Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Kiitoksia ihanat sanoistanne :heart: Mandala osaskin hyvin tiivistää meidän tilanteen, just niinhän se on.

sofi12, Inhottavaa kun IVF:n pitää jonottaa noin kauan. Minäki tuossa yks päivä mietin, että jos voittas lotossa niin vois suoraan siirtyä yksityiselle ja ostella vaikka kuinka monta munasalua jos omat olis suttaa ja sekundaa :D

bumby, Nuo taudit kyllä pukkaa aina väärään aikaan, mutta eipä sille oikein mitään voi. Paranemisia!!

Ricardina, Eikä!! Käytkö verikokeessa virallisena testipäivänä?
 
Caro87: Kuulostaa niin samalta tuo sinun tilanteesi, kuin minunkin. Minulla on tuo pcos eli sitä hankalampaa sorttia ja veriarvot ihan päin honkia. Mulla on pistoksina puregon 75ui. Sama lääkecocktail, kuin esikkoa yrittäessä. Tosin olin silloin 5 vuotta nuorempi, josko sillä olis vaikutusta. Mulla on myös käytössä ollut kesäkuusta nuo metforemit. viimeksi ehdin syömään niitä vuoden päivät ennen kuin tärppäsi. Nyt toivon kyl hieman nopeampaa tulosta.

Mulla on siis nyt takana 8päivää puregon pistoksia. Tänään vielä yksi annos ja huomenna polille tarkistaa tilannetta. Kuulemma nostetaan annosta, jos ei ole kunnolla kasvanut. Omalla kohdalla ei kyllä tota hyperin riskiä näytä olevan, kun hevoskuurilla hormonia ei tapahdu mitään. :D
 
Virallinen testipäivä on perjantai, jolloin olis siis jo rv4+2 jos plussaa näyttäis. Tein tänään vielä toisen testin, ja edelleen ihan tyhjää näyttää ja nyt siis pitäis olla jo rv3+6 jos ois ollakseen. Mulla on lähete verikokeeseen, mut vähän luulen että säästän nekin rahat seuraavaan passiin. Toki käytän tukilääkitystä perjantaihin (vaikka sekin tuntuu turhalta) ja testaan silloin vielä, mutta tää on kyllä mun osalta taputeltu.

Sori musta ei nyt oikein oo kommentoimaan mihinkään, tää on tälläistä omanapaista porua.. Mutta koville ottaa. Pään sisällä takoo, että entäs jos yksikään niistä alkiosta ei olekaan meidän lapsi, ja joudutaan taas uuteen hoitoon. Kuinka monta hoitoa kannattaa tehdä, ja kuinka moneen meillä on varaa ja hermoja? Entä jos lasta ei tulekaan ikinä? Googlasin tänään jopa adoptio- ja sijaisvanhemmuussivustoja. Ihan naurettavaa sinänsä, heittää hanskat tiskiin kahden alkionsiirron jälkeen, mutta tänään on selkeästi yksi niistä huonommista päivistä tähän projektiin liittyen.
 
Tänään siellä munasarjassa möllötti yksi 11mm solu. Eihän tässä olekaan kuin 9 päivää pistoksia takana ja 5 päivää tamofeneja. Tulee pitkä kierto, mut toivon että solu jatkaa kasvuaan ja perjantaina tarkistus. Silloin pitäisi olla 14 mm jos lähtee kasvuun. Sitten lääkäri pystyy laskemaan koska irtotuspiikki laitetaan. Omien laskujen mukaan ensi tiistaina olis noin 20mm jos nyt jatkaa kasvuaan. Annostus nostettiin 100ui. Kyllä on itsepäiset munasarjat minulla kun ei soluistaan halua luopua. :D
Tosin tämähän on vasta toinen lääkkeellinen kierto. Vastetta haettiin useampi kierto silloin esikonkin aikana.
 
Miukula, Mulle ainakin yksi lääkäri sanoi, että 10mm on vähän sellainen raja, että jos siitä yli kasvaa niin pitäs lähtee kasvamaan :) Tosin mulla oli toiseksi viimesessä ultrassa 11mm joka kait sitten oli hävinny jonnekkin. Tai sitten noi lääkärit saa niin eri mittoja, ainakin itsestä tuntuu, että jokanen saa oman lukemansa.. Onko toi tamofen samanlainen kuin femar/letrozol? En muista aikaisemmin sellaisesta kuulleeni. Mulla ens kiertoon pitäs kyllä letroilla folli/follit kasvaa, mutta niilläkin mulla on annostus 3tbl viikon ajan. Toi 10mm ainakin itsellä tuntuu olevan sellanen kynnys, että sen yli ei meinaa mennä ja jos menee niin sit voi tulla useita. Hoitojen alussa, kun hormonikokeet otettiin niin ainakin sillon oli tosi hyvät, estrogeeni oli pikkasen alhaalla ja fsh ja lh:n suhde vähän pielessä niin kuin "kuuluukin" pco:ssa. Mä en siis oikein tiedä mihin kastiin kuulun, joissakin epikriiseissä lukee, että "hyvin voimakkaasti pco-tyyppiset munasarjat". Mut väliäkö tuolla mikä lopullinen diagnoosi on, kun joka tapauksessa rakkuloita löytyy ja paljon.. :D
 
