Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat


Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat


Mukana kuumeilemassa

Caro87 ya 1/14, esikoinen toiveissa. PCO diagnoosi. Tammi-/helmikuun vaihteeseen asti Divina hormoonikorvaushoito, jonka jälkeen luomumenkkojen odottelua 3kk.

Fenix-78 Esikoinen toiveissa. Miehellä aikaisemmin havaittu ongelmaa simppojen laadussa. 1.icsi toukokuussa -> km. PAS elokuussa.

Enneliina ya 2/11, toinen toiveissa. Selittämätön lapsettomuus. Takana luomuplussa, joka kohdunulkoinen jonka seurauksena toinen johdin jouduttu poistamaan, sekä ivf ja tuotesiirto, joka kemiallinen. Takana useita kemiallisia.

-bella Kilpirauhasen vajaatoiminta. Syytä myös gynekologisten vaivojen epäilyyn, mutta tätä ei vielä tutkittu.

Sofi12 ya1/13. Toiveissa toinen yhteinen. Laproskopia 06/14-> dg. endo + vaurioituneet munanjohtimet poistettu. Jonossa 2.ivf:ään julkisella, 1.ivf:stä syntynyt tyttö.

Katjusca ya1/13. Esikoinen toiveissa. Diagnoosina: pcos ja miehellä vähän liikkuvia hyviä simppoja. Hoitona inseminaatio, tästä alkanut yksi raskaus joka keskeytynyt heti alussa. Nyt hoitotauolla.

diadora ya 02/13. Esikoinen toiveissa. Jatkotutkimuksiin menossa.

Miukula Toinen lapsi toiveissa, esikoinen 7/10. Pco, kilpirauhasen vajaatoiminta ja prolaktiini koholla. Kierrot menee miten sattuu ja käynnistelen niitä noin 3kk välein teroluteilla

bumpy ya 1/13. Esikoinen toiveissa. PCO, takana yksi kohdunulkoinen ja käytössä toistaiseksi clomit ja terot.

Merope ya 8/13. Esikoinen toiveissa. Kilpirauhasen vajaatoiminta rasitteena. Minkäänlaisia tärppejä ei ole ollut.

Rouva Hattara ivf-hoidot alkamassa, punktio huhtikuussa.

esikoinenhaaveissa ya 07/2012. Esikoinen toiveissa. Miehellä on todettu oligoasthenozoospermia. Syyskuussa 2014 alkaa ICSI-hoidot. Lääkkeinä Gonal-F ja Orgalutran.

_Lilja_ ya 6/2013. Esikoinen toiveissa. Alkuraskauden km 9/2013. Haittana loppukierron välivuodot, joita hoidettu ilman tulosta. Omat ja miehen labrat ok. Ehkä pco?! Syksyllä jonoon kunnalliselle.

Mandala Esikoinen toiveissa. Munajohtimet poistettu laproskopiassa, ivf-hoidot alkamassa kesällä.

StellaIEsikoinen toiveissa. ya 6/12. Kilpirauhasen vajaatoiminta, endo ja ovulointiongelmat. Km 4/14. 4.OI + inssi tulossa.


Mukana myös:
- mymosa
-Sunflower11

Kadonneet/ taustalla
- vanilla lady
- Nenni88
-ninkku (plussannut ivf-hoidosta??)
- jemil
-Memmo




Plussanneet :heart: :heart:

Tammikuu

*Stiina la?

Helmikuu

Penni79 La Lokakuun lopussa (yk16 ja 1.clomikuuri)

Maaliskuu

moon stars la 27.11 (6.clomikuuri)
kosmo la 6.12 (yritystä takana 2v, 2.clomi+metformini+terolut)

Toukokuu

Heilanga ya 9/11. Plussa 2.OI-hoidosta.

Heinäkuu

Ricardina Plussa 1.ivf ->KKM elokuussa


Ilmoitathan listaan toivomasi muutokset punaisella!

Halutessasi voit päivittää listan itse..:)
Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta (QUOTE). Siis kaikki se joka on ekojen ja viimeisten hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä". Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
 
Viimeksi muokattu:
Hei ja huh hellettä.. Kiva kun on lämmin, mutta nyt alkaa oleen jo kipurajoilla, että onko tää enää kivaa... Onneksi lupailivat jo viileempää..

Lilja, kuinka sun virallisen testipäivän kanssa kävi?:hug: Ootko soitellu lääkärille, mitä seuraavaksi?
Akupunktiota oon joskus harkinnu, mutta kun pitäis lähteä toiseen kaupunkiin sitä harrastamaan niin se on jääny.. Mutta kyllä sitä käytetään myös lapsettomuuden hoidossa vaihtoehtohoitona, että rohkeasti vain kokeilemaan! Joskaan en tie, pitääkö olla luomukierto, mutta kyllä se akupunktiota suorittavat sen tietäis kun aikaa varailee.. Olis kyllä kiva kuulla jonkun kokemuksia siitä... Vink vink...:rolleyes:

Fenixille tsemppiä ultraan! Muista, myös passeista onnistutaan!!:heart:

Mandalalla on tänään pistosohjaus, päästään jännäilemään sun hoidonaloitusta, jes..:popcorn: Kovasti peukutuksia alkavaan hoitoon!!!

