Kymppilumitalven hoidoista plussanneet!

Sanasa Olen niin pahoillani :hug: Samassa veneessä ollaan, tosin mulla siis tänään sairaalan ultrassa vahvistui diagnoosiksi tuulimuna eli mitään sikiötä ei ole lähtenyt edes kehittymään, vain raskaussäkki, istukka ja lapsivettä. Ei tunnu niin pahalta kuin se viime kertainen, koska silloin raskaus oli jo melkein neljännellä kuukaudella ja elävä sikiö oli nähty 4 eri ultrassa. Sain tänään kotiin cytotecit ja otin ekat tabut reilu tunti sitten. Nyt odottelen, että tyhjennys alkaisi. Se on jotenkin jännä juttu, kun perjantaina vielä ennen ultraa sanoin miehelle, että se on varmasti tuulimuna. On koko ajan ollut tunne, että kaikki ei ole niin kun pitäisi, vaikka vuotoa ei ole ollut.

Huomenna soitan klinikalle ja kysyn jatkosta. Siis meidän lääkäri pudotti perjantaina ultran jälkeen melkoisen pommin, kun totesi, että riittää tyhjennys, ultrataan ja aloitetaan lääkkeet suoraan ilman menkkojen tuloa ja tehdään uusi PAS. Varmistan vielä huomenna, että käsitimmekö oikein. Mutta kysyin vielä, että eikö tarvi odottaa menkkoja taas viikko tolkulla alkaviksi, niin sanoi että ei. :eek:

Hämmentävää tämä on. Lääkäri kommentoi vielä, että mulla näyttää olevan kyllä hyvin vastaanottavainen kohtu, kun ainakin tähän mennessä sinne näyttää tarttuvan kyllä alkioita, mutta loppu on sitten surkea. Lääkäri kannusti kovasti vaan jatkamaan ja on vakuuttunut, että tässä vielä onnistutaan...Tämä ei nyt siltikään yhtään helpota sitä tosi asiaa, että uudet hoidot taas edessä ja se sama piina jatkuu. Ja jos se plussa sieltä jossain vaiheessa tulee, niin en tiedä, pystynkö nauttimaan raskaudesta missään vaiheessa. Niin on kamalat pelot ja ahdistukset jääneet mieleen näistä hoidoista, lapsettomuudesta ja menetyksistä.

Teille muille toivottelen "paksuja aikoja" :heart:
 
sanasa :hug:
Tämä on niin raakaa peliä, ja varsinkin tämä antaminen-pois ottaminen. Aivan hirveetä. Kovasti jaksamista ja valoisampaa tulevaa!

vadelmaunelma :hug: Pärjäilehän :hug:

shenda81, odottelen kuulumisia ultrasta! Peukkuja sinne!

irene80 :wave: :wave:
Voi kun ihanaa!!! Tosi huippua kuulla sinusta ja vielä iloisissa merkeissä! Päästiin sitten kuitenkin yhtä aikaa tälle puolelle..toivon niin kovasti, että pysytäänkin molemmat sinne loppuun asti.
Tosi kiva saada seuraksi vanha tuttu jakamaan kuulumisia!
Mulla tosiaan oli tuo ultra hiihtoloman takia jo 6+2. Lääkäri sano puhelimessa, että kyllä sillon jo sydämensyke näkyy ja niinhän tuo teki :heart:

(.) TURVOTTAA
Mua pelottaa, että hyperi vaan pahenee. lltavuorot töissä on tehneet tehtävänsä ja olo on ollut entistä tukalampi. Klinikka lomalla, että mistäs kysyt apua :/
Ja maricce, mua pelottaa kans aivan älyttömästi. Tuo sykkeen näkeminen ei helpottanut oloa kuin hetkellisesti, nyt mennään taas samassa epäuskossa. On tosi hankalaa kuvitella, että tästä mitään tulisi.
kirma 6+5
 
Sanasa ja vadelmaunelma:

Ei kahta ilman kolmatta. Meidän Huuru-Heikki oli kuollut ruskuaispussiinsa viikolla 6. Istukka aiheuttaa vieläkin raskausoireita. Loppuviikosta kaavintaan ja ensi viikko sairaslomaa. Suru on kova! Surutyön jälkeen sitten jatkohoitoihin...

