Kymppilumitalven hoidoista plussanneet!

Kirma ja Irene te ootte plussanneet. Voi kuinka onnellinen olen teidän puolesta! En ole käynyt täällä palstalla hetkeen kun meillä on tosiaan tuollainen pieni koliikki typykkä, joka on pitänyt suht kiireisenä, mutta kuulin Pantsulta että olitte plussanneet. Ihan hirmuisesti onnea teille ja niin toivon että pikkuiset pysyvät tiukasti kyydissä :heart:
 
Voi Veena, kiitoksia onnitteluista, ihanaa kun vielä muistat! Tänne odotuspuolelle minäkin sitten taas pääsin vuoden tauon jälkeen ja toivon, että saan pysyä loppuun asti. Oikein paljon Onnea sinulle ja miehellesi pikku prinsessasta. Ja kyllä se koliikkikin aikanaan loppuu niin pääset täysin rinnoin nauttimaan äitiydestäsi! :heart:

RP:lle tsemppiä tämän päiväiseen ultraan! :wave:

ON: tänään poksuu 8+0, olotila ok, joitakin menkkajuilintoja on ollut viime päivinä, mutta johtunee kohdun kasvamisesta.

Hyvää alkavaa viikkoa odottajille! :wave:
 
Täällä hyviä uutisia!!löytyi vahva syke ja kokokin vastasi viikkoja ihan täysin :heart: kaikki siis oli masussa erittäin hyvin :) nyt saa huokaista helpotuksesta :whistle:

Nyt suunnistan pikku päikkäreille kun vauva sai vatsan täydeltä ison läjän spagettia :p

RP 7+6
 
Onnittelut Maricce, kirma ja Rouva Papunen aivan ihanista ultrakuulumisista! Kyllä se on niin ihanaa nähdä pikkuisen voivan hyvin. Ja kirma, sulla taitaa olla varsinainen "elohopea" massussa :D Aikamoinen tosiaan ollu toi sun hyperimaha, todella hyvä että sait saikkua! Kohta se pyöristyy ihan toisella tavalla eikös vaan?

Rouva Papunen sori kun sekoilin että sun ultrasi olis ollu vasta huomenna, hyvä kun vihdoinkin pääsit "piinasta". Rentoa jatkoa vaan!

(.) Täällä on onneksi pahoinvointi hellittänyt, täytyy vaan toivoa että pikkuisella on edelleen kaikki hyvin. Rinnat on tosi arat ja rintsikoista ei kohta mahdu enää mitkään. Tilasinkin nyt netistä parit halpikset, tuntu kyllä aikaselta ostaa imetysliivit (!!!) mutta niitä voi myös käyttää kevyinä sporttiliiveinä jos ei imetykseen asti pääse (huh en edes uskalla ajatella ajatusta loppuun!). Armoton väsymys on päällä vaikka nukun yöt hyvin. Yksi yö näin painajaista että pikkuhousunsuojaan oli tullut verta, koko seuraavan päivän kyttäsin vessareissuilla onko tullut mitään. Toivottavasti se uni ei toteudu...
Tänään on viimeinen päivä tukilääkitystä, nyt täytyy vaan luottaa että pikkuinen jaksaa tästä lähtien omillaan.

Mullu 9+6
 
mullu näin ihan samanlaista unta kuin säkin ennen ultraa :D mut kaikki oli onneksi hyvin :)ihana nähdä pikkuisen pullukan sydämen sykkivän toivottavasti jaksaa loppuunasti :)

odotan innolla vuoden 2010 äitiyspakkausta että millainen se on :) toivottavasti on hieman enemmän väriä kuin 2009 vuoden pakkauksessa :)

RP+pullukka 8+0
 
veena, kiitos kaveri :) Täällä tosiaan ollaan (ainakin toistaiseksi :/ ), pää ei oikein tahdo vieläkään käsittää eikä suojeluvaisto anna lupaa nauttia olosta. Mutta päivä kerrallaan, joka päivä vielä lähemmäksi odotettua päämäärää :ashamed:
Hermoja, jaksamista ja parempaa huomista sinulle pikkurääkyjän kanssa! Se koettelee nyt, mutta joku päivä pikkumuru yllättää ja alkaa ihana vauva-aika! Voimia siihen asti :)

rouvaPapunen, :heart: Ihanaa!! Onnea kovasti, oli varmasti helpotus, jouduit vielä näin kauan odottelemaan!

mullu, täällä kans rinnanympärys kasvanut, ihanaa :saint: Mä omistan pienet ruppanat (joita valitettavasti tuo raskaus pienensi entisestään ;) ), mutta nyt voi olla iloinen vähän pullosemmista tisseistä :D
Ja sun uni on tuttu mullekin! Mä pelkäsin kans kauheesti seuraavan päivän, pelotti, että jospas sitä ihminen kerran näkee enneunta..

