Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset *** Lokakuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Glorinha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tältäkin suunnalta onnittelut ihanista ultrakuulumisista Ihana Omenalle! :flower: :heart:

Muutama päivä menny hiljaiselossa tältä suunnalta. Ikkunaremontti meidän kämpän osalta on nyt valmis. Ei enää vedä ja uskaltaa sitten Viliäkin pitää lattialla :) Täällä on iskeny sormiin ihan sairas turvotus. Sormien nivelet on tosi turvonneet ja kipeät. Muuten kaikki ennallaan.

Mukavaa päivää!

Delfis ja Vili
33+0 POKS!

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista Ihana Omena! :flower:

Täällä paha olo on ollut nyt pääsääntöisesti kohta viikon poissa. Pientä etovuutta kyllä välillä on, mutta ei yökkäilytä enää. Makea aiheuttaa selvästi tuota pahaa oloa, joten yritän sitä kaikin tavoin välttää.
Ruoka on alkanut maistumaan ja jos en syö koko aikaa niin tulee paha olo.

Olen vähän päässyt liikunnankin makuun taas. Pari kertaa jopa salilla käynyt ja eilen kävin pitkällä lenkillä. Tänään pitäisi lähteä kokeilemaan onnistuuko sulkapallo. Vähän jännitän sitä kun välillä tulee sellainen heikko olo, mutta onneksi mun pelikaveri osaa nyt varautua siihen ettei mun pelistä välttämättä tule mitään.

Onko kellään vinkkiä mistä sais kivoja mammaurheiluvaatteita? Kaipaisin oikeastaan ulkoiluhousut sekä sitten sisäliikuntaan sopivat housut. Ikävää kun saa kääntää nyt tuota vyötäröä ties kuinka monta kertaa ettei paina mahaa.

Ens viikolla ois taas neuvola, jospa vihdoinkin kuunneltais sydänääniä. Olenhan sen sydämen sykkeen ultrissa nähnyt, mutta haluaisin kuulla jo äänetkin. :)
Rakenneultraan on vielä tovi aikaa, se olis kuukauden päästä edessä. Tuntuu ikuisuudelle.

Maha on muuten nyt pompsahtanut ihan eri tavalla esiin. Siitä hävis se alkuturvotus, muutti vähän muotoaan ja nyt se näyttää pienen pienelle vauvamahalle.

Nyt yritän keskittyä töihin, väsyttää vaan niin vietävästi ettei pysy silmät auki. :(

- Hapsiainen 15+6

Hellou!

IhanaOmena, paljon onnea ihanista ultrakuulumisista! Minkä kokoinen pikkuinen oli?

Mitenkäs Adan sokerirasitus meni? Oliko vaikeaa olla syömättä? Pelkään, että minulta ensi neuvolassa pissasta löytyy liikaa sokeria... Mulla ei ole koskaan elämässäni ollut tällaista makeanhimoa kuin on nyt. En ole saanut taistelluksi vastaan. Pitäisiköhän lähteä mukaan siihen karkkilakkoon.

Voi harmi, Delfis, että turvotus iski! Muista juoda paljon!

Talvitakeista. Mulla on jo kohtuullisen iso maha, mutta edelleen kaikki takit menevät päälle, jos alla ei ole kovin paksusti vaatetta. Nuo tiukemmankin malliset menevät vielä ihan viimesillään. Jos on nappikiinnitys, niin niitähän voi pitää sen jälkeen osittain auki, kunhan vaan huolehtii, ettei mahan kohdalta ole liian kylmä. Onnekseni ostin viime talveksi myös oikein kivan a-linjaisen takin, jonka toivon sitten menevän loppuun asti kiinnnikin. Vadelmaunelma, on vaikeaa ennustaa, milloin se mahasi kasvaa takeista ulos. Jos oletkin rosehipin minimahatyyppiä?

Ihanaa, pikkukaveri heräsi. Sille ei ole oikein vielä kehittynyt mitään selvää rytmiä. Joskus menee näinkin kauan, että aamulla tunneen ekat liikkeet. Kello on nyt 10, eli olen ollut kolmisen tuntia hereillä

Katselin noita mammajoogia eilen netistä. Luulisin, että koko Helsinki olisi kursseja pullollaan, mutta ainoa löytämäni, joka olisi nyt alkamassa, oli jossain Oulunkylässä. Suuri osa kursseista oli alkanut jo, eikä niihin kannattanut kesken mennä, kun kurssiin on könttämaksu.

