Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Mukana kuumeilemassa

Caro87 ya 1/14, esikoinen toiveissa. PCO diagnoosi. Tammi-/helmikuun vaihteeseen asti Divina hormoonikorvaushoito, jonka jälkeen luomumenkkojen odottelua 3kk.

Fenix-78 Esikoinen toiveissa. Miehellä aikaisemmin havaittu ongelmaa simppojen laadussa. 1.icsi toukokuussa -> km. PAS elokuussa.

Enneliina ya 2/11, toinen toiveissa. Selittämätön lapsettomuus. Takana luomuplussa, joka kohdunulkoinen jonka seurauksena toinen johdin jouduttu poistamaan, sekä ivf ja tuotesiirto, joka kemiallinen. Takana useita kemiallisia.

-bella Kilpirauhasen vajaatoiminta. Syytä myös gynekologisten vaivojen epäilyyn, mutta tätä ei vielä tutkittu.

Sofi12 ya1/13. Toiveissa toinen yhteinen. Laproskopia 06/14-> dg. endo + vaurioituneet munanjohtimet poistettu. Jonossa 2.ivf:ään julkisella, 1.ivf:stä syntynyt tyttö.

Katjusca ya1/13. Esikoinen toiveissa. Diagnoosina: pcos ja miehellä vähän liikkuvia hyviä simppoja. Hoitona inseminaatio, tästä alkanut yksi raskaus joka keskeytynyt heti alussa. Nyt hoitotauolla.

diadora ya 02/13. Esikoinen toiveissa. Todettu PCO ja miehellä siittiöt eivät aivan priimaa. Aukkari, hormonilääkitykset ja inseminaatiot tulossa syksyllä.

Miukula Toinen lapsi toiveissa. Esikko 7/10, PCO ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Hoidot (ovulaatioinduktio) aloitettu elokuussa 2014. Lääkkeinä: metforem, tamofen, puregon, pregnyl ja lugesteron. ya 3/14, yk. 1

bumpy ya 1/13. Esikoinen toiveissa. PCO, takana yksi kohdunulkoinen ja käytössä toistaiseksi clomit ja terot.

Merope ya 8/13. Esikoinen toiveissa. Kilpirauhasen vajaatoiminta rasitteena. Minkäänlaisia tärppejä ei ole ollut.

Rouva Hattara ivf-hoidot alkamassa, punktio huhtikuussa.

esikoinenhaaveissa ya 07/2012. Esikoinen toiveissa. Miehellä on todettu oligoasthenozoospermia. Syyskuussa 2014 alkaa ICSI-hoidot. Lääkkeinä Gonal-F ja Orgalutran.

_Lilja_ ya 6/2013. Esikoinen toiveissa. Alkuraskauden km 9/2013. Haittana loppukierron välivuodot, joita hoidettu ilman tulosta. Omat ja miehen labrat ok. Ehkä pco?! Syksyllä jonoon kunnalliselle.

Mandala Esikoinen toiveissa. Munajohtimet poistettu laproskopiassa, ivf-hoidot alkamassa kesällä.

StellaIEsikoinen toiveissa. ya 6/12. Kilpirauhasen vajaatoiminta, endo ja ovulointiongelmat. Km 4/14. 4.OI + inssi tulossa.

~SeaWind~ Esikoinen toiveissa. Ya 4/14. PCO, ovulointiongelmat. Ohuehko kohdun limakalvo. Taustalla yksi KU-raskaus vasemmassa munajohtimessa touko-heinäkuussa 2014. Käytössä Metformiini, Foliverit, Terolutit, ja Clomifenit.

Ricardina Esikoinen toiveissa. ya 11/2013, PCO-tyyppiset munasarjat ja ovuloimattomuus. Lapsettomuushoidot alkoivat 03/14 ja ensimmäinen IVF 07/14 jonka tuoresiirrosta plussa => kkm 08/14

flowergirl ya 10/2013. Esikoinen toiveissa.PCO-tyyppiset munasarjat. Hoidot aloitettu 05/2014. Lääkkeet Terolut,Clomifen, Diformin.

Mukana myös:
- mymosa
-Sunflower11

Kadonneet/ taustalla
- vanilla lady
- Nenni88
-ninkku (plussannut ivf-hoidosta??)
- jemil
-Memmo

Plussanneet :heart: :heart:

Tammikuu

*Stiina la?

