Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Tänään kp 13. Kuvassa eilinen ja tämän päiväinen testi. Ei musta ole plus ihan vielä? Ajoittui huominen folliultra kyllä hyvään aikaan. Toivo on taas herännyt että olisiko se tämä kierto kun tärppää :heart: Ja toisaalta taas pelko siitä pettymyksen tunteesta joka tulee jos ei tärppää.

kp 12 ja 13
 
flowergirl Kyllähän tuo ainakin todella lähellä on :) Mullakin on huomenna folliultra ja jännittääkin ihan pirusti mitä tuo menopur on saanut aikaan vai onko mitään. Tuntuu jotenkin, että joko siellä on liikaa folleja tai ei yhtään. Sehän näissä hoidoissa itselläkin tuntuu nykysin olevan, että ei uskalla oikein toivoa mitään ettei pety liikaa.

Ootteko muuten kattonu iholla sarjaa mikä taas alko? Siinä on yksi lapseton pari ja mulle ainakin tuli kyynelet silmiin kun kuuli vähän miehen näkökulmasta näitä asioita.
 
Carolle tsempit folliultraan!

Flowergirl pääsee kohta petipuuhiin :D

Ajattelin itsekin tikuttaa ovista tässä kierrossa jo etukäteen ja tsekata, että löytyisikö se itsekseen ihan hyvin liuskoilla eka. Kuitenkin joudun sitten ensi kierrossa tikuttamaan CB:llä kun on pas kierto.

Mukavaa viikonloppua!
 
Pettymys saapui odotettua aikaisemmin. Tänään siis folliultra, jossa ei sitten näkynyt yhtään johtofollikkelia, pco näkymä molemmin puolin. Lääkärin sanoin täysin reagoimattomat munasarjat. Nyt syön terolutia 10 päivän ajan jolla saadaan vuoto, sen jälkeen yksi kierto letrozonea. Kokemuksia? Mitä sen jälkeen, en tiedä.

Meillä on jonkin verran hankala tilanne, koska olen käynyt siis yksityisellä tähän saakka. Nyt meille on tulossa ensimmäinen käynti sairaalaan lapsettomuuspolille. Tämä yksityinen lääkäri siis kehotti menemään tuolle polikäynnille, mutta sanoi kuitenkin, että jos olisi minun asemassani, menisi suoraan yksityiselle ivf-hoitoon. En oikein tiedä mitä ajattelisin, tiedän että kunnallisella puolella nuo jonot on varmasti tosi pitkät. Ja mitä sitten taas sairaalan lääkärit on mieltä, pitääkö tehdä nuo kaikki aukkarit + muut tutkimukset ennen kuin sitä kautta pääsee eteenpäin. Miten tämä voikaan olla näin vaikeaa, sitte tulee eteen yhden pillerin unohtanut, joka tulee raskaaksi vahingossa! Niin epäreilua :'(
 
Enpä tuollaista osannut arvata. Eilen tehty ovulaatiotesti oli vähän vaille plus, joten arvelin ovulaation olevan tulossa viimeistään tänään tai huomenna. Ultrassa ei kuitenkaan näkynyt muuta kuin samankokoisia rakkuloita, isoin näistä 6mm. Olen jotenkin luullut että jos ovulaatiotesti on plus, ovulaatio tapahtuu varmasti. Luulin ilmeisesti väärin. :(
 
Ainakaan lääkäri ei nähnyt asiaa tuolta kannalta. Paras uutinen olisi tietenkin jos näin olisi, että nyt vain sattui huono kierto. Mulla siis ekalla clomikierrolla ei tapahtunut mitään, toisella kerralla oli johtofollikkeli, mut raskaus ei alkanut. Tämä oli nyt kolmas clomikierto. Täytyy nyt rauhassa odottaa tuo letrozolekierto ja mitä siitä sitten seuraa. Ehkä sen jälkeen sitten päätetään miten edetään.

Nuo yksityisen ivf-hinnat kyllä näyttää olevan siinä luokassa ettei niihin taida olla kyllä varaa. :( Niin kauhealta kuin se kuulostaakin..
 
flowergirl Älähän nyt vielä vaivu epätoivoon :) Sulla siis tähän asti clomit ollu vaan käytössä, letrozoleilla voi hyvinkin tulla vastetta jos clomeilla ei. Mulla ei clomeja kokeiltu edes, kun lääkärit sanoneet, että letrozol on nykyisin käytetympi. Ja mullahan letrozoleilla ei ensin saatu mitään vastetta. Kokeiltiin 1tbl ei mitään, 2tbl ei mitään. Sitten nostettiin annosta 3tbl ja otin niitä 7pv eli normaalia kauemmin. Sitten tuli vasta vastetta ja ovulaatiokin tapahtu. Harmi vaan, että mulla se huononti limistä ja sen takia siirryttiin pistoksiin. Vähän omituista kyllä, että lääkäri on nyt jos ehdotellut, että kannattaisi suoraan IVF:n mennä jos sullakin kuitenkin on "vaan" pco.

