Kymppilumitalven hoidoista plussanneet!

Hei kanssasisaret!

Olisiko aika perustaa kymppihoidoista plussanneiden pino? Tervetulleita ovat muutkin hedelmättömyyshoidoista vuonna 2010 plussanneet!

Olen 43-vuotias, PCO tapaus, jolla on esikoistytär 1. IVF:n 2. PAS:sta parin vuoden takaa ja nyt sitten olen plussannut 2. IVF:n 3. PAS:ista ja odotan innolla kuka sisälläni asustaa ja toivon mukaan kasvaa!

Ihana olisi kanssanne jakaa odotuksen vaiheita!

Saara

Hei SaaraX! Hienoa kun laitoit pinon pysyyn. Mä tuun tuolta lapsettomuus puolelta ens kuussa sit sun kans tänne jännäilemään. Mulla on punktio ja siirto viikolla 10 joten vielä joutuu hetken odotteleen. :) Onnea vielä plussasta! :heart:

Heippa!

Minäkin pinoudun tänne odottajiin, kirjoittelin tuolla kymppihoitojen puolella ja nyt ollan täällä :)
Taustat: ikää 28-vuotta, lasta yritetty syksystä -06. Lapsettomuuden syy miehen vähäiset/epänormaalit siittiöt. Hoidoissa käyty Väestöliitolla ja vihdoin ja viimein 2. ICSIn 1. PAS tuotti plussan. Nyt menossa rv 6+5. Pelko on kyllä aikamoinen ja olen tosi kiitollinen joka päivästä, joka menee eteenpäin. Ensi viikolla on tarkoitus mennä ultraan katsomaan onko siellä alakerrassa ketään kotona.. jännittää!!

Onnea Anskulle hoitoihin ja onnittelut SaaraX plussasta :heart:

Hei,

Jospa minäkin uskaltautuisin tänne, vaikka tuastalla kummitteleekin km-pelko, tuulimunapelko ja ku-pelko....Taustat: Minä -79, mies -78, lasta toivottu 2007 lähtien. Syksyllä 2008 tutkimuksiin yksityiselle puolelle, dg. aluksi selittämätön lapsettomuus. Aika karulla tavalla löytyikin sitten melko paha endo, jota operoitu kerran, kun oli ihan välttämätöntä terveyden takia. Lisää pitäisi leikellä kuulemma ja pitäisi kiireellä tulla raskaaksi ja saada se vauva.

Kokeiltu kaikki hoidot, mitä ikinä keksitty. Vaihdettu klinikkaakin kerran, koska 1. klinikallamme väitettiin, että endo ei vaikuta lapsettomuuteen ja käskivät jatkaa inssejä, vaikka kirurgit toista mieltä :eek: Klinikan vaihto kesällä 2009, ja loppukesästä tehtiin 1. IVF/ICSI pitkällä kaavalla. Tehtiin 2 alkion siirto, josta plussa. Raskaus alkoi tuplina, toinen kesken, toinen jatkoi normaalisti, kunnes rv 10+4 todettiin keskeytynyt km. Lääkkeellinen tyhjennys, joka meni pieleen ja päätyi päivystykselliseen tyhjennykseen. 1. PAS tehtiin tammikuun lopulla. Alkioissa melkoinen kato :( , siirrettiin 2, vain 4-soluista alkiota, jotka nekin oli aluksi taantuneet ja sitten palautuneet. Hirveän korkeita toiveita ei annettu meille. Mutta niin vaan tuli jo päiväpissista pp10 haalea plussa ja hcg verestä pp12 oli 82. En hirveästi osaa tästä nyt iloita, vaan pelkään, että tämäkään ei onnistu. Eka ultra 26.2 klinikallamme ja se tuntuu olevan ikuisuuksien päässä....

Heissan!

Minäkin tulen tänne :)
Taustaa: Minä 28v, mies 39v. Lasta toivottu 03/08. Vuoden yrittämisen jälkeen hakeuduttiin väestöliittoon, jossa todettiin, ettei miehellä ole ollenkaan siemennesteessä siittiöitä, biopsiasta kuitenkin löytyi. Nyt sitten 2.ICSI toi kauan kaivatun plussan.
Ruskeaa tuhrua on tullu nyt kolmatta päivää ja tänään oli pieni veriviirukin vuodon seassa. Silti en ole ainakaan vielä huolissani, katotaan jos ens viikolla vielä tuhruttelee niin sitten varmaan täytyy ottaa yhteyttä väestöliittoon. Reilu 3vk pitäs jaksaa alkuraskauden ultraan, miten sais ajan kulumaan!

