Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset vol. 3

Hitsi kaikki on ollu ahkeria. Tevetuloa munkin puolesta kaikille uusille :flower: Ja :hug: piiinailijoille!

Hazel olitko jo siellä työhaastattelussa? Miten meni? Kiva että kvarttikin on jo täysillä menossa mukana B)

Tästä ketjusta tuleeki kohta lähes kolmekymppiset ensikertalaiset clominpopsijat B) No ei vaiskaan, uutta porukkaa tulee onneks koko ajan plussailemaan ja eiköhän joku clominpopsijakin kohta plussaile.

Mulla meni tämä kierto nyt sit vissiin ohi, ei tapahtunu mitään. Kävin eilen taas ultrassa ja siellä möllötti edelleen vaan pieniä munarakkuloita. MUTTA, sitten gyne kuitenkin ihmetteli kun limakalvo oli rakenteeltaan sellainen, jonkalainen sen pitäs olla vaan jos ovulaatio on jo tapahtunu. Epäloogista touhua muniksissa, mutta eihän tämä naisen biologia ole niin kauheen yksinkertaista. Eli joko se ovis nyt oli tossa viikonloppuna tai sitten ei. Ärsyttää vaan ku sain taas sitä toivoa, joten piinailua tiedossa parin viikon päässä :headwall: Olin jo niin asennoitunut hutikiertoon. Nyt siis taas odotellaan pari kolme viikkoa ja sitte jos ei tule tätiä tai raskautta niin sitten käynnistetään teroilla. Eli piiiiiiitkä piinakierto jälleen tulossa.

Kiva että Novellekin käy kurkkailemassa ja huutelemassa meitä mukaansa.

Mäkin olen pitkään harkinnu sitä kuukuppia, mutta koko ajan ajatellu että ostelen "sitten kun olen ensin synnyttäny" , niin voi ostaa sen isomman. Tyhmää ku sitä niin monia asioita lykkää ajatellen että jos raskautuis, vaikka se ei näytä olevan kovin helppoa. Täytyypä käydä tutkailemassa tota Lunette-merkkistä.
 
Pilvilinna, siinä Lunetessa on tosiaan käytännössä vain yksi koko. Pienempää kokoa suositellaan niille, joilla kuukautiset on juuri alkaneet, ts. neitsyeille. Tuo isompi koko on sitten jostain 19 v eteenpäin ja sitä samaa voi käyttää synnyttäneet ja synnyttämättömät. Jos siis immenkalvoa ei enää ole :LOL:

Lunette on myös kotimainen, jonka vuoksi itse päädyin siihen. Ja todella hyvä on ollut alkuhankaluukisen jälkeen! Parit kuukautiset meni totutellessa, mutta nyt jo ihan rutiinilla. Ja parasta on tosiaan se, että mun ei ainakaan tarvitse tyhjentää se kuin aamulla ja illalla. Ekana vuotopäivänä ehkä yksi ylimääräinen kerta, mutta muuten on tosi vaivaton!

Olipas myyntipuhetta kerrakseen!
 
Mä nyt vielä tänne avaudun niin en hauku ihmisiä turhasta... Kun tossa etusivulla joku ihmettelee että abortin jälkeen on vauvakuume. Tekisi mieli kirkua!!! En tietenkään tiedä taustoja, mutta vaikka ennen ajattelinkin että aborttiin voi olla hyviä perusteita, en enää muista niistä yhtäkään! Tuntuu ihan käsittämättömältä, että kun itse yrittää ja yrittää ja negaa vaan näyttää ja sitten kun plussaa ja kesken se menee niin toiset tulee vahingossa raskaaksi ja keskeyttävät raskauden vapaaehtoisesti! En voi vaan käsittää. :'(
 
Kvart över: Voimia ja paranemisia! Ja tulipas sulla uutta tietoa mullekkin, en oo bongannut et tota lunettea olis kahta kokoa :D

Pilvilinna: Kyllä sua nyt kroppas pitää jännityksessä. Toivottavasti nyt olis jotenkin tärpännyt :)

Täällä: Ei ovis testeissä mitään muutosta, ei lämmöissä mitään muutosta, mielen kiinnolla odottelen kauanko menee ennen menkkojen tuloa. hmm... Ei kai tässä edes muuta voi ajatella, mut silti aattelin jos vielä testailis noita ovistestejä, kun niitä nyt sattuu kaapissa olemaan :) Seuraavien tilaamiseen voiskin taas pitää taukoa, näitten kun piti muka kestää sen 3 kuukautta... Jatketaan purnausta, Ärsyttää kanssa kun ei ulos pääse, täällä näytäis paistavan aurinko, et olishan siellä kiva hissutella, mut ei niin ei huoh. No huomenna on ihan pakko mennä, mut saa nähdä taitaa tulla pakon edssä auto reissu.
 
