Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Pahoittelut esikoinenhaaveissa. :(

Mulla nyt menossa dpo 12 ja testi puhdasta negaa. Rinnat ovat kyllä kipeät jo kolmatta päivää. Ja dpo 9 viilteli alamasua kovasti. Mut taitaa kuitenkin vaan tätin tuloa enteillä. Sinänsä jännä kun tätin ei pitäis kurvata paikalle ennen kuin on dpo 18. Meinaan viimeinen lugesteron on dpo 15 ja siitä mulla on yleensä kestänyt se 3 päivää, ennen vuotoa.
No onneksi lääkekatto tuli tänä vuonna täyteen, joten eipä uuteen kiertoon sitten mene koko omaisuutta.
 
Pahoittelut esikoinenhaaveissa. Halaus ja voimia!

Caro, aloitin metut kesäkuun alussa. Mulla oli ällötystä siinä vaiheessa, kun annos nousi 3 tablettiin per päivä, mutta viikon jälkeen helpotti ja nyt ei ole enää mitään. Uskoisin, että ovat auttaneet niin että ovis tulee joka kk, mutta kierto saattaa kuitenkin olla lähes 50 pv, välillä vähemmän.

Oltiin miehen kanssa lauantaina akupunktiohoidossa lapsettomuuteen liittyen. Jospa siitä olisi apua. Ei ainakaan haittaa voi olla. Saatiin myös ruokavalio-ohjeita. Sinkkiä, magnesiumia ja D-vitamiinia pitäisi syödä niin kuin ollaankin syöty, mutta happamat ruoat ja rahkat, jogurtit yms pitäisi jättää pois. Ohjeena oli myös rakastella 3 kertaa viikossa koko kierron, ei useammin edes oviksen aikaan, koska se heikentää spermaa.
 
Heippa naiset :)

esikoinenhaaveissa Voi, ei. Jaksamista sinulle :hug: Toivottavasti pääsette PASsiin piakkoin.

Caro Mikäs tilanne sulla on nyt meneillään?

Miukula pahoittelut negasta :hug:

ON: Katselen teiniäitejä ja käännän veistä haavassa... No ei nyt niin huonosti mene, mutta kanavasurffauksessa sattui jäämään kakkonen päälle ja jäin tuijottamaan.
Joo, meijän ensimmäinen inssi päätyi tämän päivän tädin tuloon. Viikonloppuna jo tiesin kun negan testasin ja lopetin luget. Viikonloppuna maailma romahti mutta nyt jo taas vähän parempi mieli. Eihän ne inssien todennäköisyydet ole mitkään suuret, joten ei voi paljoa odottaa. Miehen kanssa kyllä ollaan jo mietitty jos seuraava inssi ei tuo tulosta, niin sitten kyllä aletaan vakavasti miettiä siirtymistä yksityiselle IVFfiin. Mutta huomenna siis pitäisi soitella klinikalle ja varata folliultra-aikaa. Varmaan samoilla lääkkeillä jatketaan, kun niillä hyvä folli on kasvanut. Eikä ainakaan viime kerralla ollut puhetta, että lääkitystä muutettaisiin.
 
Miukula, No höh jos ei tässä kierrossa tärpänny. Voisko kuitenkin vielä plussaksi muuttua, ei kai kaikilla vielä tuossakaan vaiheessa näy.

Viljonkka
, minäki toisaalta haluaisin yksityiselle siirtyä vaikkei mitään erityisen huonoa sanottavaa julkisen hoidoista ole tähän mennessä ollut. Odottaa saa kyllä välillä ihan liikaa : / Rahaa tällä hetkellä oliskin vaikka IVF:n mennä yksityiselle, mutta kuitenkin rahaa menisi hirveästi. Sitä lottovoittoo ootellessa siis toistaiseksi :D

Mulla terolut kuuri tuli ja meni eikä menkkoja tullut. Enkä todellakaan ole raskaana. Varmaan meni tosta menopurista kroppa sekasin, kun aikaisemmin terot toiminu. Pari päivää tosiaan tuhrutti ennen kuurin alkua, mutta ei muuta. Soittelin jo polille niin parinviikon päästä meen ultraan niin katsotaan millon voin seuraavan kuurin alotella. Ärsyttää taas vaan odottaa :stick: En tiedä onko julkisilla lomia syysloman aikaan, kun ei ensi viikolle aikaa saanut. Toki jos menkat alkaakin niin soittelen sitten sinne.
 
