Kymppilumitalven hoidoista plussanneet!

Huomenta tai aamupäivää.....väsyttää mutta pitää vain ton pikkuipanan tahdissa mennä....nämä hormoonit aiheuttavat finnejä...ja selän ovat taas lyöneet lukkoon :$
Joku kyseli en nyt muista enää kuka , mutta meidän muru on nyt 10 kk ikäinen ja kova menemään jokapaikkaan....olisi sitten puolitoista vuotias kun jos nämä meidän pallerot syntyvät.....jos saan sitten ehkä viiden vuoden päästä taas nukkua :LOL:
Tuo pakkaus ihan jees, otan vain yhden kun edellisestäkin jäi suurin osa vaatteista käyttämättä...muksu syntyi 09 mutta saatiin 08 pakkaus, tykkäsin siitä enempi kuin tosta 09. Toisaalta en tartteis kuin makuupussin toiselle ja kynsisakset....pitänee miettiä.....
Jaksuja kaikille.
Pa-mi ja pallerot
 
Zax iso :hug: ja voimia! Itselläni oli samainen tunne silloin, kun varhaisultrassa tuulimuna todettiin. jotenkin vaan tiesi, ettei kaikki ole kunnossa, mutta silti toivoi parasta.

Maricce mullekin yöllä heräily on tuttua ja usein nälkä vaivaa :) Olen kuitenkin niin laiska nousemaan ylös, että jään sänkyyn odottelemaan unta.

Kirma kiva kuulla, että supisteluista huolimatta kaikki on hyvin ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. Toivottavasti työt alkavat sujumaan hyvin, eikä tulisi supisteluita. Sitten vaan lepoon, jos kovasti tuntuu pahalta.

Stigu ja ovis minäkin vähän kauhulla odottelen siitepölyaikaa. Nyt on jo nenä ihan kuivana ja olen kostutellut limakalvoja humidose-suihkeella. Esikoista odottaessa sain Tuulix-reseptin allergioihin. Ovikselle onnittelut vielä hyvistä ultrakuulumisista ja stigulle tsemiä ultran odotteluun!

pa-mi tervetuloa ja onnittelut tuplapalleroista :heart: :heart:

nonnii onnittelut myös hyvistä ultrakuulumisista :heart: :heart: Samoin RP, onnittelut ultrakuulumisista.

meriharakka toivottavasti pahoinvointi pian helpottaa. Itse pääsen aamuisin helpolla, mutta iltaisin on tosi kuvottava olo. Oksentanut en ainakaan toistaiseksi ole, toivottavasti tilanne pysyy samana ja helpottaa ajan myötä.

Annabell onnittelut hyvistä riskiluvuista, helpotti varmaan kuulla!

mullu hienoa, että esimies suhtautui raskausuutiseen positiivisesti. Itse en ole vielä kertonut, mutta ehkä maanantaina rohkaisen mieleni, kun syksyä suunnitellaan.

hugsylle tsemiä ensi viikon np-ultraan!

nipsu yleensä vatsataudin ei pitäisi vaikuttaa sikiöön, kunhan vaan muistaa juoda ja pitää nesteytyksen kohillaan. Itselläni oli myös ihan alkuraskaudesta tosi voimakas vatsatauti ja massussa kaikki hyvin :)

(.) eilen oli np-ultra ja massussa näkyi vilkas kaveri. Turvotusta ei ollut kuin 0,5mm eli ei syytä huoleen. Veriseerumin tulokset tulevat noin viikon kuluessa, joten niitä vielä odotellaan.
Käytiin Felicitaksessa ultrassa ja lääkäri oli ihana perusteellinen ja rauhallinen. Katsoi jopa nenän luut, joita ei normaalisti Suomessa seurata. Sanoi, että pieni kaveri näyttää ihan priimalta kokoonsa nähden ja sen perusteella, mitä tämän vaiheen ultrassa voi nähdä. Kyllä helpotti.
Ultratessa sovittiin, että käyn ottamassa verikokeet kunnallisen kautta, mutta kun meidän neuvolan th ei saanut mulle töihin faksilla lähetettä läpi, että olisin voinut naikkarille mennä, niin menin sitten vielä ip takaisin Felicitakseen otattamaan verikokeen. Olipahan juoksua :)
Laskettu aika aikaistui 5 päivällä eli la olisi nyt 5.11.10 ja viikot eilisen ultran mukaan tänään 12+0. Varhaisultran mukaan olisi vasta 11+2.
Esimiehelle ajattelin kertoa maanantaina, joksin on saattanut jo arvata. Maanantaina kuitenkin suunnitellaan ensi syksyä, joten siinä vaiheessa on parempi avautua.

