Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset

totta se on, ensimmäisestä yrityskerrasta voi tulla raskaaksi :eek: Ei oltu yhtään varauduttu, että onnistuu näin helposti. Mutta hyvä näin, onnellisia ja innoissamme olemme :)

Tänään varmistettiin labratuloksella, että vauva meille on tulossa. Kyllä vain, haamu oli oikeassa. Hui että, niiiiiin paljon kaikkea tehtävää. Enkä tiedä mistään mitään. Mitä kaikkea oikein pitää hommata ja tehdä ennen vauvan tuloa? Mies on jo shoppaamassa isompaa autoa, hihi!

Ada, todella kurja juttu, jos täti löysi teille tällä kertaa :( toivottavasti haamuilet pian lisää!

Miten tämä juttu nyt oikein niin kuin toimii, ajetaanko minut täältä keskusteluosiosta nyt tuonne odottajiin B) ?

Ja kesäterveisiä ja plussatuulia ihan jokaiselle :flower:
 
moikka vaan taaltakin!
Ma olen nelja paivaa poissa ja kas, uusia tyyppeja ja yksi plussa :hug: :flower:
Eli kovasti uusille tervetuloa ja Naone, kayt taalla sitten valilla kertomassa kuulumisiasi meille perassahiihtajille B)
Ma olen ollut viikonlopun maalla ja tana aamuna hieman tikkusi toi toihin lahteminen, no kun sinne sitten sai takapuolensa vietya, niin samalla rutiinillahan se meni. Ma sain viikonloppuna miehenkin lakanoiden valiin, vaikka aluksi epailinkin etta kun ollaan miehen vanhempien mokilla, ei hommasta tule mitaan. Mutta saatiinkin nukkua ylakerrassa ihan kahdestaan :saint:
Olette jutelleet taalla siivoamisesta ja alennusmyynneista. Meilla miehella on yksi vakiourakka, joka on suihkukaapin pesu. Sen se hoitaa mukisematta ja sitten se tekee jos ma pyydan, sen mielesta se ei voi yksinaan ottaa vastuuta muista kotihommista, vaan tekee mielellaan sitten kun saa siita vinkin. Me kaydaan yleensa yhdessa ruokakaupassa ja sitten se hoitaa naita raskaampia kotihommia, kuten ikkunoiden pesu ja mulle pituurajoitteisena (157cm) tuottavat kotihommat, kuten kaappien paallysten pyyhkiminen. Han on kylla oikeesti aika siisti tavoiltaan, ettei mun kylla sen jalkia tartte siivota.
Alennusmyynteihin en ole ehtinyt. Lauantaina aattelin ostaa laatikollisen mansikoita ja heittaa osan pakkaseen ja sitten hillota osan, tosi actionia naa mun viikonloput :LOL:
Joko teista monet on kesalomaansa pitamassa tai pitaneet jo? Mun pitais viela melkein viis viikkoa tahkota ennen loman alkua, ma varmaan hyppaan katolta ennen sita..
Hemuli kyseli naista tuntemuksista menkkojen siirron jalkeen; mulla oli sama juttu: kun yritin syoda kahta laattaa putkeen, alkoi menkat vakisinkin tunkea, eli turvotti ja alkoi vuodella vaikka soinkin pillereita. Kroppa ei siis tykannyt siirrosta..
mukavaa maanantain jatkoa teille :heart:
 
Hemuli: Kiva kuulla että tiiät jo aikataulua :)
Veera: teillä on siellä sitten hoivattavaa oikein :) söpöä pitkäjalkaista...
Kevätesikko: millon ajattelit testata?
Piip: Hassua, että suuttuu kun kertoo kun ollaan jo varmemmilla vesillä. Eiköhän sen kuuluis olla oma asia millon haluaa julistaa, jaeihän sitä tiiä onko ollu aikaisemmin hankalaa kyydissä pysyminen, mikä varmaan auttaa toisilla ettei kerro ja toisilla taas toisin päi. En mä tiiä mut yksityisasiahan tuo on :)
Ada: Voi ei, Toivotaan parasta :hug:
Naone: Kiva kuulla et toisilla onnistuu helpolla :D hienoa.
Postimestari: Toivottavsti tärppäis, kun touhuihin pääsitte :)
 
Ja Ada, voihan pylly! Toivottavasti olis vaan jotain alkuvuotoa, ja testi olis ollut oikeessa!

