Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset *Tammikuussa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unico
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kevätesikko, en mäkään pulkkailisi kyllä enää tossa vaiheessa! Kylpylässä toki voi lillua :) Voisko se vaavi sun mahassa olla nyt kääntyneenä naama sun selkään päin? Mä muistan Pandasta joskus noilla viikoilla aina välillä huolestuneeni kun ei tuntunut kunnolla mitään useisiin päiviin ja lueskelin sit jostain että mahtuvat vielä hyvin kääntyilemään ja selän puolella ei oo itsellä tuntohermoja samalla tavalla kun mahanahkassa.

Harmi ettette pääse tutustumaan sairaalaan! Se ainakin mulla vähän vähensi sitä synnytysjännisystä. Vaikka toisaalta myös alkoi vähän pelottaa kun se kuitenkin on tietenkin sairaala, enkä mä oo ikinä ennen ollut sairaalassa paitsi vieraana.

Mulla lenssu jatkuu, ajattelin jo aamulla että oon niin uupunut että mun on pakko saada joku tänne hoitamaan lasta. Onneksi tuo lapsi varmaan tajuaa että oon ihan puhki ja on nyt eilen ja tänään mennyt aivan ällistyttävän helposti päiväunille :heart: Yöllä olisi tosin saanut kyllä osoittaa myös säälin merkkejä, päätti sit valvoa kolmesta viiteen. Mies onneksi oli siellä melkein koko ajan niin mun ei tarvinnut, vaikka enpä mä sit oikein saanut kuitenkaan nukuttuakaan.

Ehkä tää tästä, kai tässä nyt jo voiton puolella on oltava kun jo neljä päivää on nokka valunut? Ei kai se enää kauaa voi kestää?

Meen itekin nukkumaan, mukavaa päivää!
:heart: KÖ 5+1

Meillä oli tuolla valmennuksessa yhteensä 14 ihmistä siis 7 odottaa ja puolisot. Aiheena oli synnytykseen valmistautuminen, sinne lähtö ja itse synnytys. Kivunlievitykset ym. Kalvoja oli ja sitten katsottiin yksi video. Ensi viikolla on aiheena parisuhde ja ehkäisy, tuonne joudun menemään yksikseen :(

Yö unet taas mennyt, kauhean levottomat jalat. Aamul oli lisäks yks kokous ja mun oli pakko lähteä sieltä pois, kun ei oikein tiennyt, että miten päin ois jalkoja pitänyt ja ajatus oli koko ajan jaloissa ja jossain muualla, sit rupes tulee semmoinen kylmä hiki ja silloin mä läksin. Totesin vaan, että nyt on niin huono olo, että pakko häipyä paikalta. Puuh...

Hankintoja tuli taas tehtyä, tilasin netistä imetystyynyn. Tiiä sitten, että onko sillä käyttöä, mutta kaupassa tuommoisen näin ja ihastuin siihen niin, että oli pakko tilata. Doomyy buddyn tilasin, vaikka tuo aika kallis onkin, mutta säästöjä on tullut sitten noissa rattaissa, kun on käytettynä ostanut =) Jos tämä selitys menisi miehelläkin lävitse, että ei se paljoo maksanut, kun on säästänyt muissa tarvikkeissa. Toivotaan ainakin :laugh:

Jos jatkais taas työntekoa...

päpsy ja papu 29+3

Taas oltiin tiputtu. Täällä on näköjään nyt muut pinot vaan niin aktiivisia ettei millään ehditä mukaan :D

Päpsy, mikä on doomyy buddy? Koitin guuglatakin mut ei löytynyt tolla mitään :ashamed: Alkoi kiinnostaa :D

Nostetaanpas meidät etusivulle. B)

Tää lopetti juuri työpäivän!!! Vähän menee kohta hermo töihin. Oli ihan tolkuttoman kiireinen työpäivä, siis tuli kamalasti kiireellisiä, pääsääntöisesti vaikeita tilauksia ja sitten kun tietysti se mun tuuraaja halusi opetella siinä sivussa kaikkea niin työnteko oli hidasta. Sitten kun kuunvaihde lähenee ja muutenkin huomiseksi piti saada monta hommaa valmiiksi niin ei auttanut muu kuin ottaa kone kotiin ja jatkaa kotona töitä. Tuli sitten yhteensä 10 tunnin työpäivä. Ei ihme jos käyn ylikierroksilla enkä saa nukuttua...

