Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset vol. 3

Laitan tännekin tämän lapsettomusspuolelle tekemäni kysymyksen, jos vaikka joku tietäisi tai haluaisi muuten ottaa kantaa.

--

Hei!

Tulin kyselemään, kun kumma, runsas valkovuoto alkoi ihmetyttämään. Minulla on menossa toinen clomikierto ja kp 21. Edellinen ja ensimmäinen clomikierto oli 29 päivää. Silloin ovuloin ultra-arvion mukaan kp 18, mutta koska aina ennen kuukautiset ovat tulleet tasan kahden viikon päästä ovullaatiosta, arvelin, että arvio saattoi mennä pieleen ja ehkä ovuloinkin silloin jo n. kp 15.

Oletin, että sama annos clomeja (1 tabletti kierron 3.-7. päivä ) saisin aikaan samanpituisen kierron ja ovulaation samoille hujakoille. En etsinyt ovista millään muulla keinolla, mutta olin tuntevani sen aika vahvasti kp 15. Mitään limaoireita ei kyllä tullut ennen kuin sitten eilen ja tänään, ei ovislimaa vaan sellaista vähän sakkaista ja valkoista. Mutta sitä tulee paljon! Mietin siis, voisiko se ovulatio ollakin vasta tuloillaan.

Kysymys kaikeaas yksinkertaisuudessaan kuuluu: Sinä, clomeilla oleva/ollut, onko kierron pituus ollut clomikierroissa sännöllinen ja onko ovulaatio ollut suurinpiirtein samoihin aikoihin eri kierroissa?

--
 
Ada

:hug: Vadelmaunelmalle tädistä! Kiva juttu kuitenkin, että kierto vähän pitenee. Yhdyn Unicon kanssa siihen, että kakskasi ei ihan välttämättä takaa autuutta ;) .

Sinä olet Junegrace selvästi rohkea nainen! Kiitos avoimuudestasi. Lapsen kannalta on varmasti parempi syntyä perheeseen, jossa vanhempien välit on tehty selväksi ennen syntymää, eikä ole väkisin kärvistelty yhdessä.

Lähden tästä itsekin Vadelmaunelman innoittamana ostamaan paitaa illan juhliin. Kun nuo kaikki kolmetuhatta paitaa tuolla kaapissa on jollain tavalla vääränlaisia. Mies seisoo jo eteisessä pipo päässä, mutta siellähän seisoo. Ei naisia kannata hoputtaa, ellei tahdo että kaikki tapahtuu entistäkin hitaammin ;) .

Ottaisitko unico multa yhden kp päivän pois? Täti tuli niin varpaillaan viimeksi... Kiitos.
 
Unico Ja Ada: kiitos :)
Meinasin tuohon edelliseen viestiin kirjoittaa, että jos ei aivan kauheasti jookos niitä einoinsaatehdä- ja lapsellaonoikeusisään-viestejä, kun noitahan vasta raskaana ollessa yh'ksi jääneet saavat kuulla, saatikka sitten näin tahalleen sille polulle lähtenyt... Mutta eihän tässä läjässä sellaisia! :D

En mie koe olevani mitenkään erityisen rohkea.. Yh'ta paljon ollut ympärillä ja sellaisen lapsi itsekkin, tosin vasta 10-vuotiaasta, joten tiedän omasta kokemuksesta tasan molemmat vaihtoehdot, eikä se parisuhde välttämättä takaa mitään sellaista mitä yh'kaan ei pystyisi lapselleen antamaan.
Tokihan se paljon arkea helpottaa, kun on kaksi sitä jakamassa, mutta omalla kohdalla olen aina jostain syystä nähnyt itseni yksin lapsen kanssa, joten tämä taisi sitten olla muutos "normaalimpaan" itselle...

Hienoa tässä on se, että "isä" ehdotti tätä itse.
Minulla melkein kilisi päässä, kun kaikkein suurin suru oli suhteen päättymisen lisäksi lapsesta luopumisesta... Rupesin jo pärjäilemään, kunnes ystävän+mahan kanssa kävimme kaffittelemassa... Tuntui että joka paikka oli täynnä vauvoja, lapsia ja mahoja... :'( (Jälkeenpäin ajatellen istuimme kylläkin leikkipaikan vieressä... :kieh: )
Kun myöhemmin samana päivänä "isä" kysyi minulta josko kuitenkin mekin vielä koittaisimme, en tarvinnut kuin yön yli miettiä ollakseni asiasta täysin varma, eihän se muutos edelliseen kuitenkaan niin suuri olisi :)


Kauhee kun mie kirjoittelen pitkästi.... :whistle:
Sen kuitenkin vielä sanon, että täällä olisi kp 1 ja yk nyt sitten oikeasti 3... :)
 
Gilmore: :hug: Onhan tuo. Toivottavasti ehdit uudelleen vielä :)
JuneGrace: ei kai nyt sellasia viestejä ;) miksi ihmeessä, eiköhän se oo jokaisen oma asia :) Aikooko "isä" kuitenkin mukana jotenkin olla kun ehdotteli? Onnea uuteen kiertoon! Päivitetty sut.
 
