Kymppilumitalven hoidoista plussanneet!

riksulle tsemppi :hug:

Musta tuntuu ettei mulla oo enää mitään oireita, tissit on ainoastaan iltasin kipeät, lämpöjä en oo ees uskaltanu mitata ja eipä oo pahoinvointiakaan. Hmm jos pääsen huomenna ultraan ja siinä näkyy km, niin saankohan saikkua...
 
Tervetuloa uudet ja Riksulle tsemppi :hug:

Duffy sinuna en vielä olisi huolestunut noista oireiden puuttumisista, niitä saattaa tulla ja mennä. Mulla myös ainakin nuo lämmöt on varmaan vähän tasoittuneet tai sit elimistö vaan tottuu siihen, eikä enää tunnu "kuumeiselta". Mulla loppui myös ne alavatsavihlonnat, ja lääkäri mulle sanoikin että näillä viikoilla ne useimmilla loppuukin. Mutta sellaista menkkamaista jomotusta välillä vielä tuntuu.

Olen ollut muutaman päivän kauheessa ripulissa, siis ihan vettä tulee tuolta... ja sit oon myös aamulla vähän yökkinyt. Onneksi pystyy kuitenkin syömään ja juomaan suht normaalisti. Voikohan tuo pahoinvointi ilmetä ripulina? En mennyt tänään töihinkään, kun vetää vähän heikoksi tuo ripulointi, onneksi tänään näyttäisi olevan jo hiukan parempi päivä. Mulla on myös jotenkin epätodellinen olo tän raskauden suhteen, enkä mä nyt vielä OIKEESTI usko että me saadaan se vauva joskus syliin. Luulen, että aika monella lapsettomuudesta kärsineella on sama tunne. No, aika näyttää...

Tänään täytyy kuitenkin ilmoittautua neuvolaan :)

T.Utua 8+0
 
Riksulle ja Duffylle tsemppiä, toivotaan että nuo vuodot ovat vaarattomia.
Täällä mennään hissukseen eteenpäin. Rinnat ovat edelleen tosi kipeät ja alavatsajuilinnat ovat valvottaneet. Nyt pari päivää ne ovat vaimentuneet ja olen nukkunut paremmin. Nuo pienet oireilut ovat pitäneet huolen loitolla, mutta nyt kun juilinta on vähempää niin kuulostelen kroppaani koko ajan. Pari viikkoa vielä varhaisultraan, kyllä jännittää!

Tsemppiä kaikille tähän alkuaikaan!
Sanasa + Tiitiäinen 6+0
 
Soiti väestöliittoon ja huomiseksi saatiin aika. Ultrassa kuulemma näkyy, onko kohdunulkopuolinen, vai normaali. Ei vissiin sitä näy onko keskenmeno, todennäkösesti joudutaan myöhemmin vielä menemään uudestaan. No, näkeepä se gyne ainaki tän vuodon ja että onko se normaalin olosta.
 
Tultiin klinikan kans siihen tulokseen et mulla oli biokemiallinen raskaus. Perjantaina lääkärille aika ja aletaan suunnittelemaan uutta hoitoa. Yksi välikierto ilmeisesti tulossa ja sit taas piikit kehiin. Poistun taka vasemmalle.

Vielä kerran tsemppiä teille! Toivottavasti liityn pian uudelleen joukkoon!
 
Voi surku riksu,
Duffy, toivotaan että kaveri pysyy mukana ja on siellä missä pitääkin.
Mulla ei kummoisempia oireita ole, vähän etova olo silloin tällöin mutta rinnat ei arista, lämmöt normaalit, väsymyskin helppaa. Välillä taas epäuskoinen olo, et olenkohan enään raskaana ollenkaan. viimeraskaudessa oli ihan samal lailla, vähin oirein selvisin.

tiltalitti ja huurulainen 4+3 jos oikein laskin... pää ei toimi
 
Utua: Mulla oli viime raskaudessa, joka lopulta päätyi keskenmenoon, alkuvaiheen vaivana nimenomaan ripuli ja sitten tuli ummetus :LOL: Nyt on ollut ummetusta ja tänään sellainen olo kuin viimeksikin - eli ihan kuin ois syönyt yliannostuksen hattaraan ja sen jälkeen ollut vatkaimessa. Yök. En valita, mutta silti epäilen, että tuskin tuolla mitään elävää on...

