Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset

Haa haa, Ada!! Repesin ihan täysin tolle "tyyny paidan alle.." -jutulle!! Mä oon hypistellyt vauvan vaatteita kaupoissa ja tutteja sun muita kylpyöljyjä marketissa, mut en oo uskaltanut ostaa mitään, tuntuu että se tois jotenkin huonoa onnea :ashamed: Sama juttu Odotus-lehden kanssa. Että sitten vasta kaupoille kun on kaks viivaa tikussa.

Tervetuloa Kaa!

Piipi, ei kai ruisleipä lihota ;)

Me just suunniteltiin moottoripyöräreissua lomaa varten, ihanaa lähteä! Tulis jo elokuu! Ja oho, katoin listasta että kohtahan se onkin jo ovis tälläkin. Aika nopeesti sit aika meni kuitenkin. Ja oon tosiaan duunissa lähes taukoamatta menkkoihin asti, pitää toivoa ettei ehtis kauheesti odottelemaan..

Plussapeukkuja Piip:lle!!

...mun on pakko tunnustaa että ostin yhden neulemekon syksyksi ihan sillä syyllä että se näytti niin väljältä masun kohdalta :) Ei siis mikään varsinainen äitiysmekko kyseessä mut silti erittäin käyttökelpoinen siihen tarkoitukseen ;)

Keskiviikko 18.7.2007

Piip...................28..........kp 34/23-99.............syksystä 2006
Unico.................27..........kp 6/28.................yk 7
Kevätesikko......28..........kp 14/28-32...............yk 6
Kvart över.........28..........kp 12/28-34...............yk 5
Veera80............27..........kp 17/27-29.............yk 4
taimi..................29..........kp 25/27-36............yk 4
Ada...................28..........kp 17/28..................yk 3
Postimestari......29............kp 6/24-26.............yk 3
Enna...........29.....kp 5/30-32............yk 2
Joanna..............26........................................yk 1
Kiki80...............27............kp 44/?...................yk 1
Katrina81.......26..............................yk 1
Hemuli79...........27......................................aloitus elokuu
Pilvilinna............28......................................aloitus syksyllä
Toivo79.............28......................................aloitus kevät 2008
Janis.................30

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Pupuvaimo (pari vuotta)
Naone (yk 1)

B) Nätti päivä!
Piip! Miltäs vaikuttaa? Ja Kiki, ootko testannut uudelleen? Ja toivottavasti Taimi sulle ei tullut tätejä. Eikä tuu.

No täällä on ihan perinteiset pms-fiilikset. Masua särkee, turvottaa ja jomottaa. Ei siis mitään erityistä. Vuoto saattaa alkaa minä hetkenä hyvänsä.

Maha on kyllä ollut jo aika kauan ihan extraturvonnut, johtuisiko sitten noista viikonlopun syömingeistä mökillä. Kotimatkalla näytin miehelle, miten palloksi se menee, kun pingotan äärimmilleen. Mies sanoi varmaan tyyliinsä: "Kyllä siellä jotain on." Jouduin vähän rauhoittelemaan, ettei se oikea vauvamaha ihan näin yhtäkkiä ilmesty.

Kun luin noita teidän paitajuttuja tuli yhtäkkiä vastustamaton halu lähteä kaupungille bongaaman ale-äitiyspaitoja... Mulle se malli sopii yleensä aivan käsittämättömän huonosti (vaikka muuten siitä tykkäänkin), mutta nyt se yhtäkkiä se silti houkuttaa ihan uudella lailla. On ehkä kuitenkin parempi, etten suututa jumalia ennenaikaisilla hankinnoilla...

Taimi, pidän sulle peukkuja!

Tulen varmaan vielä tänään raportoimaan, kuuluuko mitään uutta.

