Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset vol. 3

KÖ: Olen käynyt kaksi kertaa gynellä näiden megakiertojen takia. Eka gyne meinas, että kierto tasaantuu itsestään. Ekat kierrot oli reilut 70, 40 ja 40. Sitten menin eri gynelle, jolta sain Terolutit, joita söin 3 kk. Mutta nyt oli tämä eka kierto niiden jälkeen taas jotain 43 pv eli kolme viimeistä "omaa" kiertoa suunnilleen sama reilu 40 pv eli Teroista ei ollut apua. Niillähän sitä omaa hormonitoimintaa yritettiin käynnistellä. :( Sain viimeks gyneltä paperille kaikki kokeet, joita pitäis teettää, jos ei raskautta ala kuulua ja hän sanoi, että ne kannattaa teettää sit vaikka omalla lääkäriasemalla (ei maksa mitään). Meen niihin kokeisiin sit parin viikon päästä, tai milloin nyt sinne labran pääsee täällä, siitä en tiedä.

Kyllä multa on hermot menny monesti, varsinkin alussa. Nyt olen kai "alistunut kohtalooni" . Päätettiin miehen kanssa, että mennään sit keväällä lääkäriin, kun vuosi tulee täyteen. Luultavastihan se on clomit, jotka saan. En jaksa nyt stressata, jos nekään ei vaikka mulla toimisi, niin siitä olisi tullut taas uusi murhe.

Nyt on ajatukset olleet huomisessa työhaastattelussa, hyvä niin. Päätin, että alan nyt oikein työhakuun eli laittamaan hakemuksia kunnolla. En usko heti tärppiin tässäkään asiassa, vaikka ei kai sitä koskaan tiedä ;) Jos vaikka onni kääntyisi. Mun on tehnyt mieli vaihtaa työpaikkaa jo viime syksystä, mutta.... Nolottaa tunnustaa, mutta ajatukseni oli, että olisin saanut jäädä pian mammalomalle ja hakea sen jälkeen uuden työpaikan :ashamed: Niin lapsellista, mutta totta.
 
Unico: Oli pakko tarkistaa koko rimpsu, kun en muistanut lukeneeni kellään mitään "hometta alakerrassa"(jossain keskustelussa joku tilaansa niin kuvasa..;D) vakavampaa joka vaatisi vahvoja troppeja... Ja hiiva ja antibiootit ainoat joista maininnan tästä ketjusta löysin, eikä antibiooteistakaan syytä... Eikä se miulle kuulu, häiritsi vain kun en ollut varma olinko vain unohtanut.. :) Kuitenkin :hug: ja paranemisia
Sie olet muutes aika suosittu... Keskimäärin jokaisella ketjun sivulla on Unico kirjoitettu yli kymmenen kertaa ja yhdellä yli kaksikymmentä :D

Ja vaikka olin kertaalleen jo lukenut ketjun aikaisemmin, huomasin vasta nyt jonkun ihmetelleen minunkin häviämistä :) Enkä nyt puoli tuntia myöhemmin enään muista kuka... :ashamed:
On tuolla ADD:llä hyvätkin puolensa, mutten vaan just nyt muista niitä :kieh: :LOL:
 
Ada
Hei vaan,

taas on maanantai kääntymässä voitoksi. Välillä tuntuu, että kun maanantaista selviää, niin loppu onkin loppuviikkoa. Hittolainen kun tilasin viime viikolla babyplussalta ovistestejä (kun joku hysteerikko oli mennyt käyttämään ne "esiraskaustestinä"), ja ne ihmeesti viipyy. Tein tänään vikalla testillä haamun. Toivottavasti postinkantaja toisi testit huomenna.

Tsemppiä Hazelille haastatteluun, ja jee Kvartti on taas täysiä mukana hulluudessa :p . Pidän peukkuja, että pääset ykkösimuun!!!
 
JuneGrace: No kun mä olin kipeenä niin kaipailtiin, kun ei päässy koneelle ;) Ja mitäs muuta saikulla on tekemistä kun luuhata täällä B)

Ada: Mulle ainakin tuli sieltä suht nopeesti...

Mut nyt on käytetty jo monta testiä eikä vieläkään plussaa, varmaan menee kaikki kolmen kuukauden testit nyt. Mut aina näyttää negaa.
 
