Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Hei taas pitkästä aikaa kaikille...:wave: Mä oon ollut säälittävän laiska osallistumaan keskusteluun viime aikoina, pahoittelut siitä! Mutta koko syksy tuntuu menneen sairastellessa, pientä flunssaa pukkaa flunssan perään, eikä tunnu kokonaan paranevan ollenkaan..:snotty:
Ja mieliala on sitten sen mukainen...

Yrittäjä J, tervetuloa!!! Ja kaikki muutkin uudet, jos en vielä ole muistanut toivotella tervetulleeksi..

Bumpy, selviskö sun oudot vuotelut?!

Mandalalle onnea kyytiläisestä, voikun tämä olis SE kyytiläinen..:heart:

Peppermint, harmi että ootte saanu noin huonoa hoitoa.. Mutta kerro ihmeessä enemmän sitten kun päätätte yksityisen, että kuinka homma siellä etenee!

Onko Caro sun poli jo ollu? Entä selviskö mihin ihmeeseen ne menkat jäi??

Ei, en ehdikään tämän enempää.. Palailen kyllä pian! Lupaan!:p
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Yrittäjä J, kyllä tänne mahtuu :)

Pikainen kuulumisien kertominen, on kamalasti ollu hommaa tässä..

Polilla kävin eilen ja limis oli joku 5mm eli ohentunu pikkasen tuhruttelusta. Lääkäri pitkään arpo että alotetaanko letrot suoraan vai koitetaanko primoluteja kun terolut ei tällä kertaa toiminu. Sanoi, että pcossa joskus voi vuoto jäädä tulematta pelkällä keltarauhaskuurilla ja heti perään ihmetteli miten ei oo nyt toimineet. Ei ota noista lääkäreistä kyllä selvää. Taasen ihmeteltiin, että on mulla niiiiin rakkulaiset munasarjat. Rupee tympäseen kun täytyy joka kerta siitä sanoo.

IVF otin puheeksi ja taas sama vastaus että " voi me ollaan sitten niin vaikeuksissa kun on niiiin vaikee stimuloida noita sun munasarjoja kun on niiin paljon rakkuloita... toki se pitää tehdä jos ei muu auta... sullahan on niiin paljon reserviä ne vaan pitäs saada irtoomaan.." Joojoo samaa höpötystä ja pelottelua hyperistä, tiedän kyllä reaaliteetit kun on monesti kerrottu. Miten olis vaikka kannustaminen välillä?

Yritetään siis primoluteilla käynnistää vuoto, en usko että mitään tapahtuu tolla limiksellä.
 
No niin, viime vkolla olin verikokeissa ja tulokset ovat seuraavat: p-tsh 3.1 ja p-prl myös kunnossa. Gynen mielestä nämä eivät siis selitä kroppani laiskaa vastetta letroihin. Kerroin lukeneeni jostakin, että tsh:n olisi hyvä olla raskautta yrittävillä alle 2.5, mutta hän sanoi sen koskevan vain niitä, joilla on lääkitys, eli toi mun on ihan normiarvo yrittävällekin. Mitä mieltä muut ootte, pitäiskö kuitenkin lähteä selvittää myös muut kilppariarvot? Joitakin vajaatoiminnan oireita kyllä itseltäni löydän. Simpat on myös kunnossa; määrä, tiheys ja liikkuvuus. Normaalimuotoisten määrä viitearvojen alapuolella, mut lääkäri sanoi ettei sillä oo merkitystä (?), Ruotsissa sitä puolta ei kuulemma ees tarkastella... Oon nyt ollu tän asian (okei myös toisen henk.koht.elämää kuormittavan asian) takia ihan rikki eilisestä illasta lähtien. Koko ajan itkettää kun vaan aattelenkin tätä tilannetta. Ovulaatiosta on nyt n.9päivää, mut en yhtään usko tärppiin kun kroppa on niin laiskana reagoimaan mihinkään raskaaksi tuloa edistävään asiaan.