Kulutan täällä vähän tätä työaikaa taas, kun on tylsä päivä.

Kävin lukemassa tuon Kvartin havaitseman kysymyksen abortin jälkeisestä vauvakuumeesta. Vähän voisi miettiä kyllä, mihin palstalle näitä kysymyksiä kirjottelee, ja ottaa huomioon, että toiset täällä ihan tosissaan yrittää kauankin saada raskautta alulle. Mutta saattaa kyllä olla ihan vain ko. henkilön tapa käsitellä asiaa. Mulla sattuu olemaan ihan omaa kokemusta tuosta asiasta, eli vuonna -93 päädyin itse keskeytykseen. Olin siis 15-v ja ysiluokalla koulussa, sillon se tuntui ainoalta vaihtoehdolta oikeasti. Mun puolesta jokainen saa silti olla abortista omalla kannallaan. Sitten kun tilanne sattuu omalle kohdalle, ratkaisu on vain tehtävä. En ole omaani koskaan katunut, ja siitäkin saa olla vapaasti muut mitä mieltä vain. Täytyy kyllä sanoa, että nyt kun raskautta sitten kovasti halusi (noin tuplasti vanhempana), eikä se niin vain onnistunutkaan, kävi väistämättä mielessä välillä, että oliko se mun mahdollisuuteni tulla äidiksi sitten siinä teiniraskaudessa, jonka ihan vapaaehtoisesti päätin keskeytykseen. Tai olisko siitä kuitenkin jäänyt jotain vaurioita, joita lääkärit ei vaan huomannut tai ei kertoneet. No kaikenlaistahan sitä ehti vuoden aikana miettiä, kun raskautta ei kuulunut. Mutta kokemuksena abortti saattaa olla jollekin niin rankka, että sitä saattaa ajattelemattomuuttaan kirjotella vähän joka puolelle mietteitään. Jeh, siinähän sitä oli taas vakavaluonteista asiaa.

Iloisempaa päivänjatkoa!
 
Novelle, tottakai ymmärrän keskeytyksen tuollaisessa tilanteessa kun sulla on ollut. Ei varmasti ollut mikään mukava kokemus! Itseäni kun mietin ysiluokalla, niin silloin pelkäsin kuollakseni raskautta ja varmasti olisin samanlaiseen päätökseen tullut jos näin olisi käynyt. Ja tosiaan kyllähän noita syitä oikeasti on, milloin keskeytys on oikeastaan ainut vaihtoehto. Ystävänikin päätyi keskeytykseen tässä ei niin montaakaan vuotta sitten, mutta hänenkin tilanteessaan se oli varmasti oikea ratkaisu. Että en mä mikään abortin vastustaja tosiaankaan ole, kunhan syyt ovat oikeat.

Mutta en kyllä viitsisi aikuisena äiti-ihmisenä vauvakuumepalstalle mennä huutelemaan ratkaisuistani ja heti perään valitella vauvakuumetta! Vihaksi pisti. Vaikka tosiaan, luultavasti on vain henkilön tapa käsitellä tunteitaan ja kokemustaan.
 
Kvartti, ymmärrän oikein hyvin, että pistää vihaksi tuollaiset kysymykset.

Onko muuten kukaan katsonut sitä suht uutta Juno-leffaa? Kävin sen katsomassa pari viikoa sitten teatterissa. Siinä on tämä teiniraskauskuvio aiheena, ja se päähenkilö suhtautuu tilanteeseen niin ihanan reippaalla asenteella, että ei voi kuin ihastella. Juno siis päättää antaa lapsen adotoitavaksi pariskunnalle, joka on pitkään yrittänyt lasta tuloksetta. Leffa-elämystä ikävä kyllä häiritsivät teatterissa olleet teinityttölaumat, jotka kikattelivat ihan väärässä kohtaa. Ehkä se olisi heille ollut vaan liikaa eläytyä tarinaan sen syvemmälti.
 
