Kymppilumitalven hoidoista plussanneet!

stigu, tervetuloa ja lämpimät onnittelut plussasta! :flower:

bittersweet ja hugsy, onnenhalitukset ihanista ultrakuulumisista! :heart:

nonnii, toivon täydestä sydämestä, että lääkekuuri puree ja kaikki menee hyvin. Oikein paljon jaksamista sinulle! :hug: Hieno juttu, että olet ollut aktiivinen ja ottanut asioista selvää ja tuo evästyksesi on varmasti hyödyllinen muistutus meille kaikille. Itsekin olen aiempien keskenmenokierrosten myötä menettänyt pitkälti uskoni neuvolan ja ylipäänsäkin julkisen terveydenhuollon palveluihin - varsinkin neuvolan tätien kanssa tuntui, että muutaman tunnin aktiivisen googlettamisen perusteella tiesi asioista enemmän. Varmuuden vuoksi käynkin nyt kaikki seurannat neuvoloineen yksityisellä. Jo yksistään se, ettei tarvitse joka kerta selostaa koko historiaansa uudelle lääkärille / neuvolan tädille, luo uskoa siihen, että joku on oikeasti perehtynyt tapaukseeni.

Tänään tuli sitten veriseulan tulokset - niiden jälkeen down-riski on 1:4900, jota rasittaa varsinkin ikä (1:80) eli sinänsä tulokset olivat oikein hyvät :) .

Mukavaa ja toivottavasti aurinkoista loppuviikkoa kaikille!

jipsis 11+4
 
hugsy Onnittelut hyvin menneestä ultrasta! Viikkojen laskemisesta: mä tuoresiirrossa kysyin miten ne mahdollisesti lasketaan ja meillä klinikalla sanottiin kanssa että punktio eli hedelmöityspäivä on 2+0 ja siirto 2+2.
AaVee Mulla kanssa aiemmissa raskauksissa kuvotus pysyi pois vain syömällä tai omppumehua juomalla :) Kokeile mandariineja ja rypäleitä, ne on raikkaita ja kevyitä.

Miten teillä on plussaamisen jälkeen olleet ohjeet lugejen lopettamisen kanssa? Unohdin sitä kysyä eilen verituloksia soittaessani ja tänään en ehtinyt. Päätin nyt itsenäisesti käyttää muutamat jäljellä olevat lugepallot annosta portaittain vähentäen (oli 3kpl/2krt/vrk, tänään pistän 2kpl/2krt ja huomisesta eteenpäin 1kpl/1-2krt).
 
Heissan kaikille ja tervetuloa uusille plussanneille! Ihanaa nonnii saada toinen tuplia odottava mukaan. Pitkä tie teilläkin on tosiaan ollut. Toivottavasti lääkekuuri tepsii bakteeriin ja vointisi paranee.

Annabell -77: nuo huolen tunteet ovat niin tuttuja ja meille pitkän tien kulkijoille niin ymmärrettäviä. Onneksi kaikki oli kuitenkin kunnossa. Kunpa aina osaisikin vaan relata ja ottaa iisisti.

Onnea kaikille ultrasta positiivisia uutisia saaneille!

Meillä on eka neuvola viikon päästä ja seuraava ultra kahden viikon päästä. Vähän jo mietin privaatisti ultraan menemistä ennen sitä, maanantaina kun oli lievää veristä vuotoa sekstailun jälkeen. Meinasin huolestua toden teolla, mutta sain järkeä taottua päähäni, kun vähäinen vuoto loppui samantien, eikä muita oireita ollut. Voi kunpa viikot kuluisi äkkiä ja oltaisiin vähän vahvemmillä jäillä! Vaikka ei kai tämä huoli lopu koskaan.

Voikaahan hyvin ja nauttikaa kevätpäivistä!