Moikka kaikille! Ehkäpä minäkin uskaltaudun tänne, vaikka olo on kuin kuokkavieraalla täällä odottajien puolella. ;) Kiitos SaaraX kun laitoit pinon pystyyn, mukavaa kun meitä on kymppiryhmästä jo kuitenkin aika monta plussanut!
Taustasta sen verran, että minä -80, mies -81. Lasta yritetty syksystä 2007. Puolentoista vuoden jälkeen lähdettiin jonottamaan julkisen hoitoja ja siinä odotellessa kumpikin kävi yksityisellä tekemässä alustavat arviot. Syyksi löytyi miehen laiskat uimarit, joten ollaan vuoden verran tiedetty, että IVF/ICSI hoitoon todennäköisesti mennään. Odottavan aika on pitkä ja olen tuon ajan taustaillut lapsettomuussivuilla ja blogeissa. Oltiin todella onnekkaita ja plussa tulikin ensimmäisestä ICSI:sta, jota nyt sitten jännitellään.
Meillä myös ensimmäinen ultra kolmen viikon päästä. Odottavan aika on PIIIITKÄ!
Onko teillä vielä mitään oireita? Minulla ei muuta kuin rintojen kipuilu ja hetkittäinen huimaava tunne. Öisin en ole saanut nukuttua kunnolla, enkä oikein tiedä mihin heräilen: pissahätään vai vatsan pistoksiin.. vähän kaikkea siltä väliltä.
Meillä oli eilen kaverin vauvakutsut, joka on tullut raskaaksi hääviikollaan. Oli jotenkin tosi vapauttavaa kuulla, että hänellä oli ollut ihan samoja tuntemuksia alkuraskaudessa kuin nyt itsellään: Epävarmuutta, onko tämä nyt totta ja tapahtuuko tuolla sisällä nyt mitään jne. Eli taitaa olla yleistä ja toisaalta myös ihan tervettäkin, koska riskit ovat vielä korkealla.

Terkuin nuhainen, sormet, varpaat ja erityisesti jalat ristissä istuskeleva Sanasa.
:D

Kiva että tänne olette tulleet kaikki hoidosta plussanneet. Luulenpa että meillä tämä alkuraskauden epävarmuus on vieläkin suurempi kuin normaalisti plussanneilla. Joka päivää sitä ajattelee kiitollisuudella ja tähtää ajatuksissaan siihen 12. raskausviikkoon, sen jälkeen ehkä jo uskallan iloita, vaikka sitten on nuo niskapoimuanalyysit, veritestit ja mahdollisesti lapsivesipunktio, jonka tällä iällä haluan tehdä, tuli mitä tahansa tuloksia noista muista testeistä.

Utua-81: Eikös teillä ollut kaksi alkiota siirrossa? Tuntuuko siltä että masussa olisi kaksi asukkia? Tuo hcg arvo oli aika korkea :)

Vadelmaunelma: Teillä on ollut tänne asti aikamoinen taistojen tie, tuo klinikan vaihto ja kaikki. Sama oli meillä aikoinaan kun julkisella puolella sanoivat että meidän raskautumistodennäköisyys on niin pieni ettei kannata hoitaa ja sanoivat että ehkä voisi Clomi-hoitoa harkita yksityiselle. Toisin kävi yksityisellä (Fel) laitettiin pikana IVF:ään ja esikoistytär syntyi tuon alkioista ja nyt sitten on taas plussattu. Ei ne julkisen lääkärit aina tiedä ja itse pitää omista oikeuksistaan pitää huoli. Meillä on se onni että taloudellisesti on ollut mahdollista käydä yksityisellä hoidoissa.

Duffy: Tuo vaikuttaa kiinnittymisvuodolta, turhuilua oli minullakin edellisessä raskaudessa ennen ekaa ultraa. Mutta jos hermostuttaa niin aina voi käydä ultrassa tarkistuttamassa.

