Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset helmikuussa

Tulimpas taas vakoileen miten kvartti jakselee. Kyllä se tyttönen sieltä vielä tulee :hug: Ajattele että kahden viikon päästä sulla on IHAN varmasti tuhisija kainalossa :heart: Ei oo pitkä aika :D

Rosehip Mä kerroin töissä melko aikasin, n. 9. viikolla, ku tuli eteen viininmaistelutilaisuus ja kun kaikki tietää kuin mä rakastan viiniä ni olis ollu höntti valehdella, ja vielä kun olen siinä niin huono. Mut lakisääteisesti se pitää muistaakseni kertoa vasta 2kk ennen äitiyslomalle pääsyä.

Täällä alaa rakenneultra lähenemään ja hermostuneisuus taas sen mukainen. |O Möhkäle ei kauheesti viikonloppuna muksautellu enää ja tietty pelko nousee pintaan. Mut ei kai se ihan jokapäiväisiä ne tuntemukset tässä vaiheessa pidä olla, eihän?

Pilvilinna ja möykky 18+
 
Ei niitä liikkeitä Pilvilinna munkaan muistin mukaan vielä tuossa vaiheessa tarvi joka päivä tuntea :) Kaikkihan ei tunne vielä mitään, mun kaveri esim. alkoi tuntea liikkeet vasta viikolla 21. Eiköhän siellä Möykky hyvin voi :) Mutta tiedän kyllä ton hermostuneisuuden tunteen, se on ihan raivostuttavaa kun tuntuu että aina saa olla jostain syystä sydän syrjällään.. Kuulemma ei helpota edes kun vauva on ulkona vaan jatkuu vaan ikuisesti... Vielä aikuisistakin lapsista on huoli... Onkohan tämä vanhemmaksi ryhtyminen sittenkään ihan järkevää.. ? ;)

Siis mä olin aamulla niin pahalla tuulella että huh! Meidän jääkaappi vielä osoittaa hajoamisen merkkejä tai sitten ollaan jostain syystä alettu jättää ovea koko ajan raolleen kun aina parin päivän välein on margariini ihan löysää. Sit ruuvaan kaappia kovemmalle ja sama toistuu taas parin päivän päästä. Höh, en millään haluaisi että se nyt leviäisi, oon laittanut pari satasta sivuun pesutornia varten niin olisi harmillista jos pitäisi nyt uusi jääkaappi hankkia.

Nyt on vähän parempi mieli jo, pari kipeää supistusta on tullut (joo oli kuitenkin tunti välissä noissa..) ja elättelen taas toiveita. Lähden tonne ihanaan aurinkoiseen ilmaan kävelemään, jotta olisi jotain puuhaa ja saisin happea. Ja jospa noi supistuksetkin tossa vähän saisi potkua. Mutta nyt edes oli selkeästi tunnistettavia supistuksi, ei oo ihan tollasia ollut vielä koskaan. Jee.

Villahaalarikin on paria saumaa ja nappeja vaille valmis.

B) Kvartti ja Tao 40+6
 
En melkein uskalla nyt raportoida tänne kun pelkään että tämä loppuu jos sen teen. Mutta teen nyt kiusallanikin, eli täällä on supistellut kohta kolme tuntia 5-15 min välein. Jee :D

Voi kumpa nää nyt ei loppuisi lyhyeen...
 
Jee jee , pääset tositoimiin. Tsemiä, jos vielä tämän luet!

Rosehip: mä kerroin töissä ehkä viikolla 18. Olisin kertonut vasta rakenneultran jälkeen, mutta jouduin sellaiseen tilanteeseen, että mulle tarjottiin uusia hommia, jotka ei olisi oikein sopineet yhteen äitiyslomalle jäämisen kanssa. Rakenneultra olikin sitten kai viikon parin päästä siitä, kun kerroin pomolle. Vasta sitten rakenneultran jälkeen kerroin työkavereille.