 
Heissan! Saanko liittyä seuraanne? Olen aikaisemmin kirjoitellut tuolla 35+ lapsettomissa. Taustaa:ikä 36/37, yritystä yli neljä vuotta, toisesta icsi tärppäsi. Nyt viikkoja 8+4. Ongelma mulla on kauhea pahoinvointi ja vatsakipu. Se alkoi pikkuhiljaa jo kolmeviikkoo sitten ja on pahentunut koko ajan. Pääsiäisenä ei mikään enään pysynyt sisällä, huono-olo ja vatsakipu vaan pahentunut ja sitä on ympäri vuorokauden. Oon ollut saikulla tän viikon, ja onneksi sain neuvola lääkärille ajan maanantaiksi. Onko kellään muulla oireet näin kamalia. Onneksi jaffa pysyy nyt sisällä, ettei ihan kuivuun pääse, ja hiukan sain syötyy makaroonilaatikkoa, katotaan kauanko pysyy sisällä.=) Tää vaan tuntuu niin kohtuuttomalta, kun ei noi hoidotkaan helppoja ollu ni nyt tää sama vaan jatkuu potenssiin kymmenenä. Tuntuu ihan että tässä rangaistaa oikeen jostain isosta rikoksesta!=) Olo on kuin kuraan kuoleella kutulla!
Mutta positiivista tässä visiin on se että vaavi ilmeisesti voi hyvin, kun mulla on näin kauhee olo!!=D
 
meriharakka, tervetuloa, onpa kiva nähdä tällä puolella - oikein paljon onnea vielä kerran! :flower: Voi harmi nuo pahoinvoinnit yms., mutta kuten totesitkin, on niissä positiivisetkin puolensa :) . Itsellä ei ole ollut isompia pahoinvointeja ja pikkuöklötykset ovat talttuneet syömisellä. Vatsakivuista oli aiemmin välillä pelottavankin voimakkaita repäisyjä ja kiristyksen tunnetta, mutta pahinta oli ummetus ja sen aiheuttama vatsan turpoaminen, joka oli iltapäivää/iltaa kohden tosi tuskaista. Vieläkään vatsa ei toimi aivan normaalisti, mutta järkyttävät turvotukset ja kivut ovat onneksi jääneet, olen pari viikkoa syönyt maitohappobakteeritabuja, ehkä ovat vaikuttaneet. Neuvolan mukaan ummetuslääkettäkin voi käyttää (esim. Agiolax, Duphalac tai kuuriluontoisesti Laxoberon, Movicol). Yritä sinnitellä!

Eilen saapui tilaamani kotidoppler ja pitihän sitä päästä heti testaamaan. Aivan loisto-ostos tällaiselle hermoilijalle, vaavin syke löytyi pienen etsiskelyn/harjoittelun jälkeen eikä siitä tosiaan voinut erehtyä :heart: .

Rentouttavaa viikonloppua!

jipsis 11+5
 
Moikka moi kaverit :wave:
Mä olen nyt totaalisen pihalla kaikesta, ensin tuli pääsiäiskiireet, sitten meiltä vietiin kone päivitykseen, sitten mulla alko työt. Mutta täällä taas:)
Tänne on uusia tullut..monta uutta nimeä! Onnea aivan hurjan paljon kaikille viimein onnistuneille :flower:
Niin paljon on iloisia uutisia, surujutuilta ollaan onneksi vältytty. Onnea etenkin hugsy, sinulla on hermoja koeteltu, mutta odottelu palkitsi :heart:

En mitenkään pysty kommentoimaan tapahtumia, täytyy odotella että pääsen tilanteitten tasalle. Kaikkien kuulumiset olen lukenut.

).( Siis minullahan on np-ultrasta jo toista viikkoa :ashamed: ja siellä oli kaikki mallillaan! Oli uskomatonta nähdä miten pienestä möykystä oli tullut parissa viikossa oikea vauva, siltä erottui jo virtsarakkokin! Riskiluvutkin olivat pienet, huh, niitä kun minä eniten pelkäsin.
Isukka näytti olevan etuseinässä, ehken tästä johtuen sydänäänet eivät neuvolassa kuuluneet.
Pääsiäisenä oli kotona sukulaisia kylässä, minä tein sitten ensimmäisen virallisen mahapaljastuksen. Tähän asti olen pömppää piilotellut, mutta nyt annoin mennä ja eihän tuo todellakaan salaisuutena pysynyt, ei voi enää olla huomaamatta.
On liikuttavaa, miten aidosti iloisia kaikki tuntuu meidän puolesta olevan, mä en oikeasti tiennyt, miten tärkeä tämä meidän onnistuminen oli suvullekin. Meillä on lähisuku melko tiivis ja yhteisiä pippaloita on pitkin vuotta. Joten kaikki tietää kaikista kaiken. Nyt siis tämänkin.

