Kymppilumitalven hoidoista plussanneet!

meriharakka olen niin pahoillani puolestanne! Tiedän omakohtaisesti miltä km tuntuu kun hoitoja on takana jo useita ja vihdoin on onnistunut, eikä sitten kuitenkaan saa nyyttiä syliin :'( Voimia teille molemmille suuren surun työstämiseen! :hug:

kirma mulla oli np-ultra myöskin vatsan päältä, ihan hyvin näkyi. Sulla on ihqu vauvamassu jo! Mä pyysin eilen miestä ottamaan muutaman massukuvan mutta jösses kun näyttää että oon pelkkää punkerokumpua vaan :LOL:

Maricce onpa ollut kauhujen päivä teillä eilen! Vaan kyllä voi sanoa että Helsingin reissu kannatti tehdä.

Annabell onnittelut hyvistä ultranäkymistä! Meidänkin vaavi otti kyllä ultrauksen tosi iisisti, vaikkei nukkunutkaan. Epäilen kyllä että tulis olemaan rauhallinen luonne ;)

Zax olen lukenu että alkuraskaudessa voi paino vähän tippuakin, ja on silti ihan normaalia.

jipsis kiitos onnitteluista ja tsempityksistä! Ei se sydänultra niin huolestuta, olen riskiryhmässä "sukuvikojen" takia, mutta kun ei meillä kummallakaan ole niitä vaivoja, niin otan siltä kannalta että ultraavat ihan varmuuden vuoksi. Ja mielelläni kattelen taas että pikkuisella olis kaikki hyvin.

(.) Olen jo tilannu netistä mammavaatteita ja tänään kävin ostamassa uikkarit (oli kyllä tyyriimmät kuin luulin, auts). Rintsikat tuottaa päänvaivaa, täytyy varmaan ostaa utareliivit :LOL: Siis mä oon normaalisti kokoa 36/38 tai M, ja nyt piti ostaa L-koon mammauikkarit, kun ei rintavarustus M-kokoon mahtunu! Jösses.
Kerroin muuten sisaruksilleni perjantaina tekstarilla perheenlisäyksestä mikäli kaikki menee niin kuin toivotaan. Töissä kerron ehkä sydänultran jälkeen, jos pystyn vielä pitämään massun tarpeeksi piilossa. Miehen sisarukset nähkööt sitten sitä mukaa kun muutenkin treffataan.

Mullu 12+4
 
Luoja että on ollut pitkät ja raastavat kaksi päivää, mutta kaikki onkin hyvin!!!!=D Mulle kävi aika lailla samalla lailla kuin Mariccelle. La-su välisenä yönä kolmelta herään, kun tunsin että valun jotakin märkää. Mulla oli sänky veressä, reidet valu verta ja vessanpönttöön holisi verta. Aamulla holisi uudelleen runsaasti verta pyttyyn. Samalla katosi ylävatsakipu ja pahoinvointi. Olinkin täysin varma että kesken meni. Tänään vasta pääsin gyn.pkl ultraan, ja siellä olikin kaikki kunnossa vaavi oli kasvanut ja vastasi viikkoja 9+0. Mitään varsinaista vuotokohtaa ei löytynyt. Epäili, että jokin verisuoni olisi revennyt. Sitäkään ei osannut sanoa, että miksi mulla on ollut ylävatsa niin kipee, ja miksi sekin loppui silloin yöllä. Epäilivät, että jos onkin ollut vaan jokin raju mahataut.iHelkkari että pitää olla elämä näin raastavaa!!! Oon itkenyt varmaan kahdenpäivän aikana monen vuoden tarpeiksi. Toivottavasti ei ihanheti tarvis kokee mitään tälläsiä kauhunhetkiä, eikä kenenkään muunkaan. Pää tässä vaan hajoo!!!=D
Meriharakka ja Toivounelma 9+0
 
Meriharakka :heart: Voi uskomatonta mikä tarina! Ihanan valtavan hienoa, että kaikki olikin hyvin!! :flower: Oisko sulla voinut jonnekin ylävatsaan olla ensin sisäistä verenvuotoa/tihkua, mistä vatsakipu ja sitten valuneet ulos, jos suoni kunnolla revennyt? Ihme juttuja...

