Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset *** Lokakuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Glorinha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hapsiainen, mulla on kans et välillä yökkää sitä tahtia ettei oo tosi mut onneksi sit aina jossain välissä saa sen pysyyn sisällä ja helpottaa. Yrittänyt et jos yks päivässä riittäis tai ei yhtään mut aika karmee olo on ja pönttö hyväkin tuttu jos ei ota. Onneksi sillä yhellä selviää aikasta hyvin. Kovin se lääkäri sano et se on ihan turvallinen mut silti on jotenkin outo olo kun pitää ottaa jotain ylimääräistä pilleriä (ok näitten pakollisten lisäksi)

Kumma kun tuntuu et maha turpoaa ruuan näkemisestäkin ja tosiaan ähkyyn tulee.käytiin iltapäivällä ulkona syömässä ja otin suosita heti puolet mukaanja slöin hampurilasen nin sen syöminen vei ikuisuuden vaikka oli nälkä niin tuntui et maha on ihan täys (ei mitenkään mahollista) ja ihan oikeesti sen aikana kun söin niin maha tuli taas kaksin kertaiseksi muistutti samaa kun eilen illalla mut aamulla se oli ihan normaali :D ja nyt taas ihan turvoksissa. Kohta pitää alkaa oikeasti miettimään mitä vaatteita saa päälleen ja nimenomaan iltasella.
alkaa taas kohta oleen ihan valmis nukkuun ei hyvää päivää tätä väsymystä

Onnea Vadelmaunelmalle :flower:

Täällä ei mitään uutta, muuta kuin väsyttää väsyttää väsyttää ja laiskottaa. Vaikka mitä pitäis tehdä kotona, mutta ei yksinkertaisesti jaksa. Haukotteleee vaan ja kävelee pitkin seiniä.

päpsy ja papu 12+3

Onnea Vadelmaunelmalle toisesta pienokaisesta :flower:

Missä vaiheessa ootte kehdannut tilata jo vauvalehtiä :whistle: Pitäs varmaan harkita, et ehtis lukea tarpeeks tässä ennen toukokuuta ja oppia jotain vauvoistakin ;)

Mulla on kyllä kans ihan järkky iso maha, vaikka ei olla viel ees hirmu pitkällä :laugh:

Ei oo muka ehtiny tietokoneelle ees paljoa, mut lukemas oon nää käyny =)

Odessa80 8+1

Heh, Unico, ei tästä uutisesta varmaan mitään sisustusta seuraa. Tai eihän se ollut oikeastaan edes uutinen, kun olen koko ajan tiennyt, että se on poika. :whistle: Meillä ei kuitenkaan ole eikä tule vauvalle omaa huonetta, eikä tähän minikämppään oikein mahdu edes omaa nurkkausta sille. En ole vielä ihan varma, laitetaanko me oma sänky pikkuiselle vai saako nukkua tässä meidän sängyssä. Sukupuolikysymys ei ole mitenkään erityisen tärkeä meille muutenkaan esim. vaatteiden värien kannalta, koska suurin osa kivoista vaatteista tuntuu kyllä sopivan niin tytöille kuin pojille. Mutta olihan se kiva saada tietää! :heart:

Huomenna aion soittaa Haikaranpesään, kun nyt voidaan sinne hakea. Voi kun menisi kaikki hyvin ja päästäisiinkin sinne!

Mahan turpoamisesta: Musta tuntuu, että hyvin nopeasti raskauden alkuvaiheessa maha alkoi sulattaa ruokaa hitaammin kuin ennen. En tiedä, oliko ihan totta vai kuvitelmaa. Sen jälkeen, kun maha pullahti ulos, on mm. tuo vähän helpottanut, niin kuin monet muutkin jutut - raudan maku suussa ja närästys ainakin.

