Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset helmikuussa

Hazel, saisko jostain ostettua bambukangasta? Mä ostin netistä siitä tehtyjä imuja ja ne on ainakin paljon ohuempia kuin noi froteiset versiot. Jos sitä vaikka laittaisi yhden tai kaksi kerrosta väliin, imee käsittääkseni vähän enemmän kuin froteee suhteessa paksuuteen. Mä oon ostanut ja saanut (omaksi ja lainaksi) vaippoja eli en oo niitä tehnyt ite, mutta lisäimuja ompelin yksi ilta äidin luona ison läjän. Kamalasti sotkua tuli niistä vanhoista pyyhkeistä!

Mulla on kohta toivottavasti viimeinen neuvola. Varmaan saan kyllä yhden tai kaksi aikaa vielä ensi viikolle, sitten varmaan Kättärille jos ei ala vauva jo syntymään. Mutta toivon, että se kohta sieltä tulisi... :)

Kvartti ja Taotao 40+1
 
Jep, kiitos vinkistä . Taidan ostaa sitä bambua, jos sitä löytyy ihan tavan kangaskaupasta. Toi frotee kai käykin paremmin imuihin sisään, kun se menee kovaksi pesuissa. Itse asiassa mulla meni hermo ja purin kaksi siitä tehtyä vaippaa ja päätin tehdä sisäpinnat uudestaan :eek: Olen vähän ylitarkka näissä, kaiken oma tekemän pitäis olla just eikä melkein. Vaikka eihän noiden toimivuutta edes tiedä ennen kun pääsee kokeilemaan... :ashamed:

Ja kyllä se sieltä kohta tulee KÖ!
 
Heipsis leidit,
on ollut niin työntäyteisiä päiviä etten ole tännekään ehtinyt.
Voi että te kuulostatte niin energisiltä, kun saatte leivottua ja neulottua ja ommeltua! Vau! No, jospa tuo energiaboosti löytää vielä tännekin, kunhan pääsee tästä alkuraskauden väsymyksestä.

Kvartille kovasti onnea tulevaan koitokseen! Toivottavasti oksutauti pysyy nyt loitolla sekä sinusta että miehestä!

Meillä oli eka neuvola maanantaina. Neuvolantätillä sattui olemaan kiertävä ultralaitekin siellä, niin vilkaistiin myös, että kaikki on edelleen niinkuin pitääkin. Jotenkin oli ihan outoa, kun alkio näkyi vatsanpeitteitten läpikin ultrattuna! Kun sitten eka virallinen ultrahan tehdään alakautta. Olin luullut ettei vatsan läpi näy vielä mitään, mutta siellä se sydän sykki! :heart: Muutenkin oli tosi mukava neuvolakäynti, terkalla ei edes tuntunut olevan kiirettä mihinkään. Harvinaista nykymaailmassa, että jollakulla on aikaa =)

Tänään olen nappaissut viimeisen antibiootin naamaan (ja ovat siis toki raskaana olevalle sopivia, merkki on Kefexin). Nyt vaan toivotaan, että tauti ei tule takaisin!
 
Citrus, kiva tuo sun lisäultra! :) Oispa kiva, kun itsekin saisi ylläriultran huomenna. Mulla on siis huomenna eka neuvolalääkäri iltapäivällä (jee!) ja nt-ultra sitten vähän alle parin viikon päästä. Millonkas sulla on eka "virallinen" ultra?

Ainiin, mä ostin sitten elokuulle liput Madonnan konserttiin. Jos kaikki menee hyvin, se olis niinku n. kuukausi ennen mun LA:ta ja olisin jo varsin masukas sillon. :) Saa nähä, mitä siitä tulee...
 
Hei naiset!

Tervetuloa Ada :flower:

Toivottavasti Kvartti pääset pian synnyttämään :)
Mä kysyin neuvolassa supistuksista ja ihan vaarattomia harjoitussupistuksia kuulemma ovat ja saa elää ja olla ihan normaalisti. Hyvä niin.
Aika menee niin nopeasti töissä ettei ehdi tänne palstalle niin usein kuin haluaisi!

salmis ja massu 24+6
 
Neuvolalääkärissä käyty. Oli kyllä aika turha vastaanotto. Eka neuvolatäti mittas taas verenpaineen, painon ja kattoi pissasta jotain ja noiden osalta kaikki oli ihan ok. Paino oli tippunu kilon. :ashamed: Siinä vaiheessa olin vielä aika odottavainen. :) Sitten astui lääkäri mukaan kuvioihin, eli nopeasti kurkkas kohdunsuuta, kokeili kohtua ja yritti jollain vanhalla rakkineella kuunnella sydänääniä, mutta ei saanut niitä kuuluviin. Se tosin sanoikin, että ei välttämättä kuulu mitään. Tosta ei jäänyt käteen oikein mitään. Mutta onneks seuraava ultra on alle 2 viikon päästä!