Tilasin eilen kotona tehtävän sukupuolitestin netistä USAsta :D Voi olla ihan huuhaata, mutta aion nyt kokeilla kaikki hömppäjututkin kun on varmaan meikäläisen viimeinen raskaus! Ja varmaan hommaan kotidopplerinkin, kunhan on jotain kuunneltavaa.
Ja Zax tuo epätodellinen olo on niin tuttua, pakko varmaan testata uudelleen tässä, ei tätä usko, kun mitään ei tunnu eikä näy vielä. Tänä aamuna oli kyllä nännit arat, mutta jos peitto olikin hangannut niin ei sitä voi vielä laskea oireeksi :kieh:
 
meriharakka, noi huh huh, kun teitä siellä pelotellaan!! Aivan kauhea kokemus, ihan varmasti :/ Nyt ei auta kun toivoa ja luottaa vaan, että enää ei säikähdyksiä tule. Sehän on kuitenkin loistoasia, että pikkunen siellä vastaa viikkoja. Kovasti pitkää pinnaa!

irene80, anteeks kun säikäytin :ashamed: Mä olen itekin hermoillut täällä jonkun puolesta, sitä ajattelee toisista niinkun oikeista kavereista.
Kovasti, kovasti sinulle kestäviä hermoja ultraa odotellessa!
On pitänyt monesti kysyä (tai on mennyt ohi jos olet jo kertonut), että vaihdoitteko muutossa ihan paikkakuntaa vai vaan uuteen kotiin?

Mulla tuo ummetus on kans riesana, tuntuu että hätä olis, mutta pöntöllä et sitten saa mitään aikaseks :x Vinkkejä ei ole, mä syön paljon kuitua ja omasta mielestäni juon vettäkin ihan riittävästi, mutta silti vaivaa. AaVeekös se mainitsi ne luumut, ne kyllä toimii mullakin, mutta sitten on se hajuhaitta! Mulla ainakin perästä kuuluu ja haisee jos kovin niitä syön :LOL:

maricce, kamala mitä säkin olet joutunut kokemaan! Hirvittää ihan tuommoset verijutut..Sehän on varmasti se meidän kaikkien yksi pahimmista painajaisista..herätä verilammikkoon.
Onneks kuitenkin näillä meidän pitemmillä viikoilla olevien spontaanit keskenmenot on jo aika harvinaisia, verenvuoto kertoo jostakin muusta.
Mutta olipahan vaan onni, että ultraan pääsit, ei siinä kenenkään pää kestäisi tuommoisen jälkeen! Paitsi meriharakan ;) Ja onnittelut myös np:stä!

mullu, mua kiinnostaisi kovasti mistä tilasit mammakamppeita?
Mun pitäisi kans alkaa hommaamaan, on vaan yhet farkut ja muutama paita edellisestä jotka nyt passaa. Silloin odotin talvella, nyt olis sitten ostettava ihan erilaista vaatetta. Kesäksi mulla kyllä on mekkoja, olen jo monta vuotta ostellut kesämekkoja vauvamahaa silmällä pitäen, mun haave oli saada kesämassu ;) Tämä oli kuulkaa tarkkaan ajoitettu ;)

Täällä myös tissit tuottaa päänvaivaa, kasvu on ollut aivan toista luokkaa kun esikosta. Nyt ei ole kun parit liivit mihin mahdun ja niistäkin jää rantu tuonne selkään. Tuntuis tyhmälle ostaa imetysliivejä vielä tässä vaiheessa, niitä ostin esikoisesta loppuraskaudesta, mutta sillon mulla tissitkin pullahti vasta parin viime kuun aikana näihin mittoihin. En haluais niitä vielä kaivaa esille. Kuitenkin pitäis olla tukevat, mutta ei mitään urheiluliivejä.
Pienet tuntuu olevan ongelmat täällä: vaatteet :LOL: :ashamed:

annabell, onnitteluja täältäkin np-ultrasta! Ihanaa, ettei vielä kellekään ole tullut siellä mitään ongelmaa vastaan!
Kyllä on ihmeellistä tuo lääketiede ja ivf, niin ne meidän masuvauvat on kasvatettu maljalla ja lämpökaapissa :heart:

stigu, AaVee ja zax, kovasti kovasti teille onnea ultraa odotellessa!!!

bittersweet, en voi kun toivotella kärsivällisyyttä ja uskoa tulevaan vuotelun kanssa. Toivon kovasti, että tästä huolimatta pieni ok!
Ja minua lohdutti kyllä kovasti noissa jomotteluissa ja nippailuissa, että useimmiten kovimmat tuntemukset oli ja on sivuilla, ei suoraa kohdun kohdalla keskellä. Ja nehän on sitten niitä kasvukipuja, kun kiinnikkeet paukkuu kohdun reunoilta.