:heart: piip 20+0 (!!)

päpsy terva on ihana ja muitakin hyviä on , mut miettinyt sitä et eihän ne vaan tee tonne mahaan hallaa jos niitä nuuskuttelee saunassa :)

piip, eli sitä odotellessa et maha hyppää ulos ;) jos se kerta alkais sitten helpottamaan, mut juu ihan on tunne et ruoka on hitaalla (vaiks maha löysä ) mut mahalaukun tyhjeneminen tuntuu et se ei mee ikinä. Nälkä on ennen kun sinne mahtus. pitääkö synnyttämäänkin hakea? hui eiks toi haikaranpesä oo sitä varten? (kyselee tyhmä)

vadelmaunelmalle onnea pienestä matkalaisesta! :heart: ja :hug: ettei toinen pieni jaksanut... varmasti on ristiriitaiset fiilikset. toivotaan ettei se matkalla uupunut tule mitenkään dramaattisesti ulos, tosiaan mieluusti vasta synnytyksessä. mutta ihanaa, että yksi sisupussi siellä pitää lujasti äitistä kiinni! ja kiitos rohkaisevista sanoista, uskon ammattilaista. ;)

delfis, jaksamista kipujen kanssa! toivottavasti siellä on kaikki kunnossa ja lääkärikäynnistä on jotain apua.

piip, onnea pienestä poikasesta! itse en tiedä sukupuolta, ja fiilikset vaihtelee ihan viikottain. pitkään olen ollut aivan varma että poika siellä on, mutta nyt taas tuntuis että tyttö.

päpsy, voimia väsymykseen! ootko rautaa alkanut syömään, vai vieläkö pärjäilet ilman?

unico, kätilöopiston haikaranpesään pitää erikseen hakea, kun siellä on joku oma synnytysvalmennus ja se on kai kovin suosittu. käsittääkseni rakenneultran jälkeisenä keskiviikkona pitää soittaa ja varata paikka, minähän hoksasin tämän joskus viikko sitten eli armottomasti liian myöhään. varmaahan ei ole että sinne lopulta pääsee vaikka paikan saisikin varattua, mutta jos olisin tuosta ajoissa tiennyt niin varmasti olisin hakenut. haikaranpesällä on nettisivut, sieltä saa lisää tietoa.

eilen oli neuvolalääkäri, ja siellä kaikki hyvin. paino on noussut taas sen reilut 700g/vko, näin oli viimeksikin. en saanut tuosta mitään läksytystä, koska alussa paino ei juurikaan noussut ja vauvan koko arvioitiin ihan normaaliksi. mutta tuli vähän sellainen olo, että vois alkaa tarkemmin katsomaan mitä kaikkea herkkua sitä suuhunsa työntää. kokonaisuudessaan painoa tullut nyt n. 8-9 kg. paljonkohan sitä vielä kertyy loppua kohden... :o

salome rv 27+3

Haikaranpesästä, kyllä sä Salome voit mun käsityksen mukaan vielä soittaa sinne! Kysy että onko liian myöhäistä, en usko että on. Ne valmennuksethan ovat vasta 30 viikon jälkeen tjs. Mehän haettiin myös sinne ja päästiinkin, oltiin siellä valmennuksessakin. Sitten kuitenkin kun halusin mennä sairaalaan supistusten ollessa niin kipeitä ei siellä ollutkaan tilaa :/ Eikä koko Kätilöopistolla.. Hieno vauva sitten saatiin kyllä mukaan Naistenklinikalta ja aivan ihana paikka oli mun mielestä muutenkin :D. Mutta vähän meinasi alkaa hermostuttamaan siinä Kättärille soitellessa kun aina vaan sanoivat että soita vartin päästä uudelleen niin katsotaan onko silloin tilaa.. Kunnes sitten ohjasivat lopulta Naikkarille.

Mutta tosiaan, vaikka sinne Haikaranpesään onkin menossa niin kannattaa varautua "pettymykseen" jos tilaa ei olekaan.

