Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Ok, kiitoksia infosta! :) En nyt vielä ainakaan ole saanu aikaseksi paniikkia itselleni. Mulla on kerran puhjennut iso kysta, joka vei lanssiautolla sairaalaan. Verta oli vatsaontelossa mikä sattui ihan perkuleesti ja myös sitä seurannut hartiapisto oli ihan kamalaa. Mulle on myös synnyttämättömänä laitettu kierukka (auts!) ja olen kokenut kohdunulkoisen... Totesin tossa miehelle, että ei se yks aukkari voi enää paljon pahempi olla :D :D

Caro, näyttää olevan kaikissa isommisssa tavarataloissa, apteekeissa ja verkkoapteekeissa.. Esim. Tohtori Tolosen ubikonoli näyttää olevan yleinen kaikissa..

Bumpy, juuri tuollainen kipu kuin caro kuvaili, mullakin oli.. Mutta oli mitä oli, se on nopea toimitus, kyllä siitä selviää hengissä..:LOL:

Heipä hei, hirveesti tekstiä! Miten sitä muistaa kommentioida :D

Bumby tsemppiä hirmuisasti aukkariin. Varmaan kannattaa odottaa kipuja niin ei tule sitten niin "yllätyksenä". Toivotaan että on kivuton jo ihan senkin takia että olisivat putket auki!

Fenixille hurjat plussa puhurit sinne päin. Nyt tyyppi on toivottavasti pysyvää tyyppiä ja vetäsee pikaliimalla ittensä kiinni seinään! Tsemppiä venailuunkin.

Tarkoitus ei ole loukata ketään, mutta mä en ymmärrä miksi lääkärit on määräämässä clomeja niin herkästi. Miksi ei letroja. Usein meillä lapsettomilla on ohuita limakalvoja ja clomit ohentaa niitä entisestään. Clomit myöskin kertyvät elimistöön, joten taukokierrot ovat suositeltavia. Letroilla nää kaikki ongelmat poistuu ja mun käsittääkseni ei ole haittoja niinkään paljon. Joillekin clomit varmasti ovat hyvät. En tiedä kumpi ns. tehokkaampi vai onko edes eroa. Mun lääkäri sanoi muistaakseni että sillä on paljon parempia kokemuksia letroista. Letrot oli ennen kalliita ja nyt eivät niin siinä voi olla syy ettei olla siirrytty vielä täysin käyttämään niitä. Tiedä sitä sitten... Mulla nyt siis letrot toimivat ainakin niin ainakin jollain on hyvä :D No joo tää siis vaan mun mielipide.

Diadora kätilöitäkin on joka lähtöön! Mulla sattui juuri oikein mielenkiintoinen kätilö kun neuvoi mua aivan päin persettä. Satun tietämään että ampulli on KERTAKÄYTTÖINEN ja tää ihan huoletta neuvoi mua käyttämään samaa pregnyliä vaikka annossa on viikko väliä! Meinas käämit palaa. Olit siis julkisella puolella? Siltä ainakin kuulostaa kun venytellään hoitoja. Tsemppiä sulle kärsivällisyyden kanssa! Kurjaa kun asiat ei mee nappiin.

Flowergirl meilläkin mies vähän vierastaa että kirjoitan täällä. Lopetinkin hänen pyynnöstään yhdessä välissä, mutta perkele. Mua ärsyttää kun tuo mies ei joudu muuta kun tuikkaamaan pari kertaa kuussa mua niin saa kyllä nyt kestää sen että kirjotan täällä. Ei edes lopeta oluen juomista mun pyynnöstä. Juo siis muutaman viikossa ja musta olisi kiva, että se solidaarisuuden merkeissä (minä pistelen hormoneja) lopettaisi edes jotain. Mä kuitenkin yritän hulluna laihduttaa ja kaikkea. Saavat nyt kestää miehet tämän! Toivotaan, että saat pian siirtyä odottavien puolelle kirjottelemaan ;)

