Kymppilumitalven hoidoista plussanneet!

Mulla on niin kamala väsy ja paha olo kokoajan etten jaksa tehdä yhtään mitään. Makaan vaan sohvalla.. Ens torstaina on eka neuvola käynti. Mukavalta vaikutti neuvolantäti puhelimessa. Saa nähdä mitä siellä sit sanotaan ja tehdään.
 
jipsis toivottavasti työreissu meni mukavasti! Oon koittanu kytätä josko toi mun kumpare alkais sillee kivasti pyöristyy, mut taitaa olla vielä turha toivo :LOL:

Irene mäkin olen lukenu muista ketjuista huonoja uutisia ja ne vie aina ajatukset siihen että käyköhän jotain vastaavaa omalla kohdalla. Pitäis varmaan jättää ne lukemiset ja keskittyä siihen että vois alkaa nauttimaan tästä olotilasta mahdollisimman täysillä. Tsemppiä np-ultraan!! :heart:

AaVee onnittelut hienoista ultranäkymistä! Mullakin oli väsymystä kovin yhdessä vaiheessa, mutta sitten se helpotti. Tuli varsin energinen olo kun ei väsymys enää kaatanut sohvalle lojumaan!

bittersweet onnittelut myös sinne hyvistä ultranäkymistä, etenkin kun vuodot on huolestuttaneet! Heh olin minäkin np-ultraan mennessä varautunut että pöksyt pois, mutta kätilö oli tilanteen tasalla ja sanoi ajoissa että vatsan päältä ultraa :D

kirma sain vaatepaketin tällä viikolla ja olivat sopivia, hyvä ettei tarvinnut alkaa vaihtoruljanssiin! Mammahousut saa kyllä vatsakummun näyttämään kivan pyöreältä, tavalliset housut mihin vielä mahdun vaikuttaa niin punkeromallilta että...

nonnii ymmärrän hyvin pelkosi ja toivon, että jatko pikkuhiljaa alkaa sujumaan rauhallisemmalla mielellä. Tsemppiä tiistain ultraan, peukutan oikein hyviä ja mieltärauhoittavia näkymiä!!

Nipsu onnittelut myös sinne ihanista ultranäkymistä! Mä en ole osannut viikkoja laskea yhtään hoidon perusteella kun PASsista plussasin. Np-ultrassa viikot osui kohdalleen niin että ne käy yksiin viime menkkojen ekan päivän kaa, sen mukaan onkin sitten helppo laskea. Eli mä olen laskenut viikot sen mukaan mitä ultrassa on todettu.

Oho paremman puoliskoni tarvii tsekata koneelta jotain ja hätyyttelee mua veke, joten kommentoin lisää toiste.
Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!!

Mullu 13+2
 
Eka neuvolakäynti viikon alulla jännittää. :eek: :D :eek:
Roskaruokaa tekee mieli, ja vaikka "lupasin" itselleni etten osta semmoista, jouduin taas pyörtämään puheeni: mäkkäri kutsui ja pizzeria :/ . Salaatti ja muu ns terveellinen (paitsi appelsiini ja sen mehu) masuasukin ei-mieleinen ruoka ei tahdo pysyä sisällä ja ajatuskin sellaisen syömisestä pistää kuvottamaan! Normaalisti rakastan salaatteja ja voisin elää niillä, ja hampurilaisia syön ääriharvoin..
 
Heippa kaikille :wave:
Uskaltaiskohan tulla tänne odotuspuolelle. Plussasin tuolla kymppipinossa ja nyt on menossa 6+6. Tiistaina olis varhaisultra missä pitäis sitten näkyä pienen sydämen lyönnit! Jännittää ihan hirveesti vaikka on sitä odottanutkin innolla. Kävin pari viikkoa sitten jo kerran ultrassa kun oltiin lähdössä ulkomaanreissuun ja halusin varmistaa ettei olis kohdun ulkonen kun oli kaikenlaisia kipujakin. Siellä näky sillon kohdussa pieni "viinirypäle", muttei tietenkään vielä muuta. Toivottavasti siellä nyt pikkuinen on vielä kyydissä :heart: . Reissu meni hyvin vaikka pelkäsinkin miten 5 tunnin lento jne. vaikuttaa ja oli tosi rentouttavaa saada hetkeksi muutakin ajateltavaa. Raskausoireina on tällä hetkellä ihan kaamea väsymys, tekis mieli vaan pötkötellä koko ajan. Sitten on pitkin päivää etova olo ja ei pysty syömään kun sitä mitä millonkin mieli tekee. Mies lähti just hakee pizzaa :ashamed: . Onko muuten kellään muulla jäänyt maha turvonneeksi hoidon jäljiltä? Mä näytän edelleen kun olisin puolivälissä raskautta (enkä oo kyllä niin paljon herkkuja syöny ;)). Sillon pari viikkoa sitten ultrassa näky molemmissa muniksissa isoja rakkuloita, ihan samannäköistä kun ennen punktioon menoa :( . Häviääköhän ne sieltä jossain vaiheessa?
Taustoista vielä sen verran että ikää on kohta 35, miehellä jo 41. Yritystä takana 2,5 vuotta, 3xIUI negaa kaikki, ja 2x ICSI, josta toisen tuoresiirrosta nyt elämäni ensimmäinen plussa :heart: .
Mukavaa uuden viikon alkua kaikille!
Ovis 6+6
 
