Lapsen kaveri tappoi meidän lemmikin!

• Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Maria:
Yleensä jo pahat puheet lemmikin tappamisesta saa lapset itkemään ja huutamaan apua.

Peesi tälle.
Ap kylläkin kirjoitti että tyttö sano siinä vaiheessa kun hän meni huoneeseen, että koitti saako hän hiiren tapettua, missään ei lukenut että olisi ennalta kertonut aikeistaan..
Ja mistäs tiedätte vaikka se tyttö olisi huudoista huolimatta polkaissut? Ap kirjoitti tyttärensä huutaneen häntä apuun.

!!!!!!!!
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Alkuperäinen kirjoittaja fg:
Mulla tulee mieleen se yksi tosi pitkä lehtijuttu jossain englanninkielisessä lehdessä, jossa perheeseen tuli pieni kasvattityttö. Se pisti koko perheen elämän sekaisin, manipuloi ihmisiä ja teki ihan käsittämättömiä julmuuksia. Eikä katunut. Harmi, ettei mulla ole linkkiä siihen kertomukseen, enkä ees muista sitä, että mistä nettilehdestä sen luin.
Just tällaista tarkoitan. Näitä siis on ihan oikeasti olemassa. Tässä vaan niin tuntuu läpi se että ap on jo päättänyt mielessään että tytössä on jotain vikaa, naurustakin saa jo painajaisia. Viimeinenkin rationaalisuus ja rauhallinen suhtautuminen katosi kun tytön äiti ei pidä hiiriä lemmikkeinä. Juuri näitä asenteita puolin ja toisin pitäisi aina ensin puida perheet yhdessä. Ap saa hävetä silmät päästään ja menettää ihan uskottavuuden jos paljastuu että omassa mielsään paisutellut asioita ja vetänyt vääriä johtopäätöksiä. Ap saattaa ihan yhtä hyvin olla vaan erityisen herkkä ja havainnut tytön poikkeavuuden tarkasti, sillon ansaitsee suuret kiitokset. Lykkäämällä yhteydenottoja sinne tänne niin pitkälle että kävisivät asiat läpi olisi varmistanut. Väärässä ollessaan tehnyt ison virheen.
Tytössä on VIKAA,kukaan normaali 7v ei tapa toisen lemmikkiä!!IKINÄ Ei töni ketää rappusista alas jne..!! Aivan oikein ap teki kun otti yhteyttä lastensuojeluun,sitä kautta tyttö saa apua.

vieras
Multa ei kyllä löydy minkäälaista sympatiaa tuommoselle lapselle. Toivottavasti mun lapsella ei tuu koskaan olemaan tuollasia kavereita, en tuommosessa tilanteessa osais vastata teoistani..

Ap:lle ja tytölle :hug:
Hienoa että olette vieneet asiaa eteenpäin. Musta rikosilmoitus on paikallaan koska tuo on eläinsuojelu rikos. Rikos se on vaikka alaikäinen sen tekikin. Jos nyt asia sivutetaan olankohautuksella, niin sehän olisi viesti tytölle että rikoksia saa tehdä rauhassa. Muutenkin kuulostaa todella siltä että lapsi tarvitsee apua, kun tuo ei kerran yksittäistapaus ollut. Jos vanhemmat ei kerran välitä, niin lastnsuojelu on oikea osoite!

Voimia teille oman tyttönne tukemiseen. En tosiaan keksi miten tuollaisen osaisi lapselle selittää :/ Onneksi pian alkaa kesäloma, niin tyttönne ei tarvitse nähdä tätä toista tyttöä joka päivä.

