KYMPIN HOIDOT - Vol. 2

Miksi siirtoa ei tehty tänään Maitoparta??? :eek:

Muakin jäi niin harmittamaan kun kaksi sulatettiin, mutta toinen meni roskiin, kun kuulemma menetti sen verran soluja että 'tästä ei raskaus voisi alkaa', miksei sitä olisi voinut silti kaveriksi sinne kohtuun laittaa, on niistä tosi rupuistakin lapsia syntynyt! Tai olisi ehkä tukenut sen toisen kiinnittymistä edes.. Mutta kun oltiin aiemmin suunnittelussa sanottu että yksi alkio kerrallaan, paitsi jos tilanne että toinen menee roskiin niin sitten kaksi tietysti. Olivat muuttaneet sen sitten muotoon: Teillehän siis piti olla ehdottomasti yhden alkion siirto??' Näin sanottiin juuri ennen siirtoa kun makasin jo pöydällä. En mä niin ollut sanonut koskaan, että ehdottomasti!!!

Tietääkö muuten joku että veloitetaanko pakastealkion siirrossa yhden tai useamman siirrosta saman verran vai aina sitä enemmän mitä on siirrettäviä alkioita? Olemme yksityisellä (Ovumia) hoidossa.

Pahaa oloa ja huimausta ja nännien nipistystä täällä. Mutta myöskin menkkakipua kohdussa ja lantiossa aika ajoin. Otapa näistä selvää sitten. Mutta vuotoa ei ole vielä näkynyt. Näin jo kyllä viime yönä unessani niiiiin selkeän ja kirkkaan YHDEN punaisen viivan tikussa..

Megille ja punahilkalle onnea siirtoon!
 
Viimeksi muokattu:
^Jaa-a, sanopa se:confused:
Sen kyllä kysyttäessä lupasivat, että jos perjantaihin molemmat alkiot sinnittelevät, toinen menee silloin pakkaseen.
Noh, kaikille tuli ainakin selväksi, että TYKSissä tosiaan suositaan yhden alkion siirtoja...
 
Onko kukaan testannut sellaisella ei herkällä raskaustestillä ennen varsinaista testauspäivää? Mie olen jo alkanut vakavissani miettimään testin tekoa, kun alkaa jo kyllästyttämään tuon Lugen käyttäminen. Olen 99% varma, että en ole raskaana, koska jonkinlaista vuotoa on jo, vaikkei punaista, mutta en viitsisi soittaa ennen testausta OYS:iin. Kuitenkin sanovat, että tee testi. Olen joutunut ottamaan tuon Lugen jo suun kautta ja tänäänkin oli päivällä ihan pää sekaisin kuin humalassa oisin ollut. : /
 
Toivorikas: Mut voi myös laittaa tuonne plussanneisiin, sillä ainakin eilen pp14 otettu hcg oli sen verran lupaavalla tasolla eli 787. Vertailuna todettakoon, että tuulimunaraskaudessa pp12 se oli 89 ja 1. tuoresiirtoraskaudessa pp12 lukemat oli 212...

Lumipuu: Mulla myös kivistää masua välillä ja heti pelästyn.
Maitoparta: Voi kurjuuksien kurjuus! Toivottavasti siirto onnistuu kuitenkin vielä tällä viikolla ja kyllähän kait niiden pitäisi blastoiksi saakka perjantaihin mennessä kehittyä, koska eikö blastoja normaalisti kasvatella se 5vrk ja sullahan ne alkiot on jo ennen pakastusta 2vrk?
 
Peppi mä uskoisin että jos raskaana oot, niin testissä näkyis jo (edes jotain, himmeetä haamua, pikkusen väriä) ihan millä testillä vaan. Sulla on noita päiviä jo kuitenkin. (Tietenkään mikään ei koskaan ole 100% varmaa.)
 