Hessan!!
Tänne taitaa kuulua pelkkää hyvää, se on upeaa. Iloisia ultrakuulumisiakin oli monella!!! =) Terve tuloa mukaan Ovis!!
Itsellä tunteet on aika sekavat edelleen. Pelkää joka tuntemusta. Ruskea vuoto alkoi uudelleen eilen, ja sekin kauhistutti, vaikka lääkäri siittä varottikin, että sitä saattaa jatkossakin tulla. Myöskin huono-olo jatkuu, joten kai pikkuisella on kaikki hyvin, kun äiti kärsii!!!! :LOL: Töissä testasin hb.n ja se olikin tullutkin alas aika reippaasti. Yleensä ollut 130-140 välillä ja nyt oli 110. Kai tää väsymys ja heippaava olo johtuu siitäkin, ja tietty kun tuo syöminen ja juominen on ollut aika vaihtelevaa. Mulla on iltaisin samoja oireita kuin bittersweetillä. Alkanut juuri ne ruuat himottaan mitä harvemmin tuli edes syötyä. Mies sanokin, että sitten kun mä haluun hesburgeriin, on maailmankirjat sekasin. Jaffa on silti edelleen ykkönen, limpsojakaan en yleensä juo kuin pitsan kera!! Nyt mennyt useampi pullo!!! Tekee tosi hyvää hampaille!! Muutenkin kun ensin oksentaa ja sit juo jaffaa ja hampaiden pesukin on tällähetkellä aika extriimiä puuhaa, ni kai mä saan sitte pukilta tekarit!!! :LOL:
Mulla on kans eka neuvolakäynti keskiviikkona. Onko eka kontrolli niskapoimu-ultra, vai miten se menee? Gyne vaan varotteli sillon ekassa ultrassa, että lapsettomuushoidot helposti antaa väärän positiivisen tuloksen down kokeeseen? Onko ketään muuta varoteltu?
Aurinkoista tulevaa viikkoa kaikille!! Meriharakka
 
Ovis Mulla on vielä turvotusta. Mulle tuli hyper hoidoista ja viime keskiviikkona munasarjat oli vieläki 5-6cm halkasijaltaan joten ei ihme, et vähän turvottaa...

Mikähän niissä appelsiineissä on ku ne maistuu kaikille raskaana oleville. Oon ihan hulluna jaffa appelsiineihin ja appelsiini mehuun... Toinen mikä on kans niin mansikka. Kaikki mansikalle maistuva.. nam (paitsi mansikka jugurtti).


Huomenna poksuu taas. Seiska jää taa ja kasi hyppää kehiin. :heart:
 
Hei AaVee mulla on myös torstaina eka neuvola, jännää :) Ootan sitä aika paljon, mutta vielä enemmän ootan sitä niskaturvotusultraa. On kiva nähdä taas pitkästä aikaa mitä pienelle kuuluu, edellisestä ultrasta on jo aikaa.

Jännittää kyllä vähän tuo seulonta, toivottavasti kaikki on ok. Kyllä tää raskaana oleminen on vähän erilaista kun joskus ajattelin. Sitä jotenkin aina luuli että koko raskausajan vaan on kauhean onnellinen ja iloinen ja hehkeä, mutta totuus onkin toista. Väsyttää niin, ettei jaksa töiden jälkeen tehdä muuta kuin raahautua sohvalle vähäks aikaa ja sit nukkumaan. Onnellinen ja iloinen tietysti oon, mutta samalla koko ajan murehtii ja pelkää että jotain kamalaa tapahtuu. Kyllä se niin on, että tieto lisää tuskaa. Jos ei olis opiskellu netistä niin paljon kaikesta mahdollisesta mikä pieleen voi mennä, olis varmaan paljon huolettomampi ja rauhallisempi. Varmaan sekin vaikuttaa kun on joutunut käymään noita hoitoja läpi, niin sitä ajattelee että voiko tosiaan olla totta, että kaikki menis hyvin ja se vauva nyt tulis.

Mitkäs teillä muilla on fiilikset?

Ai niin, tuosta ruoka-asiasta vielä. Mulle ei yhtään maistu suklaa tai karkit, mitä yleensä tekee aina mieli. Nyt himoitsen kaikkea raikasta ja kylmää, hedelmiä yms. ja mehujää on ihan ykkönen etovaan oloon!

T. Hugsy ja pompula rv 9+2
 
Meriharakka: pakko koettaa lohduttaa vähän: mulla on vuotoillut koko alkuraskauden ajan, niin punaista kuin ruskeaakin. Tiputellut ja tullut vähän enemmän. Silti, joka viikko kun ollaan ultrassa juostu niiden takia 6rv alkaen (nyt kolme ultraa takana) on kaikissa ollut kaikki hyvin ja kasvukäyräkin nousee päivälleen just niin kuin pitää! Koetan olla hermostumatta, mikäli ja kun vuotoa taas tulee, samaa toivon sulle vaikka tiedän että on kamalan vaikeaa...! nyt kolmen ultran jälkeen alan jo itsekin uskoa, että kyllä tää tästä.

Niin ja miten se lääkäri perusteli sen lapsettomuushoito ja down-tulos jutun? tahtoisinpa tietää.. tai en tiedä sittenkään tahdonko..

Suklaata tekee mieli kanssa, appelsiinia ja suklaata! en ole ollut suklaan perään kovin innokas aiemmin, mutta nyt voisin napsia sitä jatkuvasti. Voi johtua siitäkin, että se ei ole pahaa oloa aiheuttavien listallani. Pääsiäisenä ahmin happamia karkkeja, mutta sitten alkoi tuntua kuin hampaat syöpyisi suuhun :eek:
Vatsaa nippailee taas tutusti kolmen päivän tauon jälkeen (melkein jo huolestuin kun ei mitään tuntunut..). Ja kylkipistoja tuntuu myös, samanlaisia nekin kuin aiemmin.
Väsyttää, vaan eipähän ole uniongelmia =)

Bitteri ja pikkuinen 9+1
 
Huomenta kaikille ja oikein hyvää alkanutta viikkoa!

Viikonlopun on vaivannut mahdoton väsymys ja öklötyskin tuntuu jollain tasolla palanneen - olen kyllä käynyt lukemassa kuulumisianne, mutta en ole jaksanut kirjoitella. Nyt ensin lisää omaa napaa: Kävin keskiviikkoaamuna vielä julkisen np-ultrassa, jossa kaikki näytti hyvältä. Niskapoimun paksuudeksi mitattiin 0,8 mm ja viikkoja rustattiin nyt hieman taaksepäin - tämän jälkeen LA:aa ei kuulemma enää muuteta. Tuntui kivalta käydä tsekkauttamassa np-tilanne vielä kerran, kun varsinainen np-ultrani oli jo viikolla 10+ ja kun kunta kerran tarjoaa...

