Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset *** Lokakuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Glorinha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ole kokeillut manteliöljyä. Weledalla on myös joku suositeltu öljy. Olen käyttänyt Vichyn voidetta, joka on erityisesti tarkoitettu raskausarpien ennaltaehkäisyyn. Sisäiseen voiteluun olen ottanut päivittäin pari ruokalusikallista omega3 öljyä, mutta en vain ihon takia. Millähän voiteella välilihan aluetta kannattaisi voidella?

Mun tuttavani voiteli ihoaan raskausaikana oliiviöljyllä, erityisesti käsittääkseni saunassa ja välttyi raskausarvilta. Olen itsekin käyttänyt oliiviöljyä talviaikaan, kun iho meinaa helposti kuivua ja kiristää. Mulla ainakin ihosta tuli tosi kimmoisa saunan jälkeen, kun oli sitä siellä hautonut oliiviöljyllä. Sitä en kyllä osaa sanoa, mitä raskaa alakertaan kannattaisi laittaa :/

Ja sitten hei talvitakeista: mahtuukohan mikään tavallinen takki päälle, kun mulla se la toukokuun lopulla, mutta käsittääkseni olen jo talvella aika pyylevässä kunnossa?!? Kattelin, että jos joulunakin on jo rv 18-19, niin eikö masu jo silloin näy?!? Mun talvitakit on kaikki sellaisia piukeita, vartalonmyötäisiä, niin vähän epäilyttää, että lentääkö napit seinille tai venyykö takit pilalle, jos yritän niihin vauvamasua tunkea :/

Vadelmaunelma 7+4

Hei noista öljyistä... Apteekista saa ceridalin lipolotionia, jolla mä kovasti suunnittelin tekeväni välilihahierontaa, mutta se sitten kyllä jäi. Ostos ei kuitenkaan mennyt hukkaan, kun tuolla öljyllä voi rasvailla myös omaa tai vauvan kuivaa ihoa ja se tuntuu olevan tosi hyvä vauvan kylpyöljynä ja muutenkin! Ceridal myy samaa öljyä myös intiimiöljy nimellä, mutta pienemmässä pullossa.

Täällä siitä välilihahieronnasta vielä: http://www.ceridal.com/?id=4483c&select=Ceridal. Nyt mietityttää olisinko säästynyt repeämältä, jos olisin jaksanut välilihaani hieroskella. Vaikka parantunut se nyt jo on ja tikitkin tosiaan tippuneet. :)

Vadelmaunelma, samaa täällä pähkäilty et mitä vaatteita tarvii, mut ajattelin kattella ja tarpeen mukaan sitten kauppaan. Luulisin et alennusmyynteihinasti vois ainakin pärjätä vanhalla( no mulla talvikamppeet melko isot kun sopiviss aon hihat liian lyhyet)

täytyy laittaa korvan taakse noi voitelu vinkit :)

piip kiitos tiedoista.

Mitäs muuta oli, ei jassa muistaa.

Tää on ihan väsy rikki poikki menee katteleen unia ja jos aamulla olis enemmän järkeä mukana :laugh:

Odessa, mulla alkaa helpottaa toi yöpissaaminen, yhessä välissä se oli jatkuvaa. Mykyään aika tarkkaan siinä 8 maissa herättää iltavuorojen jälkeen vessaan :)ja sit takas nukkuun vielä :)

Jaapa, onkohan se siitä kiinni et mun maha ei siedä kaurapuuroa vai ihan muuten vaan, pari aamua taas yökätty aamupalat pihalle ja sit helpottaa. Tosin aamuyökkäily ihan tyhjästämahastakin on kuvioissa mukana, mut yllättävän hyvin on mennyt sit loppupäivät. Saa nähdä miten tänään onko vielä eilisen väsy vaikutus mukana vai alkaako paranemaan. Voimille tuo ottaa ettei taas mikää pysy sisällä. Nyt jännätän täytekeksiä :D aattelin et sais energiaa ja ehkä sitten parempaa oloa ja sitämukaan sais syötyä :D Noo onhan tää kurjaa mut ei se nyt enää niin paljoa haittaa kun alkuun. Ja tänään on sitä patsi aikaa viettää pää pytyssä :laugh:

Unico ja Toukka 11+1

:hug: La mer lääkärikäynnistä, ei oo kivaa tuollainen.

Unicolle onnea ultrakuulumisista :flower: . Saunatuoksuista piti ajat sitten kirjoittaa, me ollaan käytetty ihan normaalisti eli lähes joka ilta niitä pikkupulloissa olevia tuoksuja. Kesän taika on nyt lemppari =) . Niitä tarvii niin vähän laittaa, että tuskin niistä mitään haittaa on. Enemmänkin oon ite vältellyt laittamasta hajuvettä, ennen käytin jotain melkein päivittäin. Muutenkaan kun en tykkää, että 'haisee' nenään koko ajan, niin laitoin aina alaselkään hajuveden ja nyt se ei varmaankaan olisi hyväksi.

