Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset

Tuhrua tuli eilen ihan niukasti, tänään ei enää. Päänsärky on ohi, luojan kiitos. Rinnat on edelleen turvoksissa ja arat, mutta niinhän ne on aina ennen menkkoja. Löin eilen jo hanskat tiskiin tämän kierron kanssa, mutta täytyy myöntää, että nyt taas jännittää... Yritän kovasti olla miettimättä koko asiaa, kun tiedän, kuinka kova paikka se sitten on kun täti tulee.

Veera, mä olen kanssa hevosihmisiä, meille varsa tulee ensi kesänä. Tamma tosin vasta menossa oriasemalle, toivottavasti tulee nopsaan tiineeksi ja kaikki sujuu hyvin. :) En viitsi sen tarkemmin kertoa kun sitten mut tunnistaa jos joku utelias tuttu liikkuu näillä suunnilla...

Me asutaan rivarissa ja meidän takapiha on lähinnä edellisten omistajien jäljiltä oikea vehreä keidas. Ärsyttää vaan kun tänä kesänä en ole ehtinyt yhtään viettää aikaa pihalla. :/ Sen kyllä huomaa, vaivalla istuttamani yksivuotiset vetelee viimeisiään.
 
Mulla oli viime kesänä olkapäässä tulehdus, jonka takia olin sairaslomalla lähes koko kesän. Aluksi oli ihan kivaa vaan lököillä, mutta loppupelissä aika tuli tosi pitkäksi. Ja sitten kun ei oikeasti voinut tehdä juuri mitään kun se käsi oli niin kipeä, niin tylsää oli. Toivottavasti et Veera joudu kovin kauan olemaan.

Ammateista kyseltiin. Oon tällä hetkellä päätoiminen opiskelija, opiskelen tekniseen käsityöläisammattiin (en viitsi enempi eritellä ettei kaikki koulukaverit tunnista mua... ) vielä pari vuotta ja näin kesällä oon töissä myyjänä liikkeessä, jossa oon ollut ennen kun aloin opiskelemaan.

Puhuitte myös noista pihajutuista. Varmaan mieli joskus vielä tästä muuttuu, mutta tällä hetkellä musta olis ihan kamalaa asua "maalla". Kaverit ostelee jotain paritaloja ja omakotitaloja, musta ei ainakaan vielä oo siihen. Lisätila olisi tietenkin ihan mukavaa, mutta en ole valmis panostamaan siihen sijainnin kustannuksella. On ihanaa, kun kotiovelta pääsee ratikkaan ja metroon. Tosin olen kerrostalossa asunut lähes koko ikäni, joten tämä on tuttu ja turvallinen =)

Mun perheellä on kesäpaikka Mikkelin lähellä, siellä pääsee maata kuopsuttamaan ja talvella lumitöitä tekemään silloin kun sellaista kaipaan. Ja kasveja oon laitellut täällä kotona, vaikka meillä onkin vaan ranskalainen parveke. Jos noita kakaroita nyt alkaisi tulla ovista ja ikkunoista, pitäisi tietenkin miettiä mahdollisia muutoksia tähän asumismuotoonkin.
 
Olinko niin ajattelematon viimeksi kirjoittaessani, että unohdin kokonaan onnitella rutkasti Naonea ja halailla tuplasti Adaa? Ada, niin kuin joku muukin jo sanoi, kemiallinen on tosi ikävä juttu, mutta jos nyt oikein hakemalla hakee positiivisia asioita, niin ainakin tiedät, että vauva saattaa tulla. Itsekin toivon, että olisi jokin pienenpieni todiste siitä, että tämä joskus vielä onnistuu. Silloin odottaminen ei olisi ollenkaan tuskaista, luulisin.

Nyt kuitenkin ovulaatio taitaa täällä olla tulossa. Merkit ovat sellaiset sekä housuissa että tikussa. Jee!
 