Mitäs Kvartille kuluu?! Joko tapahtuu jotain!?
 
Moi kaikki :flower:

Pakko oli tulla katsoon, onko Kvartti jo saanut nyyttinsä. Vieläkään en ehdi kirjottaa kertomusta, kun neidillä on nälkä. Ihmeesti nää päivät tässä menee....

Isot tsempit kvartille ja paljon kärsivällisyyttä!
 
Juu eipä täällä mitään tapahdu... Ei siis minkäänlaisia tuntemuksia, öisin on sitä menkkakipuilua, mutta aika lieväna sekin. Joten eiköhän tässä läjässä olla vielä muutama päivä ainakin. Huomenna yritän pitää jalat ristissä, olisi inhottavaa jos vauva syntyisi perjantai 13. (miten niin vähän taikauskoinen..?).

Tollasia Rosehip musta ne neuvolalääkärit on ollut kaikilla. Ihan turhia!Kiva että pääset kohta sinne oikeaan ultraan, se onkin sitten aivan ihana! :heart: Musta se np-ultra oli jopa kivempi kuin rakenne, kun siellä ekaa kertaa näki vauvan raajoineen kaikkineen :D

Käytiin kattomassa mun pikkuveljen vala armeijasssa tänään, en tosin edes nähnyt koko veljeä, kaikki näytti ihan samoilta niissä vihreissä vaatteissa ja porukkaa oli ihan järkky määrä. Kylmä tuli siellä, onneksi kohta meillä on saunavuoro. Siivottukin on tänään, jospa sitä vikaa ässää sitten vaikka huomenna... Ettei vaan synny "vielä" huomenna.. :)

Kvartti ja Tao 40+2
 
Aurinkoista perjantaita :heart:

Kvartin puolesta alkaa tosiaan jännäilemään :D Tsemppiä kovasti ja jaksamisia!

Adalle ihan hirmuisesti onnea!!! Ihanaa :heart: :heart: :heart: :heart:

ON: täällä taitaa mukelo jo potkia :heart: Pieniä muksautuksia sillon tällon muutama peräkkäin. En kuiteskaan osaa olla ihan varma, mutta hymy nousee naamalle aina :D :heart: Viimeks neuvolasssa pääsin kuunteleen vihdoin niitä sydänääniäkin, se oli ihanaa. Neuvolalääkäriä mulla ei ole vielä ees ollu, vasta seuraavan neuvolan jälkeen. Hassua miten käytännöt vaihtelee...

Pilvilinna ja mukelo 18+
 
Onnea Pilvilinnalle liikkeistä! :heart: Ne on niin ihania!

Ja tosiaan, liikkeistä puheenollen, kävin tänään Kättärillä käyrillä makoilemassa. Taotao on ollut jo varmaan viikon aika hiljainen aikaisempaan verrattuna (alkaa varmaan olla vähän ahdasta tuolla..) mutta eilisillasta alkaen en sitten tuntenut liikkeitä enää juuri ollenkaan. Yöllä yleensä kun käyn vessassa niin neiti aloittaa potkimisen ja pepun heilutuksen, viime yönä ei mitään. No, nukuin siis harvinaisen hyvin, mutta kun aamupalallakaan ei mitään tuntunut niin otin ihan kynän ja paperia ja aloin laskea liikkeitä. Ekan tunnin aikana tuli pari vaan ja toisen aikana 7. Soitin siis Kättärille ja sanoivat että olisi hyvä tarkistaa. Menin sitten sinne ja tosi mukava vastaanotto oli, pääsin heti käyrille ja onneksi kaikki Taolla kunnossa. Kätilö oli aivan ihana, kun mua vähän hävetti että oonko nyt vaan ylihysteerinen että kun liikkeitä kuitenkin on tullut jonkin verran niin kätilö vaan vakuutteli että oikein toimit kun tulit. Kaikki siis kunnossa ja siinä sängyllä maatessani sitten Tao aloittikin kunnon jumpat ja sykkeet oli oikein hyvät :) Taitaa olla vähän Drama Queenin vikaa neidissä, alkaa kunnolla liikkua vasta kun pääsee taksilla ajelemaan :)