BTW kaikki ovitrellen käyttäjät, tuote säilytetään jääkaapissa avaamisen jälkeenkin. Kysyin 2 hoitajalta ja lääkäriltä. Tää tumpelo kätilö neuvoi huoneenlämpöön, missä säilytin viimeksi. Nyt en tee samaa virhettä :D

Yritän nyt kirjoittaa lyhyesti. Gyne oli eilen kp12, oikealla 18mm ja vasemmalla 20mm. Eli kaksoisraskaus mahdollinen, kääk. Limis 6,9mm eli se ei kait oo ihan kovin hyvä tai parempikin voisi olla. Nyt ovitrelleä pienellä annoksella 2 päivää ja sitten sunnutai iltana tuikkaan irrotuksen --> tiistai aamuna sitten ovulaatio eli ennen sitä hommat hoitoon. Pakkohan tän on nyt onnistua kun on tupla munasolutkin. Nyt jotain hemmetin rentoutumisharjoituksia peliin ettei stressais. Lääkäri sanoi kaloreista, että ei kannata vetää kovin alas ettei mene säästöliekille. 5-2 kuulema sopisi raskautta yrittävälle siinä mielessä. Liikunnasta, että hyvä jos vatsan alueella kiertää veri eli ei haittaa kuulema mun 180 syke :D Vetelen aika kovia treenejä omaan kuntooni nähden nykyään :D Niin ja välivuotojen kuriin saamiseksi määrättiin pregnyl 2500 kaksi kertaa loppukierron aikana (kp 19 ja 23). Auttaa elimistön omaa keltarauhashormonia lisäämään toimintaansa kun taas terot ovat keltarauhashormonia (sitä ensi kiertoon jos tästä ei apua). En itse halunnut teroja kun oon syöny niitä jo 6kk. Ongelma tässä on, että en saa tehdä testiä koskaan. Pregnyl aiheuttaa pos. raskaustestin joten odottelen vaan sitten menkkoja, tylsää!

Nyt siis kaksosia tekemään :D

• Tykkää
Reactions: Fenix-78
Moikka taas kaikille!
Ja ompas täällä paljon tarinaa kertynyt sitten viime visiitin :D !
Sanon nyt sitten kaikille yhteisesti: voimia kaikille hoitoihin, missä vaiheessa teistä kukin onkaan.

ON: mitään tuntemuksia ei ole, eikä varmaan pitäs vielä ollakkaan. Eilinen oli poikkeus kun alavatsaajuili ikävästi melkein koko päivän ja väsyttii niin kamalasti kun en oo saanu nukuttua kunnolla taas pitkään aikaan:(.
Olen todella kummissani siitä lääkärin "määräämästä" virallisesta testipäivästä; miten se voi olla vasta 30.8 kun pas oli 14.8 ja kyseessä on siis 3-päiväinen (neli-soluinen) alkio? Voisiko joku teistä kokeneemmista auttaa mua ymmärtämään tuota lääkärinmme logiikkaa?
Vaikka samapa tuo mitä se kiltti lääkäri-täti sanoo; mä testaan kummiski ekan kerran ties kuinka aikaisin ;)...

Miten näissä pas:seissa se kiinnittyminen tapahtuu, siis miten pian alkion siirrosta? Siitä voisi nimittäin laskea vähän milloin kannattaa alkaa testaileen.

Täällä yksi malttamaton matami toivoo kaikille rentouttavaa viikonloppua ja enkelin onnentoivotuksia kaikille:heart:!

Mä täällä taustalla vaan kuumeilen..imetänkin vielä. Tuo imetyskuumeiluketju on vaan nii hiljanen.
Mut Fenix. Testipäivä tuntuu määräytyvän klinikoilla vähän miten sattuu, monesti päivä on tarpeeksi kaukana että varmistetaan se plus tai nega. Mulla siirretty aina 3pv alkiot ja oon testannu joskus alkaen pp9 haamun (2 raskautta hoidoilla). PASissa alkio kiinnittyy ihan kuten tuoreessakin, joskus äkkiä ja joskus hitaammin. Eli joskun pp5-7 tienoilla varmaankin. Mutta joo, kuten jokainen tietää se aikainen testaaminen aiheuttaa yleensä vain harmaita.. :whistle: mutta kukapa ei....:D
Peukkuja kaikille.

