Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset *Tammikuussa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unico
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huh, onpa tänne tullut tekstiä!

Kvartilla on hölmö tilanne, en kyllä tiedä mitä tekisin. Toisaalta ymmärrän miestäsi että haluaa itse kertoa omalle ystävälleen, toisaalta ymmärrän että susta tuntuu tyhmältä jättää kertomatta omalle ystävällesi ja väkisinkin valehdella jos kerran jutut kuitenkin sivuaa lapsia. Hankalaa. :/ Mutta toisaalta ystäväsi varmaan ymmärtää kun myöhemmin saa tietää että jätit tänään kertomatta ja/tai puhuit puuta heinää, kun kerran miehet on toistensa parhaita kavereita ja on ihan ymmärrettävää että mies haluaa itse kertoa.

Mitä ootte mieltä, voinko rv 29 mennä pulkkamäkeen ja kylpylään? Parhaan kaverin polttarit on silloin ja tollaista on ohjelmassa. Itseäni arveluttaa toi pulkkamäki, ollaan siis menossa ihan paikallisen laskettelukeskuksen mäkeen. Seisonko suosiolla sivummalla vai otanko jotain mammaliukuja jostain turvalliseksi kokemastani korkeudesta? Vai olenko normaalisti? Kylpylästä tietty voin kysyä parin viikon päästä lääkärineuvolassa kun näkee onko paikat niin kuin pitääkin.

Katsoin eilen hetken ykköseltä Lyhyt elämä -dokkaria, aloin heti itkeä. Se on nyt nauhalla mutten tiedä onko sitä järkeä katsoa, on niin rankka aihe enkä tiedä sopiiko se nyt välttämättä parhaillaan esikoistaan odottavalle. Kertoo siis neljästä pariskunnasta, jotka joutuvat valmistautumaan vastasyntyneen kuolemaan ja pointtina on kuinka lyhytkin elämä on merkityksellinen ja kuinka suuret jäljet se jättää. Nyt kun kirjoitin tuon tuohon niin kuulostaa ihan kamalalta aiheelta, ehkä jätän katsomisen väliin, alkoi heti uudestaan itkettää...

kevätesikko 24+0

:hug: Unettomille!

Höh mä unohdin jo kaiken lukemani tarkasti :(

Kvartti, mä kysysin mieheltä jos ennättää ennen tapaamista, että millon aikoo kertoa ja kertoisin noi tuntemukset sille.

kevätesikko kai se pulkkamäki ja kylpylä riippuu voinnista. Ja onko kielletty uimista. Toi pulkkamäki tosin jos töyssyttää voi tehä kipeää. (oikeesti ei hajuakaan.)

Eipä kummempaa, valmistuadun töihin ja jännityksellä odotan et mihin se olo tänään menee. No täällä vähentynyt unet kanssa mut en voi vielä unettomuutta valittaa mut tuntuu olossaan ettei nuku tarpeeksi ja kun nuo työt haittaa sit päivällä nukkumista.
hemmetti netti pätkii et tarvinee olla varovainen ton lähettelyn kanssa siis vietin :D ja just tuli tieto et vika on korjattu ja pöh.
Toukkis mylläs taas aamulla :heart:

Unico ja Toukka 26+3

Hapsiainen, jaksuja perehdyttämiseen!

piip, meillä mies ei oo tullu neuvolaan kun pari kertaa, ei vaan ooo halunnu. Olisko ettei halua kuunnella kaikkia terkkarin juttuja ja on tylsää, no se kun kuulee sydänäänet on kivaa, mut muuten liikaa höpötystä, jokseenkin ymmärrän, mut ajoittain aattelin sen sitten vielä sillon tällön kiskoa :)

päpsy siellä on sitten hyvällä mallilla :D meillä vielä ihan kesken mut no ei toukka alastijoudu olemaan jos aikois nyt tulla, mut ei se toivottavaa vielä oo :). Ei sulla enää paljon oo työpäiviä, mä en pysty ees laskemaan vielä :D

Ai viime yö olikin taas yleisesti sellainen huonon unen yö!

Kvartti, mäkin yritin löytä sitä ratikkatietoa HSL:n sivuilta, mutta ei se siellä varmasti enää ole, koska kävin ne sivut tosi tarkkaan läpi enkä löytänyt. Stokkalla epäilivät jotain 64 senttiä, mutta sekin oli sellainen jonkun muistikuva. No tuo meidän oma ratikka on kyllä kokemukseni mukaan oikeastaan aina sellainen matalalattiavaunu.

Onkohan kaverisi käynyt jo? En tiedä, miten hankalaa aihetta on väistellä käytännössä, mutta itse varmaan sitä yrittäisin tuossa tilanteessa. Olet vielä niin alussa, että en usko, että kaverisi koskaan tulee laskeneeksi, että olisit voinut jo tässä tapaamisessa kertoa. Kyllä tuota aihetta on minusta ihan luvallista alkuviioilla väistellä, ja kenen tahansa luulisi sen ymmärtävän.

