Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset helmikuussa

Ai niin, kiitos kaikille tervetulotoivotuksista ja onnitteluista =) :heart:

Ada, neuvola on 12.3. kun sanoin ettei ole kiirettä ja sattui työvuorot paremmin. Pahoinvointia ei vielä ole ollut, mutta eineslihapullia ei meillä enää syödä :x . Maha on etenkin iltaisin ihan mahtavan turvonnut, mitenhän tämän voisi salata anopilta vielä muutaman kuukauden :kieh:
 
Ada
Et tapaa anoppia muutamaan kuukauteen ;) . Näin omaa anoppia reilu viikko sitten ja olen melko varma että se arvasi heti. Puhuimme tosin pelkästään eri kangaslaaduista, mutta jotenkin mulla oli kokoajan sellainen olo, että tässä puhutaan jostain ihan muusta oikeasti. Tosin se on melko normaali anoppikeskustelutunne :LOL: .

Meillä syödään ihan kaikkea :ashamed: .
 
Heippa kaikki :wave: Ompas pino hiljentyny ku Kvartti on synnyttämässä.. kukas olikaan seuraavana jonossa... OHO! Hazel :eek: Justhan sä plussasit! Hirmu ku aika rientää. Alkaako jo jännittämään ja onko jo jotain ennusmerkkejä ilmassa?

( . ) Juuh, masu on pullahtanu :heart: Tänään on RU!!! Jännittää :D Jotenki en osaa nyt pelätä yhtään, pitäis varmaan. Olen niin taikauskonen et jos ei pelota ni sit kaikki voi olla huonosti. Vaikka tietysti tiedostan et ihan mitä vaan voi olla tiedossa. Masumatonen potkii just :heart:
 
Kiitos kovasti onnitteluista kaikille!! :heart:

Päästiin tänään kotiin, tytöllä kaikki kunnossa. On voinut oikein hyvin koko ajan ja synnytyskin meni tytön osalta kai suht kivuitta, hyvässä kunnossa saapui maailmaan tuo 9 pisteen lapsi. Ite olin ihan järkyttävän kipeä synnytyksessä ja myöhemmin osastolla mun maha meni totaalisen sekaisin, mutta ihan pientä on pienet kärsimykset kun tollasen ihanuuden sai kotiinsa tuoda. Laitan tarkempaa synnytyskertomusta myöhemmin, nyt meen ihmettelemään ja imettelemään tota pyöreäkasvoista pikkuihmistä :)

:heart: Kvartti ja Taotao kohta 3vrk
 
Tuhannesti onnea Kvartin perheelle :heart: :flower: :wave:

Memmulle iso kiitos synnytystarinasta, se oli mukava lukea ja itkeäkin piti vähän sitä lukiessa.

Onnittelut myös hyvistä rakenneultrakuulumisista pilvilinnalle

( . ) Oi mäkin haluan jo pian synnyttämään... no ei nyt ihan vielä tietenkään, mutta olispa jo toukokuu! Toisaalta tämä mahakin on niin mukava pallo että miten tästä malttaa luopua? :D
Tänään tuli ihan vähän ruskehtavaa tuhrua taas ja sanoin miehelle että jos tulee vielä niin lähdetään näyttämään tkseen, vaan eipä onneksi tullut. Eli varmaan verisuoni paukahtanut tms. vaaratonta. Joten oon rauhallisin mielin.
Oltiin kattelemassa tänään Emmaljungan vaunuja, ne on kalliita! Ens viikolla mennään ihmettelemään Brioja ynnä muita sitten eri liikkeeseen. Taidan katsoa jos netistä löytyisi joku vertailu...
Maanantaina on taas sokerirasituskoe enkä uskalla syödä herkkuja ettei sokerit ole sitten turhaan koholla... Nooh maanantaina ostan kyllä heti sairaalalta päästyäni laskiaspullan jos toisenkin! :p


Viikonlopun jatkoa!



salmis ja massu 26+1
 
Paaljon onnea Kvartti ja Tao! :heart: :heart: Ihanaa, että ootte päässeet jo kotiin.

