Kymppilumitalven hoidoista plussanneet!

Utua81: Olin siis väärässä alkioiden lukumäärän suhteen, mutta mahtavaa on että yksi siellä kasvaa ja sydänkin pampattaa! Mahtava tunne kun näkee muutaman pikselin suuruisen väpätyksen ja se on sydän!

Duffy: Ikävää että vuoto jatkuu... vaikka todennäköisesti se ei olekaan mitään vakavampaa, kipuilu ei ole kivaa. Hyvä olisi saada siihen apua.

riksu82: Tervetuloa! Tuo raskausmyrkytysriski kyllä varmaankin on ikävä! Toisaalta nyt osaat sitä varoa ja tunnustella oireita hyvissä ajoin. Minulla on Luget 200 mg aamulla ja 200 mg illalla! Isot annokset! 1. ultran jälkeen vasta varaan neuvolan.

Oma napa... ei muutoksia, pahoinvointia joka pysyy kohtalaisen kurissa syömällä tasaisin väliajoin ja pahoinvoinnin tullessa raitis ilma on paras lääke. Pientä veren sekaista eritettä tulee emättimestä, mutta se on luetun perusteella normaalia verekkään limakalvon vuoksi.
 



Nimimerkki - ikä- la - synnytyslaitos- monesko lapsi- millä hoidoilla- lapsi haaveissa kk/vuosi

SaaraX - 42- -NKL, 2.- 2. IVF 3. PAS - 2008/12
Utua81-28-2.ICSI 1. PAS - 2006/syksy
Vadelmaunelma- 30-13.10. -1. IVF/ICSI 1. PAS - 2007
Duffy- - 28-2. ICSI- 2008/3
Sanasa- 30- - - 1., 1. ISCI, 2007/syksy
Vauvakuumeilija- 25-KYS-1.-PAS-2008/01
riksu82- - -OVU-2.-Inssi-2008/02



 
Alkuperäinen kirjoittaja SaaraX:
Duffy: Ikävää että vuoto jatkuu... vaikka todennäköisesti se ei olekaan mitään vakavampaa, kipuilu ei ole kivaa. Hyvä olisi saada siihen apua.
Ei ne kivut oo onneksi pahoja, ei oo tarvinnu ottaa lääkettä ees :)

Siis aatelkaa, tänään koin sitten valaistumisen näiden vuotojen suhteen. Aloin miettimään, että jos tää ois km niin eiköhän tää ois jo menny kesken. Ei kai sekään nyt tee viikkoa tuloa :D En ainakaan usko. Päätin etten ressaa enää ja alan ajattelemaan positiivisesti :D


riksulle tervetuloa joukkoon! :flower:

Ihan hirveetä olla yövuorossa! Mulla oli ihan tautisen paha olo ja pää kipeä ku lähin töihin. Täällä sitten vähän yökin ja oksentelin ku täytin tiskikonetta :D Onneksi meillä ei raskaana olevien tarvi yövuoroja tehä. En oo vaan viittiny vielä ilmottaa tästä pomolle, mutta täytyy melkeen ilmottaa, ettei laita seuraavaan listaan, en minä pysty näitä tekemään :/
 
Hei! Mä käyn täällä salaa jo teitä kurkkimassa ja lukemassa miten teillä on alku lähtenyt käyntiin. Itse vielä hengailen tuolla Kympin (talvi)hoitojen pinossa Lapsettomuus puolella. Hinku tänne on jo kova. Pitää vaan yrittää pitää pää kylmänä ja toivoa parasta vko 10 punktiosta ja siirrosta...

Toivottavasti saan kohta palstailla teidän kanssa! :heart:
t. AaVee (entinen Ansku-82)
 
Onnea matkaan AaVeelle!

Oma napa: olen joutunut ottamaan iltapäivisin töiden jälkeen ylimääräisiä nokkaunia että olen jaksanut loppupäivän. Unen laatu ei ole paras mahdollinen vaikka aikaisin menisinkin nukkumaan...
 
Duffy: Ihana asenne sinulla! Mä oon tullu kans siihen tulokseen et näille asioille ei vaan itse mahda mitään, jos jotain tapahtuu niin sit vaan tapahtuu... Viime raskaudessa mä kans oksensin kolme päivää putkeen, jos jouduin yövuoron tekemään.

ON: Nippailua vähän mahassa ja hajut tuntuu tosi voimakkaalta. Paha olo ei oo viä yllättänyt eikä väsymyskään.

Riksu + rv 4
 
Alkuperäinen kirjoittaja riksu82:
Duffy: Ihana asenne sinulla! Mä oon tullu kans siihen tulokseen et näille asioille ei vaan itse mahda mitään, jos jotain tapahtuu niin sit vaan tapahtuu... Viime raskaudessa mä kans oksensin kolme päivää putkeen, jos jouduin yövuoron tekemään.

ON: Nippailua vähän mahassa ja hajut tuntuu tosi voimakkaalta. Paha olo ei oo viä yllättänyt eikä väsymyskään.

Riksu + rv 4
Oikein paljon onnea plussasta riksu82 :flower:
Etkös säkin kirjotellu 2008 maalismasuissa??


