Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset vol. 3

Gilmore: Saatan mennä kierrossa aavituksen sua edellä, kun viime kierto oli vain 29 päivää, vaikka lääkäri ennusti ultralla tuon 32-33 päivää. Tässä kierrossa ei ole ultrailtu, eikä mulla ole ollut muitakaan oviksentunnistusmetodeita käytössä, paitsi tietty omat fiilikset. Eilen ja tänään on ollut kuukautiskipumaista tunnetta, joka voisi kertoa oviksesta. Rinnat eivät tunnu miltään - viimeisessä kahessa kierrossa ne ovat olleet oviksesta asti tosi arat. Joskus mulla nosee ihan selvästi peruslämpö oviksen jälkeen, niin että iltaisinkin mittailemalla sen huomaa, mutta nyt sitä ei ole ainakaan vielä tapahtunut. Joten vähän epäilen, että joko ovis on tässä tänään tai sitten vasta vähän myöhemmin - jos tulee ollenkaan. Munhan käskettiin jo varmuuden vuoksi nostaa clomiannostusta ensi kiertoon, kun ehkä 1/pv ei riitäkään. Olipas pitkä ja monimutkainen selitys!

Mietit vielä niitä vakuutuksia. Ihan kaiken varaltahan vakuutustilanne kannattaa aina joskus varmistaa, mutta olen ymmärtänyt, että vauvan kannalta on kyllä riittävää ottaa vakuutus raskaaksitulon jälkeen. Siellä on sitten sellaisia rajapyykkejä, että ennen jotain tiettyä raskausviikkoa otettu vakuutus puree myös syntymässä todettuihin sairauksiin. Myöhemmin otetut sitten pätevät vain syntymän jälkeen todettuihin. Odotuspuolelta joskus luin tällaista, mutta en muista ihan tarkkaan.

Harmi, että miehesi lähtee juuri nyt maisemista, mutta jos hänen siittiönsä ovat säilyväistä sorttia, niin kyllähän ne hyvin voisivat pysyä ovulaatioon asti hengissä - siis olettaen että vaikka tänään vielä (tai eilenkin) ehtisitte puuhata ja ovis olisi kp 20. Ravistat vaan ne siemenet oikein syvälle! :D Onko kellään muulla kuin mulla muuten tapana tehdä tuollaista..? :ashamed:

Kaalle
tsemppiä ja Memmuliinalle onnea valmistumisest ja muista hienoista jutuista!
 
Ei hitsi menin hämilleni kun Kvartti juorusi Piipin vauvauutisia, ja heti perään Piip bongailee ovista. :D Mutta vauvaonnittelut Piipille kolmella iillä, ja kahden iin Piipille oviksen metsästykseen!

Memmuliinalle valmistumisonnittelut , mihinkäs suuntan nokka seuraavaksi? (No mammalomalle tietysti, tyhmä kysymys, mutta sitä ennen?) :flower:

Ja mitä mahtanee Kaalle kuulua tänään..... :whistle:
 
Memmuliina: Onnea paljon valmistumisesta! Toivotavasti tuo muu hulina edes auttaa raskautumiseen :D

Gilmore: Kyllä sitä sai alkuun tavailla kvartin uutista, mut kun täällä on tullut roikuttua jos islloin niin ei hirveetä aikaa menny... Kuulostaa oikeesti hirveeltä, kun jo moni samaan aikaan kuumeilleista on saanut käärön syliin.

Täällä ihmetellään tätä vuotoa. Eilen illalla alko verinen tuhruaminen ja tänään jatkuu, siis ihan pikkuhousun suojalla pärjää (tai siis ilmankin jos vaihtaa housuja;)) mut olis e menkat kesti sen 7 päivää sitte 2 päivää ok ilamn tuhruja ja nyt taas tuhruilee, mitä tää on... Kroppa sekoamassa. Tai sitten kun on kuulemma kysta munasarjassa, vahinko löydös niin voiskohan johtua siitä. Outo kroppa, sais jo toimia niin et tulis tulosta...
 