Nuo ovulaatiotestit mittaa lh-hormonin pitoisuutta elimistössä. Lh voi olla koholla vaikkei ovuloisikaan, etenkin jos on pco. Mä en niillä saa edes tasavahvoja viivoja vaikka oon todistetusti ovuloinut.

ON. Mullakin tosiaan oli se kontrolli ultra menopurille tänään. Vasemmalla oli ihan hiljasta, oikea vähän parempi, siellä pari 8mm ja vähän siitä pienempiäkin oli. Ja nyt olen siis 5 päivää pistellyt. Vielä ei pysty sanomaan miten nuo follit lähtee kasvamaan, hyperstimulaatio mahdollinen kun ei tässä vaiheessa ollut kasvanut johtofolliksi. Kerroin, että letrozoleillakin mulla oli oikealla aina se pari follia ja vasemmalla ehkä yksi. Kuulemma yleensä oikea on parempi munasarja, en tiedä mistä johtuu. No jatkan siis pistelyä ja maanantaina taas ultraan. Pelottaa kyllä, että niitä lähtee turhan moni kasvamaan (tai kai voi olla mahdollista ettei mikään jatka kasvua).

Hyvää viikonloppua ihanaiset!!
 
Caro87: nyt vasta vastailen! Irrotuspiikki määrättiin sen vuoksi kun meillä alkaa ensi kierrosta lähtien inseminaatiohoidot...
Lily: tsemppiä uuteen kiertoon, uusi kiertohan on aina uusi mahdollisuus. :)

ON: olen kiusannu itseä katsomalla erilaiset äidit: Toisaalta sarjaa on kiva seurata ja toisaalta tuntuu pahalta, niin ärsyttää ja kiukuttaa!! En tiedä pitäisikö laittaa koko sarja itseltä pannaan. :)
Iholla sarja koskettaa yrjänän ja vaimon kohdalla, ensimmäisen jakson olen tosin vasta katsonut. Toivoisinkin että mies puhuisi kaverilleen meidän lapsettomuudesta jotta saisi vähän vertaistukea tältä. Ovat itsekin kärsineet 3v lapsettomuudesta. Ei ollut vielä kovin kiinnostunut, lupasi kuitenkin että kaverin vaimolle voin puhua...
Vuoto aukkarin jälkeen on lakannut ja hartiat eivät enää pistä. Ensi viikolla pitää houkutella miestä puuhiin kun ovisaika on käsillä. ;-)
 
Flowergirl: Minulla oli viime kierrossa ihan sama tilanne, ei yhtään follia kasvamassa. Minulla myös pco. Ei kannata tehdä noita ovistestejä, kun kuulemma pco vaikuttaa siihen, että usein näyttää positiivista, tai vahvaa viivaa kuitenkin. Siis vaikka ovista ei olis tulossakaan. Olen saanut joskus jopa haalean plussan raskaustestiin, ihan vaan pco:n vuoksi. Uusi kierto toivottavasti tuottaa sulla tulosta.

Mulla käynnistyi uusi kierto maanantaina. Eli nyt menossa kp6. Eipä ole ihmeemmin tuntemuksia, siitä onnistuuko tämäkään kierto. Viimeksi ei siis ollut yhtään follia kasvamassa ja lääkäri meinasi, että ei olis kunnolla vuotanut limakalvo pois, kun oli niin paksu. Söinkin tupla-annoksen terolutia, mut eipä tälläkään kertaa tullut kovin paljoa vuotoa. Yleensä vuodan runsaammin 4pv, nyt vaan 2pv. Saas nähdä miten tämän kierron käy. 12.9 on folliultra.
 
diadora munkin on pakko aina välillä katsoa sitä sarjaa ja aina parun lopussa... Puoliks liikutuksesta ja puoliks katkeruudesta... Ja mä en siis yleensä itke telkkaria tai leffoja :D Oon myös kattellut välillä Iholla-sarjaa just koska siinä on tää lapsettomuudesta kärsivä pari. Mun mies ei hirveästi tämmösistä jutuista puhu tai avaudu, ja olinkin tosi iloinen kun hän kerran rupesi selostamaan miten yks työkaveri vaimoineen yritti lasta monta vuotta ja sitä ja tätä yritettiin ja sitten tuli keskenmeno ja nyt heillä on lapsi jne jne. Oli ihanaa tajuta, että hän on jollekkin voinut puhua asiasta.