Ja Pikille onnea plussaamisesta! :heart:

pilvilinna ihanaa että ultrassa kaikki hyvin :heart:



ON: oon ollut niin väsynyt että en ole jaksanut tätä ketjuakaan käydä moneen päivään katsomassa. Kahdeksalta piti eilenkin mennä nukkumaan - siis lauantai-iltana! Muuten on hyvä olo, ei pahoinvointia. Ja ruoka maistuu, aamupäivällä saa syödä tämän tästä. Eikä siis ole edes eka raskauskolmannes vielä ohi. Vajaan parin viikon päästä on eka virallinen ultra.

Minä en muuten uskalla lukea synnytystarinoita, kun olen niin kova huolestuja jo muutenkin. Joten ettehän pahastu, etten kommentoi synnytyskertomuksianne.

Leppoisaa sunnuntainjatkoa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvilinna:
Kvartti Kuulostaa niiiiin ihanalta! Onnittelut vielä kerran :heart:

Ultra meni hyvin :heart: kaikki niinku pitääki
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :flower:
Kysäsittekö kumpi on tulossa tai onko oloa että kumpi on tulossa? :D

*Talvicci tuolta lokakuisista* :D
 
Onnea Piki!! :flower: Ja Pilvilinnalle myös onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Täällä ollaan totuteltu kotona olemiseen, vielä riittää kyllä hommaa, mutta aika hyvin on musta lähtenyt käyntiin tämä lapsiperheen elämä :) Vaikeinta tuntuisi olevan lepääminen, en millään malta nukkua kun haluan vaan tuijotella tota vauvaa :)

Nyt tuli itku ja kuulemma tissibaari pitää laittaa pystyyn.. Eli synnytyskertomusta myöhemmin.

:heart: KÖ ja Tao 5vrk
 
Kiva kuulla Kvartti kuulumisia! Ihanaa, että kaikki on lähtenyt mukavasti käyntiin. :)

Täällä odotellaan huomista nt-ultraa! Taas alkaa jännittää, huomenna oon varmaan ihan hermona... Onneks se on jo aamupäivästä!
 
Rosehip Onnea ultraan! Se on ihana kokemus :heart:

Rakenneultrassa kaikki mitat olivat siis ok ja kaikki löytyi mitä pitikin. Sukupuolta ei kysytty eikä kätilökään siitä mitään maininnu. Pidetään jännitystä yllä. Istukasta tuli vaan pieni huoli, kun se sijaitsee vielä kohdunsuun päällä. Viikolla 30 ultrataan uudestaan josko se olis sieltä noussu pois, muuten joutuu sektioon :( Kuulema se yleensä nousee sieltä kohdun kasvaessa, mut kyl mä olen alkanu jo henkisesti varautumaan sektioon, mikä nyt tällä hetkellä tuntuu tosi ikävältä ajatukselta. Vaikka tietysti möhkäleen hyvinvointi ja syntyminen on pääasia, jotenkin se luonnollisesti synnyttäminen tuntuisi niin paljon paremmalta. Vaikka koskaanhan ei voi suunnitella synnytystä etukäteen kovin varmasti. Parempihan se suunniteltu sektio on kun hätäsektio. No joo, paljon pohdintaa tuli nyt. Ei auta etukäteen murehtia, sen näkee sitten toukokuussa mihin päädytään.

Pilvilinna ja möhkäle 19+6 :heart:
 
Paljon onnea ja rakkaudentäyteistä, vauvantuoksuista elämää Kvartin perheelle! :heart: :flower:

Meikäläisen visiitti tänne taisi jäädä vielä viimekertaistakin lyhyemmäksi :( . Vielä ei ole kunnon vuotoa, mutta muu olotila viittaa siihen kaikkein pahimpaan... Onneksi sain inttämällä neuvolantädin varaamaan lääkärille ajan, jossa kävinkin eilen. Lääkäri oli ihana ja sanoi, että edellisen keskenmenoni takia tämäkin raskaus todetaan automaattisesti varhaisultrassa, jonka siis (ex- )neuvolantätini yritti minulta pimittää :eek: . Koetin nimittäin kysellä tuon kunnallisen varhaisultran perään kun varasin ekaa neuvola-aikaa. Vaihdoin sitten tätiä ja harmikseni hän on nyt lomalla, joten jouduin taas tuon muka-empaattisen tädin kynsiin. Mutta siis jotain positiivista, pääsen luultavasti seuraavalla kerralla vähän vähemmällä taistelulla varaamaan varhaisultran. En ole vielä täysin luopunut lokakuun vauva-ajatuksesta, mutta pahalta näyttää. Silti näiden odotuspuolen pikavisiittien avulla saa toivoa paremmasta... :heart:
 
Voi ei Piki!! :'( Toivotaan nyt vielä kovasti, että sun olotila hämäisi ja kaikki olisi kunnossa! Kumpa ultrassa olisi hyviä uutisia!