...
mun mielestä on ihan ok ilmottaa sossuun. ite en olis ilmottanu ennen keskustelua lapsen vanhempien kanssa, MUTTA, en usko että siitä mitään "pahaa" seuraa. oikeesti, sossujen tehtävä on auttaa. he menee, kattoo lapsen tilanteen, tarjoo apua, hyväksihän se on? ja tietty hakisin korvauksia myös.

huhhuh
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Ylireagoit mun mielestä. Tytön vanhemmat alireagoit ja sinä kompensoit ylireagoimalla. Olisin itse pakottanut vaan sellaisen kahden perheen keskusteluun tytöt mukana. Jos keskustelujen jälkeen olis jääny vielä sellanen olo että jotain viella ottanu yhteyttä johonkin sosiaalipuoleen. Aivan naurettavaa tehdä ls ilmoitus noin pienin perustein, hysteerinen kikatus tuntuu hämärtäneen tilanteen arvioinnin sinulta. Poliisi voimiin toki välittömästi yhteys,,,Olisti hillinny itses ja ottannu vähän rauhottumis aikaa ja katsonnu ton keskustelun vanhempien kanssa ensin.

Mun mielestä taasen ihan hyvä pyytää ulkopuolista apua, koska äiti vähättelee tytön tekoja eikä usko, mitä tyttö teki, vaikka siitä on selvät todisteet. Jos äiti uskoisi tilantee ja yrittäisi auttaa tyttöään, tilanne olisi eri. Toivottavasti isä olisi yhteistyöhaluisempi, niin noiden sosiaalivirannomaisten ei välttämättä tarvitsisi puuttua asiaan.

Mun mielestä opettajalle pitäisi myös kertoa tilanteesta, koska koulussa pitäisi kuitenkin pystyä lasten leikkimään keskenään. Nyt tilanne on se, että tyttö on ilmeisesti kaikille huonoa seuraa ja ei pääse kenellekään kylään yms. Tyttö tarvitsee apua, eikä eristäminen muista kuitenkaan "paranna" tyttöä.
Jotainhan tälle tilanteelle pitää tehdä. Se on selvä. Mutta jotain nykyajasta kertoo se, että Ensimmäisenä lähdetään selvittämään asiaa ulkopuolisin voimin ja raskaimman kautta. Rikosmerkintä kirjoihin jo noin pienelle lapselle ja äidille lastensuojelurike. :/

Samoin mulle tuli ekana kikatuksesta mieleen, jos on ollut juuri hysteeristä kikatusta ja pelkoa?

Sitten vielä se, että koulunkäyntiin ja koulun velvollisuuksiin hoitaa asiaa tämä ei liity millään tavalla! Jos lapsi noin käyttäytyy, todennäköisesti koulussakin jotain häikkää. Mutta ne asiat kuuluvat sinne. Samoin kotiasiat kotiin.

Tytön kannalta hyvä, jos asialle saadaan tehtyä jotain. Silti olisin antanut vanhemmille mahdollisuuden tän päivän aikaa tehdä itse asialle jotain.

Kiira
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja no jo on:
Saa kyllä viirata aika lailla, jos ihan tahallisesti tollaista tekee. Onko toi lapsi ennen ollut teillä? Jos on, miten on käyttäytynyt? Äidin käytöskään ei vaikuta normaalilta. Minkälaiselta niitten kotona näytti?
En tiedä voiko tollaisesta tehdä varsinaisesti lastensuojeluilmoitusta, mutta meille ei tulisi enää leikkimään.
On ollut kerran aiemmin ja silloin tönäisi tahallaan 2v tyttömme betonisia ulkorappusia alas. Sen jälkeen ei saanut pitkään meillä käydä ollenkaan, mutta nyt sitten taas annoin luvan, kun tyttö oli kuulemma nätisti oman tyttöni kanssa koulussa leikkinyt. Ja ajattelin vielä olevani lähellä, kun olin tosiaan olohuoneessa, välissä vain keittiö. Ajattelin että kuulen jos kiusaa tyttöäni, mutta hiljaisesti on kokeilunsa suorittanut. Äiti oli jotenkin väsyneen oloinen ja koti sekainen, mutta heillä on tosiaan pienempikin lapsi jola ilmeisesti jotain allergiaa ja itkee paljon.
Sinuna kieltäisin tytärtäni leikkimästä noin henkisesti sairaan lapsen kanssa! Ajattele nyt, tappaa eläimen ja nauraa päälle, ei osoita empatiaa tytärtäsi kohtaan ja pyydä anteeksi tapahtunutta. Mitä muuta voikaan tapahtua jos annat tyttäresi vielä leikkiä hänen kanssaan! Ota yhteyttä opettajaan ja koulukuraattoriin tai suoraan lastensuojeluun.