Caro87, voin kuvitella miltä noi lääkärin sanat ja suhtautuminen on tuntunu susta. :( Musta on ollu kauheen ratkaisevaa oman fiiliksen kannalta se miten gyne on aina asiat ilmaissu ja onko antanu toivoa vai ei. Tää on vaan niin käsittämättömän herkkä asia et toivois lääkäreiltä ihan superpaljon sensitiivisyyttä ja empatiaa. En usko et mua niin haittais jos vaikka lääkäri voivottelis ettei katkennu käsi oo luutunu kunnolla, mut jos munasarjat ei reagoi toivotusti lääkitykseen niin se voivottelun sävy ei voi musta olla ihan sama. If you know what I mean.
Mites Bumpyn verikoe?
 
Kiva kiitos :)

Hoitohenkilökunnan jos jonkun pitäisi tietää miten suuri merkitys heidän puheillaan on. Viimeksi olin uudella gynellä, joka päästeli sammakoita ja oli ylimielinen. Itku kurkussa lähdin hirveän laskun kanssa pois.

Eilen lähti simpat tutkimuksiin. Nyt jännätään noin viikko. Saa nähdä onko miehen kiveksen suonikohjulla tekemistä meidän lapsettomuuden kanssa. Hei muuten onko tuo aukiolotutkimus perustoimenpide kaikille hoidoissa oleville?

Mua vähän harmittaa kun seuraava aika on vasta kp 23 jolloin pitäis tiputella jo ja kierto on menetetty.

Tsemiä teille kaikille! Intopiukka, minä varmaan kysyisin toisen asiantuntijan mielipidettä kilppariasiassa.
 
Aamulla olin folliultrassa ja sieltä tuli vain hyviä uutisia! Kyllä noi inhat letrot on jotain saanu aikaseks, koska munikset näytti melkolailla normaaleilta! Ei pahemmin edes näkynyt niitä ylimääräisiä rakkuloita, joita on aina näkynyt semmoset 5-10 kpl. Itse näin ruudulta muutaman vasemmalla, mutta siis molemmilta puolilta löytyi kypsyvät munaset, jee! Tuplamahikset kenties raskautumiseen? Oikealla oli 18mm ja vasemmalla 16 mm. Nyt kp 12 ja ovikseen vielä aikaa semmoset 4 päivää. Lisäksi kohdun limakalvo oli juurikin oikean paksuinen. Oli hienoa kuulla, että näyttää normaalilta, mutta ei kai toisaalta kannata liikaa innostua, sillä olenhan mä ovuloinut joka kierrossa muutenkin mutta silti ei tärppiä ole käynyt : /

Lekuri ja hoitaja olivat molemmat tosi mukavia! Lääkäri piti melko pitkän luennon siitä, miten painonpudotus auttaa raskautumiseen ja hoitojen onnistumiseen. Hän ei kuitenkaan ollut mitenkään tyly tai moittiva, vaan ennemminkin rohkaisi kertomalla juuri mitä kaikkea hyötyä siitä laihduttamisesta saa jne. Tähän mennessä vain positiivisia kokemuksia julkiselta puolelta! Kai se on niin tuurista kiinni, että kenelle lääkärille sattuu joutumaan. Ja oma henkinen tilannekin varmaan on iso tekijä! Yksi tuttuni oli tyksissä hoidoissa ja hänelle jäi suorastaan hirveät traumat kun häntä kuulemma kohdeltiin kuin "koe-eläintä liukuhihnalla". Hän kuitenkin selvisi clomikuurilla, eikä edes joutunut mihinkään rankempiin hoitoihin, mutta silti jäi tosi ikävät muistot tyksin lapsettomuuspolilta.

Nii ja verikokeissa kaikki hyvin. Kilppariarvotkin oli kohdillaan. Testosteroniarvot ei ollu vielä valmiita, mutta ei niissä aikaisemminkaan ole mitään poikkeavaa ollut ni en usko että nytkään olis.

Nyt vähän jänskättää kun mies on seuraavat pari kk viikot poissa ja kotona vaan viikonloput. Hän voi kyllä tarvittaessa tulla välillä kotiin yöksi, jos sattuu ovis keskelle viikkoa. Nyt toivon, että ovis tulee kiltisti viikonloppuna!

Caro87 voi kökkö! :( Tsemppiä ja halauksia! Mikäs muuten siin hyperissä on niin vaarallista? Onko se monikkoraskauden riski vai voiko siinä käydä jotain kamalaa? Ja eikös muuten rakkuloita voida jotenkin "puhkoa" ihan jonkun operaation avulla? Onks semmosesta ollut koskaan puhetta?