Ada
Jännittää Kevätesikon puolesta, onkohan täti ymmärtänyt olla tulematta?! Olisipa se sama juttu kuin Naonella! Olisipa!! Mittaamalla lämpöä siitä saattaisi saada jonkin kuvan. Eli jos sulla on kovasti alilämpöä, niin se ei olisi hyvä juttu. Tiedätkin varmaan.

Mä rakastan myös keskustaa ja koen aina kaipauksen väristyksiä kun käyn siellä. Se oli niin ihanaa kun saattoi rapunovesta astumalla olla keskellä elämää. Ehkä ole saanut täällä "maalla" asuessa koskaan olla yhtä rauhassa kuin siellä. Me asutaan edelleen Helsingissä, mutta kaikki on lähiössä toisin! Lapsia tuppaa ovista ja ikkunoista - naapurin lapsia, jotka jostain syystä inhoaa tai pelkää mua, mutta ne tekee jännittäviä seikkailuja oudon naapurintädin pihalla. Me muutettiin tänne töiden takia ja mä ihastuin tuohon pihaan, mutta jollei duunikuviot olisi muuttuneet, oltaisiin varmasti vielä keskustassa.

Hyvää ja aurinkoista päivää kaikille. Ja Piipille erityisesti hyviä harjoituksia
;)
 
Kevätesikko: katotaan nyt jos vaikka meillekkin tulis myös enskesänä :) tarkotus olis ainakin. ja se saa jäädä sitte tamman viimeseks kun on jo senverta iäkäs, vaikka onkin tosi hyväkuntonen. mielenkiinnosta kysyn että mihkä asemalle meinaatte viedä? mä oon kyl jo puhunut niin paljon itestäni ja eläimistä et jos joku tuttu vaan täällä pyörii niin varmasti tunnistaa.... niin ja minkälainen hevo on kyseessä? lähinnä ratsu/ravuri?
KÖ: mä oon jo ollut aika pitkään "lomalla"ja varmaan vielä jatkuukin, ens kuusssa pääsen erikoislääkärille niin katotaan mikä on hänen tuomio :/

mä en kyllä enää pystyis asumaan kaupungissa (vaikka lähtökaupunki onkin suht pieni) kun oon tottunut maalaiselämään ja omaan rauhaan yms. pimeet talvi-ilat on kyllä välilä aika pitkät. ja kyllä täällä tekemistä riittää pihassa kun sisälläkin. sitten lisäksi nuo hevot.mutta en valita =)
 
Ada, mittasin lämmön just, 37,2 näyttää. Kuluispa aika nopeasti tai tulis täti nopeasti jos on tullakseen. Kamalaa kärvistelyä. Ylihuomenna pitäis viimeistään tädin tulla, sen myöhäisemmäksi ei koskaan ole mennyt. :x Missä vaiheessa ennen menkkojen alkua nuo lämmöt yleensä romahtaa?

Meillä on tässä meneillään kamala jännitysnäytelmä oravanpoikasten kanssa. Oravalla on kattopeltien alla välikatossa pesä tuossa yläkerran ikkunan alla ja nyt poikaset on kasvaneet niin isoiksi että kolistelevat tuolla katolla. Mies tuossa jokin aika sitten alkoi yhtäkkiä huutaa että APUA APUA, nyt se putoaa, ihan just putoaa!!! Pikkuressukka yritti silpata ränniä pitkin yläkerran ikkunan päällä olevan katon päälle, sillä seurauksella että mätkähti selälleen kattopeltien päälle ja siitä toisen rännin päälle ihan katon reunalle. Minä juoksin ulos viltin kanssa valmiina ottamaan kurrepojan kiinni kuin aku ankassa konsanaan.

Toinen poikanen kurkisteli yläkerran katon päältä (meillä tää yläkerta on siis tällainen oma saarekkeensa omalla katollaan...) ja kurkotteli siihen malliin että hyppään alas. Sitten se horjahti ja sai just kiinni rännistä ja räpiköi ylös.

