Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

diadora voi harmi että sait tuollaista kohtelua! Itsekin terveydenhuoltoalalla ja oikein ihmetyttää, miten jotkut osaa olla niin kylmäkiskoisia kun itse poden tunnonvaivoja jos joudun joskus olemaan vähän tiukkana asiakkaalle. Meitä on moneen junaan..

mandala munasarjakivut vois viitata keltarauhasen (tai useampien, kun sulla oli se punktio) toiminnan aktivoitumiseen, ja sekin vois olla merkki jostain hienosta... Peukut napakasti pystyssä!

Kiitos tsempeistä limisultraan, ne selkeesti auttoi koska uutiset oli hyviä :) mua oikeasti jännitti, koska mulla on ollut keskenmenovuodon jälkeen vuorotellen hiivatulehdus ja bakteerivaginoosi, ja tänään taas jotain ihme möhnää vuosi. Vuoto olikin onneksi vain harmitonta veristä limaa kohdunsuulta (jotain jämiä, jotka sekoittuessaan bakteerivaginoosin geelilääkkeeseen sakkautuu ja näyttää kummalta) mutta kohdun limakalvo sentin paksuinen ja oikean rakenteinen, eli päästiin sopimaan PAS-päivä! Huomisaamuna lähdetään reissuun viikoksi, ja siirto on sitten seuraavan viikon maanantaina. En malta odottaa, mutta toisaalta tosi kiva päästä lomallekin vähän relaamaan :cool:

Klinikalta kotiin ajallessa satoi, mutta puolimatkassa aurinko tuli esiin ekaa kertaa pariin päivään ja kotitielle kääntyessä näin sateenkaaren, joka laskeutui meidän talon päälle. En ole yhtään taikauskoinen, mutta tuli jotenkin tosi hyvä fiilis. Ehkä tästä vielä tulee jotain!
 
  • Tykkää
Reactions: Merope
diadora, inhottavaa tollanen asiakaspalvelu varsinkin tälläsissä asioissa. Pitäs vaan osata itse ohittaa tommoset töykeet hoitajat. Ei oo aina helppoo jos muutenkin painaa mieltä.

Ricardina, ihanaa että oli hyviä uutisia! Pitäkää mukava loma ja pidetään peukkuja, että sateenkaari oli kertomassa, että nyt on teidän vuoro :)

Meille ei tullut ihmeplussaa. Paras tapa käynnistää menkat on valitella ettei ne ole alkanu :D Eli tänään kp 1, kummalisen myöhään on kyllä ovis ollut isosta follista huolimatta. Su alotan menopurin pistämisen ja perjantaina ultra.
 
Kiitos diadora. Ihme touhua... jotkut on kyllä niin väärässä paikassa töissä. Ota se burana! Itselle sitä painotettiin useampaan otteeseen koska estää kohtua supistelemasta kun katetri laitetaan. Otin burana 800. Lääkärikin vielä ennen tutkimusta varmisti että olen ottanut buranan. Tsemppiä! :)
 
Diadora: Pitäis kyllä työntekijän ymmärtää, että nyt ollaan todella rankkojen asioiden edessä. Lapsettomuus satuttaa ja tutkimukset jännittää. Uskomatonta touhua!

Ricardina: Mulla on ollut jo aikoja tuo bakteerivaginoosi. Kukaan lääkäri ei ole siihen mitään lääkettä antanut, joten voisinkohan udella mitä käytät? Hajusta päätellen sain sen hoidettua ihan apteekin jollain maitohappojutulla, mut ei tainnut pysyä kauaa poissa.. Aivan uskomattoman ihanaa ja rentouttavaa lomaa teille!
 
Kiitos synttärionnitteluista!

Ricardina Enpä muuten ole juurikaan tietoinen noista keltarauhasjutuista, joten en ole oikein edes kuvitellutkaan munasarjatuikkailuiden ehkä maybe tarkoittavan jotain hyvääkin, ehkä. Wautsi teillä hommat etenee, hienoa! Mahtavan rentouttavaa lomaa teille :wave:

Diadora tuosta kertomastasi tulee mieleen, että jos joskus synnärille asti pääsee, että kuinka hajalla tulee olemaan jos joutuu tappelemaan ja komentamaan jotain kylmäkiskoista/törkeää kätilöä kuka auttaa sua elämäsi tärkeimmässä tilanteessa :O

Caro peukut kiertoon, että lääkkeillä olisi hyvä vaste! :)

Flowergirl kysyi testaamisesta. Periaatteessa tästä päivästä eteenpäin voisin jo testata kun ovitrelle:stä 10 päivää tuli eilen täyteen, mutta en näin pp8 viitti kun sitten joutuisi varmaan joka päivä ruikkia tikkuun ennen verikoetta :D
Mutta oikeassa olet, olisihan se mahtavaa nähdä kaksi viivaa ekaa kertaa elämässä siinä tikussa! :O ehkä sitten teen vasta jos oikein tuntuu siltä, että voisi olla positiivinen.