Mä todellakin näytän kamalalle hyperikuvassa. Onneks tosiaan nyt on helpottanut, iltasin ei ahdista ja on enää puolet tuosta. Aamulla erottaa jo selvästi sen oikean vauvamahan :D

).( Tänään taas neuvolassa. Piti olla 4h pissimättä :x , oli melkosta tuskaa! Kun ei yölläkään pysty, niin päivällä sitten! Kun pöntölle pääsin, niin tuntu ettei edes saa pissittyä.
Elossa oltiin mahassa vielä, huh! Pituutta murulla oli reilut 3cm, koko vastaa viikkoja 10+2. Seuraavaksi np-ultra viikon päästä 1.4.
Hb oli mulla vaan 116, se on kyllä melkonen ennätys. Yleensä aina mulla on huidellut tuolla 140-150, en tiedä mikä sen noin alas on vienyt. Ei kuitenkaan lisärautaa vielä.

Armoton päänsärky on vaivannut tässä pari päivää, voi kyllä johtua tästä kamalasta räkätaudistakin mitä ollaan koko perhe sairastettu. Neuvolassa sanoi, että jos en saa tätä halintaan, niin voin saada panacod-reseptin. Mutta siitä olen lukenut niin ristiriitaisia juttuja, joillakin paikkakunnilla se on kokonaan kiellettyjen listalla. Että katotaan.
En tiennyt sitäkään, ettei nenäsumutteita saa käyttää nuhaan, mä kun olin jo muutamana yönä suihkutellut. Kävin apteekista ostamassa lisää ja kysäsin asiasta apteekkarista ja lopputulos oli, ettei tohtinut myydä mulle nasolinia. (Eikä sitä toistakaan minkä nimeä en just nyt muista.) Käski höyryhengittää. Pah! Mutta sain onneks matkaan vicks-merkkistä suihketta, ja toimii ihan ok.

No joo, tää vajoaa nyt soffalle, pää on räjähdyspisteessä. 1g panadolia kiskoin, ei apua :/ Mutta en valita :D
kirma rv11
 
shenda :'( :hug: tiedän miltä tuntuu, kovasti voimia surun työstämiseen!! Plussa ei todellakaan ole tae vielä mistään. Kunpa olisikin!!

Rouva Papunen ja kirma teilläkin ollut samanlainen kaamea uni - onneksi kuitenkin kaikki on ollut hyvin! Arvatkaas vaan tekiskö meikäläisen mieli päästä saman tien ultraan! Tänään kramppasi ylävatsassa pari kertaa ilkeästi, mutta toivottavasti se oli ennemminkin ilmavaivoja. :) Pakko uskotella että pienellä on kaikki edelleen hyvin, muuten pää hajoaa!

kirma toivottavasti räkätauti ja päänsärky hellittää pian - niitä ei oo kiva potea kun lääkityksen kanssa pitää varoa. Hienoa että pikkuisella on edelleen kaikki hyvin, ja vauvamaha alkaa erottua :D

(.) Tänään oli eka omalääkärikäynti. Papereita täyteltiin loppuun. Ja pissanäyte piti antaa ennen tapaamista, no enhän mä siihen ollut varautunut, mut sain liritettyä näytteen. Siinä oli pissatulehdukseen viittaavaa, huomenna pitää soittaa bakteeriviljelyn tulokset ja jos ne on positiiviset, pitää käydä hakemassa lääkkeet. Ei oo kyllä ollu mitään oireilua moisesta, joten hyvä kun näyte otettiin. Paino on noussu jo 1,3 kg mut tää oli kyl iltapäiväpunnitus vaatteet päällä (seliseli...) Viikoiksi arvioitiin nyt 10+2 ja LA 20.10. Verenpaine oli alhainen, 95/69 - ilmankos etenkin iltaisin tuppaa huippaamaan. Verikokeiden arvot oli ihan OK.
Kätilö ottaa kuulema yhteyttä kun saa paperit, sitten alkanee ne käynnit parin omalääkärikäynnin lisäksi (täällä näin neuvolan sijaan).
Tekis kyllä tosiaan mieli päästä ultraan, mut on vaan odotettava siihen np-ultraan asti!

