Fenix ei tässä muuta voi sanoa kuin voimia ja halauksia! :hug:
Merope on kyllä vähän outoa... itse siis tyksissä hoidossa ja spermanäyte vietiin sinne eikä muuta laskua ole kuulunut kuin se poliklinikkamaksu, joka nyt tulee tietty joka käynniltä. Silloin kun oli kohdunukoinenkin niin yksityinen gyne nimenomaan lähetti julkiselle polille, koska ne kuulemma hoidetaan nimenomaan aina siellä naistenpolilla. Eikä spermanäytteen viemisessä mitään jonotella tarvinut tms. Kunhan vaan sovittiin, että minä aamuna mies sen tuo.
Ricardina ja Merope itsekin huomaan seuraavani tätä ketjua nyt aika paljon, vaikka tuolla esikoista toivovissa olen tähän mennessä lähinnä kirjoitellut. Siellä kun niitä plussia tulee about 3 kuukaudessa ja kaikki muut pääsee siirtymään odottajiin (usein vielä ihan ensiyrityksillä) niin vähän kyllä mieli väkisinkin mustuu :| Onneksi on tällainen ketju, missä tätä synkempääkin puolta kokoeneet voivat jakaa tuntojaan! Tsemppiä piinailuun Ricardina!! Pidän sulle peukkuja
Mandala mulla yleensä ennen menskuja kipeytyy vaan nännit
Noi kipuilutkin on varmaan ihan tosi yksilöllisiä mut moni on kuvannut sitä raskauden aiheuttamaa tissikipua semmoseks kiristäväksi, eli rinnat tuntuu painavilta ja kiristäviltä. Tai jotain...
Omanapa: eilen olin aukkarissa, ihanaa että se on nyt ohi! Onneksi kuulun siihen onnellisten joukkoon, joille se ei ole kovin kivulias. Ei siis missään nimessä mukavaa eikä kivutontakaan, mutta semmonen siedettävä kuitenkin. Kuvailisin lähinnä inhottavaksi. Katetrin laitto ja se "pallon" täyttö sattui, muuten lähinnä semmosta inhaa menkkamaista painetta. Mutta neste siis kulki kyllä johtimiin asti, jee! vasemmalla (missä se KU sijaitsi silloin vuosi sitten) oli ilmeisesti joku mutka tms. koska lekuri hetken mutisi, että "ihan kun jäisi vähän tohon jumiin" mutta sielläkin kuplat kulki ihan loppuun asti.
Ihmetytti hiukan ku oikeassa tuubassa lekuri totesi olevan ihan hyvänkokoinen rakkula, oisko ollu n. 17mm. mutta sitten kun siellä näkyi myös useampi niitä pikkurakkuloita niin totesi, että "kaiken kaikkiaan siis ei niin hyvännäköinen tilanne". Hän mutisi siis enemmän vieressään olevalle harjoittelijalle kuin minulle. Mutta siis itse mietin, että jos siellä hyvänkokoinen johtifolli on ja ovis on viime kierroissakin tapahtunut, niin onko sillä sitten niin väliä että niitä pikkurakkuloitakin on?? Voisko joku PCO:sta enemmän tietävä valaista :O
Ja semmonen kysymys, että MINKÄ KOKOINEN FOLLIN PITÄÄ NORMAALISTI OLLA PUHJETESSAAN/IRROTESSAAN? Tänään tuli meinaan kaksi tasavahvaa viivaa ovistestiin. Tänään on kp 15 ja yleensä ovuloin kp 16-17 eli lähellä ollaan juu. Mutta mietin sitä, että jos folli oli eilen n. 17 mm (voi olla että oli 18mm) niin onko se tarpeeksi iso vielä?
Miehen simpat on lääkärin sanojen mukaan "siis vaiks kuin hyvät"
Siittioitä oli joku 70 miljoonaa ja liikkuvuus sun muut aivan normaalia. Kyllä nyt ukkoa hymyilyttää! Gyne totesi, että meidän kohdalla inseminaatio tuntuu aika turhalta vaihtoehdolta, koska spermassa ei mitään vikaa ja johtimetkin vetää.
Labrat lääkäri haluaa katsoa vielä uudestaan, koska tyhmänä en huomannut ohjeista, että ne pitää ottaa kierron alussa ja edelliset otettiin siis aika lopussa. Prolaktiini kuulemma on normaali mutta niistä muista ei oikein voi sanoa siinä vaiheessa kiertoa. Kilpparitestin tulos oli kuulemma vähän kiikun kaakun ja sen hän haluaakin katsoa uusiksi. Eli heti kun seuraavat menkat alkaa niin labraan.
Lisäksi clomit vaihtuu nyt letroihin. Koko purkki clomeja ois vielä kaapissa, sinne meni 66e... hitto ku piti neki mennä jo ostamaan. Noh mutta toivotaan, että Letrot tuottaa tulosta! Yksityisellä mulla ei seurailtu ovulaatiota kuin yhdessä kierrossa, mikä on ehkä vähän outoa, mutta en halunnutkaan siellä koko ajan ravata kun se maksoi sen 200e laaki. Tyksin lekuri myös ihmetteli, kuten itsekin olen ihmetellyt, että miksi edeltävä lääkäri määräsi minulle jatkuviksi terot ja clomit yhtäaikaa, koska "eihän siinä ole mitään järkeä".
Kaiken kaikkiaan oli kiva kuulla, että meillä ei fyysisesti tunnu olevan mitään estettä ja paikat näyttää normaalilta. No mulla on sitä pco:maisuutta mutta ovulaatio tuntuu silti tapahtuvan hormonien avustuksella. Lääkäri oli sitä mieltä, ettei ole mitään kiirettä ryhtyä mihinjään radikaaliin hoitoihin, mutta IVF on tietty sit se viimeinen juttu jos muuten ei mitään tapahdu. Lääkäri vaikutti kyllä aika toiveikkaalta, ettei siihen tarvii turvautua.
Tulipas nyt pitkä ja itsekeskeinen sleostus
Sorry! On vaan kiva kun homma on edistynyt ja ollaan saatu suljettua joitain esteitä pois ja muutenkin tiedetään nyt vähän enemmän. Kerrankin jotain muuta konkreettista kerrottavaa ku et "jaahas taas tuli menkat seuraava yrityskierto alkaa".