• Tykkää
Sofi12: Meillä ei ole inssiä. Eli lääkkeillä vaan kasvatellaan solu ja sitten kun on kypsä, niin irroitus piikki ja kotona pupuilua. Miehen siittiöt kun ovat ihan normaalisti liikkuvia, niin inssistä ei kuulemma ole apua. Että ihan perinteisin menetelmin mennään.

On se kyllä jännä miten erilaisia kokemuksia ihmisillä on tuosta aukkarista. Mulle ei edes sitä hartiapistosta tullut. Mut ehkä tosiaan sekin vaikuttaa, onko tuubat tukossa. Ja varmasti lääkäreissäkin on eroja. Toiset kun tuppaa olemaan hirveen kovakouraisia ihan perus tutkimuksissakin.

Piti vielä lisäillä, että meillä myös esikkoa yrittäessä oli 4 kertaa tuo kaksosraskauden riski. Eli aina löytyi kaksi johtofollia. :)

Sitten noista clomeista. Näitä ketjuja kun lueskelen, niin mietin myös usein, että aina ekana määrätään tosiaan ne clomit. Mulle taas laitettiin tamofen, joka toimii samalla idealla, mutta ei ohenna limistä. Muutenkin mulla limis on ollut aina hyvä. Siis esikkoa yrittäessä usein kp 12 tutkimuksessa limis oli jo 11 milliä, vaikka siis johtofollia ei aina löytynyt. Ja tosiaan tuo tamofen on vielä edullinen. 100kpl maksaa alle 30e

Hirmuisesti tärppionnea kaikille piinailijoille :heart:

Flowergirl: Joo, se piristää ja luo ihan eri tavalla toivoa kun tietää, että tämä kierto ei ole ihan vihoviimeinen mahdollisuus. Vaikka me keskustellaan paljon miehen kanssa, hän on silti ihan hyvillään, että minulla on myös vertaistukea. Toivottavasti siunkin miehesi vielä ymmärtää vertaistuen tarpeellisuuden =)

Menopurin (ja aiemmin Puregonin) olen tilannut aina parisen arkipäivää ennen. Siitä puheenollen kohta pistän ensimmäisen möhömahanahkaani :D Vähän jännittää, millainen vaste sillä tuleekaan olemaan.

Mietin edelleen sitä testaamista että milloin sen voisi aloittaa.
Nyt on meneillään dpo6 ja pp3 mutta koska kyseessä on pas (omaan kiertoon) niin dpo:ita ei kai kannata laskeskella..?
Luulen että aloitan tikuttamisen joskus ensviikon lopulla, perjantaina olis sit jo dpo11 ja pp8.

Onneksi huomenna alkaa arki taas niin ei kerkiä juurikaan miettimään ja murehtimaan näitä asioita tällä tavalla :D !

Mukavaa alkavaa viikkoa teille leidit:wave:!

Fenix: Varmaan perjantaina minäkin testaisin =) Toivottavasti on tärpännyt :heart:

flowergirl: :hug:

ON: Eipä paljo viisastunu folliultrakäynnillä - yksi 11,5mm folli möllötti oikealla puolen. Ärsyttää kun sinne piti nuin aikasin mennä - tiesi jo lähtiissään, ettei siellä mitään varteenotettavaa vielä voi olla. Sama epätietoisuus jatkuu ja turhaan piti maksaa polimaksu. Ja vähän harmittaa kun oli vaan yksi folli. Mutta nyt pitää vaan toivoa, että edes yksi se alkaa kasvamaan kunnolla. Keskiviikkona uusi ultra ja toivottavasti perjantaina saadaan inssi tehtyä - ei väliä, vaikkei ajotuskaan ole kohdallaan - pääasia, ettei sitä enää seuraavaan kiertoon aleta tekeen, vaan päästään eteenpäin hoidoissa. Taas oli uus lääkäri ja hänkin jaksoi hehkuttaa, kuinka loistavat mahdollisuudet meillä onkaan kun ensimmäisestä inssistä on lähtenyt raskaus käyntiin. Miehen kanssa molemmat paluumatkalla autossa todettiin yhtäaikaa, että "niin varmaan". Epäonnistumiset tuntuu vielä masentavimmilta onnistumisen jälkeen eikä uuteen onnistumiseen ainakaan samalla hoitomuodolla jaksa enää uskoa :ashamed:

Pahoittelut Flowergirl. :(
StellaI: hyvälle kuulostaa että edes yksi siellä kasvaa. Tosin tylsää siellä ultrassa on monta kertaa viikossa rampata. Mun ainakin töiden puolesta on hankala järjestää noita aikoja ultriin.

Mulla oli myös tänään folliultra. Eipä mulla ollut yhtään follia kasvamassa. Ainoastaan limis paksu 11,5mm. Eli uuteen kiertoon vaan. Terolutilla täti paikalle ja sit pistelee taas puregonia. Varmaan isommalla annoksella. Harmi vaan kun en päässyt edes yrittää pikkuista tässä kierrossa. Ja vaikka kunnallinen hoito on edullista niin kyllä se päälle 200e lääkkeisiin hieman harmittaa, kun ei mitään tehoa ole. Ja loppu lääke ehtii vanhentua ennen uutta kiertoa.

Miukula: Joo-o, haasteita tuottaa myös täällä järjestää ultra-ajat. Mulla on polin ja työpaikan välinen matka 100km. Harmi kun ette pääse mukaan tälle kierrokselle :hug: Tympeää sekin, että kalliit lääkkeet menee hukkaan : /

Menen suoraan omanapaiseen surkutteluun...
Mulla tuli tänään sellainen pieni lima-juttu tuolta alhaalta, sellainen osittain kirkas ja osittain vähän rusehtava. Olen aivan varma että siinä oli se siirretty alkio ja nyt on ihan tyhjä olo:(. Asia toki välttämättä ole noin kun luulen mutta meikäläisen tuurilla varmasti on...

Alavatsa jomottaa ja kipuilee hieman, väsyttää ihan hemmetisti ja mieli on synkkä, taidan mennä nukkumaan, josko se auttais.

Jaahas, taitaa pieleen mennä tämäkin yritys. Olen työssä joka on muuttunut sittemmin hyvin fyysisesti raskaaksi ja otinpa pari nyrkin iskua suoraan alavatsaan tänään:'(.
Olo on surkea, väsymys hirmuinen, alavatsa kipiä ja kuukautisia odotellaan alkaviksi.

Jos soittaisin klinikallemme ja pyytäisin sairauslomaa (myöntääkö edes sellaista tämän takia???) niin pomoni sanoisi että loma on sitten palkatonta sillä hän ei katso tätä hyväksyttäväksi syyksi olla työstä pois:'(...

Fenix Voi ei!! Huonoon aikaan tommosta tapahtuu :( Mutta ei minun käsitykseni mukaan alkio tuosta irtoa vaikka osuma mahaan tulisi? Korjatkaa viisammat jos oon ihan väärässä. Saako udella ootko hoitoalalla töissä? Itse olen (tai no opiskelut vielä kesken) ja niissä hommissa ainakin tuommoista voi sattua.

Miukula
Harmi juttu :( Pitääkö limiksen takia uusi kierto ensin käynnistää? Muakin tuo mietityttää pistoksiin siirryttäessä, että kiva pistellä tyyristä ainetta turhaan jos mitään ei tapahdukkaan.

