Lainanlyhennys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "joku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"joku"

Vieras
Laskeskelin tänään, paljonko meillä lyhennetään lainaa kuussa ja alkoi mietityttämään, että mikähän on ns. normaalisumma.

Eli te, joilla 100-200 tuhatta lainaa, paljonko lyhennätte kuussa? Meillä lyhennysten osuus oli n.750e. Ja selvennän vielä, että en tarkoita koko lainaerää vaan sitä lyhennysmäärää, mikä on koron lisäksi.

Kiitos jo etukäteen vastauksista! :)

tuohon vaikuttaa tietysti myös laina-aika.Mitä kauemmaksi aikaa lainaa,sitä pienempi lyhennys kerralla.
Miksette hyvät ihmiset käytä pankkien lainalaskureita etukäteen ennen lainanottoa,ettei tarvi tänne tulla ihmettelemään suuria lyheenyseriä!

Eikö kukaan innostu aiheesta? Jäi vain mietityttämään, kun tajusin laskujeni jälkeen, ettei tuosta tiedosta ollutkaan mitään "hyötyä" kun en tiedä yhtään, onko se hyvin, vähän vai hyvin vähän. Suhteessa korkoihin on lyhennysten määrä suurempi kuin korkojen.

Jos ei kukaan halua vertailuksi omia lyhennystensä määrää kertoa, niin osaisiko joku sanoa tuosta meidän summasta, että onko ns ok?

Voi herranjestas. En ole ihmetellyt suurta/pientä lyhennystä, vaan yleistä tasoa vertailtavaksi! Jotta voin tietää, onko tuo keskimääräisesti vähän vai paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen tyttären äippä;22343658:
1250e maksetaan yhteensä lyhennystä ja korkoja. Kun korot ovat alhaalla, on lyhennyksen osuus suurempi ja päinvastoin.

Osaatko sanoa, onko korkoja vai lyhennystä enemmän maksuerissä?

No aikas iso haitari sun kysymyksessäsi on. 200.000 euron lainassa 750 euron lyhennys on pieni, mutta vastaavasti 100.000 euron lainassa suuri.

Mulle laina on kokonaismenoero, 1300 maksetaan kuussa, joista lyhennyksen osuus n. 1100 euroa, lainaa on otettu kyllä enemmän, jäljellä sitä on n. 210.000.

[QUOTE="a p";22343679]Osaatko sanoa, onko korkoja vai lyhennystä enemmän maksuerissä?[/QUOTE]

jos ei ole kyse hiton suuresta lainasta, niin tottakai lyhennyksen osuus nyt matalien korkojen aikaa on isompi.

[QUOTE="poikia3";22343680]No aikas iso haitari sun kysymyksessäsi on. 200.000 euron lainassa 750 euron lyhennys on pieni, mutta vastaavasti 100.000 euron lainassa suuri.

Mulle laina on kokonaismenoero, 1300 maksetaan kuussa, joista lyhennyksen osuus n. 1100 euroa, lainaa on otettu kyllä enemmän, jäljellä sitä on n. 210.000.[/QUOTE]

Niin on iso haitari, mutta ajattelin, että useampi voi vastata. Meillä lainaa melko tarkoin 150 000. Teillä on todella pienet korot! =O

Nyt alko kolmen pojan äidin vastausten perusteella mietityttämään, että onkohan meillä ylikorkeat korot... Noin 500e menee korkoja kuukaudessa tuossa 150 000 lainamäärässä. Tosin tuossa on muutakin kuin asuntolaina; remonttilainaa iso osa ja autolainaa ja niissähän on kai yleisestikin korkeammat korot.

[QUOTE="a p";22343700]Niin on iso haitari, mutta ajattelin, että useampi voi vastata. Meillä lainaa melko tarkoin 150 000. Teillä on todella pienet korot! =O[/QUOTE]

mun lainassa marginaali on nolla, on henkilökuntaetuinen laina.

[QUOTE="a p";22343730]Nyt alko kolmen pojan äidin vastausten perusteella mietityttämään, että onkohan meillä ylikorkeat korot... Noin 500e menee korkoja kuukaudessa tuossa 150 000 lainamäärässä. Tosin tuossa on muutakin kuin asuntolaina; remonttilainaa iso osa ja autolainaa ja niissähän on kai yleisestikin korkeammat korot.[/QUOTE]

Ei meidän korkoihin oikeesti kannata verrata, kun tosiaan on tuo erikoisetuinen laina.

[QUOTE="mä";22343754]Lainaa yhteensä noin 70 000€ jäljellä. Lyhennys korkoineen 600€/kk. Laina-aika taitaa olla nyt siinä rerilun 10 v. tietämissä. Marginaali 0,4.[/QUOTE]

Meillä on tuo laina puoliksi, en tiedä tarkkaan miehen lainaosuutta, kun ei kuulu mulle. Mutta korkoihin menee kummallakin noin 50€/kk ja lainan lyhennykseen 250€/kk.

[QUOTE="mä";22343795]Meillä on tuo laina puoliksi, en tiedä tarkkaan miehen lainaosuutta, kun ei kuulu mulle. Mutta korkoihin menee kummallakin noin 50€/kk ja lainan lyhennykseen 250€/kk.[/QUOTE]

Pieni korkomäärä kuulostaa teilläkin olevan. :)

Yhteistyössä