Riksu :hug:

Duffy: Pitelen sulle peukkuja huomisen ultran kanssa =)

Ja Tiltalitti Tervetuloa :flower:

Ja ihan yleinen kysymys: Onko meillä kaikilla muuten laskettu aika lokakuussa?!? :eek:

Vadelmaunelma 5+5
 
Heips!

Pikasesti ultrakuulumisia, eli kaikki oli niin kuin pitääkin, sikiö kohdussa ja ruskuaispussi näkyi :) Helpotti huomattavasti, vaikka mitään sykkeitä sun muita ei näkynytkään. Lääkäri sano, että jos ois menny kesken esim vknloppuna, niin kohtu olis tyhjä sillon. 26.2. ultrataan uudestaan, sillon pitäs sykkeen näkyä ja se, että onko tuulimuna vai ei.
Aatelkaa se meidän pikkunen osas vaeltaa oikeaan paikkaan ja kiinnittyäkki sinne :D Mä oon jo siitä tosi ilonen! Eihän sitä vielä tiedä mitä tässä tapahtuu, mutta nyt ainaki kaikki on hyvin :)

Vadelmaunelma, joo kuule taitaa meillä kaikilla olla lokakuussa la, kivaa :D Voi ku saatas vaan lisää porukkaa tänne vielä.

Ai niin
Duffy ja Oula 5+4
 
Hienoa Duffy että sait varmuuden tuosta ultrasta. Nyt ei tarvitse miettiä sitä enää.

Riksu82: voimia jatkoon, ikävä juttu!

Tiltalitti: Mahtavaa että tulit sieltä PASpinosta tänne! Hienoa että meitä PASsailijoita on muitakin! Tervetuloa joukkoon!

Oma napa: Mulla on ollut muutama päivä ihan oireettomia ja vähän olen ihmetellyt että mitä on tapahtunut. Mutta tänään alkoi taas pahoinvointi, nippailu ja nyt pelkään vielä että myös rannekanavaoireyhtymä antaa oireitaan kuten ensimmäisen raskauden aikana... Erona on vain että nyt saan kaikki oireet paljon aikaisemmin. Siinä kipeytyy ranne ja peukalon seutu niin ettei oikein kädellä tahdo saada tehdyksi mitään. Siihen ei auta kipulääkkeet, ainut apu tulee rannetuesta (jota voi pitää öisin). Pahinta on että tila jatkuu vielä monta kuukautta raskauden jälkeen, muistaakseni noin 4 kuukautta. Vauvan kantelu on hankalaa...
 
Heippa kaikille! :wave: Piti sitten tulla tänne kurkkaamaan kun meikäläinen siirrettiin plussanneisiin. Kauhea pelko perseessä että miten kaikki menee... :ashamed:

Maanantaina eli pp12 verestä otettu hcg oli 195, oli hoitajan mukaan siinä ja siinä onko tämä oikea raskaus. Mutta Väestöliitosta sanottiin että arvo on hyvä. Jäi kuitenkin "pelko perseeseen"... Pikkuinen sai aikaan myös hyperin jonka vuoksi nyt on ravattu verikokeissa ja lääkärillä. Perjantaina meneekin koko päivä tutkimuksissa ja silloin varmaankin otetaan myös uusi hcg.

Jotenkin tosi epäuskoinen olo koko stoorista, jäi sitten ne kuuluisat viivatkin raskaustestissä näkemättä ;) Pitää varmaan huvin vuoksi testata, että saa edes nähdä ne viivat :D

Meille siis tehtiin ICSI josta tämä + tuli. Lääkäri oli sitä mieltä että kun lugesteronit voisi jo lopettaa kun taustalla ei ole keskenmenoja. Itse olin kuitenkin ajatuksesta kauhuissani, kun jotenkin mielessä on että keho tarvitsee niitä. Niin lääkäri sanoi että jatketan sitten 200 mg päivässä viikon ajan. Mites teillä muilla on ollut noiden lugejen kanssa? Kuinka pitkään olette jatkaneet? =)

 
Musta tuntuu, että mun on pakko kirjottaa jonnekin. Päätin kyllä, että tänne puolelle en tule ennen ekaa ultraa (siihen 10pv vielä :headwall: ), mutta ei tuonne piinailupinoihinkaan viitti paasata, kun plussa jo plakkarissa.
Mihinkään listaukseen en vielä halua, pää on niin epäuskoinen tästä koko raskausajatuksesta vielä ja tulisi sitten vaan liian kova tiputus jos tämä onni sitten päättyisikin siihen ultraan.
En pysty olemaan yhtään iloinen tästä, koko ajan on epätoivoinen olo ja nukkuminenkin levotonta. Tätä raskautta on "tehty" niin kauan ja yksi ku:kin taustalla kummittelee.