Tosi outoa, että joku voi suuttua siitä, että kertoo raskaudestaan "myöhässä". Toisaalta, ehkä tämä henkilö otti asian loukkauksena, koska tunsi, ettei häntä pidetty tarpeeksi läheisenä jakamaan tärkeää asiaa.

Mä oon kertonut yrityksestä mun ystäville, siskolle ja äidille. Mies ei oo kertonut kenellekään, sanoi, että kertoo sitten kun on jotain kerrottavaa. Mut mä oonkin tällänen hölösuu. Tosin noi ihmiset kenelle oon kertonut on sellasia, että heille varmasti kertoisin myös lapsettomuudesta ja keskenmenosta, jos tälläisiä kamaluuksia joutuisi kokemaan, joten oon sallinut ton hölöttämisen itselleni. Eikä kukaan oo kysellyt, että joko. Paitsi yksi ystävä, joka oli itse samassa tilanteessa (plussasi jo).

Mä edelleen odottelen sitä nännien kipeytymistä. Ovulaatio kyllä kuitenkin on varmaan ollut, koska ronklasin tänään tän palstan ohjeiden mukaan sitä kohdunnapukkaa ja kova oli. Toivottavasti pysyykin kiinni ja kovana :whistle:

Kumpa keskustelu kävisi vilkkaana!! Ja hei, mä oon kai päivittänyt noi listat jotenkin ihan pepulleen kun on paljon virheitä.. Sori! Korjailkaa omat ja jos joku ei osaa niin mä kyllä laitan oikein. Kiitos ja anteeksi.
 
Mä oon kyl maailman urpoin. Tein RSFU:n testillä just negan. Onhan siitä oletetusta oviksesta kuitenkin kulunut jo neljä päivää, että kyllähän se jo näkyisi jos raskaana oltais... |O Mut perustelin itelleni sillä, et oon huomenna menossa kaljalle parin kaverin kanssa eikä mulla ollut muutakaan tekemistä kun mies on siellä työmatkalla.. Ja nyt saan ilon testata loppuviikosta uudelleen :LOL:
 
Onnea Naone ja sorry Ada! Mulla ei oo ollu kyllä koskaan ongelmia ja siirtelen useinkin menkkoja ja syön pari laattaa putkeen. Ja siitä huolimatta menkat tulee aina kellon tarkkuudella aina tauon 4. päivä ja kestää 3 päivää. Saas nähdä miten sit luomumenkkojen kanssa. Mulla on nyt joulukuuhun asti pillereitä ja katotaan sitten kuinka pitkäks aikaa vielä haen pillereitä.

Ollaan ajateltu että sit kun lopetan pillerit niin keskeytellään tms. 2-3 kuukautta vielä niin voi tarkkailla miten luomukierto alkaa toimimaan ja opetella oman kehon tuntemuksia ja oviksia. Oon syöny niin kauan pilsuja etten edes muista miltä luomukierto tuntuu. Luin lisäksi jostain täältä pinosta että jollekin oli gyne suositellut ota 2-3 kk taukoo että elimistö saa toipua hormoneista ja kohdun limakalvo paksuuntuu niin että hedelmöittyminen ja kiinnittyminen on helpompaa. HUOM NÄIN SIIS JOKU TÄÄLLÄ KERTOI, EN SANO ETTÄ ASIA NÄIN OLISI VARMASTI. Ajattelin sit lisäks kokeilla kun tosissaan yritetään greippimehukuuria ja syödä foolihappoa ja B12 vitamiinia, esim. Befolissa näitä molempia.

Hyvää yötä kaikille!!!
 
Ada

Tein terapiatöinä pihahommia ja se kyllä virkistikin mieltä. Kissa oli joka kuopassa auttamassa ja saatiin piha kukoistamaan. Kävin ostamassa suuret kassit täyteen kukkivia kukkia, kun ne on niin ilahduttavia. Taas saa huitoa kimalaisia :wave: Onko täällä joku muu hurahtanut pihatöihin, vai oletteko kaikki kerrostaloasujia?