Sunnuntai 1.3.2008

Janis...................30
Hazel..................28
Sitrus79..............28..........................................kesä stä 2006
Kvart Över..........28...........kp 40/40.....................yk 10/ 1

Toivo79...............28...........kp 6/27-34.......aloitus syksy 2008
Oliva...................27....................................aloitus syksy 2008

JuneGrace...........28...........kp 2/28-31..................yk 3
Vadelmaunelma..28...........kp 2/25-26..................yk 5
Postimestari........29...........kp 4/23-28..................yk 12
Kaa.....................29............kp 7/30-32...................yk 3
Ada.....................29............kp 9/26-30.......toukokuusta 2007
Pilvilinna.............28............kp 15/28.......................yk 5
Unico..................28............kp 17/25-30..................yk 15
Drömma..............29............kp 17/28.......................yk 5
MemmuLiina........26...........kp 18/28-32..................yk 4
Hammy................28...........kp 19/28-29..................yk 3
Piip......................29...........kp 22/32-33.........syksystä 2006
Gilmore...............29...........kp 23/31-35..................yk 6
Kevätesikko........28...........kp 25/28-34..................yk 13
Lilla My................28...........kp 27/29-31..................yk 12


Plussanneet:

Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Susanna78 (yk 4)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)
 
Kiitos Unico :)

Eipä olla itse asiassa keskusteltu siitä osallistuuko mitenkään, koska jotenkin vaikeaa kuvitella ettei osallistuisi, kyseessä kun erittäin lapsirakas tapaus... Meillä oli alunperinkin pieni kädenvääntö siitä, että kuinka monta lasta. Minä yksi, hän vähintään kolme.... :D

Ainut asia mikä minua tässä "pelottaa" on koirien hoito loppuraskaudesta, synnytyksen käynnistyessä ja heti sen jälkeen... Koirat sitä kaliiperia, että ei voi "naapurin tyttöjen" ulkoiletattavaksikaan antaa ja dogsitteritkin tulevat todella kalliiksi, tai niin ainakin uskoisin... Vaikka miten olisimme "isän" kanssa olleet vaikka naimisissa, niin siltikin koirien hoito olisi 100% ollut minun hartijoilla, joten ei se parisuhde olisi tässäkään autuaammaksi tehnyt :kieh: :LOL:

Niinkuin aiemmin mainitsin, niin kaikki keinot käyttöön... Olen tutkiskellut tuota punkkuakin :x ... Kannatti hieman perehtyä, kun mie jo pelkäsin joutuvani kittaamaan sitä koko kuukauden, mutta sepä olikin jotta vasta oviksen jälkeen... Toimiikohan se yhtä hyvin jos sen lantraa jollain...? :/
Tuosta viini vai mehu ei kauheasti ollut päätettävää näin karpatessa, kun toisessa 0,2g hh ja toisessa 14g hh per dl... Greippimehukin jo vie ison lohkon päivän kiintiöstä... :/ Mutta toimiessaan varmasti sen arvoista :D
 
JuneGrace: Tuo punkku muakin ällötti syksyllä kun parissa kierrossa kokeilin. Mutta ylläri ylläri löysin ihan siedettävän makuista et sitä sai sen lasillisen alas iltaisin suht kivuttomasti. Ja gilmorehan mietikeli tossa et riittäsköhän rypälemehu saman asian ajamiseen, mä ajattelin jos ens kierrossa sitä kokeilis, kun ei ton alkon kanssa nyt uskala vähimmässäkään määrin pelata.

Tänne: eipä oo ovista biongattu vieläkään, huoh. No tänään jäi lämmöt mittaamatta, kun satu niin paljon et piti ottaa lääkettä aikaisin ja siihen aikaan ei jaksanut edes ajatella koko lämpöä huonosti nukutun yön jäljiltä. Toivottavasti huominen on parempi päivä (tai edes yö) Niin sais huomiselta sen lämmön :D
 
Saako Unico kysyä, että miksi alko epäilyttää? Sen mahdolliset haitta vaikutuksetko..?

Luin eilen päinvastaista tuosta mehu vs. viini, mutta niinhän se tuppaa olemaan että kaikista asioista löytyy aina tutkimuksia niin puolesta kuin vastaankin. Jopa tupakoinnin eduista löytyy myötämielisiä tutkimuksia...
Itsekkin olisin paljon mieluummin käyttänyt mehua, mutta ne hiilarit.. :/
 
Heipä hei. Viikonloppu maalla takana ja tästä sitten uuteen kiertoon. Kierto oli taas siis yli 40 päivää, joten vähään aikaan ei sitten taas mitään raportoitavaa. Siis ovis kuukauden päästä!!! :eek: Aika turhauttavaa, mutta ei se mitään. Keskityn nyt muihin asioihin eli lähinnä työnhakuun. Tänään oli taas tullut yksi paikka hakuun, jota voisi kokeilla. Seurailen teidän kuumeilua jännityksellä :) Kahden viikon päästä sain kuitenki omalääkärille ajan, niin pyydän lähetteen niihin verikokeisiin. Saapahan ne teetettyä, jos joutuu sit parin kuukauden päästä taas gynelle, niin on tulokset valmiina.
 
