Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Mandala: Mietin samaa, että meneekö meidän kaikki tutkimukset sitten yksityiselle ja maksamme saman kuin jos olisimme vaan suoraan hakeutuneet yksityiselle.. Täytyy vielä selvitellä! Ja muidenkin vastauksia mieluusti otettaisiin vastaan!
 
Caro kyllä! :)

Merope eihän siinä olisi mitään järkeä, että olette kunnallisella, mutta joutuisitte maksamaan yksityishintoja :O Mutta ehkä jos tuo spermanäyte on jotenkin erilainen case sitten? Toivotaan ainakin näin!

Saakelin piinapäivät. On kyllä niin sekavat ajatukset koko ajan, ristiriitaiset jopa. Toisaalta haluaisin, että aika hyppäisi testipäivään jo, oli se tulos mikä tahansa, mutta toisaalta en taas kuitenkaan haluaisi että se päivä tulee eteen ollenkaan. Että en edes halua tietää. Olen alkanut jänistämään siitäkin ajatuksesta, että kotitestailisin ennen verikoetta. En vaan haluaisi nähdä negatestiä ja silti joutua verikokeeseen sen jälkeen.
Eilen telkkaa katsoessa tuli mainos jostakin äiti-ohjelmasta tms, jossa lopuksi still kuva jostakin blondista naisesta hymyilevä vauva sylissä. Huomasin miettiväni, että en mä koskaan tule omaa vauvaa pitämään sylissä. Niin kaukaiselta ajatukselta se tuntuu. Vaikka synkkäpäivä olikin eilen aluksi niin tuo ajatus silti oli jotenkin vain sellainen neutraali omassa päässä, että näin se vain on.
Että tällaista täällä, pp5 :D
 
Caro: Ok =) Tsemppiä tuleviin hoitoihin =)

Fenix & Mandala :hug:

Me ollaan julkisella hoidossa ja vietiin spermanäyte oman sairaalan polille, sieltä se kuitenkin lähti sieltä Ouluun yksityiselle klinikalle tutkittavaksi eikä meidän tarvinnut maksaa siitä mitään viuluja. Samaten saadaan maksusitoumus nyt tämän viimeisen inssin jälkeen Väestöliittoon kun oma poli ei tee ivf/icsi -hoitoja. Aika kummalliselta kuullostaa Merope tuo teijän polin toiminta jos siinä ei jotain väärinkäsitystä ole :confused:
 
Mandala: Täällä kans ajatukset alkavat menemään siihen suuntaan, että tuskin koskaan omaa lasta sylissä pidän.. Mutta toivottavasti kummankaan kohdalla tämä ei ole kohtalo!

StellaI: Niinpä, näinhän tämä tulisi jopa kalliimmaksi kuin yksityisellä, kun joudumme terkkariin sen polimaksun maksamaan.. Ouuuuutoa!
 
Merope: On toillaan outoa :O Ite sain lähetteen yksityiseltä (siis ihan omakustanteisesti kävin) naistentautien/lapsettomuuspolille ja vasta sieltä käsin teetätettiin sperma-analyysit sun muut. Ja oon kuvitellut, että myös julki tk laittaa suoraan lähetteen naistentautien tai lapsettomuuspolille, jonka kautta nämä tutkimukset tehdään? Haluatko näin "julkisesti" kertoa, missä päin asutte?
 
StellaI:Mietinkin juuri tuota, että halusiko tklääkäri nopeuttaa tätä ja laitto lähetteen jollon joudumme itse maksamaan.. Et toinen vaihtoehto olisi odottaa sitä lapsettomuuspolin käyntiä ja sit saada lähetteet ja sit kestäis taas enemmän.. Hitsi.
 
Merope: Konnalta tuntuu joka tapauksessa et lähtipä lähete sperma-analyysiin tk:sta tai polilta, niin että joutuis itse maksumieheksi :confused: Luulisi, että myös tk:sta saa maksusitoumuksen jos määräävät tutkimuksia, joita eivät itse tee. Voin udella asiaa illalla osastonsihteeri -systeriltäni :D
 
Stella1:Todella, oudolta kuulostaa. Samanlaisia kokemuksia olen lukenut netistä, mut aika epäreilua se on siltikin. Ja kiitos todella paljon, jos viitsit kysyä joltain tietävältä! Itse en oikein osaa enää etsiä tietoa ja seuraavaksi soittelen sitten jonnekin.. Olisi vaan kiva saada tutkimukset eteenpäin :)
 
Se siitä sitten. Unelma omasta lapsesta valuu verisenä rättiin eli pas epäonnistui, alkio ei halunnut kiinnittyä minuun.