Ihanaista perjantaita teille kaikille ja onnellista odotusta!
Sannis & surprise 12+0 (11+2) *POKS?*
 
Pakko tulla munkin kommentoimaan, ja samalla pikaiseen kurkin oliskos irenestä kuulunut, että kivalta näyttää tuo loota. On kyllä suoraa pojalle tehty, mutta taidan sen ottaa, meiltä kun ei niitä sinisiä vaatteita valmiina löydykään.

Ja vinkkinä kaikille, mä olin esikosta tosi kova värjäämään vaatteita. Ostin kirppareiltakin paljon semmosia kauhtuneita ja sitten uutena ihan yksvärisiä valkosia ja värjäilin niitä sitten kirkkailla ja iloisilla väreillä. Sai just semmosia kun halus. Ja sai muutettua ne äitiyspakkauksen vaatteetkin yksilöllisemmäksi.

sannis-75 on saanut hyviä uutisia, kovasti onnea :) Sullakin vekslattiin tuota päivää, otettiinko tuo uusi pitemmällä oleva viikko nyt sitten "virallisesti" käyttöön? passaako se miten punktion kanssa?
Kun mulla aikastu np-ultrassa kans 6pv, se merkattiin siellä ultrassa korttiinkin. Mutta ei passaa kyllä yhtään punktion kanssa! Ja lasketunajan ne jätti sinne sen alkuperäsen, joka taas on laskettu menkoista. Mulla on nyt sitten kaikki numerot ihan pyllyllään. Ja nyt sitten rakenneultrakin on jo rv19:headwall:
Mutta ajattelin ite tässä laskea punktion mukaan päiviä.

kirma, nyt sitten punktion mukaan 14+2
 
Kirma meillä on kyseessä luomuylläri, joka siis tuli sen meidän epäonnisen PASsin jälkeen (tm). Odottelin menkkoja kuuluvaksi ja kun ei kuulunut eikä näkynyt, niin käytin apteekin viimosen testin ja plussa pärähti. Jotenkin en vaan saa itseäni tuonne marraskuun murusiin mukaan, elän niin voimakkaasti mukana tässä lapsettomuuspuolella. Ja esikkohan meillä on tosiaan IVF:llä alkunsa saanut :)
Nyt pitää mennä kurkkaamaan se äp vaikken ajatellutkaan ottaa. Meillä on entuudestaan -06 pakkaus ja tykkäsin siitä. Osui silloin vielä hyvin kohilleen pojan kanssa.
 
Täältä pikaisesti kommentoin, kun olitte kaivanneet. Meidän ultra-aika oli tänään 19:20. Arvatkaa olenko koko päivän kärvistellyt. Odottavan aika on pitkä. Siellä se kaveri jumppaili, kaikki oli ok, selkäranka näkyi hienosti ja aivolohkot. Riskiluvuksi saatiin 1:32000 eli aikas pieni.

Kirma, mehän oltiin mun siskon kanssa tänään ideaparkissa shoppailemassa ja sorruin ostamaan äippävaatteita. Ajattelin, että voihan ne sit palauttaa jos huono tuuri käy. Löysin Anton&Ninasta parit hyvät äippähousut, jotka on vero modan mallistoa, olivat parempia kuin henkka maukan mallit. Ja kohtuullisen hintaisiakin vielä.

Tykkäsin itsekin tuosta uudesta äippäpakkauksesta!