Vadelmaunelma, mä meitin myös sitä kirjaa lukiessa, että kuinka paljon tekstistä on "provoa". Siitä tuli sitten vielä vihaisempi olo, inhotti että lapsen kustannuksella halutaan vaan tehdä lisämyyntiä kirjalle. Tuli myös mieleen, että ei kyllä olisi kiva lukea tuollaista kirjaa oman äidin kirjoittamana... Tulisi olo, että on ollut vaan taakkana. Toisaalta, pidän kyllä Härkösen kirjoitustyylistä ja -kielestä ja Häräntappoase on yksi mun all-time-favoriteista. Ja ihan oikeassa olet VU siinä että tietenkin äitiys herättää myös negatiivisia tunteita ja niistä harvoin puhutaan. Silti Härkönen musta liikaa keskittyi itseensä, jotenkin vaan tuo kirja sai karvat pystyyn. Eli teki varmaan juuri sen mitä kirjailija toivoikin sen lukijalle tekevän :D

Mä näköjään koko ajan roikun täällä odotuspuolella nyt, on vaan niin kiva kun Unico, VU, Piip ja Ada (sekä muutkin tietty!) ovat täällä :heart: Ja kyllähän tässä vähän vauvakuumetta jo pukkaa. Ei vaan ihan vielä sovi uusi raskaus opiskelu- ja työkuvioihin. Toivottavasti pian kuitenkin jo olisi mahdollisuus alkaa yrittää B)

Ihanaa syyspäivää kaikille!

Huomenta tytöt! :wave:
Tänään vähän parempi olo, kun vili antoi armoa ja nukkui yöllä. :D

Isot onnittelut Piipille puolivälin saavuttamisesta! :heart:

Salome ei tuo sun painonnousu kuulosta laisinkaan pahalta viikkoihin nähden. :) Täällä viime käynnillä (29+2) oli tullut yhteensä jo 16kg! :o Saa nähdä mitä se vaaka näyttää huomenna... :D

Kiva vaan Kvartti kun käyt meitä moikkailemassa! :)

Ihanaa näin kotonaollessa herätä silti joka aamu jo seiskalta... Meidän taloyhtiössä on menossa ikkunaremontti ja mikäs sen ihanampaa kun joka-aamuinen mekkala :D No saapas vili sitten huoleti olla lattiallakin kun ei vedä. :)

Tältäkin suunnalta mukavaa päivää kaikille! :flower:
Delfis ja Vili
32+1 :D

Mistä se painon nousu muuten lasketaan? siitä ekan neuvolan punnituksesta vai siitä minkä ilmoitit olevan aikaisemin paino?

Delfis
;) ehkä mielummin nyt se ikkuna remppa kun pikkasen vauvan kanssa :)

Kvartti Kiva kun vauva kuumetta pukkaa, toivottavasti toinen tulee helpommalla sitten kun sen aika on :)

salome eihän toi sun painon nousu kuulosta mun korvaani pahalta koska mulla turpoaa jo vaiks kuin kattoo (no syö minkä pysyy sisällä) mut kohta ollaan taas jo ekan neuvolan painossa.

piip
hui niin säkin jo nyt noin pitkällä :) äkkiä se aika menee

Täällä väsyttää se on pahinta. pitäs saada ittensä vielä ihmisten ilmoille tänään. Mut jotain hyvää tässä aamussa ei oo tullu ylös vielä, pari kertaa uhkas mut päätti sit olla tulematta :) jos tästä päivästä selviäis ilman ylimääräisiä nappeja ja muistas ottaa kaikki säännölliset (eilen oli niin huono olo et unohtu ja kun muistin niin oli myöhäistä) Vettä sataa joten pitänee löytää asialliset vaatteet. Mulla muuten on enää yhdet housut(siis siistit) mitkä mahtuu jalkaan. Tarttis varmaan potkia ittensä myös soppailemaan. Tai kohta saa kulke toppiksissa ja colitseissa kun muut ei mahu. Hillitön turvotus kyllä, nyt taas tuntu ettei oo mitään mahaa mut antaa olla kun iltapäivä tule niin ei meinaa vaatteisiin mahtua.
Jos tänään muistas vielä ilmoittaa töihin et huomenna myöhästyn, mun piti jo aikaisemmin mut en muistanut tai nähnyt väkeä kelle ilmoittaa niin jäi vähän viimetippaan. Mulla on meinaan huomenna ultra B) ja mua jänskättää ihan hirveesti. Mitäs siellä mahtaa näkyä, et ens yön unet voi olla hiukka levottomat mut toivottavasti saa nukuttua ja voipi tänään olla jo koko päivä jännitystä täynnä :)

kvartti, tuhannet kiitokset vinkistä! soitin sinne juuri ja sain vikan paikan... :D jipii!

