Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset vol. 3

Kiitos Gilmore tuosta helokki-infosta. Ja mäkin olen niitä popsinut ihan kiitettävästi - siinä luulossa, että niistä jotain apua olisi. Tai no muutenkin kun talvella vedän kaikkia mahdollisia vitamiineja purkeista (paljon allergioita hedelmien suhteen). Nyt tosin tässä kierrossa en ole niitä syönyt. Parin päivän päästä pitäisi siis hanojen aueta, mutta toivottavasti ei!!! Ei mitään oireita mihinkään suuntaan. Aloitan kuitenkin taas panadol -kuurin jo hyvissä ajoin (gynen suositus ottaa särkylääkkeitä jo useampana päivänä ennen menkkoja, kun kovat kivut). Ja sitten sellainen pieni "likainen" yksityiskohta sarjassamme "kehon tuntemuksia tänään", että ihan kuin olisi hiivatulehdus tulossa - tai jotain...Mä en nyt vaan jaksaisi sitä...Tänään vietän kotityöpäivän (en jaksa sängyssäkään maata kun ei enää niin kova flunssa) ja yritän lukea usempaa tutkimuskirjaa yhtä aikaaa...Saa nähdä, mitä jää päähän Ehkä nyt voisi kuitenkin tässä välissä keitellä kahvit ja ihailla aurinkoista talvipäivää!
 
Gilmore: Hyvä kun sanoit! Enpä ota helokkikapselia enää huomenna. Mietin kyllä, että jos ollaan tarkkoja, raskaus ei ehkä voi verenkierrossa vaikuttavista vitamiineista johtuen keskeytyä ennen kiinnittymistä, näin ainakin itse järkeilisin. Eli oviksen jälkeen kuluisi vielä se 4-9 vrk, ennen kuin mikään keskeytyminen olisi edes mahdollista. Vai onko tällainen ajattelu teidän muiden mielestä loogista?

Voisin sitten vielä ostaa kalaöljyä ensi kiertoon lisäksi. Sehän tekisi muutenkin hyvää. Wikipedian mukaan auttaa mielenterveyteenkin! :D Ihan tervetullutta.

Unico: Hui, milloin sait tietää kystasta? Puhuitko lääkärin kanssa vauva-asioita? En halua mitään piruja maalata seinälle, mutta olen tuolta lapsettomuuspuolelta saanut vaikutelman, että munasarjakysta voisi vaikeuttaa raskautumista. Vai onko sulle sanottu toisin? Voiko/tarvitseeko sille tehdä mitään?
 
Piip, tuntuisi ihan järkevältä että helokkia voisi syödä kiinnittymiseen asti, mutta ehkä siinä on vaan haluttu pelata varman päälle ja nivoa se tuohon ovikseen, kun kiinnitymisen tarkkaa ajankohtaa on vaikeampi tietää? Kiinnityminenhän voi aikaisimmillaan tapahtua jo dpo 4, ja kun ovisbongaus voi tikutettunakin heittää päivällä tai parilla, niin tuo "puskuriaika" ei oikeastaan kuulosta niin pitkältä.

Tosin ehkä se kohdun lihasten supistelu voisi vaikeuttaa kiinnittymistä, ja siksi pitäisi lopettaa ovikseen? Tai ehkä vaikutus poistuu elimistöstä niin hitaasti, että suositellaan lopetettavaksi ajoissa? En tiedä yhtään, tietysti jos jaksaisi lisää selata nettiä niin voisi löytyä selitys tuolle aikarajalle.
 
Piip: Tossa viimereissulla(en kyllä muista koska olis sitä ultralla aikaisemmin kateltu) ;) mut en ollu siinä kunnossa et olis voinut ees tarkemmin katella meinaan gynen puolta. Täytyy harkita ottasko asian esille kun seuraavaksi joutuu lääkäriin :) En siinä vaiheessa enempiä kysellyt. Mut katellaan.

