Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset vol. 3

Mä en tajua että miten te yllätte siihen napukkaan! Oon koittanut vaikka kuinka monta kertaa ronkkia enkä vaan löydä! (ja kouluttaudun tunnustelua vaativaan ammattiin ja olen sitä opetellut paljon, enkä oo ihan huono...) Mutta napukkaa en yllä! Mies on kyllä ronkkinut ja tulkinnutkin sitä, tosin sen tulkinta oli kummallakin kerralla sama, toisessa tuli plussa ja toisessa ei. Että ota siitä sitten selvää.. :LOL:
 
Kvart över: Mulla ainakin se tuntuu jo siinä kun kuppia tungen sisälle ;) sen ympäri on hyvä pyöräyttää (menkkojen aikana on kyllä alempana). Ja en mäkään yllä siihen muuten helposti kuin keskisormella :D joka on mun pisin sormi.
 
Torstai 6.3.2008

Janis...................30
Hazel..................28
Sitrus79..............28..........................................kesä stä 2006

Toivo79...............28...........kp 10/27-34.......aloitus syksy 2008
Oliva...................27....................................aloitus syksy 2008

Kvart Över..........28...........kp 5/30..........................yk 1
JuneGrace...........28...........kp 6/28-31....................yk 3
Vadelmaunelma..28...........kp 6/25-26.....................yk 5
Postimestari........29...........kp 8/23-28.....................yk 12
Kaa.....................29............kp 11/30-32..................yk 3
Ada.....................29............kp 12/26-30.......toukokuusta 2007
Pilvilinna.............28............kp 19/28.......................yk 5
Unico..................28............kp 21/25-30..................yk 15
Drömma..............29............kp 21/28.......................yk 5
MemmuLiina........26...........kp 22/28-32..................yk 4
Hammy................28...........kp 23/28-29..................yk 3
Piip......................29...........kp 26/32-33.........syksystä 2006
Gilmore...............29...........kp 27/31-35..................yk 6
Kevätesikko........28...........kp 29/28-34..................yk 13
Lilla My................28...........kp 31/29-31..................yk 10


Plussanneet:

Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Susanna78 (yk 4)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)


Toivottavasti meni oikein ...
 
Kvart över: Mä olen lopettanut napukan kokeilemisen kokonaan. En tosiaan tiedä, olenko koskaan edes yltänyt siihen, mutta olen luullut kyllä romplaavani sitä. Ja kaikki tieto, mitä mulle on siitä tihkunut, on johtanut mua totaalisen harhaan.

Emätinhän (voi kuinka tykkäänkin tuosta sanasta :x ) on eripituinen eri ihmisillä ihan niin kuin miehilläkin pippeli. Ja erimuotoinen. Ehkä toisilla ei ole mitään mahdollisuutta yltää sen perälle. Ja onhan sitten vielä ihmisillä eripituiset sormet! Ja luulen, että se kn:kin käyttäytyy joillain aika yksilöllisesti, mulla ehkä ainakin.

Käsittämätöntä, että joillain riittää sen kuukupin tyhjentäminen kerran päivässä! Mun täytyy tyhjentää sitä n. neljän päivän ajan kuutisen kertaa päivässä ja silti aina välillä läikkyy selvästi yli. Siksi mukavuussyistä tykkäisin tamponeista, koska ne kyllä pitävät vähän varmemmin. Tuon neljän päivän jälkeen siirryn pikkuhiljaa 3-4 krt/pv -rytmiin. Onko mulla siis täysin epänormaalin runsaat kuukautiset? Voisiko se johtua siitä, etä mulla on aina ollut vahvahko hemoglobiini? Yhdellä kaverillani tulee yleensä vain yhtenä päivänä tippa verta, ja hän on ajatellut sen liittyvän anemiataipumukseen.
 
Hei jee, täälläkin on jo kp 5! Kohtahan sitä voi alkaa jo ovista testailemaan (ei ehkä ihan vielä...)! Toivottavasti pyyhkäisisin koko rivin edelläni alaosastoon!

Mitenkäs Lilla My? Testailitkos...?

Unico, mä oon koittanut ja koittanut sitä napukkaa, mutta jotenkin se on sellaisella puolella, että osuu tohon kynnen kohtaan sormessa ja sillä ei tietenkään mitään tunne... No, ehkä mä pärjään ilmankin sitä tietoa, muutenkin alkaa mennä aika maaniseksi tämä touhu välillä... Nyt varsinkin kipeänä ollessa oon roikkunut näillä sivuilla tunteja päivittäin, mittaillut lämpöjä ja eilen tein jopa ovistestin (kokeilumielessä, täysin viivaton tuli). Oon päättänyt, että ensi viikon alusta kun loma loppuu ja en oo enää sairaskaan, alan käyttää ainakin puolet täällä viettämästäni ajasta ulkoiluun!