taria, mulla oli kivut ja kolotukset kaikista pahimmillaan just rv9 ja 10. Luin vau-kirjan oppaasta, että sillon kohdun kasvu kiihtyy. Pakkohan sen on sitten tuntuakin jossakin. Ja sinulla siellä kaivetaan tilaa kahden edestä:D

ON: täällä ei kummempaa. Maanantaina on neuvola. On ollut nyt myös minulla eka pitempi odotus, 3vkoa. Hui kun mua jännittää sydänäänten kuuntelu :/ Istukka on mulla nyt etuseinässä, vieläköhän se vaikuttaa sykkeen kuulumiseen..
Selkä on ollut töissä tosi huonona. Eilen loppuvuorosta tuntui, etten pääse enää kävelemään, otti niin kovasti tuonne jonnekin lonkkiin. Tuntui, että jalat menee alta millon vaan. Mulla on lisärasitteena vielä notkoselkä, sieltä notkon kohdalta just aina jomottaakin. Tietääkö kukaan onko se piikkimatto kielletty vai ei? Olen lukenut kumpaakin kommenttia. Mulle on se postissa tulossa, tulee lehden tilaajalahjana.

Kuis teillä muilla nuo petipuuhat, saako kysellä? Meillä kun on edelleen ollut kuoleman hiljaista, mies haluaisi, mä hannaan. Ymmärtää sitten kyllä, mutta ei ole mukavaa aina torjua toista. Mulla alkaa nyt tuntumaan, että vois jo puuhaillakin jotakin, mutta kun edellisestä kerrasta alkaa olla pieni ikuisuus, niin "eka kerta" jännittää.
Ja kun olen lukenut, että raskaudessa paikat on verekkäämpiä ja saattaa seksiä harrastaessa sitten nirhaantua ja voi tulla vuotoa, niin mun hermot ei todellakaan mitään vuotelua kestäisi. Vaikka tietäisinkin sen tulevan vaan limakalvoilta.
Esikon odotuksesta on jo monta vuotta, täyttää kohta 4v, niin siitä en muista mitään tästä asiasta.
kirma 13+5
 
ONNEA Meriharakka onneksi näillä verenvuodoilla on joskus onnellisiakin loppuja :D Nyt otat sitten rauhallisesti! Niin minullekkin määrättiin ja huomaan kyllä että jos liikun enemmän niin vuodan. Tänään ei ole vuotanut kun olen pysynyt eilis illan, yön ja nyt koko aamun sängyn ja sohvan pohjalla. On todella tylsää pysyä aloillaan mutta en halua vaarantaa vauvaa <3

Maricce ja Onni/Minni rv 11+0 *POKS POKS* :D (Viimeinen isomman riskin viikko)
 
Kirma: piikkimatosta voisin arvailla, ettei olis ihan alkuraskaudessa "sallittua". Mulle oli melkoinen ylläri, kun menin jalkahoitoon ja mainitsin raskaudesta käytettävien eteeristen öljyjen takia, kun hoitaja sanoi, ettei jalkahierontaakaan kannata tehdä. Jalkapohjassa olevat painantapisteet voi aiheuttaa ongelmia! suositellaan kuulema vasta 12 viikon jälkeen. Ihan järkeenkäypä selitys, enkä samasta syystä kokeilisi piikkimattoakaan.

meriharakka: voi sinua! :D jos vaan arvaisit kuinka surullinen olin puolestasi ja itkuja väänsin niin etten halunnut kirjoittamalla pahoitellakaan, koska tuntui ettei voi sanoa yhtään mitään mikä lohduttaisi... ja nyt olen aivan hirvittävän onnellinen puolestasi!! :heart:

ON: extraultraus taas edessä. Vuotoa tuli eilen enemmän kuin aiemmin ja paniikki valtasi mielen. Tänään ei oo tullut mitään, mutta menen silti kun neuvola ajan mulle eilen varasi. Kipuja ei onneksi ole, kuin ne tavalliset pienehköt. Pieni pelko silti päässä, mutta koetan pitää sen nyt hallinnassa. :heart:
 
Meriharakka Voi kun ihanaa kun kaikki onkin hyvin eikä raskaus mennytkään kesken! Aivan mahtavia uutisia! Olet varmasti aivan yli onnellinen ja helpottunut. :heart:

Niistä luumuista vielä sen verran, et onhan niissä ne haitta puolensa mut siinä vaiheessa kun kolmatta päivää on p**komatta niin ei pikku hajuhaitat oo mitään! :LOL:

Huomenna on se odotettu/pelätty ultra.. Tää menee taas samaan kastiin ku se mun raskaustestin teko. Mieli tekee muttei uskalla sit millään. Positiivisin mielin vaan pitää mennä. :heart:

Kirma Noista petipuuhista sen verran, et meillä alkoi peitto heilua normaaliin tapaan vajaa viikko testin teon jälkeen. Ennen testiä ei kumpikaan uskaltanu ees koskea.. :D Mulla ei oo tullu mitään vuotoja seksin jälkeen ja välillä se on menny aika hurjaksikin vääntämiseksi mut ei oo sattunu mihinkään niin kai se on sallittua?! Sen verran oon kyl varovainen etten anna miehen maata täysin mun päällä ku se kuitenki on 100kg äijä! :D

Haleja ja tsemppejä kaikille! :heart:

AaVee & Baby 7+1
 
meriharakka voi miten ihana helpotus että vaavilla olikin kaikki hyvin! Ihan kamalaa se vuoto, niin kuin Mariccellakin, säikäyttäähän sellainen pahemman kerran. Silloin kun mulla meni kesken niin mulla tuli vuotoa ihan vähän, phs vaan jotain. Mutta verimäärästähän nyt ei tiedä vielä mitenkään että mikä tilanne massussa on. Nyt vaan sais sitten raskaus jatkua teillä ilman moisia säikyttelyjä!!

kirma tilasin täkäläisiltä sivuilta, joten en tiedä toimittaako he Suomeen. Mutta jos arvaat surffailla tanskalaisilla sivuilla niin käy kurkkaamassa http://www.morsmave.dk/ Ne vaatteet ei niin kauheesti oo mun makuun mutta mitäs kun sieltä irtos housuja halvalla, jopa vaan 10 eurolla (75 DKK:lla) niin en voinu olla tilaamatta. Nyt tein tilauksen myös Ellokseen, kun meillä oli alennuskuponkeja sinne. En viitti kauheesti upottaa rahaa odotusvaatteisiin kun tää jää varmaan meidän ainokaiseksi, ja hirvittää jo nyt ostaa jotain, kun tuntuu että ei tässä nyt kuitenkaan ihan varmoilla vesillä vielä olla.
Piikkimatosta en osaa sanoa mitään - ja petihommiin meillä ei ole ollut sinänsä hinkua, kunhan nupsutellaan vaan :heart:

AaVee tsemppiä ultraan! Sydämen syke on aivan ihana näky, toivon että teidän pikkuisella on kaikki kunnossa!

Nyt pehkuihin (kello on täällä tuntia vähemmän kuin Suomessa, joten ei tässä nyt ihan yökyöpeleitä olla). Haleja ja hyvää oloa kaikille!

Mullu 12+5
 
Tervehdys, tännehän on tullut hurjasti tekstiä eilisen aikana!

meriharakka, aivan mahtavaa! Tämä oli kyllä viikon paras uutinen, pikkuisella oli sittenkin kaikki hyvin! Mutta hui sentään, hirveän painajaisen jouduit läpikäymään. Onneksi loppu hyvin :heart: .

Annabell, onnittelut ultrasta!

bittersweet, tosi ikäviä nuo tuhruilut, itsellä ovat nyt onneksi pysytelleet viikon verran poissa. Onneksi pääset tsekkauttamaan tilanteen, täällä ollaan hengessä mukana!

Mullu, täälläkin tuo keskivartalo on lähinnä semmoinen turvonnut möhis, vaikka ylimääräistä ei hirveästi olekaan, kaukana söpöstä pallomassusta :LOL: .

stigu, Zax ja AaVee, tsemppiä ultran odotteluun!

kirma, puuhastelurintamalla on ollut aika hiljaista, aikaisemman tuhruilun takia ei oikein ota innostuakseen :) .

Sori, joudun palaamaan muihin kommentteihin viikonloppuna - tänään lähtö työreissuun, jolta palaan vasta viikonlopuksi. Siispä mukavaa viikonjatkoa, voikaa paksusti!

jipsis 12+3
 
Aaveelle tsemppiä tämän päiväiseen ultraan! :heart: Se on muuten kumma, että ensin odottaa ultraa kuin kuuta nousevaa ja sitten kun sen aika on niin iskee paniikki. Aivan tuttuja fiiliksiä.

kirma, joo ei saa hävitä täältä niin pitkäks aikaa :D ! Eihän meillä voi olla palstan ulkopuolista elämää :LOL: ! Puuhastelurintamalla on täälläkin ollut hiljaista, touhuttu on kyllä, mutta ei samaan tahtiin. Jotenkin sitä on ite aina niin puhki tai sitten huono olo vaivaa, miesparka.

