Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset

Hirvee määrä tekstiä tullu päivän aikana :D ei ihan kaikkeen jaksa kommentoida...
Tuosta alkoholin juonnista, mulle ei nykyään ees maistu niin hyvä koko litku, mut kyllä mä silloin tällöin pari siideria oon ottanut taio vastaavaa, mut se kaks siideriä alkaa olla maksimi mikä menee alas...
Postimestari : kuulostaa hyvältä :D (mä uun kaveriksi oerjantaina jos aamusta ei oo yllätetty :))
Täällä ei ole hirveesti ajoiteltu, vaan yritetty säännöllistä elämää koko kierron (patsi vuodon aikana, kun sillon laiskottaa). No okei kyllä sitä aktivoituu hiukan enemän kun tietää olevan tärppi ehkä jossain lähellä, ja varsinkin jos tietää ettei oll anäkemässä hetkeen :D niin väsyneenäkin skarppaa...
hmm... meillä ei ole ainakaan mun huomio kyky löytänyt miesten käsikirjaa... Oonkohan mä sitten vaan sokea, tai sitten kun ei mullakaan kiiru oo (ollut muuta kun tää vauvakuume).
Kiki: ninikauan on toivoa kun ei ole vuotoa!
Kvart över. no kohta pääsette uudelleen puuhiiin tsemppiä sinne!
Plussa tuulia kaikille +++++++++++++++++
 
Ada
Toivon kirjoitus oikein tihkui onnea! Sitä oli ihana lukea. Toivottavasti jaksat pysyä noin myönteisenä koko kierron tasausvaiheen. Sunkin miehellä taitaa olla kiitettävä maltissa ja harkinnassa ;)

Ilmaisin itseäni eilen vähän suorasukaisesti siitosori asiassa ja tuli naisellinen tarve selittää hiukan. Mäkään en ole painostanut miestäni makkarissa otollisella hetkellä kiertoa. Mutta mulla on kyllä kieltämättä ollut taka-ajatukseni. Meillä se on yksi ja sama asia. Mun mies katsoo mun läpi tarkkasilmäisemmin kuin itsekään aina osaan ja on selvillä piilotetuista motiiveista. Ja se tahtoo tehdä intohimoisia ihmisiä intohimolla (omien sanojensa mukaan) ja mulle hiipii välillä hätä käteen, että ei niitä vaan tehdä, vaan se on kovaa työtä... mutta sehän ei ole totta. Siitä voi kyllä tehdä kovaa. Pälä pälä, anteeksi tämä joutava pälinä.

Huomenna täällä on jännittävä päivä! Kyllä jollain varmasti tärppää! Liity Katarinakin huomisen testaajiin.

 
Toivo, voi miten hienoa! Kuulostaa ihanalta.

Ada, ymmärsin kyllä, että olit kirjoittanut miehistä ja hevosista pilke silmäkulmassa. Ja voin kyllä sanoa, että allekirjoitan täysin myös tuon, mitä viimeksi kirjoitit! Oma kirjoitukseni aiemmin (siitä miten meillä ollaan muka yhtä rintamaa) oli sekin vähän värittynyt, miesten ja naisten välinen ero tuntuu olevan aika selvä. Toivoinkin tuota kirjoittaessani, ettei se kuulostaisi liikaa ihan kuin en ymmärtäisi tuota ikiaikaista ongelmaa seksin harrastamisesta vain lapsentekomielessä. Mutta ihan tosissani olen kyllä vähän ihmetellyt mielessäni sitä, miten helposti nuo roolit käännetään päälaelleen. Kun yleensä ajatellaan, että mies vonkaa ja nainen suostuu, niin sitten, kun nainen kerrankin (?) haluaisi (vaikka nyt vauvat mielessä) seksiä juuri niin paljon kuin sitä annetaan, niin mieheltä katoavat kaikki halut. Miksei sitten ottaisi kaikkea irti siitä tilanteesta? Miksi kaikki on niin mustavalkoista?