Myn yk:t oli muuten unohtunut vaihtaa listassa 12--> 10. :)
 
No ohhoh, Piip mitkä kuukautiset sulla!!! Siis montako päivää ne oikein kokonaisuudessaan kestää?

Mulla on myös anemiataipumus, ja joskus on silti runsaat menkat (ei nyt ihan tollasia kyllä kun sulla...!), että en usko näiden asioiden liittyvän yhteen. Tai mistäs sitä tietää, mutta silloin kun runsaat on olleet, on kyllä olokin ollut sen mukainen, huimaava.
 
Hei, jännittävät päivät monella edessä! Toivon hurjan paljon lämpimiä plussatuulia kaikille jännääjille :)

Kn:sta: mulla se on ainakin aamuisin alempana, eli yltää helpommin kokeilemaan. Iltapäivällä saa tosissaan etsiskellä :). Mutta siitä en tiedä, tuleeko sen romplaamisesta juurikaan viisaammaksi. Mulla se on ollut kierron loppupuolella kova ja kiinni ja muulloin pehmeä.

Kiva lukea teidän kuukuppikokemuksia, itse en ole sellaista hankkinut, kun en ole tamponejakaan tykännyt käyttää, mutta jos se kerran on noin helppo ja mukava, niin pitää kai kokeilla. Mutta voin kyllä kuvitella, että jos on noin runsas vuoto kuin Piipillä, on kupin käyttö aika työlästä!

Ja paikallisuutisia oman navan seudulta: Minä en tällä kertaa jännäile ollenkaan, kun ovulaatiota ei tässä kierrossa ollut kai lainkaan (niin kuin ei kai edellisessäkään, kun noita Primoluteja on pitänyt syödä), ovulaatiotesteihin on tullut vain haaleita viivoja. Nyt mulla on menossa viimeinen liuska Primolutia, joten seuraavassa kierrossa pääsen tosissaan jännäilemään, että tapahtuuko ovulaatiota, ja sen jälkeen jännäilenkin sitten, että tuleeko kuukautisia, ja jos ei tule, niin johtuuko se a) siitä, että olen raskaana, vai b) siitä, että Primolut ei onnistunutkaan tasaamaan kiertoa... Toivon, ettei niitä tarvitsisi enää syödä, kun niistä tulee ikävä olo ja paino nousee usealla kilolla aina kuurin aikana. Tosin ne kilot on hävinneet menkkojen jälkeen, mutta silti tuollaiset sivuvaikutukset harmittaa... :/ No, joka tapauksessa tällä hetkellä aika levollisin mielin ja kärsivällisenä odottelen, mitä tuleman pitää.

Ada taisi jossain vaiheessa kirjoittaa siitä, miten yrityksen venyessä oma suhtautuminen asiaan on muuttunut. Tunnistin tunteen. Aluksi vauvakuumeilu ja yrittäminen oli jännittävää ja hauskaa ja haaveilin paljon lapsen saamisesta ja vauvaperheen elämästä. Nyt en enää oikein uskalla haaveilla, kun pelottaa, että mitä jos emme koskaan onnistukaan... Viime aikoina olen lähinnä miettinyt, miten elämäni järjestän, jos jäänkin kokonaan lapsettomaksi (voisin vaikka ryhtyä sellaiseksi hulluksi kissanaiseksi, joka asuu mummonmökissä 30 kissan kanssa :LOL: ). No joo, onko tämä haaveilun välttäminen sitten pessimismiä vai tervettä itsesuojeluvaistoa, en tiedä. Mutta ihan täysin en ole haaveilusta luopunut, pitää tunnustaa, että olen aina välillä katsellut lastenvaatemainoksiakin sillä silmällä, että mikähän olisi meidän vauvalle kiva :D Ja rohkea optimistinen minäni yrittää vakuutella, että miksi en haaveilisi, kun kyllähän se lapsi sieltä tulee, ennemmin tai myöhemmin :).

Uusille tervetuloa mukaan, hyvän pinon valitsitte :)!
 