Toivon teille muille parempaa onnea! Poistun nyt ketjusta joksikin aikaa, mulla ei oikeesti kestää pää enää tätä helvettiä, nyt on tainnut tulla eteen se hetki että faktat on pakko hyväksyä.

Kiitos teille kaikista kannustavista sanoista,olette olleet korvaamaton tuki mulle näinä vaikeina aikoina:kiss:!
 
Fenix Kovasti voimia :hug:

Pikainen omanapa opiskelujen keskeltä.. Eipä ole menkat alkaneet, tähän asti on oletetusta oviksesta ollut 11 päivää menkkojen alkamiseen. On kylläkin kierto aina päivällä pidentynyt joka kerta. Oon jo epäillykkin, että mulla ei folli ilma pregnyliä puhkea heti vaikka olisikin jo valmis vaan kasvaa isommaksi ja vasta sitten puhkeaa. Mitään selviä ovis tuntemuksia ei tällä kertaa ollut. Kerran aikaisemmin oli samanlainen kierto ja ovi oli kyllä tapahtunut. No ei kai auta kun ootella... mur!!
 
Fenix :hug: olen tosi, tosi pahoillani :'(

caro87 ootko raskaustestiä tehnyt? Voisihan menkat olla myöhässä hyvästäkin syystä..

Merope en osaa laskutusjuttuun sanoa juuta enkä jaata kun itse aloitettiinkin yksityisellä. Tyhmältä kuulostaa että julkiselta lähetettäis omakustanteisesti yksityiselle testeihin. Mulla on muuten kanssa ikävä Hironeaa tuolla 3-kymppisissä, ja jotenkin ahdistaa siinä ketjussa nyt se, että kaikki uudet plussaa yk3. Hienoa, oikeasti, mutta musta on nyt tuntunut siltä että omalle päälle on parempi pysytellä taustalla. Ihan siksi sanon ettet luule mun teitä ja sua unohtaneen :heart:

Mandalalle jaksamista piinapäiviin, hieno tulos teillä IVF:stä! Toivottavasti jo eka siirto tuottaisi toivotun tuloksen :)

Mulla alkaa toivottavasti taas pian tapahtua. Ylihuomenna on limakalvoultra ja jos näyttää hyvältä, niin sovitaan pakastealkion siirrolle päivä. Jännittää jo valmiiksi, ja tiedän että piinailusta tulee... Noh, piinallista :) Ja tiedän myös sen, että jos niin hienosti käy että plussa tulee, niin siitä se piinailu vasta alkaakin. Oma lapsi tuntuu niiiin kaukaiselta, vaikka järki (ja mies) mulle sanovat, että ihan mahdollista ja jopa todennäköistä olisi, että edes yksi viidestä pakastealkiosta olisi meidän vauva. En uskalla ajatella niin.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Merope: Valitettavasti kunnollista vastausta et saa vieläkään. Siskoni sanoi, ettei oo tommosta tilannetta tullut vastaan :D Ihmetteli hänkin ensimmäisenä, että miksei tk -lääkäri ole laittanut suoraan lähetettä sairaalan polille ja erikoislääkäri sitten määrää sperma-analyysin ja muut tarvittavat tutkimukset :confused: Hän ei valitettavasti osannut varmaksi sanoa, mutta käsityksen mukaan tk:lla ei ole velvollisuutta tämmösessä tapauksessa maksusitoumusta tehdä, mutta jotkut saattavat sen hyvää hyvyyttään tehdä. Mutta kannattaa varmistaa asia oman alueen terveydenhuollosta - nimittäin käytännöt vaihtelee kovasti eri paikoissa. Esim. multa ei otettu ollenkaan hormoniverikokeita, vaikka pyysin niitä ja suurimmassa osassa poleista ne kuuluu lapsettomuustutkimusten perussettiin.