Mitä kalaöljyjä syötte? Pitäskö kokeilla, ei ne traida olla enää sitä samaa luokkaa kun lapsuuden kalanmaksa öljy, josta jäip kammo ;)
 
Kiitti Gilmore linkistä, pitääkin tosiaan alkaa nyt syödä tuota vaan menkoista ovikseen saakka. Oon ehtinyt kaksi nappia tällä viikolla ottaa, että ehkä niillä ei vielä kovin pahaa tuhoa saa aikaan vaikka "vahinko" olisikin käynyt. Niin ja tuolla siis selitettiin myös tuo sen aiheuttama kohdun supistelu, eli tuskimpa mun keskenmenon syy tuossa oli kun ei meinannut millään ulos tulla...

Vadelmaunelmalle paljon onnea testaukseen sitten kun sen teet! Ja tätimuuri tietty! :attn: :attn: :attn: :attn: :attn:
 
laakari otti kayttoon suunnitelman B. Tosin han on edelleenkin sita mielta, etta mulla on roorit tukossa mut ajatteli ihan kokeilumielessa maarata clomit ensin, kun on toi kierto lyhyenlainen ja vahan epasaannollinenkin. sitten se otti lajan verikokeita, kaikki mahdolliset hormomaaritykset, huomenna soitan vastauksista. Sitten koska laakari tuntuu olevan erittain innostunut tyostaan, maarasi se myos raskaustestin veresta kun alkaa olla paivat taynna.. Ma tosin toivon etta tati tulis nyt pian jos on tullakseen etta paasen kokeileen noita clomeja (halvat on huvit)!
Tatimuurit nyt kuitenkin pystyyn niille, joilla alkaa olla paivat taynna :attn: :attn: :attn:
pahoitteluni etta tuli vaan omaa napaa :|
 
Toivotaan Postis, että clomeista olisi kuitenkin apua, vaikka et itse niihin näytäkään uskovan.

Ja ihanaa olisi vallan, jos täti ei tosiaan tulisikaan ja verikoe näyttäisi plussaa! Huomenna tuut sit heti kertomaan tulokset jooko?
 
tervetuloa kerhoon, postimestari. :heart: Ehkä sulle kasvaa supermunasolu joka punkee itsensä ulos vaikka vähän ahtaastakin rööristä! Saanko muuten kysyä, mikä saa epäilemään, että ne olisivat tukossa? Olet ehkä kertonut, mutta en nyt muista lukeneeni.
 
kiitos tsempeista Kvartti, Piip ja Unico :flower: Ymmarsit Kvartti vaarin mun hopinan; ma uskon ihan mihin vaan laakari mulle tarjoaa mut se oli laakari joka oli vahan epailevainen tosta laakityksesta, kun se epailee et vika on ihan toisaalla..

Piip kyselit mun historiaa, mun vatsa on leikattu neljasti viimeisen 12 vuoden aikana, mista johtuu etta siella saattaa olla kiinnikkeita tukkimassa munatorvet
Katsellaan, toivon etta tati pyorahtaisi kylaan nyt ihan piakkoin et saisin kokeilla noita "ihmepillereita" lahden ens viikolla lomalle kotimaahan ja olis kivaa kun ei tulis hrrveesti sivuvaikutuksia, lentokoneessa ei ole kivaa saada kuumia aaltoja ;) mites Piip sulla, onko ollut sivuvaikutuksia? oot varmaan niista maininnutkin mut en millaan viitsi selata taaksepain..
 
Ada
:attn: :attn: :attn: :attn: :attn: Vadelmaunelmalle ja Postarille :attn: :attn: :attn: :attn:

Minkälaisen auton MemmuLiina sai? Mä olen vähän autofriikki. Ja tässä vaiheessa kiertoa ehtii hyvin ajatella esim. autoja. Kierron tiistaivaihe ja muutenkin tiistai.
 