Sanasa: Minulla ei ole muita raskausoireita kun tuo väsymys ja raskauspahoinvointi joka alkoi päivää ennen veritestiä. Olkaa onnellisia jollette vielä voi pahoin! Oksentanut en ole mutta yrjöttää varsinkin aamupäivisin.

Kertoilkaapa kuulumisia ja tuntemuksia, oletteko jo laskeskelleet laskettua aikaa? Osaako joku teistä tehdä sellaisen hienon pinolistan? Minä en, täytyy tunnustaa...

täällä yksi pasista plussannut. nyt menossa 5+3. en yhtään jaksa uskoa vielä tähän....hcg arvot oli 367 testipäivänä. yksi alkio siirrettiin. varhaisultra 19.2. koko ajan vain mielessä on pelko siitä, että ultrassa ei näy mitään tai sitten on tuulimuna.....oireina on mahan pistelyä, väsymystä ja kuvotusta ajoittain. toinen rinta on sisältä kipeä.....

Heippa!

SaaraX: kyllä meille 2 alkiota siirrettiin, jotenkin musta vaan tuntuu että siellä on korkeintaan se 1 mukana. En tiedä mistä se fiilis tulee, jotenkin vain vaisto sanoo..

Mulla on tosi vähän mitään dramaattisia oireita, rinnat aristaa ja alavatsalla on joka päivä sellaisia viiltäviä pieniä kipuja. Toivottavasti ne johtuu kohdun kasvusta eikä mistään muusta. Sellaista etovaa oloa on ollut ihan muutamana päivänä ja se on mennyt nopeesti ohi. Parina ensimmäisenä viikkona palelin ihan kauheestí joka ilta, mutta se on oikeestaan nyt loppunut.

Miten olette saaneet ajan kulumaan? Tuntuu, että aika matelee niiiin hitaasti eikä oikein pysty keskittymään mihinkään kunnolla. Ja varsinkin nyt kun meillä on torstaina se ultra, tuomiopäivä siis lähestyy....

T. Utua rv 7+1

Vauvakuumeilija: tervetuloa pinoon! Piinapäivät eivät todellakaan ole ohi plussattua vaan ehkäpä juuri sitten ne alkavat. Ensin ekaan ultraan ja sitten niskapoimuanalyysiin ja veritestiin ja sitten lapsivesipunktioon ja sitten rakenneultraan ja sitten jännitetään että meneekö yli keskosuuden rajan jne.
Utua: en tiedä mutta minulla taas on sellainen olo että sinulla on kaksoset??? Ei järjellä selitettävää... Tsemppiä tuohon ultraan! Sitten se taitaa selvitä onko niitä yksi vai kaksi.

Ajan kulumiseen saamiseen ei ole ongelmia kun on töitä vaikka muille jakaa ja kotona pieni tyttönen joka ottaa kaiken ajan minkä saa ja lisäksi yrittää välillä vielä harrastaa ja joskus vielä parisuhdettakin hoitaa... Huusholli jää viimeiselle sijalle. Vähän sydän syrjällään odottelen tuleeko kiinnittymisvuotoa kuten ensimmäisessä raskaudessa. Se aina säikäyttää kun näkee verivuodon. Meillä ultra vasta viikolla 9.

Tämä pahoinvointi onneksi välillä hellittää... huhhuh!
T. Saara ja Huuru-Heikki rv 4+6 luulisin

Täällä käyty tänään veritestissä väestöliitolla, kauhulla odottelen tuloksia, huomenna saa soittaa niistä. Tänään ei oo varsinaisesti verta tullu, mutta ruskeaa vuotoa kyllä. Vapaapäivä on kulunut aika lahjakkaasti googlen parissa :D Mies sano, että multa pitäs kiskasta nettipiuha pois, etten lukis kaikkia vuoto-juttuja :D Mutta toisaalta on niistä ollu apuakin. Mietn, että jos se hcg-arvo on normaali, mutta silti vuotaa niin yritän päästä ultraan jo perjantaina/maanantaina, perjantaina on jo rv5, niin luulis siellä jotain näkyvän.

