Kymppilumitalven hoidoista plussanneet!

Täällä eletty tänään ilon ja pelon tunteita... :/ Puoliltapäivin saatiin kotidopplerilla pikkuisen sydänäänet kuuluviin, ja iloittiin että ihanaa, hän on ja voi vielä hyvin! :heart: Mutta sitten iltapäivällä ihan yht'äkkiä alkoi kohdun vasemmalla puolella tuntumaan viiltokipuja. Ei mitään järkyttävän kovia, mutta tulivat sillai sykleissä. Siinä sitten vierähti kyynel jo toinen :'( Kauhea paniikki, että nyt menee kesken. Kipu kuitenkin hellitti, ja nyt tuntuu vain joskus kävellessä jos kantaa jotain painavempaa. Hieman kyllä mietityttää että voiko olla normaalia kohdun kasvukipua? Vuotoa ei onneks ole *kop kop*

Annabell 10+5 ja piina sen kun pahenee
 
Voi Annabell-77, minusta nuo kyllä kuulostavat kohdun kasvamisesta johtuvilta liitoskivuilta, joten en olisi huolissani, etenkään, jos mitään vuotoja ei ole. Minulle tulee samoja tuntemuksia nopeasti ylös noustessa ja toisinaan kävellessä, eteen päin kumartuminen auttaa. Toivottavasti voit jo paremmin :hug: .
 
Jipsis Kyllä niitä vielä on välillä tullut ja mennyt.. kipuja siis... Tänään meni pelko jo siihen jamaan, että mies soitti päivystykseen :ashamed: Aamulla kipuili sen verta ja ei saatu dopplerilla sydänääniä kuulumaan... Paniikki oli valmis... No, päivystyksestä käskivät laittaa jäitä hattuun, että ihan normaaleja kohdun kasvukipuja ovat...ja että ääniä ei näillä viikoilla aina kuulu edes neuvolassa kun pikkuinen liikkuu niin paljon. No, luin sittten netistä että makean juonti ja jalkojen koukkuasento auttaa, ja näin olikin. Sen jälkeen kuultiin taas sydänäänet, ja oli turvallisempi mieli. :heart: :heart:

Toivottavasti kaikki nyt pysyis kunnoss, enkä hyppisi seinille joka kivusta.... NP-ultraan on vielä reilu viikko...
 
Annabell-77, ihanaa, että saitte sydänäänet kuulumaan, varmasti rauhoittaa mieltä. Minusta siinä ei ole mitään hävettävää hakea päivystyksestä apua, ei tietämättömyydessä stressaaminenkaan varmasti tee kenellekään hyvää. Minua neuvottiin muuten neuvolassa menemään tarpeen tullen suoraan päivystykseen, koska puhelimessa kuulemma yleensä kehottavat vaan odottelemaan. Hyvä tietää nuo kikat, täytyykin kokeilla seuraavalla kerralla :) . Onneksi np-ultraasi ei kuitenkaan ole tuon pidempi aika, tsemppiä sinnittelyyn!


Mistä muuten hankit doppler-laitteen? Saako udella merkkiä/mallia? Olisi kyllä ihanaa, kun voisi epäuskon hetkellä varmistautua tilanteesta. Koska sait äänet laitteella ensimmäisen kerran kuuluviin?
 
Zax
Moikka kaikille! Ilmoittaudun mukaan keskusteluun. Olen alkuvuoden ahkerasti seuraillut tuota kymppilumitalvi-ketjua lapsettomuuspuolella ja nyt ajattelin uskaltautua mukaan itsekin kirjoittelemaan tänne odotus-puolelle.

Olen vastikään plussannut ekan IVF-hoidon ekasta tuoresiirrosta. Viikko sitten perjantaina pp 8 sain elämäni ensimmäisen plussan Predictorin testillä. No, ei se ihan kunnon plussa ollut vaan aika himmeä haamuplussa, mutta pidän sitä kuitenkin ekana plussani. Tämän viikon maantaina eli pp 11 (dpo 14) veritestillä tuloksena hcg 47. Sen jälkeen ei ole testailtu, mutta mielessä on koko ajan se, että ensi viikolla pitäis tehdä uusi kotitesti varmuuden vuoksi. Emme saaneet pakkaseen ainuttakaan alkiota, joten senkin vuoksi nyt istun sormet ja varpaat ristissä toivoen, että tämä yksi ja ainoa pitäisi pintansa ja pysyisi kyydissä mukana.