Heh, Ada autofriikki B)

Meille tulee kuulemma lähiaikoina nykyistä halvempi auto. Jää sitten rahaa muuhun, kuten matkustamiseen. Käy mulle oikein hyvin, hyvä että toi auton omistajakin on asian huomannut... Mun mies on ollut autofriikki, mutta nyt se on (mun onneksi) innostunut enemmän moottoripyöristä. Musta prätkä on edes vähän kiinnostavampi kuin auto, jota pidän samanlaisena tavarana kuin esim. paistinpannua. Tarpeellinen tietyissä tekemisissä, mutta ilmankin tulee toimeen, ainahan voi syödä vaikka keittoa :D

Mutta mä oonkin sitten itse neulomis- ja askartelunysväysfriikki, joten samalla viivalla seistään. :p
 
Keskiviikko 27.2.2008

Janis...................30
Hazel..................28
Sitrus79..............28..........................................kesä stä 2006
Kvart Över..........28...........kp 36/40.....................yk 10/ 1

Toivo79...............28...........kp 2/27-34....aloitus syksy 2008
Oliva...................27....................................aloitus syksy 2008

Kaa.....................29............kp 3/30-32..................yk 3
Ada.....................29............kp 6/26-30.......toukokuusta 2007
Pilvilinna.............28............kp 11/28.......................yk 5
Unico..................28............kp 13/25-30................yk 15
Drömma..............29............kp 13/28.......................yk 5
MemmuLiina........26...........kp 14/28-32..................yk 4
Hammy................28...........kp 15/28-29..................yk 3
Piip......................29...........kp 18/32-33.........syksystä 2006
Gilmore...............29...........kp 19/31-35..................yk 6
Kevätesikko........28...........kp 21/28-34.................yk 13
Vadelmaunelma..28...........kp 24/25-26................yk 4
Postimestari........29...........kp 26/23-28................yk 11
JuneGrace...........28...........kp 27/28-31................yk 3

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Susanna78 (yk 4)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)
 
Mulle riittää et autossa on neljä pyörää ja se kulkee ;) En mä sitä muuten oikeestaan tarttis muualle kun reissuun lähtiessä. Mies enemmän tarvii, kun työmatkoihinsa tarvii. Onneksi näin niin ei tarvi olla kun vain yksi auto.
Oottekos käyneet viime aikoina elokuvissa? Mitkä on suosikkeja?
Meillä olis tarkoitus mennä katsomaan se national treasure täs lähi aikoina, onko kukaan nähnyt?
Toi lämpömittari huoh piippaa ja piippaa ja piippaa saa pitää sen yli 10 minuuttia :) no jos tässä lähiaikona pääsis kaupunkiin hakemaan uuttta :) En oikein jaksa luottaa tohon yhtään, no sitten päsee taaas leikkimään kahdella mittarilla :D kun yrittää saada selville vastaavuuksia :D
 
Whuptiduu, täällä taisi olla ovis joko maanantaina tai tiistaina! (Veikkaan eilistä). Eli ainakin ennakkovalmistelut ehdittiin hoitaa, ainoastaan projektin loppuunvienti jäi nyt vähän kesken. :p Eli työmatkaleskenä ollaan.

Eli 32-33 päiväistä kiertoa odotellaan, nyt on viimeiset kolme olleet 35-36. Lyhenemään päin, jee! Tiedä häntä voiko tosiaan noi helokit vaikuttaa? Lopetin ne nyt joka tapauksessa, kun ovis kerran/ehkä oli jo.

Unico meidän piti viikonloppuna mennä elokuviin, mutta ei siellä oikein sitten mennyt mitään hyvää. Harvemmin tullut nyt käytyä, jotenkin näillä keleillä ei illalla huvita lähteä mihinkään. Yyh, täällä sataa nytkin jotain loskan ja veden välimuotoa.

Jahas jahas, itse siis siirryn torstaimoodiin, mutta mitäs meidän perjantailaiset Postimestari ja Vadelmaunelma? Ja mihin katosi JuneGrace?
 
Postimestari: Mulle ei tullut ekassa kierrossa mitään sivuvaikutuksia clomeista. On vähän kyseenalaista, oliko lääkkeen vaste ihan toivotunlainen, vaikka ultralla havaittiinkin vähän johtava, pienehkö folliikkeli.