KÖ: Ne kestää siinä 6-7 päivää (josta sitä runsasta vuotoa on 3,5-4 päivää ). Joskus on pientä taukoa välissä ja sitten vielä jatkuu, jolloin kokonaiskesto voi olla yhdeksänkin päivää. Mutta yleensä koen jo viidentenä päivänä, että ne on oikeastaan ohi, koska kaikki helpottuu ja turvotus laskee silloin. Ja pitää ajatella positiivisesti: Mulla on muuten aika vähäiset tätioireet.

Drömma: Toivotaan kovasti, että ovulatio on ollut, vaikka et löytänytkään sitä tikuilla. Kun ymmärtääkseni tosi monet eivät löydä, vaikka ovuloivatkin ihan hyvin.
 
Hui kauhistus Piip tosiaan mitkä kuukautiset! Aika ikävät noin pitkät ja runsaat kyllä. Mulla kesti keskenmenovuoto 12 päivää ja ajattelin että siinä meni ikuisuus! Onko sulla koskaan tutkittu, että miksi ovat noin runsaat vai onko siitä oikeastaan mitään haittaa (paitsi päänvaiva).
 
Piip: Kuulostaa melko runsaille. Oon kuullu et jos vuot menee yli 80 ml siis kokonaisuudessaan et olis runsaat. Mull ameee pari päivää siihen 3-4kertaa tahtiin, riippuen kierrosta, ja kokonaisuudessaan tulee +/- desi sitä tavaraa, mut on niitäkin päiviä et tulee se 60ml yhtenä, se jo jouksuttaa. Ton kupin kanssa on hyvä testailla paljonko tulee, myönnetään olen mitannu sen kuinka paljon siihen mahtuu... Mut mulla on ollut aina melkein anemiaa.

Kvart över: No tänä aamuna en enää ulottunut ;) et kai se jotain omaa elämäänsä elelee... Sitä se teettää kun on sairaana niinkaikkea pitää kehitellä ja kaikki pitää lueskella :) Ja testailla...

drömma: Voimia odotteluun! Samaa vikaa tossa et nyt kun kauan yrittänyt niin ei ihan niin hirveesti jaksa höyryillä. Jotenkin vielä on sellanen olo ettei täällä ole vielä valmis luocuttamaan et kun kaikki on kohillaan niin sieltä se pikkunen vielä tulee. TOisaalta onmyös päiviä jollon miettii et mitä jos ei tuukkaan ikinä. Mut en oo antanut lupaa vielä alkaa sitä ajatusta pyörittelemään, ensin täytyy käydä läpi se et tutkitaan missä vika, sen jälkeen voi alkaa sitten miettimään ja työstämään turhaa toivoa pois.

Menkoista vielä jatkan, että on se kun pillereiden aikaan vuos nippa nappa sen 3 päivää. Ja nyt kierrosta vaihdellen sen 5-7 niin ja tuhrut päälle (välillä alussa ja loppussa) et kyllä siinä eron huomaa ja vuodon määrän, helpot kun mikkä pillereiden kanssa. Täytyy vielä myöntää et jos olisin ollu töissä niin en varmaan olis jaksanut tota oviksen bongausta tänne asti johan sitä nyt on se 10 päivää harrastettu ;) ja ihan vissillä ajattelin vielä tänään tehdä :D Lämmöt oli aamulla himpun veran vähemmän kuin eilen, et ota siitäkin selvä, huomista aamua odotellen.

Tulipas taas romaani...
 
Minuakin kiinnostaa mikä on Lilla Myn tilanne!

Täällä alkaa olla taas valeraskaus pahimillaan kun päivät alkaa täyttymään. Onneksi rumba on ollut ihan sama aikaisemminkin, niin tiedän mitä on odotettavissa! :saint: Pää on kuin ilmaa täynnä, heikottaa, rinnat on kipeät (mutta koko ajan vähemmän, onneksi) finnejä pukkaa... Siinä tämän kuukauden lottorivi, ensi viikolla julistamme voittajat!

Yhdyn samaan Unicon kanssa, ehkäisyn lopettamisen jälkeen menkkojen kesto tuplaantui! Kaiholla muistelen niitä 2-3 päivän vuotoja...

Tsemppiä jännääjille!
 
Paljonko Unico tossa Luneten kupissa on se eka viiva? Entäs toka? En oo jaksanut mittailla ite :p

Kävin kävelyllä ekaan kertaan moneen viikkoon, hyvää teki vaikka lyhyt lenkki olikin ja tuiskutti lunta naamaan ja liukastelin koko ajan. Mutta sainpahan vähän verta kiertämään, ehkäpä tämä flunssa nyt vihdoin väistyisi lopullisesti!