Raskausoireina oli pp5-10 kuvottava olo 24/7. Voi kyllä, että se johtui Lugeistakin. Luget lopetin veritestipäivän iltaan lääkärimme käskystä. Nyt viime sunnuntain jälkeen oireina on ollut ainoastaan aamuisin ihan hetken ajan lievä kuvotus, joka on mennyt ohi syömisellä, sekä rintojen suurentunut koko. Pysähtelen kotona ollessani vähän väliä peilin eteen ihailemaan paisuneita rauhasiani

Zax 4+6
 
Sori, nyt vaan pikainen oman navan päivitys:

Enää muutama päivä ultraan ja sitten tietää möyriikö siellä mahassa joku. Oireet on minimaaliset ja tuntuu että nekin vähän on katoamassa. Rinnatkin tuntui tänään paljon pehmeämmiltä eikä enää aristaneet juuri yhtään. Ei lupaa kovin hyvää.. Oon yrittäny ajatella positiivisesti, mutta toivon niin kovasti että tulis edes yks tosi vahva oire.

Ei auta kuin sinnitellä vielä torstaihin asti..

Hugsy rv 7+4
 
Annabell Kyllä nuo kuulostaa kohdun kasvukivuilta. Itselläkin oli ekassa raskaudessa aika paljon kipuja just tuolloin rv 10+, pyysin jopa neuvolasta päästä ylimääräiseen ultraan, jossa oli kaikki ok. Tsemppiä!

Tervetuloa mukaan jutustelemaan Zax :)

Hugsy Minullakaan ei ole oikeastaan mitään oireita, nännit on ehkä vähän arat ja menkkakipuja aina välillä. Sen vuoksi pitikin tänään tehdä kaapissa lojuva raskaustesti :LOL:

ON: Tein tänä aamuna (rv 5+5) tuolla kaapissa lojuneen raskaustestin pois.. :ashamed: Oireita on niin vähän, että pakko oli tehdä. No, toinen viiva tuli heti nopeasti, jo ennen kuin testiviiva oli edes ilmaantunut. Vahva viiva tulikin. Nyt sitten on vaan jaksettava odottaa 15.4. saakka ekaa ultraa.. Kahvin haju on alkanut ottamaan nenään, varsinkin aamuisin :p Yökkiä ei ole tarvinnut kuitenkaan. Menkkakipuja on ollut muutamana iltana ja jossain asennoissa istuessa tuntuu tuolla kohdun seutuvilla painetta. Mutta tosi vähän on oireita.

Mites AaVee? Millainen vointi?

Nipsu ja Muru rv 5+5
 
Huomenta työmaalta!

Annabell, koita olla huolehtimatta, vaikka vaikeaa onkin. Mulla on ollu vähän väliä kaikenmoisia kipuja, osa niin kovia, että yöllä oon heränny pistävään/tuikkivaan/jomottavaan kipuun. Ne kuuluu asiaan :) Kohtu kasvaa ja ne liitokset sieltä venyy, että kohdulle tulee tilaa.

Uusille tervetuloa :flower: Ihanaa ku meidän pinoon tulee eloa :)

Toissapäivänä sitten oli se ultra ja kyllä jännitti! Mutta niin vaan se pieni siellä heilu terhakkaasti :heart: Selkä edellä oli meihin päin, eikä meinannu millään kääntyä, vaikka kuinka kätilö yritti hytkytellä masua :D
Down-riskiksi saatiin 1:9600, mikä on tosi pieni onneksi! Hyvin näky jo rakenteita, sydämen kammioita ja munuaiset mm. Pituudeksi saatiin 6cm, mutta ei ole ihan tarkka, koska tosiaan selkäpuolelta piti mitata.
Saatiin ihania kuvia ja yhdestä katottiin, että vauvalla on mun leuka ja miehen nenä :D Varmaan ne piirteet vielä muuttuu.
Ja mikä parasta! Pahoinvointia ei oo ollu sitten torstain, jee! :D

Duffy ja Oula 12+3

Ai nii n, huomenna neuvolalääkäri, joka kuulemma kans ultraa! Ei kait siinä, koko rahan eestä vaan :D :D
 