Nimimerkki - ikä- la - synnytyslaitos- monesko lapsi- millä hoidoilla- lapsi haaveissa kk/vuosi

SaaraX - 42- -NKL, 2., 2. IVF 3. PAS - 2008/12
Utua81-28-2.ICSI 1. PAS - 2006/syksy
Vadelmaunelma- 31- -1. IVF/ICSI 1. PAS - 2007
Duffy- - 28-2. ICSI- 2008/3
Sanasa- 30- - - 1., 1. ISCI, 2007/syksy
Vauvakuumeilija- PAS-

Päivittäkää tietojanne listassa siltä osin kun haluatte... anteeksi kun en hienompaa osannut tehdä, tämänkin kopioin muista pinoista... On meitä jo hienosti kuusi kpl ja kymppihoidoista on näköjään plussannut lisääkin väkeä!

Alkuperäinen kirjoittaja SaaraX:

Nimimerkki - ikä- la - synnytyslaitos- monesko lapsi- millä hoidoilla- lapsi haaveissa kk/vuosi

SaaraX - 42- -NKL, 2., 2. IVF 3. PAS - 2008/12
Utua81-28-2.ICSI 1. PAS - 2006/syksy
Vadelmaunelma- 31- -1. IVF/ICSI 1. PAS - 2007
Duffy- - 28-2. ICSI- 2008/3
Sanasa- 30- - - 1., 1. ISCI, 2007/syksy
Vauvakuumeilija- 25-v- KYS- 1 lapsi- PAS-2008/01

Duffy: Toivottavasti veritestistä tulee hyvä tulos =). Minusta nuo sinun vuodot kuulostaa raskauteen liittyvältä =). Tosi yleistä on tuo tuhruilu alkuraskaudesta. Mullakin tuli rv5-7 muutama päivän välein tuhrua pyyhkiessä ja yhtenä päivänä vähän kirkastakin vuotoa pöksyihin asti. Alkurakauden ultrassa oli kuitenkin kaikki hyvin ja tiputtelukin loppui siihen.

Rosetta ja Lahja rv10+4

Hoitaja soitti äsken! Hcg-arvo 576, joka on kuulemma tosi hyvä! Jee!! :D Vuodot kuulemma on ihan normaalia tässä vaiheessa ja jotaki selitti että jos oma hormonitoiminta käy kovilla kierroksilla niin saattaa vuotaa läpi tai jotain sellsta, mulla meni vähän ohi nuo jutut :D Normaalisti sitten alkuraskauden ultra rv7 paikkeilla, mutta jos alkaa huolestuttamaan niin voin mennä aiemminkin. Mikä helpotus!

Duffy ja Oula 4+5

Duffy: Ihania uutisia sulla!

SaaraX, kiitos listasta =) Tosin en ole vielä täyttäynyt tuota 31, mutta olkoon siellä, kun ei siihen pitkä aika ole ;) Synnäriä en osaa sanoa vielä, sillä me muutetaan takaisin pääkaupunkiseudulle nyt kevään aikana eli mulla vaihtuu neuvolat ja kaikki. Asunto ollaan laittamassa myyntiin ihan just nyt uutta pitäisi vähitellen katella. Ja mulla siis on vielä niin, että jos tämä raskaus nyt sujuisi normaalisti , niin mä olen aloittamassa uuden työn kesäkuun alusta ja taidan olla jo silloin melkein raskauden puolivälissä :eek: Heh heh...Se on vielä julkisen puolen virka onneksi ja tuttu esimies, joten en usko, että siitä tulee sanomista. Eikä ne kyllä uskalla, ne tuntee mut ennenstään niin hyvin...Laskin myös, että mun äitiyslomakin alkaisi ennen kuin koeaika loppuu :eek: Ai niin, mä uskalsin siis kattoa la:n ja se on 13.10.2010 :heart:

Epäilen koko ajan, että olenkohan edes raskaana, kun ei oikein tunnu siltä. Ainoa oire on väsymys ja aamupäivällä ja alkuillasta tuleva yökötys, ällötys. Sen sijaan alavatsakipuja on. Viime yönä oli niin kovia, että näin jo unta keskenmenosta :(

t. Vadelmaunelma 5+0

Kiitos onnitteluista :)

Vadelmaunelma, mulla aika lailla samalla tavalla ku sullaki, nyt on alkanu väsyttämään ja välillä on ällötystä, mut hyvin pientä. Sitten noita mahakipujakin on, mut yritän olla huolehtimatta, yritä sinäkin :)

Onneksi olkoon Duffy, pakko nyt hehkuttaa: mitäs minä sanoin! Hienoa että sait varmuuden että kaikki hyvin!