Kamalaa jos ne putoaa. Menisivät edes talon toiselle puolelle, sieltä putoaisivat puskaan. Etupihalla vastassa on kova asfaltti. :| Laitoin tosin etupihalle puutarhakalusteiden pehmusteita maahan... :D
 
Veera: En viitti mainita asemaa, mulla on sellainen kylmä tunne että mua tarkkaillaan... ;) Mutta siis ratsu on kyseessä, suomenhevonen... Entä teillä?

Me asutaan rivarissa kaupungissa mutta kovasti kaipaan jo maallemuuttoa. Olen aina ollut sellainen sydämeltäni maalainen. :heart:
 
Ada
Kevätesikko, lämmöt romahtaa, mulla ainakin, juuri ennen kuin verenvuodatus alkaa. Vaikuttaa hyvältä sun tilanne.
Meillä oli muuten vikkelämmät kurret kuin teidän katonrajassa. Meillä elettiin noita jännittäviä tunnelmia jo muutama viikko sitten. Yksi onneton mätkähti maahan ja meni niin pyörryksiin, että nukkui meidän olohuoneessa päivän, mutta lähti sitten levättyään ihan reippaana köpöttelemään maailmaan.
 
Kevätesikko, hyvältä vaikuttaa tuo lämpö!! Jos kerran tuhrua jo tuli, niin eikös niiden lämpöjenkin pitäisi laskea jos olisi kuukautiset?? Tosin lämpöjä pitäisi kuulemma mitata aamulla ennen kun nousee sängystä, mutta kyllä mä ainakin uskon että jos on yli 37 niin ei se aamullakaan kamalasti alle oo voinut olla. Toivotaan parasta!!!
 
Hyva hyva, Kevatesikko, hyvalta kuulostaa, lahetan sulle kaksi kourallista plussia taalta :heart:
Kvart O, joko sulla alkaa olla tuntemuksia puoleen tai toiseen? sullahan alkaa kohta olla paivat kasassa.. Mulla ei ole toistaiseksi tuntemuksia minnekaan pain, mutta onhan mulla yli viikko viela oletettuun tadin tuloon.
Oma napaa: meidan perheessa oli eilen hauska juttu: olin iltavuorossa ja yritin pistaa insuliinia semmoiselle oikein dementoituneelle mummelille, mummelin mielesta se ei ollut hyva idea lainkaan. just kun sain neulan sisaan, se huitasi mua ja pistin itseani silla neulalla. Meidan kunnassa on semmoinen rutiini, etta pitaa tehda ilmoitus ja otattaa verikoe, jotta sitten puolen vuoden paasta otettavasta uudesta kokeesta nahdaan, olenko saanut jonkun tartunnan silta mummolta, vai onko tartunta ollut mulla jo ennestaan. Mut on onneksi rokotettu hepatiitteja vastaan ja en jaksa uskoa etta mummelilla olis esim HIV. No, kavin paivystyksessa otattamassa verikokeen ja kun tulin kotiin, makasi mies sohvalla jaapussi naamallaan. Se oli kans ollut samassa paivystyksessa pari tuntia aiemmin :LOL: Me ei kumpikaan olla koskaan jouduttu paivystykseen sina aikana kun ollaan seurusteltu, ja nyt sitten paukattiin sinne samana iltana.. Ei sentaan tormatty toisiimme. Mies ei siis ollut tappelussa, vaan oli saanut sahlymailasta naamansa ja silmakulma auki ja tana aamuna oli silma kivasti muurautumassa kiinni.
Etta nain meidan perheessa :LOL:
Ei kylla mun on tasta alettava tekemaan jotain syotavaa..
 
Postis, jos oikeen hakemalla haen, niin kyllähän noita kaikenlaisia oireita löytyy... Maha on nyt muutamana iltana ollut tosi turvonnut (-mies on matkoilla enkä jaksa laittaa vaan itelleni kunnon ruokaa..), välillä on jotenkin kuvottava olo (-johtuu varmaan tosta huonosta ruokavaliosta..) ja kurkku on varsinkin aamuisin kipeänä (-liian kuuma peitto minkä aina jossain vaiheessa potkaisen pois päältä...). Eli kaikenlaista, ota nyt sit noista selvää :LOL: Oikeasti kyllä vähän jännään tätä kiertoa aiempia enemmän, kun ei ole tissit tulleet kipeiksi ollenkaan. Se on täysin erilaista näihin aiempiin kiertoihin verrattuna.