No aamulla on sitten neuvola, toisaalta toivon että terkkari kirjottais huomisen saikkua. Aion sanoa että oon ihan stressissä töiden takia ja siitä johtuen en kai nyt saa edes nukutuksi. Ei jäisi mun murheeksi saada noita huomisia töitä eteenpäin.

Nyt pitäis tehdä vähän kotitöitä, tuntuu että koko kämppäkin on ihan kaaoksessa. Minä en iltaisin ole jaksanut mitään ja mies tehnyt tuplavuoroja koko viikon. Eli kiirettä se on silläkin. :(

Olipas omanapainen viesti, mutta saanpahan nostettua meidät esille. :D

- Hapsiainen ja Herne 31+1

Joo Hapsiainen :D Toivottavasti saat levättyä!

Mä muuten tänään just hain töistä opintovapaata elokuun loppuun saakka :p En tietenkään sanonut uudesta tilanteestani mitään, vähän kyllä hävetti kun ajattelin samalla että jos kaikki menee hyvin niin aionkin jäädä äitiyslomalle ennen kun opintovapaa päättyy.. En kyllä varmaan sieltä saa palkkaa juuri mitään, mutta samat Kelarahat pitäisi saada kun edellisestäkin ja ne oli onneksi ihan hyvät :)

hapsiainen, onpa sulla ihana maha! :heart: mulla on edestä vähän samannäköinen ehkä, mutta sivusta näyttää eri muotoiselta. yleensä en tajua, miten iso se on, jos en ole juuri peilin edessä.

tovottavasti saat sairaslomaa edes pari päivää! samoin odessa, jos kädet aina vaan vaivaavat.

, pakko kysyä, että etkö sä olekaan enää kotona helmin kanssa? kun hait opintovapaata? toivotaan pikaista hellitystä flunssalta!

kevätesikko, ei kantsi ihan heti huolestua, vaikkei liikkeitä koko ajan tuntisi. oletko joka päivä kuitenkin jotain pientä tuntenut? mulla oli myös välillä selvästi hiljasempia päiviä.

mulla on nyt ilmeisesti turvotus lisääntynyt. kädet ovat kankeat, ja sormiin sattuu taivutellessa. nilkat ovat vähän samanlaiset. liikunta kai auttaisi, mutta oli yöllä flunssainen olo, niin olen ihan vaan tsillaillut tämän päivän - oli niin kylmäkin. ja eilisen itkupotkuolon jälkeen tekikin hyvää vaan olla. kuuntelin synnytä rentoutuneena -mantraa, pesin pyykkiä ja virkkailin.

päivä olikin sitten niin rauhallinen, ettei nyt väsytä yhtään. :)

piip 36+2

Kävin eilen Me & I -lastenvaatekutsuilla! Olipa suloisia vaatteita! Yhdet pienet Pususammakko-haalarit tilasin, ne oli suloiset! Pitää lapsen syntymän jälkeen ottaa itsellekin kutsut, tai vaikka ennen sitä, jos ehtii! Oli siellä myös äiteille vaatteita!

Lääkäriin menon kans oon jahkaillu monta päivää jo.. Jokohan tänään soittais.. Vaan ku ei tääl saa ku päivystysaikoja, jos antavat.