Helmikuu

Penni79 La Lokakuun lopussa (yk16 ja 1.clomikuuri)

Maaliskuu

moon stars la 27.11 (6.clomikuuri)
kosmo la 6.12 (yritystä takana 2v, 2.clomi+metformini+terolut)

Toukokuu

Heilanga ya 9/11. Plussa 2.OI-hoidosta.

~SeaWind~ ya 4/14. Plussa 1.clomi+metformin+terolut yhdistelmästä ---> KU, keskeytetty heinäkuussa.

Ilmoitathan listaan toivomasi muutokset punaisella!

Halutessasi voit päivittää listan itse..:)
Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta (QUOTE). Siis kaikki se joka on ekojen ja viimeisten hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä". Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.

Pikapikaa päivittelin listaa, toivottavasti kaikki tiedot tuli ja oikeille kohdille..:)

Tervetuloa flowergirl!

Lisää paremmalla aikaa...

P.S. Olikohan se Mandala, joka kyseli meidän tulevasta hoidosta.. Meille on selvä peli, että ivf:ään mennään, mutta koska julkisella ja täällä pitkät jonot, niin sen takia ei vielä tiedä tulevan hoidon ajankohtaa..

Heippa! Pahoittelut taas, etten ole kirjotellut pitkään aikaan. Toisaalta ovat nämä palstat olleet niin hiljaisia kesän aikana muutenkin. Mutta lupaan nyt aktivoitua!

Tervetuloa Seawind ja flowergirl :wave:

Lilja: Hyvä, että teillä menee jo miehesi kanssa paremmin =) Ja voi kunpa sen joku voisi luvata, että onnistutaan vielä.. Kuten sanoit, sitten osaisi ottaa paljon rennommin kun tietää, että oma vuoro tulee vielä! Maksusitoumuksella päästään siksi, ettei Lapissa tehä ivf -hoitoja ollenkaan.

Ricardina: Olen todella pahoillani :hug: I feel you. On äärimmäisen väärin, että matto vetäistään jalkojen alta juuri kun kuvittelet, että viimeinkin unelmat alkaa toteutua :( Kokemus, jota ei toivo pahimalle vihamiehellekkään. Itellä lohdutti vähän se ajatus, että jos jotain näin hirveää on pakko tapahtua, niin onneksi tässä vaiheessa eikä myöhemmin. Hyvä, että teillä on pakkasessa alkioita, niin pääsette uuteen yritykseen heti kun olette siihen sekä fyysisesti että henkisesti valmiita, eikä tarvi jonottaa kuukausikaupalla.

ON: Neljäs ja viimeinen inssi on käsillä. Kroppa teki kerrankin yhteistyötä kun menkat alkoivat pari päivää myöhemmin, niin kp 10 folliultra ajottui nätisti maanantaille. Puregon vaihtui Menopuriin, minkä pitäisi olla vähän tehokkaampi valmiste. Ja ainiin, inssin yhteydessä meillä on ivf -suunnittelu jo valmiiksi. Jos inssi ei onnistu, niin saadaan lähete Väestöliittoon ja päästään viimeistään marraskuussa alottaan nämä "tehohoidot" :D

Heipsan! Alkaa vähän jo jännittään se meidän huominen pas:si. Muistin alottaa luget tänään (aina yhtä ihanaa näköjään :( ) ja huomis-aamuista labra-tädin puhelua odotetaan kauhun sekaisin tuntein. Kamalaa oikeesti kun haluaisi uskoa onnistumiseen ihan täysillä mut kun ei uskalla! Saas nähdä kuinka meidän tällä kertaa käy...

Stellalle tervehdys:wave:! Mukavaa kuulla sinustakin :) !

Hurjasti tsemppiä ja jäätäviä hermoja Fenix pas:iin! :hug:
Ihan jotenkin henkisesti varautunut, että pas sitä tulee eteen itsellekin vielä joskus niin olisi kiinnostavaa tietää että paljon lääkärissä joutuu ravaamaan pas hoitoa varten ennen varsinaista alkionsiirtoa? ilmeisesti mitään lääkitystä siis ei tule koko kierrossa?