Hammy, tosiaan siinä parissa viikossa oviksesta eteenpäin on aina kummasti aikaa kehitellä kaikenlaisia oireita! Ihme homma kun niitä tuntuu aina tulevan erilaisia joka kiertoon ja sitten ajattelee, että tälläistä ei kyllä ole ollut, nyt tää on VARMANA sitä itseään! :LOL:
 
Jatketaas sitte. Ovistestistä, mistäpä muustakaan ;) Taa soli melkein tasavahvat viivat... hmm... Mitä se nyt taa kontrollikin oli haalea ja testiviiva haalea mut musta ne ei ihan samaa vahvuutta ollu. No siis odotellaan huomiseen ja katotaan mitä seltä sitten tulee...
 
Unico Kantsii nyt kuitenki jo alottaa "yhdessäolo" :heart: :heart: :heart: :heart: Se lh-huippu voi olla jollain niin lyhyt, että se menee testeillä ohi jos testaa vaan kerran päivässä. Mäkin viime kierrossa testasin liuskalla ensin ja se testiviiva oli kyllä haaleempi ku se kontrolli, mutta yhtä levee. Sen jälkeen testasin heti vielä samalla pissalla digitaalisella, joka näytti kyllä sitten plussaa (joo, vähän innostuin testailemaan)
 
Huh, te olette taas kirjoittaneet ihan urakalla tänne!

Ilmeisesti en osaa vielä kovin hyvin laskea reiluun 30:een, olin nimittäin onnistunut laskemaan kiertopäivät väärin ja luulin tänään olevan jo kp31... pannahinen.

Kvartti ja Hazel, ihmettelitte tuota että odotetaan 30v. asti ennen hoitojen aloittamista. Niin se lääkäri naistentautien polilla sanoi. Sanoi vaan että "näin nuorien" naisten kohdalla yleensä odotetaan siihen 30 asti, kun joillain se raskaus vaan voi antaa odotuttaa parikin vuotta ilman mitään syytä. Uh huh...

Onko teillä pms-oireita ja jos on, niin kuinka voimakkaita ne on? Mulla todellakin on... migreeni iskee pari päivää ennen tätiä (ja oviksen aikoihin), maha turpoaa, olen pirun kiukkunen. Polilla vuoroamme odotellessamme lueskelin lehdestä, että voimakkaat pms-oireet ovat merkki siitä, että munasarjat yms. lisääntymisvehkeet toimivat erittäin hyvin. Mahtaakohan pitää paikkaansa.
 
Torstai 6.3.2008

Janis...................30
Hazel..................28
Sitrus79..............28..........................................kesä stä 2006

Toivo79...............28...........kp 10/27-34.......aloitus syksy 2008
Oliva...................27....................................aloitus syksy 2008

Kvart Över..........28...........kp 5/30..........................yk 1
JuneGrace...........28...........kp 6/28-31....................yk 3
Vadelmaunelma..28...........kp 6/25-26.....................yk 5
Postimestari........29...........kp 8/23-28.....................yk 12
Kaa.....................29............kp 11/30-32..................yk 3
Ada.....................29............kp 12/26-30.......toukokuusta 2007
Pilvilinna.............29............kp 19/28.......................yk 5
Unico..................28............kp 21/25-30..................yk 15
Drömma..............29............kp 21/28.......................yk 5
MemmuLiina........26...........kp 22/28-32..................yk 4
Hammy................28...........kp 23/28-29..................yk 3
Piip......................29...........kp 26/32-33.........syksystä 2006
Gilmore...............29...........kp 27/31-35..................yk 6
Kevätesikko........28...........kp 29/28-34..................yk 13
Lilla My................28...........kp 31/29-31..................yk 10


Plussanneet:

Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Susanna78 (yk 4)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)


Päivitin vaan ikäni ku tuli tossa joku aika sitte lähennyttyä taas sitä kolmeakymppiä B)
 
Hei taas kaikille! Ollaanpa täällä kirjoiteltu ahkeraan. Olen ollut työmatkoilla ja siksi en ole tänne ehtinyt. Nyt pientä päänvaivaa taas erityisesti niille, joilla kuulemma on aikaa täällä roikkua ;) : Nyt on siis kp6/25-26 ja on seuraavaa ongelmaa: rusehtava vuoto jatkuu ja on jomottavaa alavatsakipua. Mistähän voisi olla kyse? Mulla menkat siis 4 päivää, siks ihmetyttää tämä vuodon jatkuminen. Ja vielä enemmän nuo alavatsakivut. Sellaista pientä kipuilua taustalla jäynämässä koko ajan. Jos keksitte "diagnoosin" niin kertokaa ihmeessä...Mutta muuten kivaa torstain jatkoa kaikille ja onneksi huomenna on jo perjantai :)
 
Kevät esikko: Aika mielenkiintoista, et eri paikoissa poikkeaa noin paljon ohjeet.