Juu eli nyt me muutettiin saman kunnan alueella. 2008 muutettiin Keski-Suomesta miehen työn perässä tänne Pirkanmaalle ja nyt asustellaan Tampereen lähikunnassa. Muistelen, että te olitte In-Tiimin asiakkaita, mehän käytiin siellä joskus 2007 ensikäynnillä, mutta jotenkin mun pää ei sillon vielä sisäistänyt, että tästä raskautumisesta tulisi jotenkin ongelma niin annettiin asian olla (ihmismieli on jotenkin ihmeellinen). Tositoimiin ryhdyttiin sitten vasta Tampereella syksyllä 2008.

Bittersweetille jaksamista vuotojen kanssa. On varmaan todella hermoja raastavaa :kieh: ! Mutta varmasti siellä masuasukilla on kaikki kunnossa.

Täällä on mieli aika matala, olen taustalla lukenut hoidoista loppuvuonna plussanneiden pinoa ja siellä oli surullisia uutisia. Rupesi itseäkin pelottamaan ensi viikon np-ultra, että mitä sieltä löytyy ja toivoo, että pikkuisella olisi kaikki hyvin. Tuntuu, että sitä ei ole varmoilla viikoilla ikinä ja aina voi sattua jotain, jopa myöhäisilläkin viikoilla.

Apea Irene 11+2
 
Pieni voi hienosti ja minä paksusti :heart: itkulta en taaskaan välttynyt, kun ultrassa näkyi pieni olento kenen sydän sykki vahvasti ja tasaisesti. Pituutta 19,4mm. Tein pikkuisen kanssa sopimuksen, että se kasvaa ja kipuiluttaa ihan miten tarttee, ja äiti pitää hermot kurissa vaikka vuotoja lorottelisi. Neuvolasta soittivat että haluavatkin meidät jo ensi viikolla eka käynnille.

Olipa hupaisaa eilen, tai ei, no miten vaan.. :ashamed:
Kätilö (vai kuka lienee hoitsu oli ultraamassa) sanoi että no katsotaanpa. Ja minä heitin tottuneesti pöksyt pois ja kävin pedille. Hoitsu katseli vähän hämmentyneenä ja sanoi, että ajatteli kyllä katsoa mahan päältä. :/ Ei voi tietää, kun kaikki hoidot ja ultraukset tehty tähän asti alakautta, myös viime viikkoinen.... (Hyvänä puolena se, että pikkuinen näkyi jo mainiosti masun päältäkin :D ) Silti :ashamed: vähän noloa :ashamed:
 
Zax
Ihanaa Meriharakka että kaikki on hyvin. :heart:

Kirma: Piikkimatosta arvellaan vau.fi:n sivustolla, että voisi käyttää: http://www.vau.fi/Kysy-asiantuntijalta/Laheta-kysymyksesi-asiantuntijalle/Raskaus/Akupainantamaton-kaytto-raskauden-aikana/. Itsellänikin on piikkimatto, mutta en ole sitä nyt keväällä käyttänyt. Sain sen loppusyksystä viime vuonna ja silloin sitä tuli muutamaan kertaan kokeiltua. Sittemmin matto on unohtunut ja hautautunut kaapin perälle. Petipuuhien osalta meillä ollaan viime viikosta palattu normaaliin. Sitä ennen olikin taukoa tosi pitkään, kun hoitojen aikana ei maha-aristusten vuoksi oikein huvittanut ja lugejen käytön aikana taas toisesta syystä ei mieskään halunnut. "Eka" kerta jännitti kyllä, mutta kun se sujui ilman vuotoja tai kipuja, niin olen päätellyt, että tuskin sen takia kesken menee, jos on mennäkseen.

Irenelle Tsemppiä ultran odotteluun.