No meillähän ei ole koskaan ollut näin, sillä jos jotain vonkaamista on ollut, olen kyllä ollut itse siihen yhtä syyllinen kuin toinenkin. :/ Ja kuitenkin varsinkin alussa mies oli kovasti sitä mieltä, ettei rakasteluaikoja voi laittaa kalenteriin. Mutta tilanne on muuttunut, kun vauva ei kuulu. Nyt ei kumpikaan sano ei seksille ovisaikaan (no, joku riita voisi tietysti estää sen, mutta sellaista ei ole ollut), eikä kumpikaan onneksi syytä toista yli-yrittämisestä tai ei-yrittämisestä. Suoraan sanottuna olen kyllä olllut parin viime kuun aikana paljon tyytyväisempi meidän seksielämään (sekä määrään että laatuun) kuin pitkään aikaan. Mukavaa, että vielä suhteen arkistumisenkin jälkeen tulee näitä nousukausia! (Heh, olipas varsinaisen hyvä termi tuohon paikkaan.)

:heart: piip
 
Torstai 12.7.2007

Piip...................28..........kp 28/23-99.............syksystä 2006
Unico.................27..........kp 28/28.................yk 6
Kevätesikko......28..........kp 8/28-32...............yk 6
Kvart över.........28..........kp 6/28-34...............yk 5
Veera80............27..........kp 11/27-29.............yk 4
taimi..................29..........kp 19/27-36............yk 4
Ada...................28..........kp 11/28..................yk 3
Postimestari......29..........kp 25/24-26.............yk 2
Joanna..............26..........................................yk 1
Kiki80...............27..........kp 28/?.....................yk 1
Katrina81....26..............................yk 1
Enna......29................................yk 1
Hemuli79...........27......................................aloitus syksyllä
Pilvilinna............28......................................aloitus syksyllä
Toivo79.............28......................................aloitus kevät 2008
Janis.................30

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Pupuvaimo (pari vuotta)
Naone (yk 1)


Meniköhän oikein?
 
Toivo, kyselit niistä ovistesteistä. Olen kokeillut sekä apteekin omia (muovipuikko) että netistä (www.halpatestit.comtaijokumuupääte) ostettuja liuskatestejä. Molemmat ovat mulla näyttäneet oviksen ihan toivotusti ja todennäköisesti ihan oikeaan aikaankin.

Jos rahaa olisi rajattomasti, käyttäisin ehdottomasti aina tarpeen vaatiessa noita ei-liuskatestejä (ovatko ne sama asia kuin digitaaliset testit? En kyllä ymmärrä mitä tekemistä digitaalisuudella on sellaisen muovipakkaukseen suljetun liuskan kanssa...), mutta nykyisessä ei-raha-rajattomassa tilanteessa käytän mielummin liuskoja. Niitä varten tarvitsee astian, jossa jäähdytellä virtsaa, eikä testiä jostain syystä saa tehdä aamuvirtsasta, mikä ainakin minulla vähän hankaloittaa asiaa.

Hintavertailu: 7 kpl apteekin omia jostain apteekista ostettuna maksoi huimaavat 38 euroa. Ja yyh, se oli kyseisen apteekin halvin vaihtoehto. 10 kpl liuskatestejä halpatesteiltä ostettuna maksoi 10 euroa. Kyseessä oli tarjous, mutta hinnat eivät normaalistikaan netissä ole kovin paljon korkeampia. Minun logiikallani hinta-laatu-kilapilun voittavat liuskat.
 
Onnea edistysaskeleesta Toivo! :heart:
Mä suosittelen Prismasta ja verkkoapteekista saatavia Fertest ovistestejä, oli halpoja ja ne poikkeuksellisesti pitää tehdä aamupissasta! Se on todella huomattavasti helpompaa kuin kytistellä kelloa töissä että jaksaako pinnata pissaa vielä kotiin asti vai ei. Esim. RFSU:n testeissä pissan piti olla rakossa väh. 4 tuntia, mikä on mulle iäisyys, ja kun ei niitä testejä kesken päivänkään voi töissä tehdä, niin jo meni vaikeaksi! Verkkoapteekista tuli tuotteet suoraan kotiin päivä maksamisen jälkeen.

Ada ja Piip omille teksteilleen vain on turhan kriittinen ja kun niitä lukee niin mäkin ajattelen joka kerta että voi kauheeta mitenköhän väärin mut nyt ymmärretään... Mutta yleensä kai ihmiset ei tekstejä ota täysin kirjaimellisesti, joten no hätä! =)
 
