Lapsen kaveri tappoi meidän lemmikin!

• Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti
hiirilapsi vertaus?
Hieman ontuu...hiiri joka elää pari vuotta, ja vertaat sitä LAPSEEN! Tapahtumalle ei voi enää mitään, mutta tietysti vanhempien pitää keskustella asiasta, ja tytön pyytää anteeksi, sekä korvata aiheuttamansa teko (esim. uusi hiiri tilalle tai muuta vastaavaa). Ihan sama vaikka kyseessä olisi akvaariokala.

Hyvä, että ap on laittanut asian eteenpäin, olisin toiminut itse ihan samalla tavalla. Jos asioihin ei puututa nyt, voi seuraavaksi olla edessä se, että kyseinen tyttö tökkää puukolla jotain toista lasta ja sanoo vaan "halusin kokeilla, että kuoleeko se"

periaate
ei se kuule paljon lohduta. se hiiren ostaminen. kun ei se sama hiiri enää ole kun se entinen. mä tekisin periaatteesta isomman jutun tästä. kun vanhemmat on noin välinpitämättömiä olleet. pitäs pikkasen isommat korvaukset saada. jo henkisistä kärsimyksistä. lapsellekin varmaan raumoja tuosta tullut.

zzz
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
koskakohan saadaan kuulla tuosta juttelutuokiosta
Tuskin koskaan. Musta tuntuu et nää mihin ihmiset kovasti oottavat loppua, jää aina selvittämättä... Joko syy on siinä, että ovat provoja tai sitten ap ei vaan viitti :(

...
Alkuperäinen kirjoittaja zzz:
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
koskakohan saadaan kuulla tuosta juttelutuokiosta
Tuskin koskaan. Musta tuntuu et nää mihin ihmiset kovasti oottavat loppua, jää aina selvittämättä... Joko syy on siinä, että ovat provoja tai sitten ap ei vaan viitti :(
niin voi olla. no toivotaan että joku selvyys saadaan :)

En lukenut koko ketjua. Vaikea kuvitella mitä tekisi jos vanhemmat ovat täysin välinpitämättömiä. Psykiatrisiin tutkimuksiin kuuluisi tuollainen lapsi joka tahallaan tappaa. Mä ilmoittaisin lisäksi asiasta kouluun ja sieltä esim. terveydenhoitajalta tai koulukuraattorilta tiedustelisin mitä asialle pitäisi tehdä ja että koulu myös tietäisi millainen lapsi on ja osaisivat ehkä sitten tarkkailla paremmin.

rymy
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Joko provo:
Tää on joko provo tai sit terveydenhoitaja on pahasti rikkonut vaitiolovelvollisuutensa.

t. kouluterveydenhoitaja myöskin.
Sama kävi mielessä...
Mä käsitin että kun sitä ap:n tytön kiusaamista on esiintynyt... ei siis riko mitään velvollisuutta, saahan siitä oman lapsen kiusaamisesta puhua. Ja jos tietää että kiusaa muitakin, niin sehän on hänen omaa tietoaan sitten.

hmmhm
vaikuttaa siltä että tämä aloittajan lapsen kaveri tappo hiiren koska tiesi sen aiheuttavan tuskaa "kaverilleen", ei kannata aliarvioida 7-vuotiaita, jotkut on jo siinä iässä hyviä manipuloimaan ihmisiä :( saa nähdä millainen ilkeä manipuloija tuostakin hiirentappajasta tulee..

koirallinen
Alkuperäinen kirjoittaja Data:
Alkuperäinen kirjoittaja oma vika:
Ei minkäänikäisiä lapsia jätetä valvomatta perheen lemmikkien kanssa. Äidin vastuulla sekä hiirulaisten, että lapsien henki yhtä lailla!
Mitä meinasit tehdä perheessä, jossa on lemmikki ja koululainen sekä vanhemmat töissä?
Tuttavalla on isoja koiria, ja vanhemmat töissä. Koirat on lukkojen takana toisessa huoneessa, ja jos koululaiset tulee kaverin kanssa kotiin ennen vanhempia, niin sitä huonetta ei avata, ei avata, ei avata. Sen lisäks oviaukossa on kalteriportti, että jos ovi avattaisiinkin, niin koirat ei suoraan pääse lasten luo. Tämä on paukutettu sen talon koululaisten päähän niin selkeesti, että se varmasti tajutaan.
Myös itsellä on isoja koiria, mutta olen suunnilleen aina kotona. Ei ole tarvinnut vielä koululaisen päähän takoa vastaavia sääntöjä, mutta ihan sama juttu meilläkin, lapset ei yksin ole isojen koirien kanssa.

terkka
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Joko provo:
Tää on joko provo tai sit terveydenhoitaja on pahasti rikkonut vaitiolovelvollisuutensa.

t. kouluterveydenhoitaja myöskin.
Siis eikö saa sanoa, että tarkkailee tyttöä???
No kouluterveydenhoitaja olen minäkin, enkä keksi miten tuossa olisi vaitiolovelvollisuutta rikottu. Jos terkka lupaa tarkkailla tyttöä kun ap on kertonut heidän tapauksestaan ja siitä, että ko. tyttö kiusaa kavereitaan myös koulussa. Sekö on vaitiolovelvollisuuden rikkomista, että lupaa tarkkailla?!?

Yhteistyössä