Caro, aloititko vielä kuurin vai otitko loman kannalta tämän kierron? Rentouttavaa lomaa!!!!:cool:

Kuis Stellan tilanne???:hug:

Omasta navasta sen verran, ettei hajua koska ivf:ään päästään.. Mä oon tässä yrittänyt tutkia "kotikonsteja" munasolujen laadun parantamiseen, mutta en oo vielä tullut lopputulokseen, että mitä sitä alkais nappailemaan.. Kerron sitten kun saan tän vitamiinitutkimuksen valmiiksi..:D
 
Sunflower11
Sofi, varmaan kannattaa keskittyä hyviin rasvoihin (kylmäpuristettu kookosöljy) ja foolihapon, sinkin, seleenin ym. Ainakin saamiseen. Ja kalaöljy!
Berex pro- on sellanen mitä.jotkut lapsettomuuslääkörit on suositellut, ainakin sperman parantamiseen, mut kai siitä hyötyä on naisellekin.

Dpo 5 ois tänään. Su-ti odotetaan tiputtelua/menkkojen alkua. Tosin odotan kyllä plussaa..
Meillä vähän mietinnässä noi hoito-kuviot. Hakeudutaanko hoitoihin nyt syksyllä vaiko vasta keväällä..
 
Tännekin ilmoittelen suru-uutisen, eli meidän plussa vaihtui keskeytyneeksi keskenmenoksi :'( vuoda ei vieläkään, ja odottelenkin juuri takaisinsoittoa lääkäriltä että joko saisin lähetteen lääkkeelliseen tyhjennykseen.

Tsemppiä kaikille!
 
Heipä hei kaikille :)

_Lilja_ testasito vielä? Inhottavia kyllä tuommoset välivuodot...

Fenix Tsemppiä ultraan :) Tule kertomaan kuulumiset :)

sofi Kerro jos saat selville mitä kannattaisi ottaa, ei olisi huonompi idea itsellenikään. PCO:ssa kun saattaa munasolujen laatu vaihdella. Alotin uuden kierron, polilta varmistin, että voin vielä jatkaa. Ihanaa on lomailla, mutta meinaa olla tylsää kun koko kesän ollut töissä ja ei ole ollut tekemisen puutetta aikaisemmin:D

Ricardina
Ei ole reilua ei.. jaksamisia :hug:

Soittelin tuossa vileä polille vaikka tosiaan alotin neljännen kierron letroilla. Menkat on kesän aikana ollu suht niukat ja kestää vaan 2-3pv jonka jälkeen tuhrua. Maanantaina meen utraan ja katotaan onko limis ohut ja samalla tarvittaessa mietitään jatkoja.
 
Ricardina:hug: Elämä on äärimmäisen epäreilua, tässäkin tilanteessa voi viedä käydä noin..:'( Toivottavasti toivut nopeasti ja pääsette passiin uuteen yritykseen..

Sunflower, kiitti vinkeistä! Ja Caro, tuun kyllä kertomaan, löysin muutaman mielenkiintoisen vinkin...
 
Ricardina: voi kamalaa :( ! Voin hyvin tuntea sun tuskan ja olen todella pahoillani että sinäkin jouduit kokemaan tämän. Ihan hirmuisesti voimia sinulle ja puolisollesi. Ja heti perään omaanapaa: ultrassa limis tosi hyvin paksuuntunu, ainoa hassu juttu on nyt se että mä taidan "munia" molemmilta puolilta!!! Lääkäri näki kaksi 14 mm rakkulaa ja hän totesi että noin niitä kaksosia saadaan! Vaan nyt kaipaisin teidän apua; voiko tai saako nyt olla yhdynnässä kun oletettu alkionsiirto olisi ensiviikon keskiviikkona? On tää kyl melkoista myllerrystä... Hui!

Tsemppiä kaikille ja Ricardina, sulle voimahalit:) !
 

Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat


Mukana kuumeilemassa

Caro87 ya 1/14, esikoinen toiveissa. PCO diagnoosi. Tammi-/helmikuun vaihteeseen asti Divina hormoonikorvaushoito, jonka jälkeen luomumenkkojen odottelua 3kk.

Fenix-78 Esikoinen toiveissa. Miehellä aikaisemmin havaittu ongelmaa simppojen laadussa. 1.icsi toukokuussa -> km. PAS elokuussa.

Enneliina ya 2/11, toinen toiveissa. Selittämätön lapsettomuus. Takana luomuplussa, joka kohdunulkoinen jonka seurauksena toinen johdin jouduttu poistamaan, sekä ivf ja tuotesiirto, joka kemiallinen. Takana useita kemiallisia.