Mahtis viikonloppua likat!
 
Mä sain taas kuulla lähipiiristä raskautumisuutisia.. Sain juur ja juur puhuttua puhelun loppuun ja sit aloin itkemään. Mies vaan tulla tössötti ja alko kyselemään raskaudesta - ihan hieman tökeröä. Jotenki muutenki paha viikko. Saatteko muuten miehiltänne yllätyslahjoja/kukkia/jotain? Mä en ikinä. En vaikka mä kyllä annan. Eikä se nytkään tullut mun tueksi kun aloin itkemään. Sanoi vaan, että tietää, että mulla on vaikeaa.
 
Merope tsemppiä :hug: tiedän kokemuksesta että joidenkin tuttujen raskausuutiset ottaa kovemmille kuin toisten, jaksamista sulle! Metronidatsoli on antibiootti, joka tehoaa bakteerivaginoosiin. Mulla on nyt Zidoval-emätingeeli joka on toiminut, tarvitset reseptin siihen. Mullakin ne maitohappojutskat toimii yleensä, nyt ei, ja just jos uusii usein niin kannattaa häätää kunnolla. Bakteerivaginoosi voi ymmärtääkseni aiheuttaa myös ennenaikaisia synnytyksiä ja keskenmenoja, että kandee hoitaa.
 
Halaus Meropelle!

Ikävä fiilis hiipii takaraivoon kun rinnat ei ole oikein enää kipeät niinku on ollut muutama päivä ennen tätä. Oon nähnyt ihan kauheita uniakin parina viime yönä. Mun mies kuoli viime yön unessa, heräsin omaan itkuuni :( Kaivoin testit laatikosta esiin mutt alkoi ahdistaa ja itkettää. Tekis mieli kaataa kurkusta alas alkoholia ja unohtaa ahdistus. R-testaaminen on aina kauhistuttanut mua enkä ole testannut silloin luomuaikoinakaan ennenku menkat oli myöhässä eli tosi harvoin.
Mutta tosiaan koska ahdistaa vaan niin varmasti testaan viimeistään huomenna aamulla, silloin on kuitenkin pp10 niin kyllä varmasti antaa jo hyvin suuntaa. En vaan halua kärvistellä tiistaille asti näillä fiiliksillä. Eipä oo ennen ollutkaan tunteet näin voimakkaat näissä asioissa, mutta nyt oli eka kerta kun alkio ainakin ollut sisällä varmasti joten ehkä sitten hävittävääkin enemmän.
 
Kiitos kaikille!

Mandala: Hyi kauhea mikä uni! Ja hurjan jännät paikat! Toivon todella, että nyt on kiinni ja pysyy!

esikoinenhaaveissa: ihan varmana tuntuu aikakin pitkältä, mut se on ihanihan pian!! Täällä vaan odotellaan ajan kulumista ja koitetaan saada taas kiinni elämästä tuon suru/masennusnotkahduksen jälkeen..

Kysyttiinkö muuten teiltä terkkaria/yksityisellä miten jaksatte henkisesti?
 
Käyn niin harvoin täällä enää että en tiedä mitä kommentoisin kun asiaa on niin paljon. Ekana kysymys: Testattiinko teidän miesten spermatestissä siittiön muodot? Meillä ei jostain syystä testattu ja nyt yritän miettiä miksi!? Huomasin tämän vasta eilen.

Ricardina hienoa, että olet taas jaloillasi ja täällä :) Hyvää matkaa jos vielä tämän luet.

Merope osaisinpa sanoa jotain helpottavaa. Nyt jo varmaan parempi mieli, mutta aina nuo toisten uutiset sattuu, jotkut vähän enemmän. Mulla on keskiviikkona tiedossa sellanen päivä missä kuulen mitä luultavammin yhden raskaudesta. Epäily on kova. Onneksi tiedän jo etukäteen niin osaan varautua.

Mandalalle tsemppiä venailuun, vaikka mulla ei ole yhtään kärsivällisyyttä annettavissa! Tulehan huomenna kertomaan näkyykö siellä jotain :) Mullakin vähän sama fiilis, että tekis mieli tehdä testi liian aikasin ihan vaan että näkee sen plussan ees joskus... Kuinka hullua.