:heart: piip

Kvart över, juu eihän se pelkkä ruisleipä lihota, mut kun siihen pitää laittaa levitettä tai jotain leikkelettä aina päälle, että maistuu ;)

toivo: nyt on meneillään viikot 9+5. Vielä muutama viikko siihen 12 viikon "kriittiseen rajaan", jonka jälkeen keskenmenoriski pienenee merkittävästi. Rauhoitun varmaan vasta taas kunhan ne sydänäänet kuuluis perjantaina :heart:

Naureskelin kyllä tolle Adan jutulle, ois se näky ku joku paita mahassa kulkis ja sit hetken päästä rupeis työntään nukkea vaunuissa. Varsinainen pikaraskaus :LOL:

Mä kävin eilen ostamassa numeroa isompia vaatteita, kun mahan turvotus on niin kova: farkut ei mee kiinni tai jos menee, ne puristaa niin paljon, ettei voi olla. Oli ihana ostaa sellasia vaatteita, joissa on vähän vielä "kasvunvaraa". Mitään varsinaisia äitiysvaatteita en kyl ala vielä hankkimaan, kun ei yhtään tiedä, mistä kohdilta sitä lähtee paisumaan. Selailen uutta Odotus-lehteäkin kaupassa tänään, mut vielä jäi hyllylle... Sit kun toi 12 viikkoa ylitetään... ;)

moikka!
Kiva kuulla Piipi etta kaikki menee hyvin seka sulla etta vuokralaisella =) ja Ada: voi olla etta saisit ihan toisenlaisen, hankalamman paidan paallesi jos lahdet nukkea ulos tyontelemaan :LOL:
Mulla on tanaan ollut vapaapaiva; siivonnut ja treenannut olen ja sit kotimatkalla kaatosateessa poikkesin kauppaan ja ostin paksun juorulehden ja pussillisen suklaarusinoita (mun ehdoton karkkivalintani!) ja suihkun jalkeen sohvalle syomaan ja lukemaan. Otin semmoiset paikkaritkin, aah! nyt on levannyt ja relannut olo. B)
Tulin vaan toivottelemaan viikonloput kun musta ei kuulu ennen sunnuntaita; meille on tulossa vieraita huomenna koko viikonlopuksi ja ei taida olla emannalta korrektia roikkua silloin tammoisilla palstoilla :saint: No, ensi viikolla kyllastytte muhun kun olen taalla varmaan aika paljon, kun olen kesaleski koko viikon, tarppiviikko ..kele kaiken lisaksi :kieh: No, taytyy tanaan kavaista makkarin puolella, ei oikein vieraiden aikana kehtaa, on sen verran ohuet seinat taalla meilla. Jos sais ne mehut elamaan vaikka viisi paivaa (juu ja ne lehmat lentaa) no, ensi kuussa sitten kumpikin lomalla tarppijakson.

Hyvää jatkoa Piipi79 sulle ja maha-asukille! Käyhän kertoilemassa kuulumisia meille! Toi on aika hauska toi Adan juttu. Vois olla pian valkotakkiset paikalla jos päästelisit ympäriinsä tyyny mahassa ja nukke rattaissa!!! Kisut voi ihan paksusti mut toinen on vaan vähän kitukasvuinen ja kasvaa hitaasti. On selvä kokoero noilla kahdella!

Huomenta!

Täällä sitä odotellaan tätiä tuskaisena,että saan aloitettua ton kierron laskemisen.Olo on kyl nyt niin turvonnut ja jokapaikkaan kolottaa jatkuvasti...:(
Laskeskelin tossa vähä tota oletetun oviksen ajankohtaa ja taitaa osua just sellaseen rakoon tää ensimmäinen,ku ollaan vanhempien kanssa mökkeilemässä:eek:Täytyy jotain silti kehitellä,jos näin on.Kaikki tilaisuudet kun on käytettävä hyväkseen!!!

Ihanaa kuulla et Piipillä sujunut kaikki hyvin=)Masuasukki se vaan siellä kasvaa ja alkaa pian tuuppia äitiään sisältäpäin!!!
Toi on varmaanki mahtava fiilis,kun saa kuulla oman lapsensa sydänäänet...apuva...musta on tulossa kamala herkkis...itkettää jo nyt ajatella tota tilannetta,kun itse ne saan joskus kuulla ja todeta kaiken olevan kunnossa.Jos nyt on jo herkkis,niin olenkohan raskaushormooneista sitten super herkkis?!?:LOL:

Mulle ei kyl ole vielä tullut mieleen toi Adan idea,et laittaisin tyynyn paidan alle ja alkaisin työntelee lastenrattaita...:whistle:
Kuulin mun kummilta kyl hurjan huhun eilen.Sen yks tuttu,jota ei ollut nähnyt pitkään aikaan,onnitteli sitä ja kysyi,et koskas sun kummityttö on saanut sen niiden pienokaisen?!Se taitaa olla jo melkein vuoden,kun jo vähän kävelee?Kummi mietti hetken ja sitten tajusi,et oli nähnyt mut ja mun miehen meidän kummitytön kanssa jossain,kun se on ollut meillä hoidossa.Toivottavasti ei ole tota huhua levitelly kaikille tutuille ja ihmettelen sitäkin,ettei ole mun äidiltä asiasta kysyny eka,kun tuntee senkin.Omituisia ihmisiä!!!