-bella Kilpirauhasen vajaatoiminta. Syytä myös gynekologisten vaivojen epäilyyn, mutta tätä ei vielä tutkittu.

Sofi12 ya1/13. Toiveissa toinen yhteinen. Laproskopia 06/14-> dg. endo + vaurioituneet munanjohtimet poistettu. Jonossa 2.ivf:ään julkisella, 1.ivf:stä syntynyt tyttö.

Katjusca ya1/13. Esikoinen toiveissa. Diagnoosina: pcos ja miehellä vähän liikkuvia hyviä simppoja. Hoitona inseminaatio, tästä alkanut yksi raskaus joka keskeytynyt heti alussa. Nyt hoitotauolla.

diadora ya 02/13. Esikoinen toiveissa. Jatkotutkimuksiin menossa.

Miukula Toinen lapsi toiveissa, esikoinen 7/10. Pco, kilpirauhasen vajaatoiminta ja prolaktiini koholla. Kierrot menee miten sattuu ja käynnistelen niitä noin 3kk välein teroluteilla

bumpy ya 1/13. Esikoinen toiveissa. PCO, takana yksi kohdunulkoinen ja käytössä toistaiseksi clomit ja terot.

Merope ya 8/13. Esikoinen toiveissa. Kilpirauhasen vajaatoiminta rasitteena. Minkäänlaisia tärppejä ei ole ollut.

Rouva Hattara ivf-hoidot alkamassa, punktio huhtikuussa.

esikoinenhaaveissa ya 07/2012. Esikoinen toiveissa. Miehellä on todettu oligoasthenozoospermia. Syyskuussa 2014 alkaa ICSI-hoidot. Lääkkeinä Gonal-F ja Orgalutran.

_Lilja_ ya 6/2013. Esikoinen toiveissa. Alkuraskauden km 9/2013. Haittana loppukierron välivuodot, joita hoidettu ilman tulosta. Omat ja miehen labrat ok. Ehkä pco?! Syksyllä jonoon kunnalliselle.

Mandala Esikoinen toiveissa. Munajohtimet poistettu laproskopiassa, ivf-hoidot alkamassa kesällä.

StellaIEsikoinen toiveissa. ya 6/12. Kilpirauhasen vajaatoiminta, endo ja ovulointiongelmat. Km 4/14. 4.OI + inssi tulossa.

~SeaWind~ Esikoinen toiveissa. Ya 4/14. PCO, ovulointiongelmat. Ohuehko kohdun limakalvo. Taustalla yksi KU-raskaus vasemmassa munajohtimessa touko-heinäkuussa 2014. Käytössä Metformiini, Foliverit, Terolutit, ja Clomifenit.

Mukana myös:
- mymosa
-Sunflower11

Kadonneet/ taustalla
- vanilla lady
- Nenni88
-ninkku (plussannut ivf-hoidosta??)
- jemil
-Memmo




Plussanneet :heart: :heart:

Tammikuu

*Stiina la?

Helmikuu

Penni79 La Lokakuun lopussa (yk16 ja 1.clomikuuri)

Maaliskuu

moon stars la 27.11 (6.clomikuuri)
kosmo la 6.12 (yritystä takana 2v, 2.clomi+metformini+terolut)

Toukokuu

Heilanga ya 9/11. Plussa 2.OI-hoidosta.
~SeaWind~ ya 4/14. Plussa 1.clomi+metformin+terolut yhdistelmästä ---> KU, keskeytetty heinäkuussa.

Heinäkuu

Ricardina Plussa 1.ivf ->KKM elokuussa


Ilmoitathan listaan toivomasi muutokset punaisella!

Halutessasi voit päivittää listan itse..:)
Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta (QUOTE). Siis kaikki se joka on ekojen ja viimeisten hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä". Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
 
Hei, ja anteeksi kun otin ohjat käsiini ja lisäsin itse itseni listalle, ajattelin vain säästää teiltä muilta aikaa ja vaivaa, ei ollut tarkoitus astua kenenkää varpaille! :) Tosiaan, haluisin liittyä joukkoonne. Tai oikeastaan, eihän kukaan halua kärsiä lapsettomuudesta mutta noh, ymmärtänette mitä tarkoitan.

Olen 21v esikoisesta haaveileva nuori nainen. Huhtikuusta 2014 alkaen olemme olleet lapsettomuuden vuoksi naistentautien/lapsettomuuden erikoislääkärin asiakkaina. Emme siis yrittäneet ensin sitä vuotta, vaan pääsimme suoraan lapsettomuushoitoihin koska minun PCO ja ovulointiongelmat olivat tiedossa jo ennen yrityksen aloittamista. Olimme lisäksi vuoden olleet ilman ehkäisyä vaikka yritys ei vielä silloin aktiivista ollutkaa. Miehen siittiöt on priimalaatua, miehessä ei siis ole vikaa. Minulla taas tosiaan on hyvin PCO-tyyppiset munasarjat, ohuehko limakalvo, ja epäsäännölliset kierrot joiden vuoksi täysi ovuloimattomuus.