Jaahas, tulen huomenna paremmalla ajalla kommentoimaan lisää! :wave:

Irene 12+4
 
Irene Mäkin olin tänään mun siskon kanssa koko päivän Ideaparkissa :LOL: Siellä kanssa kierrettiin kaikki lastenvaateliikkeet ja äitysvaateliikeet läpi, kun siskokin on raskaana ja sillä on 1 v. tytär... Löysin yhden paidan johon mahtuu mahakin kasvamaan, mutta housut jäi saamatta.
 
Huomenta vaan kaikille! :wave:

Mehän ollaan sitten Maricce ohimennen saatettu törmätä. Oli mukava kierrellä, kun ei ollut niin hirveesti porukkaa, tosin sitä vaunu kansaa kyllä riitti :D ! Aina oli jotkut vaunut eessä.

Siitä tulikin mieleen, että joko olette ruvenneet vaunuja katseleen? Toisella kierroksella olijat voisitteko suositella jotain merkkiä? Vai onko jotain mitä ei ehdottomasti kannata ostaa? Aikamoinen viidakko, eilen niitä meinaan vähän silmäilin.

Sit niihin häihinkin rupesin jo katteleen päälle pantavaa. Jostain verkkokaupasta löysin sitä vero modan mallistoa mama-licous ja niillä oli kivan ja edullisen näköisiä mekkoja. Olen käsittänyt, että Helsingin vero moda olisi ainoa liike joka noita niitten äitiysvaatteita myy, täytyy varmaan kesällä siellä lähtee pyörähtään.

Täällä onkin osa jo esimiehelle kertonut, mun ois tarkotus kanssa kertoa maanantaina ja näin jo painajaista asiasta. Esimies tuumas unessa, että enkö ole lukenut sitä muistioita, että kiireaikaan ei saa jäädä aitiyslomalle :LOL: ! Meillä kun tuo kiireaika on toukokuusta lokakuuhun ja näillä näkymin jään äippälomalle syyskuun lopussa. Oli kyllä hirveä uni.

Sannikselle, onnittelut myös hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

No tällaista tällä kertaa,

Irene ja heppu 12+5

Muoks. Ai niin ja rakenneultra olis sit 21.6.
 
Sannis ja Irene onnittelut hyvistä ultrista!! =) Oliko Stigulla tällä viikolla ultra tulossa?
Oli muuten tosi jänskää odotella perjantaina äippäpakkauksen kuvia, näyttää ihan kivalta. Voi kun vois saada jo...taitaa mennä vielä monta kuukautta ennen kun pääsee siihen käsiks..
ON: Tuntuu että kokopäiväinen pahoinvoinnin tunne alkaa pikkuhiljaa laimentua. Kiitti muuten mehujää-vinkistä, siitä on ollu iso apu :p . Hampaita pestessä tulee aina yökkäys kun yrittää takahampaita pestä. Viime yönä ihmettelin kun heräsin taas ihan likomärkänä hikoilusta, viimeks tällasta oli synarelan kanssa, onkohan se ihan normaalia? :ashamed:
Viikon päästä on onneks eka neuvola niin on taas jotain mukavaa odotettavaa. Tuntuu että np-ultraan on vielä ikuisuus... Joka päivä kuulostelen oireita ja arvelen että vieläköhän pikkuinen sydän lyö :ashamed: .
Kertokaa muuten kokeneemmat että miten noi raskausviikot menee kun esim. mulla on nyt 8+2 niin oonko kahdeksannella vai yhdeksännellä raskausviikolla???? Oon kuullu erilaisia versioita ja ensikertalaisena on ihan ihmeissään että miten tää nyt on?
Tänään näyttäisi tulevan kaunis aurinkoinen ja lämmin päivä. Pitänee mennä siitä nauttimaan kun on kerran vapaapäivä B) .

Ovis 8+2
 
Ovis Jos sulla on 8+2 niin oot yhdeksännellä viikolla sillä sä oot 2 päivää yli 8 viikkoa. Näin se mulle ainakin on selvitetty. Korjatkaa joku jos oon väärässä.

Täällä oli hienoja ultra kuulumisia. Onnea! :heart: Joillakin jo np-ultrakin kolkuttelee ovella. Vau!