Lähetin äsken miehelle viestin et onko elossa kun on Englannissa ja siellä on nyt hieman levoton tilanne. Laittoi, että soittaa myöhemmin jos sopii, johon vastasin jotain äkkiä kun pari kaveria oli kylässä. Paluuviesti tuli heti: Ootko raskaana? Oli niin totinen viesti.. Olispa kiva kertoa tollasia uutisia, kun tulee perjantaina kotiin. Vaan tuskin ainakaan perjantaiksi uutiset ehtii, sen verran monta päivää vielä jäljellä.

Aikamoinen yhteensattuma Postis muuten noi teidän ensiapukeikat! Hassua. Asutteko muuten Norjassa? Ymmärrän kyllä jos et halua paljastella, mutta en tiedä miksi mä oon koko ajan jotenkin ajatellut että te asutte siellä.
 
No niin, niin siinä sitten taas kerran kävi, että täti tuli. :'( Mittasin tuossa vielä lämmötkin, 36,6 näyttää. Aamulla vielä olin toiveikas ja harvinaisen hyvällä päällä, mutta puoli kymmeneltä ne menkat sitten alkoi. Todella masentavaa ja turhauttavaa.
 
no voihan itku, kevatesikolle paljon haleja ja parempi onni ensi kerralla :heart:
Juu Kvart O: oireita alkaa aina kummasti loytaa kun tadin tuloaika lahestyy =) Mulla oli kans viime kierto ihan outo, ei tullut tissit kipeiksi lainkaan, mut tati tuli kuitenkin. Toivottavasti sulle tama oire tietaa hyvaa :flower: Ma en kylla tajua mista sa arvasit etta ma asun taalla, you know.. Kohta varmaan paljastun ja sa paljastut joksikin mun kaveriksi :LOL: No, riskeja on otettava. Eihan tama hanke nyt mikaan salaisuus ole, mutta en nyt ole sita kauheasti kuuluttanut. Mutta mista ihmeesta sa tiesit... Ahdistus, olenko ma noin paljon kertonut itsestani??
Mites teilla muilla? ma olen edelleen ihan hammennyksissani tosta mun asuinpaikkapaljastumisestani..
Mukavaa torstaita!
 
Voi harmi, kevätesikko. :hug: Uuteen kiertoon, uusiin kujeisiin. Koita keksiä joku syy, miksi hieman myöhemmin keväällä syntyvä vauva on käytännöllisempi, niin ehkä tulet pikemmin taas paremmalle tuulelle...

Täällä jomottaa munasarjaa. Kohta irtoaa. Mies tuli juuri kotiin.Kysyin, haluaako se tytön vai pojan, että kannattaisko jo jättää tähän vai vielä harjoitella hieman...

:heart:
 
Voi ei, Kevätesikko! Oli jotenkin niin lupaavan oloiset nuo korkeat lämmöt ja se tuhruilu. Täti on ilkeä tyyppi!

Postis, mä mietin kuin luin tota sun juttuas, että mistä oikein tiesin. Sit muistin, että oot joskus käyttänyt mun nimessä norjalaista öötä! Siitä varmaan oon sit jotenkin päätellyt.. Ja siitä et oot hoitsu, kun muutama tuttukin on ollut siellä hoitsuna. Niin ja siis en muista ootko sanonut, että asut ulkomailla, mut se oli ilman muuta selvää kun sulla ei oo ääkkösiä. (Oon itekin asunut muualla muutamaan otteeseen ja aina yhtä hankala tottua takas ääkkösiin..) Mut älä pelkää, et sä ainakaan mun kautta paljastu, ei oo kukaan frendi tällä hetkellä siellä :D
 