Isot kiitokset vielä kaikille meitä onnitelleille! Ihania ootte! :heart:

Ja sitten synnytyskertomusta..
Eli ekat selkeästi niistä aiemmista "kuukautiskivuista" erottuvat supistukset tulivat maanantaina (40+6) aamulla klo 9. Kävin kävelyllä ja neuvolassa ja klo 15 alkoi supistuksia sitten tulla alle kymmenen minuutin välein ja selvästi kipeinä. Soitin miehelle, että ei kiirettä kotiin, mutta nyt tää kyllä taitaa viimein olla sitä itseään.

Kotona pärjäsin hyvin kaurapussin kanssa, kymmeneltä soitettiin Kättärille, että oltaisiin varmaan tulossa jossain vaiheessa yötä. Sieltä pyydettiin soittamaan uudelleen sitten kun haluan tulla. Puolen yön jälkeen sitten alkoi tuntumaan, että kaurapussi ja suihku eivät enää riitä, joten soiteltiin että nyt tullaan. Pyysivät soittamaan vartin päästä uudelleen, käyvät tarkistamassa salien tilanteen. No, soitettiin taas ja sieltä ilmoitettiin että täyttä on, soittakaa Naistenklinikalle. Sinne onneksi sitten päästiin (kuulemma joskus voi joutua Jorviinkin) ja sairaalassa oltiin yhden maissa tiistaiaamuna.

Kätilö tarkisti tilanteen, olin vain 1,5 auki ja meidät passitettiin olohuoneeseen odottelemaan pariksi tunniksi. Puoli neljä oli kohdunsuun tilanne edelleen sama, vaikka jo tosi kipeitä supistuksia tuli n.4 minuutin välein. Synnytys ei siis ollut varmuudella käynnissä, joten saliin ei ollut pääsyä. Olisin voinut tulla vielä kotiin, mutta en uskaltanut lähteä, joten jäin osastolle "yöksi" (kello oli siis 5 aamulla kun sinne pääsin) ja mies tuli vielä kotiin. Sain kipupiikin, joka ei auttanut kipuun, mutta venytti supistusten välin 15 minuuttiin, joten torkahdin muutaman kerran. Aamulla 8 aikaan taas uusi tarkistus, nyt olin 3 senttiä auki, mutta suositeltiin vielä odottelemaan. Kävin osastolla suihkussa ja 9 jälkeen tilanne oli 4-5 senttiä, joten vihdoin pääsin saliin ja mies sai tulla mukaan!

Salissa supistukset olivat jo tosi kipeitä, joten pyysin aika nopeasti epiduraalia, joka sitten laitettiin klo 11. Kivut lähtivät tehokkaasti, eikä mitään sivuvaikutuksia tullut. 12.10 alkoi tihkuttaa lapsivettä ja kalvot puhkottiin kunnolla 12.35, jolloin myös vauvan päähän asennettiin anturi sykkeen tarkkailua varten. Sain lepäiltyä parisen tuntia, kunnes vaikutus alkoi lakata. Kohdunsuu ei ollut avautunut edellisestä juuri ollenkaan, joten kätilö suositteli, ettei laiteta uutta annosta epiduraalia vielä. Sain kärvisteltyä pari tuntia ilman lääkkeitä salissa ympäriinsä kävellen ja seisoskellen ja se kannatti. Seuraavassa tarkistuksessa olin täysin auki. Vauvan laskeutumista piti vielä odotella, joten klo 15 sain toisen epiduraaliannoksen, jonka aikana synnytys ei taas juurikaan edistynyt. Kivut palasivat ja kätilö käski alkaa tekemään harjoitusponnistuksia, jotta vauvaa saataisiin alemmas. Samalla oksitosiinitippaa lisättiin ja supipstukset olivat aika järkyttäviä, loppuaika meni aikamoisessa usvassa... (16.40 mies on kirjoittanut, että toisesta lapsesta ei kannata nyt puhua :))