No niin, täällä on nyt sitten kp17 ultrassakin käyty. Yksi rakkuloista oli lähtenyt vähän enemmän kasvamaan, joten ovista odotellaan pe saapuvaksi, jos ei saavu niin pistetään pregnyliä kehiin. Gyne oli ihmeissään siitä, ettei letro tunnu tuottavan nyt toivottua vastetta, vaikka alkuun hyvältä vaikutti. Sain nyt sitten lähetteen labraan, kilppariarvon ja prolaktiinin tsekkaukseen, josko sieltä löytyisi selitystä tilanteelleni. Oli tarkoitus, että menisin labraan vasta ensi kierrossa, josko sellainen tulee, mut aattelin et voisin mennä samantien. Koska jos kilpparista löytyykin jotain niin hyvä kai se lääkitys olisi heti aloittaa. Lähisuvussa yhdellä vajaatoimintaa on ja toki pitkästä oirelistasta löydän itselleni sopivia oireita, kuten ehkä jokainen. :O Onko täällä muita, joilla häikkää kilpparissa havaittu ja ehkä myös lääkitys? Labralähetteen lisäks saan nyt myös lähetteen julkiselle puolelle lapsettomuushoitoihin, mutta jonot on mitä on eli saa nähdä tuleeko sinne mentyä, toivottavasti ei tarvitsisi.
 
Viimeksi muokattu:
Intopiukka, millä annostuksella sulla on letrot?
Täällä itäsuomessa ei ainakaan joutunut kauaa odottamaan, että pääsi julkiselle hoitoon. Meillätaisi mennä joku pari kuukautta lähetteestä. Toki hoitojen välillä joutuu odottelemaan joskus ja ainakin ivf on pidemmät jonot.
 
Intopiukka: Täällä yks vajaa ;) Eli tiesin jo ennen raskauden yritystä, että minulla on kilpparin vajaatoiminta. Nyt kun käytiin terkkarilääkärillä hakemassa lähete, hän lähetti samalla kilpparitesteihin. Arvo oli hyvin viiterajojen sisällä (2.1), mutta itse sanoin lääkärille, että raskautumista yrittävällä sen arvon tulisi olla 1-2 ja mieluusti lähempänä ykköstä niin nostettiin ihan hieman annosta.

Caro87: Täällä menee lähetteestä polille siten, että elokuussa saatiin lähete ja joulukuussa on aika. Tuntuu ihan epäreilun pitkältä ajalta odottaa! Mutta kuulemma sen jälkeen jonot on lyhyempiä, ivf ehkä pari kuukautta.
 
Caro87: Tässä kierrossa otin 3tbl kp3-7, sitä ennen kolme kiertoa 2tbl, joka toimi alkuun hyvin, mut sit kolmannessa kierrossa en enää ovuloinut ollenkaan. Nyt siis ovulaatio tuloillansa lähipäivinä ehkäpä eli jossain kp20 tienoilla. Täällä jonot julkisiin lapsettomuushoitoihin on 3kk luokkaa, oon kyl valmis vielä jatkamaan yksityisellä ihan hyvin. Mun vakuutus on korvannu mun kaikki gynet ja ultrat tän asian tiimoilta eli kalliiks ei oo vielä tullu, isommat hoidot toki asia erikseen.