JoJo oli myös tavannut lääkärin, kivaa että kaikki oli hyvin :flower: . Mie en ole käynyt tavallisella neuvolalääkärillä ollenkaan, kun noita ylimääräisiä ultrakäyntejä on ollut niin neuvolantäti on sanonut, että ne riittää. Jännää aina kuulla, miten siellä teilläpäin asiat hoidetaan.

Talvitakeista ne onkin melkein ainoat vaatekappaleet, mitä ei ole tarvinnut laittaa uusiksi. Jotain etua olla tähän aikaan viimeisillään :D . Omista takeista enää yksi menee kiinni asti, se on sellainen kevyesti topattu ulkoilutakki joka on kyllä suht kapealinjainen. Sellainen sporttityylinen. Muuten oon onneksi pärjännyt jättämällä takin auki alaosasta ja ison kaulahuivin kanssa. Muutenkin onneksi masu kasvaa niin vähitellen, että kyllä sen huomaa jos pitää takki vaihtaa isompaan.

Vichyn voiteella täälläkin on rasvailtu masua, kulutus on kyllä lisääntynyt samassa suhteessa kuin mahanahkan pinta-alakin, kolmas tuubi jo menossa... :whistle: :D

Vaunut on olleet 'tuunattuna' jo monta viikkoa, en vaan oo saanut aikaiseks silittää tuota päällistä ennenkuin nyt :ashamed: . En tehny noille kuin välttämättömimmän ja senkin vähän peukalo keskellä kämmentä :kieh: . Lähinnä oksettaa tuo kuomun sisävuoraus, mutta noiden käyttöaika on kuitenkin aika lyhyt niin ei haittaa. Lampaantalja ostettiin lämmikkeeksi, tuohon koppaan kun mahtuu aika paljon kaikenlaista toppausta tarvittaessa. Mainitaan nyt vielä sekin, että kun vaunuissa säästettiin, niin turvakaukaloksi ja samalla ratashankinnaksi tuli Britaxin Travel System eli niihin sitten satsattiin.

tässä tuunattuna hyttyssuojan kanssa

ja tässä siis ennen tuunausta

tässä vielä masukuva tältä päivältä, 38+

Nyt voisin mennä ompeluhommiin, niin saisi vihdoin tuon ompelupisteen raivattua pois ja vauvan huoneen valmiiksi... tosin vauva nukutetaan meidän makuuhuoneessa ainakin alkuun, mutta haluan jo tän tietokoneen pois vaavin huoneesta =)

Hyvää viikonloppua kaikille! :heart:

Piki ja pikkuinen POKS :heart:

piki, ihana maha sulla :D Ja siistit vaunut :D
Miten muuten oliko noissa ihan hyvät pyörät? Mä meinaan kattellu noita vaunujani ja niissä saattaa olla pyörät hiukan hapertuneet et aika näyttää pitääkö alkaa usia hommaamaan, mut kai niitäkin saa :)

Unico kiitos :heart:

Ihan hyviltä nuo pyörät vaikuttaa, kumi on joustavaa vielä, eikä oo edes kovin likaiset. Tietysti eka ulkoilureissulla jos on pakkasta, rapisee kaikki kumit irti :kieh: :laugh: . Noissa oli yllättäen sellainen pikakiinnitys, eli luultavasti uudet vanteet ja kumit saisi sitten vaihdettua helpostikin :D . Niin sinullakin oli siis jotkut perintövaunut, voisko niistä saada kuvaa tänne?

Piki Tosi siistit rattaat =) Ja söpö masu :heart:

Täällä on iskenyt joku siivousinto. Makuuhuoneen järjestystä on muutettu. Vanha tietokone viedään pihalle, ei suostunut enää käynnistymään, on ottanut nokkiinsa uudesta koneesta. :laugh: Sit samalla katsottu vauvan sängyn paikkaa. Hoitopöytää mietin, että pitääkö ostaa uusi vai käytetty. Mutta sitten yks kaks välähti, että tietokonepöydästähän saa hyvän hoitopöydän. On pöytätilaa ja laatikoita. Kerrankin sille löytyi järkevää käyttöä. Pitää vielä ostaa hoitoalusta ja testata, että toimiiko tuo vai pitääkö sittenkin luopua ajatuksesta. Kirppikseltä tein myös löytöjä tänään, kestovaippoja, harsoja ym. ym.

päpsy ja papu 13+0

piki, ne on nyt vintillä mut myöhemmin saa kun alan työstämään niitä ja roudaan alas mitattaviksi :D niistä puuttuu kaikki pehmusteet joten saa jonnin verran puuhata :D

päpsy, siellä on sitten ollut oikein puuhakasta =) Hyvä idea toi hoitopöytä.