Mulla on vasta huomenna se eka neuvola ku viime viikolla neuvolan täti oli kipee ja aika jouduttiin vaihtamaan. Mitä siellä muuten tehdään?
Oon pitäny vähän palstailu taukoa kun tuo toinen (Marraskuisten pino) saa mut välistä ihan vainoharhaiseksi. Siellä kun muutamat on saanu keskeytyneitä keskenmenoja niin tulee sellanen olo, et itelle on käyny just samallalailla... ei pitäis lukee niitä.. :(

Ai niin. Tänään poksuu! 9+0 :heart:

AaVee & Baby
 
Mulla ekassa neuvolassa viime viikolla katottiin verenpaine, hemoglobiini ja paino. Loppuaika meni keskustellessa, neuvolantäti kyseli sukusairauksista ja omista rokotuksista ja elämäntavoista ja antoi ison pinon luettavaa. Ens kerralla (kesäkuussa) on sitten neuvolalääkäri, joka kai jo kuuntelee sydänääniä yms.

Mulla on np-ultra jo torstaina. silloin ois viikot siirron mukaan 10+6 ja edellisen ultran mukaan 10+3. Oon täällä sormet ja varpaat ristissä ja toivon että kaikki on hyvin. Mä oon kans tuolla marraskuisissa käyny lukemassa noista keskeytyneistä keskenmenoista ja alkaa aina huolettaa oma napakin. Mulla on nyt jo viime viikolla helpottanu tuo etova olokin eikä tissitkään tunnu enää niin kipeiltä... :( Periaatteessahan ei pitäis olla mitään syytä epäillä pahinta tai huolestua, kun ei oo kipuja eikä vuotoja ja tuollaiset keskeytyneet keskenmenot on varmaan kuitenkin aika harvinaisia, mutta silti. Kyllä sitä sitten hengähtää helpotuksesta jos kaikki on siellä ultrassa kunnossa.

Ei auta kuin mennä positiivisella asenteella eteenpäin. Itehän ei näille asioille mitään mahda, se tapahtuu mikä on tarkoitettu, niin ainakin ite uskon.

Hugsy ja Pompula 10+3
 
Heippa kaikille :)
täällä taas yksi neuvolakäynti takana :) vauvan syke oli huikeat 170!!kuulemma alkuraskaudessa voi nousta noinkin ylös jos vauva siellä liikkuu...ja niin liikkuikin!karkas koko ajan sydänäänet :D voi kauhulla odotan millainen adhd sieltä tulee :)nyt on niin vahva poikaolo mut saa nähdä :)

toivottavasti pian saa sen äitiyspakkauksen ja pääse tutkimaan sen sisältöä :) niin ja onnea kaikille ultriin ja teille jotka ootte saanut hyviä uutisia :heart: Muistakaa älkää stressatko!!nauttikaa!!

Rouva Papunen +villi-eikka 12+6
 
Pikainen kysymys ja sepustus kaikille! :wave: Onko täällä muita rh negatiivisia? Itse sain tänään tietää olevani B- veriryhmältäni. Mieheni taas on B+, ja taustaselvityksen jälkeen hyvin hyvin todennäköisesti myös vauva on B+. Nyt edessä 3 kontrolli verikoetta vasta-aineiden osalta, joita onneksi ei vielä ole... ja sitten synnytyksen jälkeen vauvasta vielä verikoe veriryhmän varmistamiseksi...ja sitten mahdollisesti se rokote.

Hieman nousi kyllä stressikäyrä, vaikka sanoivat ettei 1. raskaudessa ole hätää, ( Eikä seuraavissakaan kun ottaa sen rokotteen) mutta netistä löytyi taas vaikka mitä "kivaa" juttua... :ashamed:

Mutta muuten vauvalla oli kaikki hyvin, ja mamin paino sen kun nousee. Oikeasti, siis kahdessa viikossa tullut taas 1 kg, vaikka olen syönyt terveellisesti ja liikkunut. 20 kg taitaa mennä kyllä rikki tässä raskaudessa... :headwall:

Annabell ja "skorppari" 14+1
 
Annabell, täällä myös yksi rh negatiivinen! :wave: Ei siitä stressiä kannata ottaa, synnytyksen jälkeen, jos vauveli on rh + niin saat sen piikin persuuksiin. Mullekin vaan neuvolassa sanoivat, että seurataan, mutta eivät vielä mihinkään verikokeisiin määränneet. Mulla on sisko myös rh negatiivinen ja synnyttänyt jo kolme muksua ongelmitta.