Mulla on ollut pp11 alkaen 24/7 ällötys, välillä pahempana, välillä helpompana. Samoihin aikoihin mulla alkoi myös aivan järkyttävä turvotus, napakin on jo kääntynyt ympäri. Mä oikeasti näytän ihan samalle kun puolen välin ylittänyt odottaja. Luinkin mielenkiinnolla annabellin kokemusta hyperistä, sitä kun itsellänikin epäilin. Mutta en ole ollut kipeä niin voisko tämä sitten sitä olla :/ Töissä on ollut hankalaa olla tän mahan kans, työhousut ahistaa, mutta kiireessä taas sitten unohtuu tämä ällötys.
Oikea munasarja kipuilee tosi kovasti melkein koko ajan, tuntuu jatkuva terävä pistos siellä. Ku:n yhteydessä mulla oli just tuolla 8cm:n kysta, se oireili samallalailla ja nyt sitten pelottaa, että onkohan siellä taas semmonen. En tiedä olisko tästä aiheellista kysyä klinikalta, tuntuu, ettei halua turhaa vaivata niitä siellä, kun mähän olen jo "onnellinen odottaja" :ashamed:
Mulla on kans ollut maha kuralla, siitä täällä olikin puhetta. Ensin luget laittoi ummelle, nyt sitten suoli laulaa :LOL:
Annabell kyselikin noista lugeista, mulla jatkuvat 3x200mg tuonne ultraan asti, joka on hiihtoloman takia jo 6+3.

duffy, ihanaa, että kaikki hyvin! Helpotus oli taatusti valtava :heart:

kirma+ ryyni ja rupu rv5+0
 
Kirma Hyvin samansuuntaisia ajatuksia täällä, kauhea epävarmuus, että onko siellä ihan oikeasti joku... ja miten kaikki menee, ja MIKSI mun pitää lopettaa luget aikaisemmin kuin monen muun? No siinä mielessä eroa on sunhun että tää on mun eka raskaus, ja eka ICSI. Mutta onko tää sitten tämmöistä epävarmuutta hamaan tulevaisuuteen? Mulla eka ultra vasta 10.3 jos sinne asti päästään. Nyt pelottaa että "matka päättyy" jo perjantain uusinta hcg:hen. :'(

Mutta suositelisin sua Kirma käymään näyttäytymässä klinikalla! Itsekkin kävin julkisella hyperin takia, mutta halusivat myös väestöliitolla nähdä että missä mennään. Ja mähän olen sairaslomalla tämän viikon. Enkä saa tehdä oikeastaan mitään kun vasen munasarja oli 10 cm ja oikea 7 cm, ja nestettä vatsan päällä 6 cm, niin munsarjojen torsion riski on suuri. Sen vuoksi suosittelisin sua käymään tsekkaamassa tilanteen!

Ja itselläkin tuntuu hassulta kirjoittaa kymppihoitoihin, Jotenkin tuntuu että sinne ei sais enää tilittää ettei muille tule paha mieli... Ja silti kirjoittaminen tännekkin tuntuu epätodelliselta kun kaikki on vielä niin epävarmaa..
 
Onnittelut plussista kirma ja Annabell :flower: :flower: Niinhän se on, että se epävarmuus ei lopu piinapäiviin vaan jatkuu ja jatkuu.. tuttu tunne.

Annabell:varmaan aika ikävää tuo hyperi, itse en ole sitä joutunut kokemaan. Itse olen lopettanut Lugesteronit jo pp 12, ja hyvinhän se on tuolla toistaiseksi pysynyt (koputtaa puuta ;) ) Kyllä se elimistö hoitaa sen lopun sitten itsestään eikä se aiheuta keskenmenoa että lopettaa Lugejen käytön. Klinikoiden välillä on aikalaisia eroja siinä, missä vaiheessa Luget lopetetaan. Ainakin Väestöliitossa missä itse olen käynyt, ne saa lopettaa heti plussauksen jälkeen.