Huomenna saan lääkärikäynnillä "tuomion" koska meidän punktio on ensi viikolla. Verikokeiden perusteella olen kiskonut gonal-äffää sen 125 yksikön verran edelleen, joten toivotaan sen toimimeen hyvin (muttei liian hyvin kääk hyper). Pelkästään ajatus punktiosta saa kyllä sydämen sykkeen nousemaan vähän, tai sitten se on vaan tuo aamuinen latte tyhjään mahaan :D mutta toivotaan että kipulääkettä tosiaan saa niin paljon kun tarvitsee, kuten lääkäri sanoi :D

Mietinpä tuossa yhtenä päivänä sellastakin, että jos mulla ei ole munajohtimia niin tarkoittaako se sitä ettei mulla voi tulla kohdunulkoista raskautta :O eikös ne ulkoiset aina ole siis johtimiin jämähtänyt vai miten?

• Tykkää
Reactions: Fenix-78
KÄÄÄÄÄK! Se suloinen huurunenämme todellakin selvisi sulatuksesta eli siirtoon lähdemme parin tunnin päästä :D !!! Suloisen kamalan ihanan hirveän pelottavan jännittävää...

Mandala: koska pas tehdään mun omaan luomukiertoon niin ainoa lääkitys on noi luget jotka alotetaan päivää ennen siirtoa. Lääkkeellisestä kierrosta mä en osaa sanoa mitään :). Omaan kiertoon päädyttiin ilmeisesti siksi kun pakkasessa oli vain tuo yksi alkio ja koska mulla on lähes päivälleen säännöllinen kierto.

Ja punktiosta sanon sen verran ettei se sattunut ollenkaan :). Oli tosi hyvät lääkkeet, rauhoittavaakin olisin saanut odotushuoneessa enne punktiota jos olisin halunnut, jännitykseen nimittäin mutta ne kivut tuli mulla ainakin vasta punktion jälkeen, olisiko ollut peräti vasta seuraavana päivänä. Todella kivulias paineen tunne, istuminen ja pienikin tärinä sattui niin törrrrrkeesti! Panadolia sit vaan, sanoi sairaanhoitaja ja oikeassa hän olikin, se todella tuli tarpeeseen!

Nyt kun pikkasen just jännittää niin taidan lähteä kahville...
Heippati siis teille ihanat ja kuulemisiin illemmalla:wave:!

Fenixin siirretylle huurunenälle ihan miljoonasti tsemppiä ja tarrasukkia! Ja piinailuun hermoja, mä ainakin uskon että tämä on teille nyt se kierto :heart:

stella kiva kuulla susta, ja hieno juttu että ainakin folliultran ajoitus toimi. Toivotaan inssille samaa ja tärppiä niin sun ei tarvitsisi lähteä rankempiin hoitoihin ollenkaan.

Mandala tsemppiä punktioon! Mulla kesti noin 25min (36 follia kerättiin) ja olihan se aikamoista. Olin tosin niin lääkepöllyssä, että luulin homman olleen parin minuutin mittainen, ja kipuakin tunsin vaan kerran, ja heti kun siitä mainitsin niin sain lisää lääkettä suoraan suoneen. Hyvin se menee, luota lääkäreihin ja varaa useampi päivä ja särkylääkettä toipumiseen. Jälkeenpäin kivut olivat pahemmat kuin itse toimenpiteessä.

).( mulla on vihdoin hyviä uutisia! Tänään, aika tasan 5h ennen naistenpolin aikaa, alkoi vuoto =) jo eilen oli ihan jäätäviä menkkakramppeja, ja arvasin et aamusta alkaa ja niin se sit alkoikin. Soitin polille mutta käskivät tulla silti näytille. Menin, ja lääkäri oli sitä mieltä että vuoto ja ultranäkymä näyttävät siltä, et ei tarvita lääkkeellistä tyhjennystä ollenkaan. Jes! Viikonloppuna ajattelin tehdä vielä raskaustestin ja toivon tosiaan, että olisi puhdas nega niin pääsisi aloittamaan PAS:sin lääkkeet. Mandala kysyi pas-kierrosta, mulla tulee siis lääkkeellinen kierto ja limakalvoultra tehdään 10-14 päivää Estradotin aloituksesta ja jos on tarpeeksi paksu niin seuraavaksi itse PAS, jota ennen aloitetaan vielä luget.

• Tykkää
Peukut pystyssä Fenix :hug:

Mandala sanoisin näin, että sulle ei voi tulla kohdunulkoista raskautta. Sinne munajohtimiinhan se silloin jää, ja jos ne on poistettu niin...

Stella Kiva että teillä on selvillä jo heti seuraavakin askel, vaikka tietysti toivon onnistumista tällä kerralla.

