Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset vol. 3

Ada: kyllä sun kirjoitus auttoi mua, kun luin sen. Tosiaan, samassa veneessä ollaan ja ihan samanlaisia ajatuksia on minulla/meillä. Alussa oli se "huuma" ja nyt melkeimpä pelko tulevasta. Mua pelottaa välillä ihan se, kuinka jaksaisin henkisesti, jos joutuisimme turvautumaan rankempiin hoitoihin. Välillä kun otan asiat niin raskaasti. Meille tämä mennyt oli vasta yk 4, jos niitä tero-kiertoja ei huomioida, joten kovin hitaasti on mennyt. Aion mennä otattamaan ne perusverikokeet ym. tässä kierrossa, kun ne saa teetettyä ilmaseksi omalla lääkärillä. Ajattelin, että se vähän helpottaa, niin ei tarvi niitä pähkäillä. Kiitos oikein paljon Ada sanoistasi :heart: Se helpottaa, kun kuulee, että muilla on ihan samoja ajatuksia, ehkä enemmän kuin ne "ota rennosti... - kliseet". Nyt on taas paljon positiivisempi mieli. Viikonloppuna sitten yritän mumista itekseni sitä englantia
:whistle: . Kun mennään vanhemmilleni ja heistä ei ole englannin puhujiksi ;)
 
Ada ja Hazel :hug: . Tuo joka kuukautinen pettymys on aivan hirveetä kestettävää. Itestäki tuntu välillä että enää ei kyllä edes jaksa yrittää, mutta kuitenki sitä aina oviksen lähestyessä sitte toiveet taas heräs. Oliko teistä kumpikaan käyny vielä tutkimuksissa? Yksityisellähän voi nuo perustutkimukset teettää vaikkei sitä vuotta oliskaan vielä menny. Minusta tuntuu, että se ainaki toisaalta helpotti omaa oloa kun tiesi että nyt asiat ainaki jollain lailla menee eteenpäin.

Vadelmaunelmaa tulin vakoilemaan :D . Joko testi on tehtynä??

Noista listan synnyttäneistä.... Piipiin asti taitaa olla kaikki synnyttäneet. Naonesta ei vissiin ole plussan jälkeen näillä palstoilla kuulunu, ainakaan samalla nimimerkillä ja Taimilla on laskettu aika 29.3, eli siinä välissä menee varmaan raja. (Juu on mulla tylsää ja leikin salapoliisia :D !)
 
Karkauspäiväperjantai 29.2.2008

Janis...................30
Hazel..................28
Sitrus79..............28..........................................kesä stä 2006
Kvart Över..........28...........kp 38/40.....................yk 10/ 1

Toivo79...............28...........kp 4/27-34.......aloitus syksy 2008
Oliva...................27....................................aloitus syksy 2008

Postimestari........29...........kp 2/23-28..................yk 12
Kaa.....................29............kp 5/30-32...................yk 3
Ada.....................29............kp 8/26-30.......toukokuusta 2007
Pilvilinna.............28............kp 13/28.......................yk 5
Unico..................28............kp 15/25-30..................yk 15
Drömma..............29............kp 15/28.......................yk 5
MemmuLiina........26...........kp 16/28-32..................yk 4
Hammy................28...........kp 17/28-29..................yk 3
Piip......................29...........kp 20/32-33.........syksystä 2006
Gilmore...............29...........kp 21/31-35..................yk 6
Kevätesikko........28...........kp 23/28-34..................yk 13
Lilla My................28...........kp 25/29-31..................yk 12
Vadelmaunelma..28...........kp 26/25-26..................yk 4
JuneGrace...........28...........kp 29/28-31..................yk 3

Plussanneet:

Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Susanna78 (yk 4)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)
 
Ada: tuttu tunne tuo tuleekohan sitä koskaan. Mutta eipä siinä voi muuta kun toivoa ja uskoa, Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!

Jännityksellä odotellaan uutisia loppupään porukalta! Plussa tuulia!