Jotenkin tolleen mä muistinkin noiden sun kiertojen menneen Hazel. Tosi ikävää kyllä!! Onneksi oot saanut kuitenkin itsesi ja miehesi rauhoitettua asiassa, eihän sille tosiaan oikein mitään voi, ottaa aikansa vaan. Ja hyvä homma että tutkitaan sitten kaikki hormonit, että mistä kummasta se johtuu että noin kauan kestää toi palautuminen pilsuista.

Oon muuten paasannut kaikille mun kavereille, jotka vielä syö pillereitä että lopettaisivat ajoissa, vaikka eivät vielä haluaisikaan lisääntyä... Ne on varmaan jo ihan kypsiä mun juttuihin, mutta kun aina ajatellaan että sitten se vauva heti sieltä tulee kun yhden kuukauden on ollut ehkäisyttä. Niin oon valaissut kavereita että ei muuten tule! Tai jos tulee niin onnea saa olla rutkasti mukana!

Kevätesikko, mullakin pisti silmään toi, että miksi pitää odotella kunnes täytät 30?

Ja niille vielä, kenellä ei kuukuppia vielä ole, tiedoksi vaan, että ihan mahtava tuote! Ei tarvi paljon tätiä ajatella ja niin mukava on! :p
 
: enpä tiedä, olenko saanut itseni rauhoiteltua, mutta olen yrittänyt. Eipä tuosta jaksa koko aikaa stressata, kun ois vaan jotain muuta ajateltavaa. Silti en osaa pysyä pois täältä.

Mulle on tullut tavaksi käydä aina aamulla katsomassa teidän kuulumiset, kun olen yksin töissä. Ei kai tästä pomo tykkäisi, mutta... ajattelen tämän kahvitaukona, kun yleensä juon kahvin töiden lomassa ;)
 
June, musta tää kuppi tuntuu paljon vähemmän kun tampooni. Vaikka näyttääkin isolta, on se kuitenkin sen verran pehmeää ja mukautuvaa materiaalia, että jos osaa laittaa oikeaan kohtaan niin ei tunnu yhtään! Alussa mulla oli vähän hankaluuksia, mutta nyt tän kanssa pelaaminen sujuu ihan vaivatta!

Hazel, ei kai sen pomon ihan kaikkea tarvi tietää ;)
 
Tiistai 4.3.2008

Janis...................30
Hazel..................28
Sitrus79..............28..........................................kesästä 2006

Toivo79...............28...........kp 8/27-34.......aloitus syksy 2008
Oliva...................27....................................aloitus syksy 2008

Kvart Över..........28...........kp 3/30........................yk 1
JuneGrace...........28...........kp 4/28-31..................yk 3
Vadelmaunelma..28...........kp 4/25-26..................yk 5
Postimestari........29...........kp 6/23-28..................yk 12
Kaa.....................29............kp 9/30-32...................yk 3
Ada.....................29............kp 11/26-30.......toukokuusta 2007
Pilvilinna.............28............kp 17/28.......................yk 5
Unico..................28............kp 19/25-30..................yk 15
Drömma..............29............kp 19/28.......................yk 5
MemmuLiina........26...........kp 20/28-32..................yk 4
Hammy................28...........kp 21/28-29..................yk 3
Piip......................29...........kp 24/32-33.........syksystä 2006
Gilmore...............29...........kp 25/31-35..................yk 6
Kevätesikko........28...........kp 27/28-34..................yk 13
Lilla My................28...........kp 29/29-31..................yk 12


Plussanneet:

Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Susanna78 (yk 4)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)
 
JuneGrace: Ei mullakaan tamppooni mukavalta tuntunut, ja mun vuodilla varsin epäluotettavakin oli Mut tuon kun muutamaan kertaan kokeili ja oppi sen laittamaan niin ei tunnu missään. Ainoastaan kun on jo niukat niin se pois ottaminen vaatii hiukan enemmän välillä :D mut huomaamaton se on et saa kellon kanssa miettiä kuin usein käy, mut se 3-4 kertaa riittää mulla pahimpina päivinä päivässä ja sillonkin mä vuodan reilusti, et helppo se on ja kun oppii arvioimaan niin ei tuu ohi vuotojakaan. Suosittelen, vaikka juu kyllä se näyttää isolta.