Mullu 10+2
 
kirma joo pikkuisen sai huokaista :)nyt vaan taas alkas pelottamaan kun shendallekin kävi noin huonosti mut meillehän käy hyvin eiks niin :heart:

mullakin on hieman ollut sellaista veemäistä pientä päänsärkyä saattaa kyllä olla etten oo juonut tarpeeksi..ulkoiltua kyllä tulee kun on noita velvoitteita ton eläimen kanssa :)

mullu odottavan aika on pitkä :)

RP&pullukka 8+2

 
kirma Mä olen saanut kyllä ihan eri ohjeet Nasoliinin käyttöön :eek: Mulla ollut kanssa flunssa kohta kaksi viikkoa ja lapsettomuuslääkärimme, neuvolan täti ja sairaanhoitaja ovat kaikki sanoneet, että Nasoliinia voi ihan huoletta käyttää! Ei kuulema tuollainen paikallishoito vaikuta mitenkään kohtuun ja sikiöön. Lääkkeen ohjeissa sanotaan ettei saa käyttää vain siksi ettei sitä ole tutkittu sen enenpää ja eivät halua ottaa vastuuta. Itse en olisi selvinnyt ilman nasoliinia, sen verran tukossa olen ja räkää on pää täynnä. Mutta tietty jos selviää ilman niin parempi se on ottaa varman päälle...

shenda81
:'( :hug: voimahalaus sinulle ja miehellesi. Toivon todella seuraavan kerran menenvän paremmin.

Omanapa: Vastustuskyky on nollassa. Sairastettu on 2 flunssaa, oksennustauti ja kolme herpestä huulessa. Mitään näistä minulla ei ole ollut vuosiin. Nyt vain kaikki tulee yhtäaikaa... Raskaus oireita ei juurikaan ole paitsi pissalla ravaaminen. Oksennellut olen muutaman kerran taudin ulkopuolellakin, mutta ne minä liitän tähän hirveään flunssaan ja yskään kun joka rööri on täynnä limaa :snotty:

Viikon päästä olisi se toinen ultra, jännittää ihan mielettömästi onko pikkuisella kaikki hyvin. Olen yrittänyt pysyä maanpinnalla, etten putoaisi niin korkealta jos vaikka käykin niin ettei pikkunen ole jaksanut elää. Välillä vain ajatukset lähtevät luvattomille teille ja miettii nimeä ja sun muuta tulevaisuuteen liittyvää... Ja sitten kun on aina sanottu, että pitää olla rento, rauhallinen ja iloinen niin vauvakin voi hyvin. Minusta ainakin tuntuu aivan mahdottomalle tehtävälle olla pelkäämättä ja olla rauhallinen kun menettämisen pelko on aivan järkyttävä. Onneksi minulla on psykologi kenen kanssa saan käydä juttelemassa kerran viikossa, se hieman helpottaa. Ei tarvitse kaataa kaikkea läheisten niskaan, kun tuntuu tällä hetkellä siltä etten pysty ajattelemaan tai puhumaan mistään muusta kuin tästä vauvasta ja kaikesta siihen liittyvästä...

Mutta kaipa se helpottaa sitten jos ja kun päästään hieman turvallisimmille vesille ja alkaa tottua tähän raskaana oloon. Tämä on vain niin kummallinen olotila. Tähän on tähdätty monta monituista vuotta, on itketty itkut ja kärsitty kivut ja nyt kun hetki on käsillä on niin vaikea uskoa että tähän on päädytty ja että tämä on totta!
Vähän väliä tulee käytyä katsomassa ultrakuvaa ja sitä pientä ihmettä mikä minun vatsassani kasvaa (toivottavasti edelleen). Myös äityskorttia on tullut vilkastua monen monta kertaa :LOL: Vaikkei siinä vielä luekkaan juuri mitään B) En jaksaisi millään odottaa neuvolaa, sieltä saa varmasti kaikkea kivaa luettavaa!