Työtkin alkoi ja illalla selkä huusi hipheitä. Mua hirvittää kuin tulen tämän notkoselän kanssa jaksamaan, meillä ei ole töissä mitään kevyempääkään hommaa mihin voisi vaihtaa. Yhtä juoksemista vuorosta toiseen. Onneks saan kieltäytyä yövuoroista.
Työvaatevalikoimaan ei edes kuulu raskausmallistoa :eek: ja samanlainen pukeutuminen vaaditaan tes:issä asti. Nyt sitten viritin kumirenksuilla housut kiinni, täytyy vissiin alkaa väsäämään jotakin sähellystä isommista housuista.

Mä olen sen verran laiskistunut jotenkin, etten ihan satavarmaksi tiedä mun viikoja. Np:ssä vastasi punktion kanssa (meillä muuten punktiosta seiraava pv on hedelmöittymispv eli 2+0), nyt on viikko vaihtunut, että menenköhän mä nyt sitten
kirma rv14
 
Tervetuloa uusille :wave: ja onnea kaikille ultrakuulumisista :) Kirma kiva että olet päässyt jo töihin, hyperi ilmeisesti hyvällä mallilla :)

Jipsis kiva että sait oman dopplerin :) Sillä on ihana tarkistella että kaikki on kunnossa :)
Mäkin just äsken perjantain kunniaksi kuuntelin, ja siellä se pikku sydän jumputti :)

Maanantaina sitten np-ultra, ja näillä näkymin ei veriseulaa.. Pitäkää peukkuja että kaikki on hyvin :) Eikä olis pitänyt mainostaa että pahoinvointi on ohi, se näet tuli takaisin entistä pahempana.... pöh. Mutta ehkä se tästä pikku hiljaa...
 
Kiva tänne on tullut lisää porukkaa =) Tervetuloa Sannis ja onnittelut luomuylläristä! Samoin tervetuloa Zax, bittersweet, stigu ja meriharakka :wave:

Irene, Maricce ja hugsy onnittelut ultranäkymistä, ihanaa!
Duffy on kuullut pienen sydämen sykkeen, on se varmasti huojentavaa! Ja np-ultrassakin oli kaikki hyvin, hienoa! :heart:

jipsis sielläkin hyvät tulokset np-ultrasta, onnea! :flower: Ja pääset kuuntelemaan sydänääniä milloin vain. Kysymykseesi: Mä päätin heti etten halua istukka- tai lapsivesitutkimukseen, kun sen seurauksena voi tapahtua keskenmeno.

Annabell mullakin on ollut vatsajuilintoja ja ne on kyllä hätyyttäneet. Mutta kokeilin vinkkiäsi levätä jalat koukussa ja juoda makeaa, ja se on auttanut. Sydänäänten kuuleminen olisi taatusti vienyt huolia pois, mutta mitäs kun doppleria ei oo niin on vaan yritettävä vakuuttaa itselleen että kivut kuuluu asiaan.

AaVee mä ottaisin äitiyspakkauksen jos vaan saan sen jostain hankittua. Eräs hyvä ystäväni sai vauvan helmikuun lopussa ja voisin ehkä häneltä kysellä saisinko edes jotain sen sisällöstä, kunhan nyt niin pitkälle päästään.

nonnii toivottavasti antibioottikuuri tehoaa!

kirma olen jännityksellä odottanut np-ultrakuulumisiasi, hienoa että kaikki oli hyvin, ja hyperikin on hellittänyt niin että olet päässyt töihin! Voi kun sua ei siellä nyt ihan liikoja juoksutettaisi.