Odessa80 24+5

Okei Päpsy :D

Piip, tää on meidän vika viikko Helmin kanssa kotosalla :( Mä oon vielä hoitovapaalla sunnuntaihin saakka ja sitten toivon sen opintovapaan alkavan samalla kun Helmin päiväkoti ja mun opiskelut. Tai koulua on nyt ollut jo pari viikkoa, mutta tuo päiväkoti voi alkaa vasta kun hoitovapaa päättyy. Ollaan käyty tutustumassa siellä nyt useana päivänä ja maanantaina vielä mennään yhdessä. Tiistaina sitten jää hetkeksi yksin ja keskiviikkona mulla onkin sitten pitkä koulupäivä ja Helmi on koko päivän hoidossa. Aluksi nyt mennään niin, että ollaan kaikki maanantait kotona ja joka toiset tiistait. Eli 3-4 hoitopäivää tulee viikossa ja ollaan lyhennetty hoitoaikaa, eli on siellä vaan 5-7h kerrallaan. Ikävältä tuntuu, mutta meillä ei oikein ole muuta vaihtoehtoa kun mun on pakko valmistua enkä selkeästikään saa mitään tehtyä samalla kun oon Helmin kanssa :| Onneksi mun miehen äiti on myös luvannut hoitaa Helmiä, joten sen ei ihan joka päivä tarvitse mennä päiväkotiin vaikka olisikin "hoitopäivä". Yritän nyt puristaa kiireellä tän kevään tiukasti että saisin paperit kouraan ennen kun jään seuraavan pienen kanssa kotiin :heart:

Flunssa näyttää lannistumisen merkkejä, en vielä viitsi lähteä tonne tuiskuun tänään, mutta olo ei oo ihan yhtä jyrän alle jäänyt kun eilen. Nyt neiti remontoi olohuonetta, joten otan tyynyn ja menen lattialle köllöttelemään seuraksi. Kun vielä saan :)

Kvartti 5+2

Kävin sitten kuitenkin lääkärillä. Rannekanavaoireyhtymä tuli lappuun. Sitä olen itse arvellut, mitä netistä oon lukenut! Kaksi viikkoa tuli sairaslomaa, kun toimistotyö ei oikein vastaa sitä sairauden tarvitsemaa lepoa!

Kävin myös äskön Kelan sivuilla, oli myönnetty äitiysavustus! Tulispa se paketti pian :heart:

kvart över Tsemppiä Helmin hoitoon viemiseen! En olisi uskonut kuin vaikeaa se on, ellen olisi nähnyt serkkuni reaktion siihen, että joutuu muutaman kuukauden päästä takas töihin ja joutuu pienemmänkin viemään hoitoon! Suuria tunteita ja itkua siis tiedossa.

Odessa80 24+5

Heippa kaikille! Uskaltaudun pyytää päästä mukaan, vaikka en minäkään kyllä varsinaisesti kohderyhmään enää kuulu, kun se ekan kerran tulos jo nukkuu tuolla parvekkeella päiväuniaan.

Osa muistaa mut varmaan tuolta haaveleivien pinosta, mutta täällä odottajien pinossa en ole koskaan ollut. Olen toki käynyt säännöllisesti lukemassa, mitä tänne muille kuuluu...;)
Ajattelin kirjautua tänne, kun näin Kvart Överinkin olevan täällä taas. Meille nimittäin kuuluu yhtä ihanaa kuin teillekin, vieläpä hyvin samoilla viikoillakin. Kuukautiset on ollut sekaisin, mutta omien arveluideni mukaan meidän Pikku Kakkonen on nyt suurin piirtein viikoilla 5+2. Hassua, miten ensimmäisen odotusta odotettiin 14 kk, mutta toinen tärppäsi paljon ennen kuin uskalsin toivoakaan. Ilmeisesti kroppa kehittyy.:)

Hyvää odotusta kaikille! :heart:

Terv. Lilla My sekä Ykkönen 10 kk ja Kakkonen 5+2

Paljon onnea Lillamylle! Muistan sinut tuolta vauvakuumepuolelta vuodelta nakki... :D Näyttää alkaneen oikein tosissaan uusi aalto!