lues tarkemmin
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Ylireagoit mun mielestä. Tytön vanhemmat alireagoit ja sinä kompensoit ylireagoimalla. Olisin itse pakottanut vaan sellaisen kahden perheen keskusteluun tytöt mukana. Jos keskustelujen jälkeen olis jääny vielä sellanen olo että jotain viella ottanu yhteyttä johonkin sosiaalipuoleen. Aivan naurettavaa tehdä ls ilmoitus noin pienin perustein, hysteerinen kikatus tuntuu hämärtäneen tilanteen arvioinnin sinulta. Poliisi voimiin toki välittömästi yhteys,,,Olisti hillinny itses ja ottannu vähän rauhottumis aikaa ja katsonnu ton keskustelun vanhempien kanssa ensin.

Mun mielestä taasen ihan hyvä pyytää ulkopuolista apua, koska äiti vähättelee tytön tekoja eikä usko, mitä tyttö teki, vaikka siitä on selvät todisteet. Jos äiti uskoisi tilantee ja yrittäisi auttaa tyttöään, tilanne olisi eri. Toivottavasti isä olisi yhteistyöhaluisempi, niin noiden sosiaalivirannomaisten ei välttämättä tarvitsisi puuttua asiaan.

Mun mielestä opettajalle pitäisi myös kertoa tilanteesta, koska koulussa pitäisi kuitenkin pystyä lasten leikkimään keskenään. Nyt tilanne on se, että tyttö on ilmeisesti kaikille huonoa seuraa ja ei pääse kenellekään kylään yms. Tyttö tarvitsee apua, eikä eristäminen muista kuitenkaan "paranna" tyttöä.
Jotainhan tälle tilanteelle pitää tehdä. Se on selvä. Mutta jotain nykyajasta kertoo se, että Ensimmäisenä lähdetään selvittämään asiaa ulkopuolisin voimin ja raskaimman kautta. Rikosmerkintä kirjoihin jo noin pienelle lapselle ja äidille lastensuojelurike. :/

Samoin mulle tuli ekana kikatuksesta mieleen, jos on ollut juuri hysteeristä kikatusta ja pelkoa?

Sitten vielä se, että koulunkäyntiin ja koulun velvollisuuksiin hoitaa asiaa tämä ei liity millään tavalla! Jos lapsi noin käyttäytyy, todennäköisesti koulussakin jotain häikkää. Mutta ne asiat kuuluvat sinne. Samoin kotiasiat kotiin.

Tytön kannalta hyvä, jos asialle saadaan tehtyä jotain. Silti olisin antanut vanhemmille mahdollisuuden tän päivän aikaa tehdä itse asialle jotain.
Ensimmäisenähän ap:han nimenomaan kävi puhumassa sille lapsen äidille, mutta kun äidin asenne oli että vahinkohan se, sattuuhan näitä, niin mitä nyt sitten pitäisi tehdä?

vieras.

Mun mielestä asiaa on yritetty selvittää ilman ulkopuolisia ihan tarpeeksi, jos koko luokallinen lapsia ei halua tai saa leikkiä tytön kanssa tällaisten tempausten takia. Apnkin perheelle jo toinen kerta. Johtui nauru sitten järkytyksestä tai jostain muusta niin tuollainen käytös ei ole normaalia, ei edes sellaista joka voitaisiin ihan perhepiirissä hoitaa. Ulkopuolinen apu on siis jo tästäkin syystä välttämätöntä, eikä sen saaminen vanhempien kautta ole kovin todennäköistä jos siellä asiat kuitataan vahingoiksi ja turhanpäiväisyyksiksi ( siis hiiren tappaminen).

vieras.