Olitte puhuneet noista Vauva-lehdistä.Itse olen niitä kanssa hypistellyt kaupassa,mut en ole uskaltautunu ostamaan,kun olen sen verran taikauskonen.Sitten kyl ajattelin heti ostaa,kun plussa tulee tai viimeistään sen rv12 kohdalla:saint:

Hitsi Postis kun sen pitää lähteä nyt just viikoksi pois! Tosi kurjaa! Tehän voisittee heittää ne vieraat kattelemaan nähtävyyksiä tunniksi niin pääsette ite hommiin ;) Mun mies on taas pois jännäysviikon, voi taas toivoa hyviä uutisia kotiinpaluuseen.. Joo niin varmaan, alkaa usko käymään vähiin... Mutta siis paljon kivempi poissaoloviikko tosiaan toi jännäysviikko kun tärppiviikko.

Ihanaa kuulla sun raskausuutisia, Piipi! On varmaan ihan mieletöntä kuulla ne sydänäänet! Voin vaan kuvitella. Mä varmaan itkisin vaan :'( :D

Tosta tuli mieleen toi Hemulin herkistelyjuttu. Mä oon ainakin tullut ihan kauheeks herkistelijäksi pillereiden lopettamisen jälkeen, ja voimistuu vaan joka kuukausi. Ihan hulluista asioista liikutun niin, että silmät kostuu enkä uskalla puhua etten ala vollottamaan. Eilenkin, etsin duunissa netistä sen Peppi Pitkätossun lähtölaulun sanat kun oli vähän aikaa sitten puhetta kavereiden kanssa siitä laulusta. Sitten kun löysin ne, niin olin jo heti kananlihalla ja tippa linssissä, ennen kun ees luin niitä!

Mä aion nyt kokeilla tota lämpöjen mittaamista. Tänään (kp 13/28-34) oli 36.8, saa nähdä miten muuttuu, jos muuttuu.. Ens kiertoon sit vois varustautua niillä tikuilla (jos mies ei laita vastaan..). Onko teistä muuten joku mittaillut lämpöjä? Vaikuttaako se, jos ei joka aamu mittaa samaan aikaan? Kun en siis herää samaan aikaan töihin ja en kyllä varmaan ala mittaamisen takia heräämäänkään.. Ja onko varmempaa mitata suusta vai sieltä..?

Nyt suihkuun ja duuniin, inhoon näitä iltavuoroja (12-20.30) kun menee koko päivä ihan hukkaan. Ei tässä aamulla tuu kuitenkaan ikinä tehtyä mitään heräämistä kummempaa ja sit illalla on jo niin myöhä että pitää mennä nukkumaan. Unta tälläsellä viikolla tulee kyllä otettua ihan riittävästi..

Ada
Torstai 19.7.2007

Piip...................28..........kp 35/23-99.............syksystä 2006
Unico.................27..........kp7/28.................yk 7
Kevätesikko......28..........kp 15/28-32...............yk 6
Kvart över.........28..........kp 13/28-34...............yk 5
Veera80............27..........kp 18/27-29.............yk 4
taimi..................29..........kp 26/27-36............yk 4
Ada...................28..........kp 18/28..................yk 3
Postimestari......29............kp 7/24-26.............yk 3
Enna...........29.....kp 6/30-32............yk 2
Kiki80...............27............kp 45/?...................yk 1
Katrina81.......26..............................yk 1
Hemuli79...........27............kp 1/?...................yk1
Kaa..................28......................................aloitus elokuussa
Janis.................30

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Pupuvaimo (pari vuotta)
Naone (yk 1)

Ada
Kaa, menikö ikä oikein? Ja Hemuliyhtäkkiä mä en enää muistakaa tuliko täti heti kun pillerit loppuu vai oliko siinä joku siirtymävaihe. Saattoi siis mennä väärin tuo ylläoleva lista

Heippa taas!