Memmuliina onnea valmistumisesta! :flower:

Itsekin lähiaikoina valmistuneena tiedän millainen helpotus on kun saa jättää kaikki kouluprojektit taakseen. Jää paljon aikaa muille projekteille! :whistle:

Kaalle voimia uuteen nousuun! :hug:
 
Plaah!
Mulla on semmoinen flunssa etta oksat pois, joka reika taynna rakaa.. :x
MemmuLiinallahan nayttaa olevan hommat putkessa, nyt vaan lottoamaan kanssa ;)
Ikavaa Ada etta tati tuli ja etta Unico olet sairaana, mun ei pitais valitella tata tukkoisuuttani kun siella ollaan ihan OIKEASTI sairaita, sen verran kuitenkin valitan viela etta pidan saikkua tan paivan kun ei ole tan flunssan takia yhtaan virtaa hoivata muita sairaita. Eika ne potilaat varmaan tykkaa jos siella pyorin niita tartuttamassa..
Mulle ei kuulu mitaan, oltiin viikonloppuna anoppilassa juhlimassa hanen synttareitaan ja kotiin tultiin hirveen ruokamaaran kanssa kun jai juhlista yli, ei paha :p
Menkkoja ei viela ole kuulunut ja kerrankin ei todellakaan ole viela mitaan oireita, huomenna meen sinne lapsettomuuslaakarin pakeille, se sitten viimeistaan mut pudottaa maan pinnalle tan kuun suhteen..
Ihanaa kuulla hyvia uutisia etta Piipin tytto on syntynyt, taisi olla eka meidan palstalainen joka on paassyt sinne asti?
 
Heippa,

nyt tosiaan ehdin tännekin tulla kertomaan, että typykkämme saapui maailmaan ke 20.2. klo 5.08, mitat 3550g ja 53cm :heart: Synnytys käynnistettiin raskausviikolla 40+4 rajun raskausmyrkytyksen takia. Eilen päästiin kotiin vauva-arkea harjoittelemaan :heart: Itse olen vielä toipilas tuon myrkytyksen takia, mut vauva voi ihanasti ja imetys sujuu, joten mikäs tässä =)

Niin se vaan 9kk vierähti, toivottavasti pääsen pian lukemaan täältä teidän kaikkien plussauutisia =)

t. Piipi + typykkä 5vrk :heart:
 
Ada
Heippati Coce :heart: , oikein ihanaa odotusta sinne vakoojajengiin ;) . Mä luulen, että meidän puoleltakin on omat kaksoisagentit siellä teidän puolella :wave: .

Ja paljon, paljon onnea Piipi ja Typykkä :flower: ! Ajatella, että joku on niin kuin viiden vuorokauden elämänkokemuksella tässä maailmassa, joka on näyttänyt niin kauniilta ja aurinkoiselta viime päivät. Nytkin on hieno tähtitaivas. Tuleehan noita sadepäiviäkin, mutta paistetta myös.

MemmuLiinalle toivotaan paisteen jatkumista ja onnen säikeiden ulottumista raskautumiseen saakka. Yleensähän asiat lähtee ratkeamaan ketjussa, tulee vähän sellainen mäenlaskufiilis.

Ja välillä on taas kipuamisolo. Mä täällä sisukkaasti kipuan ja kapuan. Mutta eihän mikään mäki voi olla vain nousemista.

:hug: Kaalle tätisympatiahali ja tsemppiä uuteen kiertoon!
 
Ada
Herranen aika Unico :hug: ! Harmittaa niin sun puolesta tuo sairastelu. Siis löytyikö sulta kysta munasarjasta? Tarkastan että ymmärsinkö oikein. Nämä terveyssisaret varmaan tietävät, johtuuko vuoto siitä. En osaa sinua mitenkään neuvoa tai lohduttaa, mutta toivon sinulle lujasti nyt sitä alamäkeä!!! Siis sitä alamäkeä, missä vaan mennään vaivattomasti eteenpäin ja asiat järjestyy kuin itsestään!