Eilen oli neuvolalääkäri ja lääkäri sai pikkusen sydänäänet jo kuuluviin, oli niin ihanan kuuloista ja piristi kummasti maanantaiaamua. Kaikki oli muutenkin ok, kuukaudessa tullut painoa kilon verran, paineet oli 144/76 ja ensimmäinen pissanäytekin oli puhdas.

Irene 13+1
 
Eka neuvola takana. Oli ihan ok reissu. Vähän ehkä tylsä ku ei kuunneltu sydän ääniä tai mitään. Laskivat siellä muuten, et hedelmöittyminen ois ollu 9.3. vaikka punktio oli 8.3. OYSista ne mulle ainaki sano et punktio päivä on 2+0. Laskettuaika nyt siis siirtyi päivällä eteenpäin 30.11. virallisissa papereissa, mut kyllä mä vielä meen ihan sen OYSin mukaan. Vaikka eihän tuolla yhdellä päivällä oo mitään merkitystä. Painoakin oli tullu. Tosin taustalla on 2 päivää uunijäätelön syöntiä ja pari päivää ku maha ei oo toiminu ollenkaa... Mut silti. Sais se vähän laskea vaikka ihan normipainoinen oon mittareiden mukaan vieläkin. Paineet mulla on 121/79 ilmeisesti ihan hyvät. Neljän viikon päästä neuvola lääkärille aika ja kuulemma parin viikon sisään np-ultra. :heart:

AaVee ja Baby 9+1 (9+0)
 
annabell-77, minä myös rh- Ekassa raskaudessa en juurikaan sitä miettinyt enkä tutkinut. Neuvolassa huolehtivat verikokeista ja synnytyksen jälkeen kävivät tuikkaamassa piikin kankkuun. Ei siitä mitään ongelmaa ole, elä turhaa huolehdi :)

irene80, tää on nyt todellista, me päästiin sitten kumminkin molemmat tänne puolelle, ja täällä kans pysytään hamaan loppuun asti:D Yhtä aikaa hoidot aloitettiin, välillä kävi köpelösti, mutta nyt onni on kääntynyt. Peukkuja meille :D

Onnea hyvistä neuvolakuulumisista kaikille, ikäviä uutisia ei onneksi ole tullut. Toivottavasti kaikilla menee hienosti myös np-tulokset ja rakenneultrat.

(.) Meikä oli viikonlopun iltatuureissa :/ Sunnuntaihin asti meni hyvin, sitten alkoi kauhea jomotus ja polttelu alaselkään, kävellessä oli jalat mennä yhtäkkiä alta. Sitten loppuilta pitikin mennä hissuttelemalla. Oli tarkotus päästä lähtemään aikasemmin kotia, esimies sano mulle, että teet hissuksiin sen minkä pystyt ja lähet kotiin kun alkaa sille tuntua. Mutta mulla oli niin paljon hommaa ja kun piti kävellä niin hiljoksiin, en päässyt lähtemään kun puoli tuntia aikasemmin. Onneks supistelut on pysyneet pois.
Mulla on Anita-merkkinen tukivyö, mutta se ei kyllä auta mihinkään. Tänään soittelin tk:n kuntoutukseen, niiltä saa käydä huomenna hakemassa tukevamman vyön lainaan. Testaan sen ja jos ei auta niin kait se on sairaslomaa taas haettava :/ Ja mä kun niin tykkäisin käydä töissä! Mutta pikkumuru ja oma terveys ennen kaikkea.
Mulle on kerran yks hieroja sanonut, että mulla on synnytyksessä mennyt lantio pois paikoiltaan, ehkä nämä kipuilut sitten johtuu siitä. Kun neuvolassa sanoivat, että johtuu lantion löystymisesta. Kait se valmiiks pois paikaltaan oleva kipuilee sitten enemmän.