Merope: "kiva" kun löytyi heti joku vajaa (heh), niin voin sulta kysellä siitä. :) En tiedä vielä milloin pääsen labraan, mut eiköhän se selviä lähipäivinä. Tiedätkö sä että millä tavalla se vajavaisuus voi raskautumiseen vaikuttaa? Tiiän että kiertojen venyminen voi johtua siitä ja keskenmenot kai todennäköisempiä, mut jos hormonien avulla saadaan ovis aikaseks, limakalvo ok jne niin voiko se jotenkin sitä hedelmöittymistä ja kiinnittymistä sitten vaikeuttaa vai vaan yleisesti ottaen tekee kaiken raskautumisessa hankalammaksi? En tiedä ootteko näistä jo täällä jutellu kun oon tässä ketjussa uusi, mut jos tätä on just puitu niin voin myös alkaa selailemaan ketjua taaksepäin. :)
 
Intopiukka: Löysin nopsaan tän: Kilpirauhasen normaali toiminta on naisen hedelmällisyyden kannalta oleellista. Hypotyreoosi heikentää libidoa ja hankaloittaa munasolun irtoamista ovulaatiossa, ja yli 70 % sitä potevien naisten kierroista on anovulatorisia (Roti ym. 1996). Kuukautiskierron luteaalivaiheen progesteronituotanto jää niukaksi, minkä seurauksena kohdun limakalvon proliferaatio ei esty ja kuukautisvuodot ovat runsaat ja epäsäännölliset. Syynä saattaa olla hyperprolaktinemia ja aivolisäkkeen LH-erityksen heikkeneminen, ja ääritapauksissa munasarjat kuihtuvat ja kuukautiskierto loppuu. Hedelmällisyys huonontuu hypotyreoosissa selvästi, ja keskenmenoja esiintyy tavallista enemmän. Seerumin gonadotropiinipitoisuudet ovat yleensä mitattaessa normaalit, mutta sekä estrogeenien että androgeenien aineenvaihdunta on muuttunut (Larsen ym. 1998). Estrogeeniaineenvaihdunnassa estriolin tuotanto lisääntyy. Sukupuolihormoneita sitovan globuliinin (SHBG) pitoisuus seerumissa pienenee, ja sen johdosta veren kokonaisestradioli- ja kokonaistestosteronipitoisuudet ovat pienet, mutta vastaavien vapaiden ja bioaktiivisten hormoniosuuksien pitoisuudet voivat olla suurentuneet.
 
esikoinenhaaveissa pahoittelut, ettei tärpännyt! :(

peppermint miksi rahkat ja jogurtit yms. pitää jättää pois ruokavaliosta? Ihan uteliaisuuttani kysyn. Ja tarkoittiko happamat ruuat happaman makuisia vai sellaisia jotka happamoittaa kehoa (kuten lihat, viljat, munat yms)?

Intopiukka mulla oli viime verikokeissa kilppariarvot kuulemma vähän kiikun kaakun, joten katotaan uudestaan. Mullakin siihen sopivia oireita, mutta sen oireethan on tosi "yleisiä" muutenkin. Viime kierron alussa piti mennä testiin mut iski vatsatauti, joten se lykkääntyi. Tulevana viikonloppuna pitäis menkkojen saapua, eli maanantaina tai tiistaina sit meen verikokeisiin ja aloitan heti sen jälkeen letrot. Toiveet on korkealla, et niiden avulla vihdoin tärppäis!
Merope voiskohan vajaatoiminta myös aiheuttaa herkemmin kemiallisia? Eli vaikka tärppäis ni ei kiinnity tms?