AaVee, onnittelut ultranäkymistä!

bittersweet, ihanaa, että kaikki oli ultrassa ok, tiedän hyvin sen helpotuksen tunteen :) . Täytyy sanoa, että tuo kotidoppler on omalla kohdalla säästänyt monelta huolelta - sykettä ei myöskään ole tarvinnut etsiskellä, olen ekaa harjoittelukertaa lukuunottamatta löytänyt vaavin äänet alle minuutissa. Eilen ne paikallistuivat tuohon häpyluun ja navan puoliväliin, ilmeisesti kohdunpohja alkaa pikku hiljaa nousta, tosin sen voi kyllä päätellä pömpöstäkin... :) Näyttää vähän vaihtelevan nuo ultraustavat, itsellä lääkäri halusi vielä viikolla 10+ ultrata ensin sisäkautta, mutta näkyikin itse asiassa paremmin päältä.

Mullu, kiitos kysymästä, matka meni ihan mukavasti, mutta olin kyllä rättiväsynyt kotiin päästyä. Itsellä ollut vähän samoja mietteitä noista äippävaatehankinnoista, ei oikein uskalla vielä heittäytyä, mutta toisaalta jotain täytyy keksiä suht pian, jos meinaan pitää pömpön piilossa työpaikalla... :) Täälläkin tuo uloke on sellainen epämääräinen laajennus tuossa navan alapuolella...vaatteet päällä näyttää lähinnä kuin vyötärö olisi turvonnut muodottomaksi pötköksi. Joo, toivotaan, että pyöristyvät nätisti sitten myöhemmin =). Lohdullista kuulla, että väsymys jossain vaiheessa helpottaa...

Irene, nonnii ja Zax, kovasti tsemppiä ultran odotteluun!

Annabell, voi ei, nytkö se pahoinvointi tosissaan iskikin, yritä kestää...

:)

Nipsu74, lämpimät onnittelut ultrakuulumisista! Minunkin käsittääkseni viikot lasketaan ultran jälkeen pikkuisen koon mukaan.

Duffy, jep, ei tuohon pömppöön ole vielä oikein tottunut, oudolta tuntuu. Tilanne varmaan muuttuu, kun pääsee niin pitkälle, ettei tarvitse enää peitellä ja massukin on
muokkautunut niin, ettei jätä enää arvailun varaa... :) Itsekin katselin haikeana hullujen päivien kuvaston vauveliosastoa, vielä onnistuin pidättelemään.

Maricce, ihanaa, onnittelut np-ultran kuulumisista! Olo on varmasti helpottunut, tiedän tunteen. Täälläkin on vyötärö kadonnut ja vaatteet alkavat uhkaavasti kiristää, kohta täytyy alkaa tehdä hankintoja...Nyt otat vaan ihan rauhallisesti ja tottelet kiltisti lepomääräystä, yritä sinnitellä!

Ovis, tervetuloa mukaan ja onnittelut ekasta ultrasta! :flower:

Meriharakka, ne tuhruilut osaavat kyllä huolestuttaa, tiedän kokemuksesta, itsellä tuhruili noin 1,5 viikkoa, mutta onneksi kaikki oli hyvin. Onpa sinulla hb pudonnut, mutta se on tietääkseni aivan normaalia - ei mikään ihme, kun oksu lentää eikä ruoka tahdo muutenkaan maistua :LOL: . Neuvolasta suositeltiin muuten mm. odottavan äidin hampaiden takia kalsiumlisää, ellei ruokavalio sisällä reilusti maitotuotteita. Minäkin olen kuullut hoitojen vaikutuksesta veriseulan luotettavuuteen - hormonitasojahan se verikoe mittaa ja ilmeisesti hoidoissa käytettävät hormonit vääristävät testitulosta. Tietääkseni homma menee juuri noin eli eka kontrolli neuvolan jälkeen on np-ultra. Itse käyn yksityisellä seurannassa, joten saattaa käytäntö poiketakin.

hugsy, samansuuntaiset fiilikset täälläkin, pakostakin sitä huolehtii eikä oikein vieläkään jaksa uskoa tätä todeksi. Onneksi mieli on kuitenkin pikkuhiljaa keventynyt.


jipsis 12+6
 
Vielä lisäystä edelliseen: Onko kukaan menossa lapsimessuille ensi viikonloppuna? Siellähän kaiketi julkistetaan uusi äitiyspakkauskin...Vähän kyllä kutkuttaisi mennä messutarjontaa ihmettelemään... :D

jipsis
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!
Tääällä on ehtinyt tapahtua vaikka mitä ja hurjia tarinoita on saanut vuodoista lukea, onneksi kaikki kuitenkin hyvin!

Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista sekä tsemiä ultraa odottaville!

Olen vähän tippunut kärryiltä, mitä kenellekin kuuluu vaikka mielestäni täällä usein kuulumisianne luenkin. Jostain syystä palaan aina ensin tuonne lapsettomuuspuolelle ja sitten siirryn vasta tänne. Odotus tuntuu vieläkin niin epätodelliselta.

(.) Meillä on torstaina np-ultra Felicitaksessa ja jännittää ihan vietävästi voiko siellä masussa mitään enää olla. Olen aivan turvoksissa ja näytän nyt jo siltä, että olisin puolessa välissä :LOL: Onneksi saan kuitenkin vielä vaatteilla peiteltyä jonkin verran, mutta tuskin kauaa. Toivottavasti torstaina kaikki siis kunnossa. Tiedä sitten mistä turvotus johtuu, kun maha toimii kuten ennenkin. Voiko olla mahdollista, että toinen (kolmas) raskaus vaan näkyisi jo aiemmin kuin eka?