heippa!
Hyva Toivo etta sun miehesi koki "heratyksen"! ala kuitenkaan yrita tehda rakastelusta ilman pillereita liian monimutkaista testauksilla ym. Saattaa muuten kayda niin kuin meille muille, etta tarppi ei kay kun on hermot kirealla :LOL: ja kello kadessa ja tietenkin kalenteri..
kalenterista puheenollen: nayttaa nyt valitettavasti silta, etta mulle on pakkaantumassa kylaan ei-toivottu vieras :'( Siihen malliin vatsaa kipristelee nyt. Ja koska sain uskoteltua itselleni aamulla etta teknisesti menkat on jo paivan myohassa, kun edellisesta kierrosta katsoo, tanaan siis 25/24-26 etta voin tehda testin. No, negahan sielta paukahti kuten pelkasinkin. Toivon olen sinansa heittanyt (anteeksi Toivo ;) ), silla kyseessa oli Clearbluen testi, jonka pitais kai olla aika herkka. Pakkauksen kyljessa ainakin "leuhkittiin" etta testi nayttaa jo tuloksen kolme paivaa ennen menkkojen oletettua alkamispaivaa. no, seuraava yk onkin sit vasta elokuussa kun mies ?%¤#kele on mokilla koko mun heinakuun tarppiviikon. No, jos siella Kreikassa sitten tarppais!
Anteeksi taa mun purkaus, mutta kun v.....aa!! Tsemppia teille muille, jotka testaatte huomenna :flower:
 
Voi postimestari, sehän on ikävää. Mutta älä masennu vielä. Menkkajuilinnat on yksi oikein hyvä raskausoire :D ja testitulos saattaa muuttua vielä. Ja koittakaa silti onneanne ensi kierrossakin, joskus onni tulee ihan puun takaa...

:heart: piip

p.s. Kiitos Ada kukkasista ja taimi tsempeistä!
 
Kiva kuulla Toivo et sait miehesi kanssa selvitettyä asian=)
Muista myös ettei varmoihin päiviin voi aina luottaa eli voit siltikin raskautua,vaikka et sillä hetkellä ovuloi tai vaikka keskeytät yhdynnän.Ainoa keino olla tulematta raskaaksi on olla harrastamatta seksiä:LOL:

Katsoiko kukaan tän päivän oprahia?!?Mä sattumalta käänsin just kanavaa,kun ohjelma alkoi ja järkytyin suuresti!!!Miten nuori tyttö voi tappaa oman lapsensa,vaikka olisi kuinka häpeissään/peloissaan tilanteesta?!En käsitä...:'(

Mietin tässä tänään aikani kuluksi tota lapsettomuus asiaa,josta täällä on jo paljon puhuttu.Nykyään sitä kokeillaan kaikenlaisia konsteja,jotta tultaisiin raskaaksi,mutta miten olikaan ennen?!Ennen harrastettiin vaan seksiä ja lapsia tuli.Ei silloin tiedetty hoidoista,foolihapoista ja greippimehuista.Lapsia odotettiin ja synnytettiin,vaikka yhdellä tai jopa toisellakin oli vielä tutti suussa...Nykyään ihmiset ovat sitten niin stressaantuneita,ettei voida muuta kuin käyttää hoitoja/tehokeinoja tulla raskaaksi vai eikö meillä ole aikaa harrastaa seksiä?!?Vastauksia ja ajatuksia on monia,mutta miettikääpä vanhempianne tai sitten isovanhempianne.Heillä on varmasti useita sisaruksia ja pienellä ikäerolla.Onko nyky yhteiskunta niin jalostunutta,että siksi on vaikeaa saada harrastamalla vain seksiä lapsia?!?

Muistan mun yhden kaverin mummon sanoneen,et heillä laittoi isäntä kalsarit vain hänen kalsareiden päälle ennen sänkyyk tuloa,jos halusi jälkikasvua tulevan ja niin sitä vain tuli.Hassua.Ennen sitä vain saatiin huolettomasti lapsia,nykyään niitä tekemällä tehdään!
 
Voi Postis! Yhdyn kuitenkin Piip:n kommenttiin, älä vielä masennu! Toivotaan vaan ettei se täti paukkaa sinne!! Menkkakivut on tosi yleinen raskausoire, eikä noi testit näytä mitään ennen kun on muutaman päivän myöhässä, vaikka kuinka leuhkii.. On tietenkin poikkeuksiakin. Mutta, kaverillani näytti plussaa vasta kahden viikon päästä ja oon kuullut juttuja ettei näyttänyt koskaan kotitesteissä vaikka vauva oli mahassa.