flowergirl paljon haleja ja tsemppiä!! :hug:

Täällä menossa nyt eka luomikierto puoleen vuoteen. Aukkarin takia hoitaja käski jättää clomit väliin. Ens kierrosta sit letrot käyttöön. Ihan mielenkiintoista nähdä kuinka pitkä tästä luomukierrosta nyt tulee. Ovistuntemukset ainakin osui ihan "Oikeaan" kohtaan. Nyt dpo 10 eli piinapäivät menossa
 
Kiitos tsempeistä!

Olo on jotenkin niin lamaantunut, etten tiedä mitä ajattelisin. Ehkä odotetaan mitä siellä lapsettomuuspolilla sanotaan ja katsotaan jatkot sitten. Joka tapauksessa seuraavaan yrityskertaan, oli se sitten tavalla tai toisella, on pitkä aika. Siirryn taka-alalle ja yritän unohtaa koko asian. Yeah right!

Onnea kaikille jo onnistuneille ja vielä yrittäville :heart:
 
Heippa.
Mahtuisko mukaan uusi palstailija? Muutamia kuukausia olen käynyt lukemassa tekstejä, mutta nyt vasta sain aikaiseksi kirjoitettua itse.
Omasta taustasta sen verran, että en oikein tiedä kumpi palsta olisi ollut enemmän oma... 3-kymppiset vai lapsettomuudesta kärsivät, sillä iän puolesta kuulun kolmekymppisiin mutta taustan vuoksi lapsettomiin. Päätin nyt samalla sepustuksella lyöttäytyä molempiin mukaan. :)
Eli olen 31 -vuotias naimisissa oleva naishenkilö. Kaksi vuotta lapsella on ollut lupa tulla, mutta mutta... Ensimmäinen vuosi meni kehoa kuunnellessa ja tulee jos on tullakseen. Kierrot oli mitä sattui ja sainkin diagnoosin pco-tyyppiset munasarjat. Ovulaatiota ei tapahdu ilman avustusta (tai ei ainakaan säännöllisesti). Vuosi ollaan oltu tutkimuksissa/hoidoissa ja ovuaation induktiot kokeiltu tuloksettomina. Miehen siittiöissä myös vähän vikaa, joten prosessi jatkuu insseillä.
Vielä löytyy positiivista asennetta ja elämässä muuta sisältöä, mutta pikkuhiljaa alkaa ahdistus lapsettomuuden suhteen viedä voimavaroja ja kykyä iloita elämästä. Nyt olisi aika saada vertaistukea ja uskon, että jaksan myös tsempata muita. Mies on kyllä prosessissa hyvin mukana, mutta ei kuitenkaan ymmärrä tilanteen kokonaisvaltaisuutta.
Tässä siis varsin pitkästi "omaa napaa". Kun opin tuntemaan/tietämään teidän tilanteita, niin osallistun sitten keskusteluun.

Vilijonkka_
31 vuotta, ensimmäinen lapsi toiveissa. Yritys aloitettu 9/2012. Lapsettomuuden syynä PCO-tyyppiset munasarjat, ovuloimattomuus sekä miehen alentunut siittiömäärä. Tutkimuksissa/hoidoissa 09/2013 asti, ovulaatoninduktiot takana tuloksettomina. Edessä inssit 9/2014.
 
flowergirl tsemppiä, mullakaan ei joka kierrossa kypsynyt yhtään follia, minkä takia IVF:n siirryttiin aika pian. Itselle se oli hermojen kannalta oikea vaihtoehto, en olisi jaksanut hukkakiertoja kovin pitkään.

Niin, nyt on palattu lomilta ja homma laitettu pyörimään taas :) pakastettu blasto siirrettiin kyytiin tänään ja nyt sitten kulutetaan aikaa testipäivään asti ja yritetään pitää hermot koossa. Ensimmäinen sulatettu ei selvinnyt, joten kohtuun pääsi lopulta toinen sulatettu ja pakkaseen jäi vielä 3kpl. Varmaan ainakin ekan viikon yritän olla ajattelematta koko asiaa, eli jos minua ei täälläkään näy niin älkää ihmetelkö :)
 
Miukula: Toivottavasti tällä kertaa olis ultrassa parempia uutisia :)

Vilijonkka: Tervetuloa! Kyllä tänne mahtuu :)

Ricardina: Nyt ihan järjettömästi tarrauksia matkaan!!

esikoinenhaaveissa: Tsemppiä ensimmäiseen ICSI:n :)

Kävin tänään taas folliultrassa. Limis oli aikalailla samanlainen kuin viimeksi, yksi folli oli nyt 10mm eli näyttäisi olevan kait johtofolli. Jatkan siis pistelyä ja to tarkastetaan taas tilanne.
 