Mun mielestä asiaa on yritetty selvittää ilman ulkopuolisia ihan tarpeeksi, jos koko luokallinen lapsia ei halua tai saa leikkiä tytön kanssa tällaisten tempausten takia. Apnkin perheelle jo toinen kerta. Johtui nauru sitten järkytyksestä tai jostain muusta niin tuollainen käytös ei ole normaalia, ei edes sellaista joka voitaisiin ihan perhepiirissä hoitaa. Ulkopuolinen apu on siis jo tästäkin syystä välttämätöntä, eikä sen saaminen vanhempien kautta ole kovin todennäköistä jos siellä asiat kuitataan vahingoiksi ja turhanpäiväisyyksiksi ( siis hiiren tappaminen).

..
En tiedä, olisinko itse rikosilmoitusta tehnyt, mutta ehdottomasti ottaisin yhteyttä paikalliseen eläinsuojeluvalvojaan, koska kyseessä on eläinsuojelurikos. Vaikka kyseessä on "vain" hiiri, niin missään nimessä ei lasta (ja vähätteleviä vanhempia) saa päästää tapahtuneesta noin vaan. Luulisin, että eläinsuojeluvalvojan puhuttelu tms. voisi olla lapselle ihan aiheellista.

kova ko-- idiootteja vastaan
Lemmikin tappaminen on tietysti ikävä asia ja ehkä yksistään suoraan poliisi/lastensuojeluasia jos asiasta voidaan järkevästi keskustella tekijän ja vanhempien kanssa. MUTTA kerran vanhempien asenne on tuo perinteinen "eihän meidän pirkkoliisa sellaista tee koskaan kun on aina niin kiltti tyttö" niin ehdottomasti oikein viedä asia viranomaisten kautta eteenpäin. Oppivatpahan vanhemmatkin _toivottavasti_ jotain..

vieras
Hienosti toimittu ap!! Hyvä, etteivät kaikki ole nössöjä, jotka lakaisevat ongelmat maton alle ja odottavat vain seuraavia ongelmia.. Kun olin lapsi, niin naapurin tyttö tappoi kepillä siilen, nauroi päälle ja piti sitä hauskana. Lapsi puhutettiin kunnolla ja laitettiin hautaamaan siili, tajusi lopulta, mitä oli tehnyt eikä tietääkseni sen jälkeen koskaan kiusannut eläimiä, päinvastion. Ja tuolle kuraattorille; ei ole ihme, että koulukiusaamisia on niin paljon, jos kuraattorit on tuollaisia paskahousuja!!!!

halauksia
Järkyttävää kaikin puolin, hiirenpuolesta, ap:n lapsen. Kaverin sekä hänen vanhempiensa.

Mitä poliisit sanoivat? Tulethan ap sitten kertomaan miten juttelu vanhempien kanssa meni.

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Nikittönnä:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
No päähänkö pitäs silittää tollasta tunnevammasta?
Mieki yleensä tykkään sun kirjottelusta, mutta nyt jäin miettimään.
Onko se lapsen vika, jos on tunnevammanen? Eikö lapsi siinä vaiheessa tarvis kaiken mahdollisen avun?
Joo, ei oo lapsen vika. Mutta mun mielestä tossa vaiheessa mikä tahansa puuttuminen on parempi, kuin että ei puututa ollenkaan. Vaikka sitten se rikosilmotus, tukkapöllö, mikä vaan on parempi kuin se, että naureskellaan asialle. Jos lapsesta on kasvamassa tyyliin murhaaja, niin kyllä siinä muidenkin elämät painaa, kun vain sen.

Mähän kommentoin siihen, kun jonkun mielestä ei ois pitänyt rikosilmoitusta tehdä asiasta.

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Nikittönnä:
Nefer, ymmärrän pointtisi, mutta jos kyse on oikeesti häiriintyneestä lapsesta, luuletko, että edes sillä tukkapöllöllä olis ollu mitään vaikutusta muuta kuin negatiivista?
Vanhempia vois kyllä pamputtaa.
No viimisestä samaa mieltä. En tosiaan tiedä miten tollasen lapsen kanssa pitäis toimia. :$ Inhottaa. En osaisi varmaan toimia, koska jos ois mun lapsi, löisin ihan valehtelematta, vaikka se väärin oliskin. Tollanen vaan herättää vihaa. :$

Yhteistyössä