Nyt huhtikuussa 2014 heti kuvioihin tuli lääkkeellistä apua:
- PCO:n hoitoon ja munasarjojen herkistämiseen metformiinit (Diformin 500mg x2).
- Foolihappolisäksi Foliver 1g x1.
- Kuukautiskierron säännöllistämiseen Terolut 10mg x1, kp 15-25.
- Sekä ovulaation aikaan saamiseen Clomifen 50mg x1 kp 5-9.

Aloitin kyseiset lääkkeet kierrosta joka alkoi 30.4.2014. Positiivisen raskaustestin tein heti 4 viikkoa myöhemmin, 28.5.2014. Suruksemme kuitenkin myöhemmin kesäkuussa selvisi että raskaus on kohdunulkoinen. 25.6.2014 sain metotreksaatti pistoksen, joka riitti kuihduttamaan raskauden vasemmasta munajohtimesta. Hcg oli korkeimmillaan tuolloin metotreksaatin antamispäivänä, n. 3000mIU. Kävin verikokeissa kaksi viikkoa sitten, jolloin hcg oli enää 69mIU. Eilen hcg oli enää 14mIU.

Viime maanantaina aloitin uudestaan foliverit ja diforminit. Tänään oli taas lääkärin soittoaika, jossa sovittiin että myös Terolutit aloitan ensiviikolla. Eli uusi hoito alkaa, ensimmäinen kohdunulkoisen raskauden jälkeen, ja pyritään siihen että jo syyskuun lopussa positiivinen testi olisi mahdollinen.

Mä niin odotan, että pääsen uuteen kiertoon ja saan unohtaa nämä kuluneet kolme kuukautta jotka olen saanut sekä psyykkisesti että fyysisesti kamppailla KU-raskauden kanssa. Pian tämä on ohi, ja toivottavasti tulevaisuudessa vielä raskaudun niin, että saisin kokea normaalin raskauden joka päättyy onnellisesti synnytyslaitokselle.

Ihanaa loppukesää, me lähdetään parin viikon kuluttua miehen kanssa viikoksi Turkkiin rentoutumaan, ja sen jälkeen palaan joukkoonne entistä tarmokkaampana ja täynnä onnistumisen tahtoa, toivottavasti mahdollisimman moni on jo silloin siirtynyt plussanneisiin!
 
Moikka taas ja tervetuloa mukaan Seawind :wave:!
Ilman muuta listaa saa päivittää itse, jos homma on noin hyvin hallussa, minulta tuo ei oikein onnistu: /. Olen pahoillani kokemastanne menetyksestä, toivottavasti tosiaan pian pääsette jatkamaan tällä raskaalla taipaleella ja että se teidänkin kohdallanne jäisi lyhyeksi, saisitte pian oman ihanan pienen nyytin:heart:.

Osaisiko joku teistä kokeneemmista ottaa kantaa tuohon mun asiaan; PAS on tod.näk. ensviikon keskiviikkona niin saako niitä "lakanoita pöllytellä" varsinkin nyt kun tiedossa on että tässä kierrossa mä sieltä löytyi kaksi isoa munarakkulaa..?
 
Ricardina ei oo reilua! Voi paska suoraan sanottuna. Hirveesti nyt koita jaksaa ja toivottavasti pääsette uuteen yritykseen piakkoin. Hurjat halit sinne!

Juu kaikille tiedoksi että mennään kp 4 jo ja letrot aloitettu. Samalla meiningillä mennään kun viime kierrossa eli letrot ja perjantaina viikon päästä ultraan. Näillä mennään. Oon melko varma että ovitrellen jälkeen jatkan lugeilla, mutta katotaan mitä se lääkäri keksii!

Seawind sullakin matkaa takana ja menetyksiäkin. Toivotaan että tulevaisuus on valoisampi sullekin!

Kiirettä pukkaa ja tekis mieli kommentoida kaikille, mut nyt ei kerkii... Tsempit siis vaan!
 
Ihan ensimmäiseksi isot suruvalittelut Ricardina :hug: miten epäreilua onkin että mahtavat onnenuutiset vaihtuu näin pian surulliseen :( En valittettavasti muista sun taustoja, että onko tämä ensimmäinen alkanut raskaus sinulle? ainakin selvästi ivf on hoitona teille sopiva, jos raskaus alkoi heti ensimmäisestä yrittämästä. Toivotaan kuitenkin heti seuraavan pas:n tuovan lopullinen onnen tulos!