Voi tätä kissaraukkaa, tykkää niin kovin olla sylissä. Kohta se ei siihen enää mahdu. :(

piip 21+0 poks!

piip, jos töölö ei ole kovin huonosti reitin varrella niin voisin suositella joogakoulu shantin äitiysjoogaa. se on toki alkanut jo syyskuussa, mutta mukaan voi tulla ihan missä vaiheessa vaan, siellä on ollut aika paljon eri porukkaa joka kerralla. maksaa voi kertamaksun tai sitten ostaa kymmenen kerran kortin. lisäbonuksena saatat bongata sieltä möhömahojen seasta minut... :D

lisätietoja ja viikko-ohjelma täältä: http://www.jooga.fi/

salome rv 28+2

IhanaOmena, onnea ultrasta!

Ada, sepä se kun mä meinasn keitellä ihan tuoreesta inkivääristä sen teen ja muistelin just et olis kiellettyä :) eli jätetään väliin. Ei mee mun sihtikurkusta valkosipulin kynsi alas, no ei se haju niin haittaa ;) mua ainakaan... mut sitä kuluu nyt lähinnä ulkoisesti kun ei tunnu maistuvan yhtään, ja ennen aivan suosikki, joten josko taas kohta uppois.

Delfis, onnea rempan ohittumisesta :) Surku toi nivel homma jaksuja

hapsiainen, hieno homma kun alkaa pahaolo/vointi taittua!

Odessa, pian se neuvola tulee :)

piip, voi että säkin jo noin pitkällä :) harmi kun siellä menee noi joogat noin. Täällä ei oo mitään tiettyä vaan kertamaksu joten ihan vapaasti voi mennä mille tunnille vaan, tosin vain yks on tota mamma joogaa ja mä oon monesti töissä kun se on et se siitä

salome, ihanasti ilmaistu :)

Tänne, nyt se selätti mun, meinaan se flunssa, ihan törkee olo ja posket kipeenä, saa nähdä auttaako lääkäri. huoh nyt ei vaan jaksa... Tänään en oo muuten ees vielä yökännyt. ;) jotain hyvää tässä kurjassa olossa.

Unico ja Toukka 11+4

Kiitos vinkistä, Salome! Töölö on oikein hyvä paikka!

Oih ja voih! Kävin äskön vaa'alla. Tieto lisää tuskaa! Aivan järkyttävät lukemat - laskujeni mukaan painoa on tullut viime neuvolasta lähes 800 g /vk, ja suurin osa tuosta ajoittuu vielä alle raskauden puolivälin! Joten nyt lähden mukaan karkkilakkolaisiin. Alle viikko seuraavaan neuvolaan - saan varmaan kuulla kunniani...

Kiitos kaikille :)

Juu pikkuisella oli kokoa huimat 12 mm =) Viikkoihin nähden ihan linjassa lääkärin mukaan (7+6..ehkä tarkentui 7+3:ksi..). Mulla on ihan raskausoireetonta ollut viime päivät (paitsi rinnat jäi turvonneeksi ja painoa on tullut).. ei ole yököttänyt vaikka olisi ollut syömisessä taukoa. Mieli on korkealla. ihanaa viikkoa kaikille :saint:

Odessa, sitkeys palkitaan :)

Piip, jos sun vaaka hämää, no neuvolass akuulet menikö se noin. mut onko tuo sitten vielä hirveästi?

IhanaOmena, kiva et on aijallaan kasvamassa :D

Täällä nukuttu koko iltapäivä ja karmee olo, no kai tää joskus taltuu. Lääkäri käski ottaa buranaa mut en sit uskaltanut kun paketti peloteli tässä vaiheessa keskenmenolla, niin täytynee tarkistaa huomenna et onhan se sit varma ettei oo haittaa. Onneksi saa nukkua eikä tartte muuta ajatella, välilä pätkä hereillä.

Unico 11+4

:heart: Onnea ihanista ultrakuulumisista IhanaOmena!

:hug: Delfikselle turvotuksesta. Eiköhän se ole täälläkin edessä. Nyt jo vähän muutamat kengät puristaa. Odotan kyllä ihan onnesta soikeena sitä naamaturvotusta :D . Musta nimittäin tuntuu, että suurin osa ylimääräisistä raskauskiloista on kertynyt poskiin.

Sokerirasituskoe oli ihan ok eikä siitä tullut mulle huonoa oloa tai huimausta. Sain jo tänään tulokset ja ne oli tosi hyvät. Jee |O herkkuja suuhun!!! No ei, tänään söin vähän lakua juhlan kunniaksi, mutta palaan karkkilakkoon huomenna.

Hienoa että Hapsiaisen olo helpottaa!! Varmasti saat kuulla sydänäänet seuraavassa neuvolassa.

Piipin vauva elää vielä itsenäistä elämää ja heräilee kun sitä huvittaa :) . Meidän vauveli herää äidin kanssa samaan aikaan. Olen jopa miettinyt, kuuleeko hän herätyskellon ja pitäisikö vaihtaa joku miellyttävämpi herätysääni ihan vauvankin takia :heart: .