Täällä ei hajuakaan oviksesta. Lämmöt ennallaan (hurjan 2 päivän mittaamisella) no ehkä hiukan limakkaampia kelejä ollut mut ota tostakaan nyt selvää ;)
 
Noh, Vadelmaunelma! Onkos uutisia?? d :) b

Mittaile Unico vaan rauhassa, mulla ainakin käy niin, että vasta ovulaatiosta seuraavana päivänä lämpö nousee, eikä ainakaan vielä oo tullut sellaista kiertoa eteen, missä se nousu olisi tapahtunut "kerralla". Eli aina on käynyt niin, että lämpö on noussut joku 0,4 tai 0,5 astetta kahden tai kolmenkin päivän aikana.

Täällä edelleen lämpöä ja kurkku kipeä, tää on joku s**tanan ikuinen flunssa ilmeisesti! Alkaa masentaa kun koko ajan puolikuntoisena saa olla! Lääkärissä kävin taas vaihteeksi tänään kun ajattelin ettei oikeesti voi olla näin pitkä flunssa (kolme viikkoa), mutta kyllä se vaan on. Ja lääkkeitä ei kannata syödä kun ei voi olla varma ettei ole raskaana. Eli jos ja kun ne menkat tässä kohta alkaa, vedän sellaset tulehduskipulääkkeet ja nuhalääkket nassuun että virukset lentää pellolle.

Lääkärin kanssa juttelin tosta keskenmenosta, niin se yllytti heti vaan uudelleen yrittämään, että kuulemma tilastollisesti yleensä km:n jälkeen raskautuu nopeammin. Pientä alamahan juilimista on tässä ollut, että ehkäpä ne on sieltä tuloillaan. Toisaalta, tissit on myös arat, joka oli mulla eka raskausoire viimeksi eikä yleensä ennen menkkoja ole ollut sitä. Eilen testasin kuitenkin negan ja mökille ollaan menossa viikonlopuksi, että oottelen ensi viikkoon rauhallisesti (...siis just joo!). Ja kuukuppi maalle mukaan.

Anteeksi kamala omanapainen tekstiryöppy!
 
Ajattelin uskaltautua tänne joukkoon.
Ikää on 28 vuotta, pienokainen on ollut "tilauksessa" toukokuusta 2007 asti, eli yrityskertoja on ollut 12. Välillä meinaa iskeä epätoivo. Ehkä siksi on välillä hyvä saada vertaustukea.
Nyt eletään taas toiveikasta aikaa: Teidän jo olemassa olevaa systeemiä käyttääkseni nyt on menossa 25/29-31. Tuohon kierron pituuteen on tosin vaikea luottaa; joulukuussa viimeksi tuli 35 ja ehdin tehdä elämäni ensimmäisen raskaustestin - ah sitä tuskaa! :'(
 
Tervetuloa Lilla My! Vertaistuki on kyllä ihan korvaamatonta ja tämä on niin ihana pino, että hyvän valinnan olet tehnyt! Nimimerkistäsi päätellen me ollaankin sitten tän pinon "svedupellet" :D Lisäänkin sinut meidän listalle samantien.

Odottelen tässä kovasti miestä kotiin että päästään lähtemään ajelemaan mökkiä kohti. Fiilistelen tässä (vaikka vähän kökkö video onkin niin biisi on musta hyvä...) tällä:

http://www.youtube.com/watch?v=Baamukmza_k&feature=related

..ja mietisken, että kun karkauspäivä kerran on, pitäisikö ihan tosissaan kosia tota körilästä ;)
 
Lilla My: Tervetuloa joukkoomme! Sullahan alkaa kanssa sitten olemaan jännät paikat!

Kvart över: Toivottavasti paranet pian, toi ei kuulosta kivalta olotilalta :hug: Peukkuja sinne!

Kosiko joku? En mä mitenkään utelias ole ;) Mä olen aina sanonut et se on miehen hommia, joten ei tullu mieleen perua puheitani :)

tänne, ovis testi jälleen nega ja ihan tyhjä. Muutamana päivänä siis saanu siihen ihan aavistuksen toista viivaa. Mut negaa kait sekin. No katellaan katellaan. Ja yritetään samaa kyytiä kumminkin :)
 
Unico: Monella ovistestit käyttäytyvät sillä tavalla, että ensin tulee haamuja, sitten täyttä negaa ja sitten vasta plussa. Tai se plussa voi olla niin nopea, ettei se näy, jos kerran päivässä vain testaa. Joten testaile sinnikkäästi vaan, äläkä menetä toivoasi, jos et saakaan viivaa tikkuun.