Fenix: :hug: Kovasti voimia :heart:

Caro: Samaa meinasin kysyä ko Ricardina :D :popcorn:

Tsemppiä Ricardina =)
 
Fenix-78: Voi ei :'( Sanat eivät nyt riitä auttamaan. Olet ajatuksissa :hug:

Ricardina: Kiva, kun ilmoitit itsestäsi! Olet ollut useasti ajatuksissa, ajattelin vain, että "hylkäsit meidät", kun olet jo niin pitkällä, että meidän "odottajien" seura ei enää kiinnostanut ;) Tosin nyt minäkin siirryn näihin tutkimuksissa oleviin ja tuo ketju tuntuu vieraammalta, kun niitä uusia sinne tulee enemmän, ku mitä vanhoja on..
Ja niin helpottavaa kuulla, että jonkun muunkin korvaan ottaa uusien plussailut. Ja vielä se tapa millä ilmoitetaan.. Kun ollaan sitten niin yllättyneitä ja nöyriä ja ties mitä. Mä en ole edes aidosti iloinen heidän puolestaan, vaikka se julmaa ja väärin onkin. Alkaa vaan oma tilanne olla niin rankka, että ei vaan kertakaikkiaan jaksa. Mutta toivottavasti susta kuulen, vaikka taustailet kolmekymppisissä! Tsemppiä ihan tajuttomasti tähän kertaan! Sä olet kyllä pienokaisen ansainnut. Mä aina mietin, että kenen kuuluisi tulla raskaaksi ja mietin sitä kautta, että haluaisinko olla hänen lapsensa. Ja voin sanoa, että mä haluaisin ehdottomasti olla sun lapsi, joten sun on vaan pakko nyt saada lapsi kun kerrankin tulisi perheeseen johon lapsi kuuluu. Nih.

StellaI:Kiitos informaatiosta. Mä vähän ajattelinkin, että ehkä tämä menee sitten niin, että tklääkäri halusi vaan kiirehtiä tutkimuksia. Tulokset olisivat sitten valmiina kun kutsu lapsettomuuspolille tulee. Että siellä ei sitten tarvitse useaan otteeseen jonotella aikoja. Hyvä näin. Aika jännä, että sulta ei otettu hormonikokeita! Mulle määrättiin nekin heti. Tosin en vielä ole voinut niissä käydä kun kierto oli niin väärässä kohdassa lekurilla käydessä.
 
  • Tykkää
Reactions: Ricardina
Fenix olen todella pahoillani :( nyt kun pakkanen on tyhjä onkin varmasti hyvä hengähtää ja rakastaa itseä ennen kuin uudet sotasuunnitelmat tulee pohdittavaksi. Voimia sinulle ihan kauheasti!

Ricardina wau hommat etenee, jännää! Tsemppiä kauheasti, pidähän meidät ajantasalla! :)

Caro tulehan kertomaan jos testailet :D

Mä olen nyt miettinyt miltä rinnat tuntuu kun ne on kipeät. Kuulostaa tyhmältä mutta kun ei ole tainnut olla aiemmin, en nyt muista ainakaan. Ehkä vain olen nukkunut kyljellään siten että ne on tullut kipeäksi tms. koska kun nousin sängystä äsken vessaan niin kävellessä tuntui. Sivuista ja alapuolelta on kipeät ja jos 'hytkyttää' (mitä mä oikein puhun huh :D ). Tänään on 10 päivää ovitrellestä, joten kauhea sisäinen vääntö uskallanko tästä eteenpäin missään vaiheessa kotona testata ennen 2.9. verikoetta.
 
Viimeksi muokattu:
Fenix ei tässä muuta voi sanoa kuin voimia ja halauksia! :hug:

Merope on kyllä vähän outoa... itse siis tyksissä hoidossa ja spermanäyte vietiin sinne eikä muuta laskua ole kuulunut kuin se poliklinikkamaksu, joka nyt tulee tietty joka käynniltä. Silloin kun oli kohdunukoinenkin niin yksityinen gyne nimenomaan lähetti julkiselle polille, koska ne kuulemma hoidetaan nimenomaan aina siellä naistenpolilla. Eikä spermanäytteen viemisessä mitään jonotella tarvinut tms. Kunhan vaan sovittiin, että minä aamuna mies sen tuo.

Ricardina ja Merope itsekin huomaan seuraavani tätä ketjua nyt aika paljon, vaikka tuolla esikoista toivovissa olen tähän mennessä lähinnä kirjoitellut. Siellä kun niitä plussia tulee about 3 kuukaudessa ja kaikki muut pääsee siirtymään odottajiin (usein vielä ihan ensiyrityksillä) niin vähän kyllä mieli väkisinkin mustuu :| Onneksi on tällainen ketju, missä tätä synkempääkin puolta kokoeneet voivat jakaa tuntojaan! Tsemppiä piinailuun Ricardina!! Pidän sulle peukkuja :)