(.) Mulla oli niin pelko ennen np-ultraa etten uskaltanut tänne kirjoitella, luin kyllä kuulumisianne. Km-unia ei sentään enää ole ollut, itse asiassa ihania vauvaunia silloin tällöin. Tänään oli veritesti ja np-ultra, kaikki OK. Riskiluvuksi tuli 1:1000, ei syytä huoleen, vaikka kyllähän mulla "ikä painaa". Sydänultraan pitäisi mennä n. 1,5 viikon päästä, kun lähisuvussa on ollut sydän- ja verisuonitauteja. Mutta kyllä huojensi ihan älyttömästi nähdä pikkuisen köllöttelevän varsin rauhallisesti, välillä kädet, jalat ja pää heilui. Mun piti käydä kesken kaiken vessassa kun rakko oli liian täynnä, häiritsi ultraamista. Ja pari kertaa mun piti "tanssia vatsatanssia" selälläni heiluttaakseni pikkuista parempaan ultra-asentoon. Sen jälkeen masuasukki pyörittelikin päätään että mitäs täällä tapahtuu... :heart: Viikoiksi tarkentui 12+1 ja LA 21.10., niiden mukaan mennään nyt.

*muoks* meni tummennukset ihan päin seinää, oliskohan nyt parempi...
 
Tervehdys taas kaikille!

kirma, voi miten ihania ultrauutisia, onneksi olkoon, vaan kylläpä pidit meitä jännityksessä! :LOL: Oikein alkoivat omassa vatsassakin perhoset räpytellä, kun kerroit pömpön paljastustilaisuudesta, voi kun menisivät nopsaan nämä viikot... :) Täälläkin on ollut selkäjuilintoja, siihen auttaa muuten ainakin minulla venyttely vatsallaan kyynärpäiden varassa, lantio lattiassa (vähän kuin aurinkotervehdys). Myös kävely on helpottanut oloa, samoin sohvalla istuessa tyyny alaselän tukena.

Annabell, juu, aivan ehdoton minulle tuo doppler, kummasti rauhoittaa mieltä :) . Voihan nenä, että sait riesaksi vielä tuollaiset "takatalviset" pahoinvoinnit, toivottavasti tokenevat pian. Täällä pidetään peukkuja ja isovarpaita maanantaita varten!

Mullu, onnitteluhalit np-ultran hienoista uutisista ja maaginen 12 vkoakin on täynnä! Ja ihanaa, että km-unet ovat vaihtuneet vauvauniksi, sen täytyy tarkoittaa, että stressikin alkaa pikkuhiljaa hälvetä :). Punktiosta, sepä se, km-riski minuakin eniten huolestuttaa. Mitä enemmän asiaa mietin, sitä varmemmin kallistun jättämään punktion väliin - tähän asti on kuljettu pitkä tie eikä iänkään puolesta ole oikein varaa ottaa ylimääräisiä riskejä. Täytyy toivoa, että mahdolliset vakavat ongelmat näkyvät viimeistään rakenneultrassa. Oikein paljon tsemppiä sydänultraan!

Ystävät, ulkona paistaa aurinko, otetaan siitä kaikki irti!

jipsis 11+6
 
mullu, ihania kuulumisia (ja näkymiä ;) ) sinullakin!
Mullakin tuota ikää jo on ihan tarpeeksi, silläkin pelkäsin noita riskilukuja. Mutta onneksi kaikki hyvin! Ainakin nyt.. :ashamed:
Minulla mieli myös keveni ihan älyttömäsi ultran jälkeen, oli ihana tunne oikeastaan ekaa keetaa olla raskaana ja nauttia siitä :heart:

annabell-77, iik..maanantaita odotellessa! Se on onneksi jo tosi lähellä! Onnea siihen :)

Jipsiskin on ostanut dopplerin, minä myös harkitsin ja harkitsen vieläkin, mutta mies hannaa vastaan. Tietää, että mä saisin siitä(kin) revityksi hirveät ressit, jos vaikka ääniä ei hetkellisesti kuuluisikaan. Tässä ei ole kun muutama viikko niin liikkeet alkaa selvemmin erottua, jos sinne asti malttaisi.
Minulla myös pahimmat kivut on menneet, jomottelee enää sillontällön. Turvotus on laskenut ja suolikin pelaa vaihtelevasti, onneks edes niin.

Laitan tähän nyt teillekin virallisen pömpän paljastuskuvan, on tämän jo liveihmiset nähneet, miksei sitten tekin ;)


nyt 13+2
Vähän näytän jotenkin punkerolle tuossa, kun käsi on selän takana, mutta eiköhän se tärkein erotu.
Löytyiskös muita paljastajia :wave:

Miten muuten teillä muilla np:ssä käyneillä, ultrattiinko teillä alakautta? Kun mä olin ihan yllättynyt, kun lääkäri sanoi, että katotaan ekaks jos näkyis vatsan päältä ja siitä sitten ultrasi, hyvin tuo jo näkyi. Ja kait tulokseenkin voi luottaa..?
 