Palaan astialle ja kommentoimaan kuulumisianne taas viimeistään torstaina ja yritän silloin olla paremmin kartalla, mitä teille kaikille kuuluu :)

Sannis 10+5
 
Mullu, juu ehkä olisi fiksuinta olla lukematta muita pinoja, mutta minkäs sitä itselleen mahtaa. Varsinkin tuolla lapsettomuus puolella olen seurannut useammankin pinon tapahtumia. Sitä jotenkin jää koukkuun.

Kirma, ai teilläkin on häät kesällä? Mitäs olet ajatellut laittaa päälle :D! Meillä on kaverin häät Keuruun suunnalla elokuussa ja mulla on jo pukeutumisongelma. Enkä kyllä haluaisi näyttää turvonneelta valaalta :kieh:.

Jos joku on menossa lapsimessuille niin olisi kiva saada infoa miltä uusi pakkaus näyttää ja millaisia värejä tällä kertaa olis tarjolla.

Aaveelle onnittelut poksuista! :heart: Hitaasti, mutta varmasti ne viikot sieltä kertyy.

Duffy ja Maricce, mulla tuntuu taas, että mun maha on pienentynyt :eek: ! Heti tulee ajatus, että jotain on pielessä, mutta olisikohan turvotus vaan laskenut. Jouduin jo farkuissa pitään kumilenksua kun painoi niin hirveästi, mutta nyt menee jo nappikin taas kiinni. Yritän aina peilin edessä pullistella, että oliskos kasvanut, mutta ei :LOL:.

Hugsy, epävarmuus vaivaa täälläkin, mutta kai sen kanssa vaan on opittava elämään. Itsehän et juurikaan mihinkään voi vaikuttaa. Olenkin sanonut, että tämä on meille lapsettomuudesta kärsineille aina odotuksen odotusta ja piinapäivät senkun jatkuvat aina vaan hermoja raastavina. Mutta onneksi tänne voi tuntemuksistaan avautua, usein vielä joku muukin ajattelee samoin.

Ruoasta: Kaikki oikeastaan maistuu, mutta ehdoton suosikki on ässämix mehujää, nam :p ! Musta on tullut myös limsojen suurkuluttaja, siitä kyllä pitäisi päästä eroon.

ON: Mulla piti olla neuvolalääkäri tänään, mutta hän oli sitten sairastunut ja aika siirtyi viikolla eteenpäin ja ylihuomenna olisi sitten se ultra.
Mulla oli aivan karmee päivä eilen, siis hirvee krapulapäivä, makasin vaan sohvalla ja podin huonoa oloa ja päänsärkyä. Onneksi iltaa kohden helpotti. Eikä ollut edes itse aiheutettua, olin jonkun sijaiskärsijä :D . Toivottavasti ei tule hetkeen uudestaan.

Irene 12 *POKS*
 
Ei vaan pitäisi mennä mihinkään muualle lueskelemaan mitään ketjuja... paniikkia alkaa puskemaan kun keskenmenoja tippuilee vielä viikoilla 9-10 :eek: vaikka yritän lohduttautua sillä, että muissa ketjuissa tuskin porukka on käynyt varhaisultrissa sikiötä kurkkimassa, niin että ei ole varmuutta onko tuulimuna/kohdunulkoinen/jotakin, jotka lienee yleisimpiä keskeytymisen syitä. Silti alkaa hermostuttamaan ihan liikaa, ja juuri kun aloin luottamaan ultrauksen jälkeen että kaikki on tosi hyvin! Huh, nyt pitää pitää taukoa tästä nettikyyläyksestä, ettei taas iske hätä. Miten ihmeellä jaksan np-ultraan?

Mulla kiristelee farkut ja muutkin housut istuessa (tosin vähän makkaraakin vyötäröltä löytyy), kun reuna painaa yleensä just suoraan kohdun kohdalla.. housut auki aina istuessa niin on ok olla.

Aaveelle ja Irenelle poks-onnea!
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa!!!täällä raskaus on tehnyt siis hirveän ummetusvaivan :D hiukset on niin kuivat ettei hoitoainekaan tehoa ja aamusta kun herää takaraivossa on aina puolipäätä koristava iso takku :D sisko on parturi joten se kuulemma tuo mulle jonkun tehohoidon :D hieman epäilyttää tehoaako :D

ostin kaverilta sellaisen dopplerin ja hyvin kuuluu sydänäänet :heart: keskiviikkona olis sitten se np-ultra :) tuntuu vaan että tuo kaveri tuolla masussa on kovin vilkas :)

Rouva Papunen+eikka 11+6
 

Huh kun olette olleet aktiivisia, paljon luettavaa :D

Ensin ovis, tervetuloa remmiin ja kovasti kovasti onnea sinne! Sinullakin pitkä taistelu takana. Mutta nyt se piina vasta alkaa, valitettavasti. Pitkää pinnaa ja hermoja sinulle!

irene80, pitkästä aikaa tosiaan pääsis häihin. ja vaatekriisiä pukkaa juu! Kait se on joku tunikamallinen ostettava, en tiiä. Legginsejä en vaan ole mistään bongannut, masulle myydään vaan sukkahousuja.
Kävi vaan surkea tuuri, kun rupesin varaamaan hotellia Tampereelta, että varaan hyvissä ajoin, jo reilu pari kk ennen häitä, niin eiköhän vaan joka ikinen hotelli kaupungissa ole jo täyteen ahdettu! Sillon pelataan lentopallon maailman lliigaa, tampere-sivut mainostaa, että kaupunki täyttyy tuhansista lentopallofaneista ympäri maailman!! Voi jee kun ottaa päähän! Nyt meillä ei sitten ole mitään käsitystä mihin majotutaan. Matkaa on reilut 400km, ei huvittais aikasin aamulla lähteä ja sitten taas illalla myöhään takasin:/ Hotelleista käskivät vaan soitella peruutuspaikkoja.
Harmi kun neuvola sulla siirtyi, näitä pitkiä päiviä laskiessa on aina kiva kun pääsee jonnekkin syynäiltäväksi. Meillä ei lääkärin tarkastusta ole kun vasta loppuraskaudessa, että ei ole mitään tietoa mitä siellä tehdään. Tarkistaiskohan se kohdunsuun?