Fenix jostain olen joskus lukenut jotain ettei pitäisi kai ainakaan siirron lähipäivinä kauheasti pupuilla, jotta se itse ivf prosessin hyöty ei "häiriinnyt" tai jotain, mutta voin olla väärässä. Ja onhan tässä kuitenkin päiviä vielä siirtoon jäljellä, joten tuskin haittaa :)

Sofi sanoit, että teidän hoidoista ei tiedä vielä yhtään? oletteko jonossa jonnekin vai onko kaikki vielä teidän päässänne auki miten edetään?

Tsemppiä kauheasti jännäilyyn tämän ketjun väelle! ja tietysti tervetuloa SeaWind :)

Meillä tosiaan oli lääkärikäynti eilen, ultrasi ja sain pistosohjauksen. Olin siis jo ilakoinut, että nenäsumutetta ei tarvitse enää, mutta tarviihan sitäkin vielä yyyh :D ettei siis ala ovulaatio ennen aikojaan itsekseen niin sitä pitää sumutella tässä tuon gonal-f mahapistoksen kanssa samaan aikaan.
Mä en mitenkään pelkää neuloja erityisesti, mutta eilen kun mulla oli se kynä kädessä osoittamassa mahaa kohti niin kirkaisin miehelle etten mä haluukaan tehdä sitä :D noh pistin sitten kuitenkin eikä se tosiaan ole ollenkaan paha. Sen verran nippaa kun se ohuen ohut neula osuu ihoon, mutta sitten se uppoaakin kuin sulaan voihin :D
Ensi viikolla tsekataan miten tämä 125 yksikön pistely tuottaa tulosta ja sitten jo sitä seuraavalla viikolla olisi kaiken järjen mukaan punktio, kääk :O se kyllä jännittää mua aika paljon, mutta ajattelin kyllä olla ajattelematta sitä etukäteen!

Mahtavaa aurinkoista viikonloppua leidit!
 
Heippa kaikki pitkästä aikaa!

En olekaan tänne kevään jälkeen kirjoitellut, enkä myöskään ehtinyt kuheasti seurailemaan ketjuanne. :ashamed:
Nyt yritän taas aktivoitua ja kertoilla kuulumisia. Elikkä olin toukokuussa hoidon suunnittelukäynnillä Tyksissä, jossa todettiin että edelleen se PCO vahvana vaivaa, mutta prolaktiini arvo olikin yllättäen normaali. Aiemmin kuin arvo oli normaaliin verrattuna 3 kertainen.
Sainkin aloittaa heti metforem lääkityksen, jota olen koko kesän syönyt. Teroluteilla käynnistelin kiertoni ja nyt onkin menossa kp 4. Tässä kierrossa nyt sit alkoi taas varsinaiset hoidot niin, että otan kp 3-7 tamofenia 3tabl./pv ja sitten kp 8-12 puregonia 75ui. Maanantaina 18.8 on eka folliultra ja toiveissa olisi että siellä munis kasvaisi.

Eli nyt minut voisi lisätä listalle ja yritän teidän juttuihin taas enempi paneutua. Ikäväkseni huomaan, että samoja nimimerkkejä on edelleen täällä, vaikka tosiaan maaliskuussa olen viimeksi kirjoitellut. Toivotaan, että tämä syksy toisi paljon plussia.

Eli minun tietoihin voi laittaa: Toinen lapsi toiveissa. Esikko 7/10, PCO ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Hoidot (ovulaatioinduktio) aloitettu elokuussa 2014. Lääkkeinä: metforem, tamofen, puregon, pregnyl ja lugesteron. ya 3/14, yk. 1, kp 4/?


Helteistä elokuun viikonloppua kaikille!
Miukula
 
Viimeksi muokattu:
Ricardina: Pahoittelut. :'( Toivottavasti saatte pian aloitettua uuden yrityksen. Ja onneksi usein keskenmenojen jälkeen raskautuu nopeasti.

Seawind: Tervetuloa! Minulla samantapainen tausta kuin sinulla. Jo nuoresta asti tiedetty tämä täysi ovuloimattomuus, niin hoitoihin pääsi nopeasti. Minulla myös terolut, metforem annostus 3x 500mg ja clomifenin tapainen lääke tamofen. Tosin silti olen aina tarvinnut vielä pistoshoitoja ja irrotuspiikin ovuloinnin varmistamiseksi. Toivotaan että sulla nuo lääkkeet tuottaa tulosta ja tällä kertaa olisi raskaus kohdun sisällä.