Kysyit siitä nukkumisesta, ja mä olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että unta tarvitsee juuri niin paljon kuin mihin totuttaa itsensä - mutta onhan se järjen rajoissa toki pidettävä. Näin lopputalvesta unentarve on kuitenkin varmaan luonnostaan lähes kaikilla aika suuri. Juuri nyt minä pärjään keskimäärin kahdeksalla tunnilla. En nuku päikkäreitä, koska en pysty heräämään niistä ennen aamua.

Ada ja Hazel ja muutkin pohtivat tuota asenteen muuttumista. Mulla on kanssa käynyt sillä tavalla, mutta oletan, että se kuuluu asiaan, sehän suojaa minua itseäni. Olen tosin perusluonteeltani "pessimisti ei pety" -tyyppiä, joten ajattelin jo alussa, ettei kaikki välttämättä mene niin kuin valistusvideoissa kerrotaan. Mutta muistan vielä sen ajan, kun katselin muiden yrityskiertoja ja luulin, että 10 on tosi paljon ja 1,5 vuotta on täysin toivotonta. Jos tätä heijastelen nyt itseeni, niin luulen, että mulla on vielä tosi paljonkin toivoa sisälläni. Silloin alussa en olisi ikinä uskonut, että nytkin vielä jaksaisin uskoa!

Kositko, Kvart över? Mä meinasin kosia edellisenä karkauspäivänä, ja uhkailinkin sillä kovasti (että olisin saanut miehen kosimaan oma-aloitteisesti), mutta en sitten ollut sen uhkauksen mittainen. Ja sain odottaa sitä miehen kysymystä vielä TOOOOSI pitkään. Älkää luottako miehiin, ne haluavat jarruttaa elämän tahtia!

 
Unicolle: En oikein uskalla enää ajatella, että olis jännät paikat. Parempi kun ei elättele kauheesti toiveita, niin pettyy vähemmän. Vaikka totta kai toivon raskautta... toivon sitä enemmän kuin mitään muuta!
 
Lilla My: Niinpä niin. Miten sä onnistut siinä ettei toiveita elättele hirveesti?
Täällä aina on hyvä päätös ettei hirveesti sit jännätä mut kun päivät täyttyy niin silti sitä alkaa jännäämään vaikka olis niin epätodennäköistä onnistuminen kun ikinä, mut jännätä tarvii ja tietty pudota sit korkealta :/
 
Ada

Kiva että palasit JuneGrace. Täällä ei tarvitse noloilla, että ei ole kirjoittanut (ainakaan mun mielestä), kaikki ihan varmasti ymmärtää että on erilaisia tilanteita. Hienoa, että teillä mies on uudella tavalla mukana hommassa. Sekin on sellainen asia, jonka kanssa täällä on yksi jos toinenkin painiskellut :whistle: .

Piip tuossa edellä kirjoittaa miesten elämää jarruttavasta "ominaisuudesta". Jos joku muistaa sen miesten käsikirja - keskustelun, niin mielestäni tuo kosimisluku löytyy sieltä. Mä sanoin tänään miehelle, että en nyt kosi, mutta jos joudun odottamaan neljä vuotta kosintaa, niin seuraavana karkauspäivänä kosin sitten itse ja aseen kanssa. Mutta kyllä olisi hienoa, jos täällä joku intoutuisi todella kosimaan!

Tervetuloa Lilla My jengiin :flower: ! Sydämestäni sanon, että toivottavasti tämän ihanan pinon hyvä aloittelijatuuri koituu myös Sinun onneksesi.

Mukavaa perjantai-iltaa kaikille!
 