jipsis, onnea sulle np-ultrasta!
Mä odotan kuola valuen sitä äippälootan julkistamista!

mullu, se on totta, että maha näyttää paremmalta mammahousujen kanssa, varsinkin niissä missä on se korkea resori. Tulee nätti muoto :)
Mä hukun noihin esikon aikana ostettuihin farkkuihin, pakko olis kyllä päästä shoppailemaan. Ja maha alkaa olla jo liian iso näihin farkkuihin mitä olen nyt tähän asti pitänyt. Alasauma painaa ikävästi, tulee vaivelille rantu otsaan ;)

hugsy, mulla oli aika vaikee tuo alkuraskaus, vasta joskus rv12 jälkeen alkoi tuntua hiukkasen edes valoisemmalle. Mulla oli ihan jotakin masennuksen tapasta, ei huvittanut edes kotoa minnekään lähteä, postin hakukin tuntu ylimääräselle ponnistelulle.
Ja tämä valtava tietomäärä mitä tässä on vuosien odottamisenaikana haalinut pään täyteen, ei todellakaan ole helpottanut tilannetta. Ja sitten mies on ärsyttänyt kun se ei tiedä mistään mitään ja hokee vaan että hyvin kaikki menee ;)
Sä alat olla jo hyvillä viikokilla, on vaan luotettava siihen, että massussa kaikki hyvin. Se hehkeä, onnellinen raskaus odottaa sitten meitä kaikkia vähän pitemmällä :heart: Jospas tämä viimestään rakenneultran jälkeen iloksi muuttuis!

meriharakka, mulla oli kans hb rv11 vaan 116. Nyt se oli tänään 130 mikä on mulle normaali luku. Epäilen, että johtu just tuosta syömisestä, sillon vielä ruoka mikä maistu oli ihan mitä sattuu. Hain sillon apteekista lisärautaa, mutta ei ole juurikaan tullut sitä syötyä. Ja tänään neuvolassa sanoikin, että alkuraskaudessa raudan syöminen ei juurikaan vaikuta hb:niin.

Neuvolassa käyvät tulkaahan sitten linjoille :wave:

(.) Mulla ollut järkyttävä viikonloppu :/ Ensin alkoi vaivaamaan selkä ihan tosissaan, sitten perjantaina alkoi kipuilla alamaha. Tuota toista puolta vihloi ihan kauheasti. 1g panadolkaan ei auttanut mihinkään. Sitten pe-la yönä hoksasin, että kivun kanssa aaltoillen kohtu meni kovaksi ja kiristi ja pakotti, ja siinä sitten aamuyön murehdin ja valvoin kun tajusin, että näähän on supistuksia :eek:
La-aamuna soitin päivystykseen ja pääsin käymään. No lääkäri oli tietty nuori poika, yleislääkäri, meinas eka, ettei kohdunsuuta tarvii tarkastaa, käski vaan laverille että painelee mahaa. Mutta kun mä supistelin aivan tauotta, kohtu oli ihan pinkeenä siinä mun maatessa, poika käski kuitenkin ottaa housut veks, että tarkistaa tilanteen. Sen mukaan paikat tiukasti kiinni ja kaikki sisuksissa ok. Et synnytä vielä, oli tuomio.
Perjantaista sunnuntaihin mä olen supistellut siis taukoamatta, välillä kipeemmin, välillä ne ei tunnu. Sohvalla olen vaan maannut ja nyt tänään olo alkaa olla melko normaali. Enää ei kipuja juurikaan ole, maha kovettuu vaan sillon tällön tosi harvakseltaan.
Mä tietty olen tässä murehtinut, että pikkunen tuolla on kuollut ja elimistö alkaa nyt sitten hykimään sitä. Mutta eilen tuntu aika selvästä pikkusia muksausksia tuolta :D ja epämäärästä möyrintää, se sitten rauhotti vähän mieltä.
Tänä aamuna oli neuvola ja murun syke 152 :heart: :D Mun kummastukseks sijainen, joka oli oikean kätilön tilalla, käski vaan lähteä normaalisti töihin (mulla sairaslomaa vielä tämä pv). Sano vaan, että olispa harmi kun hoidon kautta alkanut raskaus ja vielä näin hyvät viikotkin jo, että jos tulis jotakin komplikaatioita!
Mä sitten ärsyyntyneenä kun kotiin tulin, niin soitin heti aikaa yksityiselle gynelle, pakko käydä tarkistuttamassa kohdunsuu, kun ollut tosiaan aika raju viikonloppu. Ja kun en luottanut siihen poikaan pätkääkään. Ja samalla, että uskallanko mennä normaalisti töihin juoksemaan. Sain ajan onneks jo keskiviikolle.

Mutta pääasia, että pieni on elossa ja liikkeitäkin tuntuu. Erilailla ja paljon heikommin kun esikosta, johtuu varmaan kun istukka edessä. Tämä on enemmän semmosta paineentunnetta ja möyrintää.

kirma14+1
 
Heips kaikille! Täällähän on tänään tullut paljon tekstiä, viikonloppuna oli hiljaisempaa, kun kävin kurkkimassa. Onnea kaikille ultrassa hyviä uutisia saaneille! :flower:
Kirma Kylläpäs on sulla supistellut. Toivottavasti lepo auttaa eikä jatku päivittäisenä. Se on ilkeän tuntuista, vaikkei ois mitenkään hälyttävää muuten.
Ovis Hyvä että rohkenit jo tänne puolelle! Ilmoittauduin itse heti testattuani, vaikka ei tämä kyllä edelleenkään yhtään sen todellisemmalta tunnu. Oikeastaan päin vastoin, kun testistä on kohta jo pari viikkoa, eikä mitään ole sen jälkeen tapahtunut/tuntunut...
Olenkohan edes raskaana. Ehkä aamuisin hiukan sellaista oloa, että aamiaista tekee mieli syödä, vaikka normaalisti en yleensä syö. Ei voi pahoinvoinniksi sanoa kyllä vielä.
:snotty: Nuhanenänä olin viikonlopun, aivan tukossa katupölystä ja kai lepästä, vaikka en koskaan ennen moisista ole oireita saanut. Vieläkin jotenkin umpiossa oleva ole. En uskaltanut ottaa mitään lääkkeitä, joten nenää huuhdellen ja jatkuvasti niistäen vain mentiin. Koivun kukinta vielä tulossa, voi itku! Pitää varmaan pysyä sisällä koko toukokuu...