Tuli samalla tarkistutettua kohdunsuunkin tilanne, oli niin ylhäällä ettei kätilö sinne edes ylettänyt.. :p Ei siis ole tämän päivän aikana tämä vauva täältä tulossa. Tosin tilanne voi kuulemma muuttua nopeastikin sitten kun kunnon supistukset alkaa. Eli niitä odotellessa... Ja ainiin, tällä hetkellä kokoarvio käsikopelolla n. 4kg.

Kvartti ja Giant Panda 40+3
 
Tulin tällekin puolelle katsomaan, miten täällä jaksellaan :)

Kvartilla varmaan alkaa pian synnytys olla lähellä, tsemppiä kovasti :flower:

Meillä pikkumies jakselee oikein hyvin, on tullut painoakin ihan mukavasti eli nyt painaa jo himpun yli 3200 kun syntymäpaino oli sen 2835. Jonkin verran hän valvottaa meitä öisin, mutta ei juurikaan itke vaan ähisee ja örisee kovasti :heart: :D Tänäänhän meillä olisi LA, mutta kyllä nyt voi jo sanoa, että ihanaa että ollaan jo näin pitkällä, että kolme viikkoa ollaan saatu tätä yhteiseloa harjoitella. Ihanaa tämä on, suosittelen! Nyt vaan vähän on tukkoinen olo, kun olen saanut itselleni hommattua jostain oikein kunnon flunssan, mutta eiköhän se tästä pikkuhiljaa parane. Ja kyllä mä nyt tietysti flunssan kestän, kunhan vaan ei tarttuisi tuohon pikkukaveriin. Tällä hetkellä näyttää kyllä siltä, ettei olisi vauvassa mitään vikaa.

Mutta oikein hyvää viikonloppua teille kaikille :wave:

Niisku ja pikkumies 3 viikkoa :heart: :heart:
 
Eikös Niisku vauva saa suurella todennäköisyydellä maidosta ne vasta-aineet mitä sä kehität sitä flunssaa vastaan? Eli ei tulisi silloin sille? En mee siis takuuseen, mutta näin muistelisin jostain joskus lukeneeni.

Hyvä että Lilla Gubben voi hyvin! Ja että saatte ainakin jonkin verran nukutuksi :)

Onko sulla muuten se selkä parantunut tässä kolmen viikon aikana normaaliksi? Ja kaikki raskausvaivat muutenkin kadonneet? Mietin tässä vaan, että kauankohan kestää, että lantio palautuu normaaliksi ja voi olla kauemmin kuin tunnin yhdellä kyljellä...
 
Kvartti: Joo, lapsi todennäköisesti ei saa samaa tautia mitä äidillä on, kun äidinmaito antaa hyvän suojan. Mutta varmaa se ei ole ja tuolla vauva-puolella taisi jo joku mainitakin että pikkuisella on jo nuha/flunssaa. Mutta olen optimistinen tuon suhteen ettei tarttuisi ja ainakin nyt tällä hetkellä ei mitään oireita ole havaittavissa. Työkaverilla oli vuoden aikana muutama flunssa ja yksikään ei niistä tarttunut vauvalle, eli hyvän suojan äidinmaito antaa. Noista selkä- ja lantiokivuista sen verran, että suunnilleen kaikki jäivät tonne synnärille :D Siinä vaiheessa kun sain epiduraalin muistin millaista on elää ilman kipuja ja se oli NIIIIN taivaallinen tunne. Ja pikkumiehen syntymän jälkeen ne kivut eivät palanneet mutta toki vähän oli sellaista kankeutta liikkeellä usean kuukauden jäljiltä. Mutta oli se niin ihmeellistä kun kävi suihkussa synnytyksen jälkeen ja pystyi kuivaamaan vaivatta omat varpaansa :D Mutta siis heti pystyin olemaan yhdellä kyljellä pidemmän aikaa eli kyllä se synnytys sitten auttaa noihin kipuihin! Ja nyt kolmen viikon jälkeen ei enää oikein edes muista mitä ne kivut ovat olleet :D Mä pidän peukkuja pystyssä, että sullakin ne kivut jää sinne saliin!!