Hazel: Mitä sitä kaikkea pomolle kertomaan :) Kun hommat hoituu niin muusta niin isoa haloota kannata :)
 
Moikkaamassa täällä taas! Vaikka kyllä mä teidän kuulumisia luen ihan jatkuvasti edelleen.

Hienoa, että Kvartti pääsee taas yrittämään. Sehän voi ihan nopeastikin tärpätä nyt kun kerran jo onnistui.

Täällä on ainakin Kevätesikko päässyt tutkimuksia alottelemaan. Toivottavasti niistä löytyisi apua tai sitten kävisi niin kuin meille, että ei tarviikaan jatkaa koko tutkimista. Vähän kyllä outoa, että pitäisi odotella 30-v synttäreitä, ennen kuin pääsee oikeasti eteenpäin. Mutta käytännöt varmasti vaihtelee paljon eri paikkakunnilla.

Odotusterveisiä: Meillä oli tänään eka neuvolakäynti. Siellä sitten kuultiin myös meidän alustavat lapsettomuustutkimustulokset. No, ei ollut suuri yllätys, että mun verikokeista tuli normaalit arvot kaikin puolin eikä ollu klamydiaa kummallakaan. Mutta kiva kuulla nämäkin tulokset, kun kerran testattiin. Neuvolassa muuten kaikki meni ihan kivasti (saatiin paljon esitteitä, dvd ja täyteltiin lomakkeita), mutta taas sattui meille harjottelija hommaa hoitamaan. Näinhän kävi siellä lapsettomuustutkimusten alotuskeskustelussakin. Muuten tämä harjottelija osasi asiat kivasti, mutta verikoe suonesta tuotti ongelmia, vaikka se mun suoni oli terveydenhoitajan sanojen mukaan "ideaali" näytteenottoon. Mutta siis tökkimiseksi se meni. Vähän meinasi hiki tulla...Vaan täytyyhän tuotakin jonkun suonella harjotella!!! Lopulta se th otti itse näytteen, sitten saatiin kaksi putkea täyteen ja päästiin pois. Huoh! Olo on ollut vaihtelevasti ihan ok tai hieman huonovointinen. Autossa matkustaminen tekee pahaa, muuten pärjäillään masun kanssa hyvin. Eikä ole tähän saakka ollut mitään vuotoja tai kipuja. Tulen sitten kertomaan taas kuulumisia, kun ultrassa on vihdoin käyty eli kahden viikon päästä. Siihen asti jännäillään, onko siellä joku kasvamassa ja oikeassa paikassa. Tänään noin rv 8+3.

Toivotan teille kärsivällistä mieltä ja positiivisia tuulia niin henkisesti kuin tikkujen kanssa!
 
Niin joo, tuosta kuukupista piti omia kokemuksia vielä kirjotella. Tilasin sen vasta loppusyksystä ja parissa kierrossa vähän harjottelin sen käyttöä, mutta musta se tuntu aika vaikealta. Siis se paikalleen asettaminen ja pois kiskominen. Tai ehkä olis auttanut, jos olis leikannut kynnet lyhyeksi, kun näilllä meinasi tulla vain raadeltua tuota alapäätä. Ei kivaa.. Sitten kun sen sai paikalleen, ei kyllä tuntunut yhtään epämukavalta, vaikka se tosiaan isolta näyttääkin. Varmasti tuon kanssa oppii toimimaan niin, ettei halua enää luopuakaan.
 
Kiitos jokaiselle käyttökokemusten kertomisesta :) Eiköhän se jossain vaiheessa tule hankittua, mutta nyt kun harkitsee jotta kannattaako seuraavaa sidepakettiakaan, salaa toivoen niiden olevan tarpeettomia seuraavan vuoden, niin olisi tässä vaiheessa liian iso investointi... Jos sitten sitä isompaa kokoa shoppailemaan... :D ;)
 
