Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Ylireagoit mun mielestä. Tytön vanhemmat alireagoit ja sinä kompensoit ylireagoimalla. Olisin itse pakottanut vaan sellaisen kahden perheen keskusteluun tytöt mukana. Jos keskustelujen jälkeen olis jääny vielä sellanen olo että jotain viella ottanu yhteyttä johonkin sosiaalipuoleen. Aivan naurettavaa tehdä ls ilmoitus noin pienin perustein, hysteerinen kikatus tuntuu hämärtäneen tilanteen arvioinnin sinulta. Poliisi voimiin toki välittömästi yhteys,,,Olisti hillinny itses ja ottannu vähän rauhottumis aikaa ja katsonnu ton keskustelun vanhempien kanssa ensin.
Mun mielestä taasen ihan hyvä pyytää ulkopuolista apua, koska äiti vähättelee tytön tekoja eikä usko, mitä tyttö teki, vaikka siitä on selvät todisteet. Jos äiti uskoisi tilantee ja yrittäisi auttaa tyttöään, tilanne olisi eri. Toivottavasti isä olisi yhteistyöhaluisempi, niin noiden sosiaalivirannomaisten ei välttämättä tarvitsisi puuttua asiaan.
Mun mielestä opettajalle pitäisi myös kertoa tilanteesta, koska koulussa pitäisi kuitenkin pystyä lasten leikkimään keskenään. Nyt tilanne on se, että tyttö on ilmeisesti kaikille huonoa seuraa ja ei pääse kenellekään kylään yms. Tyttö tarvitsee apua, eikä eristäminen muista kuitenkaan "paranna" tyttöä.
Jotainhan tälle tilanteelle pitää tehdä. Se on selvä. Mutta jotain nykyajasta kertoo se, että Ensimmäisenä lähdetään selvittämään asiaa ulkopuolisin voimin ja raskaimman kautta. Rikosmerkintä kirjoihin jo noin pienelle lapselle ja äidille lastensuojelurike. :/
Samoin mulle tuli ekana kikatuksesta mieleen, jos on ollut juuri hysteeristä kikatusta ja pelkoa?
Sitten vielä se, että koulunkäyntiin ja koulun velvollisuuksiin hoitaa asiaa tämä ei liity millään tavalla! Jos lapsi noin käyttäytyy, todennäköisesti koulussakin jotain häikkää. Mutta ne asiat kuuluvat sinne. Samoin kotiasiat kotiin.
Tytön kannalta hyvä, jos asialle saadaan tehtyä jotain. Silti olisin antanut vanhemmille mahdollisuuden tän päivän aikaa tehdä itse asialle jotain.