Intopiukka mä olen ollut myös löytävinäni kilpparioireita itsestäni, mutta yllätyksekseni arvot olivat oikein hyvät: 1,5. Viimeksi oli joku 3,2 mutta olin mennyt verikokeisiin epähuomiossa loppukierrossa, joten tuo 1,5 on siis se paikkansa pitävämpi tulos. Tänään juuri gyne selitteli mulle, että heillä se viitearvohaarukka on 4,2 asti. Hän sanoi, että vaikka mulla oiski ollu se yli 3 niin hän ei siitä yhtään huolestuis. Kilppari on kuulemma semmonen kovin kiistanalainen aihe. Hän kuitenkin kertoi, että jonkun melko laajan tutkimuksen mukaa tuon viitearvohaarkukan laskeminen ei vaikuttanut mitenkään raskautumisiin. Elikkä siis, ne joiden arvo oli 2.5-4.2 välillä ja joille syötettiin kilpirauhashormonia, eivät raskautuneet yhtään sen helpommin tai nopeammin. En ole kauheasti koskaan perehtynyt tuohon kilppariasiaan tai arvoihin, joten omaa mielipidettä noista arvoista ei oikein ole... Mutta yhdellä ystävälläni on vajaatoiminta ja hän sanoi hoidon riippuvan paljon lääkäristä ja kuulemma "hyvä lääkäri" ei toljota vain arvoja vaan myös niitä mahdollisia oireita.


Sofi12 toivottavasti flunssat on nyt selätetty! Kyllä ne mun vuodot tais olla ihan letroista johtuvia. Kun olin niitä 4-5 päivää syönyt niin alkoi oireet: hirvee väsymys, verenvuoto, lonkkakipu, oksentelu jne jne jne jne... Mutta oireet loppuivat onneks kun kuurista oli kulunut muutama päivä. Toivottavasti ei nyt ihan joka letrokuurin aikana tule noin voimakkaita sivuoireita.

Yrittäjä J tervetuloa!! Toivotaan, että simppatulokset on normaalit! Meille ei koskaan tullu tuloksia kotiin eikä soiteltu. Meillä oli alkuhaastattelun jälkeen aika varattuna aukkariin 3-4 viikon päähän ja siellä samalla sitten kerrottiin simppojen tulokset.
Kyllä mun ymmärtääkseni se aukkari on aika perustutkimus hoitoon meneville. Sehän on kuitenkin aikast simppeli ja helppo toimenpide ja kertoo paljon. Ku eihän mitkään ovulaation induktiot tai laatuspermat auta jos putket ei vedä. Mulle ainakin sanottiin sillon, että aukkarin jälkeen ollaan paljon viisaampia ja tiedetään, millä keinoin edetään.

Mandala peukut pystyssä!!!

peppermint olen myös hiukan tutustunut tuohon emäksiseen ruokavalioon ja olin kuuntelemassa luentoakin asiasta. Luennon pitäjä sanoi, että niitä "vältettävien ja suositeltujen" listoja löytyy tosi paljon erilaisia, joten mielipiteet asiasta on aika eriäviä. Hänen listassaan taas lihat, äyriäiset, munat, maitotuotteet ja maissi erimerkiksi olivat vältettävien eli happamien listalla. Samoin riisi peruna pasta kaura jne. On kyllä mielenkiintoinen aihe tuo! Olen lukenut, että ideaali kehon pH olisi 7,2 ja nykyään syödään paljon happamia ruokia ja myös hanavesi on jotain pH 6 tienoilla. Samoin pullotetut vedet.
Mulla on nykyään semmonen vedenrikastinvekotin, josta tuleva vesi on yli 9pH ja on muuten lähes kaikki refluksioireet hävinny ku tää emäksinen vesi on tasoittanut vatsan happamuutta. Vatsahappo-ongelmien takia olen ihan varma, että jos se tärppi joskus käy niin hirvein raskausoire tulee olemaan närästys! Todella toivon, että toi mun vedensuodatin auttaa siihen.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Hei muuten, tyhmä kysymys...
Mulle ei oo koskaan puhuttu mitään noista irroituspiikeistä niin en oikein tiedä niistä mitään. Eli milloin niille on tarvetta? Mistä niinkuin tiedetään, ettei munasolu irtoa itsellään? Voiko siis käydä niin, että saa ovulaatiotestiin plussan ja on ovisoireita jne. mutta silti munasolu ei irtoakkaan? Varmaan monelle aika pönttö kysymys mutta kun en vaan tiedä aiheesta niin aloin miettimään... :whistle:
 