Ricardina Kiva kuulla kaikesta sinulle tapahtuneesta myös hyviä uutisia.

ON : Täällä tänään dpo6, minkäänlaisia oireita ei ole raskautumisesta. Milloinkohan sitä uskaltaisi aloittaa testailun. Ja testatako ovistestillä vai r-testillä?

Vielä muuten tuli mieleen yksi asia oviksesta. Mulla ovistesti + torstaina. Lauantaina iltapäivällä alkoi jomotuskipu oikealla alamahalla. Siellä siis oli näkyvillä se johtofollikkeli. Mikähän tuo jomottelu mahtoi olla?

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Fenix Jes tulee tännekkin ketjuun jännättävää! :)

Ricardina Hienoa, että ei tarvinnut kaavintaan tms lähteä. Toivottavasti pääsette pian sitten uuteen yritykseen :)

flowergirl Käsittääkseni ovulaatiotesti näyttää raskautta yleensä myöhempään kuin raskaustesti. Siis, kun ovistesti näyttää vahvaa plussaa raskauden takia niin raskaustestissäkin jo näkyy. Testaisin siis raskaustestillä.

ON: Ovis on kai nyt ollut, ei kyllä ollut kovin selviä kipuja niin kuin viime kierrossa. Pupuiltu on, mutta en jaksa uskoa, että tähän limikseen mikään kiinnittyy. Tehdäänköhän inssejä vain jos miehen simpoissa on vikaa?? Mietin vaan, kun polilla ei ole mitään ollut puhetta siitä ja olis kiva, että pistoksiin siirryttäessä maksimoitas onnistuminen. On sen verran kallista puuhaa.. Niin ja menopuria käyttäneet, onko ollut hyvä saatavuus apteekeissa? Kuinka aikasin kannattaisi ne jo hommata.

• Tykkää
Tittidii :) ! Pieni ihme saatiin kyytiin ja nyt toivotaan parasta:heart:...
Virallinen testipäivä olis vasta 30.8 (!?) mutta jos kaikki pieleen taas menee ni mun moonikset alkaa päivän tarkkuudella 25.8...
Toimenpide oli nopea, kivuton ja onnistunut. 6-soluinen alkio oli pakastus- tai sulatusvaiheessa kärsinyt niin että siirrettäessä se oli enää 4-soluinen, laadultaan kuitenkin ihan hyvä kuulemma.

Jänniä aikoja luvassa siis, mutta onneksi työni on niin hektistä nykyään etten ainakaan töissä ollessani kerkkiä mitään murehtimaan :).

Kiitos teille kaikille myötäelämisestä ja hirmuisesti tsemppiä ja onnistumisia meille kaikille =)!

Caro87: inssejä tehdään myös silloin kun lapsettomuuden syytä ei ole löydetty. Ja varmaan muissakin tapauksissa joista en tiedä. %-)
Fenix-78: Teillä on jännät paikat. Tsemppiä!!

ON: miehet simpat kesti pesun hyvin! Seuraavaksi aukkaritutkimus joka siis kierron 10pv suurinpiirtein. Mutta clomeista lääkäri ei miehelle puhelimessa puhunut mitään! Nyt siis ajanvarausta polille. Viitsinkö pyytää myös clomireseptin? Kun taas menisi kuukausi hukkaan mahd mahkuista ja ajatuskin tympii!

• Tykkää
Diadora, oon ollut niin vähän aikaa vasta tässä ryhmässä ja luin kertaalleen koko ketjun läpi kun tuli. Mikä onkaan sinun tarinasi? Minä itse pyytäisin clomireseptin. Muutenkin liputan clomien puolesta. Ne sai minulla aikaan ovulaation, muuten en sitä oo yk10 aikana bongannut. Yleistää ei tietenkään voi, että tuo toimisi kaikilla. Pyydä se resepti jos se toimii, itselle pitää vaatia kaikki mahdollinen nopeuttamaan oman haaveen täytymistä =)

Mandala Mikä sun lääkärikäynnin "tuomio" oli?

ON En tiedä mikä, kuvittelenko vai mitä. Heräsin tänä aamuna ja alamaha on kovin outo. Välillä tuntuu pieniä vihlaisuita mutta koko ajan on jonkinmoinen paineentunne alamahalla! Apua! Voisikohan siellä olla tapahtumassa jotakin??