Stella
Kivahan se tietty on, että lääkäritkin on toiveikkaana :) Tulee siitä silti itselle ikävä olo jos ei hoidoista kuitenkaan tule tulosta. Meillä ei varmaan inssejä edes tehdä, kun miehen sperma priimaa, olis kyllä kiva edes kerran sitä kokeilla. En tiedä kuinka monta kiertoa pelkkiä pistoksia kokeillaan.

flowergirl :hug:

Fenix hali. Mä olin ekassa hoidossa saikulla "akuutti stressireaktio" nimikkeellä. Mutta totta , työnantajan ei oo pakko maksaa. Mulla stressi ja pelko purkautu nimenomaan itkuisuutena eikä työstä tullu mitään. Otin siis riskilkä saikkua ku kuitenki lapsettomuutta oli takana monia vuosia.
Ja alkio/sikiökin on niin suojassa että pitää olla melkoinen juttu että mitään kävis, todennäköisemmin isommilla viikoilla kun istukka vois irrota.
Tsemppiä piinapäiviin. Kuulostaa kovin mun plussahoidolle :)

^Kiitos lohduttavista sanoistasi...
Tuo kuvailemasi kuulostaa just nyt niin tutulta; pelkään ihan hulluna vaikka toisaalta en juurikaan uskalla toivoa onnistumiseen, menetys kun sattuu niin syvälle... itkeskelen ja oon ihan hermoraunio, eipä siis ihme että vatsa kipuilee ja väsyttää. Ehkä tää on taas niitä päiviä jolloin pitää rypeä syvällä pohjamudissa. Jos vaan jostain saisin voimia ja uskoa siihen että ihmeitäkin voi tapahtua...

Fenix, tämä on kyllä väärä ala kun pitäisi stressiä välttää, työ hyvinkin stressavaa ja pelkoakin voi olla jos sellaisessa työpaikassa jossa fyysinen väkivaltakin on mahdollista. Mulla viimenen vuosi menossa ja voin sanoa, että stressaa ja ahdistaa jo nyt. Asuntoa ollaan etsimässä ja koulu stressaa, hoidotkin siihen samaan niin välillä tuntuu ettei jaksa. En osaa edes kuvitella miten saisi pidettyä itsensä kasassa sun tilanteessa, pelko epäonnistumisesta on varmasti kova. Voimia sulle kovasti, mä edelleen olen ihan varma, että teidänkin vuoro tulee kyllä.

• Tykkää
^Olen niin samaa mieltä! Täysin väärä ala jos sattuu olemaan tällainen hermoheikko hysteerikko kuin minä:headwall:. Pystyn pitään itteni ihan kuosissa aina asiakkaiden edessä mutta ootahan vaan kun pääsen nurkan taakse niin sit mie romahan...

Eipä tässä auta muuta kuin odottaa, toivoa parasta ja pelätä pahinta: /.

Fenix-78: :hug: Työ, mitä teet on tosiaan raskasta, mutta niin kovin arvokasta. Aivan tajuttoman kamalaa, jos olet töissä saanut nyrkistä vatsaan! Uskotaan nyt vielä, että pikkuinen on matkassa! Koska testaat/tiedät jotain varmaksi?

Fenixille tsemppiä! En minäkään usko että alkio irtoaisi iskuista tässä vaiheessa vielä, joten testipäivää odotellessa!

Eilen ensimmäinen punktio takana. Huh olipas reissu! Itse operaatio meni loistavasti, oli tosi leppoinen olo siitä kipulääkkeestä :D mutta jo klinikalla alkoi maha olemaan aika kipeä fentanyylin haihduttua. Kotona on kävely ja muu liikkuminen ollut aika vaivalloista koska panadol ei kyllä kunnolla kipuja pidä pois. Kauhistelen vaan nyt jos olen näin kipeä vielä huomenna kun siirtoon pitäis mennä :O
Noh hyvä juttu kuitenkin oli että kaikissa kerätyssä 20:ssa rakkulassa oli solu sisällä. Jännittää vaan aivan kauhiasti onko niistä kuin monet hedelmöittyneet ja alkaneet jakautumaan! Noh huomenna kai viimeistään selviää, kääk!

• Tykkää
Reactions: Merope

Yhteistyössä