Täällä pahoinvointi nostaa päätään. Varsinkin aamuisin ennen aamupalaa. Olo helpottuu kun saa syödä, mut palaa sellaiseksi tosi rasittavaksi etomiseksi. Vähän niinku olis lievä krapula. Hyi! Muutoin oireet on aika minimaaliset. Öisin on repäisykipuja. Tissit on vielä hellät mut ei tod. niin kipeet ku ennen. Isot ne kyllä on! Kaveri antoi eilen vanhoja imetysliivejään mulle ja totesin, et nää taitaa olla mulle vähän turhan isot. No... Ei niissä paljo kasvuvaraa ollukaan ku sit kotona niitä kokeilin. Ja hei ne oli varmaan jotain C kupin liivit (mulla normaalisti A kuppi vähän liivistä riippuen saattaa olla B ) et sillai...

Nolona myönnän, et tein tänään uuden raskaustestin. :ashamed: Siis tää on jo noloa.. Mut oli pakko. Ens viikolla en tee ku ens viikolla on ultra niin sieltähän sen totuuden sitte näkee. Ai niin ja testissä sama tulos ku viimeisessä neljässä testissä. Vahvasti raskaana. :) :heart:

Meinaatteko te muuten ottaa äitiyspakkauksen? Mä ainakin odotan sitä 2010 pakkausta kuin kuuta nousevaa. Ja varsinki sitä, et saan tilata sen ittelleni. :) Meidän äiti on tehny kaikille suvun naisille siitä laatikosta sen ensisängyn vauvalle. Niistä on aina tullu tosi nättejä joten odotan, että se tekee mullekin sellaisen. Eilen äiti jo kyseli saako se alkaa kutomaan villavaatteita vauvalle. Miten niin toinen on innoissaan? :LOL:

Pakko kai se on lähtee suihkuun. Tukka on taas pestävä. Vuorokaudessa rasvottuu tukka. Ja naama on täynnä finnejä... Yäk.

Ai niin.... Tänään poksuu!

AaVee :heart: Baby 6+0
 
jipsikselle ja duffylle onnittelut hyvistä np-ultrista! :heart: Sullahan jipsis oli ultra aikasin. Meillä kun se tehdään vasta 11+0 - 13+6 välisenä aikana. Taitaa eroja olla tässäkin eri paikkakunnilla.

Voi ihania ultrakuulumisia sielläkin Maricce! Oli se vauvanalku vaan niin erinäköinen, kun ensimmäisessä ultrassa, katkaravusta pikku vauvaksi kahdessa viikossa :D !
Juu ollaan siellä synnärillä sitten yhtä aikaa ja kirotaan, että mitä on tullutkaan tehtyä :LOL: !

Aavee: Otamme äippäpakkauksen, se on jotenkin ollut ihan itsestään selvyys ja vielä kun esikoinen on tulossa.

Mites RP:n muutto on sujunu?

Juu nuo kaikennäköiset juilimiset säikäyttävät täälläkin Annabell. Mutta olen koittanut järkeistää, että kuuluvat asiaan. Oma mieli on kuitenkin jännä, että se tekee kaikennäkösiä tepposia. Ihanaa kun olette saaneet sydänäänet kuuluviin! :heart: Varmaan helpottaa huomattavasti.

Meillä ei ole edelleenkään nettiä, joten taas täältä töistä kommentoin. Mun aamut on venyny ihan hirveesti! Ei sitten niin millään jaksais aamulla lähtee töihin. Ja meillä on vielä kaikenlisäks liukuva työaika, joten työpaikalla ei tarvitse olla tasan kasilta, mutta en jaksa sitten olla illastakaan pitkään, mutta kai se tästä.

Jokos kirma olet päässyt takaisin töihin?

Irene 10+1
 
Moikka kaikille!!internettiä ei ole vielä asennettu joten yritän tässä puhelimen kautta kirjoittaa :) muutto on sujunut ihan ok kotiuduttu on pikkuhiljaa :) tänään siis mulla on eka neuvola tuossa tunnin päästä joten tulen varmasti kertomaan kuulumisia :) täällä kuvotus on alkanut helpottamaan mutta viime yönä oli aika inhottavia kasvukipuja eikä tahtonut löytyä asentoa :(

Hei ja tervetuloa uusille!! :heart: kiva saada hieman tähänkin ketjuun eloa :)

Rouva Papunen+pullukka 10+
 
Kävin jo marraskuun puolelle kirjoittamassa, ja sitten vasta löysin tämän paikan :ashamed:

Olo on vielä niin epävarma ja pelokas koko ajan, ettei tiedä miten päin olisin. IUI 2. sai aikaan plussan. Nyt rv 7+2, varhaisultrassa viime viikolla hakkasi pieni sydän innokkaasti :heart:
Vuotoilua tuli jo inssin jälkeenkin, josta johtuen oltiin varmoja että pieleen meni taas. Sen jälkeen pienen pientä ruskeaa/pisara kirkasta verivuotoa tullut joka viikko. Tänä aamuna järkytyksekseni enemmän kirkasta verta, mun sydän meinasi pysähtyä siihen paikkaan ja pyörtyminen oli lähellä |O En tiedä millä ihmeellä tätä hirvittävää kmpelkoa saisi lievitettyä. Haluaisin joka viikko ultraamaan, että voisin elää normielämää välissä..

Bitteri ja pikkuinen 7+2

Ai niin ja oireista: iltapahoinvointia, närästystä, oksentelua, pissalla juoksemista, ripulia, vatsanippailuja kuin sähköiskuja saisi, vatsan turvotusta ja "tulehduksen" tuntua, repeämisen tuntua, pientä vuotoilua? IHANIA IHANIA OIREITA LISÄÄ VAAN JOS SE TARKOITTAA ETTÄ KAIKKI ON KUNNOSSA! :heart:
 
heippa!neuvolasta tosiaankin tuli kaikenlaista brosyyriä,lehteä ja dvd:tä :D tämä ilta onkin sitten mennyt niitä tutkiessa :) verikokeeseen ensi viikolla ja täällä suunnalla pitää näköjään itse varata np-ultra joten huomenna soitto polille...sydänääniä ei kuunneltu ei neuvolantäti uskaltanut kokeilla jos ei kuulukaan vielä niin ei tule turhaa huolta :)

RP+pullukka 10
 
Hauska kuulla että muillakin ollut kolotuksia kuin meikäläisellä. Niinhän se taitaa olla että ne kuuluvat asiaan :)

Täällä aamupahoinvointi ja päivä ja ilta ;) on helpottanut. Tänään pärjäsi töissä normaalilla ruokamäärällä :D ei siis tarvinnut koko päivää puputtaa ruokaa :) Väsymyskin on hieman hellittänyt, nyt jaksaa jo ulkoilla ja liikkua paremmin :)

NP ultra lähestyy... ensi maanantaina, kääk. Veriseulaan ei nyt ole lähetettä. Toisaalta on alkanut mietityttää pitäisikö silti sinne mennä. Oma lääkäri vaan suositteli olemaan menemättä, niin pistää miettimään... Moniko teistä aikoo siihen mennä?

Jipsis Meijän doppler on Angelsoundsista, ja maksoi postikuluineen 59,- on siis se halvin malli. Ekaa kertaa ääniä kuuntelin muistaakseni 10+4...

Annabell 11+1
 
Zax
Kiva kuulla hyviä ultrakuulumisia Duffy! Ja samoin bittersweet. Toivottavasti, bitter, vuoto on jo loppunut eikä merkkaa mitään. :hug: Kuten joku tässä ketjussa aiemmin on maininnutkin, ei silloin plussaa testiin odotellessa ymmärtänytkään, kuinka piinallisia viikot ovat plussan ilmestymisen jälkeen.

Äitiyspakkauksesta: Ilman muuta otan sen. Täälläkin esikoista odotellaan, joten käytännössä kaikki vauvatarpeet täytyy hankkia. Vielä en uskalla tämän enempää ajatella pieniä, suloisia vauvanvaatteita. Ehkä sitten joskus viikko 12 jälkeen... Nyt vielä pelkään niin kovasti, että tästä tiputaan vielä korkealta alas...

ON: Tänään on tuntunut, ettei raskausoireista tietoakaan. Oli siis ihan pakko testata, josko viime viikon plussatilanne edelleen pätee. Tuloksena digitaalisella raskaana/ei-raskaana -mittarilla "raskaana" :D Ja tarkemmin ajatellen onhan niitä oireitakin hiukan ollut: vessassa juoksemista normaalia useammin sekä valtavaa väsymystä, joka on suurempaa kuin normaali pitkän viikonlopun jälkeinen työnalkuväsymys.

Zax 5+1
 
Vuoto loppui heti sen aamuisen jälkeen, ei paakkuja tai muuta panikoitavaa. Jostain syystä nää hermoa kiristävät vuotoilut tulee AINA aamusta jos on tullakseen. Meni taas puoli päivää pilalle itkiessä ja mahaa silitellessä, hitto että tuntuu rasittavalta stressata kun ei tiedä mikä on normaalia ja mikä ei. Neukka kehotti käydä päivystyksessä ultraamassa huomenna jos huvittaa. Toisaalta oon juuri lepuuttanut hermoni, niin etten tiedä käynkö/en jos vuoto ei taas ilmesty.
 
Zax ja Bittersweet, tervetuloa joukkoon, upeaa, kun saadaan lisää plussalaisia :) !

Bittersweet, vuodot osaavat säikyttää, onneksi ne eivät useinkaan tarkoita mitään - jostain luin, että kolmasosassa normaaliraskauksista esiintyy jossain vaiheessa vuotoja. Itsekin näet painiskellut ajoittaisen rusehtavan tuhruilun kanssa, sitä löytyy välillä aamulenkin jälkeen phs:sta, tänään oli taas väritöntä, kop, kop...Tuhruilun takia otettiin myös bakteeriviljely, joka osoittautui puhtaaksi - yksi riskitekijä siis poissuljettu.

Duffylle onnittelut np-ultrasta!

AaVee, uskaltaakohan tätä edes ääneen ajatella, mutta kyllähän tännekin äitiyspakkaus ilman muuta kelpaa - kiva, kun ei välttämättä tarvitse alkuun tehdä paljoakaan hankintoja ja toisaalta ne vastasyntyneen vaatteetkin jää niiiin nopeasti pieneksi. Laitathan meille sitten kuvia tuunatusta ensisängystä :) ?

Irene80, jep, aikaisinhan tuo np-ultra tehtiin - nähtävästi siksi, että voitiiin ottaa samalla veriseula. Jostain luin, että verikoe olisi hyvä ottaa jo viikolla 10+. Hämmästelin itsekin tuota ultran varhaista ajankohtaa, mutta lääkärin mukaan viikoilla ei ole merkitystä luotettavuuden kannalta (kunhan tapahtuu sillä tietyllä välillä ), koska turvotuksen toleranssi suhteutetaan sikiön kokoon. Niin, tuo ultra, kuten muukin raskauden seuranta tapahtuu omalla kohdalla siis yksityisellä - toistuvien km:jen jälkeen tuntuu jotenkin turvallisemmalta ja toisaalta haluan tietää potentiaalisista ongelmista mahdollisimman varhain.

RP:lle onnea uuteen tupaan - varmasti helpottavaa, kun muuttoruljanssi alkaa selkiytyä!

Annabell, nyt se on sitten tehty eli tilasin oman kotidopplerin, toimitus kestää kuulemma pari päivää. Ei malttaisi millään odottaa... :)

Onko teistä kukaan miettinyt istukka- tai lapsivesitutkimusta? Itse olen asiaa pähkäillyt toisaalta iän ja toisaalta aiempien km:jen takia. Lähinnä mietityttää, että jos alkiot (munikset?) ovat aiemmilla kerroilla olleet viallisia, niin olisiko syytä tutkia tarkemmin - olisi kauheaa todeta myöhemmässä vaiheessa raskautta elinkelvoton lapsi, miten siitä selviäisi. Koko ajan on pieni pelko mielessä, että voi tapahtua jotain vielä pahempaa kuin aiemmat alkuraskauden km:t. Istukkatutkimusta ei omalla kohdalla noiden tuhruilujen takia suositeltu, joten vaihtoehdoksi jää lapsivesipunktio ja toisaalta np-ultran ja veriseulan luotettavuus on kuulemma 90 %. Tässä sitä on pohdittavaa...

jipsis 11+3

 
Tänäkin aamuna tuli värin vuoksi hieman punaista, ei tosin läheskään niin paljoa kuin eilen. Kasasin itseni ja kävin ultraamassa, kaikki ok, syke pompsahteli käyrällä ja pituutta pikkuisella 14,5 mm ja vastaa viikkoja. *mikä helpotus* ja taas tuli itku ilosta :D Seksikielto/kehotus saatiin vähäksi aikaa, mutta sen kanssa voidaan kyllä elää :D en onneksi ehtinyt kertoa että hommailtiin jo aamusta, ja uniorkutkin voi vaikeuttaa tilannetta vähän.. ollaanpas sitä nyt tuhmina niin..

Kuulin hoitojemme aikaan, että kaverini on raskaana, jo puolivälissä menossa. Uutista pimitettiin multa kauan, ja sain shokin kun tästä kuulin, sillä en osannut ollenkaan odottaa ja vielä se että onnistuivat hetkessä. Itkettiin asiaa läpi ja jotenkin ollaan molemmin puolin koetettu olla tekemisissä. Nyt maltan tuskin odottaa että saan kertoa uutiset hänelle...ikäeroa tulisi n. 4 kk jos kaikki menee hyvin... jos vaan menee. Näin hänet pikaiseltaan eilen ja itkin autossa kotiin ajaessa, niin kaukaiselta se iso maha mulle vielä tuntuu ja pelkään niin hirveästi etten sellaista saisikaan. Nyt jaksan taas vähän toivoa kun ultra oli ok. Jostain syystä on hoitojen ja yrityksen aikaan tuntui siltä kuin positiivisuudesta rangaistaisiin..jotain rapaa heitetään niskaan jos uskallan alkaa toivoa.. Vauvalehtiä jne en ole vielä voinut ajatellakaan. Olisiko jo lupa olla onnellinen?

 
apua kun mua jännittää! Huomenna on vihdoin se ultra, jossa selviää onko siellä masussa vauva vai ei! Kuusi viikkoa on piinailtu ja odotettu miten käy. Toivon niin kovasti että saadaan hyviä uutisia ja uskallan vihdoin nauttia tästä raskaudesta.

Pitäkää peukkuja!
 
Tervehdys! Minäkin rohkeasti siirryn tänne odotuspinoon tuolta kympin hoitojen puolelta. Viime yönä tein pp14 pissatestin ja sain kaksi viivaa. Aamulla kävin sitten veritestissäkin ja tuloksena 250/pp14 eli raskaana tosiaan ollaan toistaiseksi. Ei ole ihan pää vielä tätä tajunnut... Olin vielä eilen ihan vakuuttunut negaamisesta kun ei mitään oireita ole.
Meillä 2 luomulasta ennestään 3v ja 4,5v. Kuopuskin tuon kolme juuri täytti, niin vauva-ajoista ehti jo kasvaa eroon tässä raskautumisen yrittämisen (2,5v=eka luomuyritystä, sit 3 inssiä ja 2.IVFää ) aikana. Nyt pitää taas totutella ajatukseen pienestä.
Ekan ultran varasin 29.4..

Stigu rv4+2 (kai?)
 
Tervetuloa mukaan Zax, bittersweet ja stigu! :wave: Oikein paljon onnea plussista! :heart:

hugsylle on täällä peukut pystyssä ja kyllähän siellä varmasti kaikki on kunnossa! :heart:

jipsis, joo näyttää käytännöt vaihtelevan eri paikoissa. Mullahan toi veriseula otettiin jo viime viikolla ja sen lapun kanssa sitten pitää mennä sinne ultraan. Olen lukenut jostain, että joillakin se otetaan np-ultra päivänä. Mutta kai se tulos on aina yhtä luotettava riippumatta siitä miten toimitaan.

kirman kuulumisia täällä huhuilen! :attn: Onhan kaikki ok?

Maricce, millos sulla on np-ultra? Ja missä se sulle tehdään? Meidän kunta lähettää Tampereen terveystalolle!

Irene 10+3
 
Ultrassa käyty ja kaikki hyvin! :)
Pieni pompula nähtiin ruudulla, mittaa sillä oli 1,25cm ja se vastaa kuulemma viikkoja 7+3. Nyt en oikein tiedä miten ne raskausviikot lasketaan, tää lääkäri laski niin, että siirtopäivä olis 2+0 ja nyt olis sen mukaan ollu 7+6. Punktion mukaan jos laskis niin nyt olis 8+1. Ilmeisesti se vähän vaihtelee. Joka tapauksessa lääkärin mukaan kaikki on ok, sykekin löytyi.
Laskettu aika olis tän mukaan 19.11. Jee!!

T. Hugsy+pompula rv 7+6 (kai)
 
Hugsy Mun mielestä se lääkäri laski väärin. Mulle ainaki OYSissa sanottiin et punktio on 2+0 ja siirto oli 2+2. Eli mä oon kyl täsä nyt Irenen kanssa samoilla linjoilla. Tehtiinkö sulle tuoresiirto?

Tervetuloa uudet plussanneet! :flower:

Jos mulla ei olis niin paha olo kokoajan en tietäis kyl olevani raskaana. No okei on mun tissit yhä turvonneet ja vähän arat muttei tod. kipeet niinku ennen. Hormoonifinnejä hiusrajalla. Ja järkky väsy. Ja sit tää aivan kamala pahoinvointi. Tää on siis just niinku krapula mut ei oo päänsärkyä. Inhottaa.. Syöminen vaan auttaa.. :LOL: Saa nähdä millanen valas mä oon marraskuussa. :) Ens viikolla eka ultra ja sen jälkeen (toivotavasti) saa varata ekan neuvola ajankin. Sitä odotellessa. :heart:

AaVee & Baby 6+3 :heart:
 
Onnea plussanneille. Meillä Savossa lasketaan viikot niin, että hedelmöittymispäivä on 2+0 eli kun mulla oli tiistaina punktio ja keskiviikkona nähtiin hedelmöittyneet, torstaina siirrettiin, niin nyt aina keskiviikkoisin vaihtuu viikko eli eilen 10+0. Näkyy siis eroja olevan.

Np ultra on 11+6 ja veriseulaan minua ei huolitakkaan, kun on kyseessä kaksosraskaus. Niistä ei kuulemma ole mitään tieteellisiä viitearvoja tutkittu, joten turha edes ottaa. En kyllä ole siinä aiemminkaan käynyt, kun se ei olisi meidän mieltä raskauden jatkumosta miksikään muuttanut. Luotto on muutenkin noihin np ultriin ja seuloihin täysin mennyt. Hyvä ystäväni ei jäänyt missään seulassa eikä niskapoimussa kiinni ja nuorikin oli, 26 v kuten miehensäkkin, ja silti heille syntyi Down-lapsi. Tämän lapsen oli varmasti tarkoitus tänne syntyä. Itse olen ajatellut, että turhaa itsensä kiduttamista jo raskausaikana, jos jokin hälyttää. Jokainenhan tietenkin valitsee ja päättää kohdallaan itse.

Minulla oli alkuviikosta outoa kiristyksen tunnetta alavatsalla ja päänsärkyä monta päivää. Neuvolantäti vain rauhoitteli, että kun kaksi siellä kasvaa, niin tuntemukset ovat kovemmat. No pissaviljelystä tuli tulos, että virtsassa kasvaa urea plasma. Että silleen. Oli jo ensimmäisessä raskaudessa ja silloin jo kolmea kuukautta aimmin meinasi lapsi syntyä. Aiheuttaa siis enenaikaisia supistuksia ja jopa synnytyksen. Niin minun tuuria. Kun ei oisi jo tässä kaksosraskaudessa tarpeeksi huolta ja riskiä sinänsä. Antibiootit menee nyt siihen, joten toivoa saattaa, että ne purisivat. Lisäksi neuvolantäti oli määrännyt otettavaksi kohdunsuulta bakteerinäytteet harjaksella. Siitä kieltäydyin juteltuani tuttava lääkärin kanssa. Hän ei nähnyt tässä vaiheessa tarvetta ärsyttää kohdunsuuta turhaan, kun antibiootit menevät kuitenkin ja meillä on niin pitkä historia keskenmenoineen ja tilastopoikkeavuuksineen. Onneksi kohta pääsen Kysiin seurantaan tämän kaksosraskauden vuoksi, eikä tarvitse neuvolantätejä enää uskoa missään. Sitten lääkäri määrää mitä määrää. Anteeksi kyynisyyteni, mutta usko on vuosien varrella mennyt moneen asiaan.

Muistakaa muutkin, että tiukkana pitää olla itse, jos jokin asia huolettaa, eikä uskoa ihan mitä tahansa. Sinähän se olet se paras mittari tuntemuksillesi!

Mukavaa loppuviikkoa ja viikonloppua kaikille!
 

Yhteistyössä