:heart: ada
 
Maanantaita kaikille! Täällä on jo yli viikko podettu jotain flunssan tapaista tautia. Ei mene ohi ei, pientiä kuumetta pitää koko ajan. Töistä voisin olla pois, kun ei mitään työaikaa ja työpaikalla ei tarvi edes olla, mutta on ollut kaikkea muuta mikä on sitten vetänyt sinne työpaikalle...Perjantaina pitäisi tulla menkkojen, mutta toivon parasta ja pelkään pahinta! Mitää oireita suuntaan tai toiseen ei ole. Ehkä hieman olen takakireä, mutta onko ihmekään kun piti tavata anoppia ja on niin tukkoinen ja särkyinen olo ? :headwall: Paitsi tietysti sellaista on nyt ollut parina päivänä, että koko vatsa on ihan hellänä - siis ylhäältä alas. Aivan kuin ois tehnyt vatsalihasiikkeitä ja ummetus vaivaa lievästi myös...Mutta mukavaa viikon alkua!
 
Ada: juh oli niin kun sattuma löydös ilman mitään oireita ja ei pystynyt tarkemmin katsomaan kun ei gynen puolta kateltu ;) tai siis selittänyt sitä mitä haettiin...ja lopetin miettuimisen siihen mut nyt tuli vaan mieleen kun vuoto on omituista ja menkatkin muka jo loppu. Mut täältä on suunta vaan parempaan :)

Vadelmaunelma: Voimia ja paranemista :hug: Toivottavasti on iloinen ylläri loppu viikolla.
 
Kiitokset kaikille onnitteluista =) Gilmore kyseli, mihin suuntaan nokkani seuraavaksi. Olen töissä ihan jopa omalla alalla ja se mammaloma olisi se tavoite numero yksi :)

Vadelmaunelmalla on jännät paikat!

Kaalle sympatia :hug:

Nyt yöt!
 
Huomenta leidit!

Lueskelin tässä eilen siitä helokkiöljystä, ja meinasin pöksyistäni hypätä, kun joka paikassa varotellaan sen haittavaikutuksista, ja väärin annosteltuna jopa raskauden keskeytymiseen vaikuttavista ominaisuuksista. Ilmeisesti sen kanssa pitäisi ehdottamasti syödä myös jotain kalaöljyvalmistetta, että omega3:sen ja omega6:sen tasapaino ei keikahda. Ja se kuulemma voi auttaa säännöllistämään kuukautisia, auttaa endometrioosiin ja edistää raskautumista, mutta toisaalta sitten käyttö pitäisi lopettaa heti raskauduttua, koska voi osaltaan sitten vaikuttaa keskeytymiseen. Eli saisi syödä vain ovulaatioon asti? Hitto kun näitä lähteitä on miljoona...

No, olen nyt syönyt kp1:stä lähtien helokkiöljyä yhden kapselin, ja kalaöljyä kaksi kapselia aamuisin. Nyt tuon luettuani ajattelin sitten lopettaa helokin kun ovis on ohi. Ja ihan hieman olisin taipuvainen jopa aavistuksen uskomaan tuohon kierron säännöllistymiseen, koska jotenkin minusta kierto kulkee poikkeuksellisen "etuajassa", eli olisiko nuo venyneet kierrot nyt tasaantuneet?

Tämän diagnoosin saa kyllä laittaa epätoivoisen optimismin piikkiin, kun jänskään josko nyt ovis suostuisi tulemaan etuajassa, että ehditään. Tänään oli lämmöt vähän enemmän kun nyt viikkoon tätä ennen, joten elättelen toiveita että olisi ollut eilen tai olisi tämän päivän aikana. Jos menee näin niin kierto olisi lyhentynyt neljällä päivällä.