Mulla on yökötystä ja pahaa aamuin, illoin, päivisin ja jopa öisin herään siihen!! Toistaiseksi en ole vielä oksentanut, onneksi. Jotkuthan ovat pää pöntössä ensimmäiset kuukaudet.

Tänään en jaksa päivittää listaa, sori!

t. Saara ja Huuru-Heikki rv 5+1

Nyt on ultrassa käyty ja yksi sydän siellä sykki! :heart: Oli se kyllä ihmeellistä.. ja itkukin siellä sitten pääsi. Onneksi mun mies oli myös mukana ja näki myös sydämen sykkeen. Vauvanalku oli pari päivää myöhässä kasvusta, mutta lääkäri ajatteli sen johtuvan tästä hitaasta lähdöstä. Mullahan se r-testi oli positiivinen vasta pp15. Päätettiin, että ultrataan vielä ensi pe (mun hermoja rauhottamaan) niin nähdään että kasvu etenee.

Nyt on taas yksi etappi takana ja olo on onnellinen :)

T. Utua rv 7+3

Saara, no niin sanoit :D mutta eihän sitä ite uskonu :D :D

utua, onnea hyvistä ultrakuulumisista, varmaan ihana nähdä se pieni siellä ja varsinki se syke!

Paskamarjat, täällä taas vuodellu tänään ja vertaki tullu. Loppus jo, ettei tarvi stressata vähän väliä. Huomasin, että joka päivä on vuodellut samaan aikaan eli noin klo11-16 ja illaksi sitten rauhtottuu. Ramppasin kaupungilla tänään ja maha ja selkä oli ihan tulessa. Mietin vaan että jos ne alkaa kipuileen siitä ku tuolla liikkuu ja vaikka töissä ollessa, niin onkohan se sitten saikun paikka...Mietin että jos sitten ens viikolla soittasin väestöliittoon ja pyytäsin lääkärille pääsyä. Noh, pitää kattoo miten vknloppu menee.

Duffy ja Oula 4+6

Uskaltaakohan tänne tulla.... :)

Huomenna ois ollu testipäiva, mut tänään tein ja vastaus oli haalee viiva. Verikoe vahvisti plussaksi.

Taustan kopsasin lapsettomuus puolelta:
2006 aloitettu yritys
2007 gynelle -> tays (inssi)-> väestöliittoon (inssi, joka käännettiin ivf:ksi)
02/2008 prinsessa syntyi

Elikkä nyt olisi pikku kakkosen aika. Minulla taustalla paha keliakia, joka nyt ollut jo 13v hoidossa. Lisäksi minulla on matala LH taso eikä kuukautiskiertoa ole ollenkaan. Mies on ok. Paljon ongelmia oli 1. yrittäessä (aivoverenkierto häiriöitä clomeista, munasoluja tuli liikaa, mutta olivat liian pieniä, limakalvo ei kasvanut, alkiot oli huonoja...) Mutta joka tapauksessa juhannuksena 07 minulle siirrettiin kaksi huonoa alkua, joista toinen jatkoi kasvua. Pakkaseen ei saatu mitään Raskaus oli myös hankala ja synnytys päättyi kiirelliseen sektioon pahan raskausmyrkytyksen vuoksi... Olin tosi huonossa kunnossa ja jouduin teholle. Tyttö syntyi hieman ennenaikaisena. Mutta tästä kaikesta on selvitty! Uusi raskausmyrkytys kyllä pelottaa..

Nyt olemme hoidoissa ovumialla ja inssi tehtiin pari viikkoa sitten. Silloin ultrassa nähtiin kolme hyvää munasolua! Eka ultra ois 4.3, jos sinne päästään...

Minkälaisella luge annoksia teillä on? Minulla 100mg x2.
Oletteko jo uskaltaneet varata neuvolaa?

Riksu ja naurettavat rv 3+6 :LOL:

Yhteistyössä