Kymppilumitalven hoidoista plussanneet!

AaVee, tervetuloa! :wave: Upeaa, että ekasta ivf:stä tärppäsi!

SaaraX, ihanaa, että saat tilanteen pian nollattua. Oikein paljon tsemppiä uuteen yritykseen!

Mullu, meillä myös käytössä nimenom. raskauteen tarkoitettu monivitamiini ja juuri foolihapon riittävä saanti (400 mikrogrammaa) pitäisi kuulemma olla turvattu 2 kpl:en päiväannoksella. Hyvä tietää, että voi jatkaa samalla annostuksella. Paljonko sinulla tulee foolihappoa päivän vitamiiniannoksesta? Kalaa olen minäkin yrittänyt syödä säännöllisesti, mutta varmuudeksi olen kumminkin napsinut kalaöljykapseleita (lysi forte), joissa ei ole lisättyjä vitamiineja. Uimista olen muuten minäkin miettinyt toiseksi liikuntamuodoksi - vesijuoksua en ole koskaan kokeillut, mutta sekin voisi olla ihan varteenotettava vaihtoehto, oma uintitekniikka kun on aika surkea.

Irene80, minä olen kertonut sukulaisista vain äidille, joka tietää keskenmenoistani ja siitä, että oltiin kovaa vauhtia aloittamassa hoitoja. Kyselee siis säännöllisesti kuulumisia, joten oli "pakko" kertoa. Voi siis olla, että isänikin tietää ;). Muuten olen kertonut vain yhdelle ystävälle, joka myös tietää historiani. Laajemmassa piirissä kertomista haluaisin kyllä lykätä mahdollisimman pitkälle, sitä on vaan tullut niin varovaiseksi. Mites te muut?

Annabell-77, onnea neuvola- ja ultrauutisista :heart: . Noista lisäkiloista tuli mieleen, että saattavat olla ihan turvotusta ja vatsan toimimattomuutta. Itsellä oli juuri näin, kun vatsa alkoi taas toimia, paino putosi vuorokaudessa lähes kilon. Itsellä on myös hyvin epäuskoinen olo, Mariccen tavoin täälläkin tulee välillä haaveiltua luvattomia ja saman tien sitä "ojentaa" itseään unohtamaan moiset ajatukset. Olisihan se ihanaa, kun voisi oikeasti iloita raskaudesta, mutta ei kai itsesuojeluvaistolleen mitään voi.

Tänä aamuna tuli ph-suojaan taas hiukan rusehtavaa vuotoa, ei yhtään kivaa, mutta täytyy yrittää pitää pää kylmänä.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

jipsis 9+3
 
Hei!
Ihan uskomatonta kirjoitella tänne odotuspuolelle. Vanhasta tottumuksesta aloitan aina vauvakuumeesta sit siirryn lapsettomuuspuolelle ja tuntuu aivan niinku tekisin jotain pahuutta ku tuun tänne odotuspuolelle! :LOL:

Teillä näytti olevan keskustelua noista vitamiineista. Mä otan joka aamu multivitan, berocan ja D-vitamiinin. Nämä siksi, että mun kaveri joka on nyt kans raskaana onnistuneesta IVFstä oli saanu lääkäriltään ohjeiksi ottaa näitä.

Meillä ei tiiä tästä alkaneesta raskaudesta (saati hoidoista) ku molempien vanhemmat ja sisarukset ja muutama luotto kaveri. Muut saa tietää sit ku maha alkaa kasvamaan. :)

Musta tuntuu, et kaikki oireet alkaa vähenemään heti ku plussas.. Pää on välillä kipee, hyperin turvotus on vieläki ihan kamala, ummettaa, pientä nippailua alavatsalla. Mut onneksi ne testit oli niin selvät et en ota pulttia noista oireista. Tässähän ollaan vielä niin alussakin, et kyllä ne oireet sieltä kerkee tulemaan.

Sori mä en oo kerenny vielä kovin lukea tätä palstaa niin en osaa teidän tilanteisiin kommentoida juurikaan.

AaVee :heart: Baby 4+5
 
Uskaltaisinkohan varovasti hiipiä tänne puolelle...?

Plussa on testattu jo reilu pari viikkoa sitten, mutta tää alkuaika on ollu vähän epävarmaa. Mullahan oli pp 12 verikokeessa hcg vain 30,5 eli tosi matala. Viikko siitä se oli noussu 397 ja siitä viikko 9309. Mulle tehtiin myös ultra samana päivänä kun tuo viimeinen verikoe otettiin ja kohdun sisällä näkyi sikiöpussi ja ruskuaispussi, mutta lääkäri ei saanut sikiökaikua. Nyt vajaan kahden viikon päästä on taas seurantaultra, jossa toivon mukaan näkyy alkio ja sykekin.