Nyt alkoi jännittämään ja ahdistamaan. Vaikka olen 99 % varma, että huomisen testin tulos on nega, niin silti se yksi prosentti on toivoa, että se olisikin plussa. Ja sitten kun saan sen negan, niin saatan pettyä ja päivä menee pilalle. :|

Vadelmaunelma: Hieno lukema. Onnea! :)
 
Mä ole nykyään vähän laiska palstailija.. :ashamed: 2.9 Siirrettiin se hyvin jakautunut 7 soluinen, toinen oljessa ollut kehittyi epänormaalisti. Piinailua kohta viikko takana ja nopeesti on mennyt aika, ei tuntemuksia isommin suuntaan eikä toiseen ja nyt muutenkin flunssa aluillaan niin se sotkee loputkin..

Onnea Vadelmaunelma :flower:
 
kaz
Mitäs kuuluu piinailijoillemme Peppi1981, Sannuli-81, eevi-antero ja Miimii-75? Toivottavasti ropisee pinoon kohta paljon plussia :D

on: näin viime yönä unta, että oltiin saatu poikavauva ja olin tulossa kirjoittamaan siitä tänne palstalle ja Sannuli81 olikin jo tehnyt minulle oman onnitteluketjun :O Kyllä se tuo ihmismieli on erikoinen :LOL:
 
Minut voi siirtää pois piinailijoiden pinosta. Selvä nega saatu, ei haamun haamua, vaikka yli 5 minuutti meni. Soitin jo IVF-hoitajalle ja hän antoi luvan lopettaa Luget, jos itsestä tuntuu siltä. Sanoi kyllä, että jos nyt se raskaus olisikin alkanut, niin oma hormoonitoiminta kyllä suojelee sitä. Marras-joulukuussa olisi sitten 1.PAS. Listaan voisi laittaa, että 2. ICSI:n 1.PAS.

eevi-antero: :hug:

Kaz: Mie olen usein nähnyt unta, että meillä on poikavauva tai että olen raskaana. Hulluinta on, että vielä seuraavana päivänä on olo, että olisi raskaana, vaikka tietää nähneensä unta. :whistle:

Toivottavasti muilla piinailijoilla tulee parempia tuloksia. :)
 
Viimeksi muokattu:
eevi-antero & Peppi 1981: iso :hug: teille, vaikka tiedän ettei oikeen mikään lohduta tai auta kun joutuu jälleen pettymään :|

Plussanneille paljon kestävää onnea =) :heart:

Täällä ei niin mitään oireita :(, aikaisemmilla kerroilla kun on jo tässä vaiheessa edes jotakin ilmennyt... ehkä negakin on kuitenkin parempi kuin plussa joka pian otetaan pois: /
 
eevi-antero ja peppi Lohtu:hug: Tää elämä on välillä kauhean epäreilua. Toivottavasti seuraavalla kerralla napsahtaisi!

Maitoparta Me oltiin kanssa Tyksissä hoidossa ja kaksi ne minuun siirsi. Nuo kaksi vain toki jäi hyviksi, ei siis Top-alkioita, et johtuiskohan siitä? Jotain V. Jokimaa sanoi sellaista, et he eivät lähtisi yhtä pakastamaan, et jos meille sopii, niin siirtäisivät molemmat, kun ovat hyviä, mut eivät tosiaan mitään Toppeja. Tän hän sanoi siirtopvänä ennen kun alkiot haettiin labrasta. Ja totta kai meille sopi, kaikki alkiot kohtuun vaan, jospa edes toinen ottaisi kiinni. Mie olin siihen asti siinä uskossa, et yhden ne vaan siirtää, mut ilman mitään erillistä toivetta kaksi siirrettiin. Koeta soittaa niille ja sanoa, et molemmat toivoisitte saavanne kyytiin, jos mahdollista. Jos se auttaisi? Miusta tuntuisi itsestäkin kurjalta, jos molemmat siirtokelpoisia ja sit toinen menisi pakkaseen. Itse ainakin epäilisi mitenkä se toiseen kertaan pakastettu jaksaa selvitä toisesta sulatuksesta. Ja jos teitä ei haittaa kaksosraskaus, ni molemmat kyytiin vaan. Kasvaahan raskausmahdollisuus puolella. Voimia siulle siirtoon ja paljon vauvaliimaa ja onnensäteitä!
 