Maksuasioista: Meillä maksut hoidan minä, koska lääkkeet tulevat minulle käyttöön ja miehellä ei ole mitään lääkityksiä

Suhdeasiasta: Meillä oli iso kriisi esikon hoitojen aikana. Juuri tuo epävarmuus raskautumisesta ja seksi tiettynä aikana kuussa hiersi suhdetta. Meilläkin kun kuitenkin yhteistä historiaa takana 10- vuotta, ennen esikkoa. Nyt vasta maaliskuusta sain miehen suostuteltua kakkosen tekoon. Ja edelleen mies vaikuttaa välillä hyvin vastahakoiselta, vaikka toisaalta kakkosta halutaankin. Tosin minun kuume on aina ollut kovempi. Mies pelkää taas sitä ahdistusta hoidoista. Joten tosiaan toivon, että nyt nopeasti saataisiin tulosta. Ja tosiaan nyt ollaan muutenkin avoimemmin jaettu tuntemuksia lapsettomuudesta, vauva-ajasta yms.
Eli kyllä meillekin parisuhde on tässä projektissa kärsinyt ja toisaalta varmaan vahvistunutkin.
 
Tervetuloa Miukula! :)

Onko ketään muuta väsyttänyt ivf-hoidossa käytettävät hormonit? muutaman päivän nyt pistellyt "kaasua" ja nenäsumutellut "jarrua" yhtäaikaa ja eilen ja tänään ollut aika väsähtänyt olo. Mies myös sanoi, etten oikein ole ollut oma itseni viimeiseen viikkoon pariin. Joten kai nuo hormonit jotenkin sitten vaikuttaa vaikkei mitään älyttömän erilaista ole itse huomannut.

Yksi toinen juttu mitä tässä mietin, on se kun mulla on laparoskopian jälkeen aina ennen menkkoja tiputellut usein jopa viikon päivät. Lääkäri ei ole millään kommentoinut asiaa Naistenklinikalla. Nyt eilen ja tänään löytynyt ihan tippa tai pari oranssia pikkupöksyistä vaikka periaatteessa kyseessä olisi vasta ovulaatio mun normaalikierrossa. Mä viime vuoden puolella vedin terolutia muutamassa kierrossa ja se saikin sen tiputtelun kuriin (tiputteli vain pari päivää ennen menkkoja), mietin että jos ei onnistu tässä tuoresiirtokierrossa, että pitäisikö lääkäriä kunnolla haastatella asiasta ja mahdollisesti pyytää terolut resepti tms. Kai se keltarauhashormoni ei ihan optimitasolla ole jos viikonkin tiputtelee, että kai se nyt jotenkin raskautumiseenkin vaikuttaa.
Noh näillä mennään, kunhan pohdin ääneen :D
 
Kiitokset myötäelämisestä. Ei vuoda vieläkään, nyt mulla on sentään jo aika naistentautien polille loppuviikosta ja mitä todennäköisimmin sitten ois lääkkeellinen tyhjennys.

Mä olen jo hyväksynyt sen, että tästä ei nyt sitten vauvaa tullut ja sillä hyvä, mutta huomaan selvästi, että tämä "välitilassa" oleminen riipii hermoja enemmän kuin olisi toivottavaa. V*tuttaa, ahdistaa ja huomaan miettiväni tosi katkeria ajatuksia lapsen yritykseen ja lapsettomuuteen liittyen. Tuntuu siltä, että muut plussaa vahingossa tai ekalla yk:lla ja ei puhettakaan, että mikään noista menisi kesken. Itse saat sen ensimmäisen ja kaivatun plussan koeputkihoidolla ja viikon kuluttua se menee kesken. Ei kuitenkaan puhettakaan, että se vuotaisi ulos ja pääsisitte yrittämään uudestaan, ehei! Seuraavaksi odotellaan muutama viikko ennen kuin EHKÄ tyhjennetään, sitten toivotaan että se riittää ja jos ei niin seuraavaksi odotellaan kaavinta-aikaa. Sitten ehkä joskus syksyllä päästään pas:siin, eikä mitään takeita etteikö kävisi ihan samalla lailla tai vielä huonommin. Ja samaan aikaan muut plussaa, odottaa ja synnyttää niinkuin se olisi maailman luonnollisin asia. V*ttu.

Sori, tuli nyt melkoinen avautuminen mutta tuntuu että jotenkin tää olo on saatava ulos ja mies on jo aika paljon saanut kuunnella. Ja tiedänhän mä, että tässä on hyviäkin puolia, ainakin kiinnittyminen onnistui (vähän liiankin hyvin kun ei irtoa ollenkaan....) ja meillä on pakkasessa vielä monta alkiota. Mutta silti.

Muoks.

mut vois lisätä taas listallekin seuraavin tiedoin: ya 11/2013, PCO-tyyppiset munasarjat ja ovuloimattomuus. Lapsettomuushoidot alkoivat 03/14 ja ensimmäinen IVF 07/14 jonka tuoresiirrosta plussa => kkm 08/14
 
Viimeksi muokattu:
Ricardina Ihan luonnollisia tunteita mun mielestä tämmösessä tilanteessa. On sitä itsekkin tullut mietittyä kaikenmoista lapsettomuuteen liittyen. Välillä tulee uniin kuten viime yönä. Näin unta, että yksi tuttu (joka ei tietääkseni ole raskaana) esitteli plussa tikkua.