Voisiko joku teistä onnekkaista pinolaisista ottaa pinon päivityksen hoitaakseen? Toivon sydämestäni että te pääsette maaliin asti ja voitte hyvin!
 
Voi SaaraX :hug: Miten tässä pinossa nyt voikaan olla näin huonoa tuuria meillä? :( Itseä hieman lohduttaa se, että sikiötä ei ollut koskaan edes kehittynyt, oli vain istukka, raskaussäkki ja kalvoja, mutta teillä ihan oikea ihmisalut! Voimia sulle kovasti kaavintaan ja jaksamista suruun!

Mulla meni lääkkeellinen eilen suht hyvin. Tosin yöllä juoksutti vessassa, tuli useampaan kertaan isot hyytymät ja verimöykyt ja lopulta istukkakin. Nyt vuoto on enää vähäistä.

Toivotaan tosiaan, että muilla pienet jaksavat pysyä matkassa ja ikäviä uutisia ei tulisi. Toivon tietysti, että me nyt tippuneet myös päästäisiin takaisin hyppäämään pinoon jossakin vaiheessa tämän vuoden aikana.
 
kirma bongasin tuosta että sinulla tuli hyperi, eli muutama kysymys siihen liittyen:helpottiko olosi missään vaiheessa piinapäivien aikana? ja alkoi sitten uudelleen hormoonien kohotessa? itelläni oli punktio viime maanantaina ja siirto torstaina, sunnuntaista lähtien olo on pikkuhiljaa parantunut ja nyt panikoin..
 
Sanasa ja SaaraX miten surullista! :'( Lämpimät lohtu :hug: täältä. Voimia teillekin toipumiseen!!

(.) Vielä viikko pitää kärvistellä ensimmäiseen ultraan, jota pelonsekaisin tuntein odotellaan. Vatsassa kyllä edelleenkin nippailee, väsyttää älyttömästi, ja kahdesti on ollut laatan lento todella lähellä, viimeksi tänä aamuna töihin mennessä paikallisjuna-asemalla. Ihan erilaista siis kuin viime kerralla jolloin ei oikeestaan tuntunu "paljon missään".

Mullu 6+2
 
Miksihän jotkut sitten lopettavat lugen syönnin heti??mä luin ainakin että se tukee siihen asti kun on ruskuaispussi...sitten istukka alkaa tuottamaan..kait mä ymmärsin oikein :LOL:

nooh kai se tästä ultrassa sen näkee sit...

Viime yönäkin hieman nipisteli munista ja asennon löytyminen oli vaikeaa...vai onkohan nää jotain löystymiskipuja...

RP+toukka 5+1
 
SaaraX, voi ei, sinäkin oot saanu huonoja uutisia :'( :hug:

Rva P, mulla lopetettiin luget plussaan, kuulemma oma keltarauhashormoni tuotanto on siinä vaiheessa jo riittävä, ettei lugeja tarvita. En sitten tiedä miten eri hoitopaikoissa niin erilaiset käytännöt, tämä käytäntö siis Väestöliitolla.

Joo näin sitten hirveitä keskenmenounia yöllä, millon tämä pelkääminen oikein loppuu?! |O Otin eilen kaksi d-vitamiinia, ku en ollu 3päivään ottanut ja maha men ilosesti sekasin yön aikana, aamulla sitten mietin ja hermoilin, että onkohan se pieni myrkyttyny siitä d-vitamiinista :/ No, ei kai...
 
Vadelmaunelma,SaaraX ja Sanasa olen todella pahoillani teidän puolesta :hug:

Ultrassa käyty ja siellä se meidän aarre pötkötteli ja sydän löi :heart:

Itse lopetin luget viime viikolla.Kortisoonin lopetan ensi viikolla ja pelottaa jo valmiiksi.