Hapsiainen, sama toimii toisinkin päin. Mun tekee aina mieli kommentoida kaikkiin sun kuulumisiin, että samat sanat. :) Tuo ilkeä maku suussa vaivaa muakin makean syönnin jäkeen (joskus myös jokin ihan tavallinen ruoka aiheuttaa sen), mutta ikävä kyllä se ei estä mua herkuttelemasta. Sen maun pysäyttää mulla aika tehokkaasti xylitol-purkka tai tarpeen tullen yleensä myös salmiakkipastilli. Oletko koittanut näitä?

Aijai, onpa Päpsyllä alhaiset hemoglobiinit! Mulla oli viimeksi 137. :whistle: Jätin saman tien lisäraudan paljon vähemmälle, kun se aiheuttaa mulla ummetusta.

Kevätesikko, itse en kyllä menisi pulkkamäkeen, mutta kylpylään saattaisin mennäkin. Pari kaveria on telonut itsensä ihan tavallisessa pulkkamäessä selästään ja jalastaan, ei raskaana mutta ihan selvin päin. ;) Ja kaikki tärinä tuntuu nykyisin itsestäni tosi ilkeältä.

Toivotaan, että unicon väsy helpottaa ja työpäivä menee hyvin! Itse taidan tästä lähteä vähän reippailemaan ja tuon samalla kaupasta jotain ainesta iltaruokaan.

Moikka!
Olipas tullut tekstiä taas. Ja tietenki reilusti yli puolet unohtu jo :D ...

Nyt olen alkanut taas liikkumaan. Eilen käytiinkin kahteen otteeseen kävelyillä yhteensä 1,5h. Tosin mitään hirveetä matkaa tuossa ajassa ei minun tallustelulla taitettu :D . Vähän väliä piti pysähtyä hengittelemään kun supisteli ja vihlo. Tänään päätin aloittaa tapetteja repimään pojan huoneesta, mikä kyllä osoittautu vähän turhan kunnianhimoiseksi projektiksi, mutta hiljaa hyvä tulee...

Sisarrattaita olen kanssa katsellut, mutta olen kyllä niiden kanssa ihan yhtä ymmälläni kuin pojun rattaita etsiessä! Kovin hintavia tuntuvat olevan ja käytetyistäkin älyttömiä summia pyydetään. Pitäisi vielä käydä uudemman kerran katselemassa varmasti ja ottaa mieskin mukaan vertailemaan, sehän se teki noissa meidän vanhoissaki rattaissa ne päätökset =) .

Kevätesikko: minäkään en kyllä varmaan pulkkailemaan uskaltautuisi, mutta kylpylä kuulostaisi kyllä ihanan rentouttavalta!

piip Joo, alhainen on tuo hemppa. Se on aina ollut jotain 120 luokkaa. Rautatableteista meni maha sekaisin, mutta pakko aloittaa uudestaan niiden syöminen. Samoin nestemäistä rautaa. Ja pinaattia =)

Kauhee biletys mahassa, potkuja tulee sieltä ja täältä :laugh:

Meille ostettiin vaunut! Wuhuu! B) Mentiin töitten jälkeen katsomaan paikalliseen Lastentarvikkeeseen taas kerran Emmaljungan yhdistelmiä, lähinnä kysymään hinta ja katsomaan kuosit ja nyt meillä on upouudet vaunut! :D Emmaljungan Edget nuo on, en muista enää sitä rungon nimeä millä rungolla, ei kuitenkaan sillä missä on heittoaisa. Väriltään musta/harmaat, tai hopea, mikälie. Mutta nyt on suurin hankinta tehty! :heart:

Kevätesikko Mä olin kylpylässä raskausviikolla 28. Silloin kysyin terkkarilta että mitä se on mieltä voiko mennä, niin totesi että kyllä.

piip
Mä oon tuota purkkaa kokeillu ja se jossain vaiheessa tepsikin, mutta nykyään mulle tulee siitä purkastakin se ällömaku. Salmiakki toimii niin kauan kun se salmiakki on suussa, mutta kun se loppuu niin sitten on taas ällömpi maku. On siis vaihtoehtoina syödä herkkuja synnytykseen asti 24/7 tai sitten vaan kärsiä mausta. Koska herkkujen välttäminen ei ole myöskään täällä vaihtoehto. :D Sen olen huomannut, että kun vaan juon paljon kylmää vettä herkkujen päälle niin saan vähän vähennettyä sitä makua.
Niin ja mullakin tulee se maku joskus myös ihan tavallisesta ruoasta. Minkähänlaista se on sitten joskus syödä vaikka suklaata kun suuhun jääkin suklaan maku eikä ällömaku? :D