Mä oon muuten jäänyt totaalisen koukuun tähän keskustelupalstaan. Mies ei ymmärrä miks luen näitä juttuja, sanoo koko ajan että lopettaisin tämän. Mut ennemmin mä täällä kirjottelen kuin yritän keskustella miehen kanssa, koska saan yleensä vastaukseksi että kaikki selviää, sitten kun sen aika on.. Plääh :stick: Eli kiitos teille, jatkan teidän kanssa :heart:

flowergirl: Ihania oireita! Päivittelethän niitä kun jotain ilmenee :) Miksi miehesi haluaisi, että lopettaisit? Minun mies on ihan innoissaan, että on joku paikka missä keskustella. Olen itsekin paljon rauhallisempi, enkä pura mieheen kaikkea. Te saatte kaiken kamaluuden niskaanne :heart:

Fenix toivotaan että ne menkat pysyy visusti poissa pitkään!

Ricardina oletteko hoidoissa yksityisellä vai julkisella? Mun muistaakseni meillä naistenklinikalla sanoi, että lääkkeetön olisi heidän tekemä pas. Niin ja onnittelut vuodon alkamisesta! pas onkin sitten enää kulman takana :)

Tulin juuri lääkäristä ja ultran perusteella saalis olisi 10+10, mutta kaikki ei ole varmasti punktiopäiväksi määrättynä tiistaina vielä tarpeeksi kypsyneitä vaan vasta keskiviikkona. Mutta kun suurin osa isoista olisi tiistaina valmiita niin näillä mennään. Kai se sitten siirtokin sitten sijoittuu sille viikolle, perjantai kai.

Kiitos kommenteista pas:iin ja punktioon liittyen! Ensi kerralla on jo sitten ihan pro näiden hommien kanssa kun yhden kerran käynyt läpi :D
Ihme ajatuksia kyllä nyt liikkunut päässä. Eilen en meinannut saada unta kun mietin sitä kun mun nännit on tosi kipeät nyt. Ja olen aina kuvitellut, että se liittyy ovulaation jälkeiseen tilaan. Niin mietin että entä jos ne lääkkeet ei tehoa tarpeeksi, synarela siis, ja ovulaatio olisikin tapahtunu itekseen :D

Ai niiiin piti vielä kysyä. Hain Ovitrellen nyt ja se ei ole kela korvattava. Osaako joku kertoa lasketaanko tuollaiset lääkkeet siihen lääkekattoon vai nou?

Ja juu mukavata viikonloppua! :)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Merope Hän ei vain ymmärrä että täällä puhutaan omista oireista, asioista jne.. Mutta ehkä hänenkin mieli vielä muuttuu, kunhan huomaa että saa olla rauhassa mun miettimiseltä.. Mikä parempaa kuin vertaistuki =)

Heippa kaikille pitkästä aikaa! =) En ole tänne mitään kirjoitellut pitkään aikaan, olen ollut vaan niin väsynyt koko lapsenyritystouhuun ja epätoivoissani siitä, ettei "tästä ikinä mitään tule". Olen siis ainoastaan jaksanut tuolla vakiketjussani vierailla.

Mandala kohdunulkoisen kokeneena olen aika paljon aiheeseen tutustunut. Ei se nyt ihan täysin mahdotonta ole ilman niitä johtimiakaan, mutta aika epätodennäköistä varmaan. KU voi tarrata muuallekkin kuin johtimeen, mutta oisko ollut joku 90-95% niistä sijaitsee johtimissa. En siis kauheasti panikoisi kohdunulkoista :) Paljon tsemppiä punktioon!!! Itse olen miettinyt sitä pelolla jo, vaikka ivf-hoidoista ei ole edes puhuttu vielä... Onneksi lukemieni kokemusten perusteella siihen saa melkoisen hyvät kipulääkitykset, joten ei se varmaan ole ollenkaan niin kamalaa kuin päässään monesti kuvittelee.

Fenix olen varsinkin sun tilannetta seurannut jännityksellä. Kaikki sormet ja varpaat ristissä sulle!!

flowergirl meillä mies ei kommentoi tähän palstalla pyörimiseeni oikein mitään, mutta luulen hänen olevan ihan tyytyväinen kun on joku vertaistukipaikka. Yksikään ystävistäni ei yritä lasta ja vain yhdellä kaverilla, joka ei edes ole niin läheinen, on lapsia. Olen siis vähän kuin eka meistä, joten ei ole oikein ketään joka pystyis samaistumaan tilanteeseen :/

Ricardina isot pahoittelut keskenmenosta!! :flower: Hienoa kuitenkin, että vähän hyviäkin uutisia sinulta!