Kesätauon jälkeen minäkin ilmoittautuisin ketjuun mukaan. Eli jos voisitte mut lisätä tuonne listaan, hoitona 2. ICSI, lyhyt kaava, tänään oli punktio, pe 10.9. siirto, hoitopaikkana Graviditas. Punktio sujui ihan mainiosti, ei kipuja ja saaliina tuli 7 munasolua. Vissiin ihan hyvä. Huomenna sitten kuulee, kuinka moni hedelmöittyi. Niin paljon toivoisin, että pakkaseenkin saisi tavaraa, kun ekalla ICSIllä ei jäänyt yhtään. Mukava nähdä, että plussanneidenkin lista tässä ketjussa on kuitenkin melko pitkä ja keväältä tuttuja nimiä on sinne päässyt. Eipä nyt muuta, kuin tsemppiä ja onnea kaikille kohtalotovereille. En ihan ole vielä päässyt jyvälle teidän muitten kuulumisista ja tilanteesta, joten siksi nyt vaan tätä omaa napaa.
 
Hei

Tänään oli punktio ja olipa laiha saalis. vain 4 munasolua. rakkuloita oli pilvinpimein, mutta ilmeisesti ne oli tyhjiä. Perjantaina jos hyvin käy on siirto ja siitä alkaa taas piinailu. tämä on kolmas ja viimeinen yritys.
 
Meg
vadelmaunelmalle oikein paljon onnea! :flower: punahilkalle lämpimät :hug: Tosi harmi juttu.

Itse kävin tänään siirrossa ja kaksi sulatettiin, mutta yksi selvisi, joten olen tyytyväinen nyt siihen yhteenkin. Nyt vain piinailemaan tämä pari viikkoa.
 
Voi ei, voi ei :( Punahilkka Tosi kurja juttu! Lähetän täältä lohtuhalin. :hug:

Mites megin siirto? Toivottavasti edes joku saa kyytiläisiä...

Kiva Peppiina, kun ilmoittelit itsestäsi. Vai on piinailu jo puolessa välissä, mihin se aika on kulunut, tai nyt se aika vasta pysähtyykin, kun päivät lisääntyy.

Pepille ja eevi-anterolle :hug:
Harmittaa niin teidän puolesta :headwall:

Nonna78: Katos, enpä ollut huomannut, että sun molemmat kyytiläiset ovat mukana, onneksi sait ne molemmat silloin siirrossa ja onnea matkaan :heart::heart:
Mulle on aina ja joka kerta aikaisemmin siirretty kaksi alkiota, jos on enemmän kuin yksi selvinnyt siirtoon. En vaan tajua, josko nämä kaksi nyt ovat niiiiiin super-yyber-mahtavan nättejä alkioita, etteivät sen takia antaneet...
Kyllä mä eilen vähän nikottelin lääkärille, että jollei perjantaina ole enää siirrettävää, kun tätä päätöstä vaan venytetään. Se vaan totesi, että eivät ne alkiot siellä masussakaan olisi jatkanu sitten kasvuaan. Kait se sitten niinkin on.
Päässä ihan kivistää, kun vatkan tätä asiaa ees ja taas. Huomenna kuulee sentään kuulumiset.
 
eevi-antero, peppi ja Punahilkka :( Voimia!
Meg, onnea kyytiläisestä!

Kävin tänään sitten lääkärissä vihdoin; paksusuolen tulehdus! :( Joudun vissiin kolonoskopiaan, voi itkut. Perjantaina kuulen verikokeiden tulokset, ja pahaa pelkään että nää mun heikotukset onkin johtuneet 'vain' romahtaneesta hemoglobiinista, kun tuo peräpää on vuotanut verta sen verran. Meni vähän fiilikset.
 
Täällä ultra takana, muniksia oli toisella puolen 10kpl 10mm +pieniä, leikatulla puolella oli vain 3kpl... Mutta eiköhän tuo silti ole hyvä saalis, jospa olis käyttökelpoisia sitten. Perjantaina taas ultrataan ja päätetään punktio ajankohta.
 
Kiitos Maitoparta tsempistä - sitä todella tarvitaan. Meinaa välillä usko loppua...
Todella paljon liimaa mukaan kaikille siirtoon menijöille ja myöskin piinailijoille! Toivottavasti itsekkin pääsisin siihen porukkaan mukaan.
 

Yhteistyössä