Kesälomista, niin tunnen todella suurta myötätuntoa kaikkia töissä olijoita kohtaan! Mä olen opettaja, joten mulla on ihan luksustilanne sen suhteen. Vaikkakaan työ ei ole aina mitään luksusta. Mutta mikäpä työ olisi... Yleisesti ottaen kyllä rakastan mun työtä. Me onkin joskus sivuttu tätä aihetta, mutta millä alalla te muut olette?

Ja sitten kertoisin vielä, että mä olen täten testikiellossa! Amen. Saan jatkossa tehdä testin vasta kun täti on myöhässä. Mun kierto näyttää kuitenkin sahaavan 25 ja 28 päivän väliä. Mutta kai se kannattaa ottaa pisimmän kierron mukaan?
 
Kvart över :) no ainakin tiiät et ei oo tullu vale menkkoja :)
Ada: siis sulla on koko kesän loma? Hiukanhienoa :) No kohta täälläkin päästään hiukan lomailemaan pariviikkoa ja se on siinä :D Mites sun vuoto? vuodatko ihan kunnolla? (aattelin vaan ettei oo mitään hämyä)
 
Voi Ada,pahoittelut munkin puolesta ja uutta yritystä vaan kehiin:hug:!
Naonelle paljon onnea plussasta:flower:

Ihanan positiivista kuulla,että ekastakin kerrasta voi tärpätä!Toivottavasti meilläkin sitten tärppäisi pian...toiveet ja haaveet korkealla,tulee sitten kun tulee!!!
Vauvamasuja taas olen kuikuillut muilta.Meillä töissä nyt kaksi jo raskaana!Toivottavasti minä sitten seuraavana...

Me ei olla myöskään miehen kanssa kerrottu kenellekään vauvan aloitus ajankohdasta.Jotenki ollaan haluttu rauhoittaa tilanne vain meille,kun on katsellut noiden ympärillä olevien kavereiden hössötystä...ei saatais hetken rauhaa kyselyiltä ja siitä mä vaan masentuisin,jos vauvaa ei sitten heti alkaisi kuulumaankaan!Töissäkään en aio kertoa,kun vasta sitten,kun ollaan saatu asiasta varmuus eli varmaankin ekan ultran jälkeen ellei joku arvaa ennen sitä!

Onneksi pian on taas pari viikkoa lomaa ja sitten pääsee taas rauhassa miehen kanssa pupuilemaan:p
Mukavaa päivän jatkoa kaikille!
 
Ada voi harmi sun puolesta! Mut jotain positiivista jos haluaa nähdä niin ainakin sä tiedät että voit tulla raskaaksi, eli ei oo munatorvet tukossa tms. Tuollainen kemiallinen raskaus on kai kovin yleistä, joten olisi se kai ihan viisasta malttaa olla testaamatta ennen aikojaan. Itsekin olen siihen sortunut, mutta en ole saanut haamun haamuakaan aikaseksi...

Mulla oli yksi lomaviikko sillon juhannusviikolla kun oltiin siellä Eestissä ja heinäkuun puolesta välistä alkaen pidän kolme viikkoa. Sit mennään varmaan melkein koko ajaksi mun kotopuoleen. Olen sosiaalialalla töissä lasten ja nuorten parissa.

Asutaan kerrostalossa ja rakentamista suunnitellaan, olis se oma piha niin ihana, vaikka sit kuinka pieni! Meillä ei oo nykyises asunnos edes parveketta...