Mandala mulla yleensä ennen menskuja kipeytyy vaan nännit :D Noi kipuilutkin on varmaan ihan tosi yksilöllisiä mut moni on kuvannut sitä raskauden aiheuttamaa tissikipua semmoseks kiristäväksi, eli rinnat tuntuu painavilta ja kiristäviltä. Tai jotain... :D

Omanapa: eilen olin aukkarissa, ihanaa että se on nyt ohi! Onneksi kuulun siihen onnellisten joukkoon, joille se ei ole kovin kivulias. Ei siis missään nimessä mukavaa eikä kivutontakaan, mutta semmonen siedettävä kuitenkin. Kuvailisin lähinnä inhottavaksi. Katetrin laitto ja se "pallon" täyttö sattui, muuten lähinnä semmosta inhaa menkkamaista painetta. Mutta neste siis kulki kyllä johtimiin asti, jee! vasemmalla (missä se KU sijaitsi silloin vuosi sitten) oli ilmeisesti joku mutka tms. koska lekuri hetken mutisi, että "ihan kun jäisi vähän tohon jumiin" mutta sielläkin kuplat kulki ihan loppuun asti.

Ihmetytti hiukan ku oikeassa tuubassa lekuri totesi olevan ihan hyvänkokoinen rakkula, oisko ollu n. 17mm. mutta sitten kun siellä näkyi myös useampi niitä pikkurakkuloita niin totesi, että "kaiken kaikkiaan siis ei niin hyvännäköinen tilanne". Hän mutisi siis enemmän vieressään olevalle harjoittelijalle kuin minulle. Mutta siis itse mietin, että jos siellä hyvänkokoinen johtifolli on ja ovis on viime kierroissakin tapahtunut, niin onko sillä sitten niin väliä että niitä pikkurakkuloitakin on?? Voisko joku PCO:sta enemmän tietävä valaista :O
Ja semmonen kysymys, että MINKÄ KOKOINEN FOLLIN PITÄÄ NORMAALISTI OLLA PUHJETESSAAN/IRROTESSAAN? Tänään tuli meinaan kaksi tasavahvaa viivaa ovistestiin. Tänään on kp 15 ja yleensä ovuloin kp 16-17 eli lähellä ollaan juu. Mutta mietin sitä, että jos folli oli eilen n. 17 mm (voi olla että oli 18mm) niin onko se tarpeeksi iso vielä?

Miehen simpat on lääkärin sanojen mukaan "siis vaiks kuin hyvät" :D :D Siittioitä oli joku 70 miljoonaa ja liikkuvuus sun muut aivan normaalia. Kyllä nyt ukkoa hymyilyttää! Gyne totesi, että meidän kohdalla inseminaatio tuntuu aika turhalta vaihtoehdolta, koska spermassa ei mitään vikaa ja johtimetkin vetää.

Labrat lääkäri haluaa katsoa vielä uudestaan, koska tyhmänä en huomannut ohjeista, että ne pitää ottaa kierron alussa ja edelliset otettiin siis aika lopussa. Prolaktiini kuulemma on normaali mutta niistä muista ei oikein voi sanoa siinä vaiheessa kiertoa. Kilpparitestin tulos oli kuulemma vähän kiikun kaakun ja sen hän haluaakin katsoa uusiksi. Eli heti kun seuraavat menkat alkaa niin labraan.
Lisäksi clomit vaihtuu nyt letroihin. Koko purkki clomeja ois vielä kaapissa, sinne meni 66e... hitto ku piti neki mennä jo ostamaan. Noh mutta toivotaan, että Letrot tuottaa tulosta! Yksityisellä mulla ei seurailtu ovulaatiota kuin yhdessä kierrossa, mikä on ehkä vähän outoa, mutta en halunnutkaan siellä koko ajan ravata kun se maksoi sen 200e laaki. Tyksin lekuri myös ihmetteli, kuten itsekin olen ihmetellyt, että miksi edeltävä lääkäri määräsi minulle jatkuviksi terot ja clomit yhtäaikaa, koska "eihän siinä ole mitään järkeä".

Kaiken kaikkiaan oli kiva kuulla, että meillä ei fyysisesti tunnu olevan mitään estettä ja paikat näyttää normaalilta. No mulla on sitä pco:maisuutta mutta ovulaatio tuntuu silti tapahtuvan hormonien avustuksella. Lääkäri oli sitä mieltä, ettei ole mitään kiirettä ryhtyä mihinjään radikaaliin hoitoihin, mutta IVF on tietty sit se viimeinen juttu jos muuten ei mitään tapahdu. Lääkäri vaikutti kyllä aika toiveikkaalta, ettei siihen tarvii turvautua.

