Kymppilumitalven hoidoista plussanneet!

utua81 mulla on tosi epäuskoinen olo mutta nautin kuitenkin vielä ;) ultra vasta kahden viikon päästä ja sit selvii onko siellä sykkivä sydän :) toivottavasti :) mut tässä on onneksi nyt niin paljon asioita hoidettavana että ei oikein ehdi miettimään asiaa :) onneksi :) ja siihen asti olen raskaana kun toisin todistetaan :) ja nautin siitä :) toivottavasti siellä nyt jotain on koska kohdun kasvukipuja on ollut mitä tuulimunassa ei ollut ollenkaan :) väsymys on 24/7 ja samoin nää pallurat tässä leuan alapuolella on tosi arat :)


 
utua ja RouvaPapunen mullakin on aika epäuskoinen olo, ja pelko jäytää sisimmässä että sitä sykettä ei tiistain ultrassa löydy. Etova olo ei ole enää päivittäistä, mutta rinnat on kyllä arat.
Töissä riittää tekemistä niin että se ainakin vie ajatuksia pois päivän mittaan, mutta töistä kotiin päästyä saatan sitten olla aivan naatti enkä jaksa oikein mitään. Viikonloputkin menee paljolti lepäillessä.
Voi kun tässä osaisi nauttia olostaan (rktt) niin kuin RouvaPapunen! :heart:

Mullu 7+0
 
Heps!

Mulla kans edelleen epäuskosta oloa ja välillä sellasia päiviä jollon oon ihan varma, että siellä mitään elämää enää oo. Pahoinvointi mullakin lieventyny, rinnat on kipeät ja välillä on kohdun kasvukipuja, mut eipä paljon muuta. Tai no väsymys on edelleen aika kova. En oo jaksanu täälläkään käydä kirjottelemassa, mieluummin sitä makoilee ja kattoo telkkua :D

Hurjaa ajatella, että olen jo 9. raskausviikolla! Reilun kahden viikon päästä on eka neuvola ja kai se nt-ultraki pitäs kohtapuoliin olla.

Duffy ja Oula 8+2
 
Kirma: Sulatuksessa käyneestä kadosta huolimatta pakkasessa on vielä 2 alkiota, jotka siirretään heti kun mahdollista. En halua pitää mitään taukoja, kun pelkään niin endon räjähtävän ja sitä pelkää myös lääkäri :( Ollaan muuttamassa Helsinkiin ja edessä ehkä klinikan vaihto, jos joudutaan 2. IVF/ICSI hoitoon. Ajattelin, että se ois varmaan sitten Felicitas. Toisaalta ollaan saatu niin hyvää palvelua Tampereen Avalla, että en ehkä halua vaihtaa...Täytyy kattella. Siellä polilla julkisella puolella on tosiaan tosi kummaa porukkaa! Molemmilla km kerroilla kun olen siellä ollut, niin mäkätetty noista 2 alkion siirroista, samoin endon kontrollikäynnillä. Ei se tyhjä raskaussäkki välttämättä tule ulos vaan "muumioituu" tai surkastuu ja tulee sitten synnytyksessä. Tosiaan silloin meidän oma lapsettomuuslääkäri sanoi, että ei pitäisi tuoda toista sikiötä ulos eikä vaarantaa raskautta mitenkään, vaikka tulisikin ulos itsestään. Toivottavasti kaikki menee oikein hyvin sulla nyt!

t. Vadelmaunelma
 
Vadelmaunelma: tervetuloa vain Helsinkiin, ihan hyvä tuo sinun valintasi!

Meillä selvisi nyt, että kaavinta on ke eli tämän viikon loppuun mennessä pitäisi tämä ikävä projekti saada loppuun. Sitten 3-4 viikkoa jälkitarkastukseen ja yksi välivuoto ja sitten pääsee siihen seuraavaan PASsiin eli taitaapi mennä toukokuun lopulle aikaisintaan.

Teille kaikille onnekkaille, positiivista energiaa!
 