Clomien voima on jostain lukemani perusteella kumuloituva, mikä voisi selittää sen, että tässä kierrossa sivuvaikutukset olivat aika vahvoja. Ei mitenkään mahdottomia, mutta vähän outoja mulle. Lämmönsäätely meni nimittäin ihan sekaisin. Oli kuuma mutta kylmä samaan aikaan. Koskaan ei ollut lämmin olo sisältä, vaan pelkästään hiki pinnassa. Lisäksi tunsin vähän outoa ällötystä joitain ihan tuttuja ruokia ja hajuja kohtaan.

Olin luullut, että vaikutukset olisivat yhtäaikaisia clomien popsimisen kanssa, mutta ne tulivat mulle kyllä viiveellä. Otin pillerit kp 3-7, ja oireet olivat vahvimmillaan ehkä kp 7-15. Nyt tuntuu, että sivuvaikutukset ovat taas tiessään (olisikohan ovis ollut?). Joku sanoi ottavansa clomit aina illalla, että pystyisi hikoilemaan sivuvaikutukset pois yön aikana, mutta mulla tuo ei olisi toiminut.

Olen joka tapauksessa aika varma, että nämä hikoilut johtuivat juuri hormoneista. Ero normaaliolotiloihin oli sen verran suuri.

 
Hui, aika moni saa pian alkaa jännäilemään, kivaa!

Täällä on ollut ovis tuntemuksia nyt koko alkuviikon, mutta en osaa sen tarkemmin sanoa. Pedissä on peuhattu paljon, koska se on taas tuntunut niin hurjan kivalta pitkästä aikaa! :D

Elokuvissa on tullut käytyä jonkun verran ja seuraavaksi ajattelin mennä katsomaan perjantaina ensi-iltaan tulevan Sweeney Todd! Johnny Depp, grrrr...
 
Heippa! Voi kun joku nyt toisi niitä plussauutisia, tai vaikka nyt kaikki jännäilijät. :attn:

Täällä alkaa melkonen pitkäperjantai. Clomit ei tässä kierrossa tuottanu toivottua tulosta, joten täytyy teroluteilla käynnistellä sitte jos ovulaatiota ei millään tapahdu. Pienen toivonrippeen lääkäri anto, että jos se munis vaikka siitä pyrähtäis loppukirin, mutta epäilempä. Ekassa clomikierrossa tuntemukset oli tosi selvät ja nyt ei oo tuntunu miltään :'( Mut mä en nyt jaksa ollenkaan uskoa mihinkään.... Miks tää on näin vaikeeta :'( :'( Ja ympärillä kaikki raskautuu EKALLA yrityksellä tai vahingossa! Anteeks nyt kauheesti tää epätoivo ja masennus :ashamed:

Mieski yrittää koko ajan piristää kaikenlaisilla muilla suunnitelmilla ja jutuilla, mut tuntuu et mitä enempi se yrittää sitä paremmin mä muistan että miks tässä kaikkea nyt suunnitellaankaan... Mut on se niin ihana ku jaksaa minua :heart:
 
Pilvilinna :hug:

En tiedä taustoista, mutta sellaisen tyhmän kysymyksen haluaisin kysyä, että miksi sinulla Pilvilinna on nyt jo lääkitys käynnissä, kun listassa on vasta yk5? Olen ymmärtänyt että vasta sen vuoden jälkeen aletaan tutkia/lääkkeillä avittamaan raskautumista? Tosissaan en tiedä näistä asioista hirveästi...

Tsemppiä kuitenkin kovasti minultakin! Toivottavasti alkaa taas aurinko paistamaan ja mieli paranemaan!
 