Tervetuloa, Kaa!

Sanon vähän myöhässä Piipille huimat tsempit ja onnittelut. Oli hienoa kuulla, miten hyvin on mennyt. Varmaan pääset kohta jo vauvalehtiostoksillekin...

Kvart Över, kyselit lämmöistä. Mä olen mittaillut tämän kierron joka päivä, aiemmissa kierroissa vähän satunnaisemmin. Sulla oli huiman korkea lämpö tänään olettaen, että ovulaatio ei ole vielä tapahtunut! (Vai luuletko, että on?)

Mulla on normaalisti korkeahko lämpö ja se nouseen sairaana herkästi, mutta aamulämmöt ovat silti ennen ovista vain noin 35.9-36.1 ja oviksen jälkeen 36.3-36.6. Mutta nämä minun tulokseni eivät ole kovin luotettavia, koska mittarillani voi mitatata vain kainalosta. Suusta yleensä kehotetaaan mittaamaan, en sitten tiedä, olisiko sieltä huonompi vai parempi.. :D

Se mittausajankohdan vaihtelu voi varmaankin vaikuttaa (minulla yleensä aika säännöllistä), mutta niin voi moni muukin asia. Vaikka huoneen lämpötila, unen määrä ja terveydentila. Uskon kyllä, että pääset aika todenmukaiseen tulokseen, jos mittaat aina ennen vuoteesta nousua ja pyrit, että mittausajankohdat ovta edes jotenkin suhteessa toisiinsa.

Jos kiinnostaa, täältä löytyy englanninkielinen, ilmainen palvelu, johon voit kirjata lämpösi ja kone ehdottaa sulle sitten epäilemäänsä ovulaatioaikaa: http://www.fertilityfriend.com/ Sivu vaatii rekisteröitymisen, enkä ole itse koskaan vielä vaivautunut, mutta joku muu sanoi, että tuo on hyvä paikka.

Omasta navasta: Mitään ei ole tullut vielä ulos. Laskin kyllä, että voi olla, että kp 1 olisi vasta lauantai tai sunnuntaikin. Edellisen kierron perusteella jo huominen. PMS-oireet ovat poissa.

Olen yrittänyt ajatella positiivisesti tämän kierron ajan, mutta nyt on kyllä jo pakko henkisesti varautua kuukauden ikävimpään päivään...

Mikähän ihmeen bugi tuo muuten on, että aina, kun kirjoittaa erikoismerkin ja sulun, sulku muuttuu tuollaiseksi silmäävinkkaavaksi hymiöksi. Menee usein sanoma ihan pilalle, kun keskellä onkin yhtäkkiä joku vinkkailemassa...

Siis esim ä ) -> ä)

ö ) -> ö)

En minä varsinaisesti noin pienestä hermostu, mutta asian luulisi kyllä olevan koodissa helppo korjata...

Ada
Voi kun se höperö vauva olisi nyt löytänyt Piipin luo! Milloin on testipäivä?

Mä olin eilen yksissä ihanissa juhlissa ja sen vaan sanon, että vanhuus on iskenyt! Pitäisi varmaan alkaa absolutistiksi kun shampanjastakin tulee krapula. Enkä juonut kuin yhden ämpärillisen ;)

Mitähän Katarinalle kuuluu? Tuliko sinne täti vai kenties plussa :) ?

Kiitos Ada kun päivitit mut tohon listaan:D
Tänään sitten täti kurvasi meille ja kipuja on ollut kamalasti koko päivän.Töissä oli kiva nykiminen vähän väliä,kun vatsaa väänsi niin,et tuntu et koko munasarjat tulee ulos!!!Nyt lepäilemään kamalan päivän jälkeen...ehkäpä huomenna on jo parempi olo|O

Kiitos Piip tuosta lämpöselvityksestä! Mä en usko että ovis on ollut vielä, toi korkea lämpö voi johtua siitä, että se on sisälämpö... :ashamed: Kun toi meidän mittari on ihan surkea, näyttää mitä sattuu jos kainalosta mittaa. Yleensä jotain 34 tai muuta. Niin ajattelin nyt mitata sit aina samasta paikasta niin on vertailukelpoinen..

Toi hymiö muuten ei tule jos laittaa välin siihen kohtaan. Mutta ihme bugi tosiaan, typerää etteivät ole korjanneet sitä.