Hiljaista on keskustelu täällä, mutta toivotaan, että kevään myötä vilkastuu! =)

Jokos kirma on varaillut ensimmäistä neuvola käyntiä? Mites onko hyperin turvotus jo laskenut?

ON: Odotettu ja pelätty varhaisultra olis sitten perjantai aamuna. Jotenkin toivois, että tää aika menis hitaammin, kun pelottaa niin maan PRKLeesti. :kieh: Tänään siis omien laskujen mukaan 6+0, olotila eilisen jälkeen on ollut allö, ruoka ei maistu, mutta pakko vaan tunkea suuhun tai muuten olo pahenee (trip-mehut auttaa, onneksi :D). Rinnat edelleen todella arat. Mä niin toivon, että perjantaina tulisi hyviä uutisia :heart: . Sen jälkeen voisi uskaltautua soittamaan neuvolaankin.
 
irene täällä myös tänään 6+0 ja mulla vasta varhaisultra 22 päivä!!joudun jännittämään kauemmin kuin sä...olis jo pian...aika kuluu niin hitaasti mut toivottavasti sulla kuuluu ne sydänäänet :) mä taidan tässä soitella neuvolaan vasta sen ultran jälkeen jos kaikki hyvin nyt on aika turha soitella koska muutetaan toiselle paikkakunnalle niin neuvolakin eri...joten en senkään vuoksi oikein voi soittaa neuvolaan mikä on toisaalta ihan hyvä :)

RP+katkis 6+0
 
Ai sulla on RP vielä niin pitkä aika ultraan! En mä kuitenkaan kaikista peloista huolimatta niin kauaa jaksaisi odottaa :D eli varsinainen hätähousu olen. Meillä on neuvolan kanssa sama juttu eli muutetaan tässä kuussa tosin saman kunnan alueella, mutta neuvola muuttuu samalla niin en tässä vaiheessa ole viitsinyt vielä olla yhteydessä.
 
irene pakko odottaa siihen asti kun ei viitsi ihan 250km ajaa :) lääkäri vasta sillä viikolla samalla paikkakunnalla :) ja haluaa tehdä sen ultran itse...mä oon niin kärsimätön että pää on varmaan hajonnut siihen mennessä...toisaalta onneksi on tuo muutto on muuta ajateltavaa :)

RP
 
Ultrassa käyty ja siellä köllötteli yksi pikkuinen, sydän sykki - MIKÄ HELPOTUS!! Pikkuinen on ottanut kasvuspurtin, luulin että olisin 7+2 mutta mitta oli 15 mm vastaten 8+0. Siitäköhän johtunee että massuni niin paisui maanantain vastaisena yönä, aamulla katsoin että kylläpä pötsi pömpöttää :LOL:

Tästä tuli sitten viimeinen sillä lapsettomuusklinikalla käynti. Nyt pitäisi ilmottautua omalääkärille jatkoa varten (asumme ulkomailla, täällä ei ole neuvolasysteemiä ). Kauhulla odotetaan seuraavaa etappia, vielä ei pahemmin uskalla hengähtää.

utualle tsemppiä huomiseen ultraan (muistinkohan oikein?)!

Mullu 8+0
 
Tervehdys kaikille :wave: Olipas kamalaa lukea miten toisia on kohdannut epäonni :'( Kovasti jaksamisia kaikille kärsineille...

ja omaa napaa: Tänään 7+2 ja ultrassa käyty. Laitteet olivat niin ja näin, ja hetken jo pelästyttiin kaikki, kun meidän pikku skorpparin sykettä ei meinannut näkyä millään. No, laite oli kuulemma niin huono, ja siksi kuvanlaatukin. Loppujen lopuksi se pieni väpätys näkyi, ja meidän skorppari oli kasvanut hyvin. vastasi 7+4, vaikka tuo tosiasiallinen ikähän siis on 7+2. Mies liikuttui niin paljon että alkoi itkemään kun päästiin sieltä pois.. :heart: Joten jos kenenkään, niin hänen vuokseen toivon että kaikki menis oikeasti hyvin loppuun asti. Pelottaa vaan niin vietävästi.