Ponnistusten alkaessa (papereihin merkitty 17.40) sain vielä pienen annoksen epiduraalia, sillä mua alkoi pelottaa kamalasti ja lääke vei kai vähän kipua pois. Paljon apua siitä ei kyllä tuntunut olevan, paine ja kipu tuntuivat kunnolla takapuolessa. Varsinaisen ponnistusvaiheen kestoksi on merkitty tunti, mutta miehen muistiinpanojen mukaan oon alkanut ponnistaa jo tuolloin 17.40. Ponnistaminen oli sinänsä musta helppoa, sain hyvin suunnattua voiman alaspäin ja kipukin tuntui vähän helpottavan, kun sen sai kanavoitua ponnistukseen. Yhdellä supistuksella ehdin aina ponnistaa 3 tai 4 kertaa ja tässä vaiheessa miehestä sekä kätilöstä ja mukana olleesta lääketieteen opiskelijasta oli ihan suunnaton apu! Mulla alkoi usko aina välillä loppua ja pari kertaa tulikin vähän itku, hätä ja paniikki, olisin varmasti luovuttanut tuolloin jos se olisi vielä ollut mahdollista. Viimein kuitenkin (19.40) tuli se viimeinen ponnistus ja tyttö oli maailmassa! :heart:

Olin miettinyt tota hetkeä raskausaikana varmaan miljoona kertaa aina kyyneleet silmissä, mutta kun se hetki oikeasti tuli, oli eka tunne mielessä helpotus :) Kätilö ei ollut aivan varma, oliko lapsivesi vihreää, joten tytön hengitystiet puhdistettiin varmuuden vuoksi. Napanuora oli tosi lyhyt, joten miehen piti ensin leikata se ennen kun sain tytön rinnalle. Tässä vaiheessa fiilis oli ihan uskomaton, miten voi olla mahdollista että me ollaan saatu aikaiseksi tollainen pieni, täydellinen ihme!

Istukka syntyi 10 minuutin sisään vaikeuksitta ja mä sain pari tikkiä välilihaan ja virtsaputken suulle. Tyttö siirrettiin mun pyjaman sisään rinnalle ja hän alkoi heti imeä :heart: Kätilöt jättivät meidät rauhassa ihmettelemään perheemme uutta kokoonpanoa ja tulivat vasta vähän myöhemmin punnitsemaan ja mittaamaan tytön, 3920g ja 52cm, pään ympärys 34 cm.

Saatiin vielä kahvit ja leivät iltapalaksi saliin ja parin tunnin kuluttua, kun olin käynyt suihkussa, siirryttiin osastolle perhehuoneeseen. Vaikka synnytys sinänsä olikin aika pitkä, pelottava ja kivulias kokemus, jäi mulle hyvät fiilikset siitä. Henkilökunta Naistenklinikalla oli aivan ihanaa, varsinkin meidän kätilö ja synnytyksessä mukana ollut lääketieteen opiskelija olivat aivan mahtavia! Ja kaikki ikävät tuntemukset kyllä katoavat sillä sekunnilla kun näkee sen oman lapsen!

Huh, mikä romaani tästä tulikin. Toivottavasti joku jaksoi lukea...
:heart: Onnellinen Kvartti ja pikkuneiti kohta viikon
 
Älä Piki vielä luovu toivosta! Vuoto voi olla ihan normaalia ja mullakin on ollut kaikenlaista alaselkäkipua ja munasarjojen ja kohdun kivistelyä ja ötökkä on pysynyt hyvin matkassa. Ei kannata murehtia etukäteen!