Shenda ja aarre 7+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaPapunen:
Alkuperäinen kirjoittaja SaaraX:



Nimimerkki - ikä- la - synnytyslaitos- monesko lapsi- millä hoidoilla- lapsi haaveissa kk/vuosi

Duffy- - 28-2. ICSI- 2008/3
Vauvakuumeilija- 25-KYS-1.-PAS-2008/01
RouvaPapunen- 27,2.11,vks,esikoinen,1.icsi
Maricce-30--TAYS-1.-3.IVF-2006
Tiltalitti-2.-.IVF 2. PAS
Shenda81-
Mullu-41- --1.-3.ICSI 2. PAS-2000
Kirma 20.10.
Irene80
Annabell-77-ISCI
Wäinö- luomu




 
saaraX, ei voi olla totta :'( Kamalia uutisia..en voi kun toivoa teille parempaa tulevaa ja voimia surussa :hug:

Tässä pinossa on tämä tuuri kyllä tosi huonoa. Ja muutenkin tuntuu, että plussan saaneita on tosi vähän, hoitopinossa nimiä on paljon, mutta onnistujia sitten taas ei tule. Mistähän johtuu..?

rouvaPapunen, meidän klinikalla on ohjeistus lugeista, että viikolle 7+0 käytetään 3x200mg/pv, sitten vähennetään kahteen/pv ja lopuksi yhtä päivässä. Mun pitäis nyt alkaa vähentämään, ja vaikka olenkin odotellut, että pääsis noista pallukoista jo nopsaa eroon, niin nyt sitten tuntuu, että uskaltaakohan sitä kuitenkaan lopettaa :/
Mulla on enää 10kpl niitä jäljellä, mutta reseptissä olis vielä yks paketti..en tiiä hakisko sen vielä. Lääkäri sanoi, että tässä vaiheessa, kun syke jo näkyy, ei lugeista ole enää juuri mitään hyötyä, mutta ei tosiaankaan haittaakaan.

leiska, mulle tuli hyperi vasta kun hcg alkoi nousta. Punktion jälkeinen turvotus ei laskenut missään vaiheessa, päinvastoin alkoi pahentua vaan. Pp10 aloin olla eka kerran huolestunut, että onko tämä enää normaalia.
Jos sulla on torstaina ollut siirto, niin jos alkio(t) on kiinnittynyt, on hcg kuitenkin vielä niin matalalla, että tuskin tässä vaiheessa vielä olo huononisi. Ja mulla meni olo luultavasti siksi niin huonoksi, kun molemmat alkiot tarttuivat kiinni, ts. hcg nousi tosi nopeasti.
Täällä annabell-77 on toinen hyperin saanut :wave:

).( Olin eilisien polilla. Verikokeet näytti, että hyperistä pahin on takana, on enää ihan lievästi. Sain silti viikon sairasloman, VIIMEINKIN!! Tätä olen jo kohta kuukauden odottanut, töissä juokseminen turvotuksen kanssa on ollut raskasta!
Tämä polin lääkäri sitten oli sen verran suorapuheinen mies, että jos tässä pää pilvissä huitelisin, niin olisi kyllä tiputtanut sieltä rytisemällä alas! Sanoi, että joka tapauksessa tämä on riskiraskaus. Ekaks sen takia, että mulla on tuolla 3cm:n myoma. Se saattaa mennä kuolioon, joka vissiin on sitten melko vakava juttu ja voi tehdä keskenmenon.
Ja toinen juttu, että kun se toinen kiinnittynyt alkio näkyy vielä olevan tuolla kohdussa, niin jos se tulee keskenmenona ulos, niin se voi ottaa kovassa vuodossa tämän elävän mukaansa. Että käski olla vielä varuillaan, tämä voi päättyä vielä tosi ikävästi. Ei todellakaan kaunistellut sanojaan.
Nyt sitten mietityttää, kun klinikalla myoma on tiedetty, eikä lääkäri siellä ollut huolissaan siitä ja sanoi sen toisen alkion vaan surkastuvan pois omia aikojaan ilman huolta. Että vähättelikö klinikan lääkäri tätä mun tilannetta vai liiotteliko polin lääkäri :eek: :headwall:
Joka tapauksessa syke näkyi hyvin ja kaikki näytti muutenkin just siltä kun pitääkin tässä vaiheessa.

Nyt huutelen myomista tietäviä,
haluaisin kuulla kommentteja+kokemuksia :attn: :attn:

kirma7+0

muoks* shenda81, ONNEA!!
 
Sanasa ja SaaraX :hug: , toivon oikein paljon jaksamista molemmille.

Shenda81 oikein paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

RouvaPapunen: Täällä lopetettiin myös luget heti plussaan, jos olisi ollut lääkkeellinen PAS niin niitä olisi jatkettu pitempään.