Ada 31+3

Hienoa Ada, että sokerirasitus oli normaali!

Uteliaisuuttani kyselen teiltä jotka olette jo pidemmällä että milloin olette tunteneet ensimmäisiä liikkeitä?
Mulla on nyt tuntunut jonkun kerran sellaista pientä "kutitusta tai kuplintaa" ja oletan että se liittyisi jotenkin tuohon matkalaiseen. Tiedän ettei ensikertalainen välttämättä tunne liikkeitä viellä muutamaan viikkoon, mutta kovasti sitä jo odottelisin. :)

Kyllä täällä nyt oikeesti vointi on paljon parempi kuin vielä viikko sitten. Kivaa. :)

Eilen kävin lätkimässä kaverin kanssa tunnin sulkapalloa ja oli ihana huomata että jaksan liikkua jo. Vähän saa muutakin elämää kuin sen sohvalla makaamisen.
Tänään lähden käymään uimahallissa, jos kokeilisi pitkästä aikaa vesijuoksua. Viimeksi tainnut viime talvena käydä juoksemassa.

Olin tänä aamuna yllättävän pirteä, heräsin kuudelta ihan ilman kelloa ja tulin sitten seiskaan jo töihin. Nyt sitten iskikin jo väsymys ja olen vain haukotellut ja sinnitellyt että silmät pysyvät auki. Ei ollut ehkä hyvä idea lähteä näin aikaisin töihin. :D

Nyt lähden hakemaan ruokalasta aamupuuron, jos sen jälkeen käynnistyisi tämä päivä vähän paremmin.

- Hapsiainen 16+0 *POKS*

Hapsiainen, kiva et jaksat jo noin paljon lähteä liikkeelle :)

Täällä en tiä kumpi on niin kova flunssa et yskittää ja yököttää vai muuten vaan yököttää ;) no ehkä se selviää jos tää hemmetin flunssa paranee (miten niin skeptinen). ei vaan meinaa mikään mennä alas kun on niin tukossa, kiva yrittää syödä.

Unico ja Toukka 11+5

Kiitos Ada! :flower: Onneksi muistinkin soittaa juuri, kun tulin syömästä. Aamulla oli hälytys puhelimessa, mutta eilisen vaa'allakäynnin vuoksi olinkin siihen aikaan aamujumpassa. :) Aika tiukalle taas meni, kun jouduin jonottamaan n. 20 min ja pääsin läpi siis vasta n. klo 12.55! Mutta pääsin kuin pääsinkin läpi. Mulle ei ihan nyt selvinnyt, että sainko paikan tuolla soittamisella vai tuleeko asiasta vielä erikseen päätös, mutta postia kuitenkin luvattiin.

Onnea vielä Adalle sokerirasituksen tuloksista! (Alkaa muuten hämärtyä, mistä kaikesta toista voikaan onnitella. Onko esim. ihan korrektia sanoa "onnea poikauutisista" tai "onnea tyttölupauksesta", vai syntyykö noista sellainen mielikuva, että toinen on jotenkin parempi kuin toinen?)

Hapsiainen, hyvinkin voit tuntea liikkeitä. Itse tunsin ekat 17+0, ja mulla on kuitenkin tuo istukka edessä. Alkuun minulla tuntui kuplinnalta alamahassa. Jouduin aina miettimään, että ovatko ne liikkeitä vai suolistokaasuja, mutta pikkuhiljaa opin ymmärtämään eron.

Olen muuten käyttänyt ihan tavallisia sisäliikuntahousuja, eli sellaisia, joissa on vyötärö kohtalaisen matalalla. Annan niiden roikkua vähän tavallista alempana ja laitan niiden ja yläosan väliin masutuubin. Näillä yritän pärjätä aina loppuun asti. Ulkoillessa käytän samoja housuja kuin muutenkin.

Unicolle voimia parantumiseen! Inkivääristä tuli tosiaan tänä vuonna yhtäkkiä sellaista tietoa, että se voi olla haitallista, mutta en muista, miten. Aiemmin inkivääriteetä on suositeltukin pahoinvointiin. Ostin juuri ruotsista lemppari-rooibostani, joka on itämaiseen tapaan maustettu, ja huomasin, että siinäkin on inkivääriä ainakin vähän. Olen sitä pari kuppia kumminkin juonut, kun olen jatellut, ettei se ehkä ole ihan noin tarkkaa.

piip 21+1

piip, ihanaa että sait soitettua!

eikös kaikesta postiivisesta ainakin voi onnitella?

Minkäslainen toi masutuubi on?