, ok. Ei tullut mieleenikään, että voisit hakea opintovapaata suoraan hoitovapaalta. :headwall:

Hyä että sait sairaslomaa, Odessa. Paraneeko käsivamma itsekseen levon kanssa?

Osaisiko joku sanoa, voivatko turvotus ja omituisen läikikäs ihonväri liittyä toisiinsa? Mulla on nilkat tosi turvonneen näköiset, ja heti pohkeista alaspäin iho on muuten aika tumma, mutta siinä on paljon pienehköjä (n. 0,5 cm halkaisijaltaan), selvästi vaaleampia laikkuja.

Muutenkin tuntuu, että turpoaisin öisin. Onkohan se normaalia? Yöllä ainakin herään välillä siihen , että käsissä on tosi kipeät nivelet. En tiedä, voiko se johtua muusta kuin nesteen kertymisestä. Tuntuu niinkuin kipu kuitenkin helpottaisi vähän päivän mittaan. Vai vertyvätlköhän sormet vaan liikuteltaessa..?

Multa kysellään aina neuvolassa, onko turvotusta. Olen vastannut, että ehkä vähän. Oikea vastaus on, että en tiedä, olenko lihonut jaloistani vai turvonnut. En oikein tiedä, miten sen itse osaisin sanoakaan.

:heart: piip 36+3

Ai niin, olen nyt yrittänyt jatkaa sairaalakassin pakkaamista. Sehän onkin vaikeaa! :o En oikein osaa pakata mitään vaatteita itselleni valmiiksi, kun haluan niitä käyttää vielä. Vauvan kotiintuloasuna pitäisi olla sama potkupuku kuin isällänsä aikoinaan, mutta se on vielä saamatta meille. En tiedä, miltä se näyttää, joten en osaa oikein mätsätä siihen mitään bodyakaan. Eikä mulla ole kaikkia hygieniatarvikkeita kaksin kappalein, että voisin niitä tuonne laittaa. Kameraakin luulen tarvitsevani vielä tässä välissä...

Siellä kassissa on nyt siis vauvan toppapuku, pipo, hanskat ja sukat sekä itselleni pari cd:tä ja alushousut. Ei ehkä kovin kattava sisältö vielä...

Kvartti, ei siinä ihan vuotta mene t ne sun viikot on täynnä ;) Paranemisia sinne (en halua pelotella mä oli kunnon taudissa 3viikkoa, toivottavasti selviät vähemmällä) Tsemppiä teillä päiväkoteiluun :) Ja opiskelujen valmiikksi saattamiseen!

piip, jaksuja vointiin! Älähän riehu liikaa. Toivottavasti sun turvotukset laskee eikä kiusaa sua. tää turpoaa kyllä öisin, mut kun pääsee liikkeelle ne on tähän asti lähteneet pois ja ei mulla hirveitä oo vielä tullut (sormuksista huomaa turvotukset). tärkeimmät kassissa :D kamera puuttoo jos se on tarkoitus ottaa mukaan ;)

hapsiainen, jaksuja ja unta sinne! Hieno pallo sulla :), Hyvä että saitten miehes kanssa puhuttua! Huh Huh tota sun työtahtiasi. Miten kävi saatko levätä hiukan enemmän?

odessa, kuinka monta vlamennusta teillä on? Hyvä et on tullut tietoa! jaksuja niiden käsien kanssa! Toivottavasti helpottaa tolla lomalla ne kädet, kun vaan muistaa lepuuttaa kotonakin riittävästi.

mekkala, hyvä et on tuloksekas työmatka :D

kevätesikko
, teillä on sitten oikein hurjaa pulkkailua ollut tapana laskea :D Teilläkin on oikein monta eri asia iltaa synnytysvalmennuksessa. Toi hiljaisuus on toukkaakin aina välillä vaivannut, mut kun se on sit kerran päivään ainakin liikkunut niin oon sillä jaksanut. Nyt on vissiin hiljaisemmat päivät taas takana kun kutakuinkin vähän väliä liikkuu niin että tuntee kunnolla. Varovaista remppaa!