Ääh, reilu viikko vielä varhaisraskauden ultraan, jossa syke pitäisi näkyä :heart: (toivottavasti näkyy!)

stigu 6+0 POKS!
 
Voi kirma, kyllä sulla nyt riittää toimintaa sitten oikein kunnolla. Ja hyvä varmaan käydä tilanne tsekkaamassa yksityisellä niin ei jää vaivamaan.
Noista hotelleista piti sinulle sanoa, että Kangasalan keskustassa on sellainen kuin Hotelli Urku. Kannattaa kokeilla josko sieltä löytyisi vielä huoneita. Siitä on kuitenkin vielä lyhyt matka Tampereelle. Tai sitten on Nokian Eden, vähän syrjemässä, mutta myös lyhyen matkan päässä. Luulis, että lentopalloilijat täyttäs vaan keskustan hotellit.
Kysäisin muuten siltä neukkatätiltä, että mitä siellä lääkärissä tapahtuu niin puhu jotain gynekologisesta tutkimuksesta, tiedä nyt sitten mitä tarkoittaa.

Meillä onkin RP sitten samana päivänä np-ultra! Ihanaa varmaan kuunnella pikkuisen sydänääniä, rauhoittaa varmasti mieltä. =)

Stigu, jaksamista varhaisultran odotteluun. Tiedän, että se on hermoja raastavaa! :kieh: Jotenkin sitä on siitä plussasta niin innoissaan ja sitten kun mitään ei tapahdu moneen viikkoon niin jo unohtaa sen alkufiiliksen.

Noh, kai se on painuttava töihin. Tästä kun ei saa palkkaa :LOL:!

Irene 12+1
 
Voihan Kirma, mitä jännitystä taas ollut. Parempi käydäkkin tarkistuttamassa, saa ainakin itselleen mielenrauhan.

Minulla oli eilen neuvola. Täti ei ensin saanut masun päältä ääniä kuulumaan. Minä jo säikähdin. Sanoin, etten voi odottaa huomisen np ultraan ja valvoa yötä, jos ei jotain tietoa nyt saa. Hän rauhoittelikin, että ultrataan. Näinpäs teimme ja siellä kaksi pientä viuhto omissa yksiöissään hillittömästi. Lopulta täti kokeili vielä vatsan päältä kuunnella uudelleen ääniä ja sieltähän se nopea sykytys löytyikin. Osasi vain oikeasta paikasta hakea. :heart: :heart:

Tänään on sitten Kysillä np ultra. Siellä on onneksi paremmat laitteet kuin neuvolassa. Nähdään nyt sitten miehen kanssa, onko edelleen kaikki hyvin. Jännittää niin vietävästi! Alavatsan kiristys ja paineentunne hävisi antibioottikuurin myötä. Toivottavasti pysyykin nyt poissa, eikä uusi.

Töissä oli nyt sitten eilen palaveri esimiehen kanssa ensisyksystä ja tuli niin vaikea keskustelu, kun en ollut vielä mitään sanonut, että siinä sitten tilanteen paljastin. Helpotti olotila huomattavasti. Jos nyt vielä huonosti tässä käy, tietävät ainakin, miksi olen poissa. Jos loppuun saakka tässä vielä päästään, olen varmasti ainakin sen 3 vuotta poissa työmarkkinoilta. Esikoisen kouluunlähtö aikakin ajoittuu tuohon. Lisäksi pelottelivat kaksosista jo neuvolassa, että harva jaksaa lopulle saakka töissä. Yleensä kuulemma jo 26 - 30 viikoilla jäädään pois. Hyvähän se on työnantajankin tietää. Enkä toisekseen enää voi masua piilotella millään. Olen 158 cm ja 50 kg, joten raskaus näkyy jo selvästi ja lisäksi tietenkin se edesauttaa näkyvyyttä, että mulla on eteenpäin kallistuva kohtu, eikä lyhyenselän vuoksi yhtään tilaa vauvojen kasvaa "sisäänpäin". Yhdessä oli jo aikanaan kantamista kerrakseen.

Oikein mukavaa viikonjatkoa kaikille ja hyviä olotiloja!!!!
 
Kirma Hui, kuulostaapa pelottavalta :( Ilman muuta yksityiselle tosiaan vaan, niin saat mielenrauhan :) Ja saikullahan tollaisessa tilanteessa pitäisi tietysti olla! :hug:

Irene80 Mulle sanottiin että neuvolan lääkärikäynnillä tehdään sisätutkimus, jossa lääkäri mm. varmistaa että kohdunsuu on kiinni. :|

Sitten en enää kuollaksenikaan muista kuka se oli? mutta joku tunsi kanssa mieltymystä rasvaiseen? Se oli mukava kuulla, että jollain muulla on ollut samanlaisia mieltymyksiä ;) Itsellä ne meni oikeastaan jo ohi, mutta tossa aijemmin himotti kyllä pizza ja hampurilaiset vaikken niitä normaalisti syökkään :LOL: Ja valitettavasti kiloja on siitäkin syystä tullut ihan riittävästi ;)

Täällä siis neuvola + lääkäri ensi viikon tiistaina. En mitenkään innnokkaana odota sisätutkimusta, mutta pakko se on kestää... On vaan semmoinen olo, että jo tässä on sörkitty viimeisen vuoden aikana ihan riittävästi varastoon :whistle: Pahaa oloa on lähinnä arkiaamuisin?? + päivisin, tiedä sitten mistä johtuu? Muuten menee ihan jees. Vähän alkaa olla semmonen onnellinen odottajan olo :heart: Vatsa näkyy jo, mutta kerroinkin töissä jo heti viimeviikkoisen np-ultran jälkeen. Eilen olivat (ne ketä täällä eivät vielä tienneet, meitä kuitenkin lähemmäs 100) katselleet ja miettineet että olenko raskaana... Joten ihan kiva että asia on julkinen. =)

Rauhallista ja rentouttavaa odotusta kaikille!

