ehkä eniten pelottaa, koska mitä jos tää ei auta. Mitä jos en oo raskaana kahden viikon päästä ja sitten taas tiputaan taivaalta. Ei auta muu kun pelätä pahinta ja toivoa parasta siis! Mulla oli vähän liian ohut kohdun limakalvo ja siksi siis tuo lääke auttaa alkuun vahvistamaan sitä kunnes lauantaina irrotetaan munasasolu. Mun virallinen raskaustesti testauspäivä on 3.8. Voitte kyllä kuvitella kun mä lasken jo aikaa sinne vaikka ei olla ees vielä aloitettu lasta tekemään :D

Haaveilija83 kattelin että sullakin letrotsolit menoillaan. Pidetään nyt peukkuja että näistä olisi meille apua! Millon sulla on ultra ja tuu ihmeessä kertoo mitä näkyi!


Mites muilla, vieläkö ootte kovasti lomalla?
 

Yhteistyössä