päpsy, toi on hyvä pointti ostaa kalliimpaa kun säästöä tullut jo muualta :) Unta sinne kanssa et saat levättyä, jaloista huolimatta :)

Lilla My Tervetuloa Ja paaaljon Onnea :D Täällähän alkaa olemaan nopeaa sakkia kun toisella kierroksella jo mooonta tyyppiä :D ja samoille päiville kvartin kanssa :D

Jaahas reissut on reissattu :) Rankempaa kun yleensä ei vaan jaksanut :laugh: kumma juttu ja ettei tää mun tuurini olisi kääntynyt niin enpä löytänyt sieltä vauvalle sitä haalaria mitä menin hakemaan. Mulla on aivan selvästi onnistunut tää liian myöhään kun kaikki mun himoitsemat jutut ovat menneet pois myynnistä :( No ostin sit yhen toisen laisen haalarin toki niitä varmaan olis saanut suomestakin mut ostettiin nyt tuolta sitten ja onpahan hommattu. Ja tuli päikkärit otettua kunnolla kun ei jaksanut kaupungillapyuöriä niin laivaan takaisin ja unta palloon. Kovasti toukka alkoi mahassa painamaan kun taapersi ympäriinsä. Ja maha ihan kireenä. Sitten se köllötti jotenkin et napa oli ihan sivussa :) ja toisella puolen iso kuhmu.
Juups mut eipä tartte enää mihnkään pidemmälle lähteä, paluumatka autossa alkoi oleen jo tuskaa kymenen kilsan jälkeen vaiks menomatka meni hyvin. täällä siis liikehditään nykyään aika lailla, vai onkohan taas joku energia puuska pällä kun mä oon mässännyt itteni kipeäksi parinpäivän aikana...
Josko toi selkäsärkykin hellittäs kun laittaa nukkumaan ja käy välillä oikasemassa. vielä pitäs jaksaa paripäivää töissä ja sitten on se loma :) sitä tässä on nyt sitten jo odotettukin, sillon laitetaan toukan huone valmiiksi ja kamat paikoilleen ja sitten saa alkaa pesemään vaatteita. ja kaikki alkaa näyttää jollekkin :D Äitityspakkausta odotellessa ei vielä ollut postissa, josko ens viikon aikana tulis, tää alkaa oleen jo malttamaton.

Unico ja Toukka 27+0

Hei vaan :wave:

Mäkin varmaan sovin tänne kirjoittelemaan kun odottelen esikoista ja täytän keväällä aika lähellä laskettua aikaa 29 v. :) oon kirjotellu tuonne huhtikuisiin.

Nyt en lukenut koko ketjua läpi, mutta kommentoin jotain vaikka vähän myöhemmin. Pitäs jatkaa opiskelua kun en tänään oo ollu töissä. Mutta hyvää viikonloppua kaikille!!

Omena ja Möykkyliini tänään poks 27+0

Nyt ois perehdyttämisviikko ohi! Ihanaa! Olo on kyllä kun ois jyrän alle jääny.

Eikä siis tullut neuvolasta mitään saikkua. Terkkari vaan päivitteli siinä kun kerroin millainen työtahti on ollut tällä viikolla, sanoi että no onneksi ei ole kauaa äitiysloman alkuun. :o No, onneksi ei ole "kuin" 3½ viikkoa...

Sanoin etten ole saanut oikein nukuttuakaan tällä viikolla, siihen totesi että jos nyt jatkuu vielä viikonkin päästä niin kantsii sitten vaikka soitella ihan vastaanotolle niin katsotaan mitä voi tehdä... No jos tää unettomuus jatkuu vielä parikin vuorokautta niin olen ihan zombie.