Bumpy, käsittääkseni ei tarvetta piikille, jos saat ovistestiin plussan. Mä en tässä kierrossa saanu siihen pvään mennessä kun gynen mielestä ois ollu hyvä saada niin pistettiin piikki ja seuraavana päivänä ovistesti hymyili mulle. :)
 
Intopiukka, :hug: Tää on kyllä niin masentavaa välillä, mutta kyllä niitä hyviäkin päiviä tulee. Pitäs vaan jaksaa rämpiä pahimman yli :)

Yrittäjä J
, on hyvinkin perustutkimuksia koska ei ole mitään järkeä tehdä ovulaation induktiohoitoja jos tuubat tukossa. Sillon ei ole muuta mahdollisuutta kuin IVF, yhdellä aukiolevalla tuuballa voi jo pärjätä.

bumby
, hyvä että tuli vastetta :) sulla tais tullakkin aika rajuja oireita jos oikein muistan. Hyperin vaarahan mulla on lähinnä IVF:ssä, se siis tarkoittaa sitä että kun pco:ssa on paljon rakkuloita on isompi riskikin, että folleja tulee paljon. Ja kun folleja tulee paljon niin riskinä on punktion jälkeen hyperi, nestettä voi tulla vatsaonteloon ja olo muuttuu huonoksi ja on ihan vaarallinenkin tila. Jos hirveästi folleja niin munasarjat saattaa jopa kiertyä joka käsittääkseni ei ole niin yleistä jos tajuaa ottaa rauhallisesti. Monikkoraskauden riskiä ei sinällään ole sen isompi koska pistoksia käytettäessä tilannetta seurataan tarkasti.

Irrotuspiikistä sen verran, että itse sain ekan kerran kun letroilla follit kasvo hyvin. Kesän aikana mun piti pärjätä ilman sitä ja vaikka ovis joka kierrossa tuli niin ovulaatio tapahtu aina vaan myöhemmin. Kesän jälkeen, kun kävin ultrassa niin folli oli kypsä jo kp 14 ja ovulaatio oli vasta joskus kp 20. Kunhan tästä joskus uuteen kiertoon päästään ja jotain kypsyteltyä niin aijon kyllä irrotuspiikin pyytää.
 
Tervehdys :)

Täällä jo moni vastaillutkin kysymyksiin, mutta bumbylle sama vastaus kuin muillakin. Eli Pregnyliä ei tarvita, jos ovisplussa tulee muutenkin. Mutta jos esim. inssin suhteen pitää pelata ettei osu viikonlopulle niin pregnyl voidaan määrätä. Tai sitten niissä tilanteissa, joissa munasolu on jo tosi iso eikä plussaa ole testiin tullut. Mulla tais käydä näin ekalla käynnillä, että ultrattiin ja löydettiin 24 mm folli ja samalla käskettiin tuikata pregnyl. Jos ovis saadaan aikaan Pregnylillä niin silloin usein määrätään myös Luget loppukierron tueksi. Niin ja pregnyl saa sen ovistestin plussaksi (siis se piikki itsessään, eikä tarkoita että ovis olis muuten tapahtunut eli ei kannata testejä enää piikin jälkeen tuhlata). Hienoa että sulla TYKSin reissu meni hyvin. Itse olen yhtä lääkäriä lukuunottamatta saanut hyvää kohtelua (ja muistaakseni lääkäreitä on ainakin 7). Aika hurjat sivuoireet sait Letroista, itselleni ei ole tullut muuta kuin yläselkään näppylöitä. En jotenkaan edes ajatellut, että niistä voisi tulla tuollaista. Millasella annoksella olet niitä ottanut? Mulla seuraavaksi lisätään 7,5:een eli kolmeen tablettiin päivässä).
Caro87 Voihan kurjuus tuota sun tilannetta, eikä varmaan yhtään helpota että lääkärit sitä "päivittelee". Toivottavasti sullekin löytyisi oikea hoitomuoto, jolla sais sen plussan. Niin ja olen kanssa ymmärtänyt, että hyper voi olla oikeasti hengenvaarallinen joten ymmärrettävästi sillä ei hoidoissa "leikitä".
YrittäjäJ tervetuloa munkin puolesta, toivottavasti saat meistä tukea ja vastauksia mahdollisiin kysymyksiin.
Ja teille jotka aukkarista kysyivät, niin on ihan perustutkimuksia. Ei kannata OI ja IUI hoitoja toteuttaa ja hormoneja syödä, jos tuubat tukossa. Näillä palstoilla usein "pelotellaan" tutkimuksesta. Ei se toki mukava ole, mutta kyllä siitä hengissä selviää.