 
No niin, vuotelupäivitystä :D Tänään sitten kun kävin isommalla hädällä, tuli pönttöön pieni hyytymä, mutta eipä vuodellu sen jälkeen juurikaan! Pikkuhousunsuojaan on tullu ihan pieni läntti, pyyhkiessä on tullu jotain ihme riekaleita ja tummaa "vanhaa" verta. Mutta! Kivut on poissa (wtf?!) Siis joko meidän pikku Oula on pullahtanut ulos tai sitten mulla alkaa menemään tää ohi. Netistä löytyy kahdenlaisia kokemuksia, on km:ään johtaneita ja sitten on onnellisesti päättyneitä. Kumpaan lie kuulun...

muoks. ai niin pakko vielä kirjottaa: tänään poksu! :D
Duffy ja Oula 5+0!
 
Duffy: Mulla tuossa tuoresiirrosta lähteneessä raskaudessa vuodot oli myös kivuttomia, mitä klinikalla pidettiin hyvänä merkkinä. Ja tuli siis hyytymiä, mutta ilman kipuja. Olin yhtä lailla hämmentynyt kuin säkin :eek: ja silti ekassa ultrassa jo rv 6+ viikolla löytyi syke. Koska sulla on eka ultra?

 
Tää oli sit tässä :( Vuoto alkoi tos tunti sitten :'( Ja kipua tuntuu menkkamaisesti.. Hienoa olla töissä tänään reilut 12 tuntia.. Tarviiko keskenmenon jälkeen mennä lääkäriin?

taaperotx5: Juu maalismasuissa kirjoittelin.

Onnea teille matkaan!
 
Vadelmaunelma, mulla ois se varhaisultra helmikuun lopulla, ite aattelin että sit ku on tasan rv7 eli 26.2. niin mensin, mut nyt aloin miettiin että pitäsköhän mennä tänään yksityiselle lääkäriasemalle, niillä näyttäs olevan päivystys 13-14, maksaa varmaan ihan sikana, mut toisaalta sais jonku rauhan tälle asialle. Niillä tietääkseni on huippulaitteet siellä eli kyllä 5+1 siellä jotain näkyy, jos tuolla vielä joku on.

riksu, voi ei :hug: sinne :( Ootko varma, että kyse km:stä? Onko vuoto yhtä runsasta ku kuukautisten aikana? Varhasessa vaiheessa ei tarvi mennä lääkäriin, ilmota hoitopaikkaan maanantaina tuosta vuodosta, ne voi haluta kattoa sen hcg:n.
 
Duffy: Ymmärrän hyvin, että haluat mennä jo aiemmin. Käly on lääkäri ja sanoi, että rv 5+ pitäisi näkyä se, onko raskaussäkkiä ja missä raskaus on. Asukkia ei tarvitse vielä näkyä tuolloin. Mulla on muuten sama päivä tuo ultrapäivä kun sulla =) Toivottavasti saadaan sillon hyviä uutisia.

Itsellä kyllä koko ajan takaraivossa sellainen pelko, että ettei vaan olisi tuulimuna tai jotain. Aikaisempien kokemusten takia on niin vaikea uskoa, että meille oikeasti voisi tulla vauva. Mä kyllä uskon, että kaikki muut onnistuu, mutta me ei koskaan päästä maaliin saakka. :/

Riksu :hug: Oletko tosiaan varma, että on menossa kesken?
 
Vadelmaunelma, päätettiin miehen kanssa ettei mennä tänään, hirveetä jahkailua :D Mies sai mut uskomaan että kaikki on hyvin ja voidaan odottaa vaikkapa maanantaihin ja sillon soittaa väestöliittoon. Mieluummin menenki sinne, ku tuttu paikka.

Raskaudenhan pitäs olla ihanaa aikaa, mutta mulla (ja varmaan muillaki lapsettomuuden kokeneilla) se näyttää olevan melkosta huolehtimista.
 
Duffy ja vadelmaunelma: En mä tiedä. Pelottaa vaan toi kipu. Nyt otin Panadolia ja sillä helpottu. Ekasta raskaudesta kyl tuntui kans aika kovaa kipua, mut siinä ei ikinä ollut mitään vuotoa.

Duffy: Kuinka paljon sulla on tullut vuotoa? Entä onko ollut kipua? Mulla vuoto on ihan kirkasta verta, ei semmosta tummaa kun menkat.. Verta tullut kaksi pikkuhuosun suojallista (sori yksityiskohdat..) Viime kerralla mulla eka ultra oli vk 5+6 ja jo silloin näky pieni sydän :)

Aattelin et soitan heti maanantaina klinikalle. Kuinkahan kauan raskaustesti näyttää plussaa vaikka ois mennyt kesken...?
 
riksu82, mulla tulee vessakäynnin yhteydessä sellasia tiputuksia, tosi vähän pikkuhousunsuojaan tulee mitään. Mulla taas sen on ruskeaa/mustaa, kunnon verta ei oo tainnu tulla ku pari tippaa. Mut ei tää mullakaan oo kuukautisvuodon tapasta ja ku tulee aika vähän. Välillä on hentoja menkkamaisia juilintoja, mut mulla on ihan järkyt kuukautiskivut niin ei tosiaankaan voi ees verrata niihin!
Mä mietin kans tota, että jos km niin kauanko näyttää plussaa, vissiin se riippuu kans siitä kuinka pitkälle raskaus edennyt. Meikä velloo tissejä koko ajan ja tarkkailen onko ne yhtä isot ja kipeät vielä :D Säälittävää melkeenpä.
 