Mieli on jo parempi ku sain purkautua. :heart:

Niin, tyhmältähän tää kuulostaa et mä jo nyt panikoin, mutta mulla yksityinen gyne määräs clomit koska en ovuloi muuten ollenkaan tai todella harvoin. Eikä vissiin mitkään hormonit ole koskaan pelittäny. Mulla on siis ollu tää ovulaatio-ongelma todennäkösesti aina, ei vaan ole ennen haitannu. Eli mun historian tuntien gyne päätti alottaa jo lääkityksen. Mulla kun ei ole e-pilleritkään sekottanu kiertoa koska en ole niitä vuosikausiin syöny, ja sillonki vaan puoli vuotta. Ennen sitäkään kroppa ei toiminu.

Sitä paitsi oikeestaan tää olis jo ainaki yk10 koska ollaan aikasemminki yritetty raskautua mut päätettiin sit lopettaa ku alettiin suunnitella häitä. Niin ja koska mulla oli aikasemmin niin megalomaanisen pitkät kierrot että nyt tämä uusikin yk olisi normaalin naisen kierron mukaan jo 7.

Kauhee selittely... Mutta Hammy olet kyllä ymmärtänyt siis oikein, yleensähän se vuosi odotetaan mutta olen vissiin niin "selvä tapaus" :$
 
Pilvilinna, mä olen aika samanlainen tapaus kun sinä. Sillä erotuksella, että ovuloin kyllä, mutta ihan milloin sattuu ja harvoin. Olen epäillyt, että mulla on kuukautiskierto vähän tavallista enemmän riippuvainen mielen kiemuroista, koska stressitila laukaisee mulla hyvin helpoti kierron pitkittymisen. Kerran oli pahaan aikaan 10 kk:n tauko kuukautisissa. Viime aikoina pahin kierto on ollut kolme kuukautta.

Jälkeenpäin harmittelen, kuinka nihkeästi lähdin hakemaan apua. Olisi ollut hyvä säännöllistää kierto jo alkuunsa, niin olisi säästynyt monelta kamalan pitkältä tuntuvalta odotukselta. Sanomani on siis pähkinänkuoressaan se, että on tosi hyvä, että sua hoidetaan jo nyt, jos tiedetään jossain olevan vikaa. Jos et ovuloi ilman clomeja tai kenties niilläkään (kai annosta nostetaan nyt?), on ilman muuta selvää, ettei kannata odottaa mitään ihmettä tapahtuvaksi ensin vuoden ajan ja mennä sitten vasta kyselemään. Vaikka onhan teillä yhteensä kai jo vuosi kohta vierähtänytkin.
 
Piip Mulla on kans sellanen fiilis et mielentila ja stressi pahentaa mulla kans asioita. Ekalla clomikierrollahan ovuloin hienosti, mutta tässä toisessa ei clomit auttanu. Ja meillä on kyl ollu tosi paljo stressinaiheita nyt näinä viikkoina, että varmaan vaikuttaa. Juu, annosta nostetaan sit ens kerralla. Toisaalta vähä mietityttää ku ne kerran jo toimi, et jos kuitenki yrittäs vielä pienemmällä annoksella. Parin kuukauden päästä pitäis pitää jo taukoki niistä.

Ens tiistaina vielä ultrataan josko jotain kuitenki nyt tapahtuis vähän myöhässä. Ajattelin sitten nostaa kissan pöydälle ja kysyä onko mulla nyt se pco? Olis toisaalta kiva saada tälle asialle jokin nimike, eikä vaan jotain epämääräistä epäilyä. En ole uskaltanu sitä ensimmäisen gynekerran jälkeen kysyä, ku sitä jo kesällä epäiltiin... mut mä alan oleen siihen diagnoosiin nyt valmis.

Tsemppiä sulle kans Piip Sivuvaikutukset voi olla hyvä merkki siitä että clomit toimii. Mulla ainakin ekalla kerralla oli tosi vahvoja tuntemuksia että jotain tapahtuu, ja niin tapahtuikin megaovis. Nyt ei oo ollu mitään sivuoireita tms. et oikeestaan arvasin jo ettei ne nyt tällä kertaa toiminu. Nyt vaan peittoja heiluttelemaan :heart:
 

Yhteistyössä