Aavee ja Bittersweet: Onnittelut hienoista ultrakuulumisista. :flower:

ON: Tein eilen illalla viikkonäytöllisen raskaustestin ja tulos ei ollut ihan sitä mitä odotin. Testin mukaan olen "raskaana 2-3". Käyttöohjeen mukaan se tarkoittaisi, että viikkoja olisi testin mukaan kasassa 4-5. Kuitenkin olen tällä viikolla jo 6+päivillä, joten odotin testin tulokseksi seuraavaa tasoa eli raskaana 3+. Onneksi sitten rupesin lukemaan käyttöohjeen kaikkea pienellä printattua tekstiä -järkevää tietenkin lukea ohje vasta testin tekemisen jälkeen :ashamed: - ja sen mukaan viikkonäytön tarkkuus on 92 %, jos testin tekee aamuvirtsasta. Mä tein siis illalla eikä ollut kuin enintään kaksi tuntia edellisestä vessakäynnistä. Joten tällä hetkellä suht levollisin mielin odottelen ensi viikon ultraa. =)

Zax 6+2
 
irene80, mä olen kans lukenut tuota kavereitten pinoa taustalta, ja on todella järkyttävää, että puolessa välissäkin onni voidaan kiskaista pois ja ilman varoitteluja. Miten siitä voi selvitä?
Minulle neuvolan kätilö sanoikin, kun kerroin näistä kovista peloista, että se keskenmeno voi tulla ihan millon vaan, mikään ei ole varmaa missään vaiheessa. Ei tuo kovin lohduttavaa kyllä ollut, mutta kai tarkoituksena oli muistuttaa, että liikaa ei kannata pelätä, asiat tapahtuu mitkä tapahtuu.
Jep In-Tiimin asiakkaita ollaan. Täällä tuntuu olevan tosi vähän porukkaa Keski-Suomesta, sinä sentään olet ainakin joskun ollut täältä päin :)
Meillä on kesällä häät Tampereella, meinattiin olla siellä sitten samalla pitkä viikonloppu, jos kävisin vähän shoppailemassa. Bongasin joskus netistä tamperelaisen kaupan, missä myydään mm. siittiö+munasolu pehmoleluja, meinasin käydä ne ainakin hakemassa. Voi sitten isona opettaa lapsille biologiaa ;)

mullu, ai niin..en muistanut että ethän sinä tämän maan rajojen sisältä olekaan. Mutta halvalla siellä kyllä pöksyjä myydään, ihan kateeksi käy!

AaVee ja bittersweet, kovasti onnea mahtavista ultrakuulumisista :heart:
bw:n 'pöksyt pois' -ultrajuttu oli hauska :LOL: Niin minäkin aloin riisua itteäni np-ultraan, lääkäri sitten kyllä hoksas tilanteen. Mutta kun tässä niin paljon on itseään paljastellut, niin tottakai sitä pitää itsestäänselvyytenä, että alakautta kaikki ultrat tehdään.

zax, kiitti linkistä :)
Minä kyllä luulen, että noinkin pitkällä kun sinä olet, ei raskaustestit voi näyttää mitään muuta kun plussaa. Ja koska hormonia on jo niin hirveän paljon, ei niitten taulukko osaa tulkita niin isoja lukuja. Nehän on tarkoitettu tehtäväksi menkkojen alkamisen aikaan. Kyllähän keskenmenonkin jälkeen testit voi näyttää plussaa vielä tosi pitkänkin ajan päästä, minallakin hcg oli alle 5 vasta 2kk:n päästä km-vuodosta.
Mutta ymmärrän kyllä erittäin hyvin testihingut;) Minulla "ongelma" oli se, etten tohtinut tehdä testejä enää pp14 jälkeen. Pelkäsin että jos viivat vaikka haalenee
:ashamed:
Peukkuja ens viikon odotteluun =)
 
Minulla on kans kauheita pelkoja kaiken suhteen. Olemme joutuneet luopumaan pienokaisestamme kolmisen vuotta sitten rv 20. Syntyi terve poikavauva, joka oli aivan liian pieni, vaikka ihan jo vauvan näköinen. Kuinka niin kaunis voikaan olla niin epävalmis tähän maailmaan? Emme siitä selvinneetkään ilman ammattiapua ja tiedä sitten, selviääkö siitä kokonaan koskaan, mutta aina tulee uusi päivä, jota on alettava elämään ja ajan kanssa helpottaa.