Hyperin vuoksi munasarjat edelleen isot, no se nyt oli arvattavissaki kun maha on vielä turvonnut. Se vaan kurja juttu että liikuntakielto sitten jatkuu. Ihan sinne niska-poimu ultraan asti. Paitsi jos aikaisemmin esim. viikolla 9-10 käyn extra ultrassa ja kaikki olis jo ok. Sen taidankin tehdä, koska en malta odottaa meidän pikku skorpparin näkemistä sinne viikolle 12 asti. :flower:

Myös neuvolaa yritin varata, mutta meillä vain 1 h varausaika/pv ja linjat varattuja koko ajan.. joten menee huomiselle. Töistä vaan niin hankala soitella, kun aina on ylimääräisiä korvia joka paikassa...

Mutta nyt lukemaan tarkemmin teidän muiden kuulumisia!
 
irene80, huiii..mua jännittää sunkin puolesta perjantai!! Toivon tosi kovasti, että siellä olisi kaikki hyvin :)
Mä olen jo varannut neuvolan, meillä eka kerran käydään viikolla 10 ja sillon myös ultrataan. Aikaa suositellaan varattavaksi heti kun testi näyttää plussaa. Mä soitin sinne ekan ultran jälkeen ja silloin jo oli aika hankala saada järkättyä mulle aika. Mutta ens viikolla se sitten olis :) Mä kun luulin jo etten enää millonkaan pääse sinne, on hyviä muistoja siitä tädistä.
Mulla on kans pahin vaiva nyt ollut tuo jatkuva nälkä yhdistettynä ruokahaluttomuuteen. On aika hankala yhdistelmä:x Onneks nyt on alkanut helpottaa.

mullu, ihanaa!! Onnea sulle, nyt hermot kasassa vielä jonkin aikaa ja sitten ollaan melko kuivilla *vakuuttelee tässä samalla itselleen*
Meillä on sitten samat viikot :)
Ja mulla kans maha pullottaa, otin aamulla jo ekan valokuvan, jos sitä joskus kehtais tänne laitella..

utua81n kuulumisia odottelen :whistle:

rouva papuselle peukkuja odottamiseen, se on HANKALAA:ashamed:

vadelmaunelma, kiitos kannustuksesta ja omista kokemuksista:)

).( Eilen taas polilla hyperiultrassa. Ja eihän se mihinkään ollut parantunut. Vaikka olo on nyt sairaslomalla ( ts. sohvalla makoillessa) ollut hyvä, niin munasarjat on vielä melkein 10cm ja nestettä vatsassa. Lääkäri sanoi, että tämä paranee tosi huonosti kun hcg vaikuttaa. Sain lisää saikkua 2vkoa.
Myoma oli vähän kasvanut, sen toiminta kuulemma usein kiihtyy hcg:sta. Mutta on kuulemma "hyvässä kohtaa" kohdussa, ei välttämättä aiheuta mitään ylimääräistä ressiä tähän raskauteen. Mutta silti sitä tullaan vissiin ultraamaan tarkemmin.
Ja kaikista tärkein, sydän siellä sykki :heart: Muru oli kasvanut hurjasti reilussa viikossa, triplannut pituutensa. Siltä erottui jo kädet ja jalatkin! Oli nyt 18.9mm
Koitin kysellä lääkäriltä, että vieläkö tässä tarttee ressata, niin sanoi vaan, että tällä hetkellä kaikki näyttää hyvälle, sille niin kuin tässä vaiheessa kuuluukin. Toivotaan parasta. Vähän latisti mieltä, mä kun luulin, että vahva syke rv8-9 merkkais jo edes vähän turvatumpaa jatkoa. Tai sitten lääkäreitä käsketään vastaamaan ympäripyöreitä, ettei kukaan sitten tule jälestäkäsin syyttelemään jos menetys tuleekin.
Nyt sitten ultraan siis ens viikolla neuvolaan (mua on nyt ultrattu jo 3 kertaa, rv6, 7 ja 8, jotakin hyötyä tästä hyperistä!) ja np-ultra kuun vaihteessa. Sillon tarkastetaan kanssa myoman tilanne.

