Lapsen kaveri tappoi meidän lemmikin!

• Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti
Itse varmaan veisin tuollaisen lapsen (siis tuon joka lemmikin tappoi) psykologille ja kenties pidempiaikaiseen terapiaan. Tiedän, ettei se niin vaan onnistu varsinkaan jos ei vanhemmilla ole varaa yksityiseen, mutta ainakin yrittäisin saada apua. Terveyskeskuksesta voivat lähetteen psykiatriselle puolelle laittaa.

Mutta tosiaan, vanhempien pitäisi nyt olla hereillä ja hoitaa tää asia. Ei se auta vaikka miten muut kauhistelee :( Toivottavasti lastensuojeluviranomaiset puuttuisi asiaan

En yhtään ihmettele nykyisessä maailmassa lasten kieroon kasvamista. :/

Mielestäni ei vanhempien syyksikään voi kaikkea pistää. Ei kaikki huonosti käyttäytyvät lapset ole kuitenkaan huonoista perheistä. Maailmassa on niin paljon pahuutta joista on tosi helppo imeä vaikutteita eikä vanhemmat voi täysin kasvattaa lasta ulos kaikesta siinä vaiheessa kun lapsi alkaa itse ajattelemaan enemmän. Ihmisellä on maailmassa kuitenkin vapaa tahto, lapsella tai aikuisella. Moraali voi heittää hyvästä kasvatuksesta huolimatta.

Kyllä tuossa vaiheessa sitä sortuisi varmaan kuka vain vanhempi näpäyttämään lasta fyysisestikin. Ehkä justiin joku terapia olisi tuossa tapauksessa ainoa realistinen vaihtoehto. Pitkäaikainen sellainen.

Nih
Alkuperäinen kirjoittaja Nikittönnä:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
No päähänkö pitäs silittää tollasta tunnevammasta?
Mieki yleensä tykkään sun kirjottelusta, mutta nyt jäin miettimään.
Onko se lapsen vika, jos on tunnevammanen? Eikö lapsi siinä vaiheessa tarvis kaiken mahdollisen avun?
Minä en ymmärrä, miten vastuuseen joutuminen ja avun saaminen sulkevat toisensa pois. Tekisin ehdottomasti rikosilmoituksen ja lastensuojeluilmoituksen. Se on oikeus ja kohtuus. Ja saa varmaan sitä apuakin se pentu.

Olen tosin sitä mieltä, että jotkut ovat vaan syntymäpahoja, eikä niitä mikään muuta eikä auta. Rangaistuslaitoksesta toiseen vaan siinä tapauksessa.

mimmu
Oon vissiin ollu tekemisissä raisumpien lasten kanssa, kun minulla ei ihmetytä tuollainen eläimentappokokeilu yhtään...varsinkaan jos on kyseessä lapsi, jolla itsellä ei ole eläimiä.

Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Sitten vielä se, että koulunkäyntiin ja koulun velvollisuuksiin hoitaa asiaa tämä ei liity millään tavalla! Jos lapsi noin käyttäytyy, todennäköisesti koulussakin jotain häikkää. Mutta ne asiat kuuluvat sinne. Samoin kotiasiat kotiin.

Mutta jos lapset ovat samalla luokalla ja kavereita, niin mielestäni opettajan on hyvä saada tietää, miksi lapsi (jonka hiiren toinen tappoi) ei enään leikikkään kaverinsa kanssa. Opettaja voi alkaa syyttämään lasta koulukiusaamisesta yms., jos ei tiedä lähtökohtia. Mun mielestä asiaan pitäisi lasten (myös tappajan) takia saada selvyys ja yhteisymmärrys opiskelurauhan vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Dynamiitti:
Mielestäni ei vanhempien syyksikään voi kaikkea pistää. Ei kaikki huonosti käyttäytyvät lapset ole kuitenkaan huonoista perheistä. Maailmassa on niin paljon pahuutta joista on tosi helppo imeä vaikutteita eikä vanhemmat voi täysin kasvattaa lasta ulos kaikesta siinä vaiheessa kun lapsi alkaa itse ajattelemaan enemmän.

En mäkään suorilta menisi vanhempia syyttämään. Mutta jos vanhemmat vähättelevät lapsen tekoja eivätkä usko niitä todeksi, niin se ei auta tappajalasta lainkaan, päinvastoin.

Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikittönnä:
Nefer, ymmärrän pointtisi, mutta jos kyse on oikeesti häiriintyneestä lapsesta, luuletko, että edes sillä tukkapöllöllä olis ollu mitään vaikutusta muuta kuin negatiivista?
Vanhempia vois kyllä pamputtaa.
No viimisestä samaa mieltä. En tosiaan tiedä miten tollasen lapsen kanssa pitäis toimia. :$ Inhottaa. En osaisi varmaan toimia, koska jos ois mun lapsi, löisin ihan valehtelematta, vaikka se väärin oliskin. Tollanen vaan herättää vihaa. :$

Mä taas olisin jo niin järkyttynyt teosta, etten pystyisi edes lyömään. Varmaan reagoisin samoin kuten tappajatytön äitikin eli alkuun en uskoisi sitä ja uskottelisin itselleni, että se oli vahinko.

p
Alkuperäinen kirjoittaja oma vika:
Ei minkäänikäisiä lapsia jätetä valvomatta perheen lemmikkien kanssa. Äidin vastuulla sekä hiirulaisten, että lapsien henki yhtä lailla!
No mutta ! Vihdoinkin joku järkevä kommentti. Tällä maalla on sittenkin toivoa paremmasta.