Täällä eletään tänään muutamalla keksillä ja manteleilla, melko hyvä olotilakin on vielä :) jos kaupasta löytäis jotain maistuvaa joka toivottavasti pysyy sisällä. No nyt on yksi piina vähemmän, enää ei pitäs olla pelkoa näkyä telkkarissa :laugh:

plääh, mahaan koskee, mut mut se on ylämaha, joten ei tainnu tykätä syömisestä. Onneksi tässä vaiheessa on toi Toukka vielä niin alhaalla et ei voi sekoittaa. Täytyy vaan kuulostella, inhaa toi.

hei kiitos ymmärryksestä koskien sitä typerää lääkäriä..

mä olen voidellut weleda raskausajan hoitoöljyllä raskausarpipaikkoja ja ei ole ainakaan vielä arpia tullut, mitä nyt vähän vain. Sitä saa luontaistuotekaupoista, pitäisikin hakia uusivoide, juu ja synnärilläkin sanoivat tuosta välilihan voitelusta, se olisi varmaan hyväksi.

huh mulla on nyt viikko takana tiukkaa diettiä ja vähän on jo sokeria ja pullaa ikävä! no jouluna sitten kun mukkelo on ulkona! :)

olin tänään mammajoogassa, oli hyvä kokemus se. aika isohan tuo masu alkaa jo olemaan ettei kovin ketterästi enää liikuta. puhistaan lähinnä.

missä vaiheessa alatte laitteleen sänkyä tms valmiiksi? meillä on niin pieni asunto että tilaa säästääkseni en ole vielä halunnut sänkyä tms laittaa, no vaunut tuohon tulee maanantaina.

voi että sitä taistelua sitten kissojen kanssa. Nytkin jo salaa repivät äitiyslaatikkoa, välillä ottaa hermoon! :)

juu no, kivaa lördaagia tytöt!

La Mer, Sullahan on sitten oiken tergeellisyys puuska (vai loppu vaihe) menossa tsemppiä sokerivähään sapuskaan (nim, tekis tiukaa, mut pitää yrittää ettei ihan hillittömäti vedä). Minkälainen se jooga oli? ootko aikaisemmin käynyt joogassa vai ihan eka tuttavuus?

Tää on suunnitellut (toteutuksesta ei tietoa miten käy) et jos joulun jälkeen alkas väsäämään noita kaikkia juttuja, tai tietty pikkuhiljaa kun saa inspiksen niin voi tehä, mut lähinnä noin vaunut ja sänky, kun niitä ei viitti enää sit sen jälkeen nostella varastoon. Toki jos patjat löytyy ennen niin jemmaan hommaan.

Minkäköhän paksunen patjan tarttis olla? niin vaunuihin kun sänkyynkin? Tohon vaunu miettimiseen et meinkopassa on vaneri pohja et jotain siihen päälle tarttee kumminkin :)nyt siinä on joku olisko pari senttiä vanhapatja, mut et riittääkö se? sänkyyn vissiin sit tarvii paksuman?

jes tänään näyttää et aamupala on jäämässä sisälle :) onkohan se sit nyt oikeesti et mun maha ei vaan siedä kaurapuuroa. täytyy vielä testailla, vai syönkö liikaa. Nyt on ihan ok olo ja söin puolikkaan sämplän, loppuosa odottaa et sen kiskasis kanss amut hetkenpäästä sitten :whistle: '

Unico ja Toukka 11+2

:wave: Moikka moi,

miten Rosehipin vauva-arki on mennyt? Lähtikö imetys hyvin käyntiin? Miten olette nukkuneet ja jaksaneet? Joko te tiedätte, mikä teidän pikkuisen nimi on jne. ? Olisi hurjan kiva kuulla alkuajan kokemuksia =) !

Unico suosittelen lämpimästi raskausajan joogaa! Se on ihanaa!!! Muistelen että olet ennekin joogannut, joten siitä on varmasti vain apua. Mä alan olla jo aika punkero enkä mikään ketterä taipuilija, mutta joogassa saan edelleen tehtyä kunnon harjoitussarjoja. Lisäksi olen saanut sieltä kiinostavaa tietoa joogisesta tavasta suhtautua odotukseen, synnytykseen ja lapsivuodeaikaan.

LaMer mulla on kanssa ihan kamala ikävä suklaata, mun rakasta ystävää :heart: . Olen ollut 5 päivää karkkilakossa. Huomenna on sokerinrasitus... voi toivottavasti arvot on kunnossa. Tuloksen saa ilmeisesti jo seuraavana päivänä.