Mandala Kannattaa ottaa kyllä asia puheeksi jos vähänkin itseä mietityttää. Näissä jutuissa saa jonkun verran olla itsekkin skarppina vaikka hyvät lääkärit oliskin :)

Seawind Tervetuloa! :)

Miukula Kiva kuulla kuulumisiasi pitkästä aikaa :) Toivotaan, että tuolla lääkekoktaililla tärppi tulee :)

Mut joo minäki kävin tänään haaroja levittelemässä polilla.. Oikeessa olin, ettei limis ihan niin hyvä kuin olisi toivottavaa. Kp 14 se oli vain 5,5mm eli huonontunut kesän aikana. Folleja oli kyllä taas molemmilla puolilla, yksi vasemmalla ja kaksi oikealla. Isoin poksahtamaisillaan. Menopur otetaan käyttöön ensi kierrosta. Ei uskaltanut nyt sitä enää antaa ettei kolmosia tai kaksosia tule. Hirvittää kyllä hinta noissa ja kun nyt alottaa niin kivasti ehtii vuodenvaihteessa heti kohta jo lääkekatto nollaantua.. Eli odotellaan tämä kierto ja sitten heti uuden kierron alettua soitan polille ja varataan aika. Menopuria rupean pistämään kp 3-4 75ky. Pitää yrittää tässä kierrossa limiksen parantamiseen jotain kikkakolmosia :D
 
Ricardina:Mä en ole vielä joutunut kokemaan samaa kuin sinä, mutta tunteet ovat samoja ja ajatukset myös. Kuinka se voi olla niin helppoa joillekin ja omalle kohdalle ei sitten millään. Täällä tosiaan yritys aloitettu 9/2013, eikä minkäänlaista tärppäystä ole käynyt. Alkaa ihan pikkasen hajottamaan..

Sellaista kysyisin, että mitä ihan ihkaensimmäisellä lääkärikäynnillä tapahtuu? Varasin meille ajan, enkä yhtään tiedä mihin varautua :)
 
Merope meillä kun ei onnistumisia tullut luomuyrittämisessä, varasin lääkärinajan ihan sillä tarkoituksella, että tutkitaan onko mikään vialla. Lääkäri kartoitti siis koko mun kierron useilla eri ultrauksilla ja myös verikokeilla. Sitten miehen simpat tutkittiin ja ellei mun sisältä niitä jotain pallukoita olisi löytynyt (mikä minut laparoskopiaan vei) niin seuraava askel olisi ollut aukiolotutkimus. Kävin siis yksityisellä tämän rumban läpi, olen siihen ihan tyytyväinen koska niin tarkkaan tutkivat kaiken, kilppariarvot ja kaikki.
 
Sofi12: Kiitos kun kerroit teidän raskausaikaisesta naimisiin menosta, ehkä se ei olekaan niin utopistista ;-)
Olen matkustanut aiemmin Malesiassa ja mies taas ei, halusimme yhdistää häät ja häämatkan joten siksi moinen ratkaisu. Luultavasti maistraatissa mennään virallisesti naimisiin ennen matkaa ja matkalla jonkin sortin pieni seremonia muutaman läheisen kanssa.
Ricardina: Voimia teille tulevaan :hug:
Seawind: Moikka ja tervetuloa, toivottavasti et viivy ryhmässä kauaa ;-)

Omaa napaa: Ensimmäinen kierto jossa tiputtelua ennen ja jälkeen runsaamman menkkavuodon. Tämäkin vielä! Netissä oli juttu että olisi kierto jossa ovulaatiota ei olisi tapahtunut, keltarauhasarvoissa häikkää ym spekulaatiota. Täytyy kysellä lääkäriltä kun (joskus) soittaa. Hermostuttaa hätyytellä henkilökuntaa, nytkin mietin milloin soitan ja kysyn missä mennään kun mitään ei kuulu… Oltiin juuri lomalla Kreikassa viikko, saatiin mukavasti irrottauduttua tästä projektista.


Minun tietoihin voisi joku etevä laittaa:
diadora ya 02/13. Esikoinen toiveissa. Todettu PCO ja miehellä siittiöt eivät aivan priimaa. Aukkari, hormonilääkitykset ja inseminaatiot tulossa syksyllä.
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan taas!
Ovisplussa tuli sunnuntaina ja toki se piti hyödyntää myös luomusti ;)...
Luget alotan huomenna ja torstaina iltapäivällä olis sit se varsinainen PAS:si.
Sovittiin labra-tädin kans että hän soittaa mulle to-aamuna ysiin mennessä miten sulamaan otettu alkio voi :)...

Diadora: ihan hyvin sä voisit soitella kysellä missä mennään, on tää niin piinaavaa ja stressaavaa muutenkin, on ihan p*erseestä että kokoajan saa odotella tuloksia ja millon mitäkin.