Mun tilanne on nyt sellanen että olen saanut jostain päähäni että olen raskaana. Mua ärsyttää tää väärä toivo. Oon niin vihanen ittelleni että annan toivon nousta näin. Olen siis vuotanut ovulaatiosta asti aika paljon ja yhtäkkiä eilen en vuotanut ollenkaan. En myöskään tänään. Tälläistä ei ole koskaan tapahtunut ja nyt mä sitten kuvittelen olevani raskaana. Viimeksi kun olin raskaana mä vuosin just 2 viikkoa ennen plussaa. Oireitakin on, mutta lääkkeet voivat vaikuttaa näihin. Testin saisin tehdä vasta ke-pe välillä, sillä otin viime tiistaina vikan annoksen pregnyliä joka poistuu n. 7-10 päivässä elimistöstä. Siis annoksella 2500. En tiiä musta vaan tuntuu et sekoon ihan just kun kuvittelen tälläsessä tilanteessa että sinne joku ois kiinnittynyt. Tänään ei oo ollut mitään tekemistäkään joten asiat vaan pyörii päässä ja on muka oireita.
 
Jaahas täällä yksi hullu ilmottautuu. Tein tänään kaksi raskaustestiä vaikka tiesin et luultavasti pregnyliä kehossa. Aamulla ei vuotanut joten pistin menemään. Raskaana 1-2 tuli digiin ja mietin et okei, voi johtuu pregylistä tai raskaudesta. Todennäköisesti pregnylistä. No siinä testien ihailun lomassa välivuoto sitten palasikin 2 taukopäivän jälkeen. Jippii. Olisin tiettekö ollu onnellinen ees muutamasta vuodottomasta päivästä ja edes pienestä toiveesta jollon oisin saanu lisävoimia ensi kiertoon.

Mandala testaatko tänään? Miltä näyttää?
 
Viimeksi muokattu:
Lilja voi kökkö sun välivuotojen kanssa :( mutta meinaatko testata uudestaan muuten? Käytätkö pregnyliä koko kierron, että onko mahdollista testata kun sitä ei ole elimistössä?

Mä nyt sitten tein noita vanhoja testejä david:n ja pregcheckin ja niin negatiivisia ne oli kuin vain voi olla. Eilen olin itkenyt ilmeisesti kaiken valmiiksi jo niin tuttu yksi viiva testissä ei enää oloa kummemmaksi muuttanut. Mietin vain että olisiko pitänyt jättää lutinus laittamatta; turhaahan niitäkin käyttää kun en millään usko lopputuloksen muuttuvan, alkais ees menkatkin sitten nopeammin..
 
Mandala ehkä sun kannattaa vetää kuuri loppuun ettei kierron pituus vaihtele? En tiiä niin mä ehkä tekisin. :( vitsi kun on typerää et sun testit on negatiivista. Pahoittelut!

Käytin siis pregnyliä viime tiistaina vikan kerran ja 5000 kuulema poistui 10 päivässä niin mietin poistuisiko mun 2500 5 päivässä :D tänään siis mennyt 5pv ja mä vaan yritän turhaan elätellä toivoita :( testaan huomenna tai ylihuomenna viivalla uudestaan ja jos on vahvistunut niin sit vaikuttaa paremmalta. Jos lähtee heikkenemään niin sit oli pregnyliä. Tiistaina odotan ihan viimeistään menkkoja. Vatsa kipuilee kovasti ja tosiaan pientä välivuotoa taas havaittavissa. Menee fiilikset ihan laidasta laitaan. Järki sanoo et on pregnyliä mut sydän toivoo muuta!
 
Ilmoittelehan jos lähtee vahvistumaan! Peukut pystyssä sulle :)
Se toivo on niin katala kaveri! Omanikin ehti vähäsen nousta vaikka vannouduin pitämään pään kylmänä! Näiden hoitojen aikana se on vain niin kauhean vaikeaa. Varsinkin just kun järki sanoo toista kuin sydän. Nytkin kävin viemässä roskikseen testit vessasta niin pregchekissä oli viivanpaikka/roskishaamu ja tiedän varsin hyvin ettei testiajan ulkopuoliset tulokset tai viivanpaikat varsinkaan mitään merkitse mutta tyhmä sitä on silti!
Ja sitten pettymys koko kauheasta 1,5kk ruljanssista mikä nyt on takana joka tuntuu täysin turhalta nyt.

Mulla siis on oman kierron mukaan menkat jo 6 päivää myöhässä joten olisi mukava päästä jo kierto vaihtamaan lutinusten lopetuksella senkin takia.