Ihmeellinen rakkauspuuskapäivä taas, olen ollut koko päivän liikkeellä, lenkillä ja katsomassa kummipojan turnausta, hymyilemässä ärsyttävää ja naivia kestohymyä. Mistä tätä tunnelatausta oikein tulee?

Ada rv 31+1

Ada, totta olen joogannut mut nyt menny työt niin pahasti ettei oo päässy kun ihan kaikkiin ei uskalla mennä, kun ollaan ylösalaisin niin tulee oksu se hiukan rajoittaa... Kun ei siellä viittis ykätä. Onnea matkaan sokerirasitukseen.

Ada, toviotaan, josko ees siihen mennessä kun työt antaisivat periksi et joskus ees pääsisi :( harmittaa kun aina töissä sillee ettei pääse, ja tekeehän se muutenkin huonoa kun tässä olossa liikkuminen ei oo muutenkaan kivaa. Mut joo toivotaan et loppuu jossain välissä :) olis kiva puuhata jotain muutakin kun potea ja olla väsy (mikä varmasti liittyy myös siihen ettei jaksa mitään noidan kehä on valmis). Mut voikos sinne äitiysjoogaan mennä ihan pikkusella mahalla kun ei mulla oo mahaa muuta kun turvotusta iltasin mut mahallaan makaaminen on hankalaa kaikesta huolimatta.

Ada, se just siinä oliskin se paras kun ei maata mahallaan niin pystys oleen :)

Mites muuten täällä pukkaa flunssaa päälle. Joten onko inkivääri tee sallittujen joukossa? No valkosipulia on nenä ja korvat täynnä joten sen sietää olla :laugh: sittä en oo kuullu kyl mitään ettei sais, mut en mee vannomaan oonko tosta inkivääristä kuullu jotain siksi sitä utelen.

noo valkosipulissa kai jotain on, illalla pidin ja ja aamullakin hais nenässä :D inhottavaa kun on puoliksi kipeä mut ei kuitenkaan huoh. Tosi mielenkiintoista yrittää yskiä limaa ja oksentaa samaan aikaan :kieh: ei niin helppo homma huoh. No eiköhän tästäkin selviä.

Unico ja Toukka 11+3

Unico kuulin juuri tuolla joogassa, että inkivääriä tulisi ainakin suurina määrinä välttää. Mä olen kyllä juonut pari kertaa sitruuna-inkivääriteetä, eikä mitään kamalaa ole tapahtunut. Jos uskallat, niin nielaise kokonainen valkosipulinkynsi kerralla. Silloin se ei haise ja ajaa saman asian. Mulla monet tutut käyttää sitä konstia ja itsekin olen pari kertaa kokeillut. Siitäkään ei ainakaan mitään pahaa seurannut. Tosin valkosipulinkynsi on aika iso ja pelottava nielasta :whistle: . Sokerirasituslitku ei myöskään ollut mitään kivaa nieltävää.

Mutta nyt, ompelukonetreffit :D
Ada ja :heart: 31+2

Voi, mammajooga olis kivaa! Mutta täälläpäin hätäisesti on ees tavallista joogaa :/ Tuppukylän huonoja puolia.
On tästä raskaudesta kyllä se hyvä puoli, että on oppinut syömään niinku ihmiset. lue: kaks kertaa päivässä! Ennemmin meni vähän silleen, et syö jos muistaa. Nyt on pakko muistaa :D

Eilen näin äitiä, ei se onneks huomannut mitään :saint: Eli isäinpäivänä sitten kerrotaan ja järkytetään porukat :kieh: Toivon että pääsen sitten esittelemään sitä ultrakuvaa tekstillä, hei mummu, toukokuussa nähdään :heart:

Jee, perjantaina eka neuvola, enää ei oo kauan :whistle:

Odessa80 9+0

Odessa, äkkiä viikko menee, kohta on jo perjantai =)

Tänään tuli kutsu hammashoitolaan suuhygienistille. Voi kauheeta, kuinkahan monta reikää multa löytyy. On ihan semmoinen olo, kun en oo pariin vuoteen käynyt hammaslääkärissä. Se on sitten niin ikävä paikka :o

Ekat äippävaatteet hommattu, synttäribileisiin, ristiäisiin ja pikkujouluihin, jee =)

päpsy ja papu 13+2

Varhaisultrasta kotiuduin juuri. Kovasti pienen sydän läpätti siellä - me miehen kanssa ihan ihastuksissa.. en itse tajunnut miestä ottaa odotushuoneesta mukaan niin lääkäri-setä lähti heti hakemaan ukon mukaan kun oli kohdun tunnustellut ensin laajentuneen normaalisti. :heart: Kuvia saatiin myös kotiin muistoksi. Mukava toimenpide.. teki kovasti konkreettisen koko tapahtuma tästä odotuksesta!
Torstaina sitten neuvolaan.

Omena 7+2

Yhteistyössä