Juu täällä vedetään hunaja + eucaleptuspastilli vettä, ei mu mielestä namut ollu kiellettyjä joten tota koktailia käyttänyt. Onpahan lämmintä ja avaa tukkoisuuttaa :) (valkosipulia unohtamatta). tää tauti on kyllä pahin mitä on aikoihin ollu, kun mä en yleensä ole flunssassa tai sit se on pienenpää, et ei sänkyyn kaada. No kohta miettiin mitä söis (sais alas) ja pötkötteleen jonkun leffan kanssa jos pysyis hereillä.

Unico ja Toukka 11+5

Masutuubi on ihan vain sellainen trikoinen kangaskappale, jonka voi vetää lyhyeksi jääneen t-paidan alle. Näyttää vähän niin kuin alla olisi pidempi paita. SEllaisen voi ostaa tai tehdä itse ompelemalla yhden sauman suorakaiteen malliseen kappaleeseen. =)

Kiitos piip sulle noista vastauksista.
Mä oon miettinyt sitä masutuubia että tarttisko hankkia sellainen, ehkä se sitten oikeesti olis ihan hyvä hankinta, esim. just noitten liikuntavaatteitten kanssa varsinkin. Toisaalta kaapissa on yks käyttämätön tuubitoppi, sitäkin vois ehkä hyödyntää. :)

Ja nuo kuplinnat mitä tunnen mahassa on jotain ihan erilaisia kun suolistokaasut, ne on vähän sellaisella kohdallakin ettei ennen ole tuntunut mitään ja toisaalta se tunnekin on ihan erilainen kun koskaan ennen kokenut. Ehkä sen vois kuvailla jotenkin hentoisena pienenä kutitteluna. Satunnaista nuo vielä on, mutta jospa ne olisi nyt vaikka vauvasta lähtöisin. Olis niin kiva tuntea että siellä se pieni touhuaa jotain. :heart:

Mä oon muuten syöny tänään kun hevonen. Töissä pojat sanoi jo että onko mun mahasta tullut pohjaton. Itekkin kyllä aloin iltapäivällä jo ihmettelemään että miten mulla voi olla koko ajan nälkä. Käytiin päivällä kiinalaisessa lounaalla, mua ei meinannu saada pois kun olisin hakenut koko ajan lisää seisovasta pöydästä. :laugh:
Vissiin otan vähän takaisin sitä oksennusmaratonia.

Nyt lähden kokeilemaan uimista/vesijuoksua. Toivottavasti pysyn pinnalla kun olen syönyt niin paljon. :D Ja toivottavasti mahdun uikkariin. :D

Unicolle paljon voimia parantumiseen! Villasukat jalkaan!

- Hapsiainen 16+0

hapsiainen, Mites meni uimiset? Ihana et ruoka maistuu.
niitä villasukkia ei oo hetkeen otettu pois jalasta ne on ihanat :D Täällä pysytty hereillä tähän asti mut kävin pötköttelees. Huomisen saa vielä huilia ja perjantaina tarttis yrittää töihin (tai lääkäriin) Ja kun sais syötyä niin olis kiva, ehkä mä otan kans jossain välissä ton tankkaus maratonin :) ei vaan uppoa, no jätskiä vois yrittää mut siitä tulee vilu :)

Haikaranpesästä, mua alkoi myös puhelun aikana mietityttämään, hyväksytäänkö meidät osastolle synnyttämään. Kysyinkin sitä ja kätilö sanoi että olemme. Mutta ymmärrän hyvin, että Piipille jäi epäselvä olo asiasta. Ensi viikolla meillä onkin jo valmennus, ihanaa! Mulla ei ole vielä aavistustakaan synnytyspelosta. Päinvastoin, olen menossa synnytykseen kuin juhlaan. Mutta asenne ehkä muuttuu vielä. Toissa yönä valvoessa luin netistä äitien kuvauksia synnytyskivuista. (Mä valvon lähes joka yö pari tuntia närästyksen takia.) Silloin mä vähän ajattelin, että olikohan luomusynnytysideassa sittenkään järjen häivää.
Ei muuten kannata lukea synnytyskivuista ainakaan yöllä.

Hapsiainen, eiköhän ne ole juuri niitä ihania ensimmäisiä hipsuttelu-liikkeitä :heart: . Onnea!

Mulla on kanssa jumppahousuina tavalliset verkkarit masutuubilla ja uskon että pärjään näin loppuun asti.

Ada 31+4

Ada, kannattaako niitä kaikkia juttuja lukea? Okei en tiiä, sellanen kuva on et tod näk synnytys sattuu :D ja en oo ihan varma haluanko enmpää edes tietää, kaksipiippuinen juttu kun käsittääkseni kaikki on erillaisia. Mut onnea sulle etei mielikuva juhlasta muutu liikaa :D ja yöllä ne pahiten tuntuu :)

Mä söin muuten mikrotettua jädeä ei tullu niin kylmä mut oli ihanan pehmeää :laugh:

Yhteistyössä