kirma 8+0 (siis apua..mä olen selvinnyt jo viikolle 9 :D )

muuten...meinaatteko hommata doppleria, mä kun oon vähän harkinnut siihen suuntaan. Esikoisestakin ressasin ihan kauheesti just sillon, kun liikkeet ei vielä tuntunu joka päivä ja neuvola oli kuukauden välein. Luulen, että nyt tässä raskaudessa tulis hermoilutasot olemaan aivan eri suuruusluokkaa. Kyllä se oma laite varmaan vähentäis ressaamista ja keventäis mieltä. Osaako joku neuvoa edullisille sivuille ;)
 
Hei annabell-77, mun pitikin huhuilla sua! Kun kiinnostaa sun hyperin tilanne. Ja on vissiin sama kun mulla. Sanoko ne sulle tuon liikuntakiellon, kun mä unohdin kysyä siitä. Oon parilla kävelylenkillä kyllä käynyt, kun näytän niin kauhealle, tosi kalpeelle ja sairaalle. Tuntuu ettei ihmisten ilmoille paljon tohdi mennä, näytän ihan mahatautiselle :x
Ihanaa, että kaikki kohdussa hyvin!
 
Pitäisköhän munkin lääkäriltä kysellä tuosta hyperistä???

Mun maha on ihan valtava!isompi melkein kuin kaverilla joka on RV30!!!!

Munkin tekis mieli mennä ultraan mutta vasta 1.4 olis joku ultra.

Oireet menee vuoristorataa..joku pvä ihan loistava olo,toisena huono,edelleen lämmöt korkeella ja tänään se tuli eka oksennuskin,

Voiko tuosta hyperistä olla jotain haittaa vauvalle????

Shenda ja aarre 8+0
 
Kirma No kävelyllä olen itsekkin käynyt. Muuten mun harrastukset kuten ratsastus, zumba ja tanssi on kielletty. Samoin kaikki hypyt ja kiertoliikkeet, eli imurointi ;) Jne. Mun munasarjat oli kyllä jo vähän kutistuneet, enää 6 cm, kun aikaisemmin mullakin oli 10 cm kokoiset. Nestettä ei enää edes tutkittu, kun tää oli ihan varhaisraskauden ultra.

Ja voi hitsit jos sinne neuvolaan on hankala päästä. Toisaalta, me ollaan pienellä paikkakunnalla, niin toivoa sopis ettei olis ihan niin isot ruuhkat...

Mites Kirma sun luget? Mulla jatkettiin sittenkin vielä 400 mg/pv raskausviikolle 9 asti.

ja Shendalle niin mulle on ainakin sanottu ettei hyperistä ole alkiolle haittaa. :)
 
Moikka täällä on ollut aikamoinen kuvotus tänään :x no tässä iltaa kohden on sitten hieman helpottanut :) jouduin soittamaan lääkärillekin että laittaa reseptin apteekkiin kun luget meinaa loppua kesken :)huomenna täytyy laittaa mut onhan se pikkuisen parhaaksi :heart:

RP+katkis 6+1
 
Heitänpä ilmaan kysymyksen teille kaikille. Onko teille kerrottu varhaisultran tai muun jutun yhteydessä sikiöseulonnoista? Eilen varhaisultrassa lääkäri kertoi meille, että perinteisen niska-poimu ultran yhteydessä otetaan nykyisin veriseerumi mm. Downin syndrooman? poissulkemiseksi. Sen lisäksi hän sanoi, että kun on saanut piikitys hormoonihoitoa, voi kyseinen seerumi antaaa väärän positiivisen tuloksen. Eli että riski on esim. 1/250, jolloin käsittääkseni tarjotaan lapsivesipunktiota. :eek: Tämä oli mielestäni varsin hämmentävä tieto. Hän suoraan suositteli jättämään veriseerumin väliin, ettei tarvitse stressata koko loppuraskautta (mikäli ei sitten halua tuohon lapsivesipunktioon). Sanoi että on sitten eriasia, jos sikiöllä on huomattavaa niskaturvotusta.