Tervetuloa meriharakka! Voi hitsiläinen tuota pahoinvointia, ei siihen taida auttaa kuin aika. Mutta tosiaan positiivinen puoli on, että vauvalla on mitä todennäköisimmin kaikki hyvin.

Täällä moni on jo saavuttanut maagisen 12 viikon rajan, ihanaa! Sitä odottelen itsekin kovasti. Olen ollut alkuviikon rauhallisin ja turvallisin mielin, mutta jostain syystä olen saanut viime yön aikana kehitettyä kauhean pelon siitä, että kaikki ei olekaan hyvin.. Näin nämä mielialat vaihtelee. Katsotaan miten tilanne etenee, hermoultra alkuviikosta voinee olla paikallaan, jos oikein alkaa asiat pyöriä mielessä. Asiaa ei ainakaan auta, kun käy lukemassa tarinoita keskenmenosta.. :headwall:

Tällä viikolla on ollut mahan nipistelyjä enemmän kuin ennen, mutta olen yrittänyt ajatella, että kuuluvat asiaan ja siellä tyypit kehittyvät ja tekevät itselleen tilaa. Jos ei miltään tunnu, se vasta pelottavaa olisikin. Niin tai näin, aina saan painikoiduttua :|

Viime yönä näin unta, että olin vauvanvaateostoksilla, hassua :) En ole viime vuosina uskaltanut edes vilkaista vauvanvaateosastolle päin, kun on tullut vaan paha mieli.

Mukavaa keväistä viikonloppua!

taria 9+4
 
Huomenta taas!

kirma, hyvä tosiaan, että liikkeet alkavat pian tuntua ja ilmeisesti muilla kuin ekakertalaisilla saattavat tuntua jo varsin aikaisillakin viikoilla :) . Voi miten suloinen pömppä, omaa en kyllä ihan vielä tohdi julkistaa... :) Ultraamistavasta, minulla kokelitiin np-ultrassa ensin alakautta, mutta päältä näkyi loppujen lopuksi paremmin eli uskon, että on yhtä lailla luotettava tapa. Riippuu kuulemma vaavin ja kohdun paikasta/asennosta, kumpi toimii paremmin.

taria, sama täällä, mielialat taitaa meillä kaikilla vaihdella paljonkin tsekkausten välillä ja on hyvin ymmärrettävää, että erilaiset tuntemukset herättävät huolia. Olen ymmärtänyt, että tuplakyytiläiset voivat tuoda tullessaan tuplatuntemuksetkin - todennäköisimmin nuo nippailusikin ovat niitä kasvukipuja, älä murehdi niitä. Ja kuten totesit, onneksi tilanteen voi käydä tarkistuttamassa ylimääräisessä ultrassa, jos vaivaa mieltä. Itse kävin tuhruilun takia hermoultrassa viikolla 9+4.

Nyt ulos kevätaurinkoa ihmettelemään!

jipsis 12+0
 
Voi meriharakka :hug: Elän niin mukana sinun surussa :'( Saisi nämä surulliset uutiset jo loppua. :|

Kauhun hetkiä myös eletty täällä tänään.
Heräsin kuudelta aamulla siihen, että tuntui kuin pissat olisi tullut housuihin. Juu, ei ollut pissaa vaan ihan silkkaa verta. Tuli niin, että lakanat ja kaikki sotkeutui. Ryntäsin tietty vessaan ja siellä epätoivoisena pyyhkimisen jälkeen tuijotin veristä paperia. :'( Päässä vain pyöri "tässäkö tämä nyt sit oli? No, olihan se liian hyvää ollakseen totta".

Soitin TAYS:siin. Sinne eivät ota suoraan vaan pitää mennä oman kunnan päivystykseen ja sieltä sitten antavat lähetteen ja sitten pääsee TAYS:siin.
Sinne sitten suuntasimme salamana. En edes syönyt kun tuli niin kiire ja ajattelin, että jos joudunkin kaavintaan niin parempi olla syömättä. No, se kostautui heti automatkalla ja oksensin vatsani sitten typötyhjäsi ja lopuksi vain kaoin :x . Tuntui niin hirveältä. Toisesta päästä vuotaa verta ja olin varma että kesken meni ja silti vaan oksennan.