Mä en oo uskaltanut mennä tota Junoa katsomaan kun ei oikein tee mieli nähdä raskaana olevia ihmisiä... Oon kuullut muualtakin että se on tosi hyvä, joten ehkä tässä pitää jossain vaiheessa rohkaistua. Nyt ei tunnu yhtään siltä, mutta ehkäpä vaikka jo huomenna...
 
oon kuullu arviointeja tosta Junosta, mut en usko et se kiinostas ukkoa ja yksin ei viitti lähteä katteleen, varsinkaan kun aihe okei on varmasti mielenkiinotoinen mut ehkä sitten myöhemmin. Täällä taas jotenkin vaikee olla ja kaikki muka ärsyttää mikään ei huvita, suklaa ei maistu, ruoka ei maistu, mitään ei tee mieli. Onneksi oon yksin kotona ettei tarvi kiukuta kelleen vaan saa itekseen ärsyyntyä... Mut pitipä taas teille tämä purkaa. Paha olo vaan jotenkin muka vielä yököttääkin.
 
Pahoitteln jo ihan ensimmäisenä että tämä on nyt täysin omaa napaa, purkautumista ja kitinää.. Ketuttaa... :headwall:

Kerroin eilen "isälle", että niin muutes olen tilannut ovistestejä, ja jos niissä tulee plussa ennen sovittua "kohtaamista" 13-14kp:llä, niin se olisi sitten niinkuin 24h varoituksella tultava tai tuleminen on turhaa, että onnistuuko? Vastaukseksi sain, että neljä päivää aikaisemmin olisi parempi ilmoittaa... Ja mitenkähän moinen sitten pitäisi onnistua :headwall: :headwall:
Miehet ja niiden logiikka!! |O :headwall: Olisihan se kauhean kätevää jos voisi varmaksi sanoa milloin se ovis on viikkoa aikaisemmin :kieh: Onneksi kuitenkin aikaisemmin olen jotain oviksen oireita ollut havaitsevinani kp 13 ja 14, eli alkuperäinen ajoitus olisi kuitenkin ihan kohdallaan saman jatkuessa...

"Isällä" on pääsy YD:n oviskalenteriini jossa näkyy ne parhaat päivät hyvin selkeillä värikoodeilla. Ja vaikka omien sanojensa mukaan on opiskellut sitä ja muutoinkin tutustunut siihen, oli hänen alkuperäinen ehdotuksensa tapaamisesta kp 11-12, eli ensimmäinen mahdollinen päivä joka vähän pilkoittaa vihreän sävyisenä... Se logiikka ja sen puute... Jotenkin kuvittelisi lakiopiskelijalta parempaa...

Noh, tämä nyt kuitenkin on minun show, eli minä pyörittelen tahtipuikkoa kun paremmin olen asioista perillä! :D ;)
 
Kiitos tervetulotoivotuksista! =)

Kävin apteekissa muilla asioilla kun yhtäkkiä keksin ostaa mukaani raskaustestin. :) Toivossa on hyvä elää... vielä. Heti kotiin tultuani tuli semmoinen olo, että menkat alkaisivat heti. Vielä ei alkanut, mutta todennäköisesti tässä pian. :( Mutta ei sitä tiedä, vaikka olisikin jo aika tärpätä.

Silloin tietojani antaessa tuli muuten pieni laskuvirhe pankissa. Toukokuusta helmikuuhunhan on 10 kk, eli meillä on takana 10 yrityskertaa, ei 12, vaikka tuntuukin siltä että olisi ainakin miljoona.
 
Kvart över, Unico ja Novelle: Kävin katsomassa Junon, ja voin lämpimästi suositella sitä kaikille, niillekin, jotka pelkäävät raskaus-teeman ympärllä pyöriviä elokuvia. En olisi millään itsekään halunnut mennä, koska mullle tuli vähän kyseenalainen olo siitä 4 kk, 3 vk, 2 pv (väi miten se nyt meni) -leffasta, mutta jouduin ikään kuin pakkorakoon ja siis menin kuitenkin. Leffan on yks ihastuttavimmista pitkään aikaan näkemistäni. Siinä käsitellään sivujuonteena lapsettomuuttakin.

Unohdin sanoa aiemmin tervetuloa JuneGracelle, joten tässä se nyt tulee: Tervetuloa, JuneGrace!

Muoks: Tervetuloa tietysti myös Lilla Mylle!
 
Lilla My: Toivottavasti sille testille on positiivista käyttöä ;)

piip: Kiva kuulla kokemuksia leffasta, pitänee alkaa jututtamaan ukkoa :D

Tänne nyt on pakko hehkuttaa :D Tein just ovis testin ja se viiva oli yhtä leveä kuin kontrolli mutta vain hiukan vaaleampi, sen verran että voi sanoa. ;) pitänee siis huomenissa jatkaa testailuja ja ilman muuta houkutella ukko nyt illalla vielä hommiin :D No hiukan piristi päivää. Mut kumman myöhässä se tulee, taitaa tulla pitkä kierto :D No olishan se kiva niin pääsis pääsiäisen yli iilman menkkoja tai vielä parempaa sais pääsiäis lahjan, no joo mut nyt alkaa taas juttu lentämään et parempi lopettaa...
 