unico, no tuo on vähän mystistä minullekin että mistä sen painonnousun laskee. ekasta neuvolapunnituksesta mun paino on noussut 7kg, mutta 10 kg siitä minkä ilmoitin aloituspainoksi. pysyn laskuissa oman vaakani kanssa, joka näyttää kyllä eri lukemia kuin neuvolan vaaka. kotivaa'an lukema plussauksen aikoihin oli 8,5 kg vähemmän kuin nyt. itse siis menen kotivaa'an laskuissa. mutta ei kai se niin gramman päälle ole. olen kyllä kiitollinen että neuvolatäti ottaa rennosti minun painonnousun, koska itse tuppaan siitä vähän stressaamaan (vaikka yritänkin kovasti vakuutella itselleni että tulee mitä tulee). olen kuullut kauhutarinoita neuvolatädeistä, jotka alkavat saarnata jos on grammankin yli sen 500g/vko. itsellä tulis kyllä kauhea ahdistus sellaisesta.

salome rv 27+3

ps. olen nyt nipoämmä, mutta olisi kiva lukea kaikkien rv:t aina viestin lopusta, kun ei jaksa aina vilkasta etusivulle et missäs vaiheessa toi nyt menikään. et laittakaa viikot viestin loppuun jos vaan muistatte! t. tiukkis =)

Unico hyvä pointti tuo.... tosiaan vähän helpompaa sietää tuota meteliä itsekseen, kuin sitten vilin kanssa. :D Uiii! Huomenna se siis on! Toivottavasti saat kuiteski nukuttua ens yönä. Taas miljoonannen kerran totean, että hitsit se aika vaan menee nopeeta :)

salome homma korjattu tuonne ylempään ;) Piti vielä sanoa tuohon painonnousuun, että oma "ennätys" on tähän mennessä +970g/viikko :ashamed:

salome, oukei parannetaan tapani, aina välillä laittanut sillon kun tulee täydet helpompi itellä hahmottaa, mut yritetäs nyt nää välitkin sitten :)

delfis, juu aika näyttää kuis käy ja mitä tulee mut hui jo huomenna.

Unico ja Toukka 10+5 (jos meni oikein )

ps, tiesittekö et kannattaa painaa ensi sitä lähetä nappia enne kun paluuta :laugh: tulee teksti mukavammin näkyviin. juu tars alkaa lähtemään :) mut kun aivot seisoo

Vadelmaunelma onnittelut ja pahoittelut :heart: :hug:

Piipille onnea puolivalin saavuttamisesta ja pojasta. Makin "tiedan" etta taa on poika.

Mika taa Haikaranpesa oikein on? Pitanee katsoa netista.

Paino noussut noin 8kg oman vaa'an mukaan, koska katilo ei ole koskaan punninnut mua! Huomenna ois laakari ja ultra, jos ne siella pyytaa nousemaan vaa'alle. :/

Unicolle tsemppia huomiseen ultraan! Kylla siella kaikki hyvin on.

Mulla on kadet ihan puuduksissa. Varsinkin aamulla. Heti pitaa jumpata sormet, etta sais jotain tuntoa sormiin. Alavatsassa on hirveesti painetta ja oikea puoli on aika hella kosketukselle. Tiskaaminen on aika tuskasta. Reuna osuu just napaan ja napa on hella kans. Miehen mielesta tiskivuorosta ei ole minkaanlaista vapautusta! :kieh: :laugh:

Tanaan vapaapaiva ja huomenna siis ultra ja laakari. Otin huomisen loppupaivan vapaaksi kans, mut illasta on pomon laksiaiset. Kai sinne pitaa itsensa raahata. Pomo osti mulle aivan ihanan "vaippakassin" joka maksoi maltaita, eli paras menna laksiaisiin. :whistle: 14 tyopaivaa jaljella!!!

JoJo 32+3

PS Salome makin aina haluun tietaa milla viikolla kaikki menee. =)

Moikka Kaikille!

Mä käyn täällä aina lukemessa kuulumisia, mutten yleensä ehdi kirjoitella, kun lueskelen näitä työn lomassa..

Onnea Vadelmaunelmalle!