Päivystyksessä odotimme tunnin lääkäriä vaikka ketään muita potilaita ei ollut. No, kun vihdoin pääsimme lääkärille niin hän ei osannut sanoa mitään vaan sanoi, että soittaa TAYS:siin. Oli nuori yleislääkäri. Odotimme taas puoli tuntia. Meidät kutsuttiin uudelleen sisään. TAYS:si ei ota meitä vastaan kun on "vain" vuotoa. Olisi pitänyt olla myös kipuja. Siinä vaiheessa pillahdin itkuun. :'( En sitten millään jaksaisi tätä epätietoisuutta.
Lääkäri meni ihan hämilleen ja oli ihan hätääntyneen näköinen. Sanoi, että kyllä hän voi vähän painella sitä vatsaa ja kuunnella stetoskoopilla. Tässä vaiheessa en tiennyt itkeäkkö vai nauraakko :LOL: Ihan kuin se jotain kuulisi sieltä stetoskoopilla??? No minä menin makamaan ja hän tutki. Totesi juu kyllä siinä vatsa on... Taisi vain haluta minulle hieman paremman mielen, että kyllä hän tutkii :LOL: Jotenkin vain se tilanne oli ihan apsurdi.

Joka tapauksessa se TAYS ei meitä huolinut. Kotiin päästyäni rupesin soittamaan Tampereen yksityisiä lävitse, että missä pääsisi ultrattavaksi. EI SITTEN MISSÄÄN! Ei yhtään päivystävää gynekologia. Itku tuli taas. No siinä hetken kokosin itseäni ja kyselin tuolta toiselta puolelta neuvoa. Loppujen lopuksi päädyin soittelemaan myös Helsingin yksityisiä lävitse ja tunnin puhelinrumban jälkeen löysin Terveystalolta yhden gynekologin ja sillä sattui olemaan vielä yksii vapaa aikakin :)

Sinne siis suuntasimme miehen kanssa. Onneksi tällä matkalla ei tullut yhtää oksennusta! Oli kyllä jännittävä muutama tuntinen mitä sinne matkasimme.
Lääkäri oli aivan ihana! Oli kärsivällinen, ystävällinen, myötätuntoinen ja todella perusteellinen!
Ultrauksen tulos: Siellä se meidän Onni/Minni polski. Sydän sykki ja kovasti liikkui :heart: Helpotusitku pääsi. Pituutta pavulla oli 4,2 cm joka vastasi viikkoja 11+1, punktionhan mukaan olisi vasta 10+5, eli hyvin oli kasvanut. Samalla siinä sitten katsoi niskaturvotuksen ja sekin oli ihan normaali =)
Vuoto johtui istukasta, jonka reuna on hieman kohdunsuun päällä. Muuten istukka on takaseinässä ja lääkärin mukaan kohdun kasvaessa se siirtyy sinne takaseinään kokonaan. Vuotokohta oli ultran mukaan hyvin pieni ja täysin vaaraton. Siis kaikki hyvin =)
Varmuuden vuoksi sain 2 viikon lepo määräyksen. Ei mitään muuta kuin telkkarin tuijotusta ja lehtien lukua, se oli lääkärin määräys. Nyt saa mies luvalla hoitaa kotityöt... :LOL:

KYLLÄ OLIMME HELPOTTUNEITA! Ja kyllä niin kannatti käydä Helsingissä mielenrauhan vuoksi! Ei edes kirpaissut maksaa ultrasta vähän päälle 160 e.

Irene Se mun virallinen niskaturvotusultra on nyt perjantaina ja meiltä täältä lähetetään aina Tampereelle keskusäityisneuvolaan ultriin. Nyt ei enää hirveästi jännitä, kun tuo lääkäri jo kertoi, että kaikki näyttää hyvälle. Huomenna otetaan sitten se veriseerumi.