ON: toka inssi takana ja mieliala jotenkin tosi maassa... Itse toimenpiteessä ei juuri mikään mennyt niin kuin olisi "kuulunut". Eka folliultra hyvin aikaisessa vaiheessa ja voi, kun voin inhota noita ovistestien tulkintaa. Vihdoin kun sain plussan (ja hymyn), niin sitten samana päivänä alkoi jo kivut ja tietenkin inssi vasta seuraavana päivänä. Eli inssi tehtiin myöhässä, toinen folli jo puhjennut ja toinen folli oli kokonaan kadonnut, eikä limiskään näyttänyt suotuisalta. Simpat oli pääasiassa huonosti liikkuvia, että se sitten tästä hoidosta. Ainut positiivinen asia oli, että rakko oli täynnä inssiä tehdessä...
Nooh, eipä tarvi jännittää että voiko pikkujouluissa ottaa muutaman lasin glögiä!
Vielä yksi inssi tehdään, mutta samalla mennään jo IVF/ISCI-jonoon. Alkuvuonna todennäköisesti sitten joudutaan jatkamaan rankemmilla hoidoilla. Nyt lopetan valituksen ja alan kokata herkkuruokaa lohdutukseksi. Anteeksi ja hei :wave:

ps. onko jollain muuten ollut oviksen jälkeen alavatsa kipeänä? Siis sellainen tunne, kuin rakko olis täynnä vaikka on just käynyt wc:ssä. Mietin vaan että onkohan tämä normaalia vai ei...
 
Onnittelut hyvistä uutisista bumpy! Monien pettymysten jälkeen mikään ei piristä päivää niin kuin oikein hyvät uutiset! Kiva, että sinulle laihduttamisesta puhuttiin asiallisesti. Itse koin, että siitä tehtiin varsin suuri (liian suuri) numero, kun jokaisella soittoajalla, jotka koskivat muuta, kysymys oli se, miten olin laihduttamisessa onnistunut (tavoite 5% oli 4 kg). Itsekin joskus luin noista happo-emäs-tasapainoista ruoissa, kun sitä ehdotettiin lievittämään fibromyalgiakipuja, mutta en ihan täysin vakuuttunut. Hyvä, että vedensuodatimesta on ollut apua! Vaikka listauksessa puhutaan happamista niin jos olen oikein ymmärtänyt kiinalaisessa lääketieteessä ei ole kyse niinkään siitä, vaan ruoat jaetaan kylmiin ja kuumiin ominaisuuksiensa (ei lämpötilan) mukaan. Minun kehoni oli liian kylmä (aina kylmät kädet ja jalat), joten pitäisi syödä lihaa yms kuumia. Siihen hoito ja ruokavalio ovat ehdottomasti auttaneet: vaikka on tullut kylmä, en palele ollenkaan ja kädet ja jalat ovat koko ajan lämpimät. Auttaako se lapsen saamiseen, sitä en tiedä.

Munasolun irtoamisesta: minulle lääkäri sanoi, että ovistesti kertoo LH-huipun, ei sitä onko munasolu irronnut. Se selviää n. 8 pv ovisplussan jälkeen otettavalla S-progestroni-verikokeella. Olen saanut ovisplussan viimeiset puolivuotta, mutta silti on epäilys, että munasolu ei irtoa. Ovisplussasta 14 päivän päästä alkava vuotokaan ei kuulemma takaa, että irtoaminen on tapahtunut. Ovisplussa oli eilen, joten varaan tänään ajan tuohon verikokeeseen. Hoitojen jatko päätetään tulosten jälkeen.