Mietin tässä että jaksaisinko käydä pienellä kävelyllä tänään. Päivä meni yllättävän kivuttomasti töissä, perehdyttäminen kyllä syö vaan multa voimia aika tavalla. Huomaa että on aika raskasta yrittää opettaa toiselle noita tehtäviä, mutta jospa ens yönä sitten nukuttais.
Siks mietin tuota pientä ulkoiluakin kun jos jämähdän tänne sisälle niin pian nukahdan ja sitten taas valvon yöllä... Mutta nyt ihan ekaks pitää hetki surffailla netissä kun töissä en tätä mahdollisuutta saa. :laugh:

- Hapsiainen ja Herne 30+5

Ultrakuulumisia Juu eipä ole oikein mitään hääviä kerrottavaa ultrasta.
Paskan maku jäi suuhun!
Tosi tyhmä tietämätön tyyppi oli asialla, puhui tosi hiljaa ja oli kokoajan ruudun edessä, en nähnyt paljon mitään...
Pyysi toisen tyypin tarkistamaan sydämen ja aivot = ok!
Tärisi ja hikoili ja voivotteli, kun on niin perätilassa ettei näe MITÄÄN!
Ei löytänyt kaikkia sisäelimiä, eikä mahalaukkua ja ruokatorvea??!!
Puhui välillä ahtaista hengitysteistä jne?!
Ei suostunut näyttämään mulle mitään sillä nuolella vaikka 4-5 kertaa nätisti pyysin
Istukka on ihan kohdun suulla. Ja jos alkaa tulla vuotoja niin pitää mennä käymään.
Eikä saa loppu aikana harrastaa seksiä.
Ei kertonut mitään mittoja vaan käski tulla 10 viikon päästä uudestaan!
Kysyin sukupuolta niin akka tuhahti, että eiköhän se lapsen terveys ole tarkeämpää.
Mutta kun on jalat ristissä niin on varmaan tyttö!
Ei olisi halunnut kertoa sitäkään!
Äläkä ala ostelemaan punasia vaatteita, kun oli kerta jalat ristissä.
Katotaan istukan paikkaa ja sukupuolta tarkemmin viikoilla 30!
Lapsen terveys ja sukupuoli jäi siis pimentoon.
Ei vastannut viikkoja oli kuulemma 19+1 mittojen mukaan ja mä olen nyt menossa 20+0.
Ei muuttanut LA kuitenkaan!
Kysyin että saanko kuvia sain vastaukseksi vain että ei niistä mitään selvää saa!
Pyys mut kuitenkin takasi pöydälle ja nappas päästä yhden kuvan ja sanoi kiitos heippa!

Mikä tarkoitus tällä nyt oli?!

Anteeksi sekava teksti sylettää!!

Jane ja pikkuveijo/keiju 20+0 poooks

No huh huh mikä ultrareissu Janella :/ Minä varmaan pyytäisin uuden ajan tai menisin yksityiselle tuollaisen jälkeen. Törkeää.

Meillä oli eilen eka perhevalmennus. Synnytyksestä kerrottiin ja näytettiin varmaan 80-90-luvulta oleva synnytysfilmi. Mut ihan kiva reissu, huomenna seuraava kerta!
Kädet ei tykkää olla töissä, kattoo nyt kauanko ite jaksaa tätä puutuilua ja pistelyä taas. Talvilomaankin on vielä kaks viikkoa, ehkä kolme.
Eilen vauveliaki tais tympäistä olla töissä ku niin jumppaili!

Odessa80 24+2

Neuvolassa käyty ja kaikki ok. Paino oli viime viikosta laskenut 600 g =) Hemppaa ei tänään mitattu, vaikka sitä pyysinkin. No parin viikon päästä uudestaan. Tänään ois vuorossa synnytysvalmennus, jännittää :)

päpsy ja papu 29+1

No onpas ollut outoa meininkiä Janen ultrassa. Jospa nyt kaikki olisi kuitenkin hyvin? Kyselit jossain tuolla noita yksityisten hintoja. Teiltäpäin en tiedä, mutta meidän yksityinen varhaisultra Helsingissä maksoi muutaman euron yli satasen. Ajan mukaan noita yleensä velotetaan, joten sen mukaan sitten maksaa, miten kauan tutkimuksessa menee.

Odessa ja Päpsy onkin molemmat valmennustunnelmissa. Meillä oli ihan mukavat valmennukset, mutta niitä ei ollut kuin kaksi kertaa. Muut peruttiin rokotusten takia. Harmi juttu nuo Odessan kädet; hyvä juttu, että Päpsyllä oli neuvolassa kaikki ok! :D

Hapsiainen, onnea vaunuille! :heart: Osaan kuvitella, että olen ehkä itsekin ihan taivaassa sitten kun vaunut saadaan tänne kotiin asti. Jos me nyt päädytään niiihin ihaniin karkkivaunuihin joita ollaan mietitty...