Niin ja eka neuvola oli sitten kanssa tän viikon tiistaina. Paljon tuli, esitteitä, vihkoja ja dvd. Vielä en ole kerennyt kahlaamaan kaikkia lävitse =) Sydänääniä ei silloin kuuneltu minullakaan kun ei ollut tietoa missä se istukka on ja että kuuluuko ne äänet vielä. Ei halunnut säikyttää minua.

Siinä ne tärkeimmät =) Voikaahan kanssasisaret hyvin ja paksusti :heart:

Maricce ja Onni/Minni rv 10+5 tai 11+1
 
Voi mikä helpotus, Maricce, ihanaa, että kaikki on hyvin :heart: ! Aivan upea juttu, että sait asiaan selvyyden, vaan on sinulla ollut rankka päivä. Ja onnittelut myös epävirallisesta np-ultrasta :) .

jipsis
 
Voi meriharakka olen todella pahoillani! :'(

Kirmalla oli hyviä uutisia ultrasta, onnittelut siis niistä! :heart: Minä täällä jo ehdin huolestua kun mitään ei kuulunut. Ihana vauvamassu sulla! Itsellä on noita kiloja kertynyt tuohon vyötärölle, joten en tiedä millon kunnon vauvamasu pullahtaa esiin. Toisaalta toivois, että kasvais niin tietäs, että pikkusella olisi kaikki hyvin. Tosin täytyy lähteä äippähousu ostoksille, kun alkaa omat housut kiristään, mutta voinee johtua kaikista herkuista ja liikkumattomuudesta. Täälläkin on podettu meinaan vähän flunssaa.

Voi Maricce minkälainen päivä teillä oli! Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin. Ja kaikkensahan sitä tekee, että näkee onko kaikki ok, viis rahasta!

taria, tuttuja on nuo ajatukset täälläkin. Minähän kävin hermoultrassa viikolla 9+2, silloin oli kulunut JO 3 pitkää viikkoa varhaisultrasta. Hermoultrasta oli sitten 3 viikkoa np-ultraan, joka olisi 21.4. Silloin ajattelin, että kyllähän minä kestän np-ultraan asti, mutta taas on hermoilu alkanut ja aika tuntuu matelevan. Vatsassa on tuntemuksia kyllä eli oireet eivät ole minnekään kadonneet, mutta minkäs sitä itselleen mahtaa.

np-ultrasta kirma kyseli, että miten tehtiin. Itse en ole ultrassa siis vielä käynyt, mutta neuvolatäti sanoi, että kannattaa varautua siihen, että tehdään alakautta! Jotenkin siis varoitteli. Rupesi hiukan hymyilyttämään, kun näissä hoidoissa on tottunut, että tuota alapäätä ronkitaan niin missä tuo yksi ultra nyt sitten tuntuisi. :LOL: Ymmärrän, että joillekin on epämiellyttävää.

Täällä on nyt muutamana päivänä ilmennyt ummetusta. Mikä olisi paras tapa päästä siitä eroon? Onko hyviä niksejä?

Eipä tällä kertaa muuta Irene *POKS POKS* 11+0
 
Meriharakka :hug:
Maricce No huh huh mikä päivä! Onneksi kaikki kuitenkin on hyvin. :heart:
Irene Kokeilehan kuivattuja tai miksei myt myös ihan tuoreita luumuja. Kuivatut luumut kyllä laittaa mahan toimimaan kun muistat juoda samalla myös vettä. Mä söin luumuja n. 10/pvä ja join vajaat pari litraa vettä ja voin sanoo et kyllä toimi. Nyt oon ottanu ruokavaliooni hirmuisesti hedelmiä ja hyvällä tavalla rasvaista ruokaa joka pitää suolen toiminnassa. En siis tarkoita mitään grilliruokia vaan luonnostaan rasvaista ruokaa ja oliiviöljy on kans hyvää.

Täällä pahoinvointi on vähän helpottanut. Ei se nyt kokonaan pois ole mennyt mutta ei oo sellaista kokopäivän pahaa oloa niinku viime viikon alussa.. Mun niin tekis mieli tehä varmuustesti vielä mut en oikeesti kehtaa! Apteekkiin kyl pitäis mennä tänään muutenki... :whistle: Keskiviikkona on eka ultra. Hauska toi Irenen neuvola täti ku alakautta tehtävästä ultrasta varoitteli. Eiköhän me olla kaikki saatu jo niin monet alakautta tehdyt ultrat, et taitaa se tavallinen ultraus olla meille tuntemattomampaa! :LOL:

Täällä poksuu kans! 7+0 :heart:

AaVee & Baby :heart:
 
meriharakka :hug: Voi vääryyksien vääryys... Pitkän yrityksen jälkeen soisi onnistuvan.