 
Hyvää ystävänpäivää! :flower:

rosehip Joo neuvolalääkärit taitaa olla aika kiireisiä, ei siinä paljon ylimääräisiä jutella, nopeasti vaan tsekataan että kaikki niin kuin pitää. Onko sun neuvolatäti mukava?

Oi ihanaa

pilivilinna :heart: Liikkeet on ihan parasta raskaudessa :)

Ehkä Kvartti neidissä tosiaan on drama queen ainesta ;) Toivottavasti hän tahtoo jo pian syntyä! Tänäänhän olisi oikein kiva päivä syntyä kun on ystävänpäivä. Ässää kehiin jos se vaikka auttaisi ;)


salmis ja massu 25+1
 
Hyvää ystävänpäivää myös! :heart:

Jee, äsken bongattu pieni kimpale limatulppaa. Tai en mä tiedä mitä muutakaan se voisi olla, jospa sitä nyt alkaisi tulla ja lapsi sitten perässä :) Ei taida ehtiä ystävänpäivänä syntyä kyllä, mutta mulla on ollut alusta asti kutina, että syntyisi 15. päivä (me ollaan miehen kanssa kummatkin synnytty 15. päivä ja miehen äitikin...) saa nähdä pitäiskö etiäinen paikkansa..

B) Kvartti ja Tao 40+4
 
Hyvää ystävänpäivää! :heart:

Mä pidän peukkuja Kvartille, että Tao tahtoo nyt pihalle! Drama queenille kyllä sopis hyvin syntyä ystävänpäivänkin, ja vaatia sitten toki limusiinikuljetus synnäriltä kotiin. :)

Salmiakkitassu, mun neuvolatäti on onneks tosi mukava. Mä luulin jotenkin vaan, että neuvolassa käydään useammin. Nyt mulla taitaa olla seuraava neuvolakäynti vasta yli kuukauden päästä, tosin tuo ultrahan on jo puolentoista viikon päästä. Tuolla lääkärillä tosiaan tais olla kiire, ainakin se siltä vaikutti.

Mä lähen tästä tanssitunnille! Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Ada
:heart: :heart: :heart: Paljon Onnea ja voimia Kvartille!!!! Olen hengessä mukana!

Ja kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! En ole uskaltanut käydä kamalasti täällä, koska yritän olla tartuttamatta itseeni alkuraskauden keskenmenopelkoa. Koska oikeasti olen vaan edelleen niiiiin onnellinen ja otan päivä kerrallaan. Ja harrastan raskaustestejä. Testiviiva on jo kontrolliviivaa tummempi, jee! Ihme virstanpylväitä ;) Ultra ja sydänäänet on 25.2. Ei enää onneksi pitkä aika. Aika ei ole neuvolaan vaan lapsettomuusklinikan lopputapaaminen. Neuvolaan olen ajatellut soittaa maanantaina.

:heart: :lla Ada 5+3
 
Maikkiksella taitaa olla huomenna synttärit..? ;)

Niiskulle piti vielä kommentoida, että hieno homma että kivut on veks. Eli toivoa on täälläkin että kohta saa taas nukkua normaaliasennoissa. Tuskin ihan normaalisti kuitenkaan vielä ihan hetkeen, siitä saattaa vauva pitää huolen :p

Ada, mä testasin toisen testin 7+ jotain ja siinä ei meinannut enää väriä riittää kontrolliviivaan saakka :) Mahtavaa, kun pian pääset varmistamaan pienen voinnin ja näät sen ihanan läpätyksen ruudulla :heart: Hienoa muuten myös, että ette sitten tarvinneet mitään kovempia hoitoja vaan ne clomit toimi heti :D

Mä nukuin parin tunnin päikkärit varastoon jos tässä nyt vaikka lähtö tulisi. Mitään ei kyllä tunnu tapahtuvan, kylki vaan meni jotenkin jumiin... Eli hohhoijaa. Käytiin ostamassa tortilloja illaksi ja yritän houkutella miehen pelaamaan erän Risk:iä. Tuntuu että kaikki kaverit on joko vauvojensa kanssa kotona tai matkoilla. Tai baarissa, jonne en nyt tässä kokoonpanossani ehkä enää oikein jaksa vääntäytyä.. Leffaa mietin, mutta en taida jaksaa istua paikallani niin kauaa. Eli toivottavasti toi yksi pelaa mun kanssa.. Se on sen velvollisuus :D
 
Onnea Ada valtavasti!!! Miten sattuikin...ajattelin sua juuri tässä joku päivä, että jokohan sinäkin tänne pian pääsisit. Me oltiin niin pitkään yhtäaikaa kuumeilupuolella tuskailemassa. Onnea matkaan riskiviikoille oikein rutkasti!