Täällä dpo 11 ja ihan tyylipuhdas nega :( On ollut tässä kierrossa (taas) toiveet korkealla, koska on ollut vähän erikoisia oireita. Oviksesta lähtien nännit oli tooosi arat (yleensä mulla rinnat kipeytyy vähän ennen menkkojen alkua, ei aikaisemmin) ja valkkari oli tooosi runsasta ja klönttistä (anteeks...). Piti ihan käyttää pikkarinsuojia päivittäin. Lisäksi nippailua alavatsalla. Lisäks oon ollu ihan omituisen väsynyt. Esim. viime su hyvin nukutun yön ja rauhallisen viikonlopun jäljiltä kuukahdin sohvalle keskellä iltapäivää ja uudestaan yhdeksältä illalla... Noh väsy voi tietty johtua ihan syksyn pimeydestäkin. Eilen kuitenkin nää "oireet" loppui ku seinään. dpo 11 on toki aikaista testiin, mutta enpä usko että taaskaan tuolla mitään kasvaa : / Voihan se olla, että valkkarioireet sun muut viittaa siihen, että jotain kiinnittymisyritystä on ollut, mutta eiköhän todennäköisemmin oireet ollu taas ihan oman pään sisällä...
Lauantaina pitäis menkkojen alkaa. Piinaillaan siihen saakka ja jos alkaa ni pääsen ainakin sitten tarkistuttamaan ne kilppariarvot.
 
Heippa.
Uusi kierto käynnistyi. Eli eipä tässä kierrossa tärpännyt. Nyt on kp 4 menossa ja lääkitys taas aloitettu.
Minulla myös kilpirauhasen vajaatoiminta. Todettu kylläkin jo 20 vuotta sitten. Esikoista yrittäessä arvoja tarkkailtiin. Annostusta nostettiin vasta kun tärppäsi. Varmaan mun arvot ovat olleet hyviä. Enpä niitä ole tarkemmin kysellyt.
 
Hei, täällä ovistuntemuksia ei ole ollut, nyt kp 18. mahan vihlontaa on kyllä ollut, mutta ne alkoi heti kun aloitin clomit. Pahaa oloa oli viime viikolla useampana päivänä, iltaa myöten helpotti. Sen lisäksi olen kärttyillyt urakalla, eilen avauduin miehelle ja selitin perinpohjin mitkä asiat ärsyttää! :kieh: Olen nyt jättänyt ruokavaliosta pastan, riisin, leivät, perunat ym hiilarit. Maitotuotteita kokeilen vähentää myös. Paino nousee todella herkästi ja tuntuu kohtuuttoman tarkalta seurata syömisiä että pysyy normaalipainossa. Onko muille pco:sta kärsiville aloitettu metformiinia? Luin että on joillakin auttanut painonhallinnassa sekä saanut aikaan ovulaatioitakin! Ajattelin uskaltautua kysymään lääkettä ensi polikäynnin yhteydessä, aika skeptinen ajatus on että kirjoittavat mutta kokeillaan...
 
Diadora: mulla on metforem käytössä. On auttanut painon hallinnassa. Viimeksi kun esikoisen yritysaikaan söin niitä niin paino putosi 6kg ja raskaus aikana ei noussut paino kuin 9 kg. Ja siis herkuttelin kyllä odotusaikana.
Nyt on taas hieman paino pudonnut kun kesäkuusta asti olen metforemia syönyt. Ja nyt olis tarkoitus et jos/kun raskautuu niin ei tulis enempää kuin 5 kg painoo. Mulla kun on vararavintoa tässä kropasta, vaikka jakaa. :D
 
diadora, mulle on just alotettu. Tosin oon normaalipainon ja alipainon rajoilla joten siinä määrin epätyypillinen pco tapaus. Enkä siis vielä tiedä onko mulle jotain apua. Kamala ällötys lääkkeistä on ollu, nyt vasta vähän helpottaa.

Viikon päästä on poliaika niin katotaan minne menkat jäi ja millon uuden kuurin voin alottaa.
 
Heippa kaikille!