Maricce Olipa sulla hurja päivä! Onneksi päättyi hyvin. Miten sitä istukan reunasta voi tullakin niin paljon verta?

kirma Ihana vauvamasu sulla jo!

ON: Ei oikein mitään tuntemuksia itsellä vieläkään. Pitää varmaan toistaa vielä raskaustesti, ei tätä muuten usko. Pari viikkoa pitää vielä kärvistellä siihen sykeultraan..

stigu 5+0
 
Helpotti ja huojenti, kun luin Mariccen tarinan. Kiitos, olet ihana! :heart:
Hermoilen täällä taas vuotojen kanssa, jotka nyt tulleet lähes päivittäin tuhruina ja viime yönä ja tänään päivällä vähän runsaammin. Kipuja ei ole ollenkaan, mitä nyt normaalit pikkuiset sivunippailut. Viime viikon kätilö sanoi, ettei mitään hätää jos ei tule useammin vuotoja eikä runsaampana, joten paniikkihan tästä aamusta meinasi taas tulla..

Iloista sentään: ensimmäinen oikea AAMUpahoinvointi (ollut vain iltapahoinvointeja ja närästystä) hyökkäsi kuin puun takaa ja okset lensi sormien lävitse matkalla vessaan Ohhoh :whistle: Koen sen siltikin positiivisena, koska ihanaa tunnistaa oikeaksi raskausoireeksi tän tuhruiluitkemisen välissä! jos yritin nousta seisomaan kakoilu alkoi heti uudelleen. Vartalo taitettuna selvisin keittiöön ja sain syötyä banaanin joka helpotti heti :) ihanaa!
 
Meriharakka :hug:

Kirmalla ihana masu :)

Me käytiin tänään np-ultrassa. Kaikki näytti hyvältä :) Ensin säikähdin kun ultrattiin ( vatsan päältä!!) ja vauva ei liikkunut, mutta onneksi sydän sykki, ja kätilö sanoi että vauva nukkuu :heart: Mutta kyllä hän siitä sitten heräsi ja alkoi melskaamaan ;) Kasvu oli ok ja vastasi 12+1.

Annabell 12+0 poks
 
Zax
Onpa tänne tullut paljon tekstiä sitten viime kerran. Ihanaa!
Onnea uusille plussanneille :flower: Ja ihana kuulla kaikista hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Meriharakalle suuri :hug:

Mulla on ollut vähän flunssaa enkä ole sen alta juurikaan huomioinut raskausoireita. Jotenkin on alkanut tuntua epätodelliselta koko plussaus. Painokin on tippunut hoitoturvotuksista normaaliksi. Hui - ei kai ole huono merkki? Aion tehdä tällä viikolla vielä raskaustestin, mutta en vielä. Ehkä keskiviikkona, niin sitten siitä olisi viikko varhaisultraan, joka on 21.4.

Zax 6+0


 
Maricce: no jo on teillä ollut seikkailu! Onneksi kaikki päättyi onnellisesti. Mutta toi stetareilla kuuntelu oli kyllä parasta :LOL: Lääkäriparka varmaan mietti paniikissa, että mitähän tuolle naiselle oikein tekisin.. kas stetarit kaulassa, jospa vähän kuuntelisin...

Annabellille onnea mitä parhaimmista ultrakuulumisista!

jipsis ja Irene80, kiitos tsempityksestä! Se on ihanaa, kun tietää, että moni muu on samassa veneessä pelkojensa ja ajatustensa kanssa.

Nyt tuntuisi, että maltan odottaa torstain neuvolaa, vaikka tuskin edes kuuntelee sydänääniä. Olin kyllä viime yönä taas ihan sekaisin, heräsin ykskaks toljottamaan pimeyttä ja mietin, että kaikki ei voi olla hyvin. Joo, ei voikaan - ainakaan mun päässä :kieh:

taria 9+6
 

Yhteistyössä