Ja Toivolle, hienoa, että saat heittää pillerit nurkkaan!!! Sun teksti oli niin ONNELLINEN! :flower:
 
Hemuli, mä oon miettinyt tota ihan samaa, et miten ennen tultiin niin helposti raskaaksi ja enää ei. Oon keksinyt ja järkeillyt seuraavia syitä:
- ehkäisyä ei ollut, ainakaan hormonaalista sellaista, joka sotkee koko kierron
- lasten teko aloitetaan 10 vuotta liian myöhään (kuten mekin tässä ketjussa, kun nainen on hedelmällisimmillään alle parikymppisenä )
- lääkkeet, joita syömme laskevat hedelmällisyyttä
- säilöntäaineet ja muut lisäaineet myös
- seksiä harrastetaan vähemmän kun on niin kiire aina


Tälläisiä syitä oon pähkäillyt...
 
Hello!Terveisiä Lauri Tähkän keikalta Tammerfestista, oli huippuhyvä!!! Sain nimmarinkin ja mies otti meistä valokuvan! HEHEHEH kuulostaa nyt ihan teinivuodatukselta.... Me ollaan tänään seurusteltu miehen kanssa 6 vuotta.
 
Minä olen ajatellut lisääntymisen esteenä olevan kaikkein eniten ruokavalion ja liikunna puutteen eli modernin, länsimaisen elämäntyylin. Ja yksi juttu, joka vähän vahvisti käsitystäni, oli dokumentti geenimanipuloidun rehun syöttämisestä yhdysvaltalaiselle karjalle. Siinä haastateltiin useita farmareita, jotka oliovat syöttäneet gm-rehua karjalleen, ja joiden lehmät pikkuhiljaa olivat lähes kaikki tulleet mahoiksi. Karjat siirretiin takaisin "vanhanaikaiselle" rehulle ja pikkuhiljaa monet/kaikki saivat takaisin lisääntymiskykynsä. Rupesi heti tekemään mieli luomua!

:heart: piip

(Voi ei, jos jauhan näitä lapsettomuusjuutuja vielä useamman viestin ajan, käskekää panemaan suu kiinni...)
 
Huomenta ja onnea Toivolle :hug:

Mä olen samaa mieltä kuin Hemuli että ennen asiat olivat paljon helpompia. Noita samoja argumentteja käytin kun puhuttiin ehkäisyn lopettamisesta mieheni kanssa. Kun on kerta koulutukset, työpaikat, iso asunto, tarpeeksi ikää ja tarpeeksi jaettavaa rakkautta, niin miksi sitä lapsentekoa täytyy oikein erikseen vielä erityisemmin pähkäillä? Syntyy niitä lapsia huomattavasti erilaisempiinkin tilanteisiin (vrt. omat ja puolison vanhemmat) ja silti kaikki päätyy lopulta hyvin.

Ehkä mä en näin aamutuimaan töihinlähtökiireessä oikein osaa kiteyttää ajatusteni ydintä oikein, mutta Hemuli aikalailla sanoi sen kaiken. Ennen niitä vain saatiin, nykyään täytyy ruveta oikein tekemällä tekemään sillä sopivalla ajankohdalla :(

Niin ja mä ehdin jo tekemään testin, negaa näytti :( Tuntunut masussa jo useamman päivän siltä et mensujen pitäisi alkaa mut ei vieläkään näy...Noh, teen ensi viikolla uuden testin jos ei mitään tapahdu.
 
Toivo onnea!
piip: on se hyvä kun jauhat niin saa itekkin miettiä mitä suuhun laittaa. Täällä on mielummin valittu suomalainen, mt luomua on tullut käytettyä vähän.
Katarina-81 :hug:
Täällä nega ja samantein kp 1/28, ja reissuun lähdössä joten musta ei kuulu hetkeen.
 
Perjantai 13.7.2007

Piip...................28..........kp 29/23-99.............syksystä 2006
Unico.................27..........kp 1/28.................yk 7
Kevätesikko......28..........kp 9/28-32...............yk 6
Kvart över.........28..........kp 7/28-34...............yk 5
Veera80............27..........kp 12/27-29.............yk 4
taimi..................29..........kp 20/27-36............yk 4
Ada...................28..........kp 12/28..................yk 3
Postimestari......29..........kp 26/24-26.............yk 2
Joanna..............26..........................................yk 1
Kiki80...............27..........kp 29/?.....................yk 1
Katrina81....26..............................yk 1
Enna......29................................yk 1
Hemuli79...........27......................................aloitus syksyllä
Pilvilinna............28......................................aloitus syksyllä
Toivo79.............28......................................aloitus kevät 2008
Janis.................30

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Pupuvaimo (pari vuotta)
Naone (yk 1)