On: Ensikäynti julkisella ohi. Miehen simppanäyte viety jo lähes 3 vko sitten mutta kukaan ei koskaan maininnut meille mitään tuloksien saamisesta... vähän outoa. Samoin käynnillä ei puhuttu mitään mun labratuloksista. Ne oli sitten kotiin tulleessa potilaskertomuksessa, mutta enhän mä mitään noista luvuita ymmärrä. Ajattelin kysyä näistä sitten kun pääsen siihen aukkaritutkimukseen. Nyt kp4 ja olen yrittänyt päästä varaamaan siihen aikaa, mutta ensin oli puhelinlija jotenkin tukossa ja seuraavaksi sanottiin, että "niitä tehdään vaan tiistaisin ja molemmat ensi tiistain ajat on jo varatut", jjjjjust...
Noh tänään yritän vielä soittaa suoraan tonne erikoissairaanhoitajalle joka toivottavasti saa mulle ajan jonnekkin.
Toi aukkari on varmaan kaikenmaailman tutkimuksista ja toimenpiteistä lievintä sorttia, mutta haluaisin silti kysyä kokemuksia muilta. Oliko kivulias tai muuten vaan kovin inhottava? Kannattaako ottaa särkylääkettä ensin?
Vähän pelkään, että paikat siellä on tukossa... PCO on kuitenkin lievää sorttia ja clomeilla olen saanut ovisplussan joka kuukausi samoilla kiertopäivillä ja tuntemukset olleet myös sen mukaiset. Ovulaatio kyllä siis tapahtuu, mutta en vaan raskaudu. Mahtaako vuoden takainen KU:kin johtua juuri siitä, että tuubat ei oo ihan auki ja jäi sinne "jumiin" :(

Kuinka pitkät ivf-jonot muuten julkisilla yleensä on? tyksissä siis itse olen nyt hoidossa.

ainiin multa voi poistaa terot. Nyt vaan clomit käytössä, kunnes aukkarin ja sperma-analyysin jälkeen ollaan vähän viisaampia jatkon suhteen.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Flowergirl tämä palsta on kyllä mahtava vertaistukipaikka, itsekin täällä aiemmin paljonkin viettänyt aikaa kun ennen johdinten poistoa luomusti yritettiin, ihania ihmisiä ja aivan eri tavalla voi tietysti keskustella kuin miehen kanssa hehe

bumpy Helsingissä jonotus on puoli vuotta. Eli kävin tutulta yksityiseltä lääkäriltä (kuka kiertoni kartoitti aiemmin) hakemassa lähetteen ja hän laittoi sen itse eteenpäin naistenklinikalle. Siitä muutaman päivän sisällä soittivat, että puolen vuoden päähän on aika varattu suunnittelukäynnille. Varmasti lähetteen saa terveyskeskuksestakin.

Bumby: aukiolotutkimus oli tosi nopea ja kivuton. Otin ohjeen mukaan buranaa tuntia ennen tutkimusta. Minä olen myös tylsissä hoidossa. :)

Nyt onkin kp 10 menossa ja takana 5 päivää tamofenia ja 2 puregon pistosta. Ainakin mielestäni olen tuntenut jotain nippailuja munasarjoissa. No maanantaina se selviää. Kunhan olis edes se yksi solu ja max. kaks. Ettei tule yhdyntä kieltoa.

Fenixille tsemppiä piinailuun ja tarrasukkia huurunenulle. :)

• Tykkää
Bumby: mulla taas oli kivuliain kokemus mitä on ollut. Vaikka mulla on korkea kipukynnys. Kipu oli niin erilaista. Sattu siis ihan järkyttävästi ja meinasin pyörtyä kun siitä nousin. Jäin makoileen polille jokskin aikaa. Hartiapistos oli myös aika ilävä. Joillain siis sattuu ja joillain ei.

Voi ihanuudet teitä, kun ootte ollut aktiivisia kirjoittamaan..:heart: Yritä tässä nyt pysyä perässä..:D

Ricardina :hug: Onneksi vuoto kuitenkin alkoi itsestään.. Toivottavasti kaikki tulee kunnolla ulos ja pääsette passiin heti kun mahdollista!!