Ei se sanonut myös mitään tähän käsien puutumiseen ja voimattomuuteen.
Supistuksista totesi sen verran, että mulla on nyt vissiin joku tulehdu (siis ilmeni viime viikkoisesta labrakokeesta), että pitää ottaa uus pissanäyte ens viikolla, tuo voi kuulemma aiheuttaa näitä supistuksia. Mutta ei kai sekään vaarallista kun ei tuon enempää siitä maininnu. :o

Jäi kieltämättä vähän tyhmä olo, olin taas kerran aika varma ettei mun tarttis palata neuvolasta töihin, mutta niin vaan piti. Nyt tuloksena se, että alavatsa on ihan äärettömän kipeä, ihan sellainen kosketusarka ja supistuksia tulee, suht kivuttomia tosin, tiuhaan. :(

No seurataan nyt sitten taas tilannetta. Mä kyllä aion soittaa suoraan sitten vastaanotolle jos tää olo jatkuu, en mä jumankauta jaksa tehdä tällaisella tahdilla enää töitä, varsinkaan nukkumatta!
Ai niin, viime yönä kyllä sain nukuttua suht hyvin, mutta sitten aamuyöstä kramppas pohje. Mieskin totesi, että ei enää voi olla totta, kun muuten sais nukuttua niin sitten tulee uusi vaiva. :laugh: Kramppas vielä tosi pahasti, ei meinannut mennä ohi ollenkaan ja sitten alko kramppaamaan jo takareisikin. Luulin että kuolema tulee siitä kivusta. :D Terkkari suositteli tuohon vaan sitä magnesiumia ja villasukkia. No ehkä yritän taas syödä säännöllisemmin magnesiumia.

Tuli hyvin omanapainen viesti, mutta siirryn nyt vähän huilailemaan. Mies pitäis hakea töistä kasin aikaan joten ehdin hyvin lepäillä nyt ennen sitä.

Ai niin, vielä se että pikkuinen on onneksi edelleen raivotarjonnassa, toivottavasti se ei sieltä enää mahdu kääntymään väärinpäin. :) Niin ja nyt tiheni neuvolakäynnit, parin viikon päästä taasen neuvolaan.

- Hapsiainen ja Herne 31+2

Hapsiainen, mulla kans joskus pari, kolme viikkoa sitte ramppas pohje. Sen jälkeen oon nukkunu taas villasukat jalassa. Paitsi viime yönä! Ja sama tulos, heräsin kolmen jälkeen kauheaan suonenvetoon! Eli kai se on jatkettava taas villasukkien kans nukkumista ;) Paljon muutenki nukun villasukat jalassa, ettei ole onneks ongelma :p

Omena, tervetuloa!

Hapsiainen, onnea perehtymisviikosta selviytymiseen! huh huh mitä neuvola täti sanoi sulle, eikös sen luulis olenvan tärkeää että jaksat sinne äitiyslomalle saakka ettet väsy ja saa lisää vaivoja ja synnytystä ennen sitä? Tosin aina kai siihen on riski vaikkei vaivoja olis, en tiedä. Voimia sulle ja lepoa viikonloppuun!

odessa,
mä en osaa ees nukkua ilman et on jotan jalassa, välilä illasukat välillä untuvatöppöset :)

Kävin lueskelemassa nopeasti mutta laitankin sittenkin Piipille, jos sä painat siitä turvonneesta kohdasta sormella aika kovaa, niin jääkö siihen painauma pitkäksi aikaa? Jos jää niin on turvotusta. Kuulostaisi musta aika omituiselta että olisit "lihonut" vaan jaloista?? Ja helpottaako, jos nostat jalat ylös? Mulla oli loppuvaiheessa tosi kipeät nivelet, mutta se oli ihan tavallista turpoamista. Samoin oli kuulemma normaalia kun mulla jäi kengistä mustelmat jalkapöytiin kun en tajunnut että kengät oikeasti painoi niin paljon... Loppuviikoilla mulla nousi painokin joku kilon viikossa, että kyllä sitä nestettä kai jonkun verran "kuuluukin" tulla. Tai siis että ei tarvi huolestua. Mutta jos tosi paljon on turvotusta ja just jos jää ne kuopat pitkäksi aikaa niin siitä kyllä kannattaa neuvolassa sanoa, ettei oo mitään raskausmyrkytystä.