Tulipas nyt pitkä ja itsekeskeinen sleostus :rolleyes: Sorry! On vaan kiva kun homma on edistynyt ja ollaan saatu suljettua joitain esteitä pois ja muutenkin tiedetään nyt vähän enemmän. Kerrankin jotain muuta konkreettista kerrottavaa ku et "jaahas taas tuli menkat seuraava yrityskierto alkaa".
 
bumpy niin mullakin yleensä, nännit vain kipeät ovulaation aikoihin :D varsinkin nyt hoitokierrossa kun vedin synarelaa ja gonal-äffää niin ennen irrotusta nännit oli niin kipeät että tuskin suihkussa pystyi seisomaan huh Nyt taas kun sormella painaa rintaa tai puristaa nänniä sormilla niin on kipeät, enkä nyt muista onko ollut aiemmin. Aarrggh pp6 tekee kauheita asioita päänupille :headwall:

Meillä oli sama juttu, että miehen simppanäyte kun tuli aikoinaan oikein hyvänä takaisin niin kyllä siinä vähän rinta rottingille tais hänellä mennä :D Ja itselle tietysti myös hyvä mieli, että hänessä ei ole ongelmaa. Jotenkin ajatteli, että mielummin minussa. Kai niitä naisten ongelmia pystytäänkin helpommin hoitamaan kuin miehen - vaikka toki miehen ongelmat havaitaan helpommin sillä näytteellä pelkästään.

Huh huomenna tulisi sitten 35 vuotta täyteen. Ei kyllä vieläkään tunnu "oman ikäiseltään", mutta huomaa kyllä että tämä piinapäiväily jotenkin vetänyt aika jähmettyneeksi olon kun en ole edes ajatellut mitä tekisi/ vai tekeekö mitään kavereiden kanssa. Sen tiedän, että jos sieltä nega on tulossa niin kyllä muuten aikamoiset bailut pystyyn pistän ensi viikolla sitten vaikka jälkijättöisesti :D
 
Stella ja Ricardina: En ole uskaltanut enkä halunnut testata. Nykyään testaamista välttelee jos vaan voi, sen verran pahalta se nega tikun tuijottelu nykysin tuntuu. Ajattelin pari päivää odotella josko ovis olis vaan ollu tosi myöhässä ja testaan sitten. Pitää kuitenkin testailla ennen kuin polille soittaa ettei kierto ole alkanut.

Niin ja Ricardinalle tsemppiä tulevaan!!

Mandala Mullekkin tuttua tuo nännikipu mikä on tullu oviksen jälkeen. Joskus saattaa olla sivuiltakin pikkasen arat. Joskus sillon teininä, kun oli viimeksi oma kierto niin sillon saatto olla menkkojen aikaan ihan järkyn kipeet rinnat kauttaaltaan. Nykysin ei. Niin ja synttärionnittelut jo nytten!! :flower:

bumby Hyvä, että selvisit aukkarista vähillä kivuilla :) Lääkärit kyllä välillä puhuu niin, että itse jää miettimään, että "mitäköhän se silläkin tarkotti". Veikkaan, että on vaan todennut harjottelijalle, että niiden rakkuloiden takia ei niin hyvä tilanne, koska niitähän ei pitäisi olla normaalisti hyvin montaa. Vaikka niistäkään ei välttämättä ole suurempaa haittaa. Kypsä folli on siinä 18mm-20mm, mulla ollut isoimmat 22mm ja epäilen, että mulla on siitäkin vähän kasvaneet ennen puhkeamista. Liian isokaan folli ei ole hyvä.

Huoh ärsyttää kun ei pääse uuteen kiertoon.. toki en ole sitä r-testiäkään tehnyt enkä vielä halua tehdäkkään. Jos tuntus siltä, että olisin raskaana niin olisin jo testannut. Limis oli kuitenkin huonohko niin en jaksa siihen uskoa. Lämmöt oli kyllä aamulla 37 mutta eihän nekään mitään oikein kerro. Valkkaria tulee ja koko ajan saa olla tarkistamassa, että nytkö ne menkat alko. Kyllä tää on yhtä vuoristorataa, välillä tuntuu, että hommat sujuu ja sit taas jumahtaa eikä päästä eteenpäin :stick: Ärsyttää. Voihan se olla, että folli ei olekkaan puhjennut vaikka oli kypsä sillon kp 14 jo.
 