Vilijonkka halaus! Tylsää kun hoito menee pieleen ajoituksen takia. Toivottavasti seuraavassa inssissä tärppää! Ja hauskoja pikkujouluja :)

Kysymys TYKSissä hoidossa oleville: ymmärsinkö oikein, että teille ei ole ilmoitettu polin kuukauden mittaisesta sulkemisesta marraskuun loppuun asti ja teillä siis hoidot jatkuvat suunnitellusti? Vähän kuulosti oudolta, että lääkäreitä olisi vain yksi, kun meidänkin asioita on kommentoinut ainakin kaksi lääkäriä ja vielä kummallisempaa, että koko poli pistettäisiin kuukaudeksi kiinni eikä hankittaisi sijaista, mutta näin meille sanottiin viikko sitten.
 
Peppermint me ollaan tyksissä hoidoissa eikä mistään sulusta ole ollut puhetta. Lapsettomuuslääkäireitä on varmaan 6 tai 7 yhteensä.. Olen käynyt kaikilla. Luulen että se teidän viivytys johtuu andrologian (olikohan oikea nimi?) puolelta eli sieltä jotka tutkii miehestä johtuvia asioita. Siellä saattais olla vain yksi lääkäri. Me oltiin jossain kohdin myös siellä puolen, kun miehen siemenneste oli niin huonoa. Siellä puolella siis tehdään mm. kivesbiopsiat. Me ei siihen onneksi jouduttu. Varmaan joulun aikaan tulee kaikkiin hoitoihin joulutaukoa mutta ei sen vielä pitäus vaikuttaa. Eikös teillä odotettu miehen puolelta nyt etenemistä?
 
Piti alkaa kommentoimaan täältä taustalta, että Oysissa ei aukiolotutkimus kuulu enää perustutkimuksiin, jos ei ole mitään syytä epäillä tukoksia johtimissa. Ovat huomanneet, että niitä on vain hyvin pienellä määrällä potilaita, joten rutiinisti eivät niitä enää tee. Itse pääsin tutkimukseen, kun halusin ja olin valmis käymään vaikka yksityisellä puolella sen tekemässä. En halunnut käyttää aikaa mahdollisesti turhiin insseihin, jos olisivat tukossa olleet.
 
Mielenkiintoista tietoja, kiitos kaikille. Ehkä aukiolotutkimus tehdään jos on muuten edellytykset raskauden alkamiselle.

Vilijonkka pahoittelut, tosi harmillista että inssi meni aikataulullisesti pieleen.

Mä olen nyt ensikertaa luopunut ajatuksesta raskautua luomusti. Oikeastaan se on ollut helpottavaa. Toivon että vika löytyy pian ja asialla pystytään tekemään jotain. Vahvasti epäilen miehen simppoja. Meillähän oli lähete ja aika varattuna naikkarille jo helmikuussa, mutta jänistin ja siirsin aikaa aina reippaasti eteenpäin. Nyt ei voi enää perääntyä.
 
Viimeksi muokattu:
Merope, niitä tukoksia munasarjoissa voidaan epäillä mm. jos ne ultrassa näyttävät "makkaramaisilta" (suora lainaus omalta gyneltä) tai sairastaa endoa tai taustalla on sairastettu sukupuolitauti..
Vuonna 2010 täällä päin aukkari oli vielä vakiotutkimus, nykytilanteesta en osaa sanoa..

Mutta esim. mulla näkyi tuolloin virtaus munatorvissa, vaikka nyt kesäkuussa molemmat todettiin aivan tukkoisiksi endon takia..
 
Merope, kuten Sofi tuossa jo totesikin, niin noista (sukupuolitaudeista ilmeisesti etenkin klamydia) sekä muistaakseni vatsan alueen leikkaukset (esim. umpisuoli) voivat tehdä jotain kiinnikkeitä ja sitä kautta tukkia johtimia.
 