Hassua, kun osa teistä on jo niin pitkällä, että synnytyskin alkaa jo häämöttää.. Tuntuu, että itsellä on tosi aika vielä siihen ensimmäiseen ultraankin. :) Mutta kai se aika alkaa, jossain vaiheessa juosta nopeammin.

Tuntuu aina, että muitten viikot etenee paljon nopeammin, vaikka kaipa ne samaa tahtia meillä kaikilla menee. :laugh:

Se mun tähystys meni ihan hyvin, eikä tullut edes huono olo. uutenkin tuntuu, ettei ihan niin helposti oo huono olo enää tullut kuin aiemmin. Alkaisko helpata. Väsymystä on on kyllä vieläkin.. Viime yönäkin nukuin melkeen 11 tuntia. Ja kyllä vielä aamulla ois voinu jatkaa. =)

Muaki vähän jännittää, miten tuo mun paino lähtee kehittymään. kun on sitä jo valmiiksi vähän enemmän kuin ois tarpeen.. :ashamed: Tähän mennessä ei onneksi oo mitään tullut, ku alun pari tullutta kiloa on nyt hävinnyt. Taitaa auttaa, kun ei pysty syömään oikeestaan mitään makeaa. Ei vaan tee mieli!

Tsemppiä Unicolle ultraan! Sulla on huomenna jännä päivä!

Pamina + pikkupee 8+4

:kieh: Unohdin soittaa tänään sinne Haikaranpesään! :kieh: (Tuo hymiö on kai jonkinlainen "kieh" eli velmuiluilme, mutta tässä tapauksessa se ilmaisee raivoa itseä kohtaan.) Tai muistin sen, mutta kun olin reissussa enkä ollut muistanut ottaa sitä puhelinnumeroa ylös. Pöh! Onneksi myöhemmilläkin viikoilla voi vielä ilmeisesti onnistaa, minkä Salomen esimerkki todisti. Onnea vikasta paikasta! Harmi, että ajanvaraus on vain kerran viikossa.

Tuossa olikin jo vähän puhetta Haikaranpesästä, mutta JoJolle vielä tiedoksi, että Haikaranpesä pyrkii olemaan sellainen vähän kodinomaisempi ja luonnonmukaisempi paikka synnyttää, ja siellä on paljon tietoa esim. lääkkeettömästä kivunlievityksestä. En minäkään siitä nyt niin hirveästi tiedä. =) Sinne ei sitten kuitenkaan pääse, jos tulee jotain komplikaatiota (esim varhainen tai myöhäinen synnyts, perätila tms.) Ja ymmärrettävää on, että ei sinne välttämättä kuitenkaan mahdu, koska eihän ne voi sitä koko kahden viikon normaaliaikaista synnytysjaksoa varata yhtä perhettä varten, joten joskus siellä on kuitenkin täyttä. Harmi, ettei Kvartti päässyt Haikaranpesään, mutta kiva, että kokemus Naistenklinikasta oli myönteinen! Olet muuten tosi tervetullut keskustelija täällä odotuspuolella. Itsekin käyn muuten aina välillä lukemassa kuumeilupuolen uutisia (joskus kirjoittelenkin), vaikka ei siellä ole enää ketään vanhoja tuttuja.

Sairaalasta vielä - kaikkein tärkeintä minulle olisi, että saisimme perhehuoneen. Harmi, että niitä on sen verran vähän, että sellaisen saaminen on kyllä ihan tuurista kiinni. Säälittää niin ne isät, jotka joutuvat lähetemään kotiin illaksi ja yöksi. Toivottavasti meidän iskä ei sitten joudu!

En oikein uskalla mennä vaa'alle. :ashamed: Tuntuu, että viime viikkoina paino on varmaan noussut tosi paljon, kun mahakin on niin kasvanut. Makea ei maistunut ensimmäiseen n. 10 viikkoon, mutta alkoi sen jälkeen maistumaan vähän liiankin hyvin. Äsken söin kaksi soijavanukasta. B) Lisäksi on kiva pistellä sokeria napaan, kun vauva saa siitä aina hepulin. Hassua, ettei JoJoa ole punnittu kätilökäynneillä! Jos sillä kätilöllä onkin sellainen näkymätön vaaka, jota se säilyttää sen näkymättömän mittanauhan vieressä..? :snotty:

Onnea ultraan, Unico!

piip 20+1

(Mulla on muuten ollut tapana kirjoittaa nuo viikot viestin perään vain kerran päivässä, joskus kun tulee kirjoiteltua parikin kertaa päivässä. Onkohan se ihan ookoo..?)