Mulla on muuten juuri suklaata suussa. Kohta olen näin: :x Ihan kuin saisi piiskaa jokaisesta lipsahduksesta. Olenkin puhunut miehelle, että synnärille sitten suklaata, niin pääsen testaamaan, häviääkö tuo inhottava makujuttu! :p Ja lisäksi olen tilannut sinne tarjottimen täynnä kaikkia mahdollisia outoja ja ulkomaisia juustoja. No niin, nyt purkat perään. Onneksi se sentään mulla toimii. Ei ole kyllä sama kuin jäädä tunnelmoimaan ihania suklaisia jälkimakuja...

Tänään oli neuvolalääkäri. Hassulta tuntui, kun lääkäri toivotteli hyvää synnytystä. Kaikki vaikutti olevan hyvin. Ihmeekseni vauva olikin jo laskeutunut, ei kuitenkaan kiinnittynyt vielä. En ole tuota laskeutumista itse huomannut. Ei tunnu palloa jalkovälissä! :D Kohdunkaula oli pituudeltaan entisellään, 3 cm. Se oli kuitenkin pehmennyt. Ilmeisesti tuo on ihan hyvä tilanne tällä viikkosaldolla. Terkkari sanoi ennen lääkäriaikaa jotain sellaista, että jos muutosta on kohdunkanavalla nyt, ei ehkä tarvitse odottaa yli lasketun ajan. Ehkä se olisi ihan kiva. Mutta olen valmis sitten kun pikku möyriäiseni on valmis!

:heart: piip ja pikku hikkapoika 36+0

Painajasmaisen kuuloinen ultra ollut Janella :o

Enempiä jaksamatta kommentoida, omaa napaa (ällölimavaroitus!!!):

Sairaslomaa tuli viikko lisää ja lääkäri määräsi nyt täysin lepoon. Pahaolo vaivaa edelleen, tänään sentään olen säästynyt oksentamiselta. Sunnuntaina oksensin kyllä tämänkin päivän edestä. Painokin oli tippunut pahoinvoinnin myötä.

Lisäksi epäillään sieni-infektiota, johon saan lääkityksen mikäli testin tulos on positiivinen. Valkovuotoa tulee kamalan paljon ja lisäksi nyt on pari kertaa lorahtanut vähän jotakin hyvin vesimäistä ja kitkerän hajuista. Lääkärin sisätutkimuksen mukaan kohdun kaula ym. jutut oli kunnossa, joten ei pitäisi olla mitään lapsivesijuttuja. Joka tapauksessa nyt seuraillaan sitten sitäkin. Toivon kyseessä olevan esim. virtsan karkailu tai tulehduksesta aiheutuva vuoto. Verenpaineet sentään olleet ok ja se seuranta voitiin lopettaa. Kaikki bakteeriviljelyt olleet negatiivisiä, joten toivon kyseessä olevan nyt epäillyn sieni-infektion, niin asia hoituisi lääkityksellä pois.

Tuntuu etten tee enää muuta kuin valitan päivästä ja viikosta toiseen... :'( Samalla olen kuitenkin hurjan onnellinen. Saisi vain nämä vaivat vähän hepottaa...

Sipsunen & Nalle 12+2 :heart:

Jane, huh mikä ultrareissu! Mä melkein valittaisin tuosta jonnekkin eteenpäin!

Odessa Mulla kans ongelmia mun käsien kanssa, ne ei tykkää yhtään töistä. En ymmärrä miten mun työssä (toimistotyö ) saan kädet näin kipeäksi ja puutuneiksi. :( Noin kuukaus ois äippälomaan, saa nähdä miten kestää.

Odessa ja Päpsy on tosiaan molemmat valmennustunnelmissa. Täällä kuuluu yks vaivainen kerta synnytysvalmennusta, ei mitään muuta. Ja tuokin kerta on kuulemma joku Power Point -esitys sairaalan auditoriossa. Että jep, kuulostaa tosi hyvälle. Niin no näyttää ne kuulemma jonkun kartan, mistä näkee mihin pitää mennä kun synnytys tulee ajankohtaiseksi. :D Tuo synnytysvalmennus on sitten 32 viikon jälkeen, joku lauantai pari tuntia.

Piip Mä vetäsin just suklaajätskiä ja nyt maistuu pahalle! :x Voi miksi ei voi jäädä se hyvä jätskin maku. :( Mä taidan matkia sua ja pyydän miestä tuomaan sit laitokselle suklaata niin saan testata jääkö siitä vielä paha maku. :D Ois niiiiiiin ihanaa kun herkuista jäis herkullinen maku!
Sä oot kyllä ihan hurjan lähellä synnytystä jo. :heart:

Sipsunen iso hali sulle, kyllä se siitä vielä helpottaa, ennemmin tai myöhemmin. :hug:

Mun kurkku on tullut kipeäksi. En ala jos taas tulee joku flunssa! Mä tosin mietin että voiko mun kurkku olla ärtynyt kun olen puhunut kaks päivää? :laugh: Huomaan ainakin sen, että nyt kun olen perehdyttänyt sitä mun sijaista niin suu ja huulet kuivaa kamalasti. En mä oo ehkä tottunut puhumaan 8 tuntia päivässä. :laugh: Ajattelin siis että jos mun kurkkukin ois vaan rasittunut siitä. :D

Päivät on kyllä tosi raskaita töissä kun ei yhtään ole mitään taukoa vaan pitää yrittää opettaa koko ajan uusia asioita. Huomaan, että väsyn ite kamalasti tuosta ja tänään varsinkin se istuminen otti tosi kovasti voimille, pakko oli nousta välillä seisomaan. Käsiä ja jalkoja särkee istua. :( No ensi viikko pitäis olla sitten taas vähän helpompi kun se mun sijainen on ensi viikon vielä vanhassa työpaikassaan. Tulee sitten seuraavalla viikolla ja sitten en tiedä mitä ite teen enää töissä, kun ei ole konetta eikä puhelintakaan...

Mutta kai sitä ois nyt noustava koneelta pois ja yritettävä vaikka raahautua jo pesulle. Pääsis rauhoittumaan kerrankin ajoissa. Tuntuu vaan että käyn ihan ylikierroksilla nyt näiden erilaisten työpäivien jälkeen.

- Hapsiainen ja Herne 30+6

hapsiainen, jaksuja perehdyttämiseen. Onhan se erilaista kun joku pyörii koko ajan mukana. Hyvinkin voi kurkku reagoida siihen kovaan puhumiseen. Onnea vaunuille!

sipsunen
, jaksuja ja tsemppiä sairaslomalle, toivottavasti oireeseen löytyy syy ja saa sen hoidettua pois päiväjärjestyksestä! Kyllä ne sit sanoo jos paino tippuu liikaa. Yleensä kyllä se vauva ottaa omansa ja sä kärsit jos niikseen tulee.

piip, Onnea poksuista, niin se vaan lähestyy, se vauvan syliin saamisen aika

päpsy, millanen oli synnytys valmenus?

odessa, teillä on tiuhaan ne valmennukset. Jaksuja käsien kanssa, toivottavasti kestäisivät ja jopa menisivät paremmiksi!

Jane
, huh huh millanen ultra sulla oli.

nanna, mukavaa kun pääsit liikkeelle

tänne, eilinen oli ihan tuskaa töissä huohkolme tuntia jaksoi kun oli kiirettä ja sitä alko särkemään ja kipuilemaan, tosin nuo jalat, jos maha niin olisin lähtenyt. Tänään taas meni ihan huipusti ei tullut kipeäksi ollenkaan töissä (bussimatkat kiusaa ajoittain selkää).
Toukka liikuskellut jopa töissäkin, kiva kun se siellä monottaa johonkin ilkeään kohtaan niin huh mut ei nyt vielä pahoja oo tullut :) Mut maha näkyy jo kunnolla työpuvun alta, meillä kun eika hyvin peittää mut ei enää, alkanut tulemaan kyselyitä et ootko raskaana (no eipä sitä enää voi kieltääkkään, tosin luulin et juorut on kulkeneet jo kaikille, mut ei ollutkaan).
Noo nyt on sit vapaata ja reissua tiedossa :) ja kohta alkaa loma :D Jotain odotettavaa...
Nettikin toimii, ja lupasivat laittaa sen sillee ettei pätki enää :D Toivossa on hyvä elää...

Unico ja Toukka 26+4

No johan oli ultrareissu Jane!! :hug:
Mä menisin yksityiselle, ei se niin paljon maksa kelakorvausten jälkeen vaikka vähän kauemmin kestäisikin. Tai selvittäisin että mihin voin valittaa ja vaatia uutta aikaa. Toihan nyt oli ihan sekopäistä! Ja tosi ikävä että istukka on kohdunsuulla, toivotaan että siitä vielä siirtyisi!

Hienoa Nanna että saat liikkua nyt!

Piipille onnittelut poksuista ja Hapsiaiselle vaunuista! Ja kyllä voi kurkku tulla kipeäksi puhumisesta, koita juoda teetä ja jos se heti "voitelee" niin on varmaan siitä :)

Ja hyvä Unico että jaksoit hyvin töissä! Ne potkut on kyllä niin ihania!!

Mulle tuli ihan järkky flunssa! Nenä valuu yhtenään ja vaikka kuinka Bepanthenilla voitelee niin silti on iho hajalla.. Korvia särkee myös. Se päänsärky viikonloppuna taisikin olla alkavaa flunssaa eikä mitään raskauteen liittyvää. Valivali...

Ei tunnu yhtään että olisin raskaana! Kohta varmaan sit valitan niitä oireita, mutta toistaiseksi ei oo kyllä mitään muutosta normaaliin, väsyttää kyllä kovasti, mutta niin mua on väsyttänyt kohta 11,5kk :laugh:

Nyt nukkumaan, huomenna taas kiirus päivä päiväkodilla tutustumassa ja iltapäiväksi vielä luennolle.