Annabell ja "skorppari" 13+1 :heart: :heart:
 
Huh, kun Kirmalla on ollut melkoinen kokemus. Hyvä, että kaikki oli kuitenkin hyvin :hug:
Stigu Minullakin on ollut melkoisen oireeton alkuraskaus, välillä on ollut niin tavallinen olo, että olen epäillyt olevani sittenkään raskaana. Mutta niin vaan alkuraskauden ultrassa syke löytyi :)

ON: Jaahas, niin se sitten etova olo löysi minunkin luokse :p
Eilen pystyin vielä aamulla syömään aamupalan, ruokatunnilla ei maistunut mikään, piti pakosta yrittää vaan syödä ja se kostautuikin sitten.. Koko loppupäivä meni toooodella etovan olon merkeissä. Kotonakaan en voinut edes ajatella ruokaa, ruuanlaittokin oli yhtä tuskaa... :headwall:
Tänä aamuna oli vähän parempi olo, aamiaista en saanut kuitenkaan alas.. Pari haukkaisua leivästä kun oikein keskityin syömään ja unohtamaan pahanolon.. Mehujään söin sitten työpaikalla pukuhuoneessa, ettei aivan uupelo olo tule... Siinäpä se tämän päivän aamiainen.. saa nähdä mitä saan ruokatunnilla alas. Hakisko kaupasta mehujään :LOL:
Illalla oli alamahakin tosi kipeä.. toivottavasti kaikki on hyvin... 2 viikkoa np-ultraan...

Nipsu + muru rv 7+6 (7+4)
 
Tää on niin mun tuuria :headwall:, Terveystalolta soittivat, että huominen ultra pitää perua, kun ultraaja on ollut jossain tapaturmassa. AAARGHHHH :kieh: . Uusi aika tuli sit perjantai-illalle, tää on just niin tätä. Sisko on tulossa meille perjantaina ja lähdetään shoppaileen niin ajattelin, että jos huomenna todetaan kaiken olevan hyvin niin voisin ostaa parit mammahousut samalla. Nyt sit ketuttaa, että jos jotain ostan ja sitten todetaankin, että kaikki ei oo OK. Mulla menee niin hermo :headwall: :headwall: :kieh: .
 
No niin, tästä se alkaa seesteinen, onnellinen ja energinen keskiraskaus :LOL: (uskoo ken tahtoo :LOL: ) Simsalabim, 13 viikko alkoi ja kaikki vaivat häviää... Juu, totta puhuen kyllä väsyttää ja oksettaa edelleen...

Tein eilen aivan mielettömän löydön. Pitkään aikaan ei mikään ole saanut minua näin hyvälle tuulelle (lukuun ottamatta Onni/Minnin sydänääniä :heart: ). Löysin Anttilasta sarjisten alekorista Baby Bluesin - Kovempaa kuin kuvitelmat - sarjiksen. Se on kait sarjan ensimmäinen ja kertoo siitä minkälaista on kun esikoinen tulee taloon. Ja ai että mä nauroin silmät kyynelissä. Suosittelen kaikille lämpimästi :LOL: Taitaa maksaa noin 8 e noissa nettikaupoissa, mutta ainakin Tampereen Anttilassa oli 4,99.

Minäkin ostin dopplerin, nyt vain odottelen että myyjä lähettäisi sen minulle. En sitten millään malttaisi odottaa, että saan varmistettua papusen hyvinvoinnin. Seuraava ultrakin on vasta sitten sen rakenneultra ja siihen on niin hirveästi vielä aikaa :(

jipsis Mun piti lähtee sinne messuille mun pikkuveljen (2,5 v.) sekä siskon ja siskontytön kanssa, mutta tämä niin iki-ihana lepomääräys vähän sotki pakkaa. Enhän mie voi ton veljen kanssa lähtee mihinkään kun on sellainen vipeltäjä ja sylissä roikkuja kun en mä sais juosta perässä enkä nostella mitään :( Eli jää messut väliin tällä kertaa :(

Irene ja Kirma Täällä olisi myös luvassa siskon häät elokuussa joissa toimin myös kaasona. Ja todellakin on vaate ongelma! Olen sen verran kerännyt "lihaa" luiden ympärille jo ennen raskautta, ettei minulle normaalimalliston raskausvaatteet mene varmasti päälle. :ashamed: Nyt olen netistä yrittänyt etsiä "isojentyttöjen" äitysvaatteita ja niitä löytyy sitten jenkeistä... Mietityttää vaan nuo tullimaksut, että kuinka tuhottoman kalliiksi sitten tulevat loppujenlopuksi.
Ja sitten on vielä toisen siskon lapsen ristiäsiet jo kesä/heinäkuussa joissa olemme sitten kummeina. Toive olisi jos pärjäisi samalla mekolla molemmat juhlat eli kasvunvaraa olisi. Vai onko se kamala etikettivirhe pistää sama mekko kaksiin juhliin?

hugsy Ihan sama vika täällä! Ennen on todellakin maistunut kaikki suklaa ja karkit ja nyt ne on ihan pannassa. Mulla on yöpöydällä seissyt jo 2 kuukautta mun lempisuklaapatukka ja mä en ole koskenutkaan siihen, kun ennen se olis siinä saanut olla ehkä korkeintaa 2 sekunttia ennen kuin se olisi kadonnut parempiin suihin :eek:
Nyt on hedelmät tosi pop ja ne pitää säilyttää jääkaapissa että ovat tarpeeksi kylmiä. Varsinkin vesimelooni ja banaanit ovat tosi nam nam :p Ja tietty kaikki mehut ja mehujäät on parasta lääkettä huonoon oloon. Kaikki suolanen ruoka täytyy syödä niin kuin väkisin vaikka olisikin hirveä nälkä.