Onko kellään riesana kuivat limakalvot? Mä herään joka yö niistämään, kun nenä tukkonen ja aina niistäessä tulee verta. Mulla on jotakin (muka) kosteuttavaa suihketta, mutta mitään apua siitä ei ole. Alapää on rutikuiva kans, mutta se nyt ei vaivaa. Gyne vaan huomautti.

Tässä massukuvaa viimeviikolta 14+2

Mä heräsin just kuva-aamuna ja maha oli pullahtanut tosi ylkonevaksi yön aikana. Aamulla jo sängyssä hoksasin kuin selvästi kohtu tuntui ja näkyi maatessa, silleen se ei aikasemmin ollut ollut.
Että oottakaa vaan, se mahan yhtäkkinen pullahtaminen on ihan tosi juttu!

kirma& muru14+6
 
Kirma mulla myös kuivat limakalvot verta tulee nenästä niistäessä oikein kunnolla :) onpas sulla muuten tuo masu jo pullahtanut...mulla ei vielä näy mitään :( kai se sieltä pian tulee :)

Tuosta painon noususta mulla tuli ekan 10vk aikana noin 4kg kun oli tosi huono olo ja söin siihen huonoon oloon ja lisäksi painoa nosti tajuton ummetus kaksi normaalia vessapäivää sitten taas 4 päivän ummetus...nyt ei ollut paino noussut ollenkaan HUH!! alkaa tasaantumaan kun huono olo on kadonnut kun oppinut välttämään niitä ruokia mistä etoo ja vatsankin oon saanut toimimaan jotenkuten omenamehulla...mitkään apteekin litkut ei kyllä tehonnut yök...

Rouva papunen & villi-eikka 13+0
 
Irene ja Kirma :wave: Kiva että muitakin rh- tyyppejä :) Ja yritän olla stressaamatta :)

Kirma Sulla on tosi nätti masu :) Ite olen ikäänkuin "levinnyt" joka suuntaan. Olisko tää sit tyttömaha? Niin nuo naapurit kovin väittivät. Vaikka itsellä on poika olo.

ja AaVee Kiva että neuvolassa kaikki hyvin. Vaikka hassua etteivät edes yrittäneet kuunnella sydänääniä? Meillä kyllä kuunneltiin jo ekalla neuvolakäynnillä samoihin aikoihin, ja ne jopa kuului :)

Ja painosta vielä, niin sen kyllä huomaa kun ei vaatteet mahdu enää päälle. Alushousuja myöten kaik ahistaa. Eli perse on levinnyt :D 2 hametta mahtuu vielä ja legginssit, mutta kyllä tässä on ostoksille lähdettävä... =)

Osaako ketään suositella hyvää selän tukivyötä? Itsellä paukahti 4 vuotta sitten 3 välilevyä ( pullistumat siis) joten ongelmia on odotettavissa, vaikka nyt vielä meneekin suht.ok.
 
Aavee, ei mullakaan ekassa neuvolassa edes mainittu mitään sydänäänien kuuntelusta ja ei sen puoleen se vehjekin näytti ihan antiikinaikaiselta :D ! Ja maanantaiaamuna, kun lääkäri rupesi sydänääniä etsimään niin hän sanoi etukäteen, että voi olla että ei vielä löydy, mutta löytyipä sitten kuitenkin. Enkä mä ollut edes ajatellut, että vieläkään kuunneltas, kun jostain pinosta olen lukenut, että neuvolassa kuunnellaan vasta rv 16+, mutta olin sitten positiivisesti yllättynyt tästäkin käänteestä.

Joo, kirma täällä ollaan ja pysytään :heart:. Raskas ja kivikkoinen taival on meillä takana, mutta kun näin taaksepäin katselee niin aika on loppujen lopuksi mennyt todella nopeasti ja jotenkin ne kaikki ikävät muistot on painuneet taka-alalle.

Sun masus on kyllä tosi ihana, täytyy katsoa, jos sais tällä viikolla aikaseks masukuvan, kyllä tästä pötsistä jo meinaan huomaa :D ! Töissä olenkin jo mielenkiinnolla odottanut, että kuka kehtaa ensimmäisenä kysyä :LOL: ! Hyi, että mä olen ilkeä.