Fenix, Onnea kyytiläisestä!:heart: Nyt vaan kovia hermoja pitkiin piinapäiviin.. Onko pakkanen nyt tyhjä? Sori, mä en muista..:confused:

Stella, pidetään peukkuja inssin onnistumisesta! Teillä on ihanan lyhyet jonot, jos jo marraskuulla pääsette mahdolliseen ivf:ään!

Mandala, mulle lääkäri sanoi johtimien poiston yhteydessä kesäkuussa, että KU:n mahdollisuus silti vielä on, koska johtimien poistosta (mulla polttamalla) jäi pienen pieni "kolo" siihen johtimien suulle.. Mutta se olis jo äärimmäisen huonoa tuuria.. Eli pienentää kyllä mahdollisuutta paljon, mutta ei kokonaan..:|
Lääkekatto ei muuten täyty noista ei-korvattavista lääkkeistä.. Eli esimerkiksi luget menee omasta pussista, vaikka katto oliskin jo täynnä..: /
Punktio oli mullakin täysin kivuton, kiitos hyvän lääkityksen! Ja kotona pärjäs grammasilla Panadolilla.. Ainoa, että se suonensisäinen kipulääke aiheutti mulle pahoinvointia ja oksensin punktioillan kotona..

Flowergirl, mä oon ymmärtänyt, että se jomottelu oviksen jälkeen on sitä oman keltarauhasen toimintaa.. Eli ihan normaalia.. Se keltarauhanen alkaa toimimaan aina oviksen jälkeen ja sen tarkoitus olis tukea mahdollista alkuraskautta..
Pidetään peukkuja, että ne oudot olot olis sitä itseään..
Mä oon muuten kanssa pahimman laatuinen palstakoukuttunut..:popcorn: Vertaistuki:heart:

Diadora, Ainakin sä voit kysyä, pyytää ja anella sitä clomireseptiä!! Ne ei välttämättä itse tarjoa, mutta voivat pyytäessä antaa..:)

Caro, suurimmissa apteekeissa Menopuria pitäis olla saatavilla ja tilattaessakin sen pitäis tulla 1-2päivässä, etten usko, että sun pitää sitä kovin ajoissa hommata.. Toivottavasti siis näin..:) Toivotaan parasta, ettei sun tarvis niitä kuitenkaan hakea..:)

Bumpy, kiva kuulla susta pitkästä aikaa..:wave: Tyksin jonoista ei tietoa, mutta meillä E-P:llä ne on tosiaan reilu6kk..:( Tuolla lapsettomuuspuolella on tyksin ketju, sieltä vois selvitä se jono tilanne tarkemmin..
Toivottavasti saat sen aukkariajan!! Julkisella juurikin tuo on hyvin ärsyttävää, että omaan kiertoon sopivat ajat ovat jo menneet ja sitten siirtyy koko homma kuukaudella..:kieh:
Kuten Carollakin, mullakin oli aukkari ihan järkkykamala, etukäteen otetuista lääkkeistä huolimatta..

Miukulalle tsemppiä maanantaille!! Toivotaan, että lääkkeet toiminu sopivasti! Onko teillä menossa inssi nyt?

Niitä vitamiineja yms. kikkakolmosia ruokavaliossa tosiaan yritin kartoittaa ja kertoa niistä..
Löysin kyllä netistä yhden tutkimuksen, minkä mukaan ruokavaliolla ei ollut naisille hytötyä, mutta miehen siittiön tuotannolle paljonkin.. Siitä huolimatta, yrittänyttä ei laiteta ja päätin aloittaa "kuurin"..
Ensinnäkin löysin jutun, jossa todettiin Ubikonolin auttavan lapsettomuudessa. Ubikinoli auttaa solujen uusiutumisessa ja hyvänä pysymisessä.. E-vitamiini on myös solujen uusiutumiseen, joten molemmat tulivat mun kuurille..
Sinkki ja seleeni auttavat sukusolujen toimintaa.. Niitä molempia saa raskausvitamiineistä, nehän sopii myös raskautta suunnitteleville.. Sinkkiä saa runsaasti lisäksi leseistä ja kurpitsansiemenistä, joita on helppo lisätä esim. puuroon tai jukurttiin..
Sitten on vielä hyvät rasvat esim. omega3t tai se jo mainittu kookosrasva.. Omegoissa vaan tulee huomioida se, että ne pitää lopettaa hyvissä ajoin punktiota, koska voivat lisätä verenvuotoriskiä..
Ja sitten vielä mun listalla on d-vitamiini, sitä sen enempää perustelematta..;)