Kvartti 4+6 (nää viikot näyttää kyllä tässä vaiheessa vielä ihan vitsiltä :p )

Mä testailin tuota teen juomista muuten tänään ja se helpotti, ehkä mun kurkku on tosiaan kipeytynyt puhumisesta. :D Mies vähän nauroi kun esitin sille teorian tuosta kipeytymisestä, totesi vaan että miten se eroaa normaalista jos puhun koko ajan (kuulemma puhun aina ihan liikaa, joskus vois olla sen mielestä hetken hiljaa... En ymmärrä. :laugh: ), mutta siis totesin miehelle että kerrankin ole puhunut kaksi päivää asiaa enkä vaan jauhanut p*skaa. :laugh:

Hienoa Unico että tänään työpäivä sujui mainiosti. :) Hätkähdin muuten oikein sun viikoista tänään, että kauhistus kun on paljon! Omat viikot ei tunnu niinkään paljolle mutta sun viikot tuntui. :D

Kvartille
Paranemisia flunssaan. Eikä sun viikot vitsille näytä, ne näyttää ihanille. :heart: Kato vaan niin aika menee taas hujauksessa.

Löysin sitten uuden vaivan tänään. :/ Tuossa kun kävin pesulla niin kappas, huomasin että mulle on tullu peräpukamat!!! Ei jestas, ei mulla ole koskaan ennen ollut, mutta niin vaan nyt oli tullut. :( Iuuuuuu! Mulla on ollut ummetusta pari päivää että kai se on sitten vähän aiheuttanut tuota. Mä en ala. Noita en ois kyllä halunnu! :(

Mutta iloistakin uutista on. Meitä pyydettiin miehen kanssa mun parhaan ystävän tytön kummeiksi. :heart: Tästä pienestä tytöstä tulee siis ensimmäinen meidän yhteinen kummilapsi. :heart: Ihanaa.

Nyt jotain pientä iltapalaa ja sit sänkyyn. Mun PITI mennä ajoissa petiin, mutta kummasti oon jumissa taas koneella. Mies tulee kohta lentopallosta ja yleensä oon ollu sängyssä kun se tulee kun kerrankin on ollut mahdollisuus rauhoittua ajoissa petiin, mutta eipä näköjään tänään onnistunut...

- Hapsiainen

Huomenta!

Jane: Onpa kyllä tosiaan ollut sinulla ultrakokemus. Itellä oli rakenneultra vähän saman tyylinen. Jäi tosi epävarma olo koko hommasta, eikä se yhtään auttanu asiaa että soitettiin vielä takas iltapäivällä kun lääkäri oli unohtanu kattoa joitain juttuja. Ja silti jäi tuntumaan että jotain uupuu vielä. Lisäksi runno sillä anturilla niin, että supisteli koko illan jälkeen päin. Kävin sitten yksityisellä vielä tarkistuksilla. Huomattavasti mukavempi kokemus.

Jos muuten olette menossa yksityiselle ultraan niin muistutuksena piti sanomani, että kela-korvausta ei niistä enää automaattisesti saa. Pitää olla joku syy miksi käy, esim. juuri nuo supistelut tai epäily että voisi jotain olla vialla. Lääkärin täytyy se sitten siihen tutkimus- ja hoitomääräys lomakkeeseen kirjata että voipi hakea ne korvaukset jälkikäteen.

Onnea hapsiaselle kummin kunniasta =) !

Ja Unicolle hyviä vapaita!

Täällä kans flunssa meinaa taas iskeä päälle. Hemmetti, johan tässä viikko oltiinki ilman köhää...

Nanna 36+3

kvartti, kohta ne sun viikot on jo vaiks kuin isot ja pienestähän ne lähtee :D

hapsiainen, niinhän ne toisten viikot tuntuu menevän hirveetä vauhtia ja omat niin hissukseen :)

nanna, parantumisia toi flunssa ei oo kiva

Jaahas kohta pitäs lähteä katteleen niitä vakuutuksia, jos muutamasta paikasta laittas vetämään niin on sitten aikaa miettiä. Ja sen jälkeen reissun päälle, onneksi voi huilia vähän jännittää kuis käy ja miten menee.
No toivottavasti oma netti toimii kun palataan, ärsyttävää kun pätkii sillon kun ehtis olemaan koneella.

Unico ja Toukka 26+5

Heh, kiitos viikkotsempeistä :heart: Ehkä ne siitä vielä muuttuu vähän vähemmän hassun näköisiksi :) Mut jos vertaa esim Nannan viikkoihin niin aika kaukaiselta tuntuu että tää lapsi mun mahassa olisi joskus valmis. Että pitkä vuosi edessä..