Ja Kvartille kiitos synnytyskertomuksesta! Piti taas vähän kyynelehtiä. :)

Tänään oli siis nt-ultra, jossa kaikki hyvin! Pikkuöttis heilutteli siellä käsiä ja jalkoja ja oli nyt sitten viikon suurempi kuin alkuperäinen arvio! Eli viikkoja tänään 11+6 ja kamun uusi LA 090909! En tajua miten tuo on mahdollista, kun ei se hedelmöittyminen oo millään voinut tapahtua kierron 5. päivänä! Vai onko se sitten vaan ollut ahkerasti yksiönsä jääkaapillaan mässäilemässä... Samalla multa kupattiin 4 putelia verta, joista tutkitaan sitten kaikki mahdollinen.

Hyvä päivä! :) :heart:
 
Ada
:hug: :hug: :hug: Voi Piki, pidän teille kamalasti peukkuja! Toivottavasti kaikki menee pelottelusta huolimatta hyvin! Olipa tyhmä neuvolatäti, ei mitään ihmistuntemusta, jos rupeaa huolestuneilta odottajilta pimittämään ultra-aikoja :eek: .

Itkin täällä ihan solkenaan Kvartin synnytyskertomukselle... ja kyynelehdin myös Pilvilinnan ja Rosehipin hyville ultrakuulumisille. Onnea teille kaikille!!! Tämä päivittäinen liikutuksesta itkeminen on mulle ihan uusi kokemus. Mä en ole koskaan ollut kova itkemään ja olen itkenyt oikeastaan vain surusta. Tiedättekö sen koiranruokamainoksen, jossa on noutaja ja siinä kysytään "onko ystäväsi nivelet käyneet vanhoiksi" (tai jotain sinne päin) ja se koira katsoo niillä mollukkasilmillä kameraan. Itken joka kerta!

Huomenna menen kättärille ultraan. Jännittää ihan joka solulla..

Oletteko te muuten kuukausimassu-pinoissa? Mä olen ilmoittautunut tuonne lokakuisiin, mutta en pysy siinä menossa ollenkaan mukana. Siellä on niin paljon ihmisiä että nimimerkit ei jää mieleen. Ja jotenkin nämä alun pelot oikein multiploituu siellä... Tai ehkä mä vaan luulen.


 
Ada, tsemppiä ultraan! Tuu sitten kertomaan tänne kuulumiset! Se on kyllä niiiiiin ihanaa. :) :heart:

Mä herkistyn kans aika helposti tätä nykyä ja vähän kaikelle. Luin tuossa omaa vauvakirjaa, jonka äiti on tehny minusta raskausaikanaan ja vollotin oikein olan takaa. Tänään jopa verikokeessa tuli kyyneleet silmiin, kun hoitajatäti sanoi, että raskaana olevista pidetään hyvää huolta. Kaikki söpöt vauvat ja eläimet saa kyyneleet silmiin. Kummassakaan ultrassa tosin en oo pillittänyt, ihme ja kumma!

Mä oon tuolla syyskuisten pinossa, mutta en myöskään oikein pysy menossa mukana.. Tää on mukavan selkeä ketju täynnä fiksuja neitoja! :)
 
Onnittelut Rosehipille ja Adalle jättitsempit huomiselle! :heart:

Rosehip, mulla jatkuu toi herkistely edelleen, on jopa pahentunut. Kun tultiin laitokselta kotiin niin mies oikein pelästyi, että mitä itken. Mua itketti, koska vauva on niin pieni ja söpö :)

Ada, mä olin tuolla helmikuisissa myös, mutta kuitenkin tämä pino on aina tuntunut enemmän omalta. Siellä on tosiaan niin paljon porukkaa, etten pysynyt millään mukana tapahtumissa. Tossa loppuvaiheessa tosin sekin pino oli ihan kiva kun siellä tapahtui siihen aikaan niin paljon ja itellä oli aikaa roikkua päivät pitkät täällä. Mutta kyllä tässä pinossa on ihan parhaat tyypit :hug:
 
Hei kaikki!! Meille syntyi tyttö viime perjantaina 20.2. Missin mitat olivat 3370 g ja 49 cm.

Synnytys oli tosi pitkä ja välillä aika kivulias. Taisin käyttää melkein kaikki mahdolliset kivunlievitykset ;) . Mutta kaiken vaivan arvoista oli. Tultiin maanantaina kotiin ja hyvin on alkanut sujumaan. Vauva on niin kiltti ja ihana. Se on mahtava tunne nähdä oma vauva ensimmäistä kertaa.
 

Yhteistyössä