Täällä on uuteen kiertoon menty once again... On kyllä todella oudot menkat. Torstaina alkoi jo pikku tiputtelu ja pe (eli ihan oikeaan aikaan) punainen vuoto, mutta ollut ihan tosi niukkaa ja täysin kivutonta. Tein eilen vielä raskaustestinkin ihan varmuudeks mutta täysin tyylipuhdas nega tuli. No vihdoin pääsin sinne labraan joka jäi siis viime kierrossa tekemättä vatsataudin takia. Aloitin myös letrot tänään. Niitähän ei siis saanut aloittaa ennen labrakokeita. Niukkojen menkkojen takia en ole nyt ihan satavarma, että onko nyt sitten kp 3 vai 4 vai mikä... Mutta letrot aloitin joten sovitaan kp 3. Jännää muuten, että ihan hetken päästä tabujen ottamisesta alkoi kovat menkkakrampit, jotka siis käynnissä parasta aikaa... Itse vuoto vaikuttaisi olevan ihan loppumaisillaan mut nyt juilii!! Johtuukohan se letroista vaikka ekat tabletit vasta otin???
Nythän mulla toinen luomukierto/taukokierto lääkkeistä menossa. Luomukierto pco:n takia ilman apuja ollut semmosta 40 päivää, clomeilla tms. 30-31 päivää. En kyllä usko että tästä kierrosta olisi tulossa semmonen ylipitkä (eli oikeat menkat oiski vasta tulossa) koska ovistestiin sain kuitenkin plussan kaks viikkoa ennen tätä vuodon alkua.

Tulipas nyt sekava selostus...

Mitenkäs toi metformiini toimikaan? Eikös se ollutkin semmonen alunperin diabeetikoille tarkoitettu eli vaikuttaa jotenkin siihen insuliiniresistenssiin? Olen jotenkin luullut aina että sitä käytetään nimenomaan ylipainoisille pco-potilaille tukemaan laihdutusta, joka taas itsessään usein auttaa pco:hon. Mutta olen vissiin ollut ihan väärässä jos sinäkin Caro87 pienikokoisena sitä syöt... Auttaako se siis aikaansaamaan ovista?

Olen diadora miettinyt myös, että pitäiskö siitä kysyä ihan puoliuteliaisuuttakin, mutta mulla tuntuu ovis kyllä tapahtuvan lääkeavustuksella, joten kai se on sitten tarpeeton. Olisi kyllä kiva saada apua painonpudotukseen. Sen jälkeen kun lopetin hormonaalisen ehkäisyn, ei paino ole suostunut putoamaan vaikka mitä tekis!! Ja nousee kyllä älyttömän herkästi. Murr!! : /

Olen yrittänyt tänään soitella TYKSiin. PItäis varata aika folliultraan ja sit vielä soittaa eri osastolle tiedustelemaan postissa tulleesta papa-kutsusta, mutta tuuttaa vaan varattua koko ajan! Folliultra varataan erikoissairaanhoitajalta, jonka puhelinaikaa on ruhtinaalliset 30 min päivässä!!! Oikeesti, miten ton kokoisessa ja noin ruuhkaisessa laitoksessa ei ole mitään jonotussysteemiä!!?? Hermot menee! :kieh:

Miukula sinulla kun on kokemusta tuosta kilppariongelmasta, niin kertoisitko mitkä on siis normaalit arvot? Eli millaiset pitäisi olla kun toivotaan raskautta? Tänään kävin siis verikokeissa. Olen niin varma, että tuloksia kyseltäessä lääkäri heittää mulle vaan jotain numeroarvoja, joista en sitten tajua mitään.
 
bumby, metuja ei ole niin paljoa tutkittu normaalipainoisilla, mutta insuliiniresistenssiä voi silti olla ja on joillain laihoillakin saatu niillä hyviäkin tuloksia. Haittaa niistä ei ainakaan voi olla. En tiedä mun tapauksessa voivatko saada ovista aikaan, parantaa tilannetta kuitenkin, tasottamalla hormonitoimintaa käsittääkseni. Yleensähän nimenomaan se painonpudotus saa oviksen aikaan ylipainoisilla.
 