Jos en väärin muista niin mullulla tais olla tänään ultra, toivottavasti kaikki on ok :heart: .

No eipä tällä kertaa taas muuta, palaillaan :wave: !
 
Irene No siellä meidän neuvolassa ei näyttänyt olevan mitään laitetta siinä huoneessa missä mä olin! Vaan niitä sellasia jänniä "torvia" josta toinen pää laitetaan mahan päälle ja sit terkka laittaa oman korvansa toiseen päähän. :LOL: 26.5. on seuraava neuvolakäynti ja siellä on sit lääkäri joka kuulemma kuuntelee sydänäänet.

Kirma Sulla on kyll jo ihan yli ihana masu. Mäkin niin kovasti odotan, että tää maha alkaa kasvamaan... :heart:

Päätettiin eilen miehen kanssa, et otetaan käyttöön sittenkin se K-PKS:n lääkärin laittama LA 30.11.2010. Vaikka se nyt onkin päivän jälkeenpäin ku mitä OYSista sanottiin. Neuvolassa olivat nimittäin K-PKS lääkärin kanssa samoilla linjoilla ja se lukee siinä Äitiyskortissakin. Eli nyt on siis 9+1 :heart:

AaVee :heart: Baby
 
En ole ehtinyt palstoille muutamaan päivään kuin pikaisesti kuulumisia lukemaan. Ja sitten jännäsin niin sitä varhaisultraa ettei oikein mitään kerrottavaakaan ollut..
Tänä aamuna se sykkeenetsintäultra sitten oli ja kyllähän sieltä pieni väpätys löytyi. :heart: Tuulimunaa pelkäsin, kun niitä tarinoita on saanut lukea ja kuulla, eikä suurempia tuntemuksia ole ollut. Mutta kaikki ihan normaalisti, huh.. Kahden viikon päästä menen vielä uudestaan sikiötä mittauttamaan klinikalle, mutta sen jälkeen sitten heittäydytään neuvolan huomaan. Nyt saisi jo neuvola-aikaa varata parin viikon päähän (sen toisen ultran jälkeen) mutta uskaltaakohan tässä vielä moisia? Niillä voi olla kyllä sen verran ruuhkaa, että kai sitä pitää kerätä rohkeutta ja soittaa. Meillä sama neuvolatäti kuin aikaisemmin, saas nähdä mitä kommentoi!

Stigu rv7+2
 
Täällä on niin paljon juttua, ja mulla vähän aikaa, että kirjoitan vaan omaa napaa kiireesti...
Raskausoireet "katosi" tai väheni viime viikon ultrauksen jälkeen ja oksentelukin on jäänyt lähes kokonaan pois, rasvaista ruokaa ei enää tee mieli ja vatsan nippailu vähentynyt. Olin lähes varma, että sykettä ei tänään enää kontrolliultrassa löydy, mutta siellähän se hurjake uiskenteli ja viuhtoi ja potki vimmatusti heti kun ultralla katseltiin. Sykekin löytyi kun saatiin kaveri luulemaan, ettei katsota ja pysymään paikallaan ;) Ihana olo :heart: meinasin rutistaa terveydenhoitajan ihan lyttyyn kun itkusta sekaisin sain taas hyviä uutisia. Olin puolet viikosta jo muka varma ettei siellä tapahdu enää mitään ja peruutin vapunkin mielessäni :ashamed: Nyt jaksan taas uskoa, ainakin muutaman päivän... Kotidopplerin osto taitaa olla käsillä, jos ei mun hermoilu ala np-ultran myötä loppumaan.

Bitteri ja pikkuipana 10+5 :heart:
 
irene80 kyselit vaunuista, mutta minulta ainakaan tuskin saat mitään apua. Me kun asutaan täällä maalla jossa teitä ei talvisin aurata eikä vaunujen kanssa tarvii mahtua shoppailemaan ;) Meillä on leveärenkaiset, tukevat, isot ja ei niin ketterät ja näppärät brio kombit esikoiselta ja niillä mennään. Kaupunkivaunuista mulla ei ole mitään kokemusta.