Merope: meillä ensikäynnillä mut ultrattiin, otettiin verikokeita (hormoonikokeita + tulehdusverikokeet), mies antoi simppanäytteen ja myös häneltä otettiin verikokeita. Sitten lääkärin kans keskusteltiin mun kk-kierrosta, meidän elämäntavoista (tupakoidaanko, jne), omista toiveista ja odotuksista. Kävin myösuseamman kerran limakalvoultrassakun lääkäri halusi nähdä miten mun limis paksuuntuu ja miten ovuloin, jne... Kaiken kaikkiaan tosi positiivisia ja hyviä käyntejä :).

Caro87: Sinullekin taas isosti tsemppiä hoitoihin :).

Ricardina: Voi kumpa saisit pian tämän surullisen asian päätökseen, en voi kuvitellakkaan miltä toi tuntuu:(... Ja mulla kuitenkin ihan samat fiilikset kun sulla, kohta keskenmenon jälkeen sain kuulla joka jumalan suunnalta ihania raskaus-uutisia... V*ITTU! Mä niin vihasin itteeni, kroppaani ja kaikkia jotka raskautuu kun vaan aattelivatki miehiä:mad:! Voin välillä fyysisesti niin pahoin että oksensin pelkästä kiukusta, surusta ja ahdistuksesta!!! Toivon koko sydämestäni että pääsette pian asioissa eteenpäin:hug:.

Mandala: sinulle myös voimia syksyyn ja hoitoihin:).


Voitas nyt kyllä sopia niin että tästä tulee onnistumisten syksy; paljon plussa-uutisia, raskautumisia ja että meidän kaikkien lapsettomuus päättyy tänä syksynä. Sen jättämät jäljet eivät koskaan katoa, mutta se tekee meistä upeita, vahvoja naisia ja ihania äitejä:heart:.
 
Tervehdys teille!

Olen käynyt edelleen lukemassa näitä teiän juttuja. :)

Itsellä siis rv 14+4 menossa ja voin kertoa, että vaikka olen onnellinen tästä onnistumisesta ei tämä mitään herkkua ole ollut.
Mulla on ollut niin paljon kaikkia vastoinkäymisiä tän raskauden kanssa, että siihen vaiheeseen jossa nauttisi raskaudestaan en ole vielä päässyt.
On ollut kipuja ja vuotoja ja viimiseks nyt pistettiin huilimaan kun mahassa oli sellaista paineen tunnetta. Kaikki oli ultrassa hyvin, mutta lääkäri ajatteli, että parempi olis ottaa nyt rauhallisesti... :(
Mun kilpparinarvot on heittänyt häränpyllyä ja nyt arvot viittaavatkin liikatoimintaan. Ei ihme, että oon laihtunut 5kg. Kaipa huomenna sitten selviää vielä sokerirasituksessakin on ongelmia...
Oon hengisesti aika loppu ja jouduinkin aloittamaan lääkityksen uudelleen.
Mä oon niin väsynyt näihin vastoinkäymisiin. Ensin ongelmia raskautua ja nyt sitten ongelmia tän raskauden kanssa.
Tärkeintä on kuitenkin, että vauvalla on kaikki hyvin. Ehkä tämä tästä helpottaa...ja ehkä tämä kaikki on sitten sen arvoista.

Toivon kuitenkin teille kaikille plussia ja HELPPOJA raskauksia. :heart:

Heilanga ja jästi 14+4
 
Liittyisin minäkin tänne ketjuun. Takana on siis kohta vuosi yrittämistä, tuloksetta. :(

Olen ollut hoidossa yksityisellä, lähete on kaiketi lähtenyt sairaalaan. Mulla siis pco, johon liittyen tietysti pitkät kierrot.

Aluksi oli 3 kierron ajan terolutit, säännöllistämään kiertoa. Näiden aikana sekä aina ennenkin ovulaatiotestit negaa. Sen jälkeen diformin 750mg x2 ja clomifen 50mg, kp 5.-9. Seurantaultrassa ei näkynyt mitään. Seuraava kierto, joka meneillään nyt clomifen 100mg, kp 5.-9. Seurantaultrassa näkyi kp 12 10m follikkeli. Aloin tikuttamaan ovistestejä ja kp 18 se olikin selkeä +. Ainakin avustettuna, kehoni toimii =)

Nyt dpo4 ja odotellaan malttamattomana miten kävi.. Toiveet tietenkin on korkealla, mielessä kuitenkin jäytää ajatus ettei hedelmöittyminen ole tapahtunut!

Nuo raskautumisuutiset ja synnytysuutiset on arkea täälläkin, enkä osaa niistä täysin iloita, koska oma haave on toistaiseksi vielä toteutumatta. :headwall:

Minut voisi myös lisätä seuraavin tiedoin: flowergirl. ya 10/2013. Esikoinen toiveissa.PCO-tyyppiset munasarjat. Hoidot aloitettu 05/2014. Lääkkeet Terolut,Clomifen, Diformin
 

Yhteistyössä