Edit: digin tuomio oli 'ei raskaana' joten kyllä tämä nyt sitten on tässä. Odottelen vain hoitajan soittoa huomisesta verikokeista, jotta voin tiedustella jatkoa. Eiköhän sitten seuraavaan kiertoon ehkä jo pääsisi passiin. Tosin pelottaa ihan älyttömästi että ne passitkaan ei onnistu, että niissäkin vain ravataan turhaan. Noh aika näyttää. Keskiviikkona haen kyllä pullon viiniä ja juon varmasti koko pullon yksin :D
 
Viimeksi muokattu:
Ei mun vitamiinikuuri vielä ainakaan vastustuskykyyn oo auttanut, hitsit missä syyslenssussa on viime viikon ollut..:snotty: Nyt piti nopeasti koneelle, ennenkuin lähden siskon työ pariksi päivää..

Voi Lilja!! Ei mitään hajua, kuinka tuo määrä pregnyliä vaikuttaa, mutta voi kumpa se olisi oikea plussa!!! Pidä meidät ajantasalla!:popcorn::heart:

Mandala, :hug: Ei vielä heitetä kirvestä kaivoon, ehkä sun sun roskishaamu enteilee vielä oikeaa plussaa.. Toivotaan parasta!!!
Onneksi teillä oli kuitenkin loistava saalis, että nenä kohti passia, niistäkin niitä plussia saadaan!!!

Fenix, :hug: Ei sanoa! Toivottavasti kaikki kääntyy vielä tavalla tai toiselle parhain päin! Ehkä löydätte vielä voimaa toiseen hoitoon ja se onkin the hoito..

Ricardinalle aivanhurjat tsempitykset passiin!!!

Esikoinenhaaveissa, teidän hoito aivan ovelle, hienoa!! Pidä meidät ajantasalla hoidon etenemisestä!

Voikun olisi kaikille jotakin, mutta nyt ei aika riitä tämän enempään!! Olette kuitenkin KAIKKI hurjan tärkeitä kanssasisaria.. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Sofi12 Kiitos! :) Tulevana torstaina käyn vielä naistenpolilla, missä vielä olisi ultraus ja puhutaan enemmän hoitojen edistymisestä. :) Ensi viikonloppuna saan toivon mukaan aloittaa pistämisen jos kuukautiset alkaa. Miehen kanssa vitsailtiin jos nyt olenkin raskaana ja siinä meni turhaan yli 300€ hukkaan. :D
 
Merope se on hyvä ensimmäinen askel minkä olette saaneet tehtyä. Siitä sitten asiat etenee :)

Lilja sama juttu täällä!

Soitto klinikalta tuli verikokeista, ei mitään mitä en olisi jo arvannut. Eilen alkoi tiputtelemaan lutinuksesta huolimatta, joten jätin mokomat puuropillerit kaappiin. Puhelussa selvisi, että pidetään tämä kierto taukoa ja seuraavista menkoista sitten suunnitellaan pas. Noh nyt saa rentoutua sitten miehen kanssa sitä ennen!
 
  • Tykkää
Reactions: Merope
Aukkarissa käyty, tuntui kyllä ikävältä kun vedet tuli silmiin siitä vihlovasta kivusta. Auki oli! Onneksi mies piti kädestä ja kätilö hieroi jalkaa ;) Oli muuten sama kätilö joka oli viimeksi puhelimessa, pahoitteli käytöstään ja vetosi kiireeseen ja siihen että oli soiton aikaan ainut hoitaja polilla. En siis ottanut asiaa puheeksi, mutta oli onneksi itse huomannut että oli puhunut vähän ikävään sävyyn. Ehkä annan anteeksi tällä kertaa. :saint: Sain clomit ja irrotuspiikkireseptit.
Nyt siis alkaa tapahtumaan, vihdoin.
 
Halaus uuteen kiertoon joutuneille!

Merope, kiva että asiat etenee :) Nyt saatte vähän henkäistä ennen ekaa käyntiä ja nauttia vaan toisistanne :)

diadora, todella kivasti tehty hoitajalta :) varmasti tuli parempi mieli. Saatko jokaiseen clomi kiertoon irrotuspiikin ja pitääkö sun käydä joka kierrossa ultrassa sitten? Mulla oli pregnyl vaan ekassa kierrossa missä saatiin follit kasvamaan ja se harmittikin, kun ovis tuli joka kierrossa aina myöhemmin. No limis oli huonohko myöhemmissä kierroissa niin ei sinällään väliä, harmittaa kun turhaan sai noita syödä.

Aika tympeetä joka ilta aineet sekotella ja pistää.. ja mulla itse menopur sattuu jonkun verran. Miettii sitten IVF:ssä kun enemmän lääkkeitä jne. Jotain munis nippailuja on ollut, kauhistuttaa jos niitä tuleeliikaa tai muuten vaan pistelee turhaan.
 

Yhteistyössä