Maricce ja Onni/Minni rv 12+0 POKS POKS B)
 
Maricce, irene ja Kirma Melkein samassa veneessä teidän kanssa... Häät ( miehen serkku) heinäkuun lopussa, ja kauhee stressi löytyykö siinä vaiheessa enää mitään päälle laitettavaa... kiloja kun on jo nyt tullut enemmän kuin riittävästi.. :p
 
Tervetuloa mukaan Ovis, onnittelut plussasta! :flower: Oliko sulla ultra tänään, miten meni? Mä plussasin lääkkeellisestä PASsista, joten hoidon takia ei päässyt maha turpoomaan.

Duffy hyvä löytö Hulluilta päiviltä se pinnis! Me ollaan aateltu ostaa käytettyä mahdollisimman paljon. Oma vaivansa siinä kyllä tulee olemaan että löytää kunnollista ja kohtuuhintaista. Pömppömahaa tulee täälläkin ihmeteltyä, ja kohta sitä ei kyllä enää pysty piilottelemaan...

Ruuista: mäkin oon hurahtanu appelsiineihin! Ja roskaruokaa on tullu syötyä normaalia enemmän. Yritän vaan kyllä edelleenkin välttää sitä kun omatunto alkaa niin kolkuttamaan syöpöttelyn jälkeen.

Hugsy mulla on fyysinen olotila ollu itse asiassa aika hyvä viime aikoina, mutta henkisesti on pinna helpommin kireellä. Mulla ei meinaa kärsivällisyys työasioissa riittää ja joskus puhkun raivoa kotiin lähtiessä. Oon yleensä aika viilipytty, mutta nyt taitaa hormoonit heitättää tunteilla häränpyllyä.

jipsis kiva kun np-ultrassa oli hyvät näkymät! Joo "muodoton pötkö " on täälläkin :whistle:

Sannis tsemppiä np-ultraan!

Irene kyllä mäkin edelleen ahkerasti luen lapsettomuuspuolen keskusteluja, kyllä sitä edelleenkin täysillä myötäelää ja jännittää kanssasisarien vaiheissa. Voi rähmä kun sun ultra siirtyi, ymmärrän harmisi!

bittersweet mulle sanoi lääkäri aikoinaan varhaisultrassa että kun sikön sydämensyke näkyy, niin pienellä on 95% mahdollisuudet selvitä vauvaksi syliin asti. Että koita luottaa siihen!

RP kerrothan sitten np-ultran kuulumiset, tiedä miten eloisa eikka siellä sitten näkyykään :)

kirma hyvä toi "rantu otsaan" :LOL: Näin muuten Elloksen nettisivuilla mammaleggingsejä (ja tilasinkin yhdet) ehkä Suomessakin myyvät niitä? Ilkeän kuulosia noi kipuilut ja supistelut, toivottavasti hellittää! Ihanaa kun neuvolassa kuului sydänäänet - mä en niitä taida vielä aikoihin päästä kuulemaan :|

Stigu pitkää pinnaa varhaisultraa odotellessa!

nonnii hyvä kun antibioottikuuri tehosi! Ja neuvolareissu meni niin hyvin :) Mitenkäs tämänpäiväinen np-ultra? Mä aion huomenna kertoa esimiehelle, jännittää kyllä miten hän ottaa uutisen vastaan. Mut en voine oottaa toukokuun kahdenkeskiseen palaveriin, ja sinänsä ihan reilua että hän saa tietää mahdollisimman ajoissa syksyn ja ensi vuoden suunnitelmia varten, meidän osastolla kun ei kiireet ihan heti lopu tällä tietämällä.

Maricce mun pitää varmaan pyytää jotakuta Suomessa ostamaan se Baby Blues mulle vaikka varhaiseksi synttärilahjaksi, se kuulostaa hauskalta! Muuten se linkki minkä aiemmin laitoin kirmalle tanskalaisista mammavaatteista, heiltä löytyy myös "isojen tyttöjen" kokoa. Jos haluat niin laita vaikka yksäriä, voin esim. soittaa heille ja kysyä toimittavatko Suomeen. Jenkkivaatteista kun saattaa joutua maksamaan tullia.

(.) Olin tänään sydänultrassa, mutta se oli liian varhain. Pikkuisella näytti kyllä kaikki olevan hyvin, mutta yksityiskohdat eivät olleet riittävän selkeitä. Uusi aika viikon kuluttua. Ultrausta vaikeutti se etten ollut saanut rakkoa tyhjennettyä (vaikka niin ramppasin vessassa ennen sairaalalle lähtöä!), kätilö varoitti tulehdusvaarasta jos en saa pissattua rakkoa tyhjäksi :( Pikkuinen ei tainnut välittää ultraamisesta, käänsi selkänsä meitä kohti - ultraa siinä sitten sydäntä... Selvisi muuten että tekevät sydänultran lääkitykseni takia, sen pitäisi kyllä olla turvallinen tunnettu lääke, toivottavasti se ei tosiaankaan mitään aiheuta pienelle!! Odotushuoneessa sattui muuten vähän hassusti - eräs jonka mieheni tuntee työnsä puolesta tuli sinne! Joten hän ja vaimonsa tietävät nyt missä mennään, onneksi mieheni sanoi että se mies ei lavertele.
Kätilöltä tuli paperit viime viikolla, eka aika 20.5. (neuvolaa vastaava). Lääkärille kesäkuun alussa, ja sokerirasitustestiin on mentävä heinäkuussa.
Niinkuin nonniille jo tuossa mainitsin niin huomenna kerron töissä esimiehelle, kävi miten kävi. Tavallisissa housuissa ei kohta enää ole valinnanvaraa, joten pömpön piilottaminen toukokuulle taitaa olla täysi mahdottomuus.

Nyt vielä pyykit koneesta kuivumaan, ja sitten pehkuihin, huomenna kun pitää ehtiä varhain töihin.

Mukavaa viikon jatkoa ja onnellisen odotuksen hetkiä kasapäin!
t. Mullu 13+5
 

Yhteistyössä