Toivottavasti se täti ei löydä teille!!

Perjantai 20.7.2007

Piip...................28..........kp 1/n.35.............syksystä 2006
Unico.................27..........kp8/28....................yk 7
Kevätesikko......28..........kp 16/28-32..............yk 6
Kvart över.........28..........kp 14/28-34..............yk 5
Veera80............27..........kp 19/27-29.............yk 4
taimi..................29..........kp 27/27-36.............yk 4
Ada...................28..........kp 19/28..................yk 3
Postimestari......29..........kp 8/24-26..............yk 3
Enna...........29..........kp 7/30-32............yk 2
Kiki80...............27............kp 46/?...................yk 1
Katrina81..........26..........................................yk 1
Hemuli79...........27............kp 2/?.....................yk1
Kaa..................28......................................aloitus elokuussa
Janis.................30

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Pupuvaimo (pari vuotta)
Naone (yk 1)

Vaihdoin Piip sun päivät :hug:

Tänään aikataulun mukaan meille tuli kutsumaton vieras. Nyt on siis kp 1/n.35 (ehkä tuo kuvaa vähän paremmin kuin 23-99).

Olo on itkuinen, pettynyt ja epätoivoinen. Eilen kokeilin vielä kohdunnipukkaa, ja se oli kova ja ylhäällä. Illalla oli outoja juttuja, esim. rinnat kipeänä, mitä normikierrossa ei ole, joten uskalsin kai jo odottaa liikaa. Kun antaa toivon nousta, tulee hirveän korkealta alas!

Täytyy vähän keräillä itseä. Toivotaan, että teillä muilla kaikki käy vähän helpommin.

Mä tällä yksinäni vaan juttelen :D

Kiki, eikö täti oo vieläkään tullut? Huimat päivät sulla, toivottavasti ei ihan tajuttomaksi veny kierto, jos ei kerta plussaakaan tullut??

Piip, nyt alkaa kyllä toiveet kohota sun puolesta! Muistatko milloin ovis lämpöjen perusteella oli? Luin jostain, et jos lämmöt on koholla 17 päivää oviksen jälkeen on lähes varmasti raskautunut. Mistä omaa napaa vähän, tänään lämpö oli 36,4. Onkohan toi mittari vaan ihan sökö. Tai sitten nyt on just se notkahdus ennen ovista, viimeisten kiertojen mukaan olisi kyllä tänään tai huomenna... Hmm. Onneks ollaan hommailtu joka toinen päivä ;)

Toivottavasti Hemulin kivut hellitti, hienoa kun tekin pääsette tositoimiin! :kieh:

Kiitos haleista, Kvart Över. Oviksesta on tänään 14 päivää. Tuolla rytmillä se tuntuu täällä aina menevän, oviksen ajankohta vain vaihetelee huimasti. En edes kokeillut sitä nipukkaa, verta tuntui tulevan kohtalaisesti. Panin tampoonin vaan perään.

Ajattelin äskön, että onkohan tämä jokin kosminen kosto jostain pahasta, jota olen joskus tehnyt. Mutta puhuin mieheni kanssa ja päädyimme siihen tulokseen, että vielä ei ole meidän aikamme. Vaikka ikä numeroina on meillä jo melko korkea (28 ja 30), tunnemme molemmat olevamme ihan teinejä vielä. Vielä on aikaa odottaa! Tule vaan edes joskus meille, pikkuinen!

Ada

Piip :hug: :heart: !!!
Älä muru ajattele mitään kosmisia kostoja! Yritä ennemmin miettiä sitä, kuinka elämässä kaikki aina järjestyy. Ja niinhän se on. Monen monta kertaa lähes kolmekymppinenkin on jo ollut tilanteessa, jossa tulevasta ei voi tietää ja kaikki pelottaa. Mutta sitten jälkeenpäin kun katsoo taaksepäin menneeseen, niin huomaa kuinka kaikki meni juuri niin kuin pitikin. Ja vaikka ei tiedäkään mitä tulee tapahtumaan ei sitä voi pelkäämällä muuttaa! Mä olen aivan varma että kyllä se teidän pikkuinen tulee.

Ja eikö ole mahtava juttu, että tiedät todella ovuloivasi ja ei tullut niin kamalan pitkää kiertoa kuin joskus on ollut.

Yhteistyössä