Kiitos Vilijonkka, tässä se selitys taitaa olla. Viestinnässä olisi ollut monella tasolla parantamisen varaa. Mies käy ensi kuussa todennäköisesti antamassa uuden näytteen niin ollaan sen jälkeen viisaampia. Vaikuttaisi kuitenkin siltä, että lääkitys (josta on ollut ikäviä sivuvaikutuksia) ja odottelu oli aika radikaali tuomio, kun ei ole varmuutta johtuiko sperman hieman normaalia alhaisempi määrä näytteessä sattumasta.
 
Moikka! Ompas täällä keskustelu virennyt, kiva! Uusille tulijoille tervetuloa. :) Meillä aukiolotutkimus (pieni keskussairaala) ei ole vakiotutkimus, mulle tehtiin koska siirrymme inseminaatiohoitoihin. Irrotuspiikki määrättiin juurikin siksi että inseminaatio saadaan tähdättyä oikeaan aikaan. Menkkojen pitäisi alkaa su, testasin päiväpissasta ja negaahan se näytti. Ei mikään yllätys, mutta toivo tältä kuulta on nyt kokonaan pois kun mitään oireitakaan ei ole. Toiv ensi kierrossa tehdään inssi, alkaa turhauttaa kunnolla kun hoidot venyy ja venyy..Mikäli inssti eivät tuota tulosta, tekee lääkäri lähetteen toiselle paikkakunnalle isompiin hoitoihin, koen että en ole vielä niihin valmis vaikka toive lapsesta on kova.
 
Heippa taas.
Mulla ultrassa tänään näkyi vain yksi noin 10mm solu. Jatketaan pistoksia ja annos nousee nyt 100ui. Ihmettelen vaan että eivät heti aloita tolla isommalla annostuksella kun mulla on niin hidasta tuo solujen kasvu. Ei siis hyperin vaaraa todellakaan. Max. kaksi solua ollut ja nekin vasta kypsiä yleensä kp 20 tietämillä. Nyttenkin on jo 12 pv lääkitty ja tulos tämä. Viimeksi jouduin ultraan 3 kertaa kun kp 12 ei näkynyt viel mitään ja kp 17 oli se 11 mm. Sitten annostus nostettiin niin kiri kahdessa päivässä 18 mm ja löytyi vielä toinenkin solu.
Nyt siis eka ultra määrättiin vasta tähän kp 15 tilanne sama. Täytyy varmaan ensi kerralla ehdottaa että oikeesti aloittavat heti isommalla annostuksella niin pääsee nopeammin piinailee. Nyt jos kaikki menee ok, niin solu on valmis maanantain ultrassa.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka taas, lueskelin eilen erilaisia kokemuksia naikkarin hormonipolista. Aika huonoa palautetta oli saanut. Hirveät jonot ja liukuhihnatyöskentelyä jne. Onko täällä joku samaisessa paikassa hoidossa?

Mulla on tosi malttamaton olo. Simppatestin analyysissä menee kuulemma noin viikko. Tekisi jo mieli soitella perään. Eikös kolme päivää ole vähän niin kuin viikko :) Oviskin on taas käsillä ja ne simpat siellä hemmetin labrassa. Ärsyttävää tämä suorittaminen...
 
Vilijonkka syön letroja kaksi tabua kerrallaan kp 3-7 eli tietääkseni ihan normi/yleinen annostus. Aikamoiset sivuvaikutukset tosiaan sain. Toivon, että johtui vaan siitä et ekaa kertaa söin noita ja kaks luomukiertoa takana, eli kroppa vaan vähän järkyttyi. Clomienkin kanssa ekassa kierrossa juili muniksia ihan hirveästi, mutta seuraavissa ei enää pahemmin. Ikävää, että sulla inssi ei mennyt parhaalla mahdollisella tavalla :( Ei muuta ku glögiä naamaan siis pikkujouluissa! :xmas:

Peppermint tommosesta kuumat-kylmät ruuat -homamsta en ole kuullutkaan. Mielenkiintoista :) Olen vaan tutustunut tohon emäksiset vs. happamat. Olen myös lukenut joskus siitä teoriasta, jonka mukaan eri veriryhmän omaaville sopii erilainen ruokavalio. Sekin on tosi mielenkiintoista luettavaa ja moni pointti kuulostaa kyllä ihan järkevältä.
Ja mulle ei muuten TYKSissä oo mainittukkaan mistään sulusta :O

YrittäjäJ toi "suorittaminen" on kyllä tullut niin tutuksi tässä 2 vuoden aikana... Meillä ainakin seksi tuppaa olemaan kivaa vaan sillon ku tiedän että ovis EI ole meneillään. Sen aikana koko touhu on vaan vähän pakkopullaa ja kalenteriin tuijottamista.