Pikainen käväisy, lueskelin teidän kirjoitukset ja nyt on pakko mennä syömään ja sitten kattomaan teeveetä ja nukkumaan, tultiin just mökiltä. Mutta iloinen olen, sillä KP 1!!! Jee!!! Tasan 14 päivää lämpöjen noususta. Eikä olla bylsitty silloin kun ovis oli, joten tämä suunniteltu "ehkäisykin" toimi oikein hyvin :D

Eli mulle saa laittaa kp 1/ 30 ja yk 1. Aloitetaan puhtaalta pöydältä :D Toivottavasti kierto pysyy suunnilleen samana kuin ennen km:a, ruukkaan sitten myöhemmin jos bongaan oviksen.

Onnea Unicolle oviksenmetsästykseen, älä lannistu! Ja Vadelmaunelmalle tätihali!! Älä sinäkään lannistu! :heart:
 
JuneGrace: Ei ne haitat yleensä vaan kun mulla aika tuju lääkitys nyt päällä niin siihen ei välttis sovi, varman päälle ajattelin ottaa, ei nyt kaipaa yhtään enempää ylimääräistä tähän hätään :)

Hazel: Voimia, jaksamista odotteluun! :hug: Toivottavasti se siun lääkäri tekee jotain :)

Kvart över: :hug: osaanottoni ja onnea uuteen! :D
 
Maanantai 3.3.2008

Janis...................30
Hazel..................28
Sitrus79..............28..........................................kesä stä 2006

Toivo79...............28...........kp 7/27-34.......aloitus syksy 2008
Oliva...................27....................................aloitus syksy 2008

Kvart Över..........28...........kp 2/30........................yk 1
JuneGrace...........28...........kp 3/28-31..................yk 3
Vadelmaunelma..28...........kp 3/25-26..................yk 5
Postimestari........29...........kp 5/23-28..................yk 12
Kaa.....................29............kp 8/30-32...................yk 3
Ada.....................29............kp 10/26-30.......toukokuusta 2007
Pilvilinna.............28............kp 16/28.......................yk 5
Unico..................28............kp 18/25-30..................yk 15
Drömma..............29............kp 18/28.......................yk 5
MemmuLiina........26...........kp 19/28-32..................yk 4
Hammy................28...........kp 20/28-29..................yk 3
Piip......................29...........kp 23/32-33.........syksystä 2006
Gilmore...............29...........kp 24/31-35..................yk 6
Kevätesikko........28...........kp 26/28-34..................yk 13
Lilla My................28...........kp 28/29-31..................yk 12


Plussanneet:

Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Susanna78 (yk 4)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)


Kvart över: Haluatko jo tuohon alemmas?
 
: Kiva, että pääsit uuteen kiertoon ja kunnolla yritykseen! Juu, kyllä tämä kärsivällisyyttä vaatii todella, kun kierto ei lyhene. Menen sille omalääkärille vaan sen takia, että saan sen lähetteen niihin kokeisiin. Varmaan saisin clomit, jos haluaisin, mutta jotenkin en vaan nyt jaksa lähteä gynelle. Odottelen sen pari kuukautta. No, saa nähdä, mitä se omalääkäri sanoo, mutta lähinnä sen reseptin takia meen sille. Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille.
 
Juu Unico, laita vaan alas "oikealle" paikalle. Ja yk 1, jos pääsisin ekakertalaisten imuun heti :D

Kävitkö sä Hazel silloin yrityksen alkuvaiheessa gynellä, mitä se sanoi? Vai muistanko väärin? Kun eikös sulla oo koko ajan ollut tuo jättikierto tässä? Varmaan ihan hyvä idea mennä lääkärin juttusille kun hermohan tossa menee (siis mulla ainakin menisi..) jos joka kuukausi joutuu ikuisuudelta tuntuvan ajan odottelemaan... Ja sitten tosi epävarmaa oviksen ajankohdan kanssa. Toivotaan, että asettuisi itsekseen tietenkin, mutta jos se kestää kovin kauan, voi hyvä olla käynnistää oma hormonitoiminta lääkkeillä... Vai miten sä itse ajattelet?

Täällä edelleen hirveässä flunssassa. Ei ollut kovin kiva olla maalla, kun muut hommaili kaikkea kivaa ulkona ja itse niiskutin sohvalla... Nyt onneksi kun noi menkat alkoi niin uskallan vetää särky- ja nuhalääkettä, eli ehkä tästä joskus toivutaan.
 
JuneGarce: syy löytyy muutamaa sivua aikaisemmin ;) mut toivotaan ettei vakavaa, niin ne väittää et tästä parantuu mut aikaa vie reippaasti.

Hammy: sullakin kivat välit parturissa käynnillä ;) mut kyllä se aina piristää.
 

Yhteistyössä