Merope, kiitos kilpparifaktoista. On kyllä kieltämättä tullut googlailtua asiaa viime aikoina aika paljon. Ja kuten Bumpykin, mäkin olin tänään verikokeissa! Saas nähdä millaisia kilppariarvoja saadaan, sen lisäks mulla otettiin myös prolaktiini. Mä itseasiassa toivon, että mun arvoissa ois jotain häikkää ja saisin sit tyroksiinia tms siihen vaivaan. Ois helpompi ymmärtää et mistä tää raskautumisen vaikeus on johtunu, vaikka eihän siihen aina kummempia syitä tarvita. Me ollaan kuitenkin mieheni kanssa muuten terveitä, liikkuvaisia, normaalipainon alarajoilla, ei polteta eikä juoda. Simpat alustavien tulosten mukaan kunnossa ja munkin munasarjoissa "vaan" mfo, eli ei ees pahasti pielessä. Kilpparin vajaatoimintadiagnoosi antais myös ymmärrystä muille pienille vaivoille, joita oon oirelistasta löytynyt. Mitään päällepäin näkyvää ja isosti haittaavaa kilpparioiretta mulla ei oo, joten ehkei gynetkään oo osannu sitä epäillä aiemmin kun vasta nyt kun kroppa reagoi aika puoliunisesti kolminkert. letroihin. Ovis oli nyt viikonloppuna (kp21-22) ja sekin vasta kun oli pregnyl pistetty. Ois kyl saattanu tulla ilmankin, mut pistettiin piikki kun ei ollu ns. gynen antamaan määräaikaan mennessä ovista bongattu. Turhaan sitä piikkiä etukäteen jännitin, vaikka tosi inhottavaa sellaisen pistäminen on (lähinnä ajatuksen tasolla) mut hyvin se sujui kun mies sen pisti ja mä hyperventiloin muualle katsoen. :LOL: Ei sattunu kyl oikeesti eikä ollu kummempia jälkiseurauksia. Hurjaa kyllä miten tavallisia noi kilpparihäikät on meitä lapsia pidempään yrittävien piireissä. Itse en jaksa uskoa että meillä nyt tästä kierrosta tärppäis (vkon päästä oon kyl toista mieltä ja ison liudan "oireita" todnäk bongannut...) kun se gyne niin ihmetteli mun munasarjojen hidastunutta reagointia letroihin, mut ei auta kun taas ootella ja toivoo et verikoetulos tekis viisaammaksi. Tuu sit Bumpy kertoo sun tulokset kun saat ne!
 
Bumpy, jogurtteja, rahoja yms pitää välttää, koska ovat kiinalaisen lääketieteen näkökulmasta happamia. Voin laittaa kaikkien vältettävien listan, kunhan olen kotona. Koska ei ole raskautuminen tähänkään mennessä onnistunut, niin avoimin mielin kokeilen tätä.

Metuista: minulla paino on tippunut kesäkuisen aloituksen jälkeen reilut neljä kiloa eli lievästä ylipainosta normaaliin. Olen myös liikkunut ja vältellyt hiilihydraatteja.

Valittelin muutama viikko sitten saamaamme hoitoa julkisella. Nyt näyttää siltä, että siirrytään yksityiselle. Mies kävi viime viikolla sovitusti labrassa ja tänään oli soittoaika siitä miten letrot ovat vaikuttaneet testosteroniarvoihin. Tyksin ainoa lapsettomuuslääkäri jää kuulemma kuukaudeksi pois ja tulokset saakin vasta marraskuun lopussa. Tulosten postittamista ei myöskään luvattu eikä miehellä ollut mahdollisuutta kysyä lääkkeen haittavaikutuksista. Aika vähän antaa uskoa, että luvatusti hoidot etenesivät joulukuussakaan, kun kiertoni ovat mitä ovat ja joululomat. Niin sekavaa tää meidän saama hoito on ollut, että arvelluttaa, mitä vielä paljastuu, esim mun viturallaan olevat kilppariarvot (sukurasite).
 