Että sellasia vetelen tässä sitä oman jonottamisen merkeissä..:)

• Tykkää
Kylläpä keittää. Soitin varatakseni aukkariaikaa ja kysyin samalla clomeista. Noh, kätilö ei vastannut muuten kysymykseen kuin että "aukiolotutkimus kun tehdään niin se saattaa jo auttaa raskaaksi tulemiseen. Odotellaan nyt rauhassa (!!!!!!!!) Ja tehdään se aukiolotutkimus ensin. Siinähän voi miettiä niitä clomeja." Sit puhui miksi on tarkkaa et mihin vaiheeseen kiertoa aukkari tehdään kun pahimmassa tapauksessa voi puhaltaa mahd hedelmöittyneen munasolun vatsaonteloon. Ei jumalauta, kun suurin ongelma on se että EN ovuloi niin tuskin suurempaa merkitystä aukkarilla on kun mitään tulehduksia tai muita ei ole ollut... ja lääkäri puhui aiemmin että koko aukkaria ei välttämättä tehdä. Nyt tehdään kun inseminaatio tehdään joskus hamaassa tulevaisuudessa. Että siinä se kiiruhtaminen hoitojen kanssa niin kuin lääkäri meille aiemmin puhui. Anteeksi purkautuminen :-/

kiitos, kun kerroitte kokemuksia aukkarista! Näköjään osalla ei tunnu juuri missään ja osalla sattuu ihan hirveesti. Kaipa se on yksilöstä ja ehkä lääkäristäkin kiinni. Toivottavasti kuulun ensimmäiseen sarjaan... yks tuttu sanoi, ettei hänellä myös tuntunut hirveästi, kuulemma papaan verratava. Sormet ristissä siis!
Teillä joilla sattui eli Sofi12 ja Caro87 mikä siinä siis teillä sattui? Eli siis katetrin laitto vai jälkikipu vai mikä? Ihan vaan että osaa vähän varautua. Ja oliko teillä siis paikat auki vai tukossa? Lääkäri sanoi mulle, että enemmän tuppaa kipuilemaan jos johtimet on tukossa.

Sain ajan vasta ei ensi vaan seuraavan viikon tiistaille, jolloin jo kp 14 tai 15 :/ Vähän tiukille menee kun ovis tulee aina siinä kp 16-17.

diadora olipa tympeää... :( Mulle hoitaja puhelimessa tänään ohjeisti, että älä syö clomeja nyt tässä kierrossa kun tehdään se aukkari. Ehkä clomi herkästi kasvattelee niitä useampia rakkuloita sinne, että parempi jos niitä ei olis aukkarin aikana, ehkä... tai jotain sinne päin... ja sanoi kans ettei missään nimessä ovulaation aikana tai sen jälkeen. Kai se on vaan niin tarkka "varmuuden vuoksi"-sääntö, että kierron alussa tehdään.

sofi12Tuosta ubikinolista joskus oon lukenu ohimennen. Mistä sitä saa?

diadora Mullekkin tehtiin aukkari vaikkei sinällään ollut syytä epäillä että tuubat olis tukossa. Kuitenkin sillä valmistetaan ettei hormoneja joudu turhaan syömään. Mulle tehtiin aukkari kierron alussa. Oli ensin teroilla käynnistetty kierto ja katottiin letro vaste samalla. Tosiaan tärkeäähän siinä vaan on, että ennen ovista tehdään. Inhottavaa kun joutuu odottelemaan, sitähän tämä lapsettomuus muutenkin on niin vielä joutuu sitten lääkärin puolesta odottamaan :(

bumby Mulla se katetrin laitto sattu vähiten. Siihen katetriin puhallettiin pallo, että pysyy paikallaan niin se vähän kirpaisi kyllä. Kovan kivun tuotti se, kun sitä nestettä laitettiin kohtuun ja tuuboihin menemään. Sitähän siinä siis menee vatsaonteloon jos tuubat auki. Lääkäri jonkun aikaa laitto nestettä menemään ja lopulta huomas, että kyllähän sitä runsaastikkin virtaa eli auki olivat. En tiedä miksi siltikin sattu. Kipu jatku toimenpiteenkin jälkeen siihen asti kun sain kipulääkettä ja olin jonkun aikaa makoillut siellä.

Yhteistyössä