Tänään näyttäis tulevan hellepäivä, nauttikaa lomalaiset! :heart:
 
Ma olen Ada sun kanssa samaa mielta, etta ennen aikojaan tehdyt testit pitaisi oikeastaan kieltaa lailla.. Ne saa aikaan turhia onnentunteita ja myos pettymyksia. Ennen vanhaan testit oli niin "tarkkoja" et kun menkat oli kaksi viikkoa myohassa, voitiin testata. (luin aitin vanhoja naistenlehtia 70-luvun lopusta. Nama pitaisi saada takaisin :LOL: Tosin ma varmasti tulisin hulluksi niiden kahden viikon aikana. Olen aika malttamaton luonne. Olen itselleni ratkaissut asian niin, etten osta raskaustesteja varastoon, vaan ostan vasta sitten kun on aihetta. Ei tarvitse ainakaan pettya ennen aikojaan.
Kyselitte tyosta ja asumisesta. Ma olen sairaanhoitaja ja asutaan kerrostalossa, mutta meilla on kaksi parveketta, joihin olen kukkia viritellyt. Haaveissa on tietenkin omakotitalo, mutta se ei ihan viela ole taloudellisesti mahdollista. Lisaksi kun ei olla remonttireiskoja mun miehen kanssa, pitais talon olla sen verran hyvassa kunnossa, ettei sille ihan heti tarttis remppaa tehda, tama tietysti nostaa talon hintaa jo heti alkutekijoissaan. No, taa kerrostaloasuminen menee, on kesatkin sen verran lyhyita ja biitsille ja mokille on lyhyt matka.
Kvart O: on taalla muitakin urpoja jotka testailee ennen aikojaan
:D
nyt lahden vahan tasta siivoilemaan ja treenamaan ennen iltavuoroa.
Mukavaa paivaa!
 
Juu meillä kans on mökki onneksi tossa kymmenen kilometrin päässä, eli sinne pääsee vielä töiden jälkeenki. Muuten tulisin kyl hulluksi näin kesäaikaan! Talvella tosin tuo kerrostaloasuminen keskustassa on ihan jees... ;)
 
voi ada, "otan osaa" ei oo kivaa tuollainen.

mutta niin vaan tuli itsellekkin täti käymään, joka kerta tuntuu vaan pahemmalta.
ei mekään olla puheltu kenellekkään tästä yrittämisestä mutta ehkä tutut jos täällä käyvät niin ovat tunnistaneet. miehen mummo on aina alusta lähtien kysellyt ja ihmetellyt kun ei napa ala nousemaan... mutta toisaalta oon aina sanonut että en ajattelekkaan vauva juttuja ennen kun ollaan naimisissa

juu kyllä tuollainen heppavauva kasvaa ja vankistuu vauhdilla. on hieno seurata pienen touhuja...
 
Ada
Joo, talvisin olisi kyllä parasta asua kerrostalossa lumitöiden ja hiekotusten kannalta. Mutta ei ajatella vielä talvea :xmas:

Kävin käyttämässä pesu:n laskuripalvelua ja se laski että mun kierto on 26 päivää. Kun vuoto, joka on ihan hanat auki vuotoa, alkoi eilen niin onko tänään kp 2/26?

Mitenkäs meidän jännääjät? Kvartti olikin jo testannut
;) Ymmärrän :hug: !
 
Ada
Äh Veera, voihan lanta! :hug:

Mun isä höpöttää myös usein siitä, että on valmis vaariksi. Sanoi viimeksi sukujuhlan juhlapuheessaan. Sillä seurauksella, että tämä "aikuinen" tytär näytti keskisormea mummon vierestä, siitä on kauniita kuvia :LOL:
 
Mulla on alamaha pomppinu jo pari viikkoa, silleen sisäisesti, ihan ku siellä olis elohiiri, mutta ei niin tiheästi kuitenkaan, pomppu silloin tällöin (tajuukohan kukaan?). En usko raskaana olevan, ku ollaan vielä ehkäsyä käytetty ja tein mä jo testinkin, joka oli nega. Menkat ei oo vielä alkanu, mutta aikaa vielä on, ku kierto on aika pitkä ja vaihtelee (40+) Mitäköhän tää vois olla, onko jollain kokemuksia? :/
 
ada on varmasti edustavia kuvia :LOL:
pilvilinna mulla on kanssa aina välillä sellasia. vähän niinkun justt elohiiri tai "suonenveto" en tiedä mitä on mutta en oo huomannu et mitään haittaakaan olis ollut. on kyl taitanut tulla vasta nyt kun on ehkäsy jätetty tai mahtoko olla ehkrenkaan aikana mut ei kyl pillereiden. oon ihan unohtanu kysyä lääkäriltä vaiks muuten oon käynyt.
 
