Tervetuloa, Katarina! Jostain syystä minäkin olen aina ajatellut, etten ehkä saisi lasta. Se voi johtua yksinkertaisesti siitä, että olen aina ollut kovin lapsirakas ja toisaalta myös yrittänyt aina varmistaa itseäni pahimman varalle, etten tipu liian korkealta.
Oli kuitenkin todella ihanaa, kun lääkäri viime kuussa totesi, että ovulaationi tapahtuvat todennäköisesti ihan normaalisti. Syksyllä pääsemme jatkotutkimuksiin, jollei onni ole lykännyt ennen sitä. Nyt olen jotenkin paljon vapautuneempi koko asiassa. Tuntuu ihanalta, kun joku muukin (siis todella sympaattinen lääkäri) välittää ja ottaa selvää asiasta.
Tässä kierrossa en ala vielä tosissani jännittämään. Ovulaation perusteella on vielä yli viikko h-hetkeen. Pitäisi saada jotenkin ajatukset pois koko aiheesta siksi aikaa!
Yksi kysymys, johon toivoisin muilta kokeuksia: Onko teillä kaikilla muillakin (tai edes joillain) ihan normaalikierrossa vihlontaa alavatsassa/nivusissa/kyljessä heti ovulaation jälkeen usean päivän ajan? Minulla sellasta tuntuu olevan, ei kovaa, joka sattuisi, mutta sellaista, joka tuntuu selvästi silloin tällöin (ehkä puolen tunnin-tunnin välein?). Se ei siis ole merkki raskaudesta, koska sitä on ollut muissakin kierroissa (paitsi niissä huimissa 60-100 päivän kierroissa, joita oli keväällä). Hassua on, etten ole sitä muka ollenkaan huomannut ennen kuin aloimme yrittää vauvaa. Nyt en pysty olemaan huomaamatta sitä, vaikka kuinka yritän, ja siksikään en saa loppukierrosta ajatuksia pois aiheesta.
Olen miettinyt pääni puhki, mistä tuollainen tunne voi johtua juuri tähän aikaan. Tiedättekö, mitä se munasolu tekee näin ovulaation jälkeen mahdolliseen kiinnittymiseen saakka? Vaeltaako se siellä munanjohtimessa vai köllötteleekö se siellä sopivassa paikassa? (Myönnetään, mielessäni mietin sille suun ja silmät ja joskus jopa aurinkolasit! B)) Joskus mietin, voisiko se olla merkki siitä, että munanjohdin olisi tukossa, ja tyypit eivät pääsisi tapaamaan toisiaan, mutta yritän poistaa mielestäni negatiiviset ajatukset siihen saakka, että lääkäri ottaa asioista selvää. Olisi siis kiva kuulla, onko kukaan tuntenut samaa!
:heart: piip