Pilvilinna: mä en ainakaan juuri tuntenut liikkeitä vielä ollenkaan noihin aikoihin, joten ei mitään hätää :)
 
IIIIK!!! Tsemppiä kvartti :heart: Vaikka oletkin jo varmaan synnärillä ja luet tämän tekstin vasta sitten nyytin kanssa. Oi, ihanaa :heart:

Piki Onnea ja tervetuloa miljoonasti :flower:

( . ) eilen taas muksittiin mahaan, joten eiköhän kaikki ole ihan jees. Se on vaan ku tietää et se on jo muutaman kerran potkinu ni sit pitäs koko ajan... olen malttamaton. Potkut voimistuu kyllä koko ajan vaikka eivät kovin usein tulekaan. :D
 
Vitsit kun täällä on tapahtunut sillä vähän kun mä vaan syöttelen täällä :) Meidän neiti on aika peto syömään, taitaa kerätä nyt niitä painoja, jotka jäi saamatta maha-aikana!

Kiva, että Kvarttikin pääsee / on päässyt eroon tukalasta mahastaan. On se vaan helpottavaa, vaikka pikkasen outo olo olikin aluksi ilman mahaa!

Eli nyt vähän synnytyskertomusta: Sunnuntaina 1.2. alkoi supistella vähän ennen puoltayötä, mutta eivät olleet säännöllisiä tai kovin voimakkaita. Menin siitä sitten vielä nukkumaan ja heräsin kahden aikaan hirveään kipuun. Kykenin vessaan ja meinasin pökrätä verisen liman määrästä. Ei muuta kuin mies ylös sängystä, ei ole varmaan ikinä noussut ylös niin nopeasti. Sattui aivan sairaasti ja melkein itkin 10 min matkan sairaalaan. Pääsin suoraan saliin, jossa katsottiin tilanne. En tosiaan muista mitään väliaikatietoja, että kuinka paljon oli auki milläkin kohtaa, sillä en ollut sinä yönä nukkunut kuin sen kaksi tuntia ja lisäksi mulle nousi yön aikana lämpö. Kätilö oli mukava ja kätilöopiskelija vielä mukavampi. Kätilöopiskelija meikäläistä hoiteli ja toteutti toiveita. Sain ilokaasua alkuun pahimpiin supistuksiin, se tosin ei kauaa vaikuttanut ja oksensinkin kerran. Pääsin käymään suihkussa ja lämmin suihku teki kyllä hyvää. Lisäksi sain mahaan kiinnitettyjä lämpöpusseja, jotka veivät kipua. Noin viiden aikaan en enää kestänyt kipua, vaan sain epiduraalin ja sitä ehdittiin vielä lisäämäänkin yhden kerran. Paikat eivät kuitenkaan auenneet loppuun saakka ja epiduraali vaimensi supistuksia. Lapsivedet menivät vasta, kun kalvot puhkaistiin. Aamuvuoroon tullut kätilö ja kätilöopiskelija totesivat, että meikäläiset lämmöt olivat nousseet liki 39 asteeseen ja siinä kohtaa alkoi näkyä lääkäreitäkin paikalla. Vastaava lääkäri kävi toteamassa, että pitää saada hommaan vauhtia tai joudutaan leikkaamaan, kun ei etene. Oksitosiini auttoi jonkin verran ja lopulta lääkärit käänsivät käsin kohdun suun reunan ja päättivät ottaa vauvan ulos imukupilla. Siinä kohtaa en saanut enää mitään kivunlievitystä, mutta ei se missään enää tuntunutkaan, kun olin ollut ihan horkassa kuumeen takia. Neiti tuli ulos parilla ponnistuksella ja imukupin avustuksella. Hän tuli ulos kasvot ylöspäin eli väärässä tarjonnassa. Ilmankos neuvolassa arvioitiin kooksi 3,6 kg ja yökätilökin vielä 3,7 kg. Neiti vähän huijasi, kun koivet olivat ristissä ylöspäin! Synnytyksessä oli varmastikin 10 henkeä läsnä ja neiti vietiin suoraan lastenosastolle. Näin vain harmaan möykyn ja luulin jo, että tyttö on kuollut, kun aluksi ei kuulunut edes ääntä. En sitten uskaltanut edes katsoa uudestaan ennen kuin lääkärit sanoivat, että tyttö tuli ja onneksi olkoon. Mies ei ehtinyt leikata napanuoraa, sillä tyttö piti viedä heti osastolle. Mies pääsi saattamaan kuitenkin tytön osastolle. Typy siis syntyi maanantaiaamuna klo 9.41 ja minut kuskattiin noin klo 11 lastenosaston kautta synnyttäneiden osastolle. En kyennyt käymään suihkussakaan ja jalat ei oikein kantaneet. Sain sen verran antibiotteja, kipulääkkeitä ja ottihan tuo aika koville kaikkineen. Mutta kyllä se siitä sitten lähti; itse halusin pois osastolta keskiviikkona, sillä vieruskaverin vauva valvoi yöt ja se oli aika raskasta, kun oma vauva oli muualla. Perjantaina sitten tyttökin pääsi kotiin ja paino on lähtenyt hyvin nousuun. Olen toista päivää yksin kotona tytön kanssa, kun mies palasti eilen töihin. Hän pitää loput isyyslomat myöhemmin. Hyvin tämä on lähtenyt käyntiin, vaikka on siihen vähän tottumista, että nyt määrääkin neiti, enkä minä itse!