Caro87: Toi tamofen on oikeasti rintasyöpään käytettävä lääke. Mut toimii munasoluja kasvattavasti myös. Vertaan aina clomifeniin noita tamoja. Tosin ovat halvempia kuin clomit. Mulla on kyllä silloin esikoista yrittäessä solu kasvanut tuohon 11mm alle 10päivän lääkityksellä. Nyt on jo takana 14pv lääkkeitä ja ainakin loppuviikko pitää jatkaa, jos nyt yleensä lähtee kasvuun. Ja yleensä tässä kohtaa kun on lääkkeitä otettu jo 2 viikkoa, niin on päästy jo irrottamaan.
No toisaalta, nyt olen vasta kesäkuusta alkaen syönyt metforemia ja tämä on vasta toinen lääkkeellinen kierto. Että josko tämä kierto käynnistyy vain hitaasti. Kun ehti tossa useamman vuoden munasarjat olla untenmailla. Nyt ei sitten meinaa tosiaan ollenkaan herätä. Mut pääasia et edes yksi on alkanut kasvaa.
 
Hei kaikille! Kirjoittelin keväällä, kun saimme lähetteen polille korkeiden testosteroniarvojen vuoksi. Olen lukenut teidän kuulumisia, mutta pysynyt taustalla, kun itselle ei ole tapahtunut juuri mitään. Kesäkuun alun polikäynnin tuomiona oli odotettavasti pcos ja lääkitykseksi metforem. Kesän aikana miehen simppanäytteestä selvisi, että laatu on hyvä, mutta määrä liian alhainen. Lisäkokeita otettiin ja niiden tulokset kuullaan seuraavalla käynnillä. Positiivista on, että toukokuusta asti ovulaatio on tullut joka kuukausi, joskin välillä vasta kp30 tienoilla. Painoakin olen saanut pudotettua noin sen käsketyn 5 % eli normaalipainon puolella ollaan. Nyt on dpo 7 ja ensi viikon alkupuolella alkanee tuhruvuoto, josta on tullut ikävä kiusa ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Kunhan vuoto taas alkaa niin soitan polille, aloitan letrot, joihin on resepti valmiina ja katsotaan miten hoidoissa edeteään. Yritystä tulee vuosi täyteen tässä kierrossa. Vauvakasta syksyä kaikille toivottaen, peppermint
 
Tervetuloa mukaan Peppermint. :wave:

Tänään taas käyty polilla ultrassa. Nyt oli limakalvo 11mm ja se munasolu oli omaksi ihmetyksekseni lähtenyt kasvuun. Ja kasvanut jopa 18mm, vaikka yleensä kasvaa vain 1,5mm päivässä. Ja oli siis viimeksi keskiviikkona vasta 11 millinen. Lisäksi löytyi vielä 15mm toisesta munasarjasta. Joten tänään vielä jatketaan lääkitystä ja huomenna saa pistää pregnylin. Kiva päästä piinailemaan. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Miukula, loistavia uutisia! Onneksi se oli lähtenyt kasvamaan ja saanut vielä kaverinkin mukaan.. Nyt vain helliä hetkiä viettämäänn...;)

Tervetuloa mukaan Peppermint!:wave:

Ricardinalle hali ja pahoittelut negasta! Onneksi teillä on vielä pakkasessa "pakkasprinsessoja" jäljellä.. Toisenlaisia äitejä lainatakseni..

Esikoinenhaaveissa, hyvä tulos! Nyt vain peukkuja pystyssä, että mahdollisimman moni jaksaa mukana..:heart:

Täällä taas parempi olo ja fiilis.. Vaikka tässä nyt joutuu odottelemaan, niin vielä on monen kuukauden mahdollisuus saada ensi vuodelle vaavi.. Pakko se on uskoa niin...
 
Hei vain kaikille!:)
Voisin liittyä tänne kun tuntuu olevan ainut oikea paikka tässä vaiheessa. Olen 21v. ja mieheni 33v. olemme yrittäneet lasta nyt vuoden ja 5 kk, tuloksetta. Mitään varmuutta lapsettomuudesta ei ole, eikä kukaan terv. keskuksessa ole halukas ottamaan edes selvää koska: "olet niin nuori, eikä haittaa vaikka menisi 2 vuotta ennenkuin se tärppää"
Jepjep..
 