Plussa tuulia jännääjille!
 
heippa!
Ja vierashan sielta tulla tupsahti kylaan, kuten pelkasinkin :'( Eli mut saa paivittaa yk 3 ja kp 1/24-26..Eli ei se niin helposti se vauvanteko kaynytkaan kuin luulin aluksi. Onko kellaan muuten kokemusta et kun pillereiden lopettamisesta on joku aika, kay menkkakivut ihan hirveiksi? herasin yolla viidelta siihen etta sattui vatsaan ja selkaan ihan kauheesti. Luulin ensiksi etta on suolissa jotain vikaa (ollut paljon aikaisemmin ja vatsa leikattu nelja kertaa), mut kylla se vaan tati oli. Olen eilisillan jalkeen syonyt jo 8 Panadolia ja vielakin on vatsa arkana.. Vuoto on ihan normaalia maaraltaan, eli ei se mikaan varhainen keskenmeno ole. Olen onneksi varannut ajan gynelle kuun lopussa, kun ne mun tissit edelleenkin vuotaa, saa sitten kertoa onko mulla joku hormonihairio. Eniten pelkaan endometrioosia, sita ei onneksi mulla ole todettu, mut noi menkkakivut saa ajattelemaan sitakin. Anteeksi kun on tata omaa napaa tanaan, mut kun napa on pipi! ;)
Taa lapsettomuusasia, josta olette puhuneet. Olen ajatellut kans, et ennen ei lapsentekoa mietitty, vaan niita tulla tupsahteli vahan valia. Eli elamaa elettiin ja lapsia tuli. Nyt eletaan elamaa ja ehkaistaan ja sitten aloitetaan lapsenteko, ja keskitytaan taysilla siihen, ei ihme ettei tarppaa, kun on niin stressaantunut kaikesta itsensa tarkkailusta. Ja taa ika, kolmekymppinen ei ole enaa hedelmallisimmillaan, fakta mika fakta. Nyt pitais tasta lenkille lahtea, sais ajatukset pois tasta tadista vahaksi aikaa..
ps. se mun eilinen testi muuttui legendaariseksi "roskisplussaksi", alkaa siis uskoko roskisplussia, tassa on teilla elava esimerkki ;) nyt on siis sekin itsensa tarkkailun ilmentyma koettu!
 
Ada
:flower: Onnea Toivolle vuosipäivän johdosta!

Hemuli oli tuossa viitannut varmojen päivien epävarmuuteen. Mulla on eri kokemus asiasta. Meillä on käytetty epävarmaa varmat päivät ehkäisyä kaksi vuotta ja se on toiminut pommin varmasti. Tiedän kyllä että kaikilla ei ole näin. Mutta toivon, ettei Toivo herättele turhia toiveita jottei olo käy toivottomaksi. :LOL: Toivo on niin hauska nikki...

Jahas se on sitten perjantai. Täytynee laittaa viini viilenemään. Mun mielestä on oikeus ja kohtuus, että joku jännittäjistä saa sen plussan siihen tikkuun! Haikarat ja huuhkajat - tänne päin!

Unicolle hyvää matkaa ja :hug: !
 
Ada
Postimestari :hug: ! Hyvää lenkkiä, mä lähden kanssa. Kuulin muuten että yksi syy lapsen saanti ongelmiin voi olla liian vähäinen rasvaprosentti.

Joitko Postis greippimehua viime kierrossa? Mulla tulee aina aivan järkyttävät menkkakivut siitä. Nytkin jo etukäteen hirvittää.
 
pahoittelut Postis! :hug: Mä en osaa noihin menkkakipuihin sanoa mitään kun mulla ei oo niitä koskaan ollu... Joskus voi ennen alkamista vähän silleen jomottaa/kuumottaa, ei muuta.

Hyvää reissua Unico!

Katarina-81, nega on aina pettymys, mutta nyt vaan oviksen tarkkailuun niin pääset sun kierrosta kärryille!

Tohon lapsientekemiseen/saamiseen: eikös ole jännä juttu että aina haetaan niitä "syitä" naisesta? Esim. just pillereiden syönti, vauvanteon lykkääminen, jne. kun kuitenkin tutkimukset ihan selkeästi on osoittaneet että miesten sperman laatu on suomessakin heikentynyt viime vuosikymmeninä merkittävästi! Ikävä kyllä nyt en muista oliko niitä siittiöitä tätä nykyä viidesosa vai kolmasosa siitä mitä esim. 40-luvulla... :whistle: :whistle:

Ja vaikka niitä olisi vielä miljoona per panos, niin se heikentää raskautumisen mahdollisuutta huomattavasti, koska niitä tosiaan tarvitaan miljoonia ja taas miljoonia että se yks pääsis edes maaliin...