Caro87 kiitos infosta! Olen ollut siinä uskossa että 20mm pitäis olla, mutta siis jos vaikka se 18mm riittää, niin eiköhän mulla sit ihan normaali folli tuolla ole, jos irtoaa tänään tai huomenna. Tsemppiä sulle! Toivotaan että kierto oliskin venahtanut raskauden ansiosta! :)
 
Merope sä oot niin :heart: melkeen tippa linssiin tuli kun luin tekstiäsi, ihana tietää että ainakin joku olisi mielellään meidän lapsi :D mutta joo tosiaan, tällä hetkellä tämä ketju tuntuu enemmän omalta kun on muitakin samassa tilanteessa olevia.

Mandala, mulla tärppikierrossa (jossa toki Lugesteron sotkemassa oireita) rintojen tuntemukset oli erilaiset kuin normikierroissa. Yleensäkin kipeytyvät viikkoa ennen menkkoja, mutta nyt sen lisäksi olivat kovat. Siis ihan kun sormella painoi, niin eivät myödänneet (onko se sana?!) niinkuin yleensä vaan ihan kuin tennispallot nahan alla. Hyvältä kuulostaa sun oireet, voi kun pieni olisi jaksanut jatkaa kehitystä ja tarrata kiinni! Lisäksi carolle sanottakoon, että selkein oire oli menkkafiilikset, että jos ei menkkoja ala kuulua niin testaathan jossain vaiheessa kuitenkin :) peukut on pystyssä, onhan se limakalvo ultran jälkeen ehtinyt paksuuntua ja ihan mahdollista on, että kyytiläinen olis mukana!

bumpy tosi hyvältä kuulostaa lääkärikäynti! Letrot ei ohenna limakalvoa samalla lailla kuin clomit, joten toivottavasti se tois nyt avun teillekin.
 
  • Tykkää
Reactions: Merope
Meropen teksti oli kyllä aika suloinen :D

Ricardina mulla ei rintojen olemus sinällään ole muuttunut. Makuulta noustessa ja painaessa (jos vaikka nojaa käteen tms) on inhottavan kipeät. Luin Lutinuksen haittavaikutuksista, että 1-10 naista tuhannesta voi saada rinta"oireita" eli ei se yleisin haittavaikutus siitä lääkkeestä, mutta mahdollista kuitenkin, joten oletan sen liittyvän siihen sitten.

Jotain juilimista mahassa tapahtuu MUTTA sivuilla, tuntuu kuin munasarjojen kohdilla, joten ei sitä voi laskea oikein miksikään.

Ei siis yhtään fiksumpi asiasta tänäänkään perhana :D
 
Fenix :hug:

Merope Kalliilta kuulostaa tuo hinta. Me käytiin yksityisellä tutkituttamassa noi simpat ja se maksoi muistaakseni noin 80€. Muuta en osaa sanoa, meille on julkisen puolen käynti vasta tulossa.

Caro Toivotaan parasta. Ihmeitä tapahtuu ja ihmeestähän tässä raskautumisessa on kyse.

Mandala Hyvää syntymäpäivää :flower: Noi sun oireet kyllä kuulostaa lupaavalta. Ootkos miettinyt uskallatko alkaa testaamaan? Tiedän kyllä sen tunteen, että ei vain halua nähdä sitä negaa siinä testissä. Mutta mikä olisikaan se tunne kun sen siinä näkisi?? Itse en tiedä, koska en ole sitä kokenut.

Ricardina Mitäs siellä limakalvoultrassa? Toivottavasti saitte päivän pakastealkiosiirtoon.
 
Kirjoittelen kännykällä niin en pysty nyt lukemaan kaikkia tekstejä mutta lyhyesti:
Bumpy: hieno juttu että ei ollut paha kokemus ja saitte todella hyviä uutisia. :)

On: aukkari ensi viikolla. Kätilö soitti takaisin kun olin jättänyt soittopyynnön. Olipa tyly tyyppi, kylmäkiskoinen ja töksäytteli asioita että jäi ikävä fiilis. En ole mikään herkkis, mutta tuo käytös kalskahti korvaan. Ei puhunut mitään Buranasta ennen toimenpidettä mutta otanpa sen kuitenkin. Harmittaa tuo asenne kun sen verran herkkien asioiden kanssa ollaan juttusilla. Olen myös itse samalla alalla, eikä tuli mieleenkään käyttäytyä noin vaikka kuinka huono päivä itsellä olisikin.:-/

Mukavaa päivää tytöt! :)
 

Yhteistyössä