Tulin oikeastaan Kvartin kuulumisia tänne kurkkimaan. Vielä illalla siis yhdessä kasassa. Mullahan oli myös kohdunsuu täysin kypsymätön vielä edellisenä perjantaina, kun Eki syntyi sitten sunnuntaina. Että tosiaan siellä voi alkaa tapahtua nopeastikin, kunhan supistukset alkaa. Vai jokohan se synnytys nyt tälle päivälle osuikin, kun on se 15. päivä.
 
Hei missä vaiheessa te pidemmällä olevat ootte kertoneet töissä raskaudesta? Mä mietin tässä sunnuntain kuluksi, että jokohan sitä nt-ultran jälkeen kertois vai odottelisko vielä pitemmälle. Ei kai sillä sinänsä mitään kiirettä oo, mut jotenkin olis kiva, kun ei tarttis keksiä tekosyitä neuvola- ja ultrakäynneille. Oliko tuossa ilmoittamisessa joku lakisääteinen aikaraja vai vaihteleeko se työnantajittain?

Mites Kvartti jakselee?
 
Täällä sitä ollaan edelleen läjässä ja ilman mitään oireita... Eli ei synny nyt eikä 15. päivä. Alkaa nuppi jo vähän prakailemaan. Aamulla tuli joku kamala kipu tonne alakertaan, ihan kun pissatulehdus olisi ollut. Ihan järkyttävä pissahätä oli, mutta mitään ei tullut. Kesti pari tuntia ja lähti sitten onneksi pois kun lämmitin jyväpussilla ja join paljon vettä niin että sai oikeasti pissattua. Ihme juttu, tosi ikävältä tuntui. Ja tietenkin elättelin sitten toiveita, että jospa nyt lähtisi syntymään, mutta ei.

Alkaa toi mieskin jotenkin ärsyttää. Kun on tukala olotila, turvotusta riittää ja ihan valasolo muutenkin niin vaikka se ei mitään erikoisen ärsyttävää ole tehnytkään niin silti jostain syystä ottaa päähän. :headwall: Onneksi se menee taas huomenna töihin niin ei tarvi koko päivää nyhjätä yhdessä..

Rosehip, mulle kävi ton töissä kertomisen kanssa niin, että koska olin kesällä oman alan hommissa ja niissä käytetään liimoja ja asetonia ja hiotaan muovia (jolloin siitä irtoaa kaasua) niin jouduin kertomaan jo viikolla 6+, eli oikeastaan heti kun olin ite saanut tietää. Kun noiden aineiden kanssa ei ole hyvä raskaana ollessa pelailla. Muuten en kyllä varmasti olisi vielä tuolloin kertonut. Toisaalta, mä vähän niinkun jäin myös kiinni yhdelle työkaverille kun mulla oli niin huono olo että se arvasi...

Lain mukaan muistaakseni piti kertoa 2kk ennen äitiysloman alkua, eli sen suhteen ei olisi kiirettä vielä (korjatkaa jos muistan väärin!). Mutta kyllä kai yleensä ihmiset kertovat ennemmin kuin tuon, aika kiirus voisi työnantajalle tulla...

Blaah
Kyllästynyt KÖ ja mahapussiin tykästynyt Taotao 40+5
 
Ada Mäkin tein plussan jälkeen vielä kolme testiä. Kaikki neljä ovat mulla tallessa muistona. Vähän höpsöä mutta so what, saa sitä olla :)

Rosehip Mä "jouduin" kertomaan töissä samassa vuorossa oleville joskus 7. viikolla kun olen sellaisessa paikassa töissä missä on välillä väkivallan uhkaa. Kerroin sitten np-ultran jälkeen pomolle ja muille.

Kvartti Koita kestää, miestä ja olotilaa :hug: Toivottavasti tyttö tulee pian!



salmiakkitassu ja pallo 25+2
 

Yhteistyössä