Aika jännää, että joka paikassa aukkaria ei tehdä hoitojen alussa. Jotenkin oletin, että tietenkin se on eka juttu, koska tutkimus on nopea ja simppeli, eikä tukkoiset putket kuitenkaan mitenkään oireile eikä näy selkeästi ultralla. Olis se aika synkkä skenario, että kuukausikaupalla syö jotain hormoneja tai tehdään inssejä ja sit selviäiskin, että kaikki oli turhaa tukkeutuneiden johtimien takia! Itse oon ainakin iloinen, että sekin vaihtoehti suljettiin pois.

Nyt mua rupes pelottaa, et mitäs jos mun munasolu ei irtoakkaan normaalisti, kun sitä ei ole koskaan sen kummemmin katsottu eikä ole ollut edes puhetta asiasta...

Meillä ihana viikonloppu tiedossa ystävien luona. Relataan ja telmitään koirien kanssa =)

Hyvää viikonloppua kaikille!! :popcorn:
 
Bumby, aivan samoin meillä. Mulla on kyllä hirveät himot oviksen aikana, mutta miehelle on selkeästi tullut paineita, joka taas latistaa tunnelmaa ja tekee seksistä pakkopullaa. Jospa sitä tänään illalla pääsisi tunnelmaan, kun ovisplussakin kirkuu punaisena :)

Kyl mäkin halua että aukkari hoidetaan samantien, jos kaikki on muuten ok.

Kuulostaa kivalta, mukavaa viikonloppua! :)
 
Yrittäjä me ollaan naikkarilla hoidossa. Onhan se erittäin kaavamaista toimintaa verrattuna yksityisiin. Sanoivat heillä käyvän noin 600 paria vuodessa ja se on aika iso määrä kuitenkin kuukausitasollakin kenen käynnit/punktiot/siirrot hoidetaan. Esim mun punktiossa oli 5 eri paria samana päivänä myös punktiossa. Ja viimeksi PAS siirrossa oli useampi peräkkäin jolloin mun aika venyi noin puolella tunnilla (meinasin pissaa housuun ugh).
Ainoa kunnon pitkä jono mitä olen kokenut oli se 6kk jono suunnittelukäyntiin kun olin lähetteen saanut. Mua ei henk koht ole sillai häirinnyt mikään tuo koska lääkärit on mukavia ja tykkään ripeästä toiminnasta lääkärikäyntien yhteydessä :D

Se mikä varmasti tulee sitten vähän harmittamaan jos tämä PAS eikä muut PAS:it tässä kierrossa tuota tulosta on se, että sen kaavamaisuuden takia ei mitään lääkityksiä lisätä tai muuteta varmasti kuitenkaan vaan nojataan omiin tutkimustuloksiin eikä lähdetä esim erilaisilla tukilääkkeillä kikkailemaan kokeilun vuoksi. Muuten ihan hyvää palvelua.
 
Viimeksi muokattu:
Ohops! Justiinsa ku ihmettelin, ettei mitään viitteitä tulevasta oviksesta... Teinpäs äsken ovistestin ja siihen piirtyi testiviiva jo ennen kontrollia ja selvästi vahvempana. Eilen oli vielä haaleista haalein viiva (tosin eilen testinä ebaysta tilattu halppistikku, nyt pregcheck) :) Yleensä mulla ovis tulee kp 16-17 ja nyt vasta kp 14. Ovis taitaa siis olla vähän aikaisessa tässä kierrossa. Lieneekös letroilla osuutta asiaan. Kp 12 oli siis 18mm ja 16 mm kokoiset follit. Eikös ne kuulosta aika hyviltä mitoilta jos irtoaminen tapahtuu kp 15??? Nyt toivotaan, että se munasolu myös irtoaa sieltä!
Noh, anyways nyt ei muuta ku miestä kellistämään heti kun astuu ovesta sisään :D
 

Yhteistyössä