Ei minkäänikäisiä lapsia jätetä valvomatta perheen lemmikkien kanssa. Äidin vastuulla sekä hiirulaisten, että lapsien henki yhtä lailla!

Oikeastaa mäkin voisin päästää omat lapseni vain muiden vastuulle ja lopettaa oma kasvatustoiminta kokonaan
;) Sittenhän tässä voisi tehtailla vaikka isommankin perheen, kun ei olisi mitään vastuuta lapsistani.

p
Alkuperäinen kirjoittaja piina:

Oikeastaa mäkin voisin päästää omat lapseni vain muiden vastuulle ja lopettaa oma kasvatustoiminta kokonaan
;) Sittenhän tässä voisi tehtailla vaikka isommankin perheen, kun ei olisi mitään vastuuta lapsistani.
Kun olet päästänyt kotiisi vieraita lapsia olet tehnyt sen omalla vastuulla.
Ensi kerralla pyydät vaikka lapsen vanhemmat teille samalla niin vastuusi kevenee.

Mitä meinasit tehdä perheessä, jossa on lemmikki ja koululainen sekä vanhemmat töissä?

.
Alkuperäinen kirjoittaja Data:
Mitä meinasit tehdä perheessä, jossa on lemmikki ja koululainen sekä vanhemmat töissä?
Miksi antaa lupa tuoda kavereita koulun jälkeen kun ei ole vanhempia kotona. Voihan sulla hajota telkkari tai tietokone kun et ole valvomassa.
Tai olla hiireltä nirri veks. Perintövaasi hajalla kun potkitaan palloa sisällä jne.
Meille ei ainakaan pääse jos vanhemmat emme ole kotona. Lapset 7 ja 8 vuotiaita. Jos meillä istuu 4 kaveria sohvassa ja hiiri lytys niin ketä mä alan syyttelee jos en mitään ole nähnyt ja kuullut.

Lucky me
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Tai olla hiireltä nirri veks. Perintövaasi hajalla kun potkitaan palloa sisällä jne.
Meille ei ainakaan pääse jos vanhemmat emme ole kotona. Lapset 7 ja 8 vuotiaita. Jos meillä istuu 4 kaveria sohvassa ja hiiri lytys niin ketä mä alan syyttelee jos en mitään ole nähnyt ja kuullut.
Mun lapseni tietää, ettei meillä riehuta sisällä. Eikä sillä onneksi ole niin sairaita kavereita, että ne tappaisivat eläimiä.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja Data:
Miksi antaa lupa tuoda kavereita koulun jälkeen kun ei ole vanhempia kotona. Voihan sulla hajota telkkari tai tietokone kun et ole valvomassa.
Meille pääsee, tosin ei ole eläimiä. Kotivakuutus hoitaa vauriot ja kaksi lasta toimii paremmin hätätilanteessa kuin yksi. Kaveri tuo turvaa. Emme me kuitenkaan ota useampaa kylään kun emme ole itse paikalla, yksi tai kaksi vain. Jos taas tahallaan rikkoo, niin on vastuussa.

Silloin kun olemme paikalla niin kyllä lapset ovat kavereineen omissa huoneissa ja me saatamme tehdä muuta sinä aikana. Vaikka olisi lemmikkihiiriä, niin kyllä ne kaverit pääsisivät samaan huoneeseen kuin terraario on. Kaikkea ei voi valvoa tai hallita eikä pidäkään.

Saraldo
Eli kun kouluikäiselle lapselle tulee kouluikäinen kaveri kylään, niin äidin pitää istua siinä vieressä koko ajan? Aivan varmasti juu.

Tästä nyt ei vaan saa tekemälläkään äidin, lapsen eikä hiiren vikaa. Kyllä vika oli ihan puhtaasti tämän julmurilapsen.

hmm
Niitäkin lapsia _on_ jotka tappavat/kiusaavat pikku eläimiä. Joten kannattaa varautua jatkossa valvoon lapsia paremmin. Syitä on turha lähteä lyhyesti kirjoittelemaan. Lapset on erilaisia!

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Niitäkin lapsia _on_ jotka tappavat/kiusaavat pikku eläimiä. Joten kannattaa varautua jatkossa valvoon lapsia paremmin. Syitä on turha lähteä lyhyesti kirjoittelemaan. Lapset on erilaisia!
On myös aikuisia jotka sieppaavat lapsia, joten pitäisikö sen takia kuljettaa lapsi kouluun ja takaisin vastoin koulun ohjetta? Osa riskeistä on epätodennäköisiä joten ei kannata varautua niihin liioittelusti.

Yhteistyössä