Tervetuloa Viljonkka!

Kauheasti tsempityksiä eri hoitorundeihin kaikille! Itse näin välikiertoa vietellessä olen varmasti vähän taka-alalla kun ei asia niin kovin omassa mielessä edes pyörikään.

Ricardinalle peukutukset kyytiläisestä!!! :)
 
Pikainen omanapa.

On se ihanaa ravata koko ajan tuolla ultrassa. Äsken siis kävin ja tuloksena taas, että ensi viikolla uudestaan.. limis oli pikkasen kasvanu, nyt oli vasemmalle jostain ilmestynyt 11mm, oikealla ei ihmeempiä muutoksia, 10mm ja 9mm tyrkyllä myös. Nyt sitten pistän tänään 150ky, pe ja la 75ky ja su taukoa ja ma ultrataan. Lääkäri sanoi, että koska on tosi paljon rakkuloita niin stimulaatio saattaa kestää pitkään. Ja täytyy nyt varautua siihen, että joudutaan osa rakkuloista imemään pois tai sitten punktio ja IVF. Vähän jännittää tuo taukupäivä, kun toisessa keskustelussa oli siitä huonot kokemukset. Ei se kai auta, kun luottaa lääkäreihin.
 
Huomaan olevani vähän laiska kirjoittelija, kun omassa navassa ei vielä tapahdu yhtään mitään..:( Vähän katkerena tässä seurailen viikkojen kuluvan ilman, että polilta kuuluisi mitään..

Esikoinenhaaveissa, onnea tosi toimiin pääsystä!! Hope so siellä kasvaa monta laadukasta solua! Pidä meidät ajantasalla..:)

Carolle kanssa tsempityksiä piikittelyyn!! Kuinka pitkään te jatkatte pelkillä piikeillä?

Ricardinalle onnea kyytiläisestä ja miljoonasti vauvaliimaa mukaan!!

Vilijonkka tervetuloa mukaan!!:wave: Kyllä sitä vertaistukea ja keskusteluseuraa kaipaa niin niissä hyvissä kuin huonoissakin hetkissä.. Ja täällä niitä huonoja hetkiä saa tilittää rauhassa, kun muut kyllä ymmärtää... Mutta rohkeasti vaan mukaan!:)

Flowergirl :hug: Ymmärsinkö oikein, että tuo pco tuli aivan puskista, ettei sellaista oo ennen ollut? Ymmärrän kyllä, että "lievä" järkytys kyseessä.. Älä kuitenkaan luovuta, kyllä pco:llakin on monet vauvat aikaan saatu..

Kuinka Bumpyn luomukierron kanssa kävi??

Miukulalla onnea huomiseen ultraan! Toivottavasti tilanne olisi paljon edellistä parempi..:hug:

Tuo iholla-sarja on jäänyt katsomatta, mutta pitäisi kyllä katsoa, kun yleensä tulee katsottua kaikkea aiheeseen liittyvää..

Eipä tässä sitten kai muuta, nyt ei oikein tunnu kirjoittelu luistavan...
 

Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat


Mukana kuumeilemassa

Caro87 ya 1/14, esikoinen toiveissa. PCO diagnoosi. Tammi-/helmikuun vaihteeseen asti Divina hormoonikorvaushoito, jonka jälkeen luomumenkkojen odottelua 3kk.

Fenix-78 Esikoinen toiveissa. Miehellä aikaisemmin havaittu ongelmaa simppojen laadussa. 1.icsi toukokuussa -> km. PAS elokuussa.

Enneliina ya 2/11, toinen toiveissa. Selittämätön lapsettomuus. Takana luomuplussa, joka kohdunulkoinen jonka seurauksena toinen johdin jouduttu poistamaan, sekä ivf ja tuotesiirto, joka kemiallinen. Takana useita kemiallisia.

-bella Kilpirauhasen vajaatoiminta. Syytä myös gynekologisten vaivojen epäilyyn, mutta tätä ei vielä tutkittu.