Täällä suoraan sanottuna ihan paska päivä. Mun luennot siirrettiin aamusta iltaan ja sit en pääse sinne kun mies oli säätänyt aamun itselleen vapaaksi niin ei enää saanut siirretyä kokouksia ym. takas. Autosta hajosi joku osa ja se piti viedä samantien korjaamolle, ei saanut ajaa enää yhtään tai menee enemmän rikki. Mun flunssa on aika ikävässä vaiheessa, nenä tukossa, silmiä kirvelee, korvaa särkee ja niskat jumissa :/ Lisäksi tolla tytöllä on kai tulossa ylös kolmas hammas ja kitisee koko ajan eikä suostu syömään mitään. Piti mennä tänään sinne päiväkotiinkin tutustumaan, mutta kaikkien sattumien summana se meni jo ihan liian hankalaksi enkä mä viitsi mennä sinne jakelemaan tätä tautia kaikille.. Eli ollaan kotona koko päivä. Illalla on onneksi vauvauinti, mies lupasi mennä sinne kaksin tytön kanssa. Tai katsotaan jos menisin mukaan katsomaan (se on muuten ollu aivan ihana harrastus!), altaaseen en viitsi tän räkiksen kanssa mennä.

Itseasiassa nyt kun kirjoitin tän "huonon aamun" tähän, ei se tunnu enää yhtään pahalta! :D Mitäs pienistä, tyttö meni nyt kuitenkin päiväunille ja mä meen laittamaan itelleni ruokaa. Ja nenäliinoja riittää. Eli ihan hyvä päivä sittenkin ;)

Nyt ruuanlaittoon siis,
KÖ 5+0

Kvartilla näyttää päivä alkaneen ikävästi. :hug:

Toisin oli täällä: heräsin hirveän energianpuuskan vallassa ja aloin hurjana pyykätä ja siivota. Ei vaan tainnut enää tuollainen raivoaminen sopia tälle kropalle, koska tuli aika huono olo siitä, ja hyväntuulisuus kääntyikin yhtäkkiä ihan päinvastaiseksi fiilikseksi. Olin sopinut meneväni alkuillasta yhteen seminaariin, mutta ulkona kävely oli sekä sään että olotilan vuoksi ihan tuskaa. Kun tulin takasin, olin itkeä sitä lyllerrystäni tuolla kamalassa viimassa.

Kotona aloin tehdä ruokaa (mies ei ol esitä sorttia, että tajuaisi koskaan sitä tehdä, vaikka kuinka valittaisin, etten jaksa enää MITÄÄN), mutta jo valkosipulin pilkkominen tuntui ihan ylivoimaiselta ruumiilliselta rasitukselta... Hetken siinä touhusin, mutta sitten oli pakko mennä nostamaan kintut kohti taivasta, kun tunsin pyörtyväni. Sai tuo mies pienen herätyksen siitä, että ihan oikeastikin saattaa olla paha olla, enkä vaan huvikseni siitä puhu. :whistle: Olo vähän parani, ja sain sitten tehdyksi sen ruoankin loppuun... Siis joskus en tajua, että miten voi mies olla yhtä aikaa niin kiltti ja kultainen ja epäitsekäs mutta yhtä aikaa sitten niin ajattelematon ja hölmö. :headwall:

No, ei tätä enää pitkään ole. Kohta saan varmaan jo vähän helpommin imuroiduksi sohvan- ja sängynaluset. Pian tulee ruoka uunista, ja sen kun syön, tulee varmaan vähän parempi fiilis.

Sipsunen, hang in there! Toivon mukaan saat pian avun siihen tulehdukseesi. Alkuraskauden vaivat varmaan myös pian hellittävät. Olet päässyt jo hyville viikoillekin. :)

Onnea Hapsiaiselle ja miehelle kummiudesta! Se on minusta yksi hienoimpia kunniatehtäviä, joita elämän aikana voi saada.

Unico, lähdetkö pitkälle / pitkäksi aikaa reissuun? Hyvää matkaa! :heart:

Nyt jo vähän paremmalla tuulella,
piip 36+1

Miten me ollaan näin "laiskoja" että tosiaan oltiin tokalle sivulle tiputtu. :D

Tän siitä saa kun minäkään en päivän aikana ole päässyt palstailemaan. :laugh:

Täällä kärsitään melkoisista univaikeuksista, nyt tämän viikon yöunet yhteensä on lyhyemmät kuin mitä pitäisi yhdessä yössä nukkua. En vaan saa nukutuksi. Yön aikana päässä pyörii kaikenmaailman asiat ja tuntuu että nukahtaminen ei vaan onnistu. Perjantaina on neuvola ja ajattelin puhua terkkarille tuosta. Aiemminhan olin kolme päivää saikulla univaikeuksien takia, sain sitten nukutuksi edes päivällä, kun nyt ainakin tuntuu että aamuisin kyllä väsyttäis kun töihin pitää lähteä.