Maricce ja Onni/Minni rv 8+1
 
maricce minä myös katselen pikkuisen ultrakuvaa päivittäin ja myös äitiyskorttia :) on se jotenkin niin ihmeellistä että tuolla masussa kasvaa joku vihdoinkin monen vuoden yrittämisen jälkeen :)

Mulla on neuvola 6.4 siihen asti pitäis jaksaa odottaa taas :) onneksi on tuota muuttohässäkkää ja pääsiäinen välissä :) eiköhän se pian tuu vastaan :)

RP&pullukka 8+2

 
maricce, no tuotahan minäkin arvelin, että nuhasuihketta voi käyttää. Muistan nimittäin esikoisesta, että silloin oli alussa kans hirveä räkätauti ja huoletta suihkin röörejä tyhjäksi. Nyt sitten apteekin täti ei myynyt, sanoi, että koska on limakalvoja supistavaa ainetta, voi tehdä supistuksia :eek: Minusta tämä kuulosti kyllä NIIN kaukaa haetulta..luultavasti ei vaan tohtinut ottaa vastuuta asiasta.
Kiitos sinulle tiedosta, voin nyt ottaa sitten järeemmät aineet käyttöön!
Mä olen kans sairastanut nyt normaalia enemmän, mahatauti ja nyt oli lämpöäkin tämän taudin yhteydessä. Yleensä en sairasta juuri koskaan.
Sulla on ajatukset niin tuttuja :/ Vaikea tosiaan kuvitella, että milloin tästä uskaltaisi ihan tosissaan alkaa nauttimaan..enkä vasta sitten kun tietää, että pieni voisi selvitä jos sattuisi syntymään liian aikaisin. Ja siihen on vielä reilusti 10 viikkoa. Huh, huh!
Mä en kaikenlisäksi voi olla miettimättä sitä, että jos tämä vielä tästä loppuu ennen aikojaan, niin miten siitä selviää, viikkoja kun on kasassa jo aika paljon.

Minulla on kyllä ollut tämän hyperin takia hyvä asema, kun olen päässyt ultraan melkein viikoittain. Ja kun neuvolassa ultraavat, oli viime viikolla ja eilen, nyt np-ultraan enää viikko. Joku hyöty tästä turvotuksesta:)

Näin muuten shendasta unta viimeyönä, odotuksen yllättävä loppuminen kyllä säikäytti täälläkin. Vaikkei tunnetakaan, sitä kuitenkin tietää niin hyvin mitä toinen on joutunut tämän eteen käymään läpi ja sitten se odotettu onni viedään raakasti pois :'(

Mä olen tuumaillutkin, että pitäiskö käydä vaikka akupunktiossa, kellään kokemusta?, jos pääsis eroon tästä jatkuvasta stressistä ja pelossa elämisessä. Tai ainakin helpotusta siihen. Stressaantuneena minä narskuttelen hampaita, enkä omista kiskoja, niin sitten särkee jatkuvasti päätä sen takia.

mullu, ai sun ei pitänyt pidättää ikuisuutta ennen pissinäytettä! Tässäkinkö käytäntö poikkeaa sitten kunnittain.
Mulla paino oli noussut kans reilulla kilolla, mutta syytän kyllä sitä, että olen nyt pitkästä, pitkästä aikaa pystynyt syömään alun ällötyksen jäleen, silloin laihduin pari kiloa.
Milloin sinulla on np-ultra? Kun mennään niin samoilla viikoilla! Minulla siis 1.4, kunhan ei vaan löytyis mitään aprillipilaa :/

Mitähän kuuluu annabellille?
 
Tervehdys kanssakärvistelijät! =)
Samoja km-unia ja pelkoja on podettu täälläkin - kovasti yritän ajatella muita asioita ja järjestää tekemistä, mutta menestys on vaihtelevaa. Nuo km-uutiset on niin hirveitä ja kun tietää sen menettämisen kivun, tuntuu niin pahalta toisten puolesta. Shendan murheellisten uutisten jälkeen on itselläkin hiipinyt taas pelot enemmän pintaan ja sitä on alkanut kuulostelemaan oireita ja niiden puuttumista jne. Tilannetta ei helpottanut myöskään viikon takaiset alaselän kivut ja nyt muutaman päivän välillä kahtena aamuna havaittu rusehtava vuoto, tosin hyvin niukka.