:wave: Kaikille! Teillä on taas tullu tekstiä niin paljo että kesti aikansa kahlata läpi :D . Tai no melkeinpä mie täällä joka päivä käyn kuulumiset lukasemassa...

Lilla My: Tuo tunne saattaa olla myös oire paremmasta! Minulla tuntu rv7-8 asti että kyllä ne menkat nyt alkaa. Mutta eipä alkaneet.

Mites pinon clomittarilla? Onko paljon oireita tullu noista?
Eikös sinulla Pilvilinna tuo kierto ole jo niin pitkällä, että se ovis olis todennäkösesti voinu ollakki jo?? Jos en nyt aivan väärin muista niin oliko se, että oviksen pitäis tapahtua noin 10vrk viimeisestä pilleristä?

Meillä oli tänään eka neuvola. Käytiin asioita läpi ja otettiin verikokeita yms. Ja lopuksi saatiin kuunnella meidän vaavin sydämen jumputusta! Helpotti aivan hirveesti kun ei oikein vieläkään ole uskonu tähän =) ! Kyllä sielä pieni kuitenki asustaa...

Nanna + pippunen rv10+0


*muoks* Onnea unico melkein yhtävahvoista viivoista =) ! Ei muuta kuin mies tositoimiin :D
 
Heips, mul on tänään töissä niin tylsää että roikun koko ajan täällä palstalla.

Ihanaa Nanna kuulla teidän kuulumisia ja että pippunen voi hyvin :heart: Kysyit oviksesta. Mulla siis ultrattiin kp10 eikä siellä näkyny sillon lupaavaa munista. Toisen kerran nyt kp17 eikä sillonkaan, eli täs kierrossa ei kai sitte clomit auttanu.

Mutta nyt nassu kohti aurinkoa ja kotia ajelemaan. Mikäs tuolla talvisessa auringonpaisteessa ajaessa ja kuunnellessa hyvää musaa B) Vaikka vähän kyllä tuli toi lumi nyt liian myöhään. Ehdin jo niin asennoitua kevään tuloon et jotenki on ihan sekasin et mikä kuukausi nyt onkaan menossa. Mut kaipa se kevät sieltä silti tulee :flower: :flower: :flower:
 
Unico: Sepä se, kun herra "kykenee" tulemaan vain sen kerran, mutta viipyy sitten yön yli seuraavaan iltaan, eli on siinä oikeasti ihan järjestelemistäkin kun opiskelee täyspäiväisesti. Ja vaikka minnuu ei sinänsä haittaisi ihan vain "sellainen" pikainen iltavisiitti, niin uskoisin (onnella oviksen kanssa) saavani enemmän irti tuosta pidemmästä... :whistle: :D ;)

piip: Kiitos :)

Pitäisikö tuo greippi muutes aloittaa kp 1'llä vai vasta tädin otettua ritolat?
 
JuneGrace: ok, että sellanen tuo selittää ;)
Tää on aloittanut sen greippimehun kp 1, sillon kun tarkoituksella tule ejuotua. Välillä juon sitä ihan muuten vaan kun se on niin hyvää :D

Sain tehtyä hiukan kotihommiakin :) niin on hiukan siistimpää, jos sen miehen sais innostumaan paremmin :D

Melkein hukkasin tän ketjun sai aikansa hakea ennen kun löysi, miten niin silmät hukassa :)
 
Huu, taas on monella jännät paikat! Peukkumyrsky!

).(Tänne ei oikein mitään ihmeempää, välillä kuvittelen taas keksiväni toinen toistaan lennokaampia oireita, välillä palaa järki päähän ja jalat maahan. Pitkästymisen välttämiseksi kn järjestää ihan oman muodostelmaluistelushownsa tuolla alakerrassa - eilen se sojotti pontevasti suoraan sivulle, tänään se päätti lörvähtää poskenpehmoiseksi kuin fairy-mainoksessa konsanaan. Odotan mielenkiinnolla seuraavia tempauksia.

Minäkään en ole nähnyt sitä Junoa, ehkä pitäisi mennä katsomaan jos se kerran on hyvä.
 

Yhteistyössä