Kvart
Tällä palstalla on uskomaton vaikutus muuttaa huonokin aamu paremmaksi, heti kun sen kirjoittaa muille niin ei se enää tunnukaan niin pahalle. :)

Muuten aiemmin kun joskus tänne purin sitä miehen lähtemistä kavereidensa kanssa Tahkolle helmikuussa, juuri sinä viikonloppuna kun olin ajatellut sitä synnytysvalmennusta. No, äsken miehen kanssa pystyttiin asiasta keskustelemaan niin että se kuunteli mua siltä osin että miks se tuntuu musta pahalle. Kerroin että vaikka vielä ei pitäisi olla mitään hätää tuon Herneen suhteen niin musta vaan tuntuu pahalle ajatukselle jäädä viikonlopuksi yksin tässä vaiheessa. Kerroin ihan rauhallisesti etten halua olla mikään pirttihirmu ja rajoittaa sen menemisiä, että ite se saa päätöksen asiasta tehdä, mutta musta se ajatus vaan tuntuu nyt niin pahalle. Sanoin että varmasti sen viikonlopun pärjään, mutta mua vaan jollain tavoin "pelottaa" se etukäteen. Mies sitten totesi tuon keskustelun päätteeksi että kyllä minä ja herne ollaan sille tärkeintä mitä on, joten haluaa olla mun tukena jos musta sille tuntuu. Ehkä yksi stressi vähemmän nyt. :)

Mä pistän nyt tännekin poksumisen kunniaksi tuoreet kuvat mun pallosta.

- Hapsiainen ja Herne 31+0

Terveiset Saksasta! Täältä on jo tarttunut mukaan pari yökkäriä ja farkkuhaalarit vauvalle. Ylihuomenna poimin matkalla lentokentälle mukaan quinny zappit.

Vointi on ollut hyvä, vaikka liian helposti unohtuu syödä ja yhtäkkiä kello onkin illalla seitsemän ja aamiaisesta on jo aikaa. On ollut kiva kävellä vanhan pikkukaupungin keskustassa, on niin kaunista ja idyllistä. Sunnuntaina kun lensin tänne, junassa lentokentältä tuli aika ikävä olo, kun mahtui hädin tuskin seisomaan, ja tuli siitä aika huono olo. Mutta odotan jo kotiin paluuta...

Mekkala ja Natiainen 15 poks

piip, miehet vaan on ;)

Meillä oli eilen toka perhevalmennus. Lastenhoito ja imetys oli aiheena. Ihan kivasti tuli tietoa ja yksi äiti oli esittelemässä kestovaippoja. Ens viikolla vielä kaksi kertaa ja sit jossain vaiheessa synnytyssairaalavierailu.

Tänään lupasin mennä serkun tykö lastenvaatekutsuille!
Että kiirettä pitää, kovasti..

Kädet ei hellitä, eilen jo teki mieli hakea saikkua. Viikko vielä töitä, niin sit olis talviloma.

Odessa80 24+4

Kiva kun ootte samoilla linjoilla pulkkamäen ja kylpylän suhteen. Itekin siis olin jo alun pitäen sitä mieltä, että pulkkamäki voi olla vähän turhan vaarallinen kuitenkin siinä vaiheessa raskautta. Viime pulkkareissulta on muistissa parit puuhun törmäilyt ja pulkasta erkanemiset + kavereiden pulkkiin törmäilyt, joten enpä usko että kovinkaan paljon edes nauttisin koko pulkkailusta kun pitäisi koko ajan varoa niin paljon ja olla silmät selässäkin ettei kukaan laske päälle. Otetaan sinne eväät mukaan joten ehkä mä toimitan eväsvahdin virkaa sillä välin ja toivon etteivät jaksa kovin kauaa laskea... :)

Täällä vauva on ollut pari päivää hiljaisempi ja tietysti se on saanut mut vähän levottomaksi. Mutta eikös se ole ihan normaalia että välillä on rauhallisempi? Kyllä se on potkinut välillä, mutta sellaista sarjatulitusta ja myllerrystä ei nyt ole ollut.

Neuvolasta sanottiin, että TYKSiin ei enää pääse vierailulle, mikä oli mulle tosi iso pettymys, kun en ole ikinä ollut lähelläkään synnytysosastoa, paitsi silloin kun itse synnyin ja kun pikkuveli syntyi (ja silloin olin itse vajaa 1,5 v). Helmikuun puolivälissä mennään perhevalmennukseen, kun silloin siellä on TYKSin synnytyssalin kätilö puhumassa. Maaliskuun alussa aiheena on mm. vauvan käsittely, joten sinnekin mennään. Noilla aikaisemmilla kerroilla aiheena on suun terveys, raskaus- ja imetysajan ravitsemus ja seksuaalisuus, en vielä tiedä mennäänkö silloin sinne kuuntelemaan.

Jep, jos sitä jatkaisi remonttia. :wave:

kevätesikko 24+3

Yhteistyössä