No niin, lopetan oman navan kaivelun ja alan odotella muiden napojen kuulumisia! Hauskaa päivänjatkoa. :heart:
 
Janis...................30
Hazel..................28
Sitrus79..............28..........................................kesästä 2006
Kvart Över..........28...........kp 35/40.....................yk 10/ 1

Toivo79...............28...........kp 33/27-34....aloitus syksy 2008
Oliva...................27....................................aloitus syksy 2008

Kaa.....................29............kp 2/30-32..................yk 3
Ada.....................29............kp 5/26-30.......toukokuusta 2007
Pilvilinna.............28............kp 10/28.......................yk 5
Unico..................28............kp 12/25-30................yk 15
Drömma..............29............kp 12/28.......................yk 5
MemmuLiina........26...........kp 13/28-32..................yk 4
Hammy................28...........kp 14/28-29..................yk 3
Piip......................29...........kp 17/32-33.........syksystä 2006
Gilmore...............29...........kp 18/31-35..................yk 6
Kevätesikko........28...........kp 20/28-34.................yk 13
Vadelmaunelma..28...........kp 23/25-26................yk 4
Postimestari........29...........kp 25/23-28................yk 11
JuneGrace...........28...........kp 26/28-31................yk 3

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Susanna78 (yk 4)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)
 
Gilmore: Aika jännää tietoa tosta helokkiöljystä, täytyy laittaa korvan taakke.
Mulla on ollut nyt taukoa kaikissa noissa vitamiineissa, kun yritin arpoa johtuuko ne ihme jutut nistä ;) mut ei niin vissiin kohta vios alkaa jotain taas napsimaan ;) mut en oikein tiiä mitä. B vitamiineja olen ajatellut niissä olis ainakin sitä foolihappoa. Lääkärit ei ollu kovin innostuneita kun kyselin vitamiinien popsimisesta, et kai sitä pitäs ainakin hetki vielä rajoittaa, mut toi B vitskuja lukee jossain ihan muuallakin et olis tärkee varmistaa noitten myrkkyjen kanssakin mitä tulee popsittua et jos niihen sais sen rytmin sitten päälle :)
Jaahas tuli hirvee vitsku juttu mut menkööt tällä kertaa...
 
Hui kauheeta Gilmore!

Mähän söin noita helokkikapseleita ihan pelkästään, ilman mitään kalaöljyä. Sitten kun plussa tuli niin lopetin, kun jotenkin ajattelin etten halua enää mitään ylimääräisiä aineita itseeni... Mutta siis kyllä oviksen jälkeenkin olin syöyt niitä ja keskenhän se sitten meni. Tosin, ei se nyt varmaan tosta pelkästään johtunut, mutta silti vähän säikäytti tuo!

Ostin muuten just myös noita helokkeja, mutta näissä on samassa se kalaöljy. Mutta enpäs sitten enää syökään vaan odottelen ensin ne kuukautiset...

Ainiin, eilen testattu nega. Ei ollut iso yllätys tosiaan, mutta mun teki mieli juoda yksi olut ja ajattelin sitten varmuuden vuoksi testata. Positiivista oli, että tosiaan ei tullut enää haamuakaan, ihan puhdas ruutu vaan, eli vanhat hormonit on ainakin poistuneet.
 
Kvartti, kun googlettaa "evening primrose oil" ja "fertility", löytää aika paljon juttua tuosta helokista ja sen ottamisesta. Eli ei saisi ottaa ovulaation jälkeen, koska aiheuttaa kohdun sileiden lihasten supistelua. Tämä johtuu helokkiöljyn sisältämästä prostaglandiinista. Tästä löysin ihan suomeksikin artikkelin hakemalla "helokkiöljy" ja "raskaus", mutta englanniksi löytyy paremmin.

Tässä on tuosta prostaglandiinista:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Prostaglandiini

En muuten tiennyt että on olemassa vanhemmuuswiki, siellä oli tästäkin!

http://www.wikiparenting.com/wiki/Evening_Primrose_Oil_to_Improve_Cervical_Mucus#When_to_take_it

Täytyykin joskus selailla tuota, josko siellä olisi muutakin tietoa tarjolla.
 

Yhteistyössä