Pahoittelen tosiaan epätarkkaa kertomusta, mutta mun muistikuvat on tota luokkaa... Ehkä mies osaisi kirjoittaa selvemmän kuvauksen :) Ilman miestä olisi kyllä ollut vieläkin rankempi kokemus. Hänen läsnäolonsa auttoi paljon. Hyvä kokemus kuitenkin kaikkineen ja eiköhän meidän Nöttönen saa jonain päivänä sisaruksiakin!

Saattaapi olla aika hiljaista tämä meikäläisen vierailu tällä puolella jo neidin pitkistä ruokailuista johtuenkin, joten oikein ihania kevätpäiviä teille kaikille ja tsemppiä odotukseen :) Onnittelut vielä uusille plussanneille ja toivottavasti tänne tulee lisää odottelijoita :)

- Memmu ja Nöttönen 2 vko 1 pv
 
Onnellinen tuore äiti Kvartti lähettää terveisiä Taotao kainalossaan Naistenklinikalta! Tyttö syntyi 27 tunnin urakan jälkeen kello 19.40 17.2.2009. Strategiset mitat olivat 3920g ja 52cm. Koko perhe voi hyvin :heart:

Viestintuojana Nappi huhtikuisista :wave:
 
Ada
:heart: :heart: :heart: Paljon, Paljon, Paljon Onnea koko Kvartin perheelle!!!
...niin päättyi yksi ihmeellinen jakso elämässä ja toisia alkaa. On ollut ihanaa jakaa ajatuksia matkan varrelta! Sekin toivottavasti jatkuu ;) .
 
Ihanaa, Tao tuli viimeinkin! Lämpimät onnittelut Kvartille ja koko pienelle perheelle :flower: :heart: :heart: Tulkaahan kaikki vauvautuneet tuonne Vauvat-osioon turisemaan meidän muiden kanssa myös ;)

t. Piipi ja neiti 2 päivää vaille 1vee :heart:
 
Oikein paljon onnea Kvart Ö! :flower: :heart:

Täällä eka neuvola varattuna ja tissit kipeenä :whistle:

muoks. ja onnea myös memmulle ja kiitos jännittävästä synnytyskertomuksesta, onneksi kaikki päättyi hyvin :heart: :flower:
 
Ada
Jee, onnea Pikille :flower: !
Milloin sun neuvola-aika on? Täällä sama juttu tissien kanssa. Ja yöpahoinvointi :$ . En tiennyt että sellaista on ;) . Onneksi olen lomalla niin ei haitaa syödä myös öisin.

:flower: Paljon Onnea Memmu-Liinalle tytöstä! Olipa hurja synnytyskertomus, onneksi siinä oli onnellinen loppu!

Ada 6
 

Yhteistyössä