Nyt en ole kyllä ole itselleni antanut armoa olla oikein onnellinen mistään, vaikkakaan lääkäritkin ovat olleet sitä mieltä, ettei tilastollisesti olisi mahdollista samaan kroppaan sattua kahta samanlaista tapausta. Olen vain miettinyt, että ainahan voi tulla jotain muuta, joten ei liiaksi pidä luottaa mihinkään. Toisekseen olen kyllä sitä mieltä, että pitäisi vaan pystyä luottamaan ja olemaan onnellinen, sillä se tuska ei ole sen pienempi, jos itselleen toitottaa, että jotain voi tapahtua kuin että olisi onnellinen tästä hetkestä. Suru on varmasti yhtä suuri tekipä mitenpäin vain. Toisaalta, näkyy se elämä vain kantavan, eli ajatukset leijailevat välillä pilvissä ja onnentunteitakin tulee paljon, jotka tietenkin ovat hyväksi raskaudelle! Näin se ihminen on varmasti suunniteltu toimimaan.

Antibiootteja napsin edelleen ja oireet ovat kyllä helpottaneet. Toivottavasti vaavit voivat vielä hyvin. Jännittää tiistain np-ultra ihan hirveenä. Erityisesti se, että onko elämää vielä masussa. Maha on kyllä kasvanut siihen malliin, että ensimmäisessä raskaudessa olin tämän kokoinen varmaan rv 18-20. No nythän siellä kasvaakin todella kaksi, joten ei ihme.

Terveisiä kaikille ja iloista mieltä kaikesta huolimatta :)
 
Heippa kaikille! En ole pitkään aikaan käynyt lukemassa pinoa, joten kommentoin vaan ihan viimeaikaisiin tapahtumiin :ashamed:
Meriharakka Olipas hurja kokemus, onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin :hug:
Bittersweet ja AaVee sekä muutkin ultrassa käyneet: mukavia uutisia ultrassa :heart:

ON: Huomenna olisi eka ultra, siitä johtuen näin viime yönä aivan karmivaa unta :eek:
Olin muka ultrassa ja lääkäri sanoi, että ultralaite on menossa rikki, ettei sillä voikaan ultrata. Anelin lääkäriä kuitenkin kokeilemaan.. Lääkäri sanoi ettei kohdussa näy mitään, aivan tyhjä kohtu. Pyysin ultraamaan uudestaan ja kokeilemaan suurennettuna katsoa sitä näyttöä... Sitten lääkäri näkikin jotain, sanoi että on täällä ollut alkio, mutta se on räjähtänyt :x
Siihen heräsin ja arvaatte varmaan että olo oli kau-hee-a!! En meinannut millään saada enää unta, vapisin vaan.. :'(
Onneksi se oli vaan unta, mutta jännittää kyllä kovasti mennä huomenna ultraan. Toivottavasti saan parempia uutisia, kuin unessa.

Nipsu + muru 7+0
 
Kamalaa luettavaa tuolla syksyn puolella raskautuneilla :'( Tuommoista ei soisi kenellekkään tapahtuvan :( Kertakaikkiaan järkyttävää... :'(

Täällä 12+3 ja ekat oksut lensi aamulla 5x.... pahoinvointia on siis ollut koko ajan, mutta vasta nyt tuli sitten aamupala pihalle... Ja tän pahoinvoinnnin ku piti looppua.. Mua on huijattu :LOL:
 
Zax
Kirma Tosiaan taitaa olla niin, ettei noista testeistä enää ole hyötyä. Olisi vaan niin mukavaa, jos olisi jokin keino, josta saisi varmasti joka päivä tietää, onko kaikki hyvin.

En ole minäkään lukenut aiemmin raskautuneiden pinoja. Enkä kertomanne perusteella ole ihan varma menenkö lukemaankaan. Yritän nyt pitää pelkokertoimeni siedettävällä tasolla tämän tulevan piinaviikon. Vielä 6 yötä ekaan ultraan.

Toivottavasti Nipsu saa tänään hyviä ultrakuulumisia.

Zax 6+3
 
Heips!
Ultrassa käyty.. siellä se pikkuisen sydän sykki kiivaasti :heart:
Lasketuksi ajaksi tuli 3.12.
Soitin neuvolaan ja varasin ekan käynnin, se on 3.5. Samalla varattiin myös np-ultraan aika, se olisi sitten 5.5. Neuvolan mukaan lasketusta ajasta laskien olisi nyt rv 6+6...
Tietääkö kukaan, kumpi noista nyt sitten on oikea? Rv 7+1 (punktiosta) vai rv 6+6 (lasketusta ajasta)...?

Nipsu ja muru rv 7+1 (6+6)
 
Heippa!