Riksu Mulla oli tuoresiirrossa alkaneessa raskaudessa kunnolla vuotoa. Tuli verta niin kuin ois hanasta laskenut. Ilmeisesti toinen alkio tuli silloin pois, koska ultrassa siis näkyi sitten 2 raskaussäkkiä, mutta vain toisessa asukki ja sillä "valot päällä" :) Mutta tääkin meni siis kesken, tosin vasta ihan rv 10 lopulla....Niin ja sie mitään vuotoa ollut siinä ollenkaan, vaan km selvisi ultrassa. Verenvuoto on siis siitä hankalaa, että se voi olla vaaratonta tai sitten ei. Mutta oli se kumpaa hyvänsä, niin karseaa se on ja piina ihan tuskallista! Ja toisaalta: vaikka ei vuodakaan, voi se olla mennyt kesken, kuten mulla sitten kävi. Voi vitsi tätä hommaa! Soita ihmeessä heti maanantaina klinikalle ja kysy, mitä sieltä arvioivat.
 
Vuoto loppu tossa päivällä.. toistaiseksi ja nyt en oo uskaltanut käydä katsomassa. Meilhän tosiaan oli mahdollisuus jopa kolmosiin, mut sit pelkään sitä ihan hirveästi et jos toinen on nyt tullu ulos ja raskaus jatkuu et sit se toinen keskeytyy myöhemmin... Tää on ihan hirveetä! Mitä nyt oon lukenut niin tosi useilla se raskaus on kuitenkin mennyt sit myöhemmin kesken jos vuotoa on ollut. Soitan kyl maanantaina ja haluun ultraan tai verikokeeseen... Mä en kestä tälläistä epätietoisuutta..
 
riksu, kannattaa pyytää vaikka se verikoe, kyllähän siitäki jotain näkee. Mut ei tuo mun mielestä kuulosta automaattisesti km:ltä. Mitä ite oon lukenu netistä nyt tässä tällä viikolla, niin ihan voi tulla vertakin, eikä tarkota vielä mitään. Istukan reuna saattaa vuotaa esim.
 
Moiks, Mä kirjottelin tuolle pas, toinen lapsi toiveissa palstalla ja nyt pe tein plussan. Meillä siis jo poika 1v ivf, ja nyt samasta sarjasta pakasteesta 2. pas yritys.
Riksu, mullahan oli kans vuotoa aika paljon alussa ja just tuolleen loppu ja alko miten sattui. Hyytymiä tuli ja jokaisessa näin pienen sikiön alun ja olin varma et meni kesken. Tässä raskaudessa mulla ei vielä ole ollu vuotoa mutta etovaa oloa enemmän kuin viimeks. ihan oksentamaan en ole viel joutunu. pientä menkkamaista kipuilua ollu mut se kuuluu asiaan näköjään myös tässä raskaudessa.
Kirkasta vuotoa se mullakin oli sit sen tuhrun jäkeen ja mähän laukkasin heti sairaalaan ja vaadin ultran, ja se rauhotti kun näki sen pikkuisen siellä sätkivän.

Muille plussailijoille kans onnea onnea ja lokakuussa sit käärö sylissä
 
Ootte ihania kun pidette toivoa yllä, mut mulla vaan se tunne et se nyt oli tässä. Huomenna sit varmistus. Mies on ollut maailman ihanin. Onneks on toi tyttö, joka pitää mut kasassa, sen nähdä kun en viitti itkeä...

Onnea teille muille tosi paljon! Etenkin Duffylle! Tuun huomenna kertoon vastauksen.
 
Vauvakuumeilija: kyllä käsittääksni näkyy ainakin jos on IVF/ICSI tehtynä, koska tuolloin tiedetään niin tarkasti hedelmöittymisajankohta. Meidän klinikalla varhaisultrat tehdään viikolla 7+ alkaen eli 5 viikkoa alkion siirron jälkeen ja mulla siis 7+2 tulossa ultra. Nyt vasta 5+4...Edellisessä keskenmenneessä raskaudessa syke näkyi jo 6+1!!! Tuolloin syynä noin varhaiseen ultraukseen oli verenvuoto.

Ite en tosin yhtään usko mihinkään raskauden jatkumiseen, vaikka kuinka nähtäisiin syke. Joidenkin nykytietojen mukaan on 95-97% todennäköisyys, että vauva syntyy elävänä, kun syke nähty. Meillä ilmeisesti on sitten vaan ollut paska tuuri kuulua ensinnäkin niihin 20%, jotka ei saa vauvaa luomuna ja sitten siihen 3-5%, joilla menee vielä kesken sykkeen näkemisen jälkeen.
 

Yhteistyössä