Sofi12 ya1/13. Toiveissa toinen yhteinen. Laproskopia 06/14-> dg. endo + vaurioituneet munanjohtimet poistettu. Jonossa 2.ivf:ään julkisella, 1.ivf:stä syntynyt tyttö.

Katjusca ya1/13. Esikoinen toiveissa. Diagnoosina: pcos ja miehellä vähän liikkuvia hyviä simppoja. Hoitona inseminaatio, tästä alkanut yksi raskaus joka keskeytynyt heti alussa. Nyt hoitotauolla.

diadora ya 02/13. Esikoinen toiveissa. Todettu PCO ja miehellä siittiöt eivät aivan priimaa. Aukkari, hormonilääkitykset ja inseminaatiot tulossa syksyllä.

Miukula Toinen lapsi toiveissa. Esikko 7/10, PCO ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Hoidot (ovulaatioinduktio) aloitettu elokuussa 2014. Lääkkeinä: metforem, tamofen, puregon, pregnyl ja lugesteron. ya 3/14, yk. 1

bumpy ya 1/13. Esikoinen toiveissa. PCO, takana yksi kohdunulkoinen ja käytössä toistaiseksi clomit ja terot.

Merope ya 8/13. Esikoinen toiveissa. Kilpirauhasen vajaatoiminta rasitteena. Minkäänlaisia tärppejä ei ole ollut.

Rouva Hattara ivf-hoidot alkamassa, punktio huhtikuussa.

esikoinenhaaveissa ya 07/2012. Esikoinen toiveissa. Miehellä on todettu oligoasthenozoospermia. Syyskuussa 2014 alkaa ICSI-hoidot. Lääkkeinä Gonal-F ja Orgalutran.

_Lilja_ ya 6/2013. Esikoinen toiveissa. Alkuraskauden km 9/2013. Haittana loppukierron välivuodot, joita hoidettu ilman tulosta. Omat ja miehen labrat ok. Ehkä pco?! Syksyllä jonoon kunnalliselle.

Mandala Esikoinen toiveissa. Munajohtimet poistettu laproskopiassa, ivf-hoidot alkamassa kesällä.

StellaIEsikoinen toiveissa. ya 6/12. Kilpirauhasen vajaatoiminta, endo ja ovulointiongelmat. Km 4/14. 4.OI + inssi tulossa.

~SeaWind~ Esikoinen toiveissa. Ya 4/14. PCO, ovulointiongelmat. Ohuehko kohdun limakalvo. Taustalla yksi KU-raskaus vasemmassa munajohtimessa touko-heinäkuussa 2014. Käytössä Metformiini, Foliverit, Terolutit, ja Clomifenit.

Ricardina Esikoinen toiveissa. ya 11/2013, PCO-tyyppiset munasarjat ja ovuloimattomuus. Lapsettomuushoidot alkoivat 03/14 ja ensimmäinen IVF 07/14 jonka tuoresiirrosta plussa => kkm 08/14

flowergirl ya 10/2013. Esikoinen toiveissa.PCO-tyyppiset munasarjat. Hoidot aloitettu 05/2014. Lääkkeet Terolut,Clomifen, Diformin.

Vilijonkka_ 31 vuotta, ensimmäinen lapsi toiveissa. Yritys aloitettu 9/2012. Lapsettomuuden syynä PCO-tyyppiset munasarjat, ovuloimattomuus sekä miehen alentunut siittiömäärä. Tutkimuksissa/hoidoissa 09/2013 asti, ovulaatoninduktiot takana tuloksettomina. Edessä inssit 9/2014.

Mukana myös:
- mymosa
-Sunflower11

Kadonneet/ taustalla
- vanilla lady
- Nenni88
-ninkku (plussannut ivf-hoidosta??)
- jemil
-Memmo




Plussanneet :heart: :heart:

Tammikuu

*Stiina la?

Helmikuu

Penni79 La Lokakuun lopussa (yk16 ja 1.clomikuuri)

Maaliskuu

moon stars la 27.11 (6.clomikuuri)
kosmo la 6.12 (yritystä takana 2v, 2.clomi+metformini+terolut)

Toukokuu

Heilanga ya 9/11. Plussa 2.OI-hoidosta.

~SeaWind~ ya 4/14. Plussa 1.clomi+metformin+terolut yhdistelmästä ---> KU, keskeytetty heinäkuussa.


Ilmoitathan listaan toivomasi muutokset punaisella!

Halutessasi voit päivittää listan itse..:)
Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta (QUOTE). Siis kaikki se joka on ekojen ja viimeisten hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä". Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
 

Yhteistyössä