Huh kun olette olleet aktiivisia, paljon luettavaa
Ensin
ovis, tervetuloa remmiin ja kovasti kovasti onnea sinne! Sinullakin pitkä taistelu takana. Mutta nyt se piina vasta alkaa, valitettavasti. Pitkää pinnaa ja hermoja sinulle!
irene80, pitkästä aikaa tosiaan pääsis häihin. ja vaatekriisiä pukkaa juu! Kait se on joku tunikamallinen ostettava, en tiiä. Legginsejä en vaan ole mistään bongannut, masulle myydään vaan sukkahousuja.
Kävi vaan surkea tuuri, kun rupesin varaamaan hotellia Tampereelta, että varaan hyvissä ajoin, jo reilu pari kk ennen häitä, niin eiköhän vaan joka ikinen hotelli kaupungissa ole jo täyteen ahdettu! Sillon pelataan lentopallon maailman lliigaa, tampere-sivut mainostaa, että kaupunki täyttyy tuhansista lentopallofaneista ympäri maailman!! Voi jee kun ottaa päähän! Nyt meillä ei sitten ole mitään käsitystä mihin majotutaan. Matkaa on reilut 400km, ei huvittais aikasin aamulla lähteä ja sitten taas illalla myöhään takasin:/ Hotelleista käskivät vaan soitella peruutuspaikkoja.
Harmi kun neuvola sulla siirtyi, näitä pitkiä päiviä laskiessa on aina kiva kun pääsee jonnekkin syynäiltäväksi. Meillä ei lääkärin tarkastusta ole kun vasta loppuraskaudessa, että ei ole mitään tietoa mitä siellä tehdään. Tarkistaiskohan se kohdunsuun?
jipsis, onnea sulle np-ultrasta!
Mä odotan kuola valuen sitä äippälootan julkistamista!
mullu, se on totta, että maha näyttää paremmalta mammahousujen kanssa, varsinkin niissä missä on se korkea resori. Tulee nätti muoto
Mä hukun noihin esikon aikana ostettuihin farkkuihin, pakko olis kyllä päästä shoppailemaan. Ja maha alkaa olla jo liian iso näihin farkkuihin mitä olen nyt tähän asti pitänyt. Alasauma painaa ikävästi, tulee vaivelille rantu otsaan
hugsy, mulla oli aika vaikee tuo alkuraskaus, vasta joskus rv12 jälkeen alkoi tuntua hiukkasen edes valoisemmalle. Mulla oli ihan jotakin masennuksen tapasta, ei huvittanut edes kotoa minnekään lähteä, postin hakukin tuntu ylimääräselle ponnistelulle.
Ja tämä valtava tietomäärä mitä tässä on vuosien odottamisenaikana haalinut pään täyteen, ei todellakaan ole helpottanut tilannetta. Ja sitten mies on ärsyttänyt kun se ei tiedä mistään mitään ja hokee vaan että hyvin kaikki menee
Sä alat olla jo hyvillä viikokilla, on vaan luotettava siihen, että massussa kaikki hyvin. Se hehkeä, onnellinen raskaus odottaa sitten meitä kaikkia vähän pitemmällä :heart: Jospas tämä viimestään rakenneultran jälkeen iloksi muuttuis!
meriharakka, mulla oli kans hb rv11 vaan 116. Nyt se oli tänään 130 mikä on mulle normaali luku. Epäilen, että johtu just tuosta syömisestä, sillon vielä ruoka mikä maistu oli ihan mitä sattuu. Hain sillon apteekista lisärautaa, mutta ei ole juurikaan tullut sitä syötyä. Ja tänään neuvolassa sanoikin, että alkuraskaudessa raudan syöminen ei juurikaan vaikuta hb:niin.
Neuvolassa käyvät tulkaahan sitten linjoille :wave:
(.) Mulla ollut järkyttävä viikonloppu :/ Ensin alkoi vaivaamaan selkä ihan tosissaan, sitten perjantaina alkoi kipuilla alamaha. Tuota toista puolta vihloi ihan kauheasti. 1g panadolkaan ei auttanut mihinkään. Sitten pe-la yönä hoksasin, että kivun kanssa aaltoillen kohtu meni kovaksi ja kiristi ja pakotti, ja siinä sitten aamuyön murehdin ja valvoin kun tajusin, että näähän on supistuksia
La-aamuna soitin päivystykseen ja pääsin käymään. No lääkäri oli tietty nuori poika, yleislääkäri, meinas eka, ettei kohdunsuuta tarvii tarkastaa, käski vaan laverille että painelee mahaa. Mutta kun mä supistelin aivan tauotta, kohtu oli ihan pinkeenä siinä mun maatessa, poika käski kuitenkin ottaa housut veks, että tarkistaa tilanteen. Sen mukaan paikat tiukasti kiinni ja kaikki sisuksissa ok. Et synnytä vielä, oli tuomio.
Perjantaista sunnuntaihin mä olen supistellut siis taukoamatta, välillä kipeemmin, välillä ne ei tunnu. Sohvalla olen vaan maannut ja nyt tänään olo alkaa olla melko normaali. Enää ei kipuja juurikaan ole, maha kovettuu vaan sillon tällön tosi harvakseltaan.
Mä tietty olen tässä murehtinut, että pikkunen tuolla on kuollut ja elimistö alkaa nyt sitten hykimään sitä. Mutta eilen tuntu aika selvästä pikkusia muksausksia tuolta
ja epämäärästä möyrintää, se sitten rauhotti vähän mieltä.
Tänä aamuna oli neuvola ja murun syke 152 :heart:
Mun kummastukseks sijainen, joka oli oikean kätilön tilalla, käski vaan lähteä normaalisti töihin (mulla sairaslomaa vielä tämä pv). Sano vaan, että olispa harmi kun hoidon kautta alkanut raskaus ja vielä näin hyvät viikotkin jo, että jos tulis jotakin komplikaatioita!
Mä sitten ärsyyntyneenä kun kotiin tulin, niin soitin heti aikaa yksityiselle gynelle, pakko käydä tarkistuttamassa kohdunsuu, kun ollut tosiaan aika raju viikonloppu. Ja kun en luottanut siihen poikaan pätkääkään. Ja samalla, että uskallanko mennä normaalisti töihin juoksemaan. Sain ajan onneks jo keskiviikolle.
Mutta pääasia, että pieni on elossa ja liikkeitäkin tuntuu. Erilailla ja paljon heikommin kun esikosta, johtuu varmaan kun istukka edessä. Tämä on enemmän semmosta paineentunnetta ja möyrintää.
kirma14+1