Olen kirjoitellut tuolla IVF/ICSI ketjussa enemmänkin viime aikoina, mutta lukenut teidän juttuja myös samalla. Harmittaa ettei plussia ole tippunut tänne ketjuun :( toivotaan että sellainen mukava plussa-aalto pörhältää tänne pian! :heart:

Itse kävin eilen hakemassa pakkasnenäisen kyytiläisen. Toiveita en ole viritellyt yhtään tällä kertaa itselleni (lääkkeetön PAS eli ei oikein mitään tekemistä), jotenkin samalla usko onnistumiseen ei ole myöskään kovin korkealla, joten katellaan sitten kuun lopulla miten menee.

Tsemppiä kauhiasti itse kullekin omaan tilanteeseen ja mahtavaa kirpakkaa vloppua! :)
 
Bumpy: En ole koskaan noita viitearvoja kysellyt ja joskus kun lääkäri on ne sanonut, niin en muista millaisia arvoja mulla on ollut. Varmasti hyviä raskautumista ajatellen, kun eivät ole annosta muutelleet. Mut siis kilpirauhasarvojen viitearvot varmasti löytyy ihan googlettamalla. Ja onhan noissa lääkäreissäkin eroja. Toinen saattaa katsoa jonkun arvon huonoksi raskautta ajatellen, kun taas joku toinen voi olla samasta arvosta eri mieltä. Et yhteneväistä linjaa ei varmaankaan ole.
 
Pikainen kysymys letrojen käyttäjille: onko teillä tullut vuotoa niistä?
Mulla alkoi tänään punainen vuoto, eilen otin viimeiset letrot. Ei kivaa... toivottavasti ei jatku ku tykkään käydä viikoittain uimassa.
Verenvuoto mainitaan yleisenä haittavaikutuksena ohjeissa. Muut "mukavat" oireet ollu lonkkakipu, huono olo ja jäätävä väsymys. Todella toivon et kroppa tottuu vähän eikä näitä tuu joka kierrossa : /
 
Liittyen akupunktioon ja kiinalaisen lääketieteen ajatukseen sopivasta ruokavaliosta: Vältettävien listalla on ananas, greippi, kiivi, hapankaali, suolakurkku, maitohappobakteerituotteet, jogurtti, rahka, viili (max 2 dl/pv), kaikki marjat, C-vitamiini ja gefilus. Sen sijaan pitäisi suosia kalaa, lihaa, kanaa, poroa, tofua, kananmunaa, maitoa, juustoa, hirssiä, maissia, papuja, pähkinöitä, siemeniä, vesimelonia, päärynää, banaania, makeita omenoita, varsiselleriä, jäävuorisalaattia, kiinankaalia, kurkkua, retikkaa, ituja, D-vitamiinia, kalsiumia, sinkkiä ja magnesiumia.
 
Hei vaan kaikille :) Mahtuuko vielä mukaan? Täällä 36v kahden lapsen äiti. Lapset syntyneet edellisestä liitosta 10v ja 12v sitten. Miehellä myös edellisestä liitosta lapsi. Yhteistä lasta olemme yrittäneet tuloksetta pian kaksi vuotta. Olen kirjoitellut enemmän hätähousuihin, mutta tuntuu että se ei ole minua varten.

Yritys aloitettu 01/13. Yhtään plussaa ei ole tullut. Kierto on säännöllinen 26-28 päivää. Kärsin tiputteluvuodosta. Noin viikko ovulaation jälkeen alkaa tiputtelemaan. Viimekierrossa oli 22mm johtofolli joka irtosi pian ultran jälkeen. Limakalvo oli 10mm ja muutenkin olosuhteet hyvät.

Olemme naikkarilla hoidossa, tai oikeastaan vasta menossa. Huomenna lähtee simpat tutkimukseen. Mitenkähän kauan tuloksia saa odotella? Polille on varattu ensiaika kahden viikon kuluttua.
 

Yhteistyössä