Yztlas Onpa outoa, ettei kukaan ole ollut halukas tutkimaan, mikä on vialla. Meidät otettiin ihan avosylin vastaan terveyskeskuksessa ja ruvettiin heti tutkimaan, onko jossain vikaa. Ongelma kyllä löytyikin sitten miehen siittiöistä ja nyt meillä onkin ensimmäinen ICSI-hoito menossa. Itse olen 23 ja mies 37.
 
Onnea, tarrasukkia ja kaikkea hyvää esikoinenhaaveissa!

Yztlas, oletko kokeillut vaihtaa lääkäriä terveyskeskuksessa? Jos siellä ei suostuta tutkimaan lisää niin yksi vaihtoehto voisi olla käydä yksityisellä gynekologilla ja pyytää lähetettä eteenpäin tutkimuksiin. Jos päädyt käymään yksityisellä, niin valitse lapsettomuuteen erikoistunut lääkäri. "Tavallisen" gynen mukaan mulla oli kaikki ok, vaikka munasarjat ovat selvästi rakkulaiset. Jos olisin saanut tuomion aikaisemmin, olisi turhia pettymyksiä tullut vähän vähemmän ja pcos:ia pystytty alkaa hoitamaan.

Omaa napaa: inhottaa nämä päivät ennen kuin kuukautisten pitäisi alkaa. Ei haluaisi herätellä mitään toiveita, ettei taas tule pettymystä, mutta samaan aikaan itsetutkiskelua ei voi välttää. Rinnat tuntuvat kipeämmiltä kuin yleensä, mutta kipeät ne ovat toisaalta olleet aikaisemminkin. Leukaan on tullut ikäviä finnejä, mutta niin on ollut aikaisemminkin ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Viime kuussa tuhruvuoto oli alkanut jo tässä vaiheessa kiertoa, mutta eihän sellaista kuuluisi olla ollenkaan. Nippailuista en päättele enää mitään, niitäkin on joka kuukausi. Jos ei ole taaskaan tärpännyt niin onneksi sentään alkaa hoitojen seuraava vaihe. Mieskin sanoi pari pävää sitten, että hänestäkin on alkanut tuntua pahalta kuulla muiden vauvauutisia. Olisipa meidän vuoro jo pian.
 
Täällähän on tapahtunut vaikka mitä... Ricardinalle pahoittelut negasta. Esikoinenhaaveissa tsemppiä jännäilyyn, toivottavasti tämä 'tyyppi' on se teidän esikoinen :). Tervetuloa Peppermint ja Yztlas minunkin puolestani. Ja kaikille muille tervehdys, kun en pysy kärryillä mitä kaikkea viime käynnin jälkeen sattunut ja tapahtunut.

Pidin tietoisesti taas taukoa palstailusta, jottei mene liian "tiukkapipoiseksi lapsentekimiseksi" tämä elämä, mutta en sitten kauempaa malttanut pysyä poissa eli täällä taas.

ON: eka inssi takana (ja toivottavasti vika nyt vuoden sisään)! Miten se onkin mahdollista, että kun siirtyy toisesta hoitomuodosta toiseen, niin toiveet ovat taas potenssiin sata. Ja kun pitäis olla järkevä ja miettiä noita inssin onnistumisen todennäköisyyksiä, niin ekalla kerralla onnistuminen olisi melkein lottovoitto tai ainakin 6+vara. Mutta tällä mennään (ja toivotaan). Itsessään inssi meni hyvin ja lääkäreiden mukaan suht hyvät edellytykset. Mitä nyt simppoja oli vähän vähänlaisesti, mutta kuitenkin reippaasti yli tarvittavan määrän. Kuun vaihteessa sitten tietää lopputuloksen. Tukena lugesteron (olotilaa kuvastaa 'sulaneet jätskit housuissa' yön jäljiltä;)) ja folli irrotettiin pregnylillä eli oireita ei edes viitsi tulkita (eipä!!).
 
  • Tykkää
Reactions: Merope
tsempit piinailuun esikoinenhaaveissa ja vilijonkka_!

Minulla alkoi myös piinailu ja nuo ihanat lugesteronit. Tänään dpo 1. Enpä ihmeitä tässä kuitenkaan odota, kun satsit lensi enempi lakanoille, kuin sinne minne pitäisi. Mut eihän se toki tarvitse kuin yhden sitkeän siimahännän. No aikaisintaa testailen tossa 3.10, kun on dpo 11. Silloin näkyi jo esikosta viivaa testissä.
 

Yhteistyössä