Kaa
Heips kaikille! Ajattelin tämän kierron taustailla. Käyn siis lueskelemassa aina välillä, mutta paljon harvemmin. Pitäkää mut listalla, palaan sitten kuukauden päästä taas aktiivisemmin.

Plussatuulia!
 
Moi pitkästä aikaa! En ole taaskaan jaksanut palstailla kovin aktiivisesti, koko vauvaprojekti on suoraan sanottuna alkanut välillä ihan oikeasti turhauttaa. Täällä olettekin jo viisaita jutelleet aiheesta, miten tuntemukset on yrityskertojen kasvettua muuttuneet alkuhuuman kutkutuksesta "ei tästä mitään tule" -asenteeseen. Niin tuttua... Mulla on onneksi ollut viime kuukaudet niin paljon muuta kivaa tekemistä elämässä, että ajatukset on kuitenkin pysyneet aika hyvin poissa pettymyskierroista.

Me käytiin nyt sitten tällä viikolla lapsettomuustutkimusten ensitapaamisessa, vai miksi sitä nyt kutsutaankaan. Lääkäri ultrasi kohdun ja munasarjat ja kertoi että alkukierron hormoniverikokeen tulokset olivat ok. Nyt sitten varaan seuraavaksi heti kuukautisten alettua ajan munatorvien aukiolotutkimukseen. Se ei ilmeisesti ole mikään kovin miellyttävä? Kun palattiin kotiin tutkimuksista, mulla iski ihan hirveä v....tus. Olin kai jotenkin kuvitellut, että lääkäri sanoo mulle siellä jotain tyyliin "täällä oli vain tällainen pölyhiukkanen tiellä, mutta nyt se on poissa ja olet varmaan jo ensi kierrossa raskaana".

Jos tuossa seuraavassa tutkimuksessa ei käy selväksi, että ovatko munatorvet auki, niin sitten jään jonottamaan laparoskopiaan. Muuta se ei kuulemma tutki, ja hedelmöityshoitojen kanssa odotetaan niin kauan, että täytän 30. Toivottavasti niihin ei kuitenkaan koskaan tarvitse turvautua. :eek:

No niin, nyt menen nautiskelemaan keittiön antimista ja valmistautumaan salkkareiden ihmeellistä maailmaa varten.... Myönnän, olen addiktoitunut. ;)
 
Ada: :)

Meillä tilanne on muuttunut hieman erilaiseksi... Olen periaatteessa nyt yksin ryhtymässä äidiksi, vaikkakin täysin toisen tuella ja suostumuksella, en siis "salaa" hankkiutumassa raskaaksi..

Meillä päättyi parisuhde kaksi viikkoa sitten minun tahdosta, mutta kuitenkin säilyttäen lämpimät välit puolin ja toisin, eikä ole ollenkaan varmana, että "se oli nyt tässä", koska meillä molemmilla jo tutustuessa vahva tunne Herran johdatuksesta... Mutta syitä suhteen päättämiseenkin oli, joten saas nährä..
Noh, tulimme kuitenkin siihen tulokseen, että vaikka me emme yhdessä olisikaan, niin yhteisen lapsen me haluamme edelleen, joten 3. todellinen yk pyörähtää pian käyntiin...:)

Jokapäiväisissä olosuhteissa ei paljon tapahtunut muutosta, koska olimme alunperinkin kaukosuhteessa, kumpikin sidoksissa asuinpaikkakuntaansa, joten emme olisi yhdessä asuneet vielä piiiitkään aikaan. Näkemisetkään eivät aina ole säännöllisiä ollut, saati oviksiin osuneet(jos/kun en erikseen asiasta maininnut), joten nyt "isän" sitoutuessa kalenteriin ja ottaessa enemmän osaa(mm. käyttää minun YD-sivua :heart: ), on siinä mielessä tullut parannusta olosuhteisiin...

Tämän nyt kerroin sen takia, että varmasti vaikuttaa kirjoittamiini viesteihin tai ainakin sisällön "perustuksiin".