No, tänään petti hermo ja kävin "terapiaultrassa", jossa onneksi kaikki oli ok, pikkuinen oli 24,2 mm pitkä, syke hakkasi 168/min ja kovasti oli liikettäkin :heart: Viikoiksi tarkentui 9+1. Vuotokohtia ei löytynyt, mutta tilannetta seurataan, seuraava ultra niin ikään 1.4.

Vuodoista turvotus- ja ummetusosastolle ;) : Täällä vatsan turvotus haki alkuviikosta ennen näkemättömiä ulottuvuuksia, joiden rinnalla kirman hyperimassu oli sievä pikku kumpu :LOL: Toissapäivänä hain sitten apteekista Rela-maitohappobakteereja - tiedä sitten, onko niiden ansiota, mutta turvotus on helpottanut ja vatsa toimii taas.

Käytättekö muuten lisäravinteita? Itsellä on ollut marraskuusta lähtien rutiinina raskausmultitabsit 2 kpl per päivä ja kalaöljykapselit. Yritän myös juoda paljon ja liikkua päivittäin, tuo liikunta auttaa ainakin minulla stressiin ja jaksamiseen. Tosin nyt näiden vuotojen takia suositeltiin kevyttä liikuntaa, joten juoksulenkit vaihtuivat kävelyyn. Mites teillä?

jipsis 9+1
 
Voi ei Shenda81 ikävä kuulla taas jälleen näitä uutisia. Voimia ja lepoa nyt tämän tiedon jälkeen.

Oma napa: Nyt odottelen tietoa onko kaavinta onnistunut, tulehdusarvot OK ja raskaushormoonit alentuneet että pääsen taas hoitoihin. Tsemppiä teille kaikille muille, voikaa paksusti munkin puolesta! En ole vielä luovuttanut! Täältä tullaan!
 
RP juu odottavan aika on tosiaan pitkä =) Ei auta kuin kärvistellä. Täälläkin tulee aika ajoin katsottua pikkuisen ultrakuvaa.

Maricce ikävää kun olet sairastellut niin, toivottavasti pian helpottaa. Tosiaankin tässä täytyy yrittää pitää jalat maan pinnalla, mutta kyllä sitä usein hairahtuu haaveilemaan :D

kirma mulla on np-ultra 9.4. Ajanvaraus suositteli itse asiassa vasta seuraavaa viikkoa, mutta niin kuin aiemmin taisin kirjottaa, ni lomaillaan tuolloin, joten halusin mieluummin vapaapäivälle saada sen ultran. Me asutaan ulkomailla, joten silläkin varmaan käytännöt noista näytteistä vaihtelee. Ja kai se siitäkin riippuu että mitä sitä pissasta halutaan tutkia. En usko että sulla mitään aprillipilaa löytyy, vaan hymy tulee taatusti kun näet pienen edelleen voivan hyvin, eikös vaan?

jipsis mä napsin kanssa raskausmultivitamiinia, ja lääkärini mukaan voin ottaa sitä koko raskauden ajan. Yritän syödä kalaa vähän enemmän nykyään, joten en ota muuta lisäravinnetta. Lisärautaa saatan kyllä jossain vaiheessa tarvita. Mä en ole liikuntapuolta uskaltanut harrastaa paljon ollenkaan, paitsi kävelylenkkejä - mies kieltää muut. En ole uskaltanut kertoa juosseeni bussille joskus lyhyen matkan, vaikka sekään ei mitään pinkomista ole ollut. Kohta ajattelin alkaa uimahallissa käymisen, uimista kun suositellaan hyvänä liikuntamuotona.

SaaraX kiva kuulla susta, toivottavasti kaikki on mennyt hyvin, ja että teillä onnistaa pian! Tsemppiä yritykseen!