Pilvilinna: Onnea vanhenemisen johdosta...

Vadelmaunelma: Ei mulla oo sulle diagnoosia tarjota, mutta edelliset menkat mulla kesti 7 päivää ihan ok vuotoa ja sit oli 2 päivää tyhjää ja sit tuli taas 2 päivää vuotoa, mikä ei oo mulle tyypillistä. Et kai se kierto vaan hakee rajojansa... Toivotavasti ei kummempaa.

Juuh kyllä mä jo vihjasin tossa aamulla et taitaa olla sitten illalla hommia tuolla ennen nukkumaan menoa ;) tai saa nähdä jääkö aamuksi ;) Ilta sinälläään parempi et saapi vaikka nukkua sen jälkeen ja mennä vasta aamulla pesulle. Ukko tos joku aika sitten väläytti et kun oot taas kunnossa niin sun pitää nostaa jalat kattoon :) Oli jossain telkkusarjassa nähnyt. Meillä tuo peittojen heiluttaminen ei oo kaikkista antoisinta nyt, mut oon yrittänyt puhuttaa ukkoa hommiin ja keksiä kaikkea pientä, vaihtelua. Odotan kyllä sitä aikaa kun päästää kunnolla touhuilemaan :whistle:
Tuosta tutkimuksisata, mulle sanottiin et odottaa nyt vuoden loppuun ja sitten jos ei oo mitään tulosta niin mennä. Osittainkin tän sairastelun vuoksi, mut on siinä sitten pari vuotta yritetty, kun vaan hermo kestäis tai tulis tulosta ennemmin.
 
Ada
Paljon onnea vaan Pilvilinnalle :flower: !

Tänne on ilmestynyt niin paljon uutta tekstiä, etten tiedä mihin tarttua. Niinpä toivottelen vaan rajua plussatuulta jännittäjille!

Mulla olisi tänään kp 13, jos joku vielä päivittelee. Ja ovisplussa kanssa, jee! Olen ollut jalat kohti kattoa ;) .
 
Ada: No niin päästään siis suht samoihin aikoihin jännäilemään :D Onnea hyödyntämiseen :D

Tää nyt rutisee jälleen ;) Mikäköhän on kun mulla on nyt ollu maha ihan hirveen täynnä ilmaa, ja kipristelee minkä ehtii. Joo saa sitä pihalle mut tuntuu et sen jälkeen olis kahta enemmän. Ei oo kivaa... No joo sen tiiän et ulkoilun ja liikunnan puute mut muuta :)
 
Ada


Kivaa Unico jänskätä yhdessä! Samassa veneessä näyttää olevan myös ainakin Kaa. Muistakaa nyt sitten arvoisat naiset, että jos mä rupean heittämään täällä jotain ovistestijorinoita jännäysviikolla, niin mua voi lyödä virtuaalisesti päähän. Vieläkin ihmetyttää se viime kierron sekoilu :LOL: .

Sulle tulee vissiin Unico pitkä kierto. Onneksi se ovis kuitenkin tuli ja jaksoit sitä odottaa ja testailla.
 
Ada

Oletko Unico muuttanut ruokavaliotasi jotenkin? Tai voisiko ruoka, jota olet tottunut syömään, olla nyt kun olet toipilaana liian raskasta elimistölle? Tai sitten jos syöt jotain uutta lääkettä, niin sekin se voi olla.
Keittiöapteekkari minussa kyselee :) ...
 
Ada: yritetään muistaa että niitä ovis testejä ei käytetä raskaustesteinä :D
No joo voihan tuo ruokakin tehdä, tai siis ei se ainakaan liian raskasta oo mut ei sitä hirveesti tuu syötyä kun ei maistu. Ja juu ainakin 2 lääkkeessä lukee et voi tehä mahaoireita, mut nyt vasta... Mut ei siellä ilmasta puhuttu :LOL: juuh no ajan näkee...

Katotaan vaan niin menkat alkaa joskus kp 25 taas niin ei paljo naurata ;)
 

Yhteistyössä