Lisää omaa napaa... Viime viikon ehdin jo pelätä kohdunulkoista, kun ilmestyi kummallinen ajoittainen painava kipu vasemmalle lantioluun taakse, mutta koska ei missään vaiheessa mennyt kovin pahaksi, jäi arvoitukseski.. Ei oviskivut nyt kuitenkaan viikkoa kestä tai ole vain ajoittaisia...?Edelliset menkat kun olivat todella epämääräiset, niin 2 viikon välein tehdyistä negatiivisista testeistä huolimatta oli pikkiriikkinen mahdollisuus.. On kyllä toisiksi kamalin skenaario mitä voisin kuvitella raskautumisen saralta, joutua abortoimaan oma lapsi vain väärän sijoittautumisen tähden.. Ajatuskin saa ahdistumaan...

Olen myös parantaakseni raskautumismahdollisuuksia aloittanut karppaamisen painon pudotusmielessä, tilannut ison läjän ovistestejä ja aloittamassa greippimehu-kuurin heti tädin häivyttyä, kunhan nyt ensin edes saapuisi... Mitähän vielä keksisi..? :kieh: :LOL:

Nonnii, nyt rupeaa musiikit loppumaan youtuben soittolistalta, joten koirien kanssa ulkona hilppaisu ja sitten petiin... Ei pitäisi illalla alkaa kuunnella niitä ihania omia suosikkeja vuosien varrelta, kun ei niitä raatti lopettaa, vain pari loikkasin yli 57 videostä... :$ :ashamed: Jo tuota listaa kootessaan huomasi kellon kummasti karkaavaan ihan liian itään.. Ja sydän pakahtuen toivon joutuvani piankin luopumaan tämmöisistä turhanpäiväisistä valvomisista.. :LOL:

Sen vielä haluan sanoa, että tämä läjä vaikuttaa erityisen lämminsydämiseltä :) Ei ollenkaan kykene tämän porukan perusteella uskomaan väitteeseen, että nainen on toiselle natsi.. Pala kurkussa lukee ja jännää toisten puolesta, ja sydämesä pohjasta on iloinen jokaisesta plussasta ja muustä myötämäestä :)
 
Huomenta kaikille. Ikävää kerrottavaa: tänään on sitten kp1/25-26 ja alkaa siis yk5. Kierto oli siis tällä kertaa tuon 26pv - ei ole varmaan ollut yli vuoteen 26päivää! Mutta sitähän olen jupissut, että kun on niin lyhyt ja miten sitä pidentäisi...No, Ahdistaa isolla A:lla. Siitä olen kuitenkin JuneGracen kanssa samaa mieltä, että tämä on tosi ihana ryhmä, lämmin ja niin symppis! Nyt lähden kohta lohtushoppailemaan...
 
JuneGrace: :hug: Onnea matkaan!

Vadelmaunelma: :hug: Voimia, ja kyllä se taas lähtee. Tuuhan kertomaan mitä löysit :) Mut onneksi hiukan pidentyi tuo siun kierto. Jos se olis hyvä merkki tähän alkavaan...
 
Lauantai 1.3.2008

Janis...................30
Hazel..................28
Sitrus79..............28..........................................kesä stä 2006
Kvart Över..........28...........kp 39/40.....................yk 10/ 1

Toivo79...............28...........kp 5/27-34.......aloitus syksy 2008
Oliva...................27....................................aloitus syksy 2008

JuneGrace...........28...........kp 1/28-31..................yk 3
Vadelmaunelma..28...........kp 1/25-26..................yk 5
Postimestari........29...........kp 3/23-28..................yk 12
Kaa.....................29............kp 6/30-32...................yk 3
Ada.....................29............kp 8/26-30.......toukokuusta 2007
Pilvilinna.............28............kp 14/28.......................yk 5
Unico..................28............kp 16/25-30..................yk 15
Drömma..............29............kp 16/28.......................yk 5
MemmuLiina........26...........kp 17/28-32..................yk 4
Hammy................28...........kp 18/28-29..................yk 3
Piip......................29...........kp 21/32-33.........syksystä 2006
Gilmore...............29...........kp 22/31-35..................yk 6
Kevätesikko........28...........kp 24/28-34..................yk 13
Lilla My................28...........kp 26/29-31..................yk 12


Plussanneet:

Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Susanna78 (yk 4)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)


Jaahas alkoi sitten virallisesti kevät ja maaliskuu. Toivottavasti hormoonit hyrrää ja saadaan plussat kaikille :)
 
Tervetuloa minunkin puolestani Lilla My! :flower:

Ja Vadelmaunelmalle :hug:, tuo 26 päiväähän ei oikeastaan ole kun pari hassua päivää lyhyempi kuin se Ainoa Oikea Kierto, eli terveystiedon tunneilta surullisen kuuluisa 28 päivää. Varmasti ihan riittävän pitkä!