Munkin mielestä kirma kannattaa ottaa yhteyttä klinikkaan, he ovat kuitenkin tämän alan asiantuntijoita. Mulle ainakin VL:ssa sanoivat vielä varhaisultrassakin, että aina saa soittaa jos tulee jotain kysyttävää. Taitaa olla yleinen oire tuo suolen laulaminen meillä tässä alkuraskaudessa, missä se kuuluisa ummetus on? :LOL: Mulla edelleen jatkuu, mutta vähän sentään parempana kuin muutama päivä sitten.

Maanantaina olis sitten eka neuvola, kääks! Minä, neuvolassa?

T. Utua 8+2
 
Riksu82 :hug:

Annabell, en olisi huolissani tuosta HCG arvosta (vaikka muuten jatkostahan me kaikki näytetään olevan yhtä sydän syrjällään ;) ) . Minulla oli PP15 arvo 262 ja hoitajan mukaan oli tosi hyvä. Jos HCG tuplaantuu joka toinen päivä, niin silloin PP13 minulla on ollut vain 131. Plussalistalla on minusta kaikilla samansuuntaisia tuloksia, vain Alinalla ja Kirmalla näytti olevan huimia yli 500 arvoja PP14 ja PP15. Eli kyllä hoitaja on ollut kujalla ja pahasti, koska tuo HCG:n nousu on kuitenkin aika yksilöllistä ja saattaa heitellä suurestikin.

Lugekysymykseen vielä. Hoitaja sanoi minulle testiaamuna PP14, että jätä luget saman tien pois. En ajatellut sitä sen enempää, mutta nyt olen huomannut että moni jatkaa niitä pidempään. Ei kai siitä siitä haittaakaan olisi ollut, mutta nyt meni nuin. Onneksi pikkuinen piteli kiinni vaikka luget loppuivatkin. :D

Hienoja uutisia Duffy! :flower: Yritin vähän pehmitellä miestä varhaisvarhaisultraan tällä viikolla, mutta ei lämmennyt ajatukselle. Meillä jatkuu piina vielä 1.3. saakka, jolloin nähdään onko siellä ketään. Jännittääpelottaajännittää. Kuten monella muullakin tällä palstalla, takaraivossa kummittellee kummallinen epäuskoisuus. Pelkään, että kohta joku pomppaa jostain kulman takaa ja sanoo, että "tämä raskausjuttu oli vaan jekku". Toivottavasti niin ei käy maaliskuun alussa.
Sain töistä tänään possupiikin, katsotaan tuleeko siitä paljon sivuvaikutuksia. Vähän jännitti ottaa sitä näin aikaiseen, mutta kysyin hoitajalta joka tarkisti vielä lääkäriltä ja mitään estettä sen ottamiseen ei kuulemma ole. :)
Huh, tulipa taas omaa napaa, mutta tämä taitaa olla ainoa foorumi mistä näistä uskaltaa puhua. :heart:
 
kirma ja Annabell :flower: :flower: onnittelut!

Ihanaa ku meidän pino kasvaa!

Mä lopetin kans luget pp14 ja kyllähän tuo Oula tuolla kyydissä vielä on :D Me kans Väestöliitolla ja siellä lopetetaan luget pp14.
Täällä kans tuota Sanasan mainitsemaa epuskosuutta. Työkaveri kerto tänään, että heille tulee toinen lapsi, niin mä ehdin ajatella, että voi ku meillekki tulis :LOL: Tajusin sitten, että joo näillä näkymin meille tuleekin! :D
Nyt sitten on tullu pahoinvointia, ei meinaa oikea ruoka mennä alas ollenkaan :x Väsyttää myös ihan hulluna..mulla ois kaks yövuoroa parin viikon päästä, oon yrittäny vaihtaa niitä pois, mut ei meinaa onnistua. Mietin, että haen sitten saikkua, jos olo tästä vielä huononee. Mulla ajoittuu tuo pahoinvointi iltaan ja muutenki iltasin oon tosi väsyny, emmä kyllä jaksa missään yövuorossa olla :/
Ärsyttää ku tätä vuotoa edelleen, haluaisin takas vesijuoksuun |O Vissiin jo yli kuukauden tauko ollu :kieh:

Duffy ja Oula 5+5
 
Siis annabell ja utua käskisivät pirauttamaan klinikalle :/ , mieskin on sitä mieltä. Kai mun on sitten huomenna soitettava. Varsinkin kun tulossa tosi kiireinen viikonloppu töissä, voi sitten hyvällä omallatunnolla paiskia hommia jos klinikalla antavat luvan. Mä en ole tohtinut lenkilläkään käydä, kun olen pelännyt, että munasarjat räjähtää, kiristää niin tuota toista puolta.