Torstai 5.7.2007

Piip...................28..........kp 20/23-99.............syksystä 2006
Unico.................27..........kp 21/28.................yk 6
Kevätesikko......28..........kp 1/28-32............yk 5
Kvart över.........28..........kp 27/29-34............yk 4
Veera80............27..........kp 4/27-29................yk 4
taimi..................29..........kp 12/27-36..............yk 4
Ada...................28..........kp 4/28..................yk 3
Postimestari......29..........kp 18/24-26............yk 2
Joanna..............26..........................................yk 1
Kiki80...............27...........................................yk 1
Hemuli79...........27......................................aloitus syksyllä
Pilvilinna............28......................................aloitus syksyllä
Toivo79.............28......................................aloitus kevät 2008
Janis.................30

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Pupuvaimo (pari vuotta)
Naone (yk 1)


Vähän lyhensin =)
 
Heippa!

Oi ei Kevätesikko :hug:

Kvart, jännät päivät menossa! Toivon todella, että voit kertoa miehellesi iloisia uutisia, kun tulee reissusta!

Omat kuulumiset: täällä jaksetaan tosi hyvin, ei vielä mitään merkkejä pahoinvoinnista :) sain varattua ajan ensimmäiseen neuvolaan, ja omahoitajakin kuulosti ihanalta, nuorelta ja mukavalta ihmiseltä. Täydellistä! Mies on alkanut miettimään nimiä lapselle :heart:

Me lähdetään tässä vähän reissuun loman kunniaksi, tulen kertomaan sitten neuvolakuulumiset! Plussaonnea kaikille :flower:
 
Perjantai 6.7.2007

Piip...................28..........kp 22/23-99.............syksystä 2006
Unico.................27..........kp 22/28.................yk 6
Kevätesikko......28..........kp 2/28-32............yk 5
Kvart över.........28..........kp 28/29-34............yk 4
Veera80............27..........kp 5/27-29................yk 4
taimi..................29..........kp 13/27-36..............yk 4
Ada...................28..........kp 5/28..................yk 3
Postimestari......29..........kp 19/24-26............yk 2
Joanna..............26..........................................yk 1
Kiki80...............27...........................................yk 1
Hemuli79...........27......................................aloitus syksyllä
Pilvilinna............28......................................aloitus syksyllä
Toivo79.............28......................................aloitus kevät 2008
Janis.................30

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Pupuvaimo (pari vuotta)
Naone (yk 1)


 
Päivitin ja vaihdoin samalla oman kiertopäiväni oikein, kun olin tainnut ilmoittaa sen väärin alkuun. Toivottavsti meni oikein!

Ihmettelen vähän tätä ovulaatiotani. Sain plussan testiin toissapäivänä. (Viivat olivat yhtä vahvat -> lopetin testaamisen, vaikka toki seuraavana päivänä olisi voinut olla testiviiva vahvempi kuin kontrolli. Mulla ei kuitenkaan laske se hormoni nopeasti, joten ajattelin, että tämä tieto riittää.Testejä ehti mennä jo 11...) Samoin toissapäivänä tuli kovasti ovulaatiolimaa ja myös ihan juoksevaa valkovuotoa (yök, mitkä jutut). Vasemman munasarjan kohtaa alkoi jomottaa.

Eilen limaa tuli hillitymmin, mutta lämmöt eivät vielä nousseet. Munasarjaa jomotti tylpästi päivän, mutta jomotus hävisi illaksi. Ajattelin, että ovulaatio varmaan tapahtui. Aamulla odotin lämpöjen nousseen täksi aamuksi vähän. Mutta ei, edelleen 35.8. Voisiko ovulaatio ollaa sitten vasta tänään, vaikka kaikki siihen liittyvät oireet ovta hävinneet? Limaa ei tule enää, koko vatsanseutu on ihan rauhallinen. En tajua....

Kivaa, että on viikonloppu jo tulossa!

:heart: piip
 

Yhteistyössä