AaVee, ompas teillä erikoinen neuvola :eek: Vaikka minä olenkin täältä takapajulasta niin meillä sentään on jopa ultrakin. Syke kuunnellaan ihan dopplerilla joka käynnillä.
Meidän klinikalla muuten punktiosta seuraava päivä on 2+0. mutta tuo laskutapa tuntuu vaihtelevan.

stigu123, huh kun sulla on uskallettu kuunnella sykettä aikaisin! Ja tosi hieno juttu että kuului :heart: Mulla kuunneltiin eka kerran rv11 eikä löytynyt, mutta mulla istukka edessä että ehkä sekin vielä vaimensi. Sullakaan ei varmaan rasvavarastoa ole kauhesti omasta takaa kun nyt jo kuului.
Kantsii kyllä mun mielestä varata jo neuvola-aika, sitä ei tiedä kuin ruuhkaa on. Ja meillä ainakin haluavat eka käynnin rv9-10, en tiedä vaihteleeko tämä miten paikkakunnittain.

bittersweet, minulla loppuivat oireilut myös kun seinään just noilla viikoilla. Ehdin kans jo huolestua, mutta taitaa olla meillä tämä huolehtiminen verissä :whistle: Onnea sinne :heart:

(.) Meikä kävi neuvolassa tänään eikä siellä ihmeempiä, kaikki ok. Murun syke 147.
Annabell kyseli tulivyöstä, mä kerroin tuossa eilisessä jo omasta kokemuksista ja tänään sitten hain kuntoutuksesta lainaan vähän tukevamman. Siinä tulee semmonen kova, pieni lätkä tuonne ihan alas ristiselkää painamaan. Täytyy viikonloppuna testata töissä onko siitä apua. Mutta epäilen. Ei näihin lantion löystymisiin voi mikään auttaa.

Ihmettelin sitten kätilölle kun mulla muuttui ne viikot ihan kokonaan np-ultrassa niin sanoi, että viikot lasketaan automattisesti sikiön koon mukaan. Jos se ei vastaa minun tapauksessa punktion ajankohtaa, ei se merkkaa mitään. Np-ultrassa tulee se "virallinen" mitta jonka mukaan loppuraskaus sitten mennään.

Eli mulle tuli lennosta viikko lisää, tänään 15+4
 
Kirma Meillä ei täällä tehdä ainakaan mun neuvolassa ultria vaan ne on aina keskussairaalan puolella Äitiyspolilla. Neuvolassa on vaan dopplerit joilla kuuntelevat sydänäänet. Sairaalasta sit lähettävät tiedot ultrasta neuvolaan. Tää on kato tätä "ison kaupungin" meininkiä! :LOL: Taitais tulla kalliiksi hankkia kaupungin kaikkiin 5-6 neuvolaan ultralaitteet ja sen takia sairaalaan sit mennään. :)
 
Ihan nopeesti tuun raportoimaan vaan omaa napaa tällä kertaa :ashamed: kiirettä pukkaa mutta kiitos Irene kun olit kyselly ultrakuulumisia!
Eilen oli tosiaan uusintasydänultra ja se meni nyt paremmin. Melkein heti tuli näytölle sydänrytmi, ja kätilö laittoi äänenkin päälle niin että nyt sen pienen sydämen jumputuksen myös kuuli :heart: Tasainen ja hyvä. Pikkuinen oli kyllä niin vilkkaalla tuulella että kääntyili vaikeuttaen ultrausta, mutta loppukommenttina oli että kaikki näyttäisi olevan ihan OK. Uusi sydänultra vielä rv:lla 21.
Bonuksena selvisi kumpaa odotetaan, poika olisi tulossa =) :heart:
Kyllä harmitti kun mies ei päässyt mukaan, mutta ostin muutamat kuvat mukaan. Viimeisessä poju piti herttaisesti käsiä korvillaan!

En varmaan ehdi kirjoittelemaan ennen ensi viikkoa kun lähdetään pikku sukulaisreissuun, mutta oikein mukavaa vappua ja hyvää oloa kaikille!!

t. Mullu 14+6
 

Yhteistyössä