Oletteko te muut yhtään turvoksissa?

duffy, mulla kans yövuoroja, just ens yöksi olisi mentävä töihin..ärsyttää kyllä ihan hirveesti :headwall: Muutenkin kun on saanut nukuttua niin huonosti niin mennä nyt sitten vielä töihin valvomaan..

sanasa, mä sain sikapiikin seuraavana päivänä alkion siirrosta. Hitsit kun pelotti, kysyin vielä lääkäriltäkin klinikalla, että voinko mä sitten sitä piikkiä syyttää siitä jos tämä hoito ei tuota tulosta. Mutta en kuulemma olis voinut, piikillä ei ole mitään vaikutusta raskauteen. Lääkäri sanoi, että kaikki vouhotukset on vaan ihmisten keksimää hysteriaa.

utua81, voi kääk..eka neuvola:heart: Mä oon kateellinen kun oot jo noin pitkällä:ashamed: tuntuu, että sinne on pitkä ikuisuus!

Mä oon varma, ettei tuolla alhaalla ole kukaan elossa :ashamed:

*muoks* kuin mä pystyin laskea mun hurjat viikot väärin :LOL: , nyt siis 5+1
 
Annabel: Mulla oli sekä tuoresiirrossa ja tässä PAS:issa luget jatkona. Eli 400mg aamuin illoin menee ja rv 10+ jatkuvat ja asteittain pudotetaan pois. Tässä PAS:issa vielä tukihoitona zumenonit. Itselle ainakin psyykkisesti helpompaa, että jatkuu lääkkeet. Ei jää sitten vaivaamaan, jos menee kesken, että oliko se sittenkin siitä, että jos oma hormonitoiminta ei olut vielä vahvimmillaan :/ Ja tosiaan, kun ei niistä mitään haittaakaan ole!

Kirma: Mulla on eilen ja tänään turvottanut. Masu on niin, kun ois menkat. Tuoresiirrossa oli rv 4-5 aika pallomainen maha. Nytkin pitää jo kattoa, mitä voi laittaa päälle. Mä kun olen tällainen tikku, niin vaatteista näkee heti, jos jostain tursuaa ja on turvonnut. Mulla kun tuolla vaatekomeroissa ei kamalasti ole muunlaisia, kun tiukkoja vaatteita.

Mulla on kans koko ajan tosi epäuskoinen olo, että oikeasti olisin raskaana. Jostain syystä pelkään nyt ihan hirmuisesti, että onkin tuulimuna. Mulla oli viimeksi jostain 5+4 lähtien karsea olo, siis niin ällöä kun vaan voi olla 24/7. Nyt olo on paljon helpompi, satunnaista huonovointisuutta lähinnä aamuisin ja iltaisin. Väsymys tosin on aivan hirveää, voisin painella nyt jo pehkuihin ja mikään unimäärä ei tunnu riittävään ja närästää ihan vietävästi. Kahvi ei enää mene alas ja jogurtti ällöttää. Voiko tämä muka olla normaali raskaus, kun viimeksi oli niin karseaa? Vai voiko liittyä siihen, että viimeksi raskaus alkoi tuplina ja ultrassa löytyi molemmat säkit istukoineen päivineen? Tai voiko kyseessä olla nyt eri sukupuolta oleva pikkuinen? Niin ja viimeksi tuli joku ihme akne, nyt iho hehkuu. Koko ajan päässä jyskyttää pelko, että nää luget ja zumet vaan pitää vuodon pois ja en olekaan raskaana :hug: Alavatsakipujakin on, kohtu niin kuin "tuntuu" toisinaan tuossa masulla, jotenkin "kovana" tai muuta?!? Ja lisäksi selkään koskee välillä...Huoh...Ei jaksaisi odottaa sitä ultraa :headwall:

Vadelmaunelma ja POKS 6+0
 
kirma, mulla iltasin turvotusta ja syönnin jälkeen, onneksi työvaatteet on tummat ja peittävät :D

Vadelmaunelma, no onhan sulla oireita vaikka kuinka paljon! Ei se pahoinvointi toistu välttis samanlaisena ku edellisellä kerralla :) Mulla kans vlillä juilii tuota mahaa ja säteilee oikeaan reiteen :/ Ja tietty sillon ajattelen, että nyt se tulee pois!