Mitä ajatuksia/tietoa teillä muilla on?

Saas nähdä mitä sitä itse tekee, jos pikkuinen selviää kyydissä tuohon seuraavaan ultraan... Taitaa jäädä tuo veriseerumi ottamatta...
 
Niinhän siinä sitten kävi että kesken meni. Vauvanalku oli kuollut 9. viikolla, pian sen meidän toisen ultran jälkeen. Jotenkin mulla oli koko edellisviikon sellainen tunne, ettei kaikki ole kunnossa. Sain tyhjennyslääkkeet eilen kotiin ja vuoto alkoikin sitten aika nopeesti. Nyt sitten keräillään voimia ja itketään surut pois. Ehkä se elämä tästä taas voittaa.

T. Utua
 
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaPapunen:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaPapunen:
Alkuperäinen kirjoittaja SaaraX:



Nimimerkki - ikä- la - synnytyslaitos- monesko lapsi- millä hoidoilla- lapsi haaveissa kk/vuosi

Duffy- - 28-2. ICSI- 2008/3
Vauvakuumeilija- 25-KYS-1.-PAS-2008/01
RouvaPapunen- 27,2.11,vks,esikoinen,1.icsi
Maricce-30--TAYS-1.-3.IVF-2006
Tiltalitti-2.-.IVF 2. PAS
Shenda81-
Mullu-41- --1.-3.ICSI 2. PAS-2000
Kirma 20.10.
Irene80
Annabell-77-ISCI
Wäinö- luomu






 
heips. :wave:
en nyt kauheesti oo seurannut teitin ketjua, mutta tulin tsemppiä ja onnea toivottelemaan kaikille. ja pahoittelut ikävien uutisten saajille. :hug:
mutta tosta HYPERISTÄ:
mulle se tuli silloin kanssa ja koko vatsa oli TODELLA turvonnut melkein viikolle 12, kun sitten jo alkoi vatsa näistä kahdesta kasvamaan. eli en oo missään vaiheessa voinut mitenkään piilotella tätä raskautta. EIKÄ se tietty ole pahinta VAAN se, että se olo tosiaan oli tukala sinne rv12 asti... oli se aika tuskaa(liikkuminen, nukkuminen); sairaalassa en joutunut olemaan, mutta saikulla pari viikkoa, kun seurailtiin niitä hyperiarvoja.
nyt olo alkaa olla tukala sen vuoksi, kun tuo kohtu jo oikeesti alkaa olemaan rintalastan alapuolella ja tunkee noita keuhkoja littuun. mutta en valita, vaikka välillä ahistaakin.
kyllä soisin teille kaikille(ja minulle) onnistuneen raskauden sen kaiken kärsimyksen jälkeen, mitä niistä hoidoista/lapsettomuudesta aiheutui. :heart:
 
Voi ei Utua81! Sinäkin! Voi kurjuuden kurjuus. :( Minäkin olen kotona potenut tuota tyhjennystä, ne laitettiin tiistaina. Voimahalit :hug: ! Oliko sinulla pakkasessa mitään? Jännittelen täällä, että olisiko kohtu kunnossa jo huhtikuun PAS:n.. ainakin vuoto alkanut hitaanlaisesti tähän mennessä.
 
Utua81: Ja vielä tuohon sinun aikaisempaan kirjoitukseen, kun niitä selailin. Minullakin tuli todella vahva tunne silloin, että "elämä katosi" alavatsalta. Meilläkin mies lohdutti, että tuntemukset voi vaihdella ja toiveet heräsi ultraa odotellessa. Mutta ultrassa kun lääkäri sanoi, että kehitys on pysähtynyt, olisin voinut heti arvata kasvuvaiheen päivälleen oikein: Justiin sama päivä kun ne kasvun tuntemukset loppui ja oireet laimeni äkisti. On se vaan jännä, kuinka sitä pystyy jotain vaistomaan kropastaan.
 

Yhteistyössä