Hei toivo: Haluaisin antaa sulle toisenkin mielipiteen tuosta pillereiden jälkeen alottamisesta, ettet sitten myöhemmin kuule tästä ja harmittele. Nimittäin jostain kumman syystä ihan eka luomukierto pillereiden lopetuksen jälkeen saa hieman todennäköisemmin plussan aikaan kun sitä seuraavat keskimäärin. Lääkäreillä mielipiteen asiasta vaihetelevat - jotkus sanovat tosiaan, että keskenmenoriski on limakalvon paksuuden vuoksi suurentunut, joidenkin mielestä kierron pituus olisi hyvä tietää raskausviikkojen laskemista varten (ja pöh, näkeehän ne ultrassakin!) ja jotkut sanovat suoraan, ettei ole tarpeen ehkäistä pillereiden jälkeen.

Mulla ei siis ole mitään mielipidettä asiasta, olen vaan lukenut näitä juttuja täältä. Mulla ei ole ikinä edes ollut pillereitä (paitsi kokeeksi, oli ihan kamalaa :( ), joten en väitä tietäväni asiasta mitään.

Kyseltiin ammateista ja kesälomista. Mä oon jonkinlaisella kesälomalla. Työt ovat melkein loppu. Olen tyskennellyt projektissa, joka on loppusilausta vailla valmis, mutta deadline on vasta elokuussa. Olen huono tekemään jäljellä olevia hommia ennen kuin on kiire... Syksyllä jatkan opintoja, jotka saivat seistä koko viime vuoden töiden vuoksi.

:heart: piip
 
nooh meillä ei pillereiden jälkeen taukoa pidetty tai siis muutne ehkäisty, mut ei o mitään tapahtunut :D kai se on ihan tapauskohtaista.
Viälä pitäias jonkun aikaa jaksaa ennen kun pääsee kesälomalle, alkaa jo sitä kaipaamaan :D
No on tässä sitä enne leffaan menoja tiedossa :d kun on niiin monta hyvää leffaa mitkä pitää nähdä teatterissa :D no sellasta auinakin mitkä tahtoo nähdä sen hyvyyden voi sanoa vasta kun on nähnyt. Mites käyttekö te muut leffassa näi kesäsin?
 
keskiviikko 4.7.2007

Piip...................28..........kp 19/23-99.............syksystä 2006
Unico.................27..........kp 20/28.................yk 6
Kevätesikko......28..........kp 31/28-32............yk 5
Kvart över.........28..........kp 26/29-34............yk 4
Veera80............27..........kp 3/27-29................yk 4
taimi..................29..........kp 11/27-36..............yk 4
Ada...................28..........kp 3/28..................yk 3
Postimestari......29..........kp 17/24-26............yk 2
Joanna..............26..........................................yk 1
Kiki80...............27...........................................yk 1
Hemuli79...........27......................................aloitus syksyllä
Pilvilinna............28......................................aloitus syksyllä
Toivo79.............28......................................aloitus kevät 2008

Huhuilee:

Heksamiina.......29..........kp 41/28..............yk 4

Bubbling under (konkari):

Janis

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Pupuvaimo (pari vuotta)
Naone (yk 1)


Päivityksiä laittelin, sanokaa jos tarvii korjauksia! Veera80 en tiennyt sun kiertopäiviä joten vaihdoin vain yk:n.
 
nyt olis 3/27-29 noissa se on nyt pyörinyt....
en osaa ite muuttaa sitä tohon niin jos sinä :)
ei meilläkään mitään muuta ehkäsyä käytetty kun ehkrenkaan roskiin nakkasin mut ei näköjään ainakaan heti tärpännyt, katotaan nyt sitte josko jossainvaiheessa...
ja ammateista, olen tuotantoeläinten hoitajana ollut mutta nyt sairaslomalla lojunut jo jonkun aikaa. :headwall:
 

Yhteistyössä