Hei naiset, heitteleekö teillä tunteet? Mä meinasin eilen alkaa itkemään ku soitin töistä miehelle, että onko se tehny ruokaa ja se ei ollukkaan! :LOL: Sit muutenki illalla oli jotenki paska olo ja aamullaki alakulonen, mut töissä sitten olo on parantunut.
 
Kiitos kaikille lugekommenteista ja Sanasalle hcg tuesta :) :) Vadelmaunelman lugemäärät onkin aikamoisia. Mulla ollut nyt 600 mg /pv ja nyt lasketaan pariksi päiväksi 400 mg:hen, ja sit 200:aan... Ja lääkäri siis olisi lopettanut ne jo, mutta mun toiveesta jatkettiin :)

Kirmalle niin mähän olen tän hyperin takia tosi turvonnut, 5-6 kg kun on tohon mahan seudulle tullut lisää ;) Siksi tuo sunkin turvotus kuulostaa niin kovin hyperiltä... Voihan se muuten olla sulla lieväoireinenkin! Ja hyvä niin! :)

Mulla on pitkin päivää pahoinvointia. Ei mitään järkyttävää mutta semmoista pientä etomista. Voi kuulemma johtua sekä hyperistä että raskaudesta. Karkinhimo on hävinnyt tyystin, mikä on ihan super juttu!! Tissit on enää kipeät sivuilta, tossa aijemmin ne oli kokonaan kipeät, johtuikohan sitten siitä pregnylistä? Mene ja tiedä.
 
Mä tunsin tän ketjun heti kodikseni, saanko liittyä?

Mä olen roikkunut tuolla 35 ja risat-lapsettomien ketjussa aikaisemmin, ja nyt yllättäen plussasin ihan luomuna, kun odoteltiin ensimmäistä inssiä. Viides viikko pyörähti käyntiin, eli mielettömän alussa ollaan. Eka ultra on 11.3. Taitaa olla melkoista piinailua sinne asti..

Jännittää koko ajan, väsyttää, nälättää ja paleltaa. Ihanaa! :D

muoks. joo, en todellakaan osaa vielä laskee noita viikkoja... :D
 
:wave: Mulla olis kysymys teille kaikille! Kuinka monella teistä on ollut veristä vuotoa? Ja jos on niin, millaista, kuinka paljon, ja missä kohtaa eli pp jotain tai vasta plussan jälkeen? :|

Itsellä ei näet vielä ole ollut mitään vuotoja, ja tiedän että jos/kun jotain tulee, hypin seinille ;) Niin ajattelin jo etukäteen kartoittaa, että miten muilla! :)
 
No mullahan on vuodellu nyt 2 viikkoa :D Tosin nyt on ollut merkkejä vuodon vähenemisestä. Ja kuule kaikkea on tullut, ruskeaa, veristä, kunnon verta, hyytymiä, riekaleita. Alko varmaan pp10 ja jatkunu näihin päiviin asti. Gyne sano, että vaaratonta. Ensiraskaudessa kuulemma hyvin yleistä ja saattaa johtua hormoneista. En oo enää ees huolissaan asiasta :)
 
Annabell, Kirma ja Wäinö: Tervetuloa! Hienoa että pinomme kasvaa!

Verenvuodosta: nyt tuli minullekin eli rv 6 + 2 alkoi verivuoto joka nyt kesti vain päivän, ainakin toistaiseksi. Edellisessä raskaudessa samoihin aikoihin tuli vuoto joka sai minut hyppimään seinille. Pientä tihkumista (emätinerite vähän vaaleanpunaista) on ollut koko ajan plussaamisen jälkeen.

Nyt on tullut armoton päänsärky iltaisin ja verenpaine on koholla vaikka olen lisännyt lääkitystä! Edellisessä raskaudessa ei tällaista ollut. Pelkään raskausmyrkytystä vaikka sitä ei pitäisi vielä tulla!
 

Yhteistyössä