Sairaalakassin pakkaamisesta: laita sinne ne tavarat mitä et enää tarvitse ja sit lappu päälle missä lukee tarkasti ne tavarat mitä vielä haluat lisätä ennen lähtöä. Jos normaalilähtö tulee niin sulla on kyllä hyvin aikaa laittaa ne tavarat sinne mut ei tarvitse enää miettiä ja arpoa että mitä vielä. Ja jos tulee pikalähtö niin mies osaa sitten listasta vielä katsoa mitä puuttuu ;)

Kiitos Kvartille infosta! Isäkin puhui tuosta painamisjutustaa, mutta en ollenkaan kässännyt, mitä se tarkoitti. nyt käsitin! :) Mulle ei jää mitään kolja painettaessa kuin korkeintaan ihan pieneksi aikaa. Nyt myös käsitin, että on olemassa ns. normaalia turvostusta ja sitten tuota huolestuttavampaa turvotusta. Hyvä tietää!

Ja kiitos myös tuosta sairaalakassivinkistä. Se on myös hyvä! Täytyypä tänään toteuttaa.

Kylläpäs Unicolla menee kauan sen äippäpakkauksen kanssa! Nyt alkaa varmaan olla ruuhka-ajat niiden suhteen. Eikö se vauvojen tihein syntymäjakso ala tuossa parin kuukauden päästä? Aaah, alkoi tehdä mieli keväiseen Tukholmaan... Jossain vaiheessa kävin siellä aina varhaiseen kevätaikaan, jolloin Suomessa oli vielä melkein talvi mutta Tukholmassa oli jo krookukset kukassa. Se antoi ihanasti toivoa talven taittumiselle!

Menipä Hapsiaisen neuvola ikävissä merkeissä. Kuulostaa ihan erilaiselta kuin olen itse tottunut ihanan terkkarini kanssa. Jos vielä on noita uniongelmia ja hirveotä päiviä, niin sanot sitten ihan suoraan, että nyt tarvii pari päivää lepäämiseen. Etkä tosiaan jää odottamaan mitään seuraavaa neuvola-aikaa. Mä olen muuten jo päässyt neuvolan kanssa kerran viikossa-tahtiin. Eihän nyt enää ehdi kyuin kotona kääntyä ja heti on seuraava neuvola-aika! Mutta toistaiseksi ei kyllä yhtään rasita. Ihan kiva on sinne aina mennä.

Tervetuloa Omenalle!

Onpa kyllä hyvä, että kaikista talvista juuri tänä talvena saan olla raskaana. Kun kaikilla on niin kylmä, mutta minulla yleensä vaan hiki päällä! :)

piip 36+4

Kvartti, tuo lista oli hyvä idea, saa sitten itekkin tarkistella :D

piip, toivottavasti turvotukset ei pahene. Hui sulla on sitten oikein urakalla neuvolaa :D missä vaiheessa se muuttuu tohon kerta viikkoon tahtiin?

Täällä taasen olo ettei mahanahkaansa mahu huoh, väsyttää ja motivaatio nolla. Vois toi motivaatiokin tietty nousta kun ei väsyttäs ja kiristäs toi maha siihen tahtiin. No Toukka onneksi pitää ihan omaa kvaa tuolla mahassa et tietää kyllä millon se on hereillä :)
Unet on alkaneet häiriintyä pienestäkin ja sit kun havahtuu ei enää saa unta helposti takas. Ja toi närästys tietty hattaa sillon kun se iskee päälle, niin kun viimeyönä aamuyöllä, niin ei oikein huvttanut.
Kai sen pakkauksen perään voi jo loppuviikosta kysellä vaiolikohan se tällä viikolla kun se päätös tuli, täytyy tarkistaa, ja mielelläni sen jo hakisin hypisteltäväksi.

Unico ja Toukka 27+1

Yhteistyössä