).( Täällä murehditaan käänteistä ongelmaa, liian pitkää kiertoa, kun joka toisessa ketjussa lukee, että "lääkäri sanoi että yli 35 päivän kierto on merkki ongelmista". Plaah, plaah, plaah, miksei minulla voi olla sitä autaaksi tekevää kahtakasia?

Kehittelen täällä taas näitä ufojuttujani ja vippaskonstejani, ja aloin oviksesta eteenpäin juomaan rypälemehua. Ei siis sitä sokeri-mehukatti-versiota, vaan täysmehua, oikein luomuna vielä. Katselin jonkun dokkarin, jossa tutkittiin tätä punaviinin verenkiertoa parantavaa ominaisuutta, ja siinä vertailtiin punkkua, vastaavaa määrää alkoholia (muistaakseni vodkaa?) ja rypälemehua. Kirkkaalla viinalla ja punkulla on ihan yhtä hyvä / huono vaikutus verenkiertoon, mutta rypälemehu pesi molemmat! Ilmeisesti punkussakin ne hyvät ominaisuudet on siinä mehuosuudessa, ja alkoholi on lähinnä haitaksi.

Dokkarissa ongelmaa pohdittiin lähinnä sydän- ja verisuonitautien kannalta, mutta jos täälläkin jotkut juovat punkkua raskautumisen edistämiseksi, ajattelin, että mikä jottei kikkailla rypälemehulla? Alkoholin suhteen vedän varmuuden vuoksi nollalinjaa, joten olen mielestäni taas kovinkin nerokas tuon rypälemehun suhteen. :LOL: Noo, taas kerran, eipä siitä haittaakaan voi olla. Mitäköhän seuraavaksi, lanttumehua ja vehnänorasta? :p

Ja tuosta kosimishommelista, mies kerkisi edelle jo viime vuonna, joten enpä sitten uusiksi viitsinyt. Olisi kuitenkin pentele suostunut, niin en olisi saanut edes hamekankaita. :kieh: ;)
 
Gilmore: Ei se 28 kierto aina niin autuaaksi tee ;) Mielenkiintoinen juttu tuo rypäle mehu. Hmm... Laitetaas korvan taakke ja otetaan seuraavasta kierrosta oiken mehu kierto. Paljonkos ajattelit juoda? Samalla lailla kun greippiä vai muulla annostuksella?
 
Ankaran kuuklettelun jälkeen löysin toisenkin tutkimuksen, jossa todetaan että rypälemehu olisi parempaa kuin punkku, tämäkin siis vain sydän- ja verisuonitautien kannalta käsiteltynä. Mutta siihen samaan vaikutukseenhan perustuu tuo punkun kittaaminen raskautta yrittäessä? Juu kuulkaa leidit, menen mehuilemaan!

http://www.medicalnewstoday.com/articles/15553.php

Jenkeissä tämän on ilmeisesti keksinyt joku muukin, koska heikäläisiltä keskustelupalstoilta löytyi rypälemehusta juttua, ja jopa lekurit olivat suositelleet lapsettomuushoidoissa käyville.
 
Unico, minulla on Biottan mehua, ja sen kyljessä sanotaan, että "annostelu 1 dl päivässä". Niiden kotisivuilla sanotaan että tuo on nimenomaan sydämen kannalta hyväksi, kun parantaa verenkiertoa. Eli kippaan sen desin. Kun sen kaataa punkkulasiin niin menee värinkin puolesta ihan täydestä. :LOL:
 

Yhteistyössä