Tällä hetkellä fiilikset on melko sekavat. Oon onnellinen että näin pitkälle päästiin ihan ekasta ivf tuoresiirrosta, mutta pelottaa tuulimunan mahdollisuus, kun punktiosta laskettuna mulla olis ultran aikaan ollu rv 6+1. Netistä oon aika paljon asiasta lukenu, ja vaikuttaa siltä että aika monella on näkynyt jo sykekin ultrassa rv 5+jotain. Toisaalta elättelen toivoa että ollaan vaan vähän myöhässä aikataulussa, kun oon melko varma että kiinnittyminen tapahtui vasta pp7.

Oireita ei kauheasti ole ollut. Rinnat on ollu vähän vaihtelevasti kipeet, toisina päivinä ihan selvästi, välillä tuntuu ettei ollenkaan. Mutta en oo huomannu mitään nippailuja mahassa, vaikka kuinka oon kytänny ja eikös niitäkin pitäisi nyt tuntua jos kohtu kasvaisi?

Ai niin, taustoista sen verran että mulla ikää 34, miehellä 30. Eka ivf oli tää, pakkaseen ei saatu mitään ja yksi alkio siirrettiin. Lapsettomuuden syynä mun paha endo, joka on tukkinut munatorvet, joten ivf on ainut keino.
 
Hei!
Varovasti kurkistan tälle puolen, tein perjantaina (pp14) plussatestin.. Meille tehtiin 1 isci ja tuoresiirrosta plussasin. Edelleen on menkkatuntemuksia ja alaselkäsärkyä... Huomenna pitäisi soittaa klinikalle ja varata aika ekaan ultraan.
Eilen loppui tukilääkitys, senkin takia vähän hirvittää, että kuinka tässä käy.. Miten teillä muilla on tukilääkitys loppunut?
 
Moi!

Mahtuuko mukaan joukkoon? Olen käynyt teitä "vakoilemassa" jo pidemmän aikaa, mutta vasta nyt ekan ultran jälkeen uskaltaudun kirjoittamaan itse. Eli nopea taustanpäivitys: lasta enemmän ja vähemmän yritetty 4,5 vuotta, takana monet inseminaatiot ja kaksi tuloksetonta ivf/icsiä, joissa ekassa myös pari pakkassiirtoa. Ennen tätä viimeistä ivf:ää/icsiä kuultiin aikamoiset madonluvut lääkäriltä ja ajatus oli vähän, että tehdään nyt, ettei jää tulevaisuudessa harmittamaan. Tuloksia ei uskaltanut juuri luvata. Piti tehdä blastokystiviljely, mutta se meni aikataulusyistä penkin alle, joten normaali kahden alkion tuoresiirto tehtiin, josta siis yllättäen kuitenkin plussa! Nyt menossa rvko 7+5 ja ultrassa viime viikolla näkyi, että molemmat alkioista ovat ainakin toistaiseksi mukana matkassa!

Olo on vieläkin ihan pöllämystynyt, koska kaikkien näiden vuosien ja lääkärin antaman ennusteen jälkeen lähinnä oli valmistautumassa vain siihen, että meille ei koskaan biologista lasta tule ja nyt kävikin näin. Ihanaahan tämä on ja ihan uskomatonta! Pitää koettaa osata nauttia tästä, vaikka tietysti tietääkin, että vielä voi tapahtua vaikka mitä. Eka ultra onneksi kuitenkin ainakin hetkeksi rauhoitti mieltä.

Oireista sen verran, että pahoinvointia ei ole ollut missään vaiheessa, mutta väsymys on ihan valtaisaa ja tuntuu, että lisääntyy vaan koko ajan. Ihan viime päivinä on tullut heikottava ja hutera olo, jos edellisestä ruokailiukerrasta on mennyt vähänkin pidempään. Muuten vointi on ollut hyvä.

Tällaista näin alkuun. Paljon täälläkin on ehtinyt tapahtua - pahoitteluni kaikille, joita suru on kohdannut. Mukavaa jakaa odotusta teidän kanssa!

taria 7+5
 
Täällä alkaa pahoinvointi nostamaan päätään. Mutta onneksi vain iltaisin. Illalalla alkaa myös mahaa nipisteleen ja turvottamaan. Aivan niinku sinne kerääntyis ilmaa siltä se tuntuu. Huomenna ajattelin vielä tehdä sen lojumaan jääneen testin poksumisen kunniaksi.

AaVee & Baby 4+6
 
Tänne on tullut uusia nimiä, kovasti, kovasti onnea ilouutisista AaVee, taria ja nipsu74 ja hugsylle aivan mielettömästi jaksamista, uskoa ja onnea piinaavaan aikaan :hug:
taria onkin tämän pinon ensimmäinen tuplaonninen :)

AaVee, sulla hyperi :x ? Voi dääm, mä en toivois tätä kenellekään! Mulla nyt rv11 ja vasta nyt on alkanut tukala turvotus kunnolla helpottamaan, sairaslomalla olen ollut jo vissiin 5vkoa. Minulla sen verran raskas työ, että katsoivat parhaaksi antaa munasarjojen kunnolla toipua. Että jaksamista sinne!

annabell, voi sulla kuului jo sydämensyke :heart: Minultakin koitti kuunnella viimeksi neuvolassa, mutta ei kuulunut :| Tiedän, ettei se mitään merkkaa, voi olla niin kohdun asennosta tai neuvolan koneesta kiinni milloin syke alkaa kuulua. Ja katsoi sitten ultralla, kaikki oli hyvin, sydän pompotti ja koko vastasi viikkoja. Mutta silti tuo vähän harmitti ja latisti tunnelmaa :ashamed:

irene80, se neuvolan lappujen määrä on kyllä valtava! Ja minusta on myös kyllä vähän painostavaa, että pitäisi elää niin superterveellistä elämää syömisten ja liikunnan kanssa..Minä ainakin murehdin niin helposti, sitten alkaa ahdistaa kun en pysty elämään pelkästään töittenkään takia NIIN terveellisesti kun olisi suositus.
Minulla sairasloma jatkuu. Oman kylän neuvolassa eivät tohtineet ottaa riskiä, että jotakin tulisikin jos töihin lähden juoksemaan, ja päättivät jatkaa sitten saikkua, että tarkistavat kaupungin sairaalassa np-ultran yhteydessä tilanteen. Vähän kyllä jo tympii tämä kotona nyhjääminen, en ole yhtään tämmöinen vetelehtijä-luonne.

Meillä tästä raskaudesta tietää suurinpiirtein kaikki. Kaikki lähimmät tiesi hoidoista, perhe ja kaverit, ja osasivat sitten odottaa tulosta suuntaan tai toiseen. Osa sukulaisista on kysellyt äidiltä mikä meidän tilanne nyt on, ja äiti ei pysty valehtelemaan yhtään ja on sitten "joutunut" paljastaa uutisen myös näille kyselijöille. Mutta myös heidän korviin keskenmenouutinen tulisi, joten ihan sama.
Töissä ovat ihan pää hajalla kun eivät tiedä miks mulla sairasloma vaan jatkuu ja jatkuu, esimies on pitänyt asian salassa. Ja tuskinpa esimiehellekään saikkulapun "hyperstimulaatiosyndrooma" sanoo mitään :LOL:

jipsis, voi kurjaa tuommonen tuhruilulla säikyttely :/
Meillä ei onneksi ole enää pitkä odottaminen ultraan!

Voi kun säästyttäisiin nyt ikäviltä uutisilta tästä eteenpäin, niin moni on joutunut lähtemään :'( Seuraava pelottava juttu meillä pitemmillä olevilla on tuo np-ultra, toivon NIIN kovasti, ettei enää siellä kukaan saa huonoja uutisia. On tässä jo monta kuukautta kärvistelty jatkuvassa epävarmuudessa.
Ja teille äskettäin onnistuneille hurjasti peukkuja tulevaan, ei ollut herkkua odotella sitä ekaa ultraa. Jaksamista sinne ensimmäiseen etappiin!

).( Pelottaa, pelottaa, pelottaa :ashamed: Nyt kun oireiden kanssa on alkanut helpottaa niin vastaavasti pään kanssa alkaa mennä taas huonommin. Vaikea uskoa, että yhtenä kappaleena selviän vielä 30vkoa, käsittämätön ajatus.
Aika paljon on nippailuja, jomotuksia, vihlontaa, puristusta, kouristuksia..tissejä kiristää vieläkin. Ja alaselkää särkee varsinkin iltaisin. Iltaturvotus on hurjaa, aamulla vauvamaha erottuu jo tosi selvästi ja kohtukin tuntuu painellessa selällään maatessa.
Torstain np-ultraa odotan kuin tuomiopäivää, ihan yhtä kauhunsekaisella olotilalla kun varhaisultraakin. En osaa sanoa kumpi pelottaa enemmän: sykkiikö sydän vai mikä on riskiluku.

kirma rv10+6
(mä taidan mennä nyt tuolla neuvolan viime kerralla antamilla viikoilla, se kun passaa just punktion ajankohtaan päivälleen)
 
Kirma Joo hyperi on tosiaan... Vieläki aivan kamala turvotus... :( Kolme viikkoa oon maanu sairaslomalla huomenna olis eka työpäivä. Toivottavasti tää turvotus jossain vaiheessa laskis.. Tein tänään raskaustestin uudelleen. :ashamed: Oli pakko ku se kummitteli laatikossa. Ja vahva plussahan sieltä tuli. Plussa viiva tuli ennen kontrolliviivaa.

Ai niin ja tänään poksui. 5+0 taulussa jihaa! :D
 
Tervetuloa uudet!!ja onnea! :heart: tänne kaivattiinkin lisää odottajia :)

viikon päästä sitten olis eka neuvola :)ja kyllä se aika vaan tosi nopeeta menee :) tänään jo 9+0!! :heart: edelleen rintoja kivistää öisin ja etova olo ajoittain enemmän kyllä iltapäivästä se alkaa :x

Joku kysyi siitä tukilääkityksestä mulla on vieläkin tai siis vähennetty on ja muutama enää jäljellä onneksi!:D

Mä joudun pitämään pikkuisen taukoa täältä kun huomenna muutto edessä ja se vie aikaa ennen kun saa noi kaikki tavarat purettua :LOL: voi tota tavaran määrää :D

Rouva papunen+pullukka 9+0
 
Nytpäs ehkä minäkin hiljalleen uskallan tulla tällepuolelle kirjoittelemaan. Tarinani kerroinkin tuolla toisella palstalla, mutta laitan tietoja hieman tähänkin. Olemme siis 33 v pariskunta, yhteistätaivalta kuljettu 18 vuotta, niistä 10 naimisissa. 10 vuotta tulee myös ehkäisyn jättämisestä. Lähes kaksi vuotta itsenäistä yritystä ja sitten tutkimuksiin. Tuloksena selittämätön lapsettomuus. Neljä inssiä tehtiin alkuun tuloksetta, sitten IVF ja pari PAS:ia ja vihdoin toisesta ICSI:stä raskaus, josta syntyi poika 2006. Hoitoihin uudelleen 2007 ja heti ensimmäisestä raskaus, josta syntyi pieni terve poikavauva rv 20 kohtutulehduksen siivittämänä. Menehtyi heti. Sittenpä onkin ollut yksi spontaani keskenmeno rv 6 ja yksi keskeytys rv 8 viime keväällä ja kesällä. Kesällä jouduin myös pahan hyperin takia sairaalaan kahdeksi viikoksi. Ei meinannut asettua millään. Syksyllä todettiin agressiivisesti levinnyt endo ja nyt vain toisesta munasarjasta saatiin alkioita. Kaksi siirrettiin ja rv 6 + 6 nähtiin molempien sykkeet sekä eilen rv 8 + 5 uudelleen. :heart: :heart:

Kaksosia siis odotellaan ja huomenna olisi ensimmäinen neuvolakäynti. Ei tätä onnea voi vielä ymmärtää eikä halua onnen tunteille tilaa, niin monasti on huonosti käynyt. Lugeja käytin viikolle 7 ja nyt menee verenohennuslääkitys varotoimenpiteenä (parantamaan istukoiden toimintaa) raskauden loppuviikoille saakka, jos sinne nyt päästään.

Lohdutuksen sanana niille, joilla on tuhruilua ja vuotoa, että minulla esikoisen raskaudessa oli tosi kova vuoto menkkojen aikaan eli just rv4-5 ja luulinkin menkkojen alkaneen. Lopetin tukilääkityksenkin, enkä tehnyt edes raskaustestiä. Yllätyksekseni kuitenkin yksi alkio oli kiinnittynyt ja on nyt 4 vuotias poijankoltiainen. Arvelivat tuolloin, että toinenkin olisi yrittänyt ja se olisi vuotanut pois. Muuta selitystä ei löytynyt.

Tsemppiä kaikille ja oikein mukavaa pääsiäisen aikaa! Jospa löytäisimme rauhan pääsiäisenä rentoutumiseen ja itsensä hellimiseen. =)
 
nostelen vähän tätä meidän pinoa..

...ja samalla kysyn että vaihteleeko teillä raskausoireiden voimakkuus päivästä riippuen? Musta tuntuu että välillä on illalla tosi paha olo, toisinaan taas ettei yhtään. Ja rinnat on välillä enemmän kipeet ja välillä ei juuri ollenkaan.

Kiinnostaa vaan että onko tää ihan normaalia :)

-hugsy rv 6+6
 
Ihanaa tänne on tullut lisää porukkaa, onnea hugsy, Nipsu74,taria ja nonnii ja tervetuloa mukaan! :flower:

Irene toivottavasti muutto sujuu sutjakkaasti! Mä en ole vielä kertonut kellekään sukulaiselle, jännitän ensin np-ultran alta pois. Yhdelle todella hyvälle ystävälle olen kertonut, koska olin aikeissa vierailla heidän luonaan pääsiäislomalla, mutta peruin matkustussuunnitelmat - päätin hänelle kertoa rehellisesti minkä takia, koska tiedän että hän ei "lavertele". Töissä kerron esimiehelle joko huhti- tai toukokuussa, rohkeuden keräämisestä riippuen :LOL: Ainoastaan "työympäristöneuvoja" joka myöskin on suomalainen, tietää tästä - olin kertonut hänelle myös hoidoista, hänellä kun on vaitiolovelvollisuus.

Annabell onnittelut sykkeestä ja ultranäkymistä! En tosiaan tiedä milloin sitä uskaltaisi alkaa nauttimaan raskaudesta, kun pelko niin kalvaa taustalla. Mutta sulla oli ainakin hyvät uutiset neuvolasta ja varhaisultrasta, joten yritä luottaa siihen! :heart:

jipsis mullakin on 400 mikrogrammaa foolihappoa jonka saa jo yhdestä multivitamiinitabletista. Päädyin myös ostamaan omega-3 kalaöljykapseleita, kun laskeskelin etten kuitenkaan taida syödä kalaa sitä suositeltua määrää viikossa.

Nipsu mulla alettiin vähentämään tukilääkitystä 8+0 lähtien ja se loppui 10+0 mennessä.

hugsy mulla on nyt alkaneet oireet vähenemään, etenkin pahoinvointi. Rinnat on kyllä melkoisen arat edelleenkin. Ja välillä huimaa. Viikonloppuna oli energisempi ja "lähes normaali" olo, mutta kesäaikaan siirtyminen iski taas väsymyksen päälle ;)

kirma tsemppiä torstain np-ultraan, peukutan täysillä että sulla on vaan hyviä uutisia sieltä!

Oikein mukavaa pääsiäistä kaikille - mulla vielä huominen töitä ja sit jippii alkaa loma!!

Mullu 11+1
 
Hugsy Täällä kans oireet vaihtelee. Ovat kyllä rauhoittuneet. Ehkä ihan jo senkin takia, että niitä ei tiiraa kokoajan. :LOL: Mulla on ihan tajuttoman kipeet tissit. Hyvä ku yöllä voi kääntyä ilman et herää ku ne on niin kipeet. Hyper turvotus on vielä kovastikin päällänsä. Mut toivottavasti se jossain vaiheessa rauhoittuu. Etovaa oloa mulla on iltaisin tänään oli aamulla vähän huono olo ku kävelin töihin. Mut se johtui nälästä. :LOL: Väsymys ja makean haluttomuus on ihan selvät raskausoireet mulla tissien lisäksi. Mä oon ihan hirvee syömään karkkia ja nyt ei sit millään menis alas. Ei tee yhtään mieli karkkia tai jädeä. Vaan suolasta syötävää ja kaikkea tosi raikasta.

Annabel :hug: :heart: Ultrakuulumista. Hienoa, että kaikki oli niinkuin pitää.

Kirma Tsemppiä ultraan. Varmasti siellä kaikki on ok. :heart:

ON: Mä näin viime yönä ihan hirveetä unta. Sain unessa keskenmenon. Aamulla ekana tarkistaan, ettei vaan mitään vuotoja ollu tullu ja eihän niitä ollu. Mut nyt on sitte takaraivossa kokoajan sellanen koputus. Pakko siis mennä ostaan testi jotta saa mielenrauhan. Pitäisköhän ihan satsata sellaseen viikkonäyttöseen?! Mulla on eka ultra vasta 14.4. ku on se kontrollikäynti lähetteen laittaneeseen sairaalaan. Kaksi viikkoa pitäis kärvistellä. Mut ajattelin sen näin, et jos ostan sen viikkonäyttöisen ja jonku taviksen niin sit voin molemmilla viikoilla tehä testin ja saan mielenrauhaa tai sit en saa mut siinä tapauksessa meen vaikka yksityiselle ultraan jo ens viikolla. Eikö tää jo oo ihan sairasta, et ku vihdoin on raskaana niin sit ei osaa/uskalla nauttia siitä ku kokoajan pitää pelätä, jotain sattuu...

AaVee & Baby 5+2
 
Heippa kaikille!
Uskaltautuisikohan sitä tänne kirjoittelemaan vihdoin, kun AaVee, Hugsy ja Nipsukin täällä jo ovat :)
Olen itse asiassa tällainen väliin putoaja, kun meille sattui onnellinen luomuvahinko edellisen PAS tuulimunan jälkeen eli lyhyesti taustaa:
Minä pian 35v., mieheni 43. Lapsesta aloimme haaveilemaan -03, mutta ei vaan kuulunut eikä näkynyt. 2007 meille syntyi ensimmäisen IVF:n tuoresiirrosta poika ja kakkosesta aloimme haaveilemaan vasta keväällä -09 minun pelkojeni vuoksi. 1.IVF:n 1.PAS tuotti meille tuulimunan, pahan kohtutulehduksen sekä yllätyksen - luomuplussan! Tässä siis ollaan ja suhteellisen helpolla siis päästy. Luomun ei tosin pitänyt olla mahdollista (5%) miehen simppojen ja mun huonojen munarakkuloiden vuoksi, mutta ihmeitä siis sattuu. Tämä taisi olla meidän lottovoitto :LOL:

Tämä pino tuntuu kuitenkin oikealta paikalta olla mukana, kun hoitoja on taustalla. Jostain syystä en osaa samaistua normaalisti raskautuviin vaikka näin pääsikin käymään. Joten jos siis sopii, niin mielelläni odottelisin täällä teidän kanssanne :)
Varhaisultrassa kävimme 23.3. ja 8,5mm kaveri siellä köllötteli sykkeineen. Eilen kävin neuvolassa ja seuraavaan ultraan olemme menossa (edelleen Felicitakseen) 22.4. jossa sitten tarkastellaan niskapoimua ja otetaan seerumiverikoe.

Onnellista odotusta kaikille sekä ihanaista pääsiäistä!
Sannis & surprise rv 8+0
 
Hei, tännehän on saatu uusia odottajia :heart: ! Tervetuloa mukaan :wave: ! Joskos tämä keskustelukin tästä alkaisi vilkastua!

Täältä töistä nyt pikkasen kommentoin, kun uudessa kodissa ei vielä ole nettiyhteyttä, taitaa tulla mulle vieroitusoireita :LOL: !

Ensinnäkin kirmalle oikein paljon tsemppiä huomiseen np-ultraan :heart:! Taidatkin olla ensimmäinen, jos en väärin muista! Itsellä olisi np 21.4., silloin ois sitten 12+2, aika pitkä aika tuntuu sinnekin olevan. No jo on kyllä sulla pitkä saikkuloma, pitkiin täihin tulisin minäkin.

Mullu: Muutto on nyt sitten tehty, tosin uusi koti on kun pommin jäljiltä. Tavaraa on ihan missä sattuu ja kaikki hukassa. No ehkä ne tavaratkin löytävät oman paikkansa parin kuukauden päästä, ainakin toivon niin.

Hugsy taisi kysellä r-oireista. Mullahan oli pahoinvointia ja huonoa oloa pari viikko, mutta sitten se meni ohi ja pelko nosti päätään. Mutta väsymys vaivaa edelleen sekä rintojen arkuus. Sitten olen huomannut, kun käyn saunassa tai kuumassa suihkussa niin otsalohkoa rupee särkemään. Ja menkkajuilintoja on vielä satunnaisesti.

Olen myös Sannis lukenut tuota marraskuun murusia aina silloin tällöin ja huomannut, että ajatuksenjuoksu on hiukan erilainen itsellä. Ja tännehän sinä kuulutkin, vaikkakin luomuylläri pääsi yllättämään. Onnittelut siis siitä :heart: !

ON: Täällä hajoa pää! Varasin eilen terveystalolle sen np-ultran ja varasin samalla toisen varhaisultran joka olisi siis tänään illalla. En vaan halua odottaa siihen np-ultraan, jos todetaankin, että kaikki ei ole kunnossa. Ainut aika tälle viikolle löytyi mieslääkärille, mutta kaippa hänkin asiansa osaa. Lähdemme pääsiäisen viettoon kotiseudulle Keski-Suomeen niin ajattelin, että jos ultrassa kaikki ok niin voisi jo asiasta kertoa. Kaverit hoksaa kuitenkin kun alkoholi ei maistu.

Stressaantunut Irene 9+2
 
Nolona täytyy myöntää, et tein tänään vielä yhden raskaustestin ku se viime öinen uni jäi niin painamaan mieltä. Ostin viikkonäyttösen CB:n ja se anto heti tuloksen Raskaana 3+ joten nyt täytyy sit vaan nauttia ja odotella parin viikon päästä olevaa ultraa. Eiköhän siellä kaikki oo ok. :)

AaVee :heart: Baby 5+2
 
No niin hermoultra on takana, siellä se 24 mm vauvanalku heilutteli iskälle :heart:! Kaikki oli hyvin ja sikiö vastasi viikkoja. Ehkäpä mä nyt jaksan olla hermoilematta ja kestän tämän kolme viikkoa ennen np-ultraa!

AaVee: Kyllä tuo testien suurkulutus on meidän tapauksessa ihan ymmärrettävää. Hetkeksi se olo helpottaa niiden avullakin! :D

Hyvää kiirastorstaita kaikille! :wave:

Irene 9+3 (tekonimeä ei ole yrityksistä huolimatta vielä keksitty)
 
Irene Ihania ultrakuulumisia :)
Kirma Toivottavasti tän päivän ultrassa kaikki on ollu hyvin.
Hugsy Mulla on kyllä erittäin vähän raskausoireita, ainoat oireet on rintojen arkuus ja vähäinen ellotus hetkittäin.
Aavee Mulla olisi yksi testi tuolla kaapissa, saa nähdä mikä aamu tulee tehtyä se.. Tänään apteekissa käydessä teki mieli ostaa Clearbluen viikkonäyttö testi, mutta sitten sain hillittyä itseni.. Plaah, vielä 2 viikkoa ekaan ultraan.... Joten ymmärrän kyllä täysin, että teit testin, sillä saa kyllä mielenrauhan :)

Nipsu & muru 5+1
 
Irene80 Onnea hyvin menneestä ultrasta :flower: Meillä oli myös ultra tänään ja myös saman kokoinen vauvanalku siellä heilutteli iskälle ja äiskälle :heart: Siis melkein tasoissa mennään sinun kanssa. Olen vain yhden päivän sinua jäljessä lääkärin mukaan. Kai me muutenkin "samikset" sitten synnytetään siellä TAYS:sissa vierekkäisissä sängyissä samaan aikaan :LOL:

Siis kyllä helpotti kun sydän yhä sykki ja bongattiin liikeetkin =) Lääkäri oli aivan liikuttunut ja on muutenkin ollut ihan sydämmellä mukana meidän pitkällä matkalla. Vietiin lääkärille sitten viimeisen kerran kunniaksi viiniä. Voi kunpa olis voinut käydä sillä lääkärillä koko raskaudenkin.

Lääkärin ensimmäinen kommentti muuten oli kun ovesta päästiin sisään että "sun vatsa on kasvanut!!!". No joo huomattu on. Kiloja tippuu mutta vatsa vaan senkus kasvaa :LOL: Siis ihan hirveesti turvotusta!!! Jotkut housut todella kiristää ja puristaa jo! Kai se kohta tuosta laskee ja ehkä se oikea vauvavatsakin alkaa joskus kasvamaan.

Neuvolaan soitin sitten saman tien kun päästiin lääkäristä ja sain ajan jo ensi viikon tiistaille. Sanoivat että menee ainakin tunti. Silloin sitten varaillaan aika np-ultraan ja veriseerumi kokeeseen.

Niin ja kaikille varmistuksenvarmistuksenvarmistuksen testien tekijöille... Näin me melkein kaikki olemme tehneet. Myös minä :LOL: Sitä vaan on niin vaikea uskoa, että kyllä se onni on potkaissut tällä kertaa todenteolla. Kyllä se ainakin minua aina rauhoitti nähdä, että siinä viikkotestissä viikot kasvoi.

Juu ja nyt mä sen tein. Ostin ensimmäiset vauvanvaatteet vaikka mä VANNOIN etten osta yhtään mitään ennen puoltaväliä ja sitä että liikeet tuntuu :ashamed: Mutta kun ne oli NIIIN ihania ja harvoin törmää todella söpöihin unisex vaatteisiin. Niin ja osti yhden paidankin itselleni johon mahtuu maha kasvamaan :saint: Juu, oli tilipäivä B)

Maricce ja Onni/Minni 9+2
 
Onpas täällä huisketta, Hugsy, Nipsu74, taria, nonnii ja Sannis-75, tervetuloa joukkoon ja kovasti tsemppiä jännäilyyn, kovia olette joutuneet tekin kokemaan. Ihanaa, että kahdet tuplatkin jo pinossa! :flower:

hugsy, tuo sinun hcg-arvojen kehityshän näyttää hyvältä, oikein paljon jaksamista odotteluun. Minulla r-oireet tulevat ja menevät miten sattuu ja alkuun vatsan tuntemuksia oli vai hetkittäin, lähinnä repäisyinä nopeasti sohvasta noustessa ja saattoivat välillä hävitä päiviksi. Ja eihän kaikilla välttämättä ole mitään oireita ja silti kaikki on ok. Itsellä nyt ehkä viikon sisään on tullut alavatsaan erikoinen paineen tunne, muistuttaa lähinnä täynnä olevaa rakkoa :) .

kirma, miten np-ultra meni?

Sannis-75, tervetuloa vaan toisen luomuplussalaisen pariksi! Ymmärrän sinua täysin, kaiken koetun jälkeen täällä tuntee olevansa oikeassa paikassa, mietteet huolineen on niin samansuuntaisia. Felicitaksessa (Hki) käyn muuten minäkin seurannassa eli ties vaikka oltaisiin "törmättykin".

Irene80, ihania hermoultrauutisia! Itsellä pää näyttää kestävän n. 2 viikon tarkistusvälin =). Onneksi neuvolakäynnit alkavat nyt, ettei välttämättä tarvitse ultrissa juosta =).

Mariccelle myös lämpimät onnittelut tuoreimmista ultrakuulumisista! Ihanaa, että olet uskaltautunut vauvanvaateostoksille, ehkä minäkin jossain vaiheessa - tähän mennessä olen käynyt salaa kurkkimassa nettikaupoissa.=)

Omakin np-ultra oli tänään, viriili pikkuinenhan sieltä löytyi, crl-mitta 36mm, syke 168, niskaturvotus 0,5 (olisi kuulemma saanut olla 1,8). Samalla tuli käytyä myös 1. neuvola jossa otettiin ensimmäinen verikoe, punnittiin ja täyteltiin papereita, iso nippu kotilukemista annettiin mukaan . Tuhruilujen takia otettiin bakteeriviljely, nyt jännäillään sen ja veriseerumin tuloksia.

Oikein rentouttavaa pääsiäistä teille kaikille, nauttikaa ja levätkää täysin siemauksin!

jipsis 10+4
 
Heippa pitkästä aikaa!

Shendalle iiiiso :hug: huonoista uutisista :/

Tervetuloa AaVee, taria ja nipsu74, hugsy, nonnii ja Sannis

Minä oon pitänyt hieman taukoa täältä, jotenki tuntu että ku luki noita km-kokemuksia niin alko tuntumaan ja pekäämään enemmän ja enemmän, että itelläki menee kesken.
Viime viikon keskiviikkona oli eka neuvola ja sydänäänet saatiin kuulumaan :heart: Syke oli 160 ja rauhotti ihanasti kuulla se tykytys :)
Huomenna mennään sitten ekaan kunnon ultraan! Jännittää tosi paljon! Otettiin se veriseula ja sehän kuulemma saattaa näyttää hedelmöityshoidoissa käytettyjen hormonien takia vähän korkeempaa riskilukua, mutta vissiin se otetaan huomioon siinä ku syötetään koneelle niitä tietoja.

Pahoinvointi on onneksi alkanut vähän helpottamaan, alkuviikosta olin tosin 2pv saikulla ku tuntu, että ei pysty menemään töihin, varsinki ku ois ollu aamuvuoroja, joka alkaa meillä klo05!
Välillä edelleen km-peikko kummittelee, mutta ei onneksi niin useasti :) Nyt tietty ku ultra lähenee niin on tullu mieleen kaikkea, että jos se onkin kuollut kohtuun tai turvotusta löytyy paljon jne jne, mutta täytyy yrittää pitää pää kylmänä.

Hyvää pääsiäistä naiset! :)

Duffy ja Oula 12+0 poks poks!
 

Yhteistyössä