Jenkeissä on tutkittu että siittiöiden määrä on heikentynyt huomattavasti etenkin niillä miehillä ketkä työskentelevät kemikaalien parissa ja asuvat kemikaalitehtaiden lähellä! Eli mä uskon siihen että kyllä modernin yhteiskunnan ympäristömyrkyt ja kemikaalit heikentää hedelmällisyyttä sekä miehillä että naisilla.

Ja tuo ruoka mistä piip jo kertoikin. Varmasti vaikuttaa kaikki lisäaineet ja "myrkyt" mitä me syödään päivittäin. Näitä asioita ei vaan vielä ole tarpeeksi tutkittu, ehkä parinkymmenen vuoden kuluttua tietoa on jo enemmän.

Niin ja ikä... Joo vaikuttaahan se, mutta ennen vanhaan ei sekään vaikuttanut niin paljon, sillä kyllähän silloin eka lapsi saatiin nuorena, mutta ei se hedelmällisyys siihen loppunut, vaan lapsia oli iso liuta ja osa saatiin kolmikymppisinä tai yli!

Sori että tää alko jo kuulostaa paasaamiselta, :ashamed: mutta mä halusin tuoda selkeästi esille tuon "miesnäkökulman", koska siitä ei jostain syystä medioissakaan paljon puhuta! Ja varmaan tietenkin myös kaikki aiemmin mainitut syyt vaikuttaa hedelmällisyyteen, se on tod. näk. monen asian summa.

Mutta toivokaamme että meidän uroilla on panokset täydessä latingissa ja meidän munanjohtimet täydellisiä ampumaratoja! :D :heart:
 
Keskeytän lähetyksen tärkeään tiedotukseen: Mulla on hieman kuvottava olo. Mulla on harvoin kuvottava olo, jos en istu autossa tai huvipuiston laitteessa, joten jonkinlainen toivo (sori toivo!) herää...

Paljon haleja postimestarille! Koita olla huolestumatta. On kyllä ihan luonnollista, että kovat menkkakivut palaavat (tulevat jopa ensimmäistä kertaa) hormoniehkäisyn jälkeen, koska myös hormonitoimintasi herää pikkuhiljaa syvästä unestaan. Onko sulla ollut pillerit poissa vasta kahden kierron ajan? Sopisi hyvin kuvaan. Olen onnellinen, ettei kuukautiskiertosi ole lähtenyt venymään ihan tähtitieteelliseksi, vaan tärppiaikoja piisaa! Ja kovat kivut runsaan vuodon kanssa voi olla merkki tosi hyvästä limakalvon paksuudesta, mikä on hyvä tärppiä ajatellen! Odota rauhassa gynegologia, kyllä se sitten kertoo, jos jotain on vialla...

:heart: piip
 
Joo Toivo on aika toivoa antava nikki... :LOL:

Tilasin kokeeksi mammaksilta liuskaovistestejä 12 kpl saas nähdä pääseekö jo elokuussa niitä kokeilemaan. Jännittää että miten kierto asettuu uomiinsa 10 vuoden pillereiden syönnin jälkeen! Elokuun alussa pitäis tulla tyhjennysvuoto (ihan kun jotakuta kiinnostais :LOL: ) sen jälkeen alkaakin sitten "luomuna" eläminen pitkästä aikaa ja oman kropan toimintaan tutustuminen ja toivona toivossa eläminen että kaikki sujuis hyvin ja kroppa rupeis suht. nopeesti palautumaan hormonirääkistä.

Mietin kans samaa että miks nykyään pitää kaikista asioista tehdä niin vaikeeta, raskaaksi tuleminenkin vaatii kemistin tutkintoa. Ruuat on pullollaan myrkkyjä ja lisäaineita ja joka tautiin ja vaivaan syödään jos jonkin laista nappia ja pilleriä liiankin helposti. Ennen vanhaan ollaan oltu autuaan tietämättömiä monista nykyajan asioista ja vaivoista ja hyvin on pärjätty ja lapsia on tullut kun on ollut tullakseen. Ei siinä paljon ajatuksia ja aikatauluja olla mietitty.
 

Yhteistyössä