Pamina Joko sä tiedät, millon sulla on ultra? Mä niin toivon, että mulla olis ennen isäinpäivää, niin sais sitten kuvan kans yllättää vanhemmat :heart:

Enää reilu viikko, niin mullakin on eka neuvola B) Ei malttais odottaa!

Ja täytyy sanoa, et mukavaa, et Unico jaksaa kirjoitella tänne pitkiä juttuja, on aina jotain lukemista =)

Mitä vauvalehtiä olette tilanneet? Mä en oo niitä selaillu ku joskus neuvolan odotushuoneessa, niin ei mitään hajua, mikä on paras :whistle:

Odessa80 8+2

VU: Olo vaihtelee ihan normaalisti. Ota iisisti, se paha olo palaa kyllä. Ja sitten taas ottaa päähän. :D Olon paraneminen voisi ehkä jollain logiikalla johtua siitäkin, että kaksoisraskautesi on muuttunut yksöisraskaudeksi. Vaikka tuo viimeinen nyt oli pelkkää arvailua.

Vadelmaunelma minulla alussa hävisi paha olo muutaman kerran ja kieltämättä huolestutti, kun lisäksi oli tuhruilua... kaikki oli kuitenkin hyvin ja pahoinvointia riittikin jonnekin 16+ viikoille saakka. Eli on varmaan ihan normaalia, että pahoinvointi vaihtelee. Toivotaan, että aika kuluisi nopeasti ja pääsisit nauttimaan raskaudesta. Tsemppiä! :heart:

Nyt ei jaksa muuta :snotty:

Piki ja pikkuinen 37+4

Kääk, en meinaa pysyä teidän vauhdissa mukana. Ärsyttävä työ kun vie kaiken ajan palstailulta! Palkanlaskijalla oli myös ollut kiire, koska ei ollut vielä ehtinyt lähettää mun äitiyspapereita kelaan. Kamalan kivaa, saan ä.pakkauksen varmaan joskus vauvan 1-vuotis päivänä.

Mä unohdin myös parin rakenneultran jälkeisenä keskiviikkona soittaa haikaranpesään, mutta mahduttiin kuitenkin valmennukseen. Eiköhän Piipkin vielä ennätä ilmoittautua. Onnea pojasta vielä Piipille!

Onnea Vadelmaunelmalle ultrakuulumisista. Sääli että toinen pikkunen ei jaksanut :hug: . Kiinnostava kirjakeskustelu Kvartilla ja VU:lla.

Jee Kvartilla on vauvakuume :p ;) !

Painosta, voihan hanuri! Mulle on tullut nyt 17 kg. Paino alkoi nousta heti alkuraskaudesta. Olen kysynyt joka kerta neuvolassa painon noususta ja ennen eilistä käyntiä mulle on aina vakuutettu, että koska lähtöpainoindeksi oli niin alhainen, on vaan hyvä että painoa tulee. No, huolimatta raskaudesta painoindeksi on edelleen normaaleissa rajoissa. Mutta eilen se ei sitten enää ollutkaan hyvä, mun verenpaine oli noussut. Virtsa oli onneksi puhdas. Sain silti lähetteen sokerirasitukseen. Ärsyttää!!! Olisin niin toivonut, että neuvolassa olisi aikaisemmin puututtu painoasiaan kun siitä vielä kyselin. Mutta ehkä mä vaan yritän vierittää syyn herkuttelusta jonkun toisen niskaan :/ . Nyt ei auta kuin toivoa, ettei tästä seuraa insuliinihoitoista raskausdiabetesta, sillä silloin saan kyllä heittää myös Haikaranpesä toiveet. Ja ehkä luomusynnytyskin, diabetesraskaudet kun käynnistetään.

Toivottavasti LaMerin tutkimukset meni hyvin?!

Voimia siskot!
Ada rv 30+4

Yhteistyössä