Mulla taas jääny tää kirjottaminen vähän vähemmälle :p

Hyvistä ultakuulumisista onnea :flower:

Mariccella ja meriharakalla mahtavat selviytymistarinat!
Mullahan vuosi 2vk verta ja mitä ties riekaletta kans, mut onneksi kaikki oli hyvin :)

Voi hitto, me ostettiin tänään pinnis Hulluilta päiviltä :D :D Mä aattelin, että vasta joskus kesällä aletaan hankkimaan tavaroita, mutta ku se oli niin hyvässä tarjouksessa, sellanen paketti, mihin tuli sänky, patja, reunapehmuste, peitto ja pussilakanasetti, niin pakko oli ostaa xD
Niin ja mulla on pömpsähtäny maha näkyviin ihan kunnolla :eek: Neuvolalääkäriki sano viime viikolla että joo sullahan näkyy kivasti jo tuo maha ja arveli siitä johtuvan ku oon niin hoikka ja se kohtu on nyt sitten kääntynyt eteenpäin, että pullottaa siksi. Jotenki vaikka sitä mahan näkymistä on oottanu ku kuuta nousevaa, se tuntuu jotenki hassulta! Tuntuuko muista samalta?
Minä luin mitäs nytin puolelta tänään jotain kohtukuolema-juttua, virhe! Onneksi ei alkanut ihan hulluna pelottamaan, mutta tulihan sitä kaikenlaista mieleen. Jätän kyllä nyt kaikki sellaset lukematta, ku muutenki ressaan kaikesta.
Mutta juu, nyt taidan mennä syöpöttelemään :D Nyt ku on pahoinvointi väistynyt, niin onki koko ajan nälkä! Apua, minkähänlainen plussapallo musta tulee :LOL:

Duffy ja Oula 13+6 (huomenna poksuu, jee!)
 
Tulin toivotteleen Mariccelle hyvää virallista np-ultraa! :heart:

Ja Nipsulle myös onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Voi Duffy, kun sä olet jo pitkällä, taidat olla meistä pisimmällä, jos en väärin muista!

Tulikin siitä mieleen, että onko meistä tehty mitään listaa? Olis kiva kun olisi, jossa olisi vähän tietoja.

ON: Mulla on ensimmäinen neuvolalääkäri maanantaina, joten viisaammat kertokaahan, että mitä siellä tehdään? Itsellä kun ei ole mitään hajua. Ja sitten rupesin miettimään kun kävin siellä seulassa pari viikkoa sitten ja neukkatäti sanoi, että sen lapun kanssa sitten pitää mennä sinne np-ultraan niin ei mulle mitään lappua kyllä tuloksista ole tullut. Ultra on kuitenkin jo keskiviikkona. Varmaan maanantaina pitää soittaa sinne labraan, jos on vaikka hävinny postissa.

Irene 11+4 (aivan valmis viikonlopun viettoon)
 
Irene Kiitoksia ja hyvin meni. Ei se niskaturvotus ollut mihinkään muuttunut =) Eli ihan normaali oli, olisiko ollut 1,5 mm. Verikokeet, turvotus, paino ja ikä kun laskettiin yhteen saatiin riskiluvuksi 1:8800. Eli aika pieni. Papusta ei millään meinattu saada kuvattavaksi kun aina "juoksi" ultraa karkuun ja käänsi väärän puolen itsestään kameralle :LOL: Ujo ja vikkelä tyyppi :heart: Vastasi viikkoja, eli hyvin oli taas kasvanut ja vuotokohtaa ei enään näkynyt ja myomakaan ei ollut kasvanut ollenkaan. Eli kaikki hyvin =)

Duffy Niin on mullakin pullahtanut tuo vatsa ja miulla 2 viikkoa vähemmän kuin sinulla. Kuvaa en kehtaa laittaa, koska noita kiloja on ennestäänkin niin paljon, että ette te siittä erottaisi kuin pelkkiä rasvamakkaroita :LOL: Useammat housut vaan on ruvennut kinnaamaan ja itsestä vatsa näyttää todella isolta :eek: Turvotusta vai vauvavatsaa, lisääntyneistä kiloista ei ainakaan ole kyse kun niitä on vain lähtenyt eikä tullut...

Onnea hyvin menneistä ultrista :flower: Ja paljon tsemppiä tuleviin :wave:

P.S Tämä lepomääräys on ihan per***tä! Ei millään meinais malttaa olla kotona ja paikallaan kun on kumminkin ihan hyvä olo eikä vuotookaan ole tullut maanatain jälkeen....
 

Yhteistyössä