JuneGrace: Riippuu mallista onko sitä kahta vai yhtä kokoa :D Mulla on nyt tuo lunette jota on vain yksi koko (kaikille) ;) aikaisemmin mulla oli diva cup jota on kaksi kokoa (mut onnistuin hukkaamaan sen jollain reissulla). Noista mun mielestä toi lunette on helpompi puhdistaa. ;)
 
piti lukea 3 sivua etta paasin ajantasalle, huh kun olette olleet aktiivisia!
Tervetuloa Lilla My :flower: seka :hug: tadin yllattamille ja mukavaa oli kuulla sustakin Novelle.
Te olette keskustelleet niin paljon kaikesta etta en mitenkaan ehdi perehtya kaikkeen, mut Ada jutteli tasta uskonpuutteen hiipimisesta tahan projektiin. Olen ihan samaa mielta, alussa sita oli tosi innoissaan ja nyt etta ei tasta koskaan tule mitaan- fiilikset. No, paiva (kuukausi) kerrallaan.. Ma aloitin ne clomit sunnuntaina ja viela ei ainakaan ole ollut mitaan tuntemuksia, paitsi etta alavatsassa kuplii ja pistelee valilla, siella ne munasarjat pistaa parastaan :D
Muuten ei yhtaan mitaan tanne pain kuulu, aurinko paistaa ja mukava talvinen saa! B)
parjailkaahan! ma lahden huomenna lomalle eli olen viikon verran taas hiljaa taalla :attn:
 
Hei kiva kuulla sustakin Postis. Toivotaan tosiaan, että clomit tehoaa. Nythän täällä monella on ne käytössä meidänkin porukassa. Kohta jos pamahdatte paksuksi, niin mäkin pika pikaa varaan kuitenkin ajan gynelle niitä tinkaamaan ;) Kivaa lomaa Postis!

Mites Pilvilinnalla ja Piipilla clomien kanssa sujuu? Käyttekö joka kierrossa gynellä tarkistuttamassa, onko tullut tulosta?
 
Keskiviikko 5.3.2008

Janis...................30
Hazel..................28
Sitrus79..............28..........................................kesä stä 2006

Toivo79...............28...........kp 9/27-34.......aloitus syksy 2008
Oliva...................27....................................aloitus syksy 2008

Kvart Över..........28...........kp 4/30..........................yk 1
JuneGrace...........28...........kp 5/28-31....................yk 3
Vadelmaunelma..28...........kp 5/25-26.....................yk 5
Postimestari........29...........kp 7/23-28.....................yk 12
Kaa.....................29............kp 10/30-32..................yk 3
Ada.....................29............kp 11/26-30.......toukokuusta 2007
Pilvilinna.............28............kp 18/28.......................yk 5
Unico..................28............kp 20/25-30..................yk 15
Drömma..............29............kp 20/28.......................yk 5
MemmuLiina........26...........kp 21/28-32..................yk 4
Hammy................28...........kp 22/28-29..................yk 3
Piip......................29...........kp 25/32-33.........syksystä 2006
Gilmore...............29...........kp 26/31-35..................yk 6
Kevätesikko........28...........kp 28/28-34..................yk 13
Lilla My................28...........kp 30/29-31..................yk 12


Plussanneet:

Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Susanna78 (yk 4)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)
 
Huh, palsta oli jumissa. Meinasi paniikki iskeä! Muuttivat näköjään ton selaimen raunassa näkyvän logon.

Mä oon edelleen kipeenä, koko loma mennyt tässä sairastaessa... Nyt onneksi ei oo enää kuumetta, että jospa huomenna jo pääsisi ulkoilemaan. Mun tuurilla tosin huomenna tietenkin sataa kaatamalla vettä. Ja loppuuhan tämä lomakin perjataina, että silleen.... Huoh.

No, pitää yrittää vaan olla positiivisin mielin, vaikka välillä kyllä tuntuu että kaikki kaatuu päälle! Ensin olin keskenmenon takia kotona viikon verran ja heikkoa oloa kesti pari viikkoa. Sitten kun siitä paranin tuli tämä nyt kolme viikkoa kestänyt flunssa ja taas saa olla puolikuntoisena... Muutenkaan ei ole mitkään ihan parhaat fiilikset niin sitten jotenkin joutuu lukittautumaan omiin ajatuksiinsa kun muutakaan ei jaksa tehdä..

Anteeksi valitusvirsi, nyt vaan masentaa ja pakko purkautua. Täti näyttää menneen menojaan, että kohtahan tässä taas pääsee tosihommiin. Eiköhän tämä tästä.

Kevätesikolla ja Lilla Myllä alkaa olemaan piinapäivät käsillä! Jännää!
 

Yhteistyössä