Kirma: Hyvä, että sait saikkua vaikkakin vasta tässä vaiheessa. No hui olipas lääkärin kommentit rajun puoleisia. Kai ne siellä klinikallakin olis jotain sanonut, jos vaaraa olisi.

).( Varhaisultraa odotellessa, ehkä minäkin sitten uskaltaudun aktivoitua enemmän tai sitten en, riippuu tuloksesta.

Irene 5+1
 
kirma kiitokseni vastauksesta. miulla tosiaan alkoi oireet melko heti (pari vrk) pregnylin pitämisen jälkeen ja nyt kun se ei enää vaikuta on oireetkin helpottanut ja huomenna palaan takasin töihin.
tuosta myoomasta kyselit: miulla oli kohdussa myooma ja kaksoisraskaus -99, toinen meni 8-9 viikolla ja pysyi matkassa kaikesta huolimatta 37+3 ja parin viikon päästä juhlitaan toisen 10v synttäreitä!
 
leiska, voi kiitos viestistäsi! Sehän valaisi asiaa kummankin minun ongelmani suhteen. Siis toinen voi pysyä kiinni vaikka toinen tulisikin ulos ja vielä myomasta huolimatta.
Helpotit oloa, kiitos kaunis :)
Peukkuja sinulle viimeiselle piinaviikolle!
 
Kirma: Mullahan oli siinä tuoresiirrossa siis niin, että molemmat tarttuivat, mutta toisesta vain tyhjä raskaussäkki ja toisessa asukki. Klinikalla vain todettiin tuolloin, että se ylimääräinen saattaa tulla ulos, mutta ei todennäköisesti pitäisi aiheuttaa varaa elossa olevalle. Sanottiin vielä, että ei pidä pelästyä, jos se tulee ulos. Samoin pitivät todennäköisenä, että kuivahtaa itsestään ja tulee vasta synnytyksessä sitten.

Tuosta sun klinikasta tuli mieleen meidän vanha klinikka, jossa väitettiin kivenkovaan, että ei endo vaikuta hedelmällisyyteen :eek: ja halusivat vain jatkaa inssejä! Oltiinko me jossain vaiheessa saman putiikin asiakkaita? Ko. putiikissa kyllästyin siihen, kun kirurgin endolöydöstä ja suositusta IVF -hoidosta vähäteltiin, en saanut koskaan mitään vastauksia kysymyksiini - hyvä jos suostuivat kertomaan, montako follia oli clomeilla ja Menopurilla pystytty kasvattamaan. Samoin siellä ei otettu kantaa mun aina vaan paheneviin endokipuihin, vaan todettiin, että "sua nyt vaan sattuu, tuskin mitään on". Nykyisellä klinikalla sitten heti osasivat sanoa, mistä kivut johtuu ja totesivat edellisen klinikan hoidot meillä täysin turhiksi. No joo...Hankalaa on. Yksi sanoo toista ja toinen jotain muuta. Julkisella puolella taas on tivattu, että miksi en ole heillä hoidossa vaan yksityisellä :eek: Ja että miksi mulle on siirretty kaksi eikä yksi alkiota :headwall: Siis kun olen näissä kummassakin raskaudessa julkisen puolen naistenpoleilla joutunut käymään.... :headwall:
 
Voi Saarax, sinäkin! Voimahalit ! :hug: Nyt saa huono onni riittää tähän pinoon, eiköstä niin? Odotan edelleen yhteydenottoa Jorvista, että pääsisi eteenpäin tässä asiassa. Minkäänlainen vuoto ei ole kuitenkaan alkanut itsestään.

Onnittelut Shenda81 hyvistä ultranäkymistä!
 
Sanasa: Täällä odotellaan vastaavaa tietoa Naikkarilta... taitaa olla aikamoiset jonot kaavintoihin... Samoin täällä ei mitään vuotoa vaikka tukihormoonit on poissa. Tuo istukka hämäsi raskausoireillaan, yhä välillä on pahoinvointia...

Shenda81: Turhaa pelkäsit ultraa! Onnea, hienoa että sinulla asiat ovat hyvin!

Elämä alkaa helpottaa vaikkakin tuon kaavinta-ajan odottelu ottaa hermoille... Jotenkin haluaisi asian pois päiväjärjestyksestä ja että voisi alkaa toipumaan kunnolla koko jutusta.
 
vadelmaunelma, jep, sama klinikka meillä. Tai siis me ollaan edelleen siellä, meillä ei valinnanvaraa ole.
Ja mä olen kyllä kokenut saavani siellä ihan asiallista palvelua, parempaa kuin polilla, jossa mulle kaksi edellistä hoitoa tehtiin. Polilla tehtiin liukuhihnalla ilman sen kummempia yksilöllisiä ratkaisuja ja syynäämisiä, klinikalla musta mä sain just minulle räätälöidyllä kaavalla tämän hoidon.
Nämä rajut kommentit, joista kerroin, tuli polin lääkäriltä, jossa jouduin käydä tän hyperin takia koska klinikka on talvilomilla. Ja ollaan taidettu osua samalle lääkärille, tämä paasas kans mulle, että minkä ihmeen takia kaksi alkiota!! Epäsuorasti syytti mua siitä, että nyt saat sitten keskenmenon kun olet suostunut kahden alkion siirtoon, kypsy kohtaloos. Oli kyllä rankkaa tekstiä, muutenkin mieli herkillä niin ei siinä syyttelyjä kaipaisi. Olin vielä yksin, ei mieskään päässyt matkaan.
Mutta helpottaa kuulla tuo sinun klinikkasi lääkärin kommentti toisesta alkiosta, luultavasti mullakin on se raskaussäkki mikä tuolla näkyy, mitään siellä ei sisällä ole. Ultrakuvassa semmonen tyhjä pussukka. Missähän vaiheessa se valuu ulos tuolta jos on valuakseen?

Teillä ilmeisesti sitten jatkuu hoidot samalla klinikalla, eikös pakkaseen vielä jäänyt jotakin? Vai muistanko lukeneeni jostakin, että olette muuttamassa?

Mites täällä on näin hiljasta, kaipailen kavereita:wave::wave:

).( Jomottelee, väsyttää, pieni ällötys koko ajan, mutta pahinta on tämä jatkuva nälkä. Kun syöminen muutenkin on niin hankalaa, kun mitään ei tee mieli, niin se on pelkkää pakottamista koko syöminen. ja vaikka saat mahan ihan täyteen, niin parin tunnin päästä on taas alettava keksiä, että mitä saat kurkusta alas. Kun jos et syö, alkaa heti heikottaa.
Sain kontrolliajan polille tiistaiksi, en nyt sitten edes tiedä, että onko kystan vai hyperin takia..aivan sama. Pääasia, että pääsee taas ultraan. Epäusko kun on kova.
Maha alkaa jo pienesti erottua mun omiin silmiin. Ihan aamulla kun peilailee, kun ei vielä turvota, näkyy tuossa navan alapuolella semmonen terävä kohouma. Ja siitä tiedän, kun seisoo ihan suorassa niin ei varpaat näy ;) , hih jotain hupia tähän stressiin. Mä oon aikas hoikka, niin näkyy varmaan aikasemmin. Esikoinen alkoi näkyä tälleen lähellä rv10. Toivosin tänne sitten mahakuvia kun/jos pitemmälle päästään :wave:
kirma 7+2 (uskomatonta, että mä oon pelissä mukana vielä rv8!!!!)
 
Pahoittelut vielä munkin puolesta Sanasa ja SaaraX :hug: Kyllä nämä hoidot ovat sellaista vuoristorataa..

Olen tässä pitänyt vähän matalaa profiilia, kun mua pelottaa niin vietävästi ettei tuolla kohdussa ole elämää! Pahoinvointi loppui, vatsassa ei ole oikeastaan mitään nippailuja, väsymystä on (saatan nukkua 14 h päivässä), rinnat on kipeet. Jotenkin on vaan niin normaali olo, huoh.. Mulla on siis se np-ultra ensi keskiviikkona ja sinne asti pitää vielä kärvistellä.. Mies yrittää koko ajan lohduttaa, että kyllä se siellä elossa on, mutta ei siitä epävarmuudesta pääse eroon ennenkuin sen sikiön näkee siellä ruudulla.
Onko teillä muilla näin epäuskoinen olo?

T.huolestunut Utua rv 10+5
 

Yhteistyössä