Mullu 10+3
 
Hei! Pääsisinkö mäkin mukaan pinoon? Tuolla Kympin hoidoissa oon kirjoitellu aikaisemmin ja Tänään plussattu ekaa kertaa! Lapsettomuushoidoista (eka IVF) plussattiin kun eka oltiin reilu vuosi yritetty. Ihan utopistinen olo. Ei osaa ymmärtää olevansa vihdoin raskaana... Mutta olo varsin onnellinen. Mitäs kaikkia tietoja siihen listaan tarvikaan? No tässä nyt on joitain eli 27v. esikoista odotan, LA on 29.11. ja sairaalana toimii K-PKS

Kirjoittelen myöhemmin lisää kun saan pääni kohdilleen ja siellä pyörii joitain järkevääkin. Nyt on lievä shokkitila päällä. :LOL:

AaVee & Baby 4+5
 
iHANAA aavee!!!ja onnea!! :heart: tänne kaivattiinkin lisää odottavia tulevia äitejä :)

Tässä ketjussa olikin pientä katoa joten ei meitä montaa tällä hetkellä ole :(

Täällä saatu maha jotenkuten toimimaan ummetuksesta :LOL: nooh kai se korjaantuu sitten viikonloppuna kun mies haluaa kuitenkin hakea pitsaa ja mä en voi sitä sit vastustaa :D ja taas se alkaa :)

Hyvää viikonloppua kaikille ihanille odottajille tässä ketjussa :)

Rouva Papunen&pullukka 8+3
 
jipsis aattelin vielä tarkentaa tosta raskausmultivitamiinista mitä otan, että siinä on siis foolihappoa runsaammin, ja siksi suositellaan raskautta suunnitteleville ja ensimmäisten 3 raskauskuukauden ajaksi. Mutta siis lääkärini sanoi että sitä voi ottaa koko raskauden ajan. Hyvä ettei tarvi valmistetta vaihtaa.

AaVee tervetuloa mukaan :wave: Hienoa että jo ekasta IVF:stä onnisti!

Mukavaa viikonloppua kaikille täältäkin, meillä on täys ohjelma kun huomenna tulee vieraita ja sunnuntaina mennään synttäribrunssille.

Mullu 10+4
 
Olen todella pahoillani shenda puolestanne :hug: ! Onkohan näin epäonnista pinoa koskaan ollutkaan!

Aaveelle onnittelut plussasta! :heart:

Täällä on nyt sitten ensimmäinen neuvolakäynti takana, hirvee kasa tuli papereita mukaan. Tekisi mieli mennä mielenrauhoitusultraan kuten jipsiskin oli käyny! Np-ultra kun olisi vasta huhtikuun puolen välin jälkeen AARGH! :kieh: Ja varhaisultrastakin on jo kaksi viikkoa, joten varmuutta siitä että kaikki on ok ei ole. Olen myös kokenut osani noista keskenmeno unista, eivät ole yhtään kivoja.

Joko muuten olette kertoneet raskaudesta sukulaisillenne? Me ei olla kerrottu vielä kellekkään. Ajateltiin, että np-ultran jälkeen sitten ehkä. Viime keväinen km kummittelee taustalla, joten se vähän jarruttelee ilouutisen jakamista.

Ollaan muuttohommissa, joten kirjoittelu voipi minun osaltani vähän venähtää, mutta töistä yritän kuulumisia päivittää.

Mites kirma joko sun saikku on loppu?

Irene 8+5
 
:wave: Täällähän minä. Kaikki hyvin toistaiseks, *kop kop*... Tiistaina oltiin neuvolassa 9+2 ja sydänäänet kuului jo :) 172 oli pikkuisen syke :heart: Eilen sitten käytiin toisessa varhaisultrassa ja siellä pikkuinen kovin nyrkkeili :) :heart:

Pahoinvointia, nälkää ja armotonta väsymystä on niin, etten iltaisin ole koneelle jaksanut tulla.. Kiloja on tullut sairaasti, kun sain tietyzti kauhean pizza, hampurilaishimon :ashamed: ja jos en syö, on paha olo. Ja hyperin takia, edelleen liikuntakielto... joka toivottavasti päättyy niskapoimu-ultraan 12.4.

Millään ei uskalla nauttia tästä raskaudesta, niin hirvittävä on pelko koko ajan. Varsinkin kun tämän palstan raskautuneilla on ollut